Ένα πρωτότυπο/πρωτόγνωρο στήσιμο ηχείων-ενισχυτικών

Μηνύματα
4.543
Reaction score
3.085
Καλημέρα σε όλους και Καλή Χρονιά (ευχή τακτά επαναλαμβανόμενη μέχρι το τέλος του μήνα).

(Θα συνέστηνα σε όσους θέλουν να διαβάσουν, να καταλάβουν και κυρίως να εκφράσουν τη γνώμη τους και την άποψή τους, να αναγνώσουν προσεκτικά το νήμα, γιατί είναι όντως μακρυνάρι και ίσως δυσνόητο, αν διαβαστεί γρήγορα. Ευχαριστώ εκ των προτέρων)

Λοιπόν, έχουμε και λέμε.

Ο εκ βάθρων ανακαινιζόμενος (είμαι τώρα στη διαδικασία ανακαίνισης) χώρος Home Theater που έχω, περιγράφεται εν τάχει ως εξής:

- Διαστάσεις (περίπου): 9 x 5 x 2.5 m (Μήκος x Πλάτος x Ύψος)
- Στην κάτω πλευρά υπάρχει η οθόνη (110"), τα μπροστινά ηχεία (δαπέδου - αμφίπολα), στραμένα κατά 30-40 μοίρες, ώστε να "βλέπουν" τη θέση ακρόασης, το ρακ των μηχανημάτων, το οποίο στο πάνω ράφι φιλοξενεί τα δυο κεντρικά (ραφιού-αμφίπολα) και τα δυο ηχεία ύψους, δεξιά-αριστερά στο πάνω μέρος της οθόνης, ανηρτημένα από την οροφή (ραφιού-αμφίπολα).
- Στα αριστερά, λίγο πιο μπροστά από την οθόνη, υπάρχει το sub πάνω στην (τροχήλατη, δικής μου κατασκευής) βάση του
- Σε απόσταση περίπου 3.5 μέτρων από την οθόνη υπάρχει τριθέσιος καναπές και πίσω του ακριβώς, σε ένα επίπεδο υπερυψωμένο κατά 25 πόντους, υπάρχει ένας δεύτερος διθέσιος
- Δεξιά και αριστερά έχουν τοποθετηθεί ειδικές κατασκευές ραφιών, που φιλοξενούν δίσκους, ταινίες, κλπ.
- Οι προβολείς είναι ανηρτημένοι από την οροφή, στο μέσο περίπου της αίθουσας, σχεδόν πάνω από τη μέση θέση ακρόασης/θέασης (αυτή που θα ονομάζαμε sweet spot)
- Πίσω από τον δεύτερο καναπέ, κάπου 2 μέτρα, υπάρχουν τα ΚΥΡΙΑ περιφερειακά ηχεία (main surround - δαπέδου αμφίπολα), δεξιά και αριστερά στις πλευρές της αίθουσας, στραμένα κι αυτά κατά 30-40 μοίρες, ώστε να "βλέπουν" τη θέση ακρόασης.
- Στην ίδια εγκάρσια ευθεία (κατά πλάτος, εννοώ) με αυτά, υπάρχει ανηρτημένο από την οροφή το πίσω κεντρικό περιφερειακό (back surround - ραφιού αμφίπολο), ένα ηχείο και όχι δύο, διότι ο χώρος καλύπτεται με αυτό, το οποίο ουσιαστικά αναπαράγει συνδυαστικά και τα δυο κανάλια back surround (έτσι κι αλλιώς είναι γνωστό ότι τα δυο κανάλια back surround είναι μονοφωνικά).
- Τέλος, κι εδώ είναι το πρωτόγνωρο ως πείραμα, ψηλά, πάνω από τα κεφάλια των καθήμενων, στο κέντρο της αίθουσας δεξιά και αριστερά στους τοίχους είναι ανηρτημένα δυο επί πλέον ηχεία surround (τα χαρακτηρίζω ως βοηθητικά surround), που δέχονται το ίδιο σήμα με τα ΚΥΡΙΑ surround από τον AV Pro. Είναι ηχεία ραφιού (ή τοίχου, αν θέλετε), δίπολα (dipole) σε αντιδιαστολή με όλα τα υπόλοιπα αμφίπολα (bipolar) και σκοπό έχουν να προσδίδουν στο ηχητικό υλικό μια περαιτέρω αίσθηση διάχυσης, που είναι απαραίτητη κατά τη γνώμη μου για κινηματογραφικά δρώμενα.

Αυτά, λοιπόν, τα ηχεία, σε αντίθεση με όλα τα άλλα, έχουν κάποιους περιορισμούς στην οδήγηση, κυρίως σε ότι αφορά στις απαιτήσεις ισχύος του ενισχυτή. Εδώ να κάνω μια διευκρίνηση:
Ο AV pro (Onkyo PR-SC5507), οδηγεί ΟΛΑ τα ηχεία μέσω τελικών, κατά κανόνα σε balanced mode. Ένας από τους τελικούς είναι τρικάναλος (3 x 200 WRMS), αυτός που θα οδηγεί, τόσο το πίσω κεντρικό surround, όσο και τα δυο βοηθητικά surround. Εξυπακούεται ότι το σήμα από τον AV Pro για τα δυο κανάλια Surround θα μοιραστεί με κατάλληλους Y-Connectors, τόσο στον τελικό που θα οδηγεί τα ΚΥΡΙΑ (αμφίπολα δαπέδου) surround ηχεία, όσο και στα δυο από τα τρία κανάλια του τελικού που θα οδηγεί τα βοηθητικά δίπολα surround.

(Όπως είπαμε, το τρίτο κανάλι του τελικού θα οδηγεί αυτούσιο και ανεξάρτητα το κεντρικό πίσω/back surround).

Εδώ ακριβώς βρίσκεται η δυσκολία και η ανάγκη για τον πειραματισμό. Επειδή η βασική ρύθμιση της στάθμης κάθε καναλιού γίνεται από τον AV Pro, αντιλαμβάνεστε ότι δεν θα μπορούσα να ρυθμίσω 4 διαφορετικά ηχεία (δυο διαφορετικά ζευγάρια), που αντιστοιχούν σε δύο μόνο κανάλια, πολύ δε περισσότερο όταν αυτά οδηγούνται και από διαφορετικούς τελικούς. Πρέπει επίσης να αναφέρω ότι μέσα στη διαφορετικότητα υπάρχει και ο παράγων "διαφορετικής μέγιστης επιτρεπτής ισχύος οδήγησης" για κάθε ζευγάρι. Για τα αμφίπολα δαπέδου, ο κατασκευαστής προδιαγράφει ενισχυτή από 70 έως 200 WRMS, με μέγιστη ισχύ τα 200 WRMS, ενώ για τα δίπολα τοίχου ο κατασκευαστής προτείνει ενισχυτή από 30 έως 100 WRMS, με μέγιστη ισχύ τα 80 WRMS.

Σκέφτομαι λοιπόν πρώτα να ρυθμίσω τη στάθμη στα ΚΥΡΙΑ περιφερειακά (τα αμφίπολα δαπέδου) και αφού το κάνω αυτό και ΧΩΡΙΣ να πειράξω τη ρύθμιση, να διατηρήσω τη στάθμη στα μικρά δίπολα σε επιτρεπτά για την κατασκευή τους όρια, παρεμβάλλοντας μεταξύ του σήματος του AV Pro και του τελικού έναν ποιοτικό στερεοφωνικό προενισχυτή, που έτσι κι αλλιώς υπάρχει.

Πώς το βλέπετε (το πείραμα);
-
 


gstriftos

gilectronikos
Μηνύματα
17.739
Reaction score
4.436
Απάντηση: Ένα πρωτότυπο/πρωτόγνωρο στήσιμο ηχείων-ενισχυτικών

Ο λόγος των ηχείων στο ταβάνι;

Ρωτάω γιατί είναι μια σκέψη που έχει περάσει και εμένα απ το μυαλό μου αλλά δεν την έχω δεί πουθενά υλοποιημένη ακόμα και απο ανθρώπους που είναι πρωτεργάτες στο sport του home cinema..
 

Μηνύματα
3.469
Reaction score
150
Έχεις δυο κεντρικά ηχεία αμφίπολα?

Αν ναι κατά την γνώμη μου κακώς - Το ιδανικό είναι 3 ίδια μπροστά και ΟΛΑ τα υπολοιπα συμβιβασμός ενώ τα δυο κεντρικά κατά βάση δεν πρόκειται να παίζουν σωστά ειδικά τα αμφίπολα.


Τα back surround ΔΕΝ είναι καθόλο μονοφωνικά στα Blu-Ray και είανι κανονικότατα Discreet Channels οπότε το ένα ηχείο πίσω δεν είναι το ιδανικό.

Γενικότερα το 7.1 είναι ψιλομούφα βέβαια και στο λέω αφού έχω για back surround ηχεία 8.000. Ακόμα κι αν βρεις ταινία με 7.1 τα πίσω είναι συνήθως ασθενικά τα εφέ κι αν παίζεις είτε με Dolby Prologic II ή με THX Ultra II τα 5.1 για να πάρεις 7.1 (μόνο έτσι γίνεται κατα βάση σε νορμάλ προ) εκεί έχεις άλλον αχταρμά.


Επίσης τα Height / Wide channels είανι κι αυτά με matrix processing και τα θεωρώ επίσης "μούφα" και gimmick και αν και τα έχω αγοράσει (έχω 9 ηχεία) δεν μπήκα ΚΑΝ στον κόπο να τα στήσω.



Θα σου πρότεινα να διαλέξεις τα δυο καλύτερα από τα surround σου και να τα βάλεις μεταξύ των δυο καναπέδων στα πλάγια και χωρίς καμια κλίση αλλά flat στον τοίχο. Μετά πάρε τα δυο επόμενα καλύτερα και βάλτα πίσω ζευγάρι μιας και τα έχεις (ετσι για γούστο) οχι όμως στις γωνίες αλλά στο κέντρο με απόσταση μεταξύ τους, του πίσω τοίχου.


Αυτά θα έκανα εγώ στη θέση σου χονδρα - χονδρα εκτός αν ακουστικά προτιμάς αυτό που έχεις αν και δεν είανι σωστό.
 

Μηνύματα
4.543
Reaction score
3.085
Απάντηση: Ένα πρωτότυπο/πρωτόγνωρο στήσιμο ηχείων-ενισχυτικών

Ο λόγος των ηχείων στο ταβάνι;

Ρωτάω γιατί είναι μια σκέψη που έχει περάσει και εμένα απ το μυαλό μου αλλά δεν την έχω δεί πουθενά υλοποιημένη ακόμα και απο ανθρώπους που είναι πρωτεργάτες στο sport του home cinema..
Καλημέρα, Γιώργο. Θα προσπαθήσω να ανεβάσω μια φωτογραφία. Αν προσέξεις δεν λέω "Στο Ταβάνι" αλλά "ανηρτημένα από την οροφή (ταβάνι)". Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει αυτοσχέδιος μηχανισμός, πακτωμένος όντως στο ταβάνι, αλλά με βάση ανακρέμασης, πάνω στην οποία κάθεται το ηχείο. Έτσι το ηχείο είναι μεν ψηλά, όχι όμως κολλημένο στην οροφή, αλλά σε απόσταση (κρεμασμένο στον αέρα), κάπου 20-30 cm από αυτήν.

Ο λόγος είναι προφανής: Εργονομία και ελευθέρωση χώρου, που θα έπιαναν οι βάσεις των ηχείων με αυτά πάνω τους αν ήταν στο πάτωμα, και - κατά τη γνώμη μου - καλύτερο ηχητικό αποτέλεσμα, εφ' όσον φυσικά έχει προσεχθεί ο τρόπος τοποθέτησης και η κατευθυντικότητα του ηχείου. Έχει βέβαια ένα μειονέκτημα: δεν μπορείς να αλλάξεις θέση ή γενικότερα να μετακινήσεις ηχείο, όσο αυτό αναρτάται από σταθερή βάση στην οροφή.

Όσο για τους πρωτεργάτες του σπορ, χωρίς να θέλω να αμφισβητήσω κανέναν, υπάρχουν κι άλλοι που έχουν υλοποιήσει αυτή την ιδέα και είναι κι αυτοί πρωτεργάτες, πλην εμού φυσικά. Πάντως, ακόμα και στα περιοδικά, έχουν δει τα μάτια μου υλοποιήσεις με ηχεία στην οροφή ουκ ολίγες φορές, τόσο στα ελληνικά (ΗΧΟΣ-HiTECH), όσο και στα ξένα (Widescreen Review, παλιότερα στο Audio Video Interiors) κλπ. Η ιδέα είναι παλιά.
-
 

Μηνύματα
4.543
Reaction score
3.085
Απάντηση: Re: Ένα πρωτότυπο/πρωτόγνωρο στήσιμο ηχείων-ενισχυτικών

Έχεις δυο κεντρικά ηχεία αμφίπολα?

Αν ναι κατά την γνώμη μου κακώς - Το ιδανικό είναι 3 ίδια μπροστά και ΟΛΑ τα υπολοιπα συμβιβασμός ενώ τα δυο κεντρικά κατά βάση δεν πρόκειται να παίζουν σωστά ειδικά τα αμφίπολα.


Τα back surround ΔΕΝ είναι καθόλο μονοφωνικά στα Blu-Ray και είανι κανονικότατα Discreet Channels οπότε το ένα ηχείο πίσω δεν είναι το ιδανικό.

Γενικότερα το 7.1 είναι ψιλομούφα βέβαια και στο λέω αφού έχω για back surround ηχεία 8.000. Ακόμα κι αν βρεις ταινία με 7.1 τα πίσω είναι συνήθως ασθενικά τα εφέ κι αν παίζεις είτε με Dolby Prologic II ή με THX Ultra II τα 5.1 για να πάρεις 7.1 (μόνο έτσι γίνεται κατα βάση σε νορμάλ προ) εκεί έχεις άλλον αχταρμά.


Επίσης τα Height / Wide channels είναι κι αυτά με matrix processing και τα θεωρώ επίσης "μούφα" και gimmick και αν και τα έχω αγοράσει (έχω 9 ηχεία) δεν μπήκα ΚΑΝ στον κόπο να τα στήσω.



Θα σου πρότεινα να διαλέξεις τα δυο καλύτερα από τα surround σου και να τα βάλεις μεταξύ των δυο καναπέδων στα πλάγια και χωρίς καμια κλίση αλλά flat στον τοίχο. Μετά πάρε τα δυο επόμενα καλύτερα και βάλτα πίσω ζευγάρι μιας και τα έχεις (ετσι για γούστο) οχι όμως στις γωνίες αλλά στο κέντρο με απόσταση μεταξύ τους, του πίσω τοίχου.


Αυτά θα έκανα εγώ στη θέση σου χονδρα - χονδρα εκτός αν ακουστικά προτιμάς αυτό που έχεις αν και δεν είναι σωστό.

Λοιπόν, ένα-ένα:

Α. Τα κεντρικά είναι της ίδιας σειράς με τα κύρια εμπρός ΔΕ-ΑΡ ηχεία, άρα τα μόνα που θα "ταίριαζαν" απολύτως με αυτά. Είναι δύο και όχι ένα, διότι λόγω του μεγέθους τους, θεωρώ ότι αν τοποθετηθούν δίπλα-δίπλα το ένα στο άλλο, σε οριζόντια διάταξη, θα καλύπτουν με καλύτερο τρόπο το "κενό" φυσιολογικά δημιουργείται μεταξύ δύο κύριων ηχείων αν δεν υπάρχει κεντρικό. Τα πλαϊνά κύρια ηχεία είναι τα Mirage M3-si, ενώ τα δυο ίδια κεντρικά είναι τα MC-si. Στις εικόνες που παραθέτω πιο κάτω (μια με τα χαρακτηριστικά του κεντρικού και μια με όλα τα ηχεία δαπέδου της σειράς M-si), ο κατασκευαστής επισημαίνει ότι είναι το μόνο κεντρικό που θα μπορούσε να συνδυαστεί σωστά με τα κύρια ηχεία της αντίστοιχης σειράς. Τώρα, ίσως ο χαρακτηρισμός "αμφίπολο" (bipolar) να μην είναι 100% σωστός για το MC-si (για τα M3-si είναι 100% σωστός), μιας και η Mirage, δεν προκαθορίζει τον τύπο του επακριβώς. Και φυσικά θα ήταν αδύνατον να εφαρμοστεί η "ιδανική λύση" των τριών ίδιων ηχείων λόγω μεγέθους (μιλάμε για ηχείο δαπέδου όρθιο 61 kg και διαστάσεων 135 x 46 x 24 cm). Δες τις εικόνες.




Β. Είχα - απατηλά ίσως - την εντύπωση ότι τα κανάλια back (ή rear) surround είναι μονοφωνικά (προσοχή, δεν μιλάω για τα κύρια περιφερειακά αλλά για τα πίσω, σε σύστημα 7.1 ή μεγαλύτερο). Τώρα, αν όντως είναι κι αυτά διακριτά, τότε πράγματι πρέπει να πάω ΚΑΙ για δεύτερο ηχείο στα πίσω περιφερειακά.

Γ. Όσον αφορά τις άλλες προτάσεις, τις βρίσκω ενδιαφέρουσες και εν πολλοίς λογικές. Θα τις συζητήσουμε όλες, αλλά αργότερα γιατί πρέπει να φύγω τώρα. Ευχαριστώ και τα λέμε.
-
 

Μηνύματα
4.543
Reaction score
3.085
Φωτογραφίες ηχείου ανηρτημένου στην οροφή

Το ηχείο της φωτογραφίας είναι το κεντρικό back surround, στην πίσω πλευρά της αίθουσας. Εδώ βλέπουμε την πρόσοψη του ηχείου (Mirage OM-C2), που "κοιτάει" προς τη θέση ακρόασης, με ελαφρά κλίση προς τα κάτω.



Στη συνέχεια, μια πιο κοντινή λήψη από το αριστερό πλάϊ του ηχείου. Η πλευρά του ηχείου δείχνει λευκόγκριζη γιατί δεν έχει αφαιρεθεί το χαρτί που προστατεύει την ευαίσθητη στιλπνή gloss επιφάνεια του πλαϊνού του ηχείου



Εδώ βλέπουμε την πίσω πλευρά του ηχείου, κοιτάζοντας από πίσω προς τα εμπρός την αίθουσα.



Τέλος, εδώ είναι μια λήψη από την δεξιά πλευρά του ηχείου, παρόμοια με τη δεύτερη φωτό, αλλά από την απέναντι πλευρά.



-
 


gstriftos

gilectronikos
Μηνύματα
17.739
Reaction score
4.436
Απάντηση: Ένα πρωτότυπο/πρωτόγνωρο στήσιμο ηχείων-ενισχυτικών

Καλημέρα, Γιώργο. Θα προσπαθήσω να ανεβάσω μια φωτογραφία. Αν προσέξεις δεν λέω "Στο Ταβάνι" αλλά "ανηρτημένα από την οροφή (ταβάνι)". Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει αυτοσχέδιος μηχανισμός, πακτωμένος όντως στο ταβάνι, αλλά με βάση ανακρέμασης, πάνω στην οποία κάθεται το ηχείο. Έτσι το ηχείο είναι μεν ψηλά, όχι όμως κολλημένο στην οροφή, αλλά σε απόσταση (κρεμασμένο στον αέρα), κάπου 20-30 cm από αυτήν.

Ο λόγος είναι προφανής: Εργονομία και ελευθέρωση χώρου, που θα έπιαναν οι βάσεις των ηχείων με αυτά πάνω τους αν ήταν στο πάτωμα, και - κατά τη γνώμη μου - καλύτερο ηχητικό αποτέλεσμα, εφ' όσον φυσικά έχει προσεχθεί ο τρόπος τοποθέτησης και η κατευθυντικότητα του ηχείου. Έχει βέβαια ένα μειονέκτημα: δεν μπορείς να αλλάξεις θέση ή γενικότερα να μετακινήσεις ηχείο, όσο αυτό αναρτάται από σταθερή βάση στην οροφή.

Όσο για τους πρωτεργάτες του σπορ, χωρίς να θέλω να αμφισβητήσω κανέναν, υπάρχουν κι άλλοι που έχουν υλοποιήσει αυτή την ιδέα και είναι κι αυτοί πρωτεργάτες, πλην εμού φυσικά. Πάντως, ακόμα και στα περιοδικά, έχουν δει τα μάτια μου υλοποιήσεις με ηχεία στην οροφή ουκ ολίγες φορές, τόσο στα ελληνικά (ΗΧΟΣ-HiTECH), όσο και στα ξένα (Widescreen Review, παλιότερα στο Audio Video Interiors) κλπ. Η ιδέα είναι παλιά.
-
Οκ,κατάλαβα λάθος.Νόμιζα ότι υπήρχαν ηχεία βιδωμένα στο ταβάνι,τα οποία θα κοιτούσαν προς το πάτωμα,πάνω απ την θέση ακρόασης.

Σχετικά σωστό το ύψος,τοποθέτησης αν και θεωρώ ότι αν μπορούν να κατέβουν πέριξ των 50 εκ ακόμα θα είναι καλύτερα.
Ο λόγος είναι οι ανακλάσεις απο ταβάνι και τον τοίχο απ τα ηχεία και κάτω να έρθουν σε μια ισορροπία,όπως επίσης και να τα μεγάφωνα να είναι κάθετα ως προς το ταβάνι αντι της κλίσεως που έχουν τώρα.
Βέβαια δεν έχω αίσθηση του χώρου και των αποστάσεων καθώς δεν τον έχω δεί.

παρεμβάλλοντας μεταξύ του σήματος του AV Pro και του τελικού έναν ποιοτικό στερεοφωνικό προενισχυτή, που έτσι κι αλλιώς υπάρχει.
Δύο ποτενσιόμετρα σε σειρά;Όχι.
 

Μηνύματα
4.543
Reaction score
3.085
Απάντηση: Ένα πρωτότυπο/πρωτόγνωρο στήσιμο ηχείων-ενισχυτικών

Οκ,κατάλαβα λάθος.Νόμιζα ότι υπήρχαν ηχεία βιδωμένα στο ταβάνι,τα οποία θα κοιτούσαν προς το πάτωμα,πάνω απ την θέση ακρόασης.

Σχετικά σωστό το ύψος,τοποθέτησης αν και θεωρώ ότι αν μπορούν να κατέβουν πέριξ των 50 εκ ακόμα θα είναι καλύτερα.
Ο λόγος είναι οι ανακλάσεις απο ταβάνι και τον τοίχο απ τα ηχεία και κάτω να έρθουν σε μια ισορροπία,όπως επίσης και να τα μεγάφωνα να είναι κάθετα ως προς το ταβάνι αντι της κλίσεως που έχουν τώρα.
Βέβαια δεν έχω αίσθηση του χώρου και των αποστάσεων καθώς δεν τον έχω δεί.
Οι παρατηρήσεις σου ευπρόσδεκτες, αλλά πράγματι με αυτές τις φωτό δεν μπορεί κάποιος να έχει πλήρη αντίληψη του χώρου.

-Αν κατέβαιναν άλλα 50 εκ. θα κουτουλάγαμε τα κεφάλια μας πάνω τους. Το συνολικό ύψος της αίθουσας στο πρώτο επίπεδο είναι 2.65m και στο δεύτερο επίπεδο είναι 2.45m.
-Τις ανακλάσεις από το ταβάνι έχω προσπαθήσει να τις περιορίσω με κάποια πάνελς, που καλύπτουν το 90% της επιφάνειάς του. Αυτά, εκτός από τον περιορισμό των ανακλάσεων, θέλω να πιστεύω ότι προσφέρουν και μια επί πλέον υπηρεσία: ομαλοποιούν τη ροή του ήχου, που αναπόφευκτα διασκορπίζεται και θα ανακλά στις επίπεδες επιφάνειες, τόσο της οροφής, όσο και των τοίχων και του πατώματος. Οι φωτό δεν είναι πολύ κατατοπιστικές, ωστόσο κάποια από τα πάνελς φαίνονται και θα παρατηρήσει κανείς ότι έχουν διπλή "κυματιστή" μορφή, πράγμα που κατά τη γνώμη μου κάνει πράξη την παραπάνω αναφερθείσα ομαλοποίηση.

Σε ότι αφορά στους τοίχους, ο μεν αριστερός είναι μονωμένος, λόγω επαφής με την διπλανή πολυκατοικία, ο δε δεξιός έχει έτσι διαμορφωμένη την επιφάνειά του (μικρά τεθλασμένα επίπεδα), ώστε να προσφέρει στη διάχυση και όχι στην ανάκλαση και στη δημιουργία στασίμων κυμάτων (σε όποιο βαθμό αυτό μπορεί να είναι εφικτό). Και βέβαια, υπάρχουν χοντρές βελούδινες κουρτίνες και στους δυο. Τέλος, πρέπει να αναφέρω ότι περιμένω ένα σετάκι από διαχύτες Auralex, που θα καλύψουν νευραλγικές επιφάνειες της αίθουσας, για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα.

Το πάτωμα, όπως είπα στην αρχή έχει δύο ανισόπεδα επίπεδα (ακριβώς στη μέση της αίθουσας είναι το διαχωριστικό) και είναι κι αυτό εξοπλισμένο με μόνωση (τετραπλό σάντουϊτς, καλυμένο με βιομηχανικό παρκέ από MDF), η δε κατασκευή του ανάγει σε μια ψευδοανάρτηση, που θα μπορούσα να την χαρακτηρίσω room-in-room, αλλά που βέβαια απέχει αρκετά από κάτι τέτοιο. Αυτή η ανάρτηση, όμως περιορίζει πάρα πολύ, μέχρις εξαφάνισης, τους κραδασμούς από τις χαμηλές συχνότητες.

Κάποτε, όταν είχε τελειώσει η αρχική κατασκευή του χώρου, είχα δώσει μια πιο αναλυτική περιγραφή (το νήμα είχε τίτλο: "Επί τέλους τελείωσε") στο ενιαίο τότε avforum.gr, την οποία όμως δεν έχω σώσει για να την επαναλάβω εδώ. Υπόσχομαι όμως να ανεβάσω φωτό, όταν τελειώσει οριστικά η ανακαίνιση.

Δύο ποτενσιόμετρα σε σειρά;Όχι.
Γιώργο, ο AV Pro, όπως έγραψα ήδη, είναι ο Onkyo PR-SC5507. Όπως όλοι ξέρουμε, η στάθμη της έντασης των καναλιών ρυθμίζεται (μαζί με άλλες παραμέτρους) κατά το αρχικό σετάπ και λογικά μετά παραμένει αναλοίωτη. Αυτή η ρύθμιση είναι ως γνωστόν ψηφιακή. Φυσικά, κάποιας μορφής εξασθενητής θα πρέπει να χρησιμοποιείται και σε αυτή, αλλά δεν πρέπει να έχει μορφή κλασσικού ποτενσιόμετρου. Δηλαδή, στην αναλογική του μορφή το σήμα, όπως το περιγράφω, πρέπει να δέχεται την επίδραση μόνο ενός ποτενσιόμετρου, αυτού του έξτρα προενισχυτή. Έτσι νομίζω, τουλάχιστον.

Ακούω παρατηρήσεις.
-
 

gstriftos

gilectronikos
Μηνύματα
17.739
Reaction score
4.436
Απάντηση: Ένα πρωτότυπο/πρωτόγνωρο στήσιμο ηχείων-ενισχυτικών

O έξτρα προενισχυτής απο πού θα παίρνει σήμα;Λογικά απ την pre out των αντίστοιχων καναλιών του Onkyo.Οπότε θα υπάρχει εν σειρά το ποτενσιόμετρο του onkyo και του άλλου προενισχυτή.
Ή έχω καταλάβει λάθος την συνδεσμολογία;
 

Μηνύματα
4.543
Reaction score
3.085
Απάντηση: Ένα πρωτότυπο/πρωτόγνωρο στήσιμο ηχείων-ενισχυτικών

O έξτρα προενισχυτής απο πού θα παίρνει σήμα;Λογικά απ την pre out των αντίστοιχων καναλιών του Onkyo.Οπότε θα υπάρχει εν σειρά το ποτενσιόμετρο του onkyo και του άλλου προενισχυτή.
Ή έχω καταλάβει λάθος την συνδεσμολογία;
Καλημέρα, Γιώργο

'Οχι, δεν κατάλαβες λάθος, αυτή είναι η συνδεσμολογία. Απλά, επεσήμανα ότι αυτό που ονομάζεις δεύτερο ποτενσιόμετρο (στον Onkyo δηλαδή), ίσως δεν ισχύει, διότι η ρύθμιση γίνεται στο ψηφιακό επίπεδο (digital domain).

......Γιώργο, ο AV Pro, όπως έγραψα ήδη, είναι ο Onkyo PR-SC5507. Όπως όλοι ξέρουμε, η στάθμη της έντασης των καναλιών ρυθμίζεται (μαζί με άλλες παραμέτρους) κατά το αρχικό σετάπ και λογικά μετά παραμένει αναλοίωτη. Αυτή η ρύθμιση είναι ως γνωστόν ψηφιακή. Φυσικά, κάποιας μορφής εξασθενητής θα πρέπει να χρησιμοποιείται και σε αυτή, αλλά δεν πρέπει να έχει μορφή κλασσικού ποτενσιόμετρου. Δηλαδή, στην αναλογική του μορφή το σήμα, όπως το περιγράφω, πρέπει να δέχεται την επίδραση μόνο ενός ποτενσιόμετρου, αυτού του έξτρα προενισχυτή. Έτσι νομίζω, τουλάχιστον......
Επ αυτού τί λες;
-
 

gstriftos

gilectronikos
Μηνύματα
17.739
Reaction score
4.436
Απάντηση: Ένα πρωτότυπο/πρωτόγνωρο στήσιμο ηχείων-ενισχυτικών

Η ρύθμιση μπορεί να είναι ψηφιακή αλλά από τος pre out βγαίνει αναλογικά σήμα επιπέδου line.
Οπότε τίθεται θεμα υπερφόρτωσης και λόγω των volt και λόγω των Ohm που θα έχουν τα 2 ποτενσιότερα σε σειρά..
 

Μηνύματα
4.543
Reaction score
3.085
Απάντηση: Ένα πρωτότυπο/πρωτόγνωρο στήσιμο ηχείων-ενισχυτικών

ΟΚ, σ' ευχαριστώ, Γιώργο. Είναι κατανοητό.

Τότε θα πρέπει να αναθεωρήσω συνολικά το σετάπ που είχα αρχικά στο μυαλό μου. Έτσι, δεν βάζω τα δίπολα στη μέση της αίθουσας, δεξιά και αριστερά στους τοίχους πάνω από τα κεφάλια των ακροατών, ως βοηθητικά surround. Αντ' αυτού διατηρώ τα μεγάλα αμφίπολα ηχεία δαπέδου ως surround και σκέφτομαι να τοποθετήσω τα δυο δίπολα ως back (ή rear) surround, ικανοποιώντας έτσι και την απαίτηση του συστήματος που θέλει δυο ξεχωριστά κανάλια για back surround.

Εκείνο που με προβληματίζει είναι αν δύο δίπολα κλασσικής σχεδίασης, τα οποία ως γνωστόν έχουν τα drivers τοποθετημένα σε κεκλιμένα ως προς το κατακόρυφο επίπεδα κατά 30 έως 45 μοίρες, μπορούν να τοποθετηθούν με τον κλασσικό τρόπο (δηλαδή η πλάτη τους να "κοιτάει" τον πίσω τοίχο της αίθουσας, ενώ τα drivers να "κοιτούν" πλαγίως τους πλαϊνούς τοίχους).

Βέβαια, στις προτάσεις τοποθέτησης του κατασκευαστή των ηχείων υπάρχει και αυτός ο τρόπος τοποθέτησης, γι αυτό άλλωστε και σκέφτομαι να τον υιοθετήσω.

Τί λέτε;
-
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.202
Μηνύματα
3.045.229
Members
38.539
Νεότερο μέλος
jabe
Top