- Μηνύματα
- 7.252
- Reaction score
- 8.794
Εντάξει ίσως ο τίτλος να είναι υπερβολικός. Η αλήθεια είναι ότι μόνο ένα συγκριτικό μπορεί να δώσει απάντηση. Τι είναι όμως αυτό που θα συγκρίνουμε;
Ας τα πάρουμε απ' την αρχή. Οι γνωστοί ως τώρα τρόποι για να ξεφορτωθούμε τις μαύρες μπάρες σε υλικό 2,35:1 ήταν τρεις:
1. Multimasking οθόνη. Το σύστημα του Γιάννη (rose) δηλαδή. Με τηλεχειρισμό μπορεί να αλλάξει τις αναλογίες της οθόνης του από 16:9 σε 2,35:1 ή 2,40:1 κλπ
2. Lens memory. Το σύστημα μου. Ο προβολέας κρατάει στη μνήμη του 2 ρυθμίσεις. Η μια είναι για υλικό 16:9. Η δεύτερη για 2,35:1 που προβάλλεται σε αντίστοιχων διαστάσεων (δεύτερη) οθόνη και προϋποθέτει μεγαλύτερο zoom για να βγουν οι μαύρες μπάρες εκτός κάδρου.
3. A-Lens (Anamorphic Lens). Βλέπετε zizik. