Ο δρόμος προς το καλό ηχείο

Μηνύματα
117
Reaction score
0
Τζιμ, δύο παρανοήσεις σε δύο γραμμές που έγραψα. Πώς γίνεται αυτό ρε γμτ;! :138:

Πάμε:

  1. Δεν έγραφα για εσένα - ούτε για κάποιον άλλο - συγκεκριμένα. Πληθυντικό έβαλα και ήθελα ακριβώς να πω ότι αυτή η στάση εμφανίζεται πολύ συχνά στους ιδιοκτήτες τέτοιων λύσεων - και σίγουρα πολύ συχνότερα απ'ότι στους ιδιοκτήτες "συμβατικών" σχεδιάσεων με αντίστοιχης διαμέτρου μεγάφωνα.
  2. Δεν έγραψα ότι οι ιδιοκτήτες των συγκεκριμένων υλοποιήσεων ισχυρίζονται ότι "πατάνε" 12 και 15 (βαλε λινκ να το δουμε, εαν βρεις, που λες κι εσύ). Έγραψα συγκεκριμένα ότι "υπερηφανεύονται συστηματικά για τις επιδόσεις των ηχείων τους". Καμία αναφορά σε 12άρια, 15άρια ή άλλα ηχεία..
Για να το πω διαφορετικά θα χρησιμοποιήσω τις δικές σου εκφράσεις:
  • Οι μόνοι ιδιοκτήτες ηχείων με 6.5άρια που "κοιμούνται τον υπνο του δικαίου", δηλαδή "νομίζουν οτι ακούνε μουσική" και προσπαθούν συστηματικά να μας πείσουν για αυτό, είναι αυτοί με τα μονόδρομα 6.5άρια σε εξωτικές ή λιγότερο εξωτικές καμπίνες.
  • Οι υπόλοιποι ιδιοκτήτες ηχείων με 6.5άρια (αυτά που θα λέγαμε "συμβατικά") μάλλον σεμνοί είναι στις δηλώσεις τους και κοιτάνε πως να χωρέσουν κανένα σοβαρό ηχείο με 10αράκια ή κανένα 12αράκι στο σαλόνι (το 15άρι είναι άπιαστο όνειρο), χωρίς να φάνε παντόφλα και χωρίς να πάρουν δάνειο. :126:
Ελπίζω να είναι πιο σαφές αυτή τη φορά.

Για να μην μείνουμε εκεί, κι επειδή στα όσα έγραψες περί στάθμης, δυναμικών και χαμηλού συμφωνούμε, έχω ένα ερώτημα:
Οι μετρήσεις αρκούν για να δούμε πως αποδίδει το υπό μελέτη ηχείο στους τομείς αυτούς ή πρέπει να καταφύγουμε σε μαγείες και χαρούμενους πυκνωτές;
ok μετα τις εξηγησεις.

λοιπόν για τις "μετρησεις". Φυσικά και πιστεύω στις μετρήσεις υπο τον όρο οτι μετράμε τα πάντα συνολικά και οχι να βγάζουμε συμπέρασμα απο μια πχ απόκριση συχνότητας.

Διότι αμα το ηχειο δεν μπορει να κατεβει και χάνεται ενα μεγαλο μερος του φασματος τι να το κανεις το φλατ? Με απλα νουμερα αποδεικνυεται λοιπόν οτι ενα ηχειο βασης με μικρο γουφερακι ειναι απλως ανεπαρκες να αποδωσει ρεαλιστικα τη μουσικη.

Μια αλλη παραμετρος ειναι το spl που μπορει να ανεβασει ενα ηχειο. Δεν μπορεις να συγκρινεις ενα συστημα το οποιο χαλαρα εχει κορυφωσεις επιπεδου αιθουσας συναυλιων με τα κουτακια που νιαουρίζουν συνήθως στα δωμάτια των εκθέσεων.
Τι λοιπον κι αν είναι φλατ ενα ηχειο σε επίπεδο ψυθίρου ?
Αμα χρειαστεί να παιξει ενα σκέσπασμα μιας μεγαλης ορχηστρας?

Οπως καταλαβαίνεις το σκεπτικό το δικό μου ειναι μετρησεις σε ολα τα επίπεδα / υπολογισμός ολων των παραμέτρων / μεγάφωνα προδιαγραφών / σεβασμός στη λογική των αριθμών και τη Φυσική.

'Οσο για τους πυκνωτές υπάρχουν κι αλλα χαρακτηριστικα εκτος της χωρητικότητας , τα οποία μπορεί πιθανόν να επιδρούν σ αυτα που ακούνε οι γκουρου, εαν βέβαια τα ακούν πράγματι και δε μας δουλεύουν ψιλό γαζί ....

Τώρα σχετικά με το βοησινκγ (μη χε....:137:) δεν είναι τίποτα αλλο απο μιά μαλακία και μισή αφου σε κάθε περίπτωση ο μπαγλαμάς που "κουρντίζει" το ηχείο του με το αυτί , ακουει αναγκαστικά ΚΑΙ το χώρο (και μη μου πείτε ότι το κάνουν σε ανηχοικό:138:) και μοιραία το ηχείο σε άλλο χώρο θα εχει άλλο βοησινκγ
 

Μηνύματα
4.355
Reaction score
1.772
Απάντηση: Re: Ο δρόμος προς το καλό ηχείο

ok μετα τις εξηγησεις.

λοιπόν για τις "μετρησεις". Φυσικά και πιστεύω στις μετρήσεις υπο τον όρο οτι μετράμε τα πάντα συνολικά και οχι να βγάζουμε συμπέρασμα απο μια πχ απόκριση συχνότητας.

Διότι αμα το ηχειο δεν μπορει να κατεβει και χάνεται ενα μεγαλο μερος του φασματος τι να το κανεις το φλατ? Με απλα νουμερα αποδεικνυεται λοιπόν οτι ενα ηχειο βασης με μικρο γουφερακι ειναι απλως ανεπαρκες να αποδωσει ρεαλιστικα τη μουσικη.

Μια αλλη παραμετρος ειναι το spl που μπορει να ανεβασει ενα ηχειο. Δεν μπορεις να συγκρινεις ενα συστημα το οποιο χαλαρα εχει κορυφωσεις επιπεδου αιθουσας συναυλιων με τα κουτακια που νιαουρίζουν συνήθως στα δωμάτια των εκθέσεων.
Τι λοιπον κι αν είναι φλατ ενα ηχειο σε επίπεδο ψυθίρου ?
Αμα χρειαστεί να παιξει ενα σκέσπασμα μιας μεγαλης ορχηστρας?

Οπως καταλαβαίνεις το σκεπτικό το δικό μου ειναι μετρησεις σε ολα τα επίπεδα / υπολογισμός ολων των παραμέτρων / μεγάφωνα προδιαγραφών / σεβασμός στη λογική των αριθμών και τη Φυσική.

'Οσο για τους πυκνωτές υπάρχουν κι αλλα χαρακτηριστικα εκτος της χωρητικότητας , τα οποία μπορεί πιθανόν να επιδρούν σ αυτα που ακούνε οι γκουρου, εαν βέβαια τα ακούν πράγματι και δε μας δουλεύουν ψιλό γαζί ....

Τώρα σχετικά με το βοησινκγ (μη χε....:137:) δεν είναι τίποτα αλλο απο μιά μαλακία και μισή αφου σε κάθε περίπτωση ο μπαγλαμάς που "κουρντίζει" το ηχείο του με το αυτί , ακουει αναγκαστικά ΚΑΙ το χώρο (και μη μου πείτε ότι το κάνουν σε ανηχοικό:138:) και μοιραία το ηχείο σε άλλο χώρο θα εχει άλλο βοησινκγ
αρχιζουμε να συμφωνουμε.

μονο που ουτε τα μονοδρομα κατεβαινουν χαμηλα.

ειναι trade off ευαισθησιας και αποκρισης.
 

Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
Απάντηση: Ο δρόμος προς το καλό ηχείο

Για το "βόησινγκ" δεν βλέπω να λέτε και πολλά..., γιατίιιι.....; :137:
 

Μηνύματα
117
Reaction score
0
Re: Απάντηση: Re: Ο δρόμος προς το καλό ηχείο

αρχιζουμε να συμφωνουμε.

μονο που ουτε τα μονοδρομα κατεβαινουν χαμηλα.

ειναι trade off ευαισθησιας και αποκρισης.
Τα μονόδρομα που εμπλέκονται πάλι, φιλε Μπακ?

Το τελευταίο διάστημα όπου και να γράψω , σε οποιοδήποτε θέμα πάντα η κουβέντα γυρνάει εκεί.

Τα trade off που κανει ο καθενας, ειναι θεμα επιλογών.

Ούτε είπα ποτέ οτι έχω το καλύτερο ηχείο.

Είναι καλό για τα δεδομένα του αλλα μέχρι εκεί.

Τα εχω πεί πολλές φορες αυτα.

Είναι άσκοπο να λεμε τα ίδια συνεχως.


Ουτε βεβαίως μπορεί ο καθένας να έχει ενα πολύ καλό ηχειο σπίτι του για τρείς απλόυς λόγους:
Χρόνος - Χώρος - Χρήμα
 

themiloc

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.069
Reaction score
257
Eπειδή ότι ήταν να πώ το είπα, θέλω να ευχαριστήσω όλους για την συζήτηση που είχαμε στα 2 αυτά νήματα. Δεν πειράζει που διαφωνήσαμε, μάλλον μάθαμε κάτι όλοι κι ας μην μας άφησε ο εγωισμός να το παραδεχθούμε. Και εις άλλα νήματα λοπόν.
 

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
Re: Απάντηση: Re: Ο δρόμος προς το καλό ηχείο

αρχιζουμε να συμφωνουμε.

μονο που ουτε τα μονοδρομα κατεβαινουν χαμηλα.

ειναι trade off ευαισθησιας και αποκρισης.
Δεν είπε ο άνθρωπος ότι κατεβαίνουν ρε. :136:
Εδώ για 15ιντσα και τα θηρία της JBL συζητάμε. :126:

Ουτε βεβαίως μπορεί ο καθένας να έχει ενα πολύ καλό ηχειο σπίτι του για τρείς απλόυς λόγους:
Χρόνος - Χώρος - Χρήμα
Sad but true.. :126:

Eπειδή ότι ήταν να πώ το είπα, θέλω να ευχαριστήσω όλους για την συζήτηση που είχαμε στα 2 αυτά νήματα. Δεν πειράζει που διαφωνήσαμε, μάλλον μάθαμε κάτι όλοι κι ας μην μας άφησε ο εγωισμός να το παραδεχθούμε. Και εις άλλα νήματα λοπόν.
Όταν διαβάζουμε, μαθαίνουμε (ή έστω παίρνουμε μία "μυρωδιά" κι ας τα ξεχάσουμε αργότερα)!
Έχω βάλει κατά καιρούς διάφορα άρθρα κι έχω στα bookmarks άλλα τόσα (και για ψυχοακουστική που σας ενδιαφέρει).
Το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει χρόνος..
 

Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
Απάντηση: Re: Ο δρόμος προς το καλό ηχείο

Eπειδή ότι ήταν να πώ το είπα, θέλω να ευχαριστήσω όλους για την συζήτηση που είχαμε στα 2 αυτά νήματα. Δεν πειράζει που διαφωνήσαμε, μάλλον μάθαμε κάτι όλοι κι ας μην μας άφησε ο εγωισμός να το παραδεχθούμε. Και εις άλλα νήματα λοπόν.
Ελπίζω να μην θεωρηθεί πρόκληση αν πω ότι, άλλαξες θέση από την αρχική στο δίπλα θέμα. :126:

Αυτό είναι καλό βέβαια όχι επειδή συμφωνείς με "εμάς" αλλά γιατί το επανεξέτασες.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.040
Reaction score
59.985
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Η δόξα ανήκει στο copyright

Ελπίζω να μη διαβάσατε 90 σελίδες απλά για να κρατήσετε ένα θέμα που θίγει και ο Toole στο πολύ πιο σύντομο άρθρο του! :116:
Φαντάζομαι κάνεις χιούμορ και δεν έχεις χάσει το νόημα...Ε σ έ ν α ευχαριστούν μέσω εμένα,όπως κι εγώ ευχαριστώ εσένα και τον Ημίθεο που μού δίνετε το έναυσμα ν'ασχοληθώ με ένα τόσο ωραίο κι ενδιαφέρον θέμα,παραθέτοντας στη συνέχεια και τα παρακάτω pdf:
http://www.xlrtechs.com/dbkeele.com...ear Phase Digital Crossover Flters Part 1.pdf
http://www.xlrtechs.com/dbkeele.com...ear Phase Digital Crossover Flters Part 2.pdf

Ορεκτικό δείγμα:
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Re: Απάντηση: Re: Ο δρόμος προς το καλό ηχείο

αρχιζουμε να συμφωνουμε.

μονο που ουτε τα μονοδρομα κατεβαινουν χαμηλα.

ειναι trade off ευαισθησιας και αποκρισης.
Έχεις κάποιες αποδείξεις γι αυτό που λές?Π.χ να εγώ κοίταζα τα tanoy prestige μια χαρά μετρήσεις έχουν.
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.040
Reaction score
59.985
Απάντηση: Re: Ο δρόμος προς το καλό ηχείο

ok...
Διότι αμα το ηχειο δεν μπορει να κατεβει και χάνεται ενα μεγαλο μερος του φασματος τι να το κανεις το φλατ? Με απλα νουμερα αποδεικνυεται λοιπόν οτι ενα ηχειο βασης με μικρο γουφερακι ειναι απλως ανεπαρκες να αποδωσει ρεαλιστικα τη μουσικη...
Δίχως να θιγούν οι προτιμήσεις κανενός,έχω μονάχα να παρατηρήσω πως υ π ά ρ χ ε ι ψυχοακουστική εξήγηση γιά το λόγο που ηχεία με 1 γούφερ 6,5-7 ιντσών δύνανται να ικανοποιήσουν ως προς την ακρόαση του χαμηλού(και όχι αποκλειστικά σε μικρούς χώρους) -εξαιρώντας φυσικά την αίσθηση ΄΄γροθιάς στο υπογάστριο΄΄ που αποτελεί αναντικατάστατο προσόν των μεγάλων ιντσών ή/και των πολλών γούφερ.Θ'αναπτυχθεί σε μελλοντικό κεφάλαιο του μη εξαιρετέου θέματος...
 

Μηνύματα
117
Reaction score
0
Re: Απάντηση: Re: Ο δρόμος προς το καλό ηχείο

Δίχως να θιγούν οι προτιμήσεις κανενός,
No problem.
Η δική μου μπακαλίστικη λογική ομως λεει το εξής.
Ενα τυπικά καλό 8 θα είναι παντα προτιμότερο (αν θελεις να στο θέσω "πεζά" θα εχει καλύτερα νούμερα) απο ανα 6μισάρι.
Το ιδιο και ενα 10αρι σε σχεση με ενα 8αρι και πάει λέγοντας ...
Λυπάμαι αλλά ειναι απλως φυσική και την φύσηδεν μπορεις να την κοροιδεψεις (δεν είναι δικά μου λόγια αυτά), μόνο τον ευατο μας μπορούμε να παραμθιάζουμε με διάφορες χχαζομάρες....
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Re: Απάντηση: Re: Ο δρόμος προς το καλό ηχείο

No problem.
Η δική μου μπακαλίστικη λογική ομως λεει το εξής.
Ενα τυπικά καλό 8 θα είναι παντα προτιμότερο (αν θελεις να στο θέσω "πεζά" θα εχει καλύτερα νούμερα) απο ανα 6μισάρι.
Το ιδιο και ενα 10αρι σε σχεση με ενα 8αρι και πάει λέγοντας ...
Λυπάμαι αλλά ειναι απλως φυσική και την φύσηδεν μπορεις να την κοροιδεψεις (δεν είναι δικά μου λόγια αυτά), μόνο τον ευατο μας μπορούμε να παραμθιάζουμε με διάφορες χχαζομάρες....
Φίλε Τζιμάκο, καταλαβαίνω τη σκέψη σου αλλα πρέπει να καταλάβεις οτι όσο μεγαλώνει η μπάφλα τόσο πιο καλή μελέτη πρέπει να έχει ένα ηχείο.Δέν είναι έτσι απλό.Η αδράνεια μίας μεγάλης μπάφλας δημιουργεί φαινόμενα διαφοράς φάσης και καθυστέρησης στον ήχο.Το φαινόμενο αυτό το παρατηρείς εύκολα σε φτηνές υλοποιήσεις sub.Επομένως αν πιστεύεις οτι το πράμα παει με το κιλό σου λέω οτι ΟΧΙ δέν πάει.
Προς αντιμετώπιση των προβλημάτων μίας μεγάλης μπάφλας οι εταιρείες στρέφονται σε ηχεία με 2 10άιντσα,ή 3 8άιντσα,ή... τα οποία λειτουργώντας παράλληλα τετραπλασιάζουν ουσιαστικά την ένταση.Επίσης πρέπει να ξέρεις οτι το αυτί σου έχει κάποιο διάγραμμα απόκρισης.Στις χαμηλές συχνότητες δέν έχει καλή απόκριση αλλα ούτε μπορεί να διαχωρίσει σωστά τις στάθμες.Επομένως ένα ηχείο με μεγάλο μεγάφωνο αποτελεί ένα δύσκολο φορτίο προς οδήγηση σε σχέση με ένα μικρότερο.
Ας μήν τα μπακαλίζουμε όλα...
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Υπάρχει άλλωστε και ένα test στα ηχεία που εισάγουν ένα παλμό και παρατηρούν το χρόνο που κάνει να μηδενιστεί η κίνηση του μεγαφώνου.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.040
Reaction score
59.985
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Ο δρόμος προς το καλό ηχείο

No problem.
Λυπάμαι αλλά ειναι απλως φυσική και την φύσηδεν μπορεις να την κοροιδεψεις (δεν είναι δικά μου λόγια αυτά), μόνο τον ευατο μας μπορούμε να παραμθιάζουμε με διάφορες χχαζομάρες....
Ούτε και τη...φύση του υποσυνειδήτου μπορούμε ν'αλλάξουμε όμως,αφού δρα αυτόνομα.Κάθε πράγμα στον καιρό του...:612:
 

themiloc

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.069
Reaction score
257
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Η δόξα ανήκει στο copyright

Φαντάζομαι κάνεις χιούμορ και δεν έχεις χάσει το νόημα...Ε σ έ ν α ευχαριστούν μέσω εμένα,όπως κι εγώ ευχαριστώ εσένα και τον Ημίθεο που μού δίνετε το έναυσμα ν'ασχοληθώ με ένα τόσο ωραίο κι ενδιαφέρον θέμα.

Εγώ πάντως εσένα ευχαριστούσα όταν το έκανα.
Μία τελευταία απορία: μετά που διάβασες την όλη αντιπαράθεση, την
εύρεση και μελέτη όλων αυτών και ενδεχόμενα κι άλλων θα θέλαμε και τη γνώμη σου για να μην υποθέσει κανείς οτι you are just amused!.
 

themiloc

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.069
Reaction score
257
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Η δόξα ανήκει στο copyright

Φαντάζομαι κάνεις χιούμορ και δεν έχεις χάσει το νόημα...Ε σ έ ν α ευχαριστούν μέσω εμένα,όπως κι εγώ ευχαριστώ εσένα και τον Ημίθεο που μού δίνετε το έναυσμα ν'ασχοληθώ με ένα τόσο ωραίο κι ενδιαφέρον θέμα.

Εγώ πάντως εσένα ευχαριστούσα όταν το έκανα.
Μία τελευταία απορία: μετά που διάβασες την όλη αντιπαράθεση, την
εύρεση και μελέτη όλων αυτών και ενδεχόμενα κι άλλων, θα θέλαμε και τη γνώμη σου για να μην υποθέσουμε οτι you are just amused!.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.194
Reaction score
143.761
Απάντηση: Re: Ο δρόμος προς το καλό ηχείο

Άλλο ένα ενδιαφέρον άρθρο του Toole πάνω στο θέμα θα βρείτε εδώ.
Και πάλι δίνει μεγάλη σημασία στην ψυχοακουστική (δεν θα κάνει έκπληξη σε κανέναν - ελπίζω να μην είναι κανείςι τόσο αφελής ώστε να πιστεύει πως υπάρχει HiEnd βιοτεχνία με σχεδιαστές που ξέρουν το αντικείμενο καλύτερα από τον Toole)...
Audio products must sound good. That is a given. However, the determination of what constitutes “good sound” is a matter that has been controversial. Some assert that it is a matter of personal taste, that our opinions of sound quality are as variable as our tastes in “wine, persons or song”. This would place audio manufacturers in the category of artists, trying to appeal to a varying public “taste”. Others, like the author, take a more pragmatic view, namely that artistry is the domain of the instrument makers and musicians and that it is the role of audio devices to capture, store and reproduce their art with as much accuracy as technology allows. The audio industry then becomes the messenger of the art. Interestingly, though, this process has created new “artists”, the recording engineers, who are free to editorialize on the impressions of direction, space, timbre and dynamics of the original performance, as perceived by listeners through their audio systems.

The short answer is “equalize”.
 

Μηνύματα
4.355
Reaction score
1.772
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Ο δρόμος προς το καλό ηχείο

Τα μονόδρομα που εμπλέκονται πάλι, φιλε Μπακ?

Το τελευταίο διάστημα όπου και να γράψω , σε οποιοδήποτε θέμα πάντα η κουβέντα γυρνάει εκεί.

Τα trade off που κανει ο καθενας, ειναι θεμα επιλογών.

Ούτε είπα ποτέ οτι έχω το καλύτερο ηχείο.

Είναι καλό για τα δεδομένα του αλλα μέχρι εκεί.

Τα εχω πεί πολλές φορες αυτα.

Είναι άσκοπο να λεμε τα ίδια συνεχως.


Ουτε βεβαίως μπορεί ο καθένας να έχει ενα πολύ καλό ηχειο σπίτι του για τρείς απλόυς λόγους:
Χρόνος - Χώρος - Χρήμα
που εμπλεκονται;

στο οτι εσυ και καποιοι αλλοι απο το διπλα μαγαζι μας λεγατε οτι

παιζουν ενω τα πολυδρομα οχι εκτος αν ειναι κορνες.

τεσπα αφου συμφωνησαμε ας το αφησουμε εδω.
 

Μηνύματα
4.355
Reaction score
1.772
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Ο δρόμος προς το καλό ηχείο

Έχεις κάποιες αποδείξεις γι αυτό που λές?Π.χ να εγώ κοίταζα τα tanoy prestige μια χαρά μετρήσεις έχουν.
μονο που δεν ειναι μονοδρομο ειναι διδρομο με ενα compression

driver στη θεση του dustcap.
 


Staff online

  • Zizik
    Safety Last
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • loggeo
    Projectors
  • xfader
    Segregation supporter

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.831
Μηνύματα
3.029.861
Members
38.504
Νεότερο μέλος
leftos
Top