Σύνθετη αντίσταση μεγαφώνων (Ερώτηση)

Reaction score
0

α) Αν συνδέσω παράλληλα 2 μεγάφωνα 4ω η αντίσταση τους θα γίνει 8Ω?
Θέλω να φτιάξω ένα ηχείο 2 δρόμων και 3 μεγαφώνων και έχω 2 γούφερ (4Ω)
Και ένα τουιτερ 8Ω.

β) Το ξύλο οξιάς ειναι καλή επιλογή για καμπίνα?

Αν θέλει κάποιος ας με βοηθήσει, είμαι σχεδόν άσχετος αλλά με πολύ όρεξη! Ευχαριστώ

Reaction score
14
α) Αν συνδέσω παράλληλα 2 μεγάφωνα 4ω η αντίσταση τους θα γίνει 8Ω?
Θέλω να φτιάξω ένα ηχείο 2 δρόμων και 3 μεγαφώνων και έχω 2 γούφερ (4Ω)
Και ένα τουιτερ 8Ω.

Αν συνδέσεις 2 μεγάφωνα 4Ω παράλληλα η συνολική αντίσταση του κυκλώματως θα πέσει στα 2Ω.
Αν τα συνδέσεις εν σειρά τότε θα γίνει 8Ω.

Η συνολική αντίσταση που θα παρουσιάζει το ηχείο που θέλεις να φτιάξεις ορίζεται όχι μόνο από τα μεγάφωνα
και τον τρόπο που θα τα συνδέσεις μεταξύ τους, αλλά και από τα στοιχεία που θα χρησιμοποιήσεις για το crossover.

Στο κυκλωματικό κομμάτι των ηχείων χρειάζεται...κατι παραπάνω από όρεξη για να πετύχεις αυτό που θέλεις.

Reaction score
298
Τα μεγάφωνα δεν μπορούν να συνδεθούν εν σειρά έτσι απλά, διότι τότε το καθένα θα βλέπει την αντίσταση του άλλου ως αντίσταση πηγής, όπερ άτοπον. Τα μεγάφωνα είναι σχεδιασμένα για αντίσταση πηγής ιδανικά μηδενική και στην πράξη όσο πιο χαμηλή γίνεται. Για τα υπόλοιπα ισχύει ό,τι έγραψε ο preve. Αν είσαι πρωτάρης, Νικος81, μάλλον δεν πρόκειται να βγάλεις άκρη. Καλύτερα να βρεις κάποιο έτοιμο σχέδιο DIY ηχείου και να προμηθευτείς τα μεγάφωνα που αυτό θα θέλει.

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Reaction score
305
Απάντηση: Σύνθετη αντίσταση μεγαφώνων (Ερώτηση)

Μιας που μιλάμε για μεγάφωνα θα πρέπει να ξέρετε ότι η σύνθετη αντίσταση ενός ηχείου δεν μπορεί να είναι 4Ω ή 8Ω ή 6Ω. Αυτό σημαίνει ότι σε όλο το φάσμα των συχνοτήτων η αντίσταση θα πρέπει να είναι σταθερή στα 4Ω ή στα 8Ω ή στα 6Ω. Φυσικά κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει. Στην πράξη η σύνθετη αντίσταση ενός μεγαφώνου είναι κάπως έτσι: