Αγορά Klipsch RP-260F

Vakis2000

Κλιψ κλαψ
Μηνύματα
7.045
Reaction score
8.065
Πάντως οι περισσότεροι τα έχουν σχεδόν κολλητά στους πίσω τοίχους και δεν έχουν πρόβλημα.

Επίσης:

Place on a common wall 6 to 15 feet apart.
• If used in a home theater system, position the speakers
flanking your video display.
• Position them equidistant from the back wall.
• Position them at the same height above the floor (for non-floor standing
models) with the high frequency drivers at seated ear height.
• Angle speakers toward the listener and even with or forward of any adjacent
obstructions.
• Placing them near a corner or wall provides the greatest
amount of bass while moving the speakers away from room boundaries
reduces bass energy.
• Asymmetrical placement of a pair of speakers from adjacent side walls can
smooth room-induced bass unevenness.
• Bookshelf models may be placed on shelves or optional floor stands.
• Experiment with the above guidelines to suit your taste and to compensate for
your room’s acoustic characteristics.
 

Μηνύματα
832
Reaction score
1.033
Όχι απλώς "έχει νόημα", αλλά κυριολεκτικώς "είναι υποχρεωτική".

Το ηχείο που πλησιάζει τον πίσω τοίχο, κερδίζει πάρα πολλά στο μπάσο, για 2 λόγους:

1) αύξηση στάθμης λόγω boundary gain
2) εξάλειψη καταστροφικών ακυρώσεων, οι οποίες επέρχονται στο ακουστό φάσμα, όταν η πρόσθια μπάφλα απέχει >80cm από τον πίσω τοίχο, όπως έχω δείξει κατ'επανάληψιν από τα σχέδια της Klein & Hummel.

Η αύξηση της στάθμης, είναι ιδιαίτερα ευπρόσδεκτη, κυρίως στις χαμηλές συχνότητες, όπου για να βγουν τα 3 έξτρα ντεσιμπέλ που παίρνεις από 1 τοιχωματικό όριο, χρειάζεται διπλασιασμός ισχύος από τα ενισχυτικά μας, και καταπόνηση μεγαφώνων, υλικών κρος, κλπ.

Δυστυχώς όμως, το γκέιν δεν έρχεται μόνο στο μπάσο, αλλά και σε μεσαίες συχνότητες, αυτές που διαπερνούν την οπίσθια μπάφλα του ηχείου.
Για να κόψεις λοιπόν τις "κακές" μεσαίες, όπως και τους όποιους ακουστούς ήχους της καμπίνας, πριν αυτοί ενισχυθούν κατά 3 ντεσιμπέλ από τον πίσω τοίχο, χρειάζεται υποχρεωτικά να μπει πυκνή ηχοαπορρόφηση πίσω από το ηχείο και ιδανικά να γεμίζει το κενό μέχρι τον τοίχο, οπότε "βολεύει" το ηχείο να απέχει 5-10cm από τον πίσω τοίχο.

Το όμοιο γίνεται στον εντοιχισμό, όπου το γκέιν είναι 9 ντεσιμπέλ γεμάτα. Και κει μπαίνει πυκνή ηχοαπορρόφηση, για τον λόγο που σας εξήγησα, για τα μεσαία.

Facts of audio.

Kkaram το ποστ #6 είναι εντελώς άκυρο. Εντελώς.

Eyxaristw για την απάντηση. Απορίας συνέχεια, το πλάτος/μήκος του ηχοαπορροφητικού υλικού, αρκεί αν είναι όσο και του ηχείου, ή πρέπει να μπει ολόκληρο φύλλο ρικοφόν για παράδειγμα; Στο θέμα της επιλογής υλικού; Ότι να 'ναι αρκεί όπως είπες να ειναι παχύ;
 


Μηνύματα
3.667
Reaction score
5.504
Αυτός ο Κωσταυτιας θα σας τρελάνει μη το
Ναι.

Ναι.
Βαριά απορρόφηση το καλύτερο.
Copopren acoustic.
θα μας τρελανεις ολους :p.
Ο καθε κατασκευαστης δινει ελαχιστες αποστασεις για τα ηχεια του. Παμε με αυτες η
στηνεις με 1.618 αναλογια αποστασεων ακομα και αν ο κατασκευαστης λεει αλλιως;
Θες πυκνη απορροφηση πισω απο το ηχειο οπως λες εδω; Αν το κανεις αυτο θα πρεπει η απορροφηση να ακουμπαει στον τοιχο ωστε να βρισκεται στο σημειο με τη χαμηλοτερη ταχυτητα και τη μεγαλυτερη πιεση η να πας με τη λογικη του bass trap αφηνοντας κενο απο τον πισω τοιχο αναλογα με ποια συχνοτητα εχεις προβλημα;
Οπως και να εχει λαμβανουμε υπ οψην την αποσταση του πισω τοιχου απο το ηχειο η την αποσταση απο την πυκνη απορροφηση στους υπολογισμους μας;
Το εκαψα το θεμα ωρα που ειναι....
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.400
Reaction score
125.578
Απόσταση κέντρου μεγαφώνου από τον πίσω τοίχο, αλλά και απόσταση οπής ανάκλασης χαμηλών.
Αμφότερα είναι πηγές.

Απορρόφηση για τα μεσαία χρειάζεται πίσω από το μεγάφωνο μεσαίων, δηλαδή το γούφερ στην προκειμένη περίπτωση.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.400
Reaction score
125.578
Ωραίες ερωτήσεις. ;)

Λοιπόν:

Ο καθε κατασκευαστης δινει ελαχιστες αποστασεις για τα ηχεια του. Παμε με αυτες η
στηνεις με 1.618 αναλογια αποστασεων ακομα και αν ο κατασκευαστης λεει αλλιως;
Δεν υπάρχουν ελάχιστες αποστάσεις τοποθέτησης, πλην διπολων φυσικά. Εντοιχισμός παντού. ;)
Κολλητά στον τοίχο θα παίξουν καλύτερα όλα.
Εντελώς όλα.
Τώρα αν δε μας βολέψει να τα βάλουμε κολλητά στον τοίχο, παίζουμε με τις χρυσές αναλογίες αποστάσεων, ώστε να μοιράζονται στο φάσμα οι αναμενόμενες ακυρώσεις, για να μην είναι ακουστές, διότι αν συμπίπτουν θα είναι. ;)

Φακτς οφ φύζικς.

Αν το κανεις αυτο θα πρεπει η απορροφηση να ακουμπαει στον τοιχο ωστε να βρισκεται στο σημειο με τη χαμηλοτερη ταχυτητα και τη μεγαλυτερη πιεση η να πας με τη λογικη του bass trap αφηνοντας κενο απο τον πισω τοιχο αναλογα με ποια συχνοτητα εχεις προβλημα;
Ούτε το ένα, ούτε το άλλο.:p

Πάω με τη λογική της παλλόμενης επιφάνειας (ξύλου) ως συνήχηση, και της απόσβεσης του συντονισμού αυτού με τη χρήση του ηχοαπορροφητικού ως ελατηρίου.
Η δεύτερη χρήση του ηχοαπορροφητικού είναι η απλή απορρόφηση των μεσαίων που θα περάσουν 2 φορές από αυτό (και μετά την ανάκλαση στον τοίχο).

Όλα αυτά τα απορροφητικά, σε τόσο μικρή ποσότητα, και τόσο μικρής μάζας, στα μπάσα δε κάνουν τίποτα απολύτως. Μόνο ο συντονισμός του ξύλου μπορεί να πάρει ενέργεια χαμηλών, δηλαδή μιας μεγάλης επιφάνειας.

Η μία διάσταση του ξύλου, οφείλει να συμπίπτει με το ύψος του ταβανιού, πχ ένα όρθιο ξύλο που καλύπτει μια γωνιά, από το δάπεδο μέχρι το ταβάνι, με απορροφητικό υλικό από πίσω.
Αυτό, για να πιάσεις τον πιο κακό ιδιοσυντονισμό, αυτόν του ταβανιού.

