Όταν μπιπ τη συζήτηση (τα άσχετα της κατηγορίας)


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
26.489
Reaction score
76.185
Καλό! Ελπίζω αυτό να είναι το αστείο της ημέρας.
Ρώτα τον @TERMATOGAZI το έχει δει το έργο στο σπιτάκι .... χωρίς τοίχους, δεν έχει μπάσο.
Και όταν λέμε μπάσο εννοούμε μπάσο, όχι midbass.
 

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
36.751
Reaction score
75.609
Καλό! Ελπίζω αυτό να είναι το αστείο της ημέρας.
με άλλη έννοια το λέει....

για να έχεις μπάσο σε τέτοιες ''τρύπιες'' κατασκευές.....χρειάζεσαι τέρατα σαμπς και κιλοβατ

αντι οικονομικό τελείως
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.629
Reaction score
10.673
Χωρίς τοίχους δεν έχουμε τεχνητά ενισχυμένο μπάσο από συντονισμούς και αντηχήσεις.
Χωρίς μπας-ρεφλεξ, το ίδιο.
Χωρίς compression δεν εκούγεται δυνατά η μουσική μας.
Να το συνεχίσω;

Θέλουμε hifi ή απλά να ακούγεται δυνατά; Και γιατί να θέλουμε να ακούγεται δυνατά υλικό που δεν είναι κατάλληλο να ακούγεται δυνατό, άλλο θεμελιώδες ερώτημα που το ξεχνάμε.

Να το πω αλλιώς: με ανακλαστικούς τοίχους δεν έχουμε αληθοφανές μπάσο(*). ΔΕ ΓΙΝΕΤΑΙ, το λέει η φυσική και τα papers που έχουμε συζητήσει κατά καιρούς και που έχουν εξετάσει τις αντηχήσεις και τους συντονισμούς σε δωμάτια με 1, 2, 4, και περισσότερα σαμπς. Το ότι τα πολλαπλά σαμπς εξομαλύνουν τη συχνοτική απόκριση είναι θετικό αλλά με τίποτα το ιδανικό.

Αληθοφανές μπάσο έχουμε μόνο σε modeless χώρους, χωρίς τοιχωματικά όρια που να ανακλούν τις χαμηλές συχνότητες. Από αρχαιοτάτων χρόνων αυτό κάνουν όλα τα σοβαρά στούντιο.

Μην πάμε σε προσωπικές εμπειρίες για το τί λέει ο τέμρατογκάζι γιατί έτσι θα πω και εγώ ότι αληθοφανές μπάσο έχω ακούσω μόνο σε υπαίθρια συναυλία και σε room-in-a-room. Μή μου πατάτε τον κάλο γιατί αισθάνομαι ότι πολλές φορές εδώ, στο audioscienreview και αλλού διυλίζουμε τον κώνωπα και καταπίνουμε την κάμηλο.

(*) Με την πιθανή εξαίρεση σωστά κατασκευασμένου double bass array.
 
Last edited:

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
36.751
Reaction score
75.609
1.Χωρίς τοίχους δεν έχουμε τεχνητά ενισχυμένο μπάσο από συντονισμούς και αντηχήσεις.
2.Χωρίς μπας-ρεφλεξ, το ίδιο.
3.Χωρίς compression δεν εκούγεται δυνατά η μουσική μας. Να το συνεχίσω;

Θέλουμε hifi ή απλά να ακούγεται δυνατά;
στο

1. δεν μας ενοχλεί εφόσον υπάρχουν πολλαπλά subs
2. ομοίως με το 1.....όσο πιο πολλά με bass reflex τόσο λιγότερο ''ενοχλεί'' και χρησιμοποιείται το σημείο συντονισμού των πορτς
3. αυτή είναι η αρχή λειτουργίας-διάδοσης του ήχου όμως σε έναν οποιονδήποτε εσωτερικό χώρο
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
26.489
Reaction score
76.185
Λέγοντας "μπάσο" κατά @TERMATOGAZI εννοώ την αίσθηση της "πίεσης"-δυσφορίας (ή μήπως ευφορίας; :biggrin: ) που παίρνεις στους 15-25Hz.
Χωρίς σφραγισμένο χώρο αυτό δεν επιτυγχάνεται.

Κατά τα άλλα, multisubs, Eq, εντοιχισμοί, κτλ.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.629
Reaction score
10.673
Λέγοντας "μπάσο" κατά @TERMATOGAZI εννοώ την αίσθηση της "πίεσης"-δυσφορίας (ή μήπως ευφορίας; :biggrin: ) που παίρνεις στους 15-25Hz.
Χωρίς σφραγισμένο χώρο αυτό δεν επιτυγχάνεται.

Κατά τα άλλα, multisubs, Eq, εντοιχισμοί, κτλ.
Αυτό δεν είναι hifi.
στο

1. δεν μας ενοχλεί εφόσον υπάρχουν πολλαπλά subs
2. ομοίως με το 1.....όσο πιο πολλά με bass reflex τόσο λιγότερο ''ενοχλεί'' και χρησιμοποιείται το σημείο συντονισμού των πορτς
3. αυτή είναι η αρχή λειτουργίας-διάδοσης του ήχου όμως σε έναν οποιονδήποτε εσωτερικό χώρο
Τοίχοι, οπές και άλλα τέτοια είναι δευτερογενείς πηγές. Μπορούμε με σύγχρονα μέσα (multisubs, Eq, εντοιχισμοί) να τις διαχειριστούμε αλλά καλύτερα να μην υπάρχουν καθόλου.

Βασικά, χωρίς να θέλω την πώ σε κανένα προσωπικά, μου κάνει εντύπωση που δεν ακούσατε ποτέ π.χ. μία ντραμς σε ανοικτό χώρο και να κατουρηθείτε (ακόμη και αν δε σε πιάνει ζάλη από την ένταση ή δε σε ανακατεύει σα σεισμός ένα πράμα από το ψεύτικο sub-bass.) Δηλαδή αυτή η εμπειρία είναι σαν το once you go black ;-)

Και μετά ακούς ντραμς σε κλειστούς χώρους (δεν εννοώ στο μέγαρο) και σε πιάνει το κεφάλι σου, πουναι η πόρτα να φύγω.
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
26.489
Reaction score
76.185
Αυτό δεν είναι hifi.
Γιατί παρακαλώ;
Βασικά, χωρίς να θέλω την πώ σε κανένα προσωπικά, μου κάνει εντύπωση που δεν ακούσατε ποτέ μία ντραμς π.χ. σε ανοικτό χώρο και να κατουρηθήτε (ακόμη και δε σε πιάνει ζάλη ή δε σε ανακατεύει σα σεισμός ένα πράμα.)
Δεν είναι μόνο η pop-rock...
Υπάρχει και το εκκλησιαστικό όργανο, τα soundtracks (πχ Inception, Dark Knight), ο Moby του φαλακρού, το καινούργιο immersive των Yello και άλλα πολλά. Για να μην πούμε για τις ταινίες-εκτός αν πιστεύουμε πως η αναπαραγωγή ταινίας δεν κατατάσσεται στο HiFi, και μιλάμε μόνο για δικάναλα :roflmao:, οπότε είμαι σε λάθος τοπικ. :biggrin:
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.629
Reaction score
10.673
Γιατί παρακαλώ;

Δεν είναι μόνο η pop-rock...
Υπάρχει και το εκκλησιαστικό όργανο, τα soundtracks (πχ Inception, Dark Knight), ο Moby του φαλακρού, το καινούργιο immersive των Yello και άλλα πολλά. Για να μην πούμε για τις ταινίες-εκτός αν πιστεύουμε πως η αναπαραγωγή ταινίας δεν κατατάσσεται στο HiFi, και μιλάμε μόνο για δικάναλα :roflmao:, οπότε είμαι σε λάθος τοπικ. :biggrin:

Σύμφωνοι. Υπάρχει και το sub-bass. Τί θέλουμε από το σύστημα / χώρο για να είναι hifi; Να το αποδίδει όπως έχει καταγραφεί. Αν είναι εκκλησιαστικό όργανο, πιθανόν ήδη να έχει καταγραφεί με αντηχήσεις χώρου και ενισχύσεις γιατί συνήθως τα όργανα βρίσκονται σε εκκλησίες. Θέλουμε μόνο αυτές. Αν είναι ηλεκτρονική μουσική, θέλουμε να αποδοθεί ως έχει. ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ και αντηχήσεις από room gain, modes, bass reflex και άλλες δευτερογενείς πηγές.

Θέλει πιο ισχυρούς ενισχυτές και μεγαλύτερα γούφερς; Θέλει, τί να κάνουμε;
Είναι δύσκολο να έχουμε μεγάλες εντάσεις χωρίς δευτερογενή ενίσχυση από ντουβάρια; Είναι, τί να κάνουμε;

Φιλαράκι, εσύ είσαι ίσως ο μόνος στο φόρουμ (άντε ίσως και ο άλλος) που έχετε κατάλληλο μουσικό περιεχόμενο για δυνατές εντάσεις. Και που σας αρέσει να το ακούτε. Οι υπόλοιποι ακούμε μαικλ τζακσον με 10db DR από τινταλ και κάνα demo audiophile όταν έρχονται οι φίλοι μας. Έχω πάει σε πολλά σπίτια και εκθέσεις, ξερτισλέω.
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
26.489
Reaction score
76.185
Να το αποδίδει όπως έχει καταγρφεί
Έχει καταγραφεί σε studio ;)
Θέλει πιο ισχυρούς ενισχυτές και μεγαλύτερα γούφερς; Θέλει, τί να κάνουμε;
Και πάει για βρούβες η λογική του 500ικου :lolsign:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
49.930
Reaction score
121.535
Βρε νταποστ, βρε αδερφέ, δίκιο έχεις, αλλά το κάνεις σκέτη απογοήτευση το χόμπι, φεύγει ο ενθουσιασμός με τόση απαισιοδοξία. 😁😜

Ναι, βεβαίως room in a room, Ναι το έχει πετύχει ένας κάπου κάποτε και κάποια λίγα στούντιο.

Είναι τόσο τραγικά ανεφικτο σενάριο για την συντριπτική πλειοψηφία (99,99%) των ενημερωμένων hi-fi audiophile ανθρώπων με μυαλό στο κεφάλι τους (βγάλε απόξω τους χαλιενταδες) που μπορούμε να πούμε με σχετική ασφάλεια ότι δεν υπάρχει τέτοιο πράμα.

Ένα ρημάδι εντοιχισμο για μερικά ηχεία (όχι όλα) ενός φουλ ιμερσιβ σεταπ, μπορεί να τον παλέψει το 1% (και πολύ λέω) όσων γνωρίζουν καλά τα οφέλη του και ταυτόχρονα έχουν δικό τους χώρο και οικονομική άνεση για να ρίχνουν ντουβάρια..

Εσύ κι ο μπακ είστε 2 που κάνατε μόνο στα σαμπ εντοιχισμο και με ελεύθερο χώρο από πίσω, είστε 2 στους 25 χιλιάδες που κατά καιρούς έχουν γράψει εδώ μέσα, το λες και ανύπαρκτο σα ποσοστό...

Αντιθέτως, 3-4 σαμπ, έστω και μικρές βολικές σφαίρες της κεφ, μπορούν πρακτικά να βάλουν όλοι μα όλοι, με εξαίρεση τον κεφάλα που τρώει στην κεφάλα σιδερένια παντόφλα Νο68 μόνο και μόνο στη σκέψη τέτοιων επιλογών, οπότε κάθεται (ο κάθε κεφάλας) στα αυγά του και ψωνίζει καραμέλες για τον πόνο του άλλου.

Γι'αυτό σε φόρουμ, αξίζει να κυνηγάμε το εφικτό, και το εύκολα διαχειρίσημο σε νορμάλ σπίτια, και δη τα ελληνικά, που δεν είναι ξύλινα.

Βεβαίως όμως, έχεις δίκιο.
100%, προσυπογράφω. 😎
 



daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
36.751
Reaction score
75.609
Βασικά, χωρίς να θέλω την πώ σε κανένα προσωπικά, μου κάνει εντύπωση που δεν ακούσατε ποτέ π.χ. μία ντραμς σε ανοικτό χώρο και να κατουρηθείτε (ακόμη και αν δε σε πιάνει ζάλη από την ένταση ή δε σε ανακατεύει σα σεισμός ένα πράμα από το ψεύτικο sub-bass.) Δηλαδή αυτή η εμπειρία είναι σαν το once you go black ;-)

Και μετά ακούς ντραμς σε κλειστούς χώρους (δεν εννοώ στο μέγαρο) και σε πιάνει το κεφάλι σου, πουναι η πόρτα να φύγω.
αυτή η ντραμιά που λες (κ έχεις δίκιο) είναι σπάνιο να αποτυπώνεται πιστά και στην ηχογράφηση όμως....

και όπως έχεις αναφέρει.....λίγες είναι οι ηχογραφήσεις αυτές που είναι κατάλληλες για ειδικά διαμορφωμένους χώρους
άρα λίγες και για τέτοια subs
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.629
Reaction score
10.673
Βρε νταποστ, βρε αδερφέ, δίκιο έχεις, αλλά το κάνεις σκέτη απογοήτευση το χόμπι, φεύγει ο ενθουσιασμός με τόση απαισιοδοξία. 😁😜

Ναι, βεβαίως room in a room, Ναι το έχει πετύχει ένας κάπου κάποτε και κάποια λίγα στούντιο.

Είναι τόσο τραγικά ανεφικτο σενάριο για την συντριπτική πλειοψηφία (99,99%) των ενημερωμένων hi-fi audiophile ανθρώπων με μυαλό στο κεφάλι τους (βγάλε απόξω τους χαλιενταδες) που μπορούμε να πούμε με σχετική ασφάλεια ότι δεν υπάρχει τέτοιο πράμα.

Ένα ρημάδι εντοιχισμο για μερικά ηχεία (όχι όλα) ενός φουλ ιμερσιβ σεταπ, μπορεί να τον παλέψει το 1% (και πολύ λέω) όσων γνωρίζουν καλά τα οφέλη του και ταυτόχρονα έχουν δικό τους χώρο και οικονομική άνεση για να ρίχνουν ντουβάρια..

Εσύ κι ο μπακ είστε 2 που κάνατε μόνο στα σαμπ εντοιχισμο και με ελεύθερο χώρο από πίσω, είστε 2 στους 25 χιλιάδες που κατά καιρούς έχουν γράψει εδώ μέσα, το λες και ανύπαρκτο σα ποσοστό...

Αντιθέτως, 3-4 σαμπ, έστω και μικρές βολικές σφαίρες της κεφ, μπορούν πρακτικά να βάλουν όλοι μα όλοι, με εξαίρεση τον κεφάλα που τρώει στην κεφάλα σιδερένια παντόφλα Νο68 μόνο και μόνο στη σκέψη τέτοιων επιλογών, οπότε κάθεται (ο κάθε κεφάλας) στα αυγά του και ψωνίζει καραμέλες για τον πόνο του άλλου.

Γι'αυτό σε φόρουμ, αξίζει να κυνηγάμε το εφικτό, και το εύκολα διαχειρίσημο σε νορμάλ σπίτια, και δη τα ελληνικά, που δεν είναι ξύλινα.

Βεβαίως όμως, έχεις δίκιο.
100%, προσυπογράφω. 😎
100% προσυπογράφω και εγώ τα δικά σου. Γκρινιάζω υπερβολικά γιατί αισθάνομαι καμιά φορά ότι χάνουμε το δάσος. Και σπρώχνουμε τον κόσμο να σπρώχνει χρήμα για να ακούει δυνατά μαικλ τζάκσον με DR 10.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
49.930
Reaction score
121.535
Αν σβήσουμε από το χάρτη της σημερινής πραγματικότητας στο οντιο, όλους τους ψεκασμενους, τους αρνητές των εμβολίων, τους αρνητές της απογραφής, τους αρνητές της υποχρεωτικότητας των σαμπ και τους αρνητές της υποχρεωτικότητας του ιμερσιβ, μιλάμε πλέον (σοβαρά) για 2 ειδών σύγχρονα σεταπ:

1. Τύπου σονος για όλη τη φαμίλια, πιθανώς σε συνδυασμό με ηχομπαρα (όλα τα παραπάνω είναι πεταμένα λεφτά, κι ας ακούγεται "διαφορά", στα 3 μου)

2. Ιμερσιβ σεταπ για σύγχρονες ταινίες και μουσικές, και (αναγκαστικά) για upmixing παλαιού αγαπημένου υλικού.

Για το δεύτερο, έδωσα πλήρη οδηγό αγοράς, πλήρη αλγόριθμο. Ναι, θέλει πολλά μηχανήματα (λεφτά) και θέλει dedicated χώρο (λεφτά) και θέλει ηχητική περιποίηση ο χώρος (λεφτά) και θέλει μετρήσεις και καλιμπράρισμα από ειδικούς (λεφτά) και θέλει πολλαπλά σαμπ (λεφτά), δηλαδή για να το κάνουμε σούμα, θέλει αρκετά λεφτά, αλλά γίνεται και με σχετικά συγκρατημένο συνολικό κοστολογιο.

Ο εντοιχισμος και το room in a room και τα περισσότερα και ισχυρότερα και μεγαλύτερα σαμπ (για να είναι όχι απλά κλειστης καμπίνας, αλλά χωρίς room gain) θέλουν το καθένα "πολλά λεφτά" παραπάνω, συν μεγαλύτερο χώρο (πολλά λεφτά) συν κι άλλα λεφτά.

Δηλαδή, για να κλείσω την συζήτηση, επεκτείνεις και επιβαρύνεις ακόμα περισσότερο το βασικό πρόβλημα του ιμερσιβ (είπαμε, στα ολιγοκαναλα βαλε σονος), που είναι (τι άλλο) τα πολλά λεφτά.

ΟΚ. Συμφωνώ.
Είναι οικονομικό το θέμα. 😎


:lolsign: :lolsign: :lolsign: :lolsign: :lolsign:



ΥΓ.
Όπως έχετε δει από δικές μου προσπάθειες (ο θάνατος του δικάναλου κλπ) εδώ και χρόνια κλείνω τον κύκλο του παραδοσιακού πατροπαραδοτου εκ βινυλίου δικάναλου οντιο με χαρακτηρισμούς ευτέλειας, και δικαίως ακολουθεί τον ίδιο δρόμο ο νταποστ, δίνοντας πολύ ταπεινό κοστολογιο ως "more than enough" για τα παλιακά δρώμενα του οντιο, τα οποία πλέον, με την σύγχρονη τεχνολογική πρόοδο, έχουν εξαιρετικές (τύπου Sonos και ηχομπαρας) λύσεις διαθέσιμες σε λογικά λεφτά, με ενσωματωμένες τεχνολογίες ισοστάθμισης που βάζουν γκολ από τα αποδυτήρια σε σύγκριση με παλιακά συστήματα του παππού, κι ας είχαν κοστίσει στον παππού όσο 2 εξοχικά σπίτια σε ελληνικά νησιά.


Το να συζητάμε για σοβαρά μηχανήματα, είτε χαμηλού κόστους (kali ενεργά ομοαξονικά, tannoy όμοια, spetre S8 όμοια κλπ) είτε μεσαίου κόστους (Neumann 310, Adam s3h κλπ) είτε υψηλού κόστους (κλπ kii, genelec, me Geithain, τέλος) έχει νόημα μόνο σε ιμερσιβ σεταπ.

Καλό είναι να τα ξεκαθαριζουμε συνεχώς αυτά τα βασικά.
 
Last edited:

Μηνύματα
997
Reaction score
1.499
Αααααπ! Νope. Δεν πάει για βρούβες. Είπαμε μαικλ τζακοσν από τινταλ ακούμε. 500 ευρώ και πολλά είναι!
για μάικλ τζάκσον ούτε 50ρικο δεν έδινα :biggrin:
αλλά ανaφέρεσαι σto DR;
δηλαδή οι λίστες που έχει το https://dr.loudness-war.info/
είναι ένας μπούσουλας;
έχω κάμποσα FLAC από δικά μου CD που στις λίστες αυτές το DR (σε όλο το δίσκο) κυμαίνεται από 12-15 και σε λίγα κομμάτια βλέπεις και 16 ή 17 από το λίγο που κοίταξα
ισχύει και για αυτά ο "κανόνας" του 500ρικου;
(ερώτηση από άσχετο)
 


dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.629
Reaction score
10.673
για μάικλ τζάκσον ούτε 50ρικο δεν έδινα :biggrin:
αλλά ανaφέρεσαι σto DR;
δηλαδή οι λίστες που έχει το https://dr.loudness-war.info/
είναι ένας μπούσουλας;
έχω κάμποσα FLAC από δικά μου CD που στις λίστες αυτές το DR (σε όλο το δίσκο) κυμαίνεται από 12-15 και σε λίγα κομμάτια βλέπεις και 16 ή 17 από το λίγο που κοίταξα
ισχύει και για αυτά ο "κανόνας" του 500ρικου;
(ερώτηση από άσχετο)
Κοιτα, δεν το γνωρίζω, δεν είναι αυστηρός κανόνας ή συνάρτηση. Εμπειρική γνώση είναι και κόμον σενς. Χαμηλό DR -> Χαμηλό ανώτατο SPL ακρόασης - > Φθηνό μόνιτορ (all other things equal).

Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον ερευνητικό θέμα η συσχέτιση, μέσα από controlled experiments, του DR της μουσικής με το ανώτατο ανεκτό μέσο SPL ακρόασης. Και συνεπώς και με τα έουρος των μόνιτορς.

Nα, μπορείτε να πειραματιστείτε και μόνοι σας με τα βιντεάκια του παρακάτω άρθρου (ενός καθόλου τυχαίου συντάκτη):


Από κει τσίμπησα και τον μαικλ τζάκσον ;-)
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
13.443
Reaction score
26.467
To Adam S3H δεν ανήκει στην κατηγορία του Neumann 310.
Ένα S3H έχει σχεδόν όσο ένα ζευγάρι 310.

Το Genelec 8350 ανήκει στην ίδια κατηγορία με το 310, ενώ σχεδόν 3 x 8050 έχουν όσο ένα S3H.

To 310 είναι λίγο φθηνότερο από το entry level The Ones 8331.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
169.998
Μηνύματα
2.822.541
Members
37.649
Νεότερο μέλος
Spartacos31
Top