AudioValve Conductor

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895


AudioValve's Conductor (9800€) is a fully symmetrical vacuum tube reference preamplifier and is the second product rolled out by AudioValve within the past year.

With two decades of experience, this new preamplifier features a whole range of innovations and features of the valve and processor age. As such, it combines the elements of signal processing in a completely new fully symmetrical circuitry design. The amplifier is separated in three components: signal component, power supply and micro-controller. Signal and power supply components come in separate casings while the controller is part of the amplifier display and handles all tasks in terms of control. Left and right channels are strictly designed as dual mono, within the power supply as well as the signal component. The power supply features for the anode potential alone nearly 10,000µF/400VDC and for the heater component 100,000µF see to the necessary DC voltage on a 30x30cm circuit board. An oversized toroidal transformer with static and magnetic shielding supplies a total of 8 conductor paths, four for the production of the anode potential and four for the heat production. The volume is controlled behind the first amplifier stage, thus the first stage can fully develop its 'tubal' tonal dynamic freedom and supply the output drivers.

Overall, there is no feedback loop, input impedance is 47kOhm and output impedance 300 Ohm. Frequency response is from 5Hz to 200kHz. There is a total of six stereo XLR and six stereo RCA inputs, while outputs include two stereo sets of both XLR and RCA. Valves in the Conductor include four 6H30 (6N6P) and four 6922.


enjoythemusic.com
 



vlasis

Φωτογράφος!
Μηνύματα
11.838
Reaction score
7.820
ΕΝΑΡΞΗ ΠΟΛΕΜΟΥ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ΚΑΛΥΦΘΕΙΤΕ ΠΑΡΑΚΑΛΩ........
 


MAD

Σιαρτάκιας
Μηνύματα
5.259
Reaction score
1.168
Απάντηση: AudioValve Conductor

Γιατί πόλεμος? απλώς ο Κόγιας επεσήμανε άλλη μια κοτσάνα του (HI-END?)
 


Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.951
Reaction score
23.020
εξηγησε αν θελεις γιατι το λες
... διότι η ορθή λειτουργία μιας συσκευής fully balanced προϋποθέτει θεμελιωδώς πως τα δύο κυκλώματά της λειτουργούν εντελώς συμμετρικά, έχοντας ακριβώς το ίδιο κέρδος, καθ' όσον σε κάθε άλλη περίπτωση παρουσιάζεται θόρυβος (*). Και δεδομένου πως η λάμπα είναι εκ φύσεως ένα ασταθές και αναξιόπιστο ενεργό ηλεκτρονικό στοιχείο, μια λαμπάτη balanced συσκευή είναι απλώς για γέλια.

Τί παραπάνω να εξηγήσω, για κάτι που είναι κοινό κτήμα στο χώρο των επαγγελματιών, ενώ στο χώρο του "high end" όλο και κάποιος θα βρεθεί να κατασκευάσει την κοτσάνα της χρονιάς. Τί είναι μόδα; Λάμπες; Βάλε λάμπες, βάλε και ολίγη από balanced τοπολογία να πουλήσουμε στον κάθε δυστυχή ανυποψίαστο. Και για το θόρυβο, έλα μωρέ, σιγά τώρα...

(*) Μήπως παρουσιάζεται και παραμόρφωση, και offset στα μεγάφωνα;
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
13
... διότι η ορθή λειτουργία μιας συσκευής fully balanced προϋποθέτει θεμελιωδώς πως τα δύο κυκλώματά της λειτουργούν εντελώς συμμετρικά, έχοντας ακριβώς το ίδιο κέρδος, καθ' όσον σε κάθε άλλη περίπτωση παρουσιάζεται θόρυβος (*). Και δεδομένου πως η λάμπα είναι εκ φύσεως ένα ασταθές και αναξιόπιστο ενεργό ηλεκτρονικό στοιχείο, μια λαμπάτη balanced συσκευή είναι απλώς για γέλια.

Σε γενικες γραμμες ετσι ειναι.
Αλλα υπαρχουν τροποι να αποφευγονται σε αρκετα υψηλο βαθμο οι ασυμμετριες. Παραδειγμα οι τεχνικες Auto Bias
(προσοχη οχι Self Bias), με ηλεκτρονικα κυκλωματα σερβο.
Δεν ξερω βεβαια εαν ο συγκεκριμενος προ διαθετει κατι τετοιο.

Τί παραπάνω να εξηγήσω, για κάτι που είναι κοινό κτήμα στο χώρο των επαγγελματιών, ενώ στο χώρο του "high end" όλο και κάποιος θα βρεθεί να κατασκευάσει την κοτσάνα της χρονιάς. Τί είναι μόδα; Λάμπες; Βάλε λάμπες, βάλε και ολίγη από balanced τοπολογία να πουλήσουμε στον κάθε δυστυχή ανυποψίαστο. Και για το θόρυβο, έλα μωρέ, σιγά τώρα...

(*) Μήπως παρουσιάζεται και παραμόρφωση, και offset στα μεγάφωνα;

Οχι στις λαμπες, απ' την στιγμη που μεταξυ βαθμιδων υπαρχουν πυκνωτες συζευξης, ενω σε σταδια Εξοδου υπαρχουν Μετ/στες.
Περισσοτερο τιθεται παντος θεμα παραμορφωσης παρα θορυβου, οταν μιλαμε για διαφορικους ενισχυτες με λαμπες, με υψηλο CMRR (Common mode rejection ratio).
 

Μηνύματα
529
Reaction score
0
CONDUCTOR combines the elements of consequent signal processing in a completely new fully symmetrical circuitry design und never loses sight of a sophisticated outfit.
As for all AudioValve products, the chief himself has had a hand in CONSTRUCTOR’S PCBs. The complex designs of the circuit boards took nearly 12 months and followed strictly the design optimization for signal and live conductor paths. The complex double-sided circuit boards come per unit close to 30 dm2. In this way highly constant DC voltage as well as signals arrive straight at the valves via a few centimeters of circuit conductors and contribute to a homogeneous and balanced music reproduction.
The amplifier is separated in three components: signal component, power supply and micro-controller. Signal and power supply components come in separate casings while the controller is part of the amplifier display and handles all tasks in terms of control. Left and right channels are strictly designed as dual mono, within the power supply as well as the signal component.

The power supply features for the anode potential alone nearly 10,000µF/400VDC (!!!) and for the heater component 100,000µF see to the necessary DC voltage on a 30x30cm circuit board.
An oversized toroidal transformer with static and magnetic shielding supplies a total of 8 conductor paths, four for the production of the anode potential and four for the heat production. On the side of the power supply everything is done to be completely safe from any kind of power failures. In keeping the paths to the valves as short as possible the voltage stabilizers are located right next to amplifier paths.


They are accompanied by polypropylene condensers as “RF - blockers”. These voltages reach 8 highly constant low-resistance voltage regulators, which take the last bit of ripple out of the heater as well as the anode potential and supply an amazingly clean supply voltage, no matter how the mains power supply may be.

As with AudioValve’s Eklipse also with CONDUCTOR the volume is only controlled behind the first amplifier stage. Thus the first stage can fully develop its “tubal” tonal dynamic freedom and supply the output drivers via the volume control.
In this way the signals keep their unlimited authenticity, the signal to noise ratio in the CONDUCTOR concept is by far better compared with traditional volume control.
Digital volume control was for quality reasons not considered. An analog potentiometer with six sections is used, four of which control the signals and the remaining are used for potentiometer servo control, which not only store the volumes of each channel, but also update when switching to a different channel. A graphic bar on the color display informs about the potentiometer angle of rotation and/or volume setting. An awesome design – typical AudioValve.


As with AudioValve’s Eklipse also with CONDUCTOR the volume is only controlled behind the first amplifier stage. Thus the first stage can fully develop its “tubal” tonal dynamic freedom and supply the output drivers via the volume control.
In this way the signals keep their unlimited authenticity, the signal to noise ratio in the CONDUCTOR concept is by far better compared with traditional volume control.
Digital volume control was for quality reasons not considered. An analog potentiometer with six sections is used, four of which control the signals and the remaining are used for potentiometer servo control, which not only store the volumes of each channel, but also update when switching to a different channel. A graphic bar on the color display informs about the potentiometer angle of rotation and/or volume setting. An awesome design – typical AudioValve.
All these are conditions for perfect sound, even though the amplifier is the most important component for music reproduction. The special problem with fully symmetric amplifiers is the fact that for the right as well as for the left channel two amplifier paths each are required for processing of positive and negative signal waves. This fact alone requires for valve amplifiers an enormous circuit complexity. But there are also a lot of stories around signal processing, some of them quite new.
As complex as we designed the power supply, as complex is the signal component. Altogether 8 valves provide the generation of the +/- phases of the right and left channels. Two of the 6922 type see to the differentiation of the input signals for the plus/minus phases of each channel, two more of the 6N6P type see to the low-resistance output of the signalsto the output connectors. The amplifier paths have no “global feedback loop” and deliver the signals phase-correct to two reversible outputs. Selected, according to strict criteria developed components as well in the power supply as in the signal component, round off the musical result of CONDUCTOR. AudioValve went through the pain of having own condensers developed, all of which carry the AudioValve logo – as proof for the authenticity of our products and underscoring the special quality of CONDUCTOR.
More than 12 months the technicians were busy with design and construction of this amplifier. Again and again the circuitry was fine-tuned during sound tests to finally present a brilliant masterpiece, the CONDUCTOR – for you.





Via the connectors on the rear of the power supply the voltage is passed on via cables to the amplifier. The already “clean and sifted voltage” arrives in the amplifier again at 8 “high accurate voltage regulators”, stabilizing the voltage in a way, otherwise only known from batteries.



Technical Specifications
-dual chassis with separate power supply


-dual mono circuit design, including power supply


-real symmetric input/output for negative/positive signal phase for both channels


-no feedback loop


-input impedance 47kOhm


-output impedance 300 Ohm


-bandwidth 5Hz – 200kHz


-gain 14dB


-input connectors: 2 x 6 XLR and 2 x 6 RCA terminals


-output connectors: 2 x 2 XLR and 2 x 2 RCA terminals


-valves: 4 x 6H30 (6N6P) and 4 x 6922


-manual operation and remote control


-mute and standby functions


-memory volume control for each input with 6-section analog potentiometer


-microprocessor-controlled with 2.1” color graphic display


-power consumption: 150VA


-dimensions amplifier: 480 x 140 x 380 mm


-dimensions power supply: 480 x 80 x 380 mm


-weight: 25 kg (combined)


-optical edition: black/gold or chrome or silver/chrome




Micro Controller Display


- AVS: automatic volume setting for each indivual input channel


-warm-up phase with analog bar graph


-counter operation hours


-analog volume bar graph


-selected source mode


-selected output mode


-standby mode


-mute mode


-and more ...





 




Μηνύματα
1.935
Reaction score
13
Εχουν κανει τα παντα εκτος απο αυτο που χρειαζοταν περισσοτερο : να εξασφαλισουν με καποιο κυκλωματικο τροπο (εξω απο το ματσαρισμα των λυχνιων) την ανα πασα στιγμη απολυτα συμμετρικη λειτουργια, χαρακτηριστικο κρισιμοτατο οταν δουλευεις σε balanced τοπολογια.
Ο γιγαντισμος στα τροφοδοτικα και λοιποι λεονταρισμοι στην υλοποιηση με αφηνουν παγερα αδιαφορο, την στιγμη που δεν εχουν παρει την προκληση για το πραγματικα περιπλοκο Τεχνικα εγχειρημα της εξασφαλισης Δυναμικης συμμετριας μεσω Ηλεκτρονικων κυκλωματων σερβο ή ακομα καλυτερα με microcontroler. Αντιθετα χρησιμοποιουν εναν τετοιο για την διαχειριση των χρηστικων παραμετρων, display κλπ.
Προφανως ο μη Τεχνικα ενημερος ψαρωνει απο το μεγεθος των πραγματων.

Να ενας που τουλαχιστον προσπαθει σε σωστο δρομο

http://www.AudioCraftworks.gr/gr/pages/projects/amps/toroidalbased/tena.htm

Τελος δεν καταλαβα ποιες λαμπες χρησιμοποιει εκτος των 6922.
Τις 6Η30Π (6Ν30p) ή τις 6Η6Π (6N6p) ?
Αυτοι οι δυο τυποι εχουν μεγαλη διαφορα.
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
13
Θυμηθηκα τα αμερικανικα αυτοκινητα της δεκαετιας του 60 με τις ανασηκωμενες προεκτασεις του πισω φτερου, που δουλεψαν και σαν Ταξι στην Ελλαδα εκεινη την εποχη.
Κανεις δεν καταφερε να εξηγησει εκεινο το κοφτερο σχημα του φτερου. Στα παιδικα μου ματια παντως ηταν κατι το .... ΣΟΥΠΕΡ.
ΚΑι οχι μονο.
ΥΠΕΡ-ΣΟΥΠΕΡ-ΓΙΓΑ-ΤΕΡΑ-ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ !!!!!!
Κατι σαν σημερινο ΓΟΥΑΟΥ
 

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
Εχουν κανει τα παντα εκτος απο αυτο που χρειαζοταν περισσοτερο : να εξασφαλισουν με καποιο κυκλωματικο τροπο (εξω απο το ματσαρισμα των λυχνιων) την ανα πασα στιγμη απολυτα συμμετρικη λειτουργια, χαρακτηριστικο κρισιμοτατο οταν δουλευεις σε balanced τοπολογια.
Περίεργο πάντως...
Κοίταγα τα spec κάποιων κορυφαίων balanced προενισχυτών όπως ο VK-52SE (και η αναβαθμισμένη του έκδοση, ο REX) της B.A.T. και επίσης δεν αναφέρεται τίποτα για το bias των λυχνιών - ενώ αποδεδειγμένα η εταιρεία διαθέτει την τεχνογνωσία για auto bias (βλ. τους τελικούς της).
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
13
Περίεργο πάντως...
Κοίταγα τα spec κάποιων κορυφαίων balanced προενισχυτών όπως ο VK-52SE (και η αναβαθμισμένη του έκδοση, ο REX) της B.A.T. και επίσης δεν αναφέρεται τίποτα για το bias των λυχνιών - ενώ αποδεδειγμένα η εταιρεία διαθέτει την τεχνογνωσία για auto bias (βλ. τους τελικούς της).
Ετσι ειναι Μαστρο Κωστα.
Δεν δινουν και πολλη σημασια διοτι ειναι μεγαλη ιστορια αυτο το AUTO BIAS, και ετσι στηριζουν την καλη συμμετρια στην αρχικη επιλογη πολυ καλα ματσαρισμενων διπλοτριοδων, για τις οποιες φροντιζουν να εχουν κοντινα χαρακτηριστικα ακομη και τα δυο Τριοδικα μερη της ιδιας λαμπας. Επισης φροντιζουν να υπαρχουν γενικα μικρες ανοχες στα εμπλεκομενα εξαρτηματα. Μετα βεβαια εαν ο Proud owner αρχισει το tube rolling χαιρετισματα στην συμμετρια. Αλλα που ξερεις. Ετσι μπορει να γινεται πιο συναρπαστικος ο Ηχος. :cool_11: :cool_11:
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.901
Μηνύματα
3.033.335
Members
38.518
Νεότερο μέλος
mrkgeo
Top