Ενεργά εναντίον παθητικών ηχείων

D

Deleted member 8307

Guest
πάντα επίκαιρο αυτό που έγραψε ο Φ στο παρελθόν και η επισήμανση από τη συνέντευξη του Robert Polley της ATC στο AVMentor :

Το ήχειο θα παίζει, θέλουμε - δε θέλουμε, μας αρέσει - δε μας αρέσει.

Το θέμα είναι ότι αυτό δεν αρκεί, δυστυχώς ή ευτυχώς.
Το αν θα πάρει κάτι ο άλλος που θα του καταστρέψει τη μισή δισκοθήκη (ή, σωστότερα, θα του αποκαλύψει ότι η μισή του δισκοθήκη είναι άχρηστη) πρέπει να είναι δική του απόφαση.
Δεν μπορούν να το αντέξουν όλοι αυτό..

Γράφοντας αυτά θυμήθηκα τη συνέντευξη του Robert Polley της ATC στο AVMentor (με bold οι ερωτήσεις, με κανονική γραμματοσειρά οι απαντήσεις):

Όντας μια εταιρία η οποία απευθύνεται σε δύο ξεχωριστές κατηγορίες χρηστών θα ήθελα να ρωτήσω αν βλέπετε μεγάλες διαφορές μεταξύ των επαγγελματικών του ήχου και των audiophiles...
Ναι, υπάρχουν διαφορές μεταξύ των δύο αυτών ομάδων. Σημειώστε, όμως, ότι δεν υπάρχουν διαφορές μεταξύ των ηχείων που απευθύνονται στις ομάδες αυτές. Ένα ηχείο υψηλών επιδόσεων είναι ένα ηχείο υψηλών επιδόσεων, δεν μπορεί να υπάρχει διαφοροποίηση στο σημείο αυτό...

Θα ήθελα να σας δω να το εξηγείτε αυτό στους audiophiles...
Στην πραγματικότητα δεν το εξηγούμε! Δεν θέλουμε να μπούμε σε μια διαδικασία ανταλλαγής επιχειρημάτων με τον κόσμο. Πολλές από αυτές τις υποκειμενικής φύσης συζητήσεις δεν αξίζει τον κόπο να τις κάνει κανείς. Δεν θα ήθελα να θεωρηθούμε αλαζόνες ως εταιρία αλλά εμείς λέμε κάτι απλό: Είτε σου αρέσει αυτό που κάνουν τα ηχεία μας είτε όχι.

Αντιλαμβάνομαι, επομένως, ότι δεν είστε διατεθειμένοι να παίξετε το παιχνίδι με τους κανόνες που επιβάλει το, ας το πούμε έτσι, high end...
Όχι δεν είμαστε διατεθειμένοι και, επίσης, δεν μας χρειάζεται κάτι τέτοιο.

Θα μπορούσε να πει κανείς ότι η δεύτερη δήλωσή σας προηγείται στην πραγματικότητα... Δεν χρειάζεται, επομένως δεν είστε διατεθειμένοι...
Ναι, αλλά επαναλαμβάνω ότι δεν θέλω να ακουστούμε ως αλαζόνες. Στην πραγματικότητα μπορεί κανείς να κυνηγήσει κάτι που δεν υπάρχει και να συνεχίσει αυτό το κυνήγι για πάντα. Και στην διαδρομή μπορεί να ικανοποιήσεις κάποιον αλλά δεν θα ικανοποιήσεις τον διπλανό του. Δεν τελειώνει ποτέ...

Έτσι όπως το λέτε, βγαίνει το συμπέρασμα ότι ο ακριβής ήχος, δεν είναι -τελικώς- ευχάριστος ή άνετος. Γιατί να συμβαίνει αυτό;
Μα, επειδή η πλειοψηφία των δίσκων δεν είναι και τόσο καλής ποιότητας από την πλευρά του sound engineering και ένα ακριβές ηχείο θα μεταφέρει αυτή την άσχημη πλευρά μιας παραγωγής στον ακροατή.

