ΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΑ – ΠΟΛΥΚΑΝΑΛΟΙ ΕΓΓΡΑΦΕΙΣ.

Μηνύματα
3.618
Reaction score
6
ΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΑ – ΠΟΛΥΚΑΝΑΛΟΙ ΕΓΓΡΑΦΕΙΣ.


Δεν είναι πολύ μακριά ο καιρός που πολλοί λάτρεις της μουσικής χρησιμοποιούσαν μαγνητόφωνα για να ακούσουν την αγαπημένη τους μουσική.

Το υλικό φυσικά η πασίγνωστη σε όλους μας μαγνητοταινία.

Τα μαγνητόφωνα λοιπόν τα οποία για πολλά χρόνια έκαναν παρέα στους μουσικόφιλους, σήμερα έχουν γίνει παρελθόν, επισυνάπτοντας τους κιόλας … κακό ήχο.

Δεν είναι επί του παρόντος να συζητήσουμε την ποιότητα του ήχου των μαγνητοφώνων, άλλωστε δεν είναι αυτός ο σκοπός του thread, αλλά να μάθουμε την λειτουργία τους, σε σχέση με την ηχογράφηση.

Στην αρχή της εμφάνισης τους τα μαγνητόφωνα διέθεταν πολύ μικρές ταχύτητες, 1.7/8 inch, που σημαίνει ότι πάνω από την κεφαλή περνούσαν 1.7/8 της ίντσας ανά δευτερόλεπτο.

Οι ταχύτητες των μαγνητοφώνων μετριούνται σε i.p.s (inches per second).

Επειδή όμως η ταχύτητα των 1.7/8 i.p.s, ήταν εξαιρετικά αργή με αποτέλεσμα να υπάρχει πολύς θόρυβος ταινίας, οι ταχύτητες άρχισαν σιγά σιγά να αυξάνονται και από 1.7/8 i.p.s, έγιναν 3.3/4 i.p.s, κατόπιν 7.5 i.p.s και πολύ αργότερα 15 i.p.s και 30 i.p.s.
Όσο λοιπόν ανεβαίνουμε σε ταχύτητα τόσο λιγότερο θόρυβο ταινίας έχουμε. Εάν τώρα προσθέσουμε και τα συστήματα αποθορυβοποίησης (noise reduction), τότε έχουμε σχεδόν μηδενικό θόρυβο ταινίας.

Οι 30 i.p.s δεν υπήρξαν ποτέ ευρείας κατανάλωσης, δηλαδή δεν είχαν εφαρμογή στα home μαγνητόφωνα παρά μόνο στους επαγγελματικούς πολυκανάλους εγγραφείς, στους οποίους υπήρχαν μόνο, 15 & 30 i.ps.

Οι ταινίες από την άλλη κυκλοφορούσαν σε διάφορα μεγέθη σε σχέση με το πλάτος τους.
1 / 4 inch, 0.5 inch. 1 inch και 2 inches.

Όλα τα home tapes χρησιμοποιούσαν 1 /4 inch tape εκ των οποίων μερικά από αυτά είχαν την δυνατότητα να παίζουν είτε προς την μια κατεύθυνση, είτε προς την άλλη και είχαν την ονομασία quarter, ενώ εκείνα που έπαιζαν μόνο προς μια κατεύθυνση, είχαν την ονομασία, full track.

Οι ταινίες από μόνες τους δεν είχαν συγκεκριμένο αριθμό καναλιών. Τα κανάλια της ταινίας διαμορφωνόντουσαν ανάλογα με την κεφαλη εγγραφής του εκάστοτε μαγνητοφώνου. Γιαυτό, μπορούμε να συναντήσουμε σε ταινία 1 / 4 inch, 2 η και 4 κανάλια, τα οποία εγγράφονται και αναπαράγονται μόνο προς την μια κατεύθυνση.

Σε ταινία 2 ιντσών μπορούσαμε να εγγράψουμε 8, 16 και 24 κανάλια ταυτόχρονα, απλά αλλάζοντας το μπλοκ των κεφάλων πάνω στον εγγραφέα.

Οι εταιρίες οι οποίες ήταν πολύ γνώστες όσον αφορά τα πολυκάναλα μαγνητόφωνα αλλά και τα επαγγελματικά δυκάναλα ήταν η Studer, η Otari, και η Revox.