Βεβαίως, οποιαδήποτε επιφάνεια θα συντονίσει στο μπάσο, θέλει δε θέλει. Δε το γλυτώνεις ούτε ο καναπές, ούτε τίποτα, όλα κουνιούνται. Ε, πάρε την κίνηση και απόσβεσέ την με ελατήριο, μετατροπή κινητικής ενέργειας σε θερμική, αφού πρώτα έγινε μετατροπή ηχητικής ενέργειας σε κινητική.
Και ως αναμενόμενο, κάθε επιφάνεια που πάλλεται, αποτελεί δευτερεύουσα πηγή, συνήχηση. Σα το ξύλινο δάπεδο. Αν αποσβένεται καλώς, είναι εξόχως θετικό, σα να έχεις άπειρα σαμπ.:p
 

Μηνύματα
2.408
Reaction score
3.624
Ο φίλος, που καποτε σε αυτό το νήμα ήθελε να αγοράσει ηχεία, τι να έκανε άραγε; :offtopic:
Ταυτόχρονα ενδιαφέρομαι σφόδρα να ακούσω τα όσα λέτε αφου με ενδιαφέρουν και μαθαίνω..
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.400
Reaction score
125.578
Σε αφρόντιστους χώρους, τα ξύλινα δάπεδα γενικώς ακούγονται πιο ευχάριστα από τα πλακάκια ή μάρμαρα κάτω, διότι έχουν ένα ομοιογενές μπάσο παντού, χωρίς σημαντικές εξάρσεις, με κάποιον ευχάριστο ιδιοσυντονισμό κοντά στους 100 κύκλους, ενώ στο συμπαγές δάπεδο έχεις στάσιμα κι ακυρώσεις, τα γνωστά.

Αυτό συμβαίνει επειδή το ξύλινο δάπεδο δρα ως συνηχητής, με το δικό του ευχάριστο συντονισμό, σαν εκείνα τα ηχεία που τα λέγαμε καυσόξυλα και πλέον τα λέμε ντουλάπια.:p
 

Μηνύματα
12.854
Reaction score
10.072
Κολλητά στον τοίχο θα παίξουν καλύτερα όλα.
Εντελώς όλα.
Και με την τρύπα του bass reflex που είναι πίσω τί γίνεται; Αν ακουμπήσουμε το ηχείο στον τοίχο, με 5-10 πόντους από το υλικό που είπες ενδιάμεσα, δεν θα κλείσει η τρύπα του bass reflex;
Άσε που τα ρημάδια τα jbl έχουν όλα τα ρυθμιστικά από πίσω.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.400
Reaction score
125.578
Νομίζω πως 10cm απόσταση αρκεί για τα μπας ριφλέξ.
Εντάξει, δε θα κλείσεις την έξοδο της σωλήνας, αυτό εννοείται.
Αν το έχεις το ηχείο στα 20cm από τον πίσω τοίχο, βάλε πίσω πάνω στον τοίχο ένα κομμάτι απορρόφηση και πίσω από το ριφλέξ, καλό κάνει.
 

Μηνύματα
4.503
Reaction score
7.800
κάτι τέτοιο θα ήταν καλύτερο να μπει στις γωνίες πίσω από τα ηχεία μέχρι πάνω σε σχέση με τo κομμάτι κοποπρεν ??

Κατsdfvαdfbdfbγραφή.PNG
Καταγραasdfnhgmhmφή.PNG
 

Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
18.457
Reaction score
50.618
Βασικά τα ηχεία τα θέλω για μουσική με βινύλια ,αλλά βλέπω ότι τα προτιμούν κυρίως για home cinema. Ήθελα να ρωτήσω επιπλέον αν να είναι το ίδιο καλά και στην μουσική η θα κουράζουν όπως λένε σε μερικούς.
- όχι δεν θα κουράσουν , απλά στο home cinema η ακοή έρχεται σε δεύτερη μοίρα ( μετά την όραση ) ή και παράλληλα . . . ενώ στην μουσική ''παίζει'' μόνη της
 

Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
18.457
Reaction score
50.618
- ''κολλώντας'' τα ηχεία στον πίσω τοίχο , δεν χαλάμε την δικάναλη εικόνα που δημιουργείται ;
 

Μηνύματα
3.667
Reaction score
5.504
Ωραίες ερωτήσεις. ;)

Λοιπόν:


Δεν υπάρχουν ελάχιστες αποστάσεις τοποθέτησης, πλην διπολων φυσικά. Εντοιχισμός παντού. ;)
Κολλητά στον τοίχο θα παίξουν καλύτερα όλα.
Εντελώς όλα.
Τώρα αν δε μας βολέψει να τα βάλουμε κολλητά στον τοίχο, παίζουμε με τις χρυσές αναλογίες αποστάσεων, ώστε να μοιράζονται στο φάσμα οι αναμενόμενες ακυρώσεις, για να μην είναι ακουστές, διότι αν συμπίπτουν θα είναι. ;)

Φακτς οφ φύζικς.


Ούτε το ένα, ούτε το άλλο.:p

Πάω με τη λογική της παλλόμενης επιφάνειας (ξύλου) ως συνήχηση, και της απόσβεσης του συντονισμού αυτού με τη χρήση του ηχοαπορροφητικού ως ελατηρίου.
Η δεύτερη χρήση του ηχοαπορροφητικού είναι η απλή απορρόφηση των μεσαίων που θα περάσουν 2 φορές από αυτό (και μετά την ανάκλαση στον τοίχο).

Όλα αυτά τα απορροφητικά, σε τόσο μικρή ποσότητα, και τόσο μικρής μάζας, στα μπάσα δε κάνουν τίποτα απολύτως. Μόνο ο συντονισμός του ξύλου μπορεί να πάρει ενέργεια χαμηλών, δηλαδή μιας μεγάλης επιφάνειας.

Η μία διάσταση του ξύλου, οφείλει να συμπίπτει με το ύψος του ταβανιού, πχ ένα όρθιο ξύλο που καλύπτει μια γωνιά, από το δάπεδο μέχρι το ταβάνι, με απορροφητικό υλικό από πίσω.
Αυτό, για να πιάσεις τον πιο κακό ιδιοσυντονισμό, αυτόν του ταβανιού.

Βεβαίως, οποιαδήποτε επιφάνεια θα συντονίσει στο μπάσο, θέλει δε θέλει. Δε το γλυτώνεις ούτε ο καναπές, ούτε τίποτα, όλα κουνιούνται. Ε, πάρε την κίνηση και απόσβεσέ την με ελατήριο, μετατροπή κινητικής ενέργειας σε θερμική, αφού πρώτα έγινε μετατροπή ηχητικής ενέργειας σε κινητική.
Και ως αναμενόμενο, κάθε επιφάνεια που πάλλεται, αποτελεί δευτερεύουσα πηγή, συνήχηση. Σα το ξύλινο δάπεδο. Αν αποσβένεται καλώς, είναι εξόχως θετικό, σα να έχεις άπειρα σαμπ.:p
Άρα και στις γωνιες θες πάνελ με 10-15 εκ απορρόφηση πίσω από ένα mdf 5-8 mm (οπότε όντως το ξύλο που θες να συντονίσει βρίσκεται στην ιδανική απόσταση από τον πίσω τοίχο. Δηλαδή σε απόσταση τέτοια ώστε η κινιτικη ενέργεια του κυματος να είναι μέγιστη και το απορροφητικο υλικό λειτουργεί ως ελατηριο για να αποσβέσει την ταλάντωση και να μετατραπεί η κινιτικη ενεργεια σε θερμότητα).
Καλά το κατάλαβα ως εδώ;
Πάμε τώρα μια απορία ακόμα: Η μπροστινή πλευρά του ξύλου, αυτή που κοιτάει στο χώρο μπορεί να έχει κολλημενη διάχυση απάνω η καλύτερα να μην έχει τίποτα; Η ίσως και να έχει ένα φύλλο copropen 1 mm για καλύτερη απορρόφηση των μεσαιων;
[DOUBLEPOST=1545220575][/DOUBLEPOST]
- ''κολλώντας'' τα ηχεία στον πίσω τοίχο , δεν χαλάμε την δικάναλη εικόνα που δημιουργείται ;
Εξαρτάται πως αντανακλά ο πίσω τοίχος και από τη θέση ακρόασης.
 

Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
18.457
Reaction score
50.618
Εξαρτάται πως αντανακλά ο πίσω τοίχος και από τη θέση ακρόασης.
- εγώ τα έχω πολύ κοντά στον πίσω τοίχο ( αναγκαίος χωροταξικός συμβιβασμός ) , που είναι ντυμένος με αποσβεστικό υλικό ( ρίκοφων ) και όντως ''εικονίζουν'' , όμως όταν τα βάζω περιστασιακά σε άλλη θέση και μακρυά από τοίχους , η εικόνα καλυτερεύει πολύ . . . έχω τα rb81i
 

Μηνύματα
3.667
Reaction score
5.504
- εγώ τα έχω πολύ κοντά στον πίσω τοίχο ( αναγκαίος χωροταξικός συμβιβασμός ) , που είναι ντυμένος με αποσβεστικό υλικό ( ρίκοφων ) και όντως ''εικονίζουν'' , όμως όταν τα βάζω περιστασιακά σε άλλη θέση και μακρυά από τοίχους , η εικόνα καλυτερεύει πολύ . . . έχω τα rb81i
Αν σε περνει βάλε ακριβώς απέναντι από τη θέση ακρόασης (στο κέντρο του τοίχου πίσω από τα ηχεία) διάχυση. Τωρα το τι διαχυση θες είναι μεγάλη κουβέντα. Η καλύτερη είναι αυτή https://www.vicoustic.com/product/multifuser-dc2
Αλλά ξεφεύγει στη τιμή.
 

Μηνύματα
2.576
Reaction score
4.326
H πρώτη ανάκλαση είναι στους πλαϊνούς τοίχους ανάμεσα στα ηχεία και την θέση ακρόασης (με καθρεφτάκι βρίσκεται). Μετά νομίζω η αντίστοιχη θέση στο ταβάνι μετά πίσω από την θέση ακρόασης και πίσω από τα ηχεία. Απ' ότι θυμάμαι αυτή είναι η σειρά για να ξεκινήσεις να βάλεις διάχυση
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.400
Reaction score
125.578
- ''κολλώντας'' τα ηχεία στον πίσω τοίχο , δεν χαλάμε την δικάναλη εικόνα που δημιουργείται ;
Όχι.

Άρα και στις γωνιες θες πάνελ με 10-15 εκ απορρόφηση πίσω από ένα mdf 5-8 mm (οπότε όντως το ξύλο που θες να συντονίσει βρίσκεται στην ιδανική απόσταση από τον πίσω τοίχο.
Στις γωνιές θέλει ένα ξύλο πλάτους 60cm μέχρι το ταβάνι με τίγκα υλικό από πίσω.
Η μπροστινή πλευρά του ξύλου, αυτή που κοιτάει στο χώρο μπορεί να έχει κολλημενη διάχυση απάνω
Φυσικά.
Αυτό κάνω κι εγώ στο χώρο μου.
[DOUBLEPOST=1545223069][/DOUBLEPOST]
είναι ντυμένος με αποσβεστικό υλικό ( ρίκοφων )
Το ρικοφόν είναι ό,τι χειρότερο γνωρίζω. :p
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.400
Reaction score
125.578
@costas EAR να υποθέσω ότι με το like συμφωνείς?
Εντάξει, μιλάμε για εντελώς άλλο πράγμα.
Αυτά τα ψιλοφοβάμαι στα μεσαιοπρίμα, είναι ρουφήχτρες, αλλά σε μικρούς χώρους ίσως να βολεύουν.

Γενικά είμαι υπέρ της διάχυσης και κατά της απορρόφησης, κι όπου βάζω απορρόφηση, την καλύπτω με διάχυση.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.612
Μηνύματα
2.867.934
Members
37.940
Νεότερο μέλος
geo kok
Top