...και παρακάτω:

Εγώ αυτό το ακούω περισσότερο δύσκολο ως διαδικασία από το να αγοράσεις, απλώς, ένα καλό μόνιτορ...
Μα είναι πιο δύσκολο! Πολύ πιο δύσκολο θα έλεγα. Θεωρώ ότι ένα καλό μόνιτορ κάνει τη δουλειά του μηχανικού ήχου πολύ πιο εύκολη. Για παράδειγμα δημιουργεί πολύ σταθερή στερεοφωνική εικόνα κι έτσι ο μηχανικός δεν είναι αναγκασμένος να “κυνηγάει” τις διάφορες πηγές κατά τη μείξη. Σύμφωνα με την εικόνα που έχω εγώ, η πλειοψηφία των σημαντικών μηχανικών ήχου χρησιμοποιεί ATC. Από την άλλη, δεν διστάζω να το παραδεχτώ, ένα ATC στο σπίτι μπορεί να κάνει την μισή συλλογή κάποιου να ακούγεται άσχημα. Αυτό όμως συμβαίνει επειδή οι μισοί δίσκοι είναι κακής ποιότητας. Έτσι έχουν τα πράγματα. Σε κάποιους αυτό δεν αρέσει, φυσικά, και αυτό είναι κάτι που μπορώ να το καταλάβω.

Επομένως, τελικώς, δεν είναι τόσο κακή ιδέα να χρησιμοποιήσεις ένα κατάλληλο ηχείο για να αντισταθμίσεις αυτή την κατάσταση...
Όχι δεν είναι κακή ιδέα, αλλά δεν θα χρησιμοποιούσα την λέξη “αντισταθμίσεις”. Αυτό που θα κάνει ένα ηχείο όπως αυτό που περιγράφετε είναι να καλύψει τις ατέλειες ενός δίσκου πίσω από κάποιες δικές του ατέλειες που είναι, απλώς, πιο ευχάριστες.

Όποιος ενδιαφέρετε μπορεί να βρει ολόκληρη τη συνέντευξη εδώ.

Άρα συμφωνώ ότι ο φίλος μας πρέπει να προσπαθήσει να ακούσει τα K+H ή έστω αντίστοιχης φιλοσοφίας ηχεία, όχι για να δει αν το ηχείο είναι καλό - αυτό είναι δεδομένο - αλλά για να δει αν αντέχει την αλήθεια.

Τα ATC τα 50άρια (ενεργά κατά προτίμηση) γιατί δεν τα έχει προτείνει κανείς ακόμα;! :144:

Επίσης να ακούσεις τα Quad 2905 αν όντως είσαι πανελάκιας, έχεις χώρο και δεν επιθυμείς υψηλές εντάσεις.
Μεταχειρισμένα για να μείνει και κάτι για την αναβάθμιση των ενισχυτικών.
κρατάω αυτό για το παρών thread
Robert Polley:Πολλές από αυτές τις υποκειμενικής φύσης συζητήσεις δεν αξίζει τον κόπο να τις κάνει κανείς.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.673
Reaction score
28.012
[DOUBLEPOST=1543899534][/DOUBLEPOST]
Την δισκογραφική πότε δεν την ενδιαφέρει το ποιοτικο ηχητικό αποτέλεσμα.
Την ενδιαφέρουν οι πωλήσεις.
Πόσο πιασιαρικο και εύστοχο είναι το κομματι.
Τώρα αν ακούγεται σωστά δεν τους ενδιαφέρει.
Το ξέρω πολύ καλά, 14 χρόνια production manager ήμουν σε studios παραγωγής. Και είναι πραγματικά τρελό να βλέπεις ότι αυτός που νοιάζεται λιγότερο για την ποιότητα ήχου να είναι αυτός που πληρώνει.
Απλά στην δισκογραφική τα πράγματα πρέπει να είναι λίγο καλύτερα, τουλάχιστον. Για τα προσχήματα.
 

papavmax

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
1.081
Reaction score
1.601
Τελικα μετα απο 8 σελιδες θρεντ με χαρακτηρισμους και λαικα δικαστηρια θα καταληξουμε καπου τεκμηριωμενα οτι τα ενεργα ειναι καλυτερα απο τα παθητικα η το αντιστροφο?
 




Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.379
Reaction score
79.480
Να δωσω ετερο παράδειγμα τα ATC 50 τα ενεργα με τα παθητικα εχουν διαφορα 9000 ευρω.
Μπορείς παρακαλώ να βάλεις λινκ με τις τιμές;
 


Timaras

*****
Μηνύματα
2.888
Reaction score
2.079
Τελικα μετα απο 8 σελιδες θρεντ με χαρακτηρισμους και λαικα δικαστηρια θα καταληξουμε καπου τεκμηριωμενα οτι τα ενεργα ειναι καλυτερα απο τα παθητικα η το αντιστροφο?
Μία τεκμηριωμένη άποψη περί της υπεροχής των ενεργών ας πούμε,είναι αυτή

Όπως νομίζεις. :drinks:

Εγώ θα σου πω ότι στον άνωθεν ομολογουμένως εξαιρετικό συνδυασμό που αναφέρεις, κάθε αλλαγή πυκνωτή στο παθητικό κρος των ATC, ακούγεται (και μετριέται). Και υπάρχουν εκατοντάδες υψηλής ποιότητας πυκνωτές για τα κρος, σε τιμές από λογικές έως και για πυροβολισμό.
Από την άλλη, το ενεργό δεν έχει πυκνωτές κρος στη σειρά πριν από μιντ και Τουίτερ.
Καλύτερος πυκνωτής από την απουσία αυτού, δεν. Ανεξαρτήτως κόστους. Και βαργιέμαι να μιλήσω για τα πηνία του κρος, ή για τις αντιστάσεις και το πώς διαφοροποιούν το ντάμπινγκ φάκτορ, ούτε για τα καλώδια ηχείων, το κόστος τους (βλέπε βαλχάλες και λοιπά ζώα) και τα συναφή. Επίσης βαργιέμαι να σχολιάσω πόσο διαφορετικά ακούγονται τα διαφορετικά καλώδια ηχείων. ;)
σε απάντηση αυτού

Εδω θα διαφωνησω πληρως ,γιατι αν βαλεις εναν bryston 14 bsst στα 50 αρια τυφλα να εχει το ενεργο,και αυτο ακουγεται δεν μετριεται..
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.398
Reaction score
125.569
Μια παρένθεση για τον ορισμό.

Σύμφωνα με τον σχεδιαστή των genelec, ο ορισμός του ενεργού ηχείου, συμπεριλαμβάνει τα εξής (από μνήμης τα λέω, μπορεί κάτι να ξεχνάω):

1. Ενεργό κρος. (όχι παθητικό)
2. Διακριτό ενισχυτικό στάδιο για κάθε δρόμο του κρος (για εγγυημένα επαρκή οδήγηση των μεγαφώνων)
3. Βελτιστοποίηση υλοποίησης (ενσωματωμένες ενεργές διορθώσεις απόκρισης, φάσης, κλπ)
4. Κυκλώματα διαθέσιμα στο χρήστη για ισοσταθμιση απόκρισης των μεγαφώνων, ώστε να προσαρμόζεται η απόκριση του ηχείου στο χώρο ακρόασης)
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.379
Reaction score
79.480
Διαφορά 5200€.
5200 είναι αρκετά χρήματα διαφοράς.

Ας πάρω θέση στο συγκεκριμένο ερώτημα του @stavrosz
Τα δεδομένα μας είναι τα εξής:
  1. Είναι λίγες οι εταιρίες οι οποίες προσφέρουν το ίδιο ηχείο σε ενεργή και παθητική έκδοση. Η πολύ σοβαρή ATC είναι μία απο αυτές, και είναι καλό το ερώτημα στην συγκεκριμένη κατηγορία τιμής
  2. Η ενεργή εκδοση του ίδιου ηχείου θα έχει πάντα το πλεονέκτημα του ξεχωριστού ενισχυτή για κάθε μεγάφωνο, ο οποίος βρίσκεται μετά το κροσόβερ. Αυτό δεν αλλάζει, είναι πάντα πλεονέκτημα. Το ενεργό εξ ορισμού είναι καλύτερο.
  3. Αλλο σοβαρό πλεονέκτημα είναι πως το ενεργό αποτρέπει τις χαλιεντάδικες βλακείες και τράμπες του κάθε πικραμένου. Εξασφαλίζει σιγουριά στο τελικό αποτέλεσμα οδήγησης. Στρέφει την προσοχή στην μουσική και όχι στις τράμπες και την αιμοδοσία του εμπορίου.
Απο την άλλη τα 5200 της διαφοράς είναι πολλά. Οριακά πολλά. Αν υποθέσουμε πως αυτά τα χρήματα έχουμε διαθέσιμα, μια για πάντα αλλιώς θα μας χωρίσει η συζυγος που ελέγχει τα οικονομικά, πρέπει να τα διαθέσουμε όσο πιο έξυπνα γίνεται (δεχόμαστε εδώ πως υπάρχει άλλο ξεχωριστό κονδύλιο για αξιόλογο dac/pro, ίδιο ποσό στα δυο σενάρια)

