Δεκτή η πρόκληση

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Δεκτή η πρόκληση

Όχι, δεν είπα καθόλου αυτό! Ούτε ο Κόγιας το είπε.
"Η διαφοροποίηση στον ήχο οφείλεται σε κάποια συγκεκριμένα και απλά, ή κάπως λιγότερο απλά πράγματα, τα οποία είναι: η αντίσταση εξόδου της οδηγού συσκευής, σε συνδυασμό με την αντίσταση εισόδου της οδηγούμενης συσκευής, σε συνδυασμό με τα ηλεκτρικά χαρακτηριστικά του καλωδίου που τις συνδέει, και τα οποία είναι τα εξής τρία και μόνον: αντίσταση, αυτεπαγωγή και χωρητικότητα, RLC, αρ – ελ – σι. Πάει και τελείωσε."

:sad:

Άρα, αν έχεις συγκεκριμένα ηχεία (fixed αντίσταση εισόδου της οδηγούμενης συσκευής), συγκεκριμένο ενισχυτή (fixed αντίσταση εξόδου της οδηγού συσκευής) και θες να πάρεις το κατάλληλο* καλώδιο αρκεί να ξέρεις το RLC του (και φαντάζομαι να έχει κάποια σωστή μόνωση στους αγωγούς). Or not?



* κατάλληλο = δεν θα επηρεάζει αρνητικά τον ήχο, το μόνο που μπορούμε να ζητάμε απο ένα παθητικό κρίκο της ηχητικής αλυσίδας
 

Μηνύματα
519
Reaction score
81
Re: Απάντηση: Re: Δεκτή η πρόκληση

Πάντως, με το λίγο ψάξιμο που έχω κάνει, υπάρχουν.......(και κάτι τύποι του Audio Engineering Society - αλλά ας μην πάμε μέχρι εκεί) που πιστεύουν ότι τα πράγματα στα καλώδια είναι απλά, και εξαντλούνται σε αυτά που ανέφερε και ο Σπύρος ο Μπλάτσιος στο thread του.
Οοοοοοοοοχι, όοοοοοοχι να πάμε... :happy_9:

http://www.aes.org/e-lib/browse.cfm?elib=13662
 

Μηνύματα
553
Reaction score
2.485
Αγαπητέ Ευάγγελε,

Από το λίγο ,όσο ,ψάξιμο έχω κάνει καταλήγω ότι το χόμπυ της Hi-End ακρόασης είναι ΚΥΡΙΩΣ χόμπυ ακουστικής και λιγότερο ηλεκτρονικών .

Βλέπω ότι τώρα τελευταία το παρακουράζουμε (για τα δικά μου κριτήρια και μέτρο) με ηλεκτρικά δεδομένα και πληροφορίες και αφήνουμε κατά μέρος τεράστια θέματα ακουστικής (και μάλιστα σε κλειστό – ανακλαστικό χώρο όπως είναι ένα δωμάτιο. ). Αυτό είναι ανακόλουθο και για τον λόγο αυτό επιμένω και στο παραπάνω παράδειγμά μου. (Αμελούμε την ακουστική – άρα οδηγούμε σε μποτιλιαρισμένο δρόμο γιατί αυτό δεν μπορούμε να το αποφύγουμε , και στον ελεύθερο χρόνο μας ρυθμίζουμε την αεροτομή και διασκεδάζουμε νομίζοντας ότι κάτι βελτιώνουμε.)

Όταν στο διάγραμμα απόκρισης συχνότητας ενός ηχείου (μόνου του – σε ανηχοϊκό θάλαμο – στο ένα μέτρο ) δίνει ο κατασκευαστής ένα +- 5 db – (και ΑΝ λέει την αλήθεια) φαντάσου τι γίνεται από 2 ηχεία – σε οικιακό χώρο – με sweet –spot τον βολικό καναπέ – με πλήρη ασυμμετρία χώρου –με ανακλάσεις στους τοίχους κλπ. κλπ.

Στον δικό μου χώρο και με 3 αξιόπιστα συστήματα μέτρησης με δικά του μικρόφωνα έχω μία διαφορά 15 –20 db στις χαμηλές συχνότητες κάτω από 200 κύκλους. Με χίλια πειράματα στην τοποθέτηση το έχω κατεβάσει στα 8-10 db στους 40 κύκλους περίπου, που έχω το πρόβλημα , χωρίς να χρησιμοποιώ equalizer (που παίζω και με αυτό) .Και μιλάμε για αποκλειστικό χώρο μουσικής 5Χ6.5Χ2.9 με απόλυτη συμμετρία με τα ηχεία στα 2.5 μέτρα από τον εμπρός και 1.4 από τους πλαϊνούς .με sweet –spot εκεί που πρέπει σε ισόπλευρο κλπ .κλπ..

Πιστεύει κανείς ότι πρέπει να ασχολούμαι με το …skin effect του καλωδίου..?

Αλλά πάλι όσοι ασχολούνται με αυτά έχουν πάρει ένα διάγραμμα απόκρισης συχνότητας στην θέση ακρόασης και ένα 30 πόντους εμπρός-πίσω-αριστερά-δεξιά .? Γιατί αν όχι , τότε διϋλίζουν τον κόνωπα και καταπίνουν την κάμηλο.

Και τo περιβόητο ματσάρισμα για εμένα απλώς είναι μία προσπάθεια να επιτύχουμε φλατ απόκριση στην θέση ακρόασης με δεδομένο ηχείο. Απλώς οι περισσότεροι το παλεύουν κατά τύχη με το χαοτικό μοντέλο δοκιμών που ανέπτυξε ο Κόγιας .(αλλάζοντας ηλεκτρικές ιδιότητες συσκευών πολλές φορές)
 

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Δεκτή η πρόκληση

Οοοοοοοοοχι, όοοοοοοχι να πάμε... :happy_9:

http://www.aes.org/e-lib/browse.cfm?elib=13662
"Specialist audio cables are often sold to the consumer on the basis of eyebrow-raising claims for technical performance, though to date no repeatable test has shown any effect more surprising than mild frequency-selective attenuation. However, because the loudspeaker load is typically nonlinear and causes harmonic currents to flow, finite impedance in an audio cable does indeed cause harmonic voltages to appear across the loudspeaker. This distortion term is similar to, or even greater than, that produced by the amplifier’s intrinsic nonlinearity."

Έρχεται σε αντίθεση αυτό με τα όσα λέει ο Κόγιας ή ο Σπύρος ή ο άλλος ο "γκουρού" απο τη McIntosh?
 

Μηνύματα
519
Reaction score
81
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Δεκτή η πρόκληση

"Specialist audio cables are often sold to the consumer on the basis of eyebrow-raising claims for technical performance, though to date no repeatable test has shown any effect more surprising than mild frequency-selective attenuation. However, because the loudspeaker load is typically nonlinear and causes harmonic currents to flow, finite impedance in an audio cable does indeed cause harmonic voltages to appear across the loudspeaker. This distortion term is similar to, or even greater than, that produced by the amplifier’s intrinsic nonlinearity."

Έρχεται σε αντίθεση αυτό με τα όσα λέει ο Κόγιας ή ο Σπύρος ή ο άλλος ο "γκουρού" απο τη McIntosh?
Διάβασες όλο το paper ή μόνον το abstract ?
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
298
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Δεκτή η πρόκληση

Ο Κ.Κ. απαντάει ορθά σε ένα ερώτημα, το οποίο (γνωρίζει ότι) είναι υποσύνολο ενός ευρύτερου ζητήματος.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
26.004
Reaction score
23.138
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Δεκτή η πρόκληση

"Η διαφοροποίηση στον ήχο οφείλεται σε κάποια συγκεκριμένα και απλά, ή κάπως λιγότερο απλά πράγματα, τα οποία είναι: η αντίσταση εξόδου της οδηγού συσκευής, σε συνδυασμό με την αντίσταση εισόδου της οδηγούμενης συσκευής, σε συνδυασμό με τα ηλεκτρικά χαρακτηριστικά του καλωδίου που τις συνδέει, και τα οποία είναι τα εξής τρία και μόνον: αντίσταση, αυτεπαγωγή και χωρητικότητα, RLC, αρ – ελ – σι. Πάει και τελείωσε."

:sad:

Άρα, αν έχεις συγκεκριμένα ηχεία (fixed αντίσταση εισόδου της οδηγούμενης συσκευής), συγκεκριμένο ενισχυτή (fixed αντίσταση εξόδου της οδηγού συσκευής) και θες να πάρεις το κατάλληλο* καλώδιο αρκεί να ξέρεις το RLC του (και φαντάζομαι να έχει κάποια σωστή μόνωση στους αγωγούς). Or not?



* κατάλληλο = δεν θα επηρεάζει αρνητικά τον ήχο, το μόνο που μπορούμε να ζητάμε απο ένα παθητικό κρίκο της ηχητικής αλυσίδας
Νομίζω πως ο Κώστας έχει πλησιάσει επικίνδυνα. Ωραία λοιπόν. Fixed αντίσταση εισόδου της οδηγούμενης συσκευής, του ηχείου, η οποία, βέβαια, δεν είναι σταθερή, αλλά κυμαίνεται εντός συγκεκριμένου εύρους, κατά περίπτωση. Αλλά, ΑΛΛΑ, αυτή η διακύμανση είναι τόσο μικρή σε σχέση με το μέτρο της που είναι απαραίτητο, ώστε να συμμετάσχει ως φίλτρο μέσα στο ακουστικό φάσμα, που μπορούμε να τη θεωρήσουμε σταθερή. Το ίδιο ισχύει και με τα L και C του καλωδίου. Το μόνο που ενδείκνυται να λαμβάνεται υπ’ όψιν είναι η αντίσταση του καλωδίου, ειδικά στη συγκεκριμένη εφαρμογή, όπου το σύστημα οδηγεί το φορτίο και με τάση και με ρεύμα. ΡΕΥΜΑ. Άρα, το καλώδιο πρέπει να είναι όσο γίνεται πιο κοντό, ενώ, στην ιδανική περίπτωση, το ηχείο θα μπορούσε να είναι κολλημένο επάνω στο τρανζίστορ.

Δηλαδή, όλα, ΟΛΑ, τα καλώδια ηχείων είναι κατάλληλα, ανεξαρτήτως L και C, υπό τη βασικότατη προϋπόθεση, ότι η διατομή τους συνάδει με το μήκος τους, ώστε η αντίστασή τους να είναι μικρή, για να μην καταναλώνουν την ισχύ, ή να καταναλώνουν όσο γίνεται λιγότερη, και να μεταφέρουν την υπόλοιπη. Άρα, χρησιμοποιπώντας υποθετικά νούμερα, (αν θέλετε πραγματικά, ευχαρίστως να τα υπολογίσουμε), ένα ηχείο μπορεί να οδηγηθεί με 500 Watt που μεταφέρονται από ένα πορτατιφοκαλώδιο (2*0,75 καρέ) μήκους 5 εκατοστών, ή ένα παχύτερο καλώδιο 2x1.5 καρέ για μήκος 5 μέτρων, ή με καλώδιο 2x5 καρέ για απόσταση 30 μέτρων, ενώ δεν μπορεί να οδηγηθεί από κανένα καλώδιο μήκους 5 χιλιομέτρων, εκτός εάν αυξήσουμε την ισχύ, (την τάση). Όμως, τότε, σε αυτήν την περίπτωση, το καλώδιθο θα είναι τόσο μακρύ, 10 χιλιόμετρα, ώστε τα μεγέθη του L και C θα έχουν αποκτήσει κρίσιμο μέγεθος. Άρα, τί κάνουμε; Μεταφέρουμε το σήμα με άλλο τρόπο, σε αναλογική ή ψηφιακή μορφή, (π.χ. ραδιοφωνία), και το ενισχύουμε επί τόπου, και οδηγούμε το ηχείο και πάλι με ένα κοντό καλώδιο.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
26.004
Reaction score
23.138
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Δεκτή η πρόκληση

"Specialist audio cables are often sold to the consumer on the basis of eyebrow-raising claims for technical performance, though to date no repeatable test has shown any effect more surprising than mild frequency-selective attenuation...

... which is usually being done outside the audible spectrum, damn it, or it’s just measurable rather than audible, while it happens no matter the cost of that bloody cable.
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Δεν ξέρω αν τα καλώδια παίζουν ή δεν παίζουν ρόλο.

Αυτό που θέλω να πώ όμως είναι το εξής .

1. Η παρουσία του Κ. Κόγια στο φόρουμ είναι πολύ θετική και μου αρέσει . Όπως επίσης και του Βασίλη Τσαντουλή . Και ας υπάρχουν αντίθετες απόψεις . Δεν βλέπω κάτι κακό ακόμα και όταν υπάρχουν και κάποια νεύρα . Ετσι είναι η ζωή.

2. Προσωπικά παρότι έχω ξοδέψει αρκετά σε ηχοσυστήματα δεν με τραβάει να αρχίσω να τεστάρω καλώδια .

3. Επειδή το ψάχνω αρκετά με την ακουστική συμπεριφορά του συστήματος χώρος / ηχεία / θέση ακρόασης βλέπω τόσα πολλά προβλήματα στις μετρήσεις που η ενασχόληση με τα καλώδια μου φαίνεται εκτός τόπου και χρόνου -γιά το δικό μου τουλάχιστον επίπεδο . Κατά την ταπεινή μου μάλιστα γνώμη και βλέποντας και διάφορα συστήματα σε φωτογραφίες είναι τόσο άτσαλα χωροθετημένα που αποκλείεται να ακούγονται φλατ . Και ακόμα περισσότερο όταν κανείς ιδιοκτήτης δεν έχει καταφύγει σε ακουστικές μετρήσεις . Από τα καλώδια αποφασίσανε να αρχίσουνε το ψάξιμο. ?

4. Το όλο θέμα το παραλληλίζω σαν να αγοράσω ένα σπορ αυτοκίνητο – να οδηγώ καθημερινά μποτιλιαρισμένος στην κίνηση και να αποφασίσω να κάνω ρυθμίσεις στα εκατοστά κλίσης της αεροτομής , για να παρατηρήσω αν θα επιτύχω μεγαλύτερη ταχύτητα.

Ηλία... :bravo:


υγ2: Τι ήθελα κ μίλησα ? Εγώ φταίω...
Έλα ρε δεν σε είπα και καμπούρη. "happy_1"

Και τέλος γιατί δηλαδή όλονών τα συστήματα είναι κακοστημένα;
Εξαιρετική ερώτηση.
Ε λοιπόν, αρχίζω να πιστεύω ότι σχεδόν ΟΛΑ τα συστήματα των παροικούντων την Ιερουσαλήμ, είναι κακοστημένα. Για του λόγου το αληθές, αν χρειάζεσαι έχω να σου δώσω και φωτογραφίες και μάλιστα όχι από απλά συστήματα, αλλά από ΚΑΡΑχαϊεντάδικα συστήματα πολλών χιλιάδων ευρώ που έχουν τη βούλα-ευλογία, συνφορουμιτών-κλαμπαρχών και λοιπών φίλων και μη. Πραγματικά αν θέλεις να σου βγάλω μια φωτογραφία και να την συζητήσουμε, εννοείται ότι η κριτική μου είναι καλοπροαίρετη και συνεπώς ξέρω από τώρα ότι ο ευτυχής κάτοχος δεν θα δυσαρεστηθεί... (μάλλον). :happy_9:

Δεν σου κρύβω ότι στο παραπάνω, κατά την ταπεινή μου άποψη, οφείλεται και το γεγονός ότι ακούνε και τόσο μεγάλες διαφορές από... καλώδια.

Τελικά, ή είναι η άγνοια αυτή που κάνει κάποιον να ασχολείται τόσο πολύ με θέματα ήσσονος σημασίας όπως τα καλώδια και τα καραπανάκριβα μηχανήματα και να ξεχνάει τα βασικά (αν τα ξεχνάει δεν τσουβαλιάζουμε τον κόσμο εδώ), ή απλά το χόμπυ-κύκλωμα, όπως διαμορφώνεται παρασέρνει όποιον βρει στο διάβα του.

Τέλος, πραγματικά μου κάνει εντύπωση η σιωπή κάποιων που γνωρίζω ότι γνωρίζουν αλλά προκειμένου να μην κακοκαρδίσουν τον ευτυχή κάτοχο κάποιων χαϊεντάδικων σετάπ, δεν ομιλούν για το rexona παρά αρκούνται σε ένα "πολύ καλό να το χαίρεστε". Τι διάολο γιατί ΚΑΝΕΝΑΣ δεν λέει την αλήθεια στα μούτρα των ανθρώπων?
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
26.004
Reaction score
23.138
Κατεβάστε τα, αποσυμπιέστε τα, ακούστε τα και βρείτε με το χρυσό αυτί σας πού ξεκινάει ο υποβιβασμός. Στον τόνο των 440Hz υπάρχει υποβιβασμός του πλάτους κατά 0,1dB και στο λευκό θόρυβο υποβιβασμός κατά 0,2dB. Αλλά πού;

(Αν δεήσει ο Υψηλομεγαλοαντμίνορας του AVSite, κάποια στιγμή μπορεί να μου παρασχεθεί όριο άνω των 97KiB, οπότε και θα ανεβάσω ασυμπίεστη κυματομορφή. Μέχρι τότε βολευτείτε με mp3, το οποίο δουλεύει πολύ καλά, αρκεί να υπερκεράσετε τα στερεότυπα που μας κατατρέχουν)...

Έλα, τώρα που γυρίζει...

Α! Να σας πω! Φερθείτε τίμια στον εαυτό σας, και προσπαθήστε με το αυτί. Το να ανοίξετε τα αρχεία με τον wave editor και να εντοπίσετε τα σημεία, είναι το μόνο εύκολο, αλλά στον τόνο. Στο λευκό θόρυβο όμως;
 

Attachments


Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
Απάντηση: Re: Δεκτή η πρόκληση

Ε λοιπόν, αρχίζω να πιστεύω ότι σχεδόν ΟΛΑ τα συστήματα των παροικούντων την Ιερουσαλήμ, είναι κακοστημένα.
Το απλούστερο Νίκο, και sorry που το ξαναγυρίζω σε καλώδια αλλά κι αυτό έχει να κάνει με το στήσιμο του συστήματος κατά κάποιο τρόπο:
Φαντάζομαι όλοι συμφωνουμε πως όσο μικρότερο είναι το μήκος των καλωδίων των ηχείων τόσο το καλύτερο.

Και ρωτάω:
Πόσα συστήματα έχετε δει με τα μονομπλόκια στη μέση του σαλονιού λες και είναι λυράρηδες σε κρητικό γλέντι (για να μην ξεχνάω και την καταγωγή μου) αντί να είναι κολλημένα στα ηχεία?

Και καλά, τα τζάμπα χρήματα που δώσανε για διπλοκαλωδίωση με το Χ,Υ πανάκριβο καλώδιο δεν τα υπολογίζουν και δικαίωμά τους (τζάμπα όχι γιατί πήραν το συγκεκριμένο καλώδιο αντί ηλεκτρολογικό ή δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο, αλλά γιατί χρειάστηκαν 2.5+ μέτρα καλώδιο για κάθε ηχείο αντί μισό που θα χρειάζονταν κανονικά και βγάλε).
Την ηχητική απόδοση, δεν την σκέφτονται? Υποτίθεται ότι γι'αυτή τη ρημάδα την απόδοση γίνονται όλα...Που είναι το σύστημα "χωρίς συμβιβασμούς"? Μήπως η "χωρίς συμβιβασμούς" προσέγγιση σταματάει εκεί που αρχίζει η "μούρη" (μιλάω για τις συγκεκριμένες περιπτώσεις - μην παρεξηγηθώ)? :happy_4:
 

Μηνύματα
5.087
Reaction score
14
3. Επειδή το ψάχνω αρκετά με την ακουστική συμπεριφορά του συστήματος χώρος / ηχεία / θέση ακρόασης βλέπω τόσα πολλά προβλήματα στις μετρήσεις που η ενασχόληση με τα καλώδια μου φαίνεται εκτός τόπου και χρόνου -γιά το δικό μου τουλάχιστον επίπεδο . Κατά την ταπεινή μου μάλιστα γνώμη και βλέποντας και διάφορα συστήματα σε φωτογραφίες είναι τόσο άτσαλα χωροθετημένα που αποκλείεται να ακούγονται φλατ . Και ακόμα περισσότερο όταν κανείς ιδιοκτήτης δεν έχει καταφύγει σε ακουστικές μετρήσεις . Από τα καλώδια αποφασίσανε να αρχίσουνε το ψάξιμο. ?

:respect:
 

Μηνύματα
644
Reaction score
7
Aγαπητέ Κώστα Φ.
Αν ξεφύγουμε απο το γνωστό πρόβλημα του ΚΚ, με το χαιεντ, τους χαιεντάδες και κάποια συγκεκριμένα άτομα, ας δούμε τι είπε.
Λέει ότι το μιγαδικό μέρος είναι γνωστό και μάλλον δεν συμμετέχει ή συμμετέχει πολύ λίγο αν θεωρήσουμε ότι είναι σταθερή η συμπεριφορά των συσκευών και του καλωδίου (στη σφαίρα του ιδεατού). Βλέπουμε όμως με την ανάλυση του Μπλάτσιου (ο ΚΚ βέβαια τα μισά τα έκανε γαργάρα απο αυτά που ρώτησα) ότι όχι μόνο δεν είναι προβλέψιμη αλλά αντίθετα με την αντίληψη του ΚΚ όσο μειώνεται η συχνότητα μεγαλώνει το LC άρα η διαφορά φάσης.
1.Αφήνουμε μεν το skin effect, αλλά ξέρουμε τα περι οξείδωσης στην επιφάνεια του αγωγού όπου τα οξείδια του χαλκού αλλάζουν χαρακτηριστικά με τις ανάλογες επιπτώσεις στην μεταφορά του σήματος. 2.Εχουμε τις επαφές με σημαντικες επιπτώσεις στο σήμα.
3.Τι ρόλο παίζουν τα διηλεκτρικά και πόσο προστατεύουν.
4.Η επεξεργασία του μετάλλου για να διατηρούνται τα χαρακτηριστικά του σταθερα.
5.Η συμπεριφορά των υπόλοιπων συσκευών του συστήματος σαφώς και δεν είναι τέλεια, οπότε σαφώς και το καλώδιο θα συμπεριφερθεί διαφορετικά, αλλά δυστυχώς αυτό θα επωμισθεί το πρόβλημα και είναι ευκολότερο να αλλάξεις καλώδιο παρά συσκευή και ευτυχώς που υπάρχουν πολλά διαφορετικά για να βρείς το κατάληλο.
Και όλα αυτά συμβαίνουν σε όλες τις κατηγορίες τιμών. Υπάρχουν υπερτιμημένες συσκευές και καλώδια; βεβαίως, αυτό όμως δεν λέει ότι το μόνο χαρακτηριστικό του καλωδίου είναι η ωμική αντίσταση. Το πρόβλημα του κόστους για τον καθένα έχει διαφορετική σημασία. Ποιό είναι το καλλίτερο καλώδιο μα προφανώς το μη καλώδιο, οτιδήποτε άλλο είναι εμπόδιο στην μεταφορά του σήματος.
 

Μηνύματα
8.297
Reaction score
3.581
Re: Απάντηση: Re: Δεκτή η πρόκληση

Φαντάζομαι όλοι συμφωνουμε πως όσο μικρότερο είναι το μήκος των καλωδίων των ηχείων τόσο το καλύτερο.
Μέγα λάθος . Εγώ δεν συμφωνώ.

Το καλύτερο αποτέλεσμα με τα δικά μου καλωδια ηχείων ιδιοκατασκευής το άκουσα στα 2,60 μ. και με ατερμάτιστα καλώδια, δηλαδή χωρίς μπανάνες και δίχαλα. Συμφωνώ με τον Κώστα σε αυτό τι σημείο. Τα καλώδια πρέπει να συνδέονται γυμνά. Με το προφυλακτικο χάνεται μισή απόλαυση. Απατείται όμως συχνό καθάρισμα των επαφών.
 

Μηνύματα
644
Reaction score
7
Ηλία,
αυτές τις συσκευές που έχεις, στον χώρο που έχεις πρέπει να τις συνδέσεις για να παίξουν. Αυτή η σύνδεση με τα καλώδια που θα διαλέξεις μπορεί να το επιβαρύνεις το πρόβλημα ή να το ελαφρύνεις. Διαλέγεις και παίρνεις.
Οσο για τα προβλήματα του χώρου σου, είναι τα γνωστά προβλήματα των μικρών χώρων. Εγω προσπαθώ να τα λύσω με απορρόφηση και διάχυση.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
26.004
Reaction score
23.138
Re: Απάντηση: Re: Δεκτή η πρόκληση

Μέγα λάθος . Εγώ δεν συμφωνώ.
Ρε Γιώργο, δε συμφωνείς, εντάξει. Το λάθος πού είναι;
 

Μηνύματα
8.297
Reaction score
3.581
Ο χώρος πάιζει σημαντικό ρόλο αλλά όσο χαλια και να είναι ένας χώρος όταν αλλάζεις πηγή και καλώδια οι διαφορές είναι τεράστιες . Πως εξηγείται αυτό το φαινόμενο ?
 



Μηνύματα
644
Reaction score
7
2. Ο Κόγιας γράφει :
………..Ένα ηλεκτρικό σήμα, ψηφιακό ή αναλογικό, είναι τόσο πιο δύσκολο στη μεταφορά του, όσο πιο υψηλή είναι η συχνότητά του.

O Μπλάτσιος γράφει…………….
……….Χρησιμοποιώντας την προσομοίωση θα πάρουμε ότι η συνθέτη αντίσταση του καλωδίου στα 20KHz είναι Zο= (75,008 + j3,532)Ω. Επαναλαμβάνουμε την ίδια μέτρηση στο 1 KHz και θα έχουμε Zο= (76,508 + j15,485)Ω. Τέλος επαναλαμβάνουμε την μέτρηση στα 20Hz και λαμβάνω Zο= (107,897 + j77,641)Ω

Β) το επιδερμικό φαινόμενο
Έχει αποδειχθεί ότι η πυκνότητα του ρεύματος στο εσωτερικό ενός αγωγού είναι μέγιστη στην επιφάνεια του αγωγού και ελαχιστοποιείται καθώς πηγαίνουμε προς το κέντρο του. Έτσι ένας ιδιαίτερα παχύς αγωγός θα μας είναι άχρηστος αφού η ένταση του ρεύματος στο εσωτερικό του θα είναι πρακτικά μηδενική. Άρα το εξωτερικό του αγωγού είναι πιο κρίσιμο για την μεταφορά του σήματος. Αυτό αν συνδυαστεί με τα όσα είπαμε παραπάνω για την οξείδωση του εξωτερικού τμήματος του αγωγού μπορούμε να καταλάβουμε την σπουδαιότητα της οξείδωσης, μιας που το οξειδωμένο τμήμα του αγωγού θα μεταφέρει το περισσότερο σήμα…………………
Όλοι οι μεταλλικοί αγωγοί (πλην αυτών που είναι από χρυσό ή κάποια συγκεκριμένα μεταλλικά κράματα) οξειδώνονται με το πέρασμα του χρόνου. Η οξείδωση αυτή πολλές φορές δεν είναι ορατή με γυμνό μάτι, και συνήθως επηρεάζει την εξωτερική επιφάνεια του μετάλλου. Τα οξείδια των μετάλλων συμπεριφέροντε τις περισσότερες φορές διαφορετικά από το ίδιο το μέταλλο (τα οξείδια του χαλκού είναι λιγότερο αγώγιμα από τον χαλκό, ενώ του ασημιού έχουν περίπου την ίδια αγωγιμότητα με το ασήμι)

η καθαρότητα του αγωγού-ατέλειες μεταλλικού πλέγματος
Τα μέταλλα αναλόγως της κατεργασίας που έχουν υποστεί έχουν διάφορες προσμίξεις μέσα τους. Οι προσμίξεις αυτές παίζουν κρίσιμο ρόλο γιατί αλλοιώνουν τα ηλεκτρικά χαρακτηριστικά του αγωγού. Ρόλο παίζει όχι μόνο η ποσότητα των προσμίξεων αλλά και το είδος τους. Και κάτι που ελάχιστοι γνωρίζουν είναι ότι όλες οι ατέλειες του μεταλλικού πλέγματος με την πάροδο του χρόνου μετακινούνται στην επιφάνεια του αγωγού, κάτι που αν το συνδυάσουμε με το επιδερμικό φαινόμενο, δείχνει την κρισιμότητα αυτού του παράγοντα

)Άρα σε αυτή την περίπτωση καλό θα είναι να ακολουθήσουμε την μέση οδό. Οι δύο αγωγοί θα πρέπει να είναι όχι σε επαφή αλλά ούτε και σε μεγάλη απόσταση μεταξύ τους. Πάλι κι εδώ βλέπουμε παρόμοιες συμπεριφορές σε στα καλώδια οπότε και εδώ βασικό χαρακτήρα παίζει η ποιότητα κατασκευής, η γεωμετρία του καλωδίου και τελευταία το είδος του υλικού.

Τι εννοούμε όμως με την γενική έννοια "ποιότητα κατασκευής";

α) η καλή μόνωση του αγωγού με διηλεκτρικό καλής ποιότητας

β) το βύσμα που θα χρησιμοποιήσουμε θα πρέπει να είναι από το ΙΔΙΟ υλικό με το καλώδιό μας γιατί αλλιώς καραδοκούν πολλοί κίνδυνοι κυρίως για τα ψηφιακά καλώδια

γ) η κόλληση που θα γίνει μεταξύ καλωδίου-βύσματος θα πρέπει να είναι πάρα πολύ καλή και με καλής ποίοτητας υλικό.

δ) Η καθαρότητα του υλικού του αγωγού. Υψηλή καθαρότητα σημαίνει ότι θα ζήσουμε αρκετό καιρό με το καλώδιό μας.


Δ) Άρα ανακεφαλαιώνοντας ένας από τους παράγοντες που μπορεί να επηρεάσει την ηχητική ποιότητα σε ένα καλώδιο είναι τα στάσιμα κύματα που μπορούν να προκληθούν από 3 διαφορετικές αιτίες:

α) Από την διαφορά εμπέδησης καλωδίου και φορτίου

β) Από τις κακές συνδέσεις των ηχείων με το φορτίο

γ) Από την χρήση διαφορετικών υλικών μεταξύ της επαφής του καλωδίου και των ακροδεκτών του
Ε)όλες αυτές οι ανωμαλίες του πλέγματος όμως ΠΑΝΤΑ οδηγούνται σιγά-σιγά στα όρια του, και λόγω των πολλών και τυχαία προσανατολισμένων πλεγμάτων θα έχουμε μέσα σε ένα καλώδιο, στα όρια των πλεγμάτων, περιοχές όπου οι μεταλλικοί δεσμοί θα είναι κατεστραμμένοι ή ελαττωματικοί, με αποτέλεσμα να αλλάζουν δραματικά τα χαρακτηριστικά του καλωδίου.

Άρα το καλό καλώδιο είναι και θέμα επεξεργασίας του μετάλλου!!!
ΣΤ) Τα στάσιμα κύματα στο καλώδιο.

.
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • xfader
    Segregation supporter

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.095
Μηνύματα
3.040.970
Members
38.528
Νεότερο μέλος
Nikos67
Top