- Μηνύματα
- 2.161
- Reaction score
- 1
Όχι ακριβώς. Το βάθος πεδίου είναι όπως ακριβώς είπα. Δεν έχει να κάνει με τίποτα άλλο. Και το βλέπεις με τα μάτια σου, κοιτώντας μέσα απο το viewfinder (αυτό που βλέπεις το βλέπεις ίδιο ακριβώς είτε μέσα στην μηχανή έχεις φιλμ/αρνητικό/σλάιντ/ψηφιακό αισθητήρα οτιδήποτε).
Αυτό που λές έχει να κάνει με το βινιετάρισμα. Στα άκρα του κάδρου υπάρχει ένα σκοτείνιασμα, το οποίο είναι αυξημένο συγκριτικά με το φίλμ γιατί το φώς δεν έρχεται απολύτως κάθετα όπως το λαμβάνουν ευκολότερα οι ψηφιακοί αισθητήρες με τους μικρόφακους που λές. Το φίλμ δεν έχει τέτοιο πρόβλημα.
Ναι το μικρό βάθος πεδίου είναι το καλό και το μεγάλο βάθος πεδίου είναι το κακό. Άρα ναι οι ψηφιακές (συνήθως) έχουν μεγάλο βάθος πεδίου (όχι ιδιαίτερα καλό) ενώ οι φιλμάτες και οι DSLR (άλλες περισσότερο και άλλες λιγότερο) έχουν μικρό βάθος πεδίου (καλό).
Οι "καλές" μηχανές (μεγάλοι αισθητήρες) έχουν μικρό βάθος πεδίου ενώ τα ... κινητά πχ, έχουν τερααάστιο βάθος πεδίου. Αυτό τα κάνει όλα να φαίνονται flat, επίπεδα, μη-τρισδιάστατα, παρόλο που είναι νεταρισμένα. Το μικρό βάθος πεδίου (καλό) αναδεικνύει το θέμα, το κολακεύει σε σχέση με το backround και σε πολύ γενικές γραμμές είναι επιθυμητό.
Ένα εντελώς πρόχειρο παράδειγμα (ψηφιακής μηχανής SLR) για το βάθος πεδίου. Εδώ το βάθος πεδίου είναι μικρό (καλό αυτό είπαμε, κολακεύει το θέμα) αφού πίσω είναι όλα φλουταρισμένα. Με μια ψηφιακή compact θα ηταν όλα ένας αχταρμάς αφού το βάθος πεδίου θα ήταν μεγάλο. Όλα θα ήταν νεταρισμένα/εστιασμένα κάτι που χαλάει το θέμα μας.
Αυτό που λές έχει να κάνει με το βινιετάρισμα. Στα άκρα του κάδρου υπάρχει ένα σκοτείνιασμα, το οποίο είναι αυξημένο συγκριτικά με το φίλμ γιατί το φώς δεν έρχεται απολύτως κάθετα όπως το λαμβάνουν ευκολότερα οι ψηφιακοί αισθητήρες με τους μικρόφακους που λές. Το φίλμ δεν έχει τέτοιο πρόβλημα.
Ναι το μικρό βάθος πεδίου είναι το καλό και το μεγάλο βάθος πεδίου είναι το κακό. Άρα ναι οι ψηφιακές (συνήθως) έχουν μεγάλο βάθος πεδίου (όχι ιδιαίτερα καλό) ενώ οι φιλμάτες και οι DSLR (άλλες περισσότερο και άλλες λιγότερο) έχουν μικρό βάθος πεδίου (καλό).
Οι "καλές" μηχανές (μεγάλοι αισθητήρες) έχουν μικρό βάθος πεδίου ενώ τα ... κινητά πχ, έχουν τερααάστιο βάθος πεδίου. Αυτό τα κάνει όλα να φαίνονται flat, επίπεδα, μη-τρισδιάστατα, παρόλο που είναι νεταρισμένα. Το μικρό βάθος πεδίου (καλό) αναδεικνύει το θέμα, το κολακεύει σε σχέση με το backround και σε πολύ γενικές γραμμές είναι επιθυμητό.

Ένα εντελώς πρόχειρο παράδειγμα (ψηφιακής μηχανής SLR) για το βάθος πεδίου. Εδώ το βάθος πεδίου είναι μικρό (καλό αυτό είπαμε, κολακεύει το θέμα) αφού πίσω είναι όλα φλουταρισμένα. Με μια ψηφιακή compact θα ηταν όλα ένας αχταρμάς αφού το βάθος πεδίου θα ήταν μεγάλο. Όλα θα ήταν νεταρισμένα/εστιασμένα κάτι που χαλάει το θέμα μας.