Ρευμα στο αυτοκινητο.

Μηνύματα
383
Reaction score
0
Καλησπερα σας.Σκεφτομαι να παρω εναν μετασχηματιστη ρευματος για το αυτοκινητο στο οποιο να μπαινει στον αναπτηρα και να βγαινει σε πριζα 220v.Το θελω για τα ταξιδια να φορτωνω το laptop και καμερες.Πιο πολυ ομως την καμερα.Τι μου προτεινετε και σε ποσα watt να κοιταξω?Κατι οικονομικο φυσικα.Ευχαριστω
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.668
Απάντηση: Ρευμα στο αυτοκινητο.

εναν μετασχηματιστη ρευματος για το αυτοκινητο στο οποιο να μπαινει στον αναπτηρα και να βγαινει σε πριζα 220v.
αυτό λέγεται "ινβέρτερ", όχι μετασχηματιστής.

ο μετασχηματιστής παίρνει AC και δίνει AC. Αλλάζει μόνο την τάση.

το ινβέρτερ παίρνει DC και δίνει AC. Αλλάζει γενικά...

Στο αυτοκίνητο ρεύμα παίρνεις από την μπαταρία, και είναι DC.

Στο σπίτι, η ΔΕΗ σου δίνει ΑC.

ΟΚ? Τα κατάλαβες?
 

Μηνύματα
901
Reaction score
0
Βρε παιδιά... εσείς που είστε και ηλεκτρονικάδες για πείτε μου λίγο...

Αυτά τα ινβερτεράκια, έχουν κάτι ΦΕΤ μέσα, που κάνουν ταλάντωση στο DC μια θετική και μια αρνητική, προσπαθώντας να βγάλουν ένα ημίτονο. οκ?

Όμως αυτό το ημίτονο, που βγαίνει απο τα τρανζίστορ, δεν είναι τετράγωνο.??
Διορθώνεται..?? αν ναι, πώς..?
 

Μηνύματα
1.714
Reaction score
761
Απάντηση: Ρευμα στο αυτοκινητο.

οταν μάθενες ολοκληρώματα στο λύκειο, πως υπολογίζατε το "εμβαδόν"; "Προσεγγίζοντας" το με παραλληλόγραμμα. Αν όμως το πλάτος των παραλληλογράμμων έτεινε στο 0 δεν ήταν απλά προσέγγιση. Γι'αυτο με μια συχνότητα να τείνει στο άπειρο, έχουμε τέλεια προσέγγυση ημιτόνου (ή ότι σχήματος θέλουμε:103:)

ΥΓ. βέβαια αυτό ισχύει για τα inverter/ups που χρησιμοποιούν τεχνολογία switching και το βάρος του συνόλου εξαρτάτε σχεδόν αποκλειστικά απο τις μπαταρίες. Αυτά έχουν πολύ καλή απόδοση αλλα λόγω του ότι δεν υπάρχει "απειρη" συχνότητα λειτουργιας ακόμα σε κατασκευαστικό επίπεδο προσεγγύζουν το ημίτονο.
Να ξέρεις όμως ότι ακόμα και οι inverter των φωτοβολταϊκων που φτιάχνουν ικανοποιητικότατο ημίτο έτσι δουλεύουν. Φυσικά υπάρχουν και inverter για τριφασικό ρεύμα με τέτοια τεχνολογία. Και σχεδόν όλα τα μεγάλα μοτέρ με έλεγχο στροφών με inverter δουλεύουν (και αλλαγή στην συχνότητα - ή/και στην τάση).

Υπάρχουν και τα φτηνά με πολλές απώλειες και μετασχηματιστή ογκώδη χαμητης συχνότητας που οδηγείται με bipolar (NPN/PNP) τρανζίστορ. Τα τρανσίστορ αυτά δουλεύουν ώς ενισχυτές που τους δίνουμε ημιτονο στη βάση και οδηγούν με ημίτονο τον μετασχηματιστή. Έχουν χάλια απόδοση αλλά παράγουν ημίτονο. Ο μετασχηματιστής είναι αρκετα βαρύς απο μόνος του. Ζεσταίνονται πολύ.
 

Μηνύματα
901
Reaction score
0
Re: Απάντηση: Ρευμα στο αυτοκινητο.

οταν μάθενες ολοκληρώματα στο λύκειο, πως υπολογίζατε το "εμβαδόν"; "Προσεγγίζοντας" το με παραλληλόγραμμα. Αν όμως το πλάτος των παραλληλογράμμων έτεινε στο 0 δεν ήταν απλά προσέγγιση. Γι'αυτο με μια συχνότητα να τείνει στο άπειρο, έχουμε τέλεια προσέγγυση ημιτόνου (ή ότι σχήματος θέλουμε:103:)

ΥΓ. βέβαια αυτό ισχύει για τα inverter/ups που χρησιμοποιούν τεχνολογία switching και το βάρος του συνόλου εξαρτάτε σχεδόν αποκλειστικά απο τις μπαταρίες. Αυτά έχουν πολύ καλή απόδοση αλλα λόγω του ότι δεν υπάρχει "απειρη" συχνότητα λειτουργιας ακόμα σε κατασκευαστικό επίπεδο προσεγγύζουν το ημίτονο.
Να ξέρεις όμως ότι ακόμα και οι inverter των φωτοβολταϊκων που φτιάχνουν ικανοποιητικότατο ημίτο έτσι δουλεύουν.

Δηλαδή η έξοδος του ινβέρτερ θα δίνει με πολύ υψηλή συχνότητα "σκαλάκια" με θεωρητικό μήκος 0, που σιγά σιγά αυξάνεται και στη συνέχεια μειώνεται το πλάτος τους, με αποτέλεσμα ένα μεγάλο ημίτονο..??

(αν το δούμε στην γραφική παράσταση)

Φυσικά υπάρχουν και inverter για τριφασικό ρεύμα με τέτοια τεχνολογία.Και σχεδόν όλα τα μεγάλα μοτέρ με έλεγχο στροφών με inverter δουλεύουν (και αλλαγή στην συχνότητα - ή/και στην τάση).
Δηλαδή στα μοτέρ ρυθμίζουμε την συχνότητα που θα γυρίσουν απο τη συχνότητα του εναλασσώμενου που θα του δώσουμε.
Εκεί όμως δεν υπάρχει ο κίνδυνος "ασυχρονισμού" στην περίπτωση που δώσουμε απότομα στο μοτερ που γυρνάει με μια συχνότητα f να του δώσουμε απότομα ρεύμα με συχνότητα f/12 ας πούμε...??


Υπάρχουν και τα φτηνά με πολλές απώλειες και μετασχηματιστή ογκώδη χαμητης συχνότητας που οδηγείται με bipolar (NPN/PNP) τρανζίστορ. Τα τρανσίστορ αυτά δουλεύουν ώς ενισχυτές που τους δίνουμε ημιτονο στη βάση και οδηγούν με ημίτονο τον μετασχηματιστή. Έχουν χάλια απόδοση αλλά παράγουν ημίτονο. Ο μετασχηματιστής είναι αρκετα βαρύς απο μόνος του. Ζεσταίνονται πολύ.
Έχω κάνει μια προσπάθεια να φτιάξω ένα αλλά έχω την εντύπωση πώς μου βγάζει τετράγωνο ρεύμα. έχει δυο τραντζίστορ 2Ν3055 και άλλα δυο ΜJ2955. κάτσε να βάλω κι ένα βίντεο....
 

Μηνύματα
1.714
Reaction score
761
Απάντηση: Ρευμα στο αυτοκινητο.

http://www.elo.utfsm.cl/~elo108/bibliografia/switching%20amp.pdf σελίδα 2: διαμόρφωση με πλάτος παλμών

Υπάρχει και διαμόρφωση συχνότητας (έτσι δουλεύει και ο tr[i/u]path). Οπου αλλάζει η συχνότητα των παλμών και όχι το πλάτος μιας σταθερής συχνότητας.
 

Μηνύματα
901
Reaction score
0
εδώ το βίντεο..:
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/NOYiPl8Av9k&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/NOYiPl8Av9k&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
 

Μηνύματα
1.714
Reaction score
761
Απάντηση: Re: Απάντηση: Ρευμα στο αυτοκινητο.

Έχω κάνει μια προσπάθεια να φτιάξω ένα αλλά έχω την εντύπωση πώς μου βγάζει τετράγωνο ρεύμα. έχει δυο τραντζίστορ 2Ν3055 και άλλα δυο ΜJ2955. κάτσε να βάλω κι ένα βίντεο....
Δεν είναι εύκολο.
π.χ.
Πάρε έναν ενισχυτή με έξοδο peek2peek +-12V και βάλε για είσοδο σήμα 50Hz ημιτονοειδές. Την έξοδο του σε μετασχηματιστή 12V/220V. Τι θα πάρεις στην έξοδο;

Αν η πηγή σου έχει "κακής ποιότητας" ημίτονο ή ο ενισχυτής είναι της πλάκας, θα πάρεις φυσικά ημίτονο της πλάκας.
 