Αν δίναμε 1800 ευρώ για μονομπλόκ ncore NC400/NC 500, θα μας περίσσευαν άλλα 3400.
Μπορούμε με αυτά τα χρήματα, στο σενάριο του παθητικού να αγοράσουμε 4 presonus temblor (1500 περίπου) και 1900 ευρώ bass traps (πχ 8 τεμάχια GIK monster bass trap με range limiter).
Για Dac/pro θα επιλέξουμε (και στα δυο σενάρια) ένα με digital cross+sub out+ καλό room eq software, και φυσικά και στα δυο σενάρια αμοιβή του calibrator.

Για να δούμε πιο απο τα δυο συστήματα θα παίξει καλύτερα :D

Αυτά για να μην λέτε πως είμαι κολλημένος με τα ενεργά. Κρατάω ανοιχτό μυαλό και κρίνω την κάθε περίπτωση με βασικό κριτήριο το οικονομικό.

Αν η διαφορά ήταν 3000, θα επέλεγα την ενεργή έκδοση, οπότε σε άλλη εταιρία/μοντέλο μπορεί να έδινα άλλη απάντηση

Και όσο αυξάνονται τα κομμάτια, πχ σε πολυκάναλο με 5 τεμαχια ATC 50, η πλάστιγγα θα γείρει ακόμα περισσότερο προς το παθητικό, διότι οι οικονομικές διαφορές θα γίνουν μεγαλύτερες.
 
Last edited:

stavrosz

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
1.238
Reaction score
1.599
Γιατι αναφέρεται πολλοι δυο η τέσσερα subwoofer? Ένα δεν είναι αρκετο?
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.379
Reaction score
79.480
Γιατι αναφέρεται πολλοι δυο η τέσσερα subwoofer? Ένα δεν είναι αρκετο?
Αααααα, όχι λέμε, όχι, όχι.
Δυο το ελάχιστο. Τέσσερα και είσαι ωραίος.
Αν είσαι φιλοξενούμενος σε σαλόνι γυναίκας, δεν ισχύει τίποτα απο τα ανωτέρω, δεν ξοδεύεις τόσο πολλά λεφτά γιατί θα χαντακωθούν.
 

Μηνύματα
2.599
Reaction score
4.585
Αν ένα ηχείο κυκλοφορεί σε ενεργή και μη έκδοση και δε σε ικανοποιεί η ενεργή τότε αποκλείεται να σε ικανοποιήσει η παθητική. Δε σου κάνει το ηχείο βρε αδερφέ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.398
Reaction score
125.569
5200 είναι αρκετά χρήματα διαφοράς.
Όντως.
Τα βαράει πολύ άσχημα στο κεφάλι η ATC.
Γι'αυτό δε σκέφτηκα ποτέ να γίνω πελάτης της, υπάρχουν κι αλλού πορτοκαλιές που κάνουν περτικάλια. :p
 



Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Καλά, δεν πάει ακριβώς έτσι.
Θα χρειαζόταν 2 x 3 τελικούς συν ενεργά κρος τουλάχιστον (συν κυκλώματα προσαρμογής στην απόκριση),αλλά ας μείνει...μεταξύ μας.
Τhe winner is Ενεργα και ζητω με τα χερια ψηλα???
Καμία δοξολογία,εφόσον ισχύει το αξίωμα του...Bhutia:
΄΄Όποιος έχει ενδοιασμούς κατά πόσον του κάνουν τα εκλεκτά ενεργά και ανησυχεί για πιθανή τεχνική υποστήριξη (ή χρειάζεται λεπτά σε πλάτος τεμάχια),τότε τα ενεργά δεν είναι γι αυτόν΄΄;)
 




Τελευταια Μηνυματα

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.609
Μηνύματα
2.867.825
Members
37.939
Νεότερο μέλος
geo kok
Top