Studer :


Otari :


και τα δύο θρυλικά της Revox το Α77 :



Και το Β77:

 

Μηνύματα
3.618
Reaction score
6
Ας έλθουμε τώρα στο κυρίως μέρος των επαγγελματικών μαγνητοφώνων τα οποία ήταν αφ’ ενός ογκώδη, αφετέρου πολύ πολύπλοκα σε σχέση με τον σχεδιασμό τους, όσον αφορά το ηλεκτρονικό μέρος τους και για το οποίο δεν είμαι ο καταλληλότερος να μιλήσω.

Όλα τα πολυκάναλα μαγνητόφωνα έχουν τρεις κεφαλές, εκτός του Nagra (κινηματογραφικό μαγνητόφωνο) το οποίο διαθέτει 4 κεφαλές

Α. Διαγραφής (Erase)

B. Εγγραφής (Recording)

Γ. Αναπαραγωγής.(Reproduction)

Μεταξύ των κεφαλών εγγραφής και αναπαραγωγής το Nagra, διαθέτει ακόμα μια κεφαλή, την pilot head ή sync head, η οποία χρησιμεύει για τον συγχρονισμό του μαγνητοφώνου με την κάμερα. (Χρειάζεται ολόκληρο κεφάλαιο για την εν λόγω κεφαλή).

Nagra IV



Επιστρέφοντας λοιπόν στα πολυκάναλα μαγνητόφωνα θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι η κεφαλη εγγραφής κατά την διάρκεια μιας ηχογράφησης έχει δυο ταυτόχρονες δραστηριότητες. Την εγγραφής και την αναπαραγωγής.

Όχι δεν μουρλάθηκα. Ξέρω πολύ καλά τι λέω και θα γίνει και σε εσάς κατανοητό αμέσως μόλις διαβάσετε τα παρακάτω.

Η κεφαλή εγγραφής λοιπόν η οποία παίζει και τον ρόλο αναπαραγωγής εκτός της ονομασίας της recording, λέγετε και sel-sync ή sel-rep .

Τι σημασία έχουν όμως οι ονομασίες; Αυτές παίζουν μεγάλο ρόλο όταν θα έχουμε δίπλα μας το remote control του εγγραφέα μας.




Όπως βλέπουμε στα παραπάνω σχέδια των μαγνητοφώνων, οι κεφαλες μεταξύ τους έχουν μεγάλη απόσταση, πράγμα που σημαίνει ότι μεταξύ των δυο κεφαλων εγγραφής – αναπαραγωγής υπάρχει μια αρκετά μεγάλη καθυστέρηση.

Εάν λοιπόν θελήσουμε να κάνουμε ένα playback με έναν καλλιτέχνη και του δώσουμε να ακούει από την κεφαλη αναπαραγωγής και τον ηχογραφούμε στην κεφαλη εγγραφής δεν θα μπορέσει πότε να είναι σύγχρονος με το playback διότι θα υπάρχει πάντα η καθυστέρηση των δυο κεφαλων.

Γιαυτό το λόγο από το remote control του εγγραφέα υπάρχει η δυνατότητα, η κεφαλη εγγραφής, κατά την ώρα της ηχογράφησης, να παίζει όλα τα υπόλοιπα κανάλια, ενώ ταυτόχρονα ηχογραφεί το κανάλι ή τα κανάλια τα οποία επιθυμούμε να ηχογραφήσουμε.

Στην παρακάτω φωτογραφία βλέπουμε το remote control ενός Otari Mtr 90.



Τα κόκκινα κουμπιά είναι ο επιλογέας ηχογράφησης.

Το πρώτο, μόνο του κόκκινο κουμπί είναι το All Safe ( για να μην γίνει καμιά τακανάκα και τρέχουμε).

Τα επόμενα είναι η επιλογή μας. Όποιο κανάλι κάνουμε ready ή arm τότε στο κανάλι αυτό είμαστε έτοιμοι για ηχογράφηση.

Από κάτω υπάρχουν οι επιλογές

All Input : Όλα τα κανάλια μας είναι σε θέση input.

All Sel- Sync : όλα τα κανάλια είναι σε θέση Sel-Sync, για ηχογράφηση.

All Repro : Όλα τα κανάλια είναι σε θέση Reproduction για την τελική μείξη.

Όταν λοιπόν θελήσουμε να ηχογραφήσουμε σε ένα κανάλι θα πρέπει να το κάνουμε ready και η κεφαλη μας να είναι σε θέση sel-sync.

Στην κατάσταση ηρεμίας του εγγραφέα (stop), τα φωτάκια του sel-sync θα είναι αναμμένα στην ίδια θέση. Κατά την διάρκεια όμως της ηχογράφησης το λαμπάκι του καναλιού στο οποίο ηχογραφούμε θα ανέβει αυτόματα στο input, που σημαίνει ότι είμαστε σε θέση εισόδου, σε διαδικασία ηχογράφησης.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.182
Reaction score
20.827
Απάντηση: ΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΑ – ΠΟΛΥΚΑΝΑΛΟΙ ΕΓΓΡΑΦΕΙΣ.

Γειά σου ρε Βασίλη με τα ωραία σου. :107:


(Ωχ, έτσι και δει ο Τσαρουχάς τόσα ασήκωτα σιδερικά μαζεμένα σ' αυτό το θρεντ, δεν το γλιτώνει το εγκεφαλικό)... :137:
 

ΑΝΔΡΕΑΣ Κ.

Ιδρυτής
Μηνύματα
30.058
Reaction score
728
Απάντηση: ΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΑ – ΠΟΛΥΚΑΝΑΛΟΙ ΕΓΓΡΑΦΕΙΣ.

Μας κακομαθαινετε κυριε:126:
 

Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
Απάντηση: ΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΑ – ΠΟΛΥΚΑΝΑΛΟΙ ΕΓΓΡΑΦΕΙΣ.

Γεια σου ρε Βασίλη Αναλογικέ !!!

Εγώ μόνο το Nagra θέλω...:120: τα άλλα τα αφήνω στο..., Hi-End.



H "τακανάκα" τι είναι ? :138:
 

Μηνύματα
3.618
Reaction score
6
Re: Απάντηση: ΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΑ – ΠΟΛΥΚΑΝΑΛΟΙ ΕΓΓΡΑΦΕΙΣ.

Γεια σου ρε Βασίλη Αναλογικέ !!!

Εγώ μόνο το Nagra θέλω...:120: τα άλλα τα αφήνω στο..., Hi-End.



H "τακανάκα" τι είναι ? :138:

Χμ....στην καθομιλουμένη λέγετε.............Μαμακία............
 

Μηνύματα
3.618
Reaction score
6
Re: Απάντηση: ΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΑ – ΠΟΛΥΚΑΝΑΛΟΙ ΕΓΓΡΑΦΕΙΣ.

Γειά σου ρε Βασίλη με τα ωραία σου. :107:


(Ωχ, έτσι και δει ο Τσαρουχάς τόσα ασήκωτα σιδερικά μαζεμένα σ' αυτό το θρεντ, δεν το γλιτώνει το εγκεφαλικό)... :137:
Χτυπα ξυλο, παλλικαρι μου.

Νεο παιδι ειναι ακομα.

Ξυλο ειπα να χτυπησεις, οχι το κεφαλι του Τσαρουχά.......:138:
 

Μηνύματα
3.618
Reaction score
6
Re: Απάντηση: ΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΑ – ΠΟΛΥΚΑΝΑΛΟΙ ΕΓΓΡΑΦΕΙΣ.

Γειά σου ρε Βασίλη με τα ωραία σου. :107:
Αν και νομιζω οτι θα ηταν πιο ωραια, αν αναλαμβανες να μας πεις για τα ηλεκτρονικα ματζαφλαρια που εχουν μεσα τους, τουτα εδω τα σιδερικα......:127:
 


Μηνύματα
1.299
Reaction score
313
Απάντηση: Re: Απάντηση: ΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΑ – ΠΟΛΥΚΑΝΑΛΟΙ ΕΓΓΡΑΦΕΙΣ.

Ασχημα κανω;;;

Αν κανω ασχημα αφεντικο, πες μου να σταματησω....:110:
Άσχημα κάνεις που ασχολείσαι με τον...γκριζομάλλη (άντε, είμαι επιεικής...:137:) αντί να συνεχίσεις τις θεματάρες σου...:126:
 

Μηνύματα
3.618
Reaction score
6
Ok Σταυρο μου,

Αν και ειναι 2-3 που διαβαζουν, νομιζω οτι αξιζει τον κοπο.

Σε παρακαλω ομως, μην ξαναπεις γκριζομαλλη..................τον παππου γιατι θα γινουμε βιδες.........:142:
 

Μηνύματα
1.299
Reaction score
313
Απάντηση: Re: ΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΑ – ΠΟΛΥΚΑΝΑΛΟΙ ΕΓΓΡΑΦΕΙΣ.

Ok Σταυρο μου,

Αν και ειναι 2-3 που διαβαζουν, νομιζω οτι αξιζει τον κοπο.

Σε παρακαλω ομως, μην ξαναπεις γκριζομαλλη..................τον παππου γιατι θα γινουμε βιδες.........
Αξίζει και παραξίζει, ακόμη κι αν είμαστε λίγοι...τώρα :126:
Διότι, ως παρακαταθήκη, είναι ανεκτίμητο!




Τέλος πάγκων...εντάξει με το...Νώε...:142::142::142:
 

Μηνύματα
803
Reaction score
181
Είχα παλιά ένα UHER και έπαιζε μακράν καλύτερα από οποιαδήποτε πηγή (είτε ψηφιακή, είτε αναλογική) πέρασε από τα χέρια μου.
Μάλιστα θεωρώ πως τα μαγνητόφωνα είναι τα μοναδικά εργαλεία στα οποία ο όρος εγγραφή στα κόκκινα κ.τ.λ δεν υφίσταται γιατί πολύ δύσκολα άκουγα παραμόρφωση σε "κοκκινισμένες" εγγραφές.
Πράγμα που σαφέστατα έστελνε τα δυναμικά σε άλλο επίπεδο που δεν μπορεί ούτε κατά διάνοια να ακολουθήσει οποιαδήποτε σύγχρονη πηγή.

Μετανοιωσα που το έδωσα...
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
Πολύ ωραίο θέμα Bill (αν και αναλογικό) :116:, μας έχεις καλομάθει τώρα τελευταία. Ρε συ πες μου αλήθεια. Χρησιμοποιούν τέτοια μασίνια πλέον ή τα έχουν για να βάζουν επάνω τους καφέδες και τα σάντουιτς;

...
 

Μηνύματα
3.618
Reaction score
6
Είχα παλιά ένα UHER και έπαιζε μακράν καλύτερα από οποιαδήποτε πηγή (είτε ψηφιακή, είτε αναλογική) πέρασε από τα χέρια μου.
Μάλιστα θεωρώ πως τα μαγνητόφωνα είναι τα μοναδικά εργαλεία στα οποία ο όρος εγγραφή στα κόκκινα κ.τ.λ δεν υφίσταται γιατί πολύ δύσκολα άκουγα παραμόρφωση σε "κοκκινισμένες" εγγραφές.
Πράγμα που σαφέστατα έστελνε τα δυναμικά σε άλλο επίπεδο που δεν μπορεί ούτε κατά διάνοια να ακολουθήσει οποιαδήποτε σύγχρονη πηγή.

Μετανοιωσα που το έδωσα...

Δεν εχεις καθολου αδικο. Μονο που τωρα θα το ειχες και θα το καμαρωνες.:110:
 

Μηνύματα
3.618
Reaction score
6
Πολύ ωραίο θέμα Bill (αν και αναλογικό) :116:, μας έχεις καλομάθει τώρα τελευταία. Ρε συ πες μου αλήθεια. Χρησιμοποιούν τέτοια μασίνια πλέον ή τα έχουν για να βάζουν επάνω τους καφέδες και τα σάντουιτς;

...

Δυστυχως, τα αριστουργηματα αυτα πια εχουν παρει "τον δρομο τον αγυριστο". :411:

Δεν ξερω, αν το Sierra ακομα τα εχει μεσα ατα control room, αλλα και να τα εχει, δεν υπαρχει πια παραγωγη η οποια να γινετε σε τετοιο μεσον. :110:

Δυστυχως δεν μπορω να σου πω ψεμματα, αν και θα το ηθελα, ετσι, μονο για την κοντρα........:142:
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
Δυστυχως, τα αριστουργηματα αυτα πια εχουν παρει "τον δρομο τον αγυριστο". :411:

Δεν ξερω, αν το Sierra ακομα τα εχει μεσα ατα control room, αλλα και να τα εχει, δεν υπαρχει πια παραγωγη η οποια να γινετε σε τετοιο μεσον. :110:

Δυστυχως δεν μπορω να σου πω ψεμματα, αν και θα το ηθελα, ετσι, μονο για την κοντρα........:142:
Χεχε... :109:
Σαν επαγγελματίας που έχεις ζήσει σε αυτούς τους χώρους, τι πιστεύεις ότι οδήγησε στην απόσυρση αυτών των μηχανών, όταν η απόδοσή τους ήταν τόσο καλή;

...
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
36.114
Reaction score
84.841
Απάντηση: Re: ΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΑ – ΠΟΛΥΚΑΝΑΛΟΙ ΕΓΓΡΑΦΕΙΣ.

Χεχε... :109:
Σαν επαγγελματίας που έχεις ζήσει σε αυτούς τους χώρους, τι πιστεύεις ότι οδήγησε στην απόσυρση αυτών των μηχανών, όταν η απόδοσή τους ήταν τόσο καλή;

...
Κόστος και χρόνος όταν συγκριθούν με hard disk recording.
 

Μηνύματα
190
Reaction score
1
Δυστυχως, τα αριστουργηματα αυτα πια εχουν παρει "τον δρομο τον αγυριστο". :411:

Δεν ξερω, αν το Sierra ακομα τα εχει μεσα ατα control room, αλλα και να τα εχει, δεν υπαρχει πια παραγωγη η οποια να γινετε σε τετοιο μεσον. :110:

Δυστυχως δεν μπορω να σου πω ψεμματα, αν και θα το ηθελα, ετσι, μονο για την κοντρα........:142:
Ειχα απο το 1983 μεχρι το 98 περιπου αναλογικο home studio με τετρακαναλα teac3440,,tascam 42,,kαι revox b77 15αρη, κονσολα 8καναλη , φετες για διαφορα εφε κλπ.Πολλες πολλες ηχογραφησεις , πολλα ξενυχτια ,, πολλα ψαλιδια ..αμορσες , καθαρισμοι κεφαλων ,,ωρες δουλειας . Το αποτελεσμα καταπληκτικος ηχος!Εχω πολυ υλικο απο τοτε,το οποιο διατηρω ανεπαφο.
Μετα σιγα σιγα στα ψηφιακα, dat , Rolland , Yamaha , το pc με Μac , kαρτες ηχου , Cubase , Wave lab , Plugins,,,,,,και ακομα πολλα αλλα ,,.
Το αποτελεσμα απο την εμπειρια μου ...η καλη αναλογικη ηχογραφηση ειναι ανεπαναληπτη σε επι μερους σημεια, η διαφορα με τα σημερινα μου δεδομενα ειναι εμφανης, Αλλα...
ο χρονος της δουλειας ,, το κοστος του εξοπλισμου ,,η τεραστια ευκολια , και γενικα οι δυνατοτητες που εχει το συγχρονο μεσο στην διαδικασια παραγωγης ειναι αξεπεραστες.

[Στο Sierra μεχρι πριν 8 χρονια[?] δουλευαν φουλ αναλογικα απο οτι θυμαμαι καθοτι γραφαμε κατι θεατρικο εκει]:102:
 

Μηνύματα
3.618
Reaction score
6
Ειχα απο το 1983 μεχρι το 98 περιπου αναλογικο home studio με τετρακαναλα teac3440,,tascam 42,,kαι revox b77 15αρη, κονσολα 8καναλη , φετες για διαφορα εφε κλπ.Πολλες πολλες ηχογραφησεις , πολλα ξενυχτια ,, πολλα ψαλιδια ..αμορσες , καθαρισμοι κεφαλων ,,ωρες δουλειας . Το αποτελεσμα καταπληκτικος ηχος!Εχω πολυ υλικο απο τοτε,το οποιο διατηρω ανεπαφο.
Μετα σιγα σιγα στα ψηφιακα, dat , Rolland , Yamaha , το pc με Μac , kαρτες ηχου , Cubase , Wave lab , Plugins,,,,,,και ακομα πολλα αλλα ,,.
Το αποτελεσμα απο την εμπειρια μου ...η καλη αναλογικη ηχογραφηση ειναι ανεπαναληπτη σε επι μερους σημεια, η διαφορα με τα σημερινα μου δεδομενα ειναι εμφανης, Αλλα...
ο χρονος της δουλειας ,, το κοστος του εξοπλισμου ,,η τεραστια ευκολια , και γενικα οι δυνατοτητες που εχει το συγχρονο μεσο στην διαδικασια παραγωγης ειναι αξεπεραστες.

[Στο Sierra μεχρι πριν 8 χρονια[?] δουλευαν φουλ αναλογικα απο οτι θυμαμαι καθοτι γραφαμε κατι θεατρικο εκει]:102:
:624:
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.016
Μηνύματα
2.885.345
Members
37.976
Νεότερο μέλος
Spadidakis
Top