Μηνύματα
1.714
Reaction score
761
Απάντηση: Ρευμα στο αυτοκινητο.

Ο +-12Vpp με φορτίο μετασχηματιστή μπορεί να πέφτει στα +-10Vpp οπότε να έχεις διαφορά και απο εκεί.

Στα μοτέρ δεν κάνουμε απότομες μεταβολές για το λόγο που λές. Οι inverter αυτής της χρήσεις έχουν πολλές παραμέτρους χρονισμού.

Ολα καλά μετά το τζίζ; ηταν κάπως απότομο το κόψιμο...
(τρόμαξες εεεεεε)

Μερικά ψιλά: Εχεις βάλει ανεμηστήρα στο κουτί να φυσά μέσα, αλλά απο που θα βγαίνει ο αέρας; Και εφ'οσον το κουτι είναι χαρτονενιο είναι και μονωτικό θερμότητας.

Γενικά καλή προσπάθεια, μπράβο.
 

Μηνύματα
901
Reaction score
0
Re: Απάντηση: Ρευμα στο αυτοκινητο.

Ο +-12Vpp με φορτίο μετασχηματιστή μπορεί να πέφτει στα +-10Vpp οπότε να έχεις διαφορά και απο εκεί.

Στα μοτέρ δεν κάνουμε απότομες μεταβολές για το λόγο που λές. Οι inverter αυτής της χρήσεις έχουν πολλές παραμέτρους χρονισμού.

Ολα καλά μετά το τζίζ; ηταν κάπως απότομο το κόψιμο...
(τρόμαξες εεεεεε)

Μερικά ψιλά: Εχεις βάλει ανεμηστήρα στο κουτί να φυσά μέσα, αλλά απο που θα βγαίνει ο αέρας; Και εφ'οσον το κουτι είναι χαρτονενιο είναι και μονωτικό θερμότητας.

Γενικά καλή προσπάθεια, μπράβο.
Βασικά με τίναξε και καθώς είχα το χέρι μου επάνω στο κουμπί, και το πατησα καταλάθος...:114::114:

Στο κουτί δεν έχω τρύπες απο το πλάι αλλά θα κάνω... Το έφτιαξα πιο πολύ για να δουλεύει καμιά λάμπα μικρή άν κοπεί το ρεύμα....
Θέλει όμως καλό μετασχηματιστή, γιατί δεν έχει καθόλου δύναμη έτσι. (ο ένας είναι 12 στα 220 και ο άλλος είναι 18 στα 220, και τους έχω εν σειρά.)

Σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια..!! :107:
 

Μηνύματα
1.714
Reaction score
761
Απάντηση: Ρευμα στο αυτοκινητο.

Για φως αν κοπεί το ρεύμα, να ξέρεις οτι υπάρχουν λάμπες εξοικονόμισης σε χαμηλή τάση (ή 24 ή 48 δεν θυμάμε). Και οι εξοικονόμισης που δεν έχουν activePFC για 220V (σχεδόν όλες δηλαδή), δουλεύουν και με 300Vdc, δεν ενδιαφέρονται για το ημίτονο.

Οπως και όλα τα τροφοδοτικα για pc/laptop (όσα δηλαδη είναι switching και όχι active pfc), τα 220V τα έχουν "γραμμένα", με 300V dc λειτουργούν εσωτερικά.

(Βέβαια αυτο δεν είναι λόγος να μην συνεχίσεις αυτό που κάνεις).
 

Μηνύματα
901
Reaction score
0
Re: Απάντηση: Ρευμα στο αυτοκινητο.

Για φως αν κοπεί το ρεύμα, να ξέρεις οτι υπάρχουν λάμπες εξοικονόμισης σε χαμηλή τάση (ή 24 ή 48 δεν θυμάμε). Και οι εξοικονόμισης που δεν έχουν activePFC για 220V (σχεδόν όλες δηλαδή), δουλεύουν και με 300Vdc, δεν ενδιαφέρονται για το ημίτονο.

Οπως και όλα τα τροφοδοτικα για pc/laptop (όσα δηλαδη είναι switching και όχι active pfc), τα 220V τα έχουν "γραμμένα", με 300V dc λειτουργούν εσωτερικά.

(Βέβαια αυτο δεν είναι λόγος να μην συνεχίσεις αυτό που κάνεις).
Για οικονομικό φωτισμό, πιστεύω πώς η βέλτιστη λύση είναι οι LED. Το κακό είναι ότι δεν έχουν διαδοθεί τόσο, όσο να βελτιωθεί λίγο η τιμή τους.

Μεχρι τότε... αν καταφέρουμε να "παραγουμε" ενέργεια όσο μπορούμε φτηνότερα, τότε είμαστε καλά...:126:
 

Μηνύματα
383
Reaction score
0
Απάντηση: Ρευμα στο αυτοκινητο.

Έχω το παρακάτω και σηκώνει άνετα λάπτοπ. Σε λειτουργία και φόρτιση ταυτόχρονα!

http://www.plaisio.gr/product.aspx?...4B8886E3767A1ABD65894C82F45916F3541AD28DE7A59


Καλο αυτο που μου λες.Εχει και με 10 ευρω παραπανω το 300αρι.Μαλλον στο μεγαλο θα καταλυξω.Σ ευχαριστω πολυ.
 

Μηνύματα
383
Reaction score
0
Απάντηση: Ρευμα στο αυτοκινητο.

αυτό λέγεται "ινβέρτερ", όχι μετασχηματιστής.

ο μετασχηματιστής παίρνει AC και δίνει AC. Αλλάζει μόνο την τάση.

το ινβέρτερ παίρνει DC και δίνει AC. Αλλάζει γενικά...

Στο αυτοκίνητο ρεύμα παίρνεις από την μπαταρία, και είναι DC.

Στο σπίτι, η ΔΕΗ σου δίνει ΑC.

ΟΚ? Τα κατάλαβες?
Οκ φιλε Κωστα.Συγνωμη δεν εχω τοσες γνωσεις για να το θεσω σωστα οπως εσυ.Μια ερωτηση σε σενα λοιπον.Αν παρω το μεγαλυτερο inverter στα 300watt(το ως ανω που μου υποδειξε ο φιλος ειναι 140watt) και φορτιζω και τις καμερες,υπαρχει περιπτωση να εχω καποιο προβλημα η στον αναπτηρα του αυτοκινητου η στις καμερες?Ακομα αν βαλω "σταυρό"θα μπορω να τα φορτιζω συγχρονος η καλυτερα θαναι ενα-ενα?Σ ευχαριστω.
 

Μηνύματα
30.533
Reaction score
40
Απάντηση: Ρευμα στο αυτοκινητο.

Νίκο, θα πρότεινα να τραβήξεις ξεχωριστή παροχή από την μπαταρία.
Πάρε όποιο inverter θέλεις (μεγάλο ή μικρό κλπ).
Μάλιστα κάποια σοβαρής ποιότητας και μεγέθους (ρώτα και σε ηλεκτρονικάδικα) έχουν έτοιμες δαγκάνες για σύνδεση στην μπαταρία.

Πάμε παρακάτω....
Πάρε όποιο inverter θέλεις.
Πήγαινε σε έναν CarStereά (πχ Νίκος Γιαννακόπουλος, τηλ. 2610317009 πες του ότι σε στέλνω εγώ. Είναι άριστος μάστορας και καλό παιδί) και ζήτα του να σου περάσει ένα καλώδιο 4άρι (4gauge) ενισχυτών με ασφαλεια στην μπαταρία 30Α. Να στο φθάσει μέχρι εκεί που σε ενδιαφέρει μέσα στο όχημα και εκεί με απλή απογύμνωση και καλά φις να συνδέσει το 4άρι με το inverter. Και το ρεύμα που θέλεις θα έχεις και δεν θα κινδυνεύεις να κάνεις στάχτη και μπούρμπερη το αυτοκίνητο.....

Οι αναπτήρες έχουν συνήθως ένα άνω όριο 10Α (περίπου 120watt). Δεν θα διακινδύνευα να απαιτήσω περισσότερο ρεύμα από ένα καλωδιάκι του κιλού που φθάνει στον αναπτήρα, φίλε Νίκο!!!
 

Μηνύματα
30.533
Reaction score
40
Απάντηση: Ρευμα στο αυτοκινητο.

Πχ δες εδώ φίλε....

Δες προδιαγραφές.....

  • Τύπος: Φορητός Εναλλάκτης ρεύματος από 12V DC σε 230V AC.
  • Τάση Εισόδου: 12V DC - προσαρμογέας αναπτήρα αυτοκινήτου
  • Τάση Εξόδου: 230V AC ονομαστική
  • Ισχύς Εισόδου: 25Α στα 12V-DC με πλήρες φορτίο (0,24Α χωρίς φορτίο)
  • Ισχύς Εξόδου: 375W συνεχόμενη (600W έως 500 milliseconds)
  • Προστασία Υπερφόρτωσης: Ασφάλεια 40Α
  • Έξοδοι: 1 Universal global outlet
  • Διαστάσεις: 178 (Β) x 108 (Π) x 51 (Υ)mm
  • Βάρος: 1,13 kg

Εγώ 25Α από τον αναπτήρα δεν θα ζητούσα.....Τέλος.....
Η ασφάλεια της συσκευής είναι για το inverter......Όχι για το αυτοκίνητό σου..........:126:
 

Μηνύματα
30.533
Reaction score
40
Απάντηση: Ρευμα στο αυτοκινητο.

αυτό λέγεται "ινβέρτερ", όχι μετασχηματιστής.

ο μετασχηματιστής παίρνει AC και δίνει AC. Αλλάζει μόνο την τάση.

το ινβέρτερ παίρνει DC και δίνει AC. Αλλάζει γενικά...

Στο αυτοκίνητο ρεύμα παίρνεις από την μπαταρία, και είναι DC.

Στο σπίτι, η ΔΕΗ σου δίνει ΑC.

ΟΚ? Τα κατάλαβες?

Κωστα θα παρακαλούσα πιο ήπιο ύφος γραφής ή τέλος πάντων λιγότερο "κάπως"....

Δεν υπάρχει κανένας λόγος για "μαθήματα" ή κουνήματα στο δάκτυλο αλά Παυλίδη :116:
Κανείς μας δεν τα ξέρει όλα.....

Αν σε παρεξήγησα θα φταίει το γεγονος της μη ύπαρξης emoticons.


Ευχαριστώ για την κατανόηση :126:
 

Μηνύματα
349
Reaction score
0
Το "μεγάλο" Belkin - των 300Watt - αναφέρει πώς φορτία άνω των 150Watt πρέπει να συνδέονται απ' ευθείας στην μπαταρία με δύο "κροκοδειλάκια" που δίνει στο πακέτο...
 

Μηνύματα
383
Reaction score
0
Απάντηση: Ρευμα στο αυτοκινητο.

Νίκο, θα πρότεινα να τραβήξεις ξεχωριστή παροχή από την μπαταρία.
Πάρε όποιο inverter θέλεις (μεγάλο ή μικρό κλπ).
Μάλιστα κάποια σοβαρής ποιότητας και μεγέθους (ρώτα και σε ηλεκτρονικάδικα) έχουν έτοιμες δαγκάνες για σύνδεση στην μπαταρία.

Πάμε παρακάτω....
Πάρε όποιο inverter θέλεις.
Πήγαινε σε έναν CarStereά (πχ Νίκος Γιαννακόπουλος, τηλ. 2610317009 πες του ότι σε στέλνω εγώ. Είναι άριστος μάστορας και καλό παιδί) και ζήτα του να σου περάσει ένα καλώδιο 4άρι (4gauge) ενισχυτών με ασφαλεια στην μπαταρία 30Α. Να στο φθάσει μέχρι εκεί που σε ενδιαφέρει μέσα στο όχημα και εκεί με απλή απογύμνωση και καλά φις να συνδέσει το 4άρι με το inverter. Και το ρεύμα που θέλεις θα έχεις και δεν θα κινδυνεύεις να κάνεις στάχτη και μπούρμπερη το αυτοκίνητο.....

Οι αναπτήρες έχουν συνήθως ένα άνω όριο 10Α (περίπου 120watt). Δεν θα διακινδύνευα να απαιτήσω περισσότερο ρεύμα από ένα καλωδιάκι του κιλού που φθάνει στον αναπτήρα, φίλε Νίκο!!!
Γιαννη καλημερα.Ευχαριστω για τις υποδειξεις σου.Τον Νικο στην Τσαμαδου λες?Τον "Φασουλα"???
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • spylab
    Shalom

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.316
Μηνύματα
2.858.274
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top