- Μηνύματα
- 3.618
- Reaction score
- 6
Το να αρχίσεις ένα νέο project σε μια πολυκάναλη ηχογράφηση δεν ήταν βέβαια και το πιο εύκολο πράγμα που θα μπορούσε να γίνει για τους εξής απλούστατους λόγους.
Πρώτον έπρεπε να ρυθμιστεί το BIAS κάθε ταινίας στην οποία αποφάσιζες να αρχίσεις την εγγραφή και
Δεύτερον έπρεπε να κανείς ένα calibration στις κεφαλες του εγγραφέα με ένα test tape το οποίο περιείχε όλο το φάσμα των συχνοτήτων από 50Hz έως 16kHz. Αυτό έπρεπε να γίνει κατ’ αρχήν στην κεφαλη αναπαραγωγής, έτσι ώστε να έχεις το περισσότερο, 0.5db VU απόκλιση σε κάθε κανάλι και επανάληψη της διαδικασίας για την κεφαλη εγγραφής.
Πολλές ώρες ρυθμίσεων ιδιαίτερα αν δεν χρησιμοποιούσες ταινίες της ίδιας εταιρίας.
Ένα ακόμα σημείο που έπρεπε να είναι στις αρχικές ρυθμίσεις του εκάστοτε μαγνητοφώνου είναι το σύστημα στο οποίο θα γινόταν η εγγραφή . Δηλαδή σε C.C.I.R. ή N.A.B.
Τι είναι αυτά τα δυο συστήματα. Ας τα δούμε σαν δυο μεγάλες σχολές εκ των οποίων η μεν θεωρούσε σαν βασικές υψηλές συχνότητες τους 6.000 κύκλους, η δε τους 8.000 κύκλους.
Πραγματικά δεν μπορώ να θυμηθώ ποια ήταν η μεν και ποια η δε, πάντως είχε επικρατήσει το σύστημα N.A.B σαν το καλλίτερο σύστημα ηχογράφησης. Φυσικά όταν υπάρχουν τόσο μεγάλες διαφορές στις βασικές υψηλές συχνότητες, μπορείτε να καταλάβετε ότι τα πάντα ήθελαν δική τους ανεξάρτητη ρύθμιση.
Λίγο μανικάκι η κατάσταση, αλλά πιστέψτε με, από τι ποιο ωραίες που υπήρχαν. Τότε τον ήχο τον ακούγαμε στην ηχογράφηση.
Σήμερα τον βλέπουμε και είναι δυστύχημα μεγάλο, διότι δεν δουλεύουν πια τα αισθητήρια της ακοής αλλά της όρασης.
Αχ φίλε gianis39……ακομα και η ισοπροπιλικη αλκοόλη μου έχει λείψει. :137:
Πρώτον έπρεπε να ρυθμιστεί το BIAS κάθε ταινίας στην οποία αποφάσιζες να αρχίσεις την εγγραφή και
Δεύτερον έπρεπε να κανείς ένα calibration στις κεφαλες του εγγραφέα με ένα test tape το οποίο περιείχε όλο το φάσμα των συχνοτήτων από 50Hz έως 16kHz. Αυτό έπρεπε να γίνει κατ’ αρχήν στην κεφαλη αναπαραγωγής, έτσι ώστε να έχεις το περισσότερο, 0.5db VU απόκλιση σε κάθε κανάλι και επανάληψη της διαδικασίας για την κεφαλη εγγραφής.
Πολλές ώρες ρυθμίσεων ιδιαίτερα αν δεν χρησιμοποιούσες ταινίες της ίδιας εταιρίας.
Ένα ακόμα σημείο που έπρεπε να είναι στις αρχικές ρυθμίσεις του εκάστοτε μαγνητοφώνου είναι το σύστημα στο οποίο θα γινόταν η εγγραφή . Δηλαδή σε C.C.I.R. ή N.A.B.
Τι είναι αυτά τα δυο συστήματα. Ας τα δούμε σαν δυο μεγάλες σχολές εκ των οποίων η μεν θεωρούσε σαν βασικές υψηλές συχνότητες τους 6.000 κύκλους, η δε τους 8.000 κύκλους.
Πραγματικά δεν μπορώ να θυμηθώ ποια ήταν η μεν και ποια η δε, πάντως είχε επικρατήσει το σύστημα N.A.B σαν το καλλίτερο σύστημα ηχογράφησης. Φυσικά όταν υπάρχουν τόσο μεγάλες διαφορές στις βασικές υψηλές συχνότητες, μπορείτε να καταλάβετε ότι τα πάντα ήθελαν δική τους ανεξάρτητη ρύθμιση.
Λίγο μανικάκι η κατάσταση, αλλά πιστέψτε με, από τι ποιο ωραίες που υπήρχαν. Τότε τον ήχο τον ακούγαμε στην ηχογράφηση.
Σήμερα τον βλέπουμε και είναι δυστύχημα μεγάλο, διότι δεν δουλεύουν πια τα αισθητήρια της ακοής αλλά της όρασης.
Αχ φίλε gianis39……ακομα και η ισοπροπιλικη αλκοόλη μου έχει λείψει. :137: