Όταν Η Ανοησία Γίνεται Κακός Σύμβουλος......

Ultra Audio

Επαγγελματίας
Μηνύματα
4.540
Reaction score
2.793
Ξέρω καλά πόσες φορές έχει περάσει από το μυαλό μας αν αλλάζαμε υλικά σε ένα ακριβό μηχάνημα αν θα παίξει καλύτερα. Πολλές φορές κάποιοι που βλέπουν μηχανάκια από φωτογραφία συμβουλεύουν με στόμφο τους άλλους να κάνουν Χ βελτιώσεις, χωρίς να έχουν μετρήσει τα υλικά που προτείνουν. Και μάλιστα εξ'αποστάσεως χωρίς να έχουν δει το χώρο ή ακούσει το σύστημα, αφού πολλές φορές δεν ξέρουν καν πως είναι τα μηχανήματα εξ'οψεως.
Κάποιοι άλλοι επειδή έτυχε να έχουν ένα μηχάνημα θέλουν ντε και καλά να το επιβάλλουν και στους άλλους κλπ.
Ορμώμενος από μία ωραία φράση του g.Kar που λέει καλό είναι ότι κάνεις να υπάρχει και ο δρόμος της επιστροφής και μάλιστα χωρίς να έχεις καμία κακή επίδραση στο ήδη μηχάνημα σου ξεκίνησα αυτό το thread.

Επίσης τη Δευτέρα που μας πέρασε άκουσα και μία "εκπληκτική συμβουλή" (εξ'αποστάσεως) που έδωσαν στο φίλο μας που επισκεφθήκαμε για συνακρόαση, "άνοιξε τον ενισχυτή σου Gryphon Diablo και γέμισε τον πισόχαρτο" .....γούρλωσαν τα μάτια ταυτόχρονα όλων των παρευρισκομένων......
Λυπάμαι αλλά τέτοιες συμβουλές είναι το λιγότερο επικίνδυνες.
Υπήρχαν αρκετοί άλλοι παράγοντες που ήδη επισημάναμε στο σχετικό thread που θα μπορούσε να δώσει σημασία ο φίλος Μιχάλης, αφήστε που το μηχάνημα κατασκευαστικά είναι υπεράνω κριτικής.
Δυστυχώς η απερισκεψία δεν έχει όριο και λέγοντας αυτό δεν αποκλείουμε κάποιου τύπου παρεμβάσεις (αλλαγή λυχνιών, δαχτυλιδια σε λάμπες ή αφαίρεση αυτών, τοποθέτηση βαρέως υλικού επάνω σε τροφοδοτικά ή cdplayers, δοκιμή αντικραδασμικών, έναρξη dedicated line ρεύματος για το ηχοσύστημα, καλή στήριξη, σφίξιμο επαφών, καθάρισμα επαφών κλπ κλπ που όλα αυτά είναι και ευκόλως αναστρέψιμα) ή πιο προχωρημένες παρεμβάσεις σε χαμηλής κατηγορίας συσκευές που δεν σε ενδιαφέρει η μεταπωλητική τους αξία ή που γνωρίζεις τι κάνεις και μπορείς να το αναστρέψεις πάντα.
Όμως υπάρχουν και custom ύλικά που αν καταστραφούν τα πράγματα δυσκολεύουν, π.χ. είχε γίνει σε συσκευή αναφοράς αλλαγή πυκνωτών που κατεστράφησαν το αποτέλεσμα ήταν πολύ χειρότερο από "νέα κορυφαία υλικά" και οι πυκνωτές custom που κατασκευάζονταν στην Ιαπωνία ειδικά για τον συγκεριμένο κατασκευαστή χωρίς στοιχεία..τότε τι κάνεις και με το θέμα εγγύηση?

Προσοχή λοιπόν δεν είναι θρησεία το χόμπυ αυτό, μία απόλαυση είναι, ας εξαντλήσουμε τόσες αναίμακτες δοκιμές που έχουμε και στο τέλος βλέπουμε, όχι Κύρος Γρανάζης δια αλληλογραφίας (κατά την ταπεινή μου γνώμη πάντα).

Κάπου εδώ είμαι σίγουρος ότι έιχατε κάποιες ανάλογες εμπειρίες, αν θέλετε να τις μοιραστούμε χωρίς συγκριμένη αναφορά σε μάρκες αν δεν θέλετε.
 

Μηνύματα
136
Reaction score
0
ΚΟΨ ΜΕ ΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΤΟ ΞΕΡΕΙΣ ΟΤΙ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΠΟΛΛΕΣ ΠΛΗΓΕΣ .ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΠΕΙΡΑΖΕΙ ΕΔΩ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΕΜΕ ΤΙΣ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΜΑΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΠΟΤΡΕΠΟΥΜΕ ΤΕΤΟΙΑ ΛΑΘΗ.ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΑΥΤΟ, ΝΑ ΣΑΣ ΠΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΕΚΑΝΑ ΠΡΟΧΘΕΣ ΤΟ ΒΡΑΔΥ ΠΟΥ ΚΑΘΟΜΟΥΝΑ ΚΑΙ ΑΚΟΥΓΑ ΜΟΥΣΙΚΗ.
ΑΚΟΥΓΑ ΤΗΝ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΜΟΥ ΚΕΦΑΛΗ ΚΑΙ ΜΟΥ ΚΑΡΦΩΘΗΚΕ Η ΙΔΕΑ ΝΑ ΝΤΥΣΩ ΤΟ ΚΑΛΥΜΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΝΥΣΧΗΤΗ ΜΟΥ JADIS ΜΕ DYNAMAT ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΣΒΕΣΩ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΑ ΠΟΙΑΝΟΝΤΑΣ ΤΟ.ΤΟ ΚΑΝΩ ΚΑΙ ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΕΚΠΛΗΞΗ ΜΟΥ [ΔΙΟΤΙ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΜΟΝΤΙΦΑ ΤΗΝ ΘΕΩΡΟΥΝ ΟΛΟΙ ΠΕΤΥΧΗΜΕΝΗ]ΟΤΙ ΧΑΘΗΚΑΝ ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΡΜΟΝΙΚΕΣ ΚΑΙ Ο ΗΧΟΣ ΕΓΙΝΕ ΠΛΕΟΝ ΚΟΦΤΟΣ [ΤΡΑΝΖΙΣΤΟΡΑΤΟΣ].ΚΑΛΑ ΔΕΝ ΧΩΡΑΕΙ ΘΕΜΑ ΣΚΕΨΗΣ ΤΟ ΞΑΝΑΞΗΛΩΣΑ ΜΕ ΤΗΝ ΜΙΑ.ΚΑΙ ΞΑΝΑΗΡΘΕ ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ .
ΒΕΒΑΙΑ ΝΑ ΕΠΥΣΗΜΑΝΩ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΕΚΑΝΑ ΠΙΟ ΠΑΛΙΑ ΒΑΖΟΝΤΑΣ ΠΟΛΛΑ ΓΚΑΤΖΕΤΑΚΙΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ Ο ΗΧΟΣ ΛΕΠΤΙΝΕ ΜΕ ΤΗΝ ΜΙΑ.
ΤΕΛΙΚΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΑΠΛΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΙΔΙΟΣ ΣΕ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΜΕ ΤΕΤΟΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΓΝΟΣΙΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΑΥΤΟΔΕΝ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΟΛΑ ΣΕ ΟΛΑ .ΟΠΟΤΕ ΠΡΟΣΕΧΤΕ ΣΕ ΤΙ ΝΘΑ ΕΠΕΜΒΕΤΕ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΦΟΡΑ ΚΑΙ ΦΡΟΝΤΙΣΤΕ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΠΑΝΤΑ ΝΑ ΕΠΑΝΕΡΘΕΤΕ ΣΤΗΝ ΠΡΟΤΕΡΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΧΩΡΙΣ ΖΗΜΙΕΣ
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Γ. ΚΟΨ. συμφωνώ με όσα λες, αλλά το νόμισμα πάντα έχει δύο πλευρές.

Κατ' αρχάς είναι δεδομένο ότι κάθε είδους συμβουλές ή προτροπές, είτε για αγορά μηχανήματος είτε για diy επεμβάσεις σε μηχανές, τουλάχιστον πρέπει να προέρχονται από σοβαρούς ανθρώπους των οποίων το επιστημονικό υπόβαθρο είναι αποδεδειγμένο. Σαφέστατα δεν μπορούμε να δεχτούμε συμβουλές για μηχανήματα υψηλής τεχνολογίας από τον οποιονδήποτε. Τότε η ανοησία στην οποία αναφέρεσαι στο θέμα σου, θα ήταν όλη δική μας.

Κάτι πολύ σημαντικό.
Ξέρετε ποιά είναι η μεγαλύτερη διαφορά μεταξύ κλασικού audio, hi end και diy? Το diy είναι πολύ καλά, οφθαλμοφανώς, στηριγμένο στην επιστήμη των ηλεκτρονικών. Οι φίλοι ντιούηδες είναι σε θέση να μας εξηγήσουν ΟΛΑ όσα κάνουν για εμάς με βάση τους νόμους των ηλεκτρονικών. Στο hi end κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Εδώ στηριζόμαστε αποκλειστικά, είτε στο καλό marketing των εταιριών, είτε (πιο σωστά) στα αποτελέσματα μιας απλής ακρόασης. Αν θέλετε την προσωπική μου άποψη αυτό είναι πολύ χειρότερο. Παραδείγματα άπειρα κάθε μέρα, με καλώδια, με μαντζούνια, με μαγικά ψηφιακά ή αναλογικά μηχανάκια που ζητάνε ακόμη και εκατοντάδες € από τις τσέπες μας. Μπροστά σε αυτά τα παραδείγματα, ο τύπος με τα πισόχαρτα είναι απλά ένας, όχι και τόσο επικίνδυνος, αδαής.

Το diy είναι ένα αναπόσπαστο, πολύ σημαντικό κομάτι στον χώρο του audio παγκοσμίως. Το ότι μερικές μηχανές "φιαγμένες" παίζουν πολύ καλύτερα από μερικές μηχανές πολλαπλάσιου κόστους είναι επίσης δεδομένο.

Σε κάθε περίπτωση όσο έτοιμοι πρέπει να είμαστε για να αποφύγουμε ατόφιες hi end λούμπες, άλλο τόσο έτοιμοι πρέπει να είμαστε για τους διάφορους ντιούηδες. Ας μην ξεχνάμε επίσης κάτι ακόμη. Πέραν από τις ντιούηκες συμβουλές των αναρχοαυτόνομων, υπάρχουν και οι επαγγελματίες. Κι αυτοί λοιπόν κάνοντας μια δουλειά όπως όλες για να ζήσουν, πολλές φορές λένε πολλά και τάζουν ακόμη πιο πολλά. Σε κάποιες περιπτώσεις δε, παρατηρείται έπαρση και ξερολισμός άνευ προηγουμένου, κάτι που, (μεταξύ μας), είναι άκρως μεταδοτικό και έχει και πολύ πέραση, ειδικά στις μέρες μας.

Προσοχή λοιπόν, στον τύπο με τα πισόχαρτα. Από την άλλη όσο πιο πολύ ενημερωμένοι είμαστε εμείς οι ίδιοι, τόσο ακίνδυνοι είναι κάθε είδους μπαταχτσήδες, έμποροι ή μη.

Η συμβουλή του g.kar. είναι η πιο ενδεδειγμένη σε όλες τις περιπτώσεις και φυσικά καλό είναι να ξέρουν όλοι ότι στον ήχο τίποτα δεν έρχεται γρήγορα και με μαγικά. Θέλει χρόνο...
 

Ultra Audio

Επαγγελματίας
Μηνύματα
4.540
Reaction score
2.793
Νίκο αναφέρομαι σε ανθρώπους ήδη κατόχους σοβαρών ηχοσυσκευών.
Επίσης δεν θεωρώ σοβαρούς αυτούς που λένε στείλε μου μία φωτογραφία του μηχανήματος για να σου πω τι θα αλλάξεις, όσο για τον Rasmussen της Gryphon τον θεωρώ πιο σοβαρό από όλους τους κατοικοεδρέυοντες γκουρούδες μαζί. Καλό είναι όταν μιλάμε για κάτι πρώτα από όλα να ξέρουμε τι είναι και πως είναι φτιαγμένο.
Και όπως έχει ξαναπεί και ο g.KAr άλλο το διαφορετικό και άλλο το καλύτερο.
Τι να σου πω βρε Νίκο να σου προτείνει και μόνο κάποιος να χεριάσεις έναν Lamm είναι το λιγότερο ανόητος και που το σκέφθηκε π.χ.
Και γω πήρα ένα ραδιοφωνάκι 15ετίας, θα του βάλω τοροειδή και καλώδιο ρεύματος και δεν με νοιάζει τι θα γίνει σε σχέση με το κόστος κτήσεως του, αλλά μιλάω στο θέμα αυτό για σοβαρά μηχανάκια που τυχαίνει κάποιοι να έχουν και οφείλουν να προσέχουν.
 

Ultra Audio

Επαγγελματίας
Μηνύματα
4.540
Reaction score
2.793
και που'σαι ξέρω χονδροειδή παραδείγματα που θα έφριττες, όμως καλό είναι να πουν και οι υπόλοιποι τις εμπειρίες τους....
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Έτσι όπως τα λες είναι.
Καμιά φορά, το γεγονός ότι κάποιοι έχουν την γνώση και το ταλέντο να φιάχνουν αξιόλογα μηχανάκια, τους κάνει να πιστεύουν ότι μπορούν να χεριάσουν τα πάντα.
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Από την άλλη όμως ρε συ θα πρέπει κάποτε να απομυθοποιήσουμε και τον Lamm, (όχι απαραίτητα να του βγάλουμε τα μάτια βάζοντας καλύτερα υλικά - ξέρω καλά τι εννοείς...)
 

Μηνύματα
136
Reaction score
0
EΓΩ ΞΕΡΩ ΟΤΙ ΠΟΛΛΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΑΚΡΙΒΕΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΕΣ ΔΕΝ ΒΑΖΟΥΝ ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΥΛΙΚΑ ΑΛΛΑ ΒΑΖΟΥΝ ΜΑΤΣΑΡΙΣΜΕΝΑ ΥΛΙΚΑ.ΕΔΩ ΕΝΑΣ ΗΔΗΜΟΝΑΣ ΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΣΤΟ ΟΤΙ ΒΑΖΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΥΛΙΚΑ ΚΑΙ ΑΠΟΔΥΚΝΕΙΕΤΑΙ ΑΥΤΟ, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΤΗΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΣΤΑΘΟΥΝ ΣΕ ΕΝΑ ΜΗΧΑΝΗΜΑ.ΕΙΤΕ ΣΕ ΜΙΑ ΑΠΛΗ ΑΚΡΟΑΣΗ ΕΙΤΕ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΕΣ .ΚΑΙ ΑΝΤΕ ΤΩΡΑ ΝΑ ΜΑΤΣΑΚΩΝΙΑΣΕΙΣ ΜΙΑ ΠΛΑΚΕΤΑ ΣΤΟ ΜΗΧΑΝΗΜΑ ΣΟΥ ΤΩΝ 5000 Ε ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΣΕΙ .ΑΣΤΑ ΚΛΑΦΤΑ ΜΕΤΑ.ΔΕΝ ΤΟ ΠΟΥΛΑΣ ΜΕΤΑ ΟΥΤΕ 1000.ΤΙ ΤΟ ΠΕΙΡΑΞΕΣ ΜΕΓΑΛΕ .ΤΩΡΑ ΦΑΤΟ
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Σωστός. Η μόνη ένσταση είναι στα περί μεταπωλητικής αξίας. Χόμπυ κάνουμε όχι επενδύσεις...
 

Μηνύματα
8.248
Reaction score
3.497
Πολύ καλό το θέμα και επίκαιρο.

Την άποψή μου για τα πειράγματα γενικώς την έχω εκφράσει επανειλλημένα στις σελίδες του φόρουμ μας.

Από εκεί και πέρα πρέπει γενικώς να προσέχουμε και να είμαστε σε θέση να καταλάβαίνουμε την σκοπιμότητα της κάθε μετατροπής που κάποιο μας προτείνουν να κάνουμε.
Κάποια μαγαζιά γνωστά, ή ιντερνετικά ψευτομαγαζάκια, μας προτείνουν λύσεις σε προβλήματα που έτσι κι αλλιώς εμείς δεν έχουμε αλλά με τον τρόπο που μας τα παρουσιάζουν μας κάνουν να πιστεύουμε ότι τα έχουμε.
Αυτό είναι ότι χειρότερο.

Το να κάνεις κάτι στο δικό σου μηχάνημα είναι κάτι που το κάνεις είτε από περιέργεια είτε γιατί έχεις ήδη κάποιο πρόβλημα με τον ήχο του.
Αν καταφέρεις με 100 ευρώ να δώσεις λύση στο πρόβλημα που έχεις τότε έχουμε να κάνουμε με μια πολύ επιτυχημένη προσπάθεια.
Υπάρχουν όμως και πολλές περιπτωσεις που οι αλλαγές αυτές σε οδηγούν σε άλλα απρόβλεπτα έξοδα ή ακόμα και σε αγορά άλλου μηχανήματος.
Ποσες φορές πειράξαμε κάτι και το μηχάνημα χάλασε ή έπαιξε χειρότερα από πριν ?

Πολλές !!!

Πόσες φορές πειράξαμε κάτι και αμέσως μετά από τα πειράγματα εμφανίστηκαν και κάποια άλλα κρυμμένα προβλήματα που δεν είχαμε πριν ?

Πολλές !!!

Πόσες φορές πειράξαμε ένα μηχάνημα με επιτυχία αλλά εμφανίστηκε έντονα ο κακός ηχητικός χαρακτήρας του αμέσως επόμενου ή προηγούμενου σταδίου (αδύνατου κρίκου) στην αλυσίδα μας ?

Πολλές !!!


Συμπερασματικά προτείνω να γίνονται αλλαγές αλλά πάντα με μέτρο και μόνο όταν αυτές δικαιολογούν την κατηγορία τιμής του μηχανήματος που έχουμε.

Σε καμία περίπτωση δεν πειράζουμε μηχανήματα με έντονο ηχητικό χαρακτήρα που χαρακτηρίζουν την συγκεκριμένη φιλοσοφία του κατασκευαστή τους ή της σχολής που αυτά ανήκουν, ειδικότερα όταν τα μηχανήματα αυτά κοστίζουν ακριβά. Εκτός κι αν θέλετε να τα πετάξετε οπότε δεν σας ενδιαφέρει άλλο αυτή η σχολή.

Το ακριβό μηχάνημα για μένα είναι αυτό που κοστίζει πάνω από τα 800 ευρώ.

Ο καθένας ας ορίσει τα δικά του όρια τιμής.

Υ.Γ Τσαρουχά μου, εννοείται ότι εγώ μπορεί και να πειράξω το δικό μου Tascam CD-01 PRO. Είναι κάτω από τα 800 ευρώ που έθεσα σαν όριο τιμής :lol:


Υ.Γ Όταν γίνονται πολλές αλλαγές μαζί συνήθως στο τέλος χάνεσαι.
:idea:
 

Ultra Audio

Επαγγελματίας
Μηνύματα
4.540
Reaction score
2.793
Νίκο να σου πω το κουτί του Lamm είναι τσίγκος, αλλά θα ήθελα να δω έστω και έναν που έχει ακούσει Lamm και δεν του άρεσε, ή αν μπορεί να κατασκευάσει καλύτερο ηχητικά, αν τύχει επίσης και ακούσεις έναν Cary 1610 ή 211ΑΕ, ή έναν Gryphon Antilleon, ή έναν Sphinx project 26, Pass XA160, Mark L. 33, Audio Research ref 3......(ολίγα παραδείγματα)..... άντε μετά να τα απομυθοποιήσεις..........και δεν είναι και ψηφιακά τα άτιμα να χάσουν στο χρόνο.

Jadis έχεις απόλυτο δίκιο, θυμάμαι μια φορά ένας στομφώδης ξερόλας μου έλεγε ότι θα κάνουν επέμβαση σε προενισχυτή φίλου του να αλλάξουν κάτι διόδους που είναι σίγουρα καλύτερες, το έκαναν και μετά με ελαφρά πηδηματάκια επανήλθαν στις φόλες διόδους και μουλωχτά μουλωχτά..μάλιστα η συγκεκριμένη επέμβαση θεωρείται πολύ light.....είχα και έχω το ίδιο μοντέλο προενισχυτή (όχι το ίδιο κομμάτι φυσικά) του άλλαξα NOS λάμπες (που ένας άλλος γκουρού έλεγε μακρυά-και μάλλον είναι ο μοναδικός στον κόσμο σε αυτό) και απογειώθηκε κατά κοινή ομολογία σε σχέση με τις προηγούμενες....έλα τώρα πες μου.

Βeware of the Greeks baring gifts- είναι το νόημα Νίκο αν το πιάνεις.
 

Ultra Audio

Επαγγελματίας
Μηνύματα
4.540
Reaction score
2.793
και επειδή η σοβαρή εταιρεία φαίνεται από το service της προτείνει για τον συγκεκριμένο προενισχυτή σήμερα ένα κιτ αναβάθμισης με ελάχιστο κόστος (περιλαμβάνει και διόδους hexfred-ο μάγκας ο βελτιωτής γιατί δεν το βρήκε τότε και έβαλε διόδους του κεφαλιού του) αναβαθμζόμενο συνολικά και κρατώντας τον απόλυτα επίκαιρο, εκεί να κάνεις τη μετατροπή στο επίσημο service ή σε εγκεκριμένο ηλεκτρονικό της αρεσκείας σου.


@G.kar επικροτώ 99,99%
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Νίκο να σου πω το κουτί του Lamm είναι τσίγκος, αλλά θα ήθελα να δω έστω και έναν που έχει ακούσει Lamm και δεν του άρεσε...
Ναι Γιώργη το ξέρω και συμφωνώ μαζί σου. Αλλά ταυτόχρονα πρέπει να καταλάβουμε ότι κι ο Lamm ένας ντιούης είναι και μάλιστα πολύ περίεργος... τόσο περίεργος που δεν μπορεί κανείς να τον εξηγήσει. Και πίσω από κάθε τέτοια συσκευή ή ένας τρελός ντιούης κρύβεται ή ένα πολύ σοβαρό τμήμα r&d ή μια... απάτη (κι αυτό είναι σοβαρό ενδεχόμενο επίσης).

Είπαμε, δύο όψεις έχει το κάθε νόμισμα.

- Τώρα και για τους Έλληνες με τα δώρα, προφανώς έχουμε την ίδια άποψη... :wink:
 

Ultra Audio

Επαγγελματίας
Μηνύματα
4.540
Reaction score
2.793
Βρε συ Νίκο όταν έχεις εταιρεία δεν είσαι ντιούης, κατασκευάζεις για όλο το κόσμο, δεν ξέρω τι βρήκε ο Lamm, ή Ηadd, ή ο Rasmussen, ή ο Ολλανδός της Sphinx, ή ο Serblin της Sonus......αλλά τα μηχανάκια τους παίζουν και εγώ μιλάω για μηχανάκια που παίζουν και μάλιστα έχουμε εισαγάγει (πρόσφατα δημόσια) τη "πολλαπλή πιστοποίηση", ακρόαση μηχανακίου σε διάφορα και διαφορετικά σεταπ για προσωπικά συμπεράσματα.


Έτσι όπως τα λες είναι.
Καμιά φορά, το γεγονός ότι κάποιοι έχουν την γνώση και το ταλέντο να φιάχνουν αξιόλογα μηχανάκια, τους κάνει να πιστεύουν ότι μπορούν να χεριάσουν τα πάντα.
Αυτό βρε Νίκο δεν το κατάλαβα, ποιοί είναι αυτοί που έχουν ταλέντο και φτιάχνουν αξιόλογα μηχανάκια και δεν τους ξέρουμε και αφού φτιάχνουν αξιόλογα (για ποιον άραγε και πως πιστοποιηθηκε αυτό) γιατί δεν κάνουν εταιρεία να τα πουλήσουν.
 

Μηνύματα
8.248
Reaction score
3.497
Για όσους δεν το γνωρίζουν, το NOS στις λάμπες σημαίνει New Old Stock.
Δηλαδή, παλαιό αχρησιμοποίητο απόθεμα.

Στην πραγματικότητα οι περισσότερες από τις NOS λυχνιες που αγοράζουμε από το internet, ή απο άλλα τοπικά μαγαζιά ηλεκτρονικών ειδών, είναι μεταχειρισμένες. Πολύ σπάνιο να είναι καινούργιες και αχρησιμοποίητες .

Εχω τοποθετήσει NOS λυχνίες σε προενισχυτές και αμέσως μετά το άναμα παρουσιάστηκε σοβαρό πρόβλημα με το τροφοδοτικό του προενισχυτή. Με λίγα λόγια κάηκε γιατί οι λάμπες ήταν ΄προβληματικές ή ακόμα και βραχ/μένες.

Προσοχή με τις NOS λυχνίες. Πρώτα πρέπει να τις μετράμε με λυχνιόμετρο ή με αντίστοιχο όργανο και μετά να τις τοποθετούμε στο μηχάνημα που έχουμε.
 

Ultra Audio

Επαγγελματίας
Μηνύματα
4.540
Reaction score
2.793
Για όσους δεν το γνωρίζουν, το NOS στις λάμπες σημαίνει New Old Stock.
Δηλαδή, παλαιό αχρησιμοποίητο απόθεμα.
G.Kar αναφέρομαι σε Νew Old stock και σε used old stock, υπάρχουν κανονικά αχρησιμοποιήτες old λυχνίες, αλλά κοστίζονυ δυστυχώς. -Ομως μην ξεφύγουμε από το θέμα, ας ανοίξουμε άλλο σχετικό πλιζ-.
 

Μηνύματα
8.248
Reaction score
3.497
Για τις NOS απλά ανέφερα και κάποια μειονεκτήματα που πρέπει να τα γνωρίζουν όλοι όσοι μας διαβάζουν.

Οι πολύ καλές NOS, αν τις βρείτε ποτέ, κοστίζουν και ακριβά.
Κυκλοφορούν επίσης και πολλές re-labeled Κινέζικες που κάποιοι μας τις πουλάνε σαν επώνυμες NOS.

Μόνον αυτά τα ολίγα .
 

Μηνύματα
8.248
Reaction score
3.497
Ορισμένοι κατασκευαστές και μάλιστα υψηλού επιπέδου σε προκαλούν να κάνεις μετατροπές ή αλλαγές.

Ενα παράδειγμα είναι η Cary που τοποθετεί σε πολλά μοντέλα της Κινέζικες λυχνίες.
Αυτοί που γνωρίζουν κάποια πράγματα τις αλλάζουν με το που αγοράζουν το μηχανάκι της Cary.
Tι γίνεται όμως με τους άλλους που δεν θέλουν ή δεν ξέρουν να πειράζουν το μηχάνημα που αγόρασαν.
Και θέτω το ερώτημα:

Ποιος είναι ο ήχος της Cary ?
Αυτός με τις κινέζικες ή αυτός με τις NOS ?

Κι αν ο σχεδιαστής του Cary ρύθμισε το κύκλωμα που ελέγχει το ρεύμα ηρεμίας στις λυχνίας μόνο για τον συγκεκριμένο τύπο λυχνίας κι όχι γι αυτές που θα βάλουμε μετά εμείς ?

Και αυτό λέγεται χέριασμα μηχανήματος.
Το καλό είναι ότι σε αυτή την περίπτωση υπάρχει δρόμος επιστροφής και γι αυτό μπορούμε να το κάνουμε άφοβα.
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
δεν ξέρω τι βρήκε ο Lamm, ή Ηadd, ή ο Rasmussen, ή ο Ολλανδός της Sphinx, ή ο Serblin της Sonus......αλλά τα μηχανάκια τους παίζουν...
... Αγορά ικανού μεγέθους και τρόπο, (χρηματοδότηση και marketing ουσιαστικά), για να τα προωθήσει. Nothing more... Εκτός φυσικά των γνώσεών τους.

Παιδιά ας μην ψηνόμαστε. Οι εν λόγω κατασκευαστές δεν κέρδισαν το νόμπελ φυσικής, ούτε μαγειρεύουν κάθε μέρα μαγικό φίλτρο στο γαλάτικο χωριό. Φυσιολογικοί άνθρωποι είναι σαν κι εμάς... (Τώρα που το σκέφτομαι, ίσως έχουν μεγαλύτερα αυτιά... :mrgreen: )

Όσο γι αυτούς που φιάχνουν αξιόλογα μηχανάκια, δεν είναι απαραίτητο να μας φωνάξουν (εμάς ή οποιονδήποτε άλλον) για να το πιστοποιήσουμε...

- Γιώργο επί της ουσίας δεν διαφωνούμε, σοβαρά μιλάω κι ας σε κουράζω. Νομίζω ότι τα προβλήματα και τις παραφιλολογίες, καθώς και τις συμβουλές τις χωριάτικες, δεν τις δίνουν σοβαροί άνθρωποι αλλά οι περί αυτών ημιμαθείς, με ελάχιστες λαμπρές όμως εξαιρέσεις.

Αλλά επαναλαμβάνω ότι όσο ανόητοι είναι αυτοί, άλλο τόσο είμαστε κι εμείς αν τις υιοθετούμε χωρίς την βασική συμβουλή (copyright g.kar.)... :wink:
 

Ultra Audio

Επαγγελματίας
Μηνύματα
4.540
Reaction score
2.793
Ορισμένοι κατασκευαστές και μάλιστα υψηλού επιπέδου σε προκαλούν να κάνεις μετατροπές ή αλλαγές.

Ενα παράδειγμα είναι η Cary που τοποθετεί σε πολλά μοντέλα της Κινέζικες λυχνίες.
Αυτοί που γνωρίζουν κάποια πράγματα τις αλλάζουν με το που αγοράζουν το μηχανάκι της Cary.
Tι γίνεται όμως με τους άλλους που δεν θέλουν ή δεν ξέρουν να πειράζουν το μηχάνημα που αγόρασαν.
Και θέτω το ερώτημα:

Ποιος είναι ο ήχος της Cary ?
Αυτός με τις κινέζικες ή αυτός με τις NOS ?

Κι αν ο σχεδιαστής του Cary ρύθμισε το κύκλωμα που ελέγχει το ρεύμα ηρεμίας στις λυχνίας μόνο για τον συγκεκριμένο τύπο λυχνίας κι όχι γι αυτές που θα βάλουμε μετά εμείς ?

Και αυτό λέγεται χέριασμα μηχανήματος.
Το καλό είναι ότι σε αυτή την περίπτωση υπάρχει δρόμος επιστροφής και γι αυτό μπορούμε να το κάνουμε άφοβα.
g.KAr αυτό που αναφέρεις λεγεται tube rolling και έιναι μέρος του χόμπυ και δεν είναι χέριασμα, όλες οι λάμπες της cary έχουν πανεύκολη πρόσβαση και ο πιο αδαής μπορεί να αλλάξει λάμπες -αν και είναι μέρος του service εδώ-.
Μία σοβαρή εταιρεία θα έπρεπε να εξασφαλίσει επάρκεια nOS λυχνιών για να βάζει και με το σχετικό αντίτιμο (επιπλέον στην τιμή) στη γραμμή παραγωγής της, κάτι που όπως όλοι ξέρουμε είναι ουτοπία. Έτσι λοιπόν ο ήχος της Cary είναι αυτός που αγοράζεις με το stock μηχάνημα και έτσι κάνουν και σχεδόν όλες οι εταιρείες, αλλιώς κάθε 10 μηχανήματα θα άλλαζαν μοντέλα. Επειδή όμως εμείς στο χόμπυ μας ψάχνουμε και αρεσκόμαστε στο tube rolling βρήκαμε πως να κάνουμε το μηχανάκι μας να ακούγεται καλύτερα και ίσως και διαφορετικά. Επίσης δεν αλλάζουν λυχνίες όλοι οι κάτοχοι της cary, άλλωστε η ετιαρεία για παράδειγμα κατασκευάζει εκπληκτικές 300Β με δικές της προδιαγραφές, προφανώς αναφέρεσαι στον δικό μου προενισχυτή και συγκεκριμένα στις 6SN7 που ακόμη δεν έχουν παραχθεί καλύτερες από τις NOS. Και η Lamm για παράδειγμα χρησιμοποιηεί στανταρ λυχνίες και πολλοί είναι αυτοί που τις αλλάζουν. Υπέυθυνος για τον ήχο μετά είναι μόνο ο καταναλωτής ο οποίος και μπορεί να επανέλθει στη προτέρα κατάσταση.

Από την άλλη υπάρχουν κάποιοι Ιαπωνικοί ενισχυτές που έχουν NOS λάμπες σε πολύ μικρή παραγωγή με πανάκριβες τιμές (Komuro....) και απευθύνονται σε πελατεία 5-10-15 πελατών, μετά αλλάζουν μοντέλο. Διότι κάθε μοντέλο πρέπει να έχει τον ίδιο ήχο.
Όλα αυτά βέβαια δεν έχουν πολύ σχέση με το νόημα του θέματος.
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.902
Μηνύματα
3.033.357
Members
38.518
Νεότερο μέλος
mrkgeo
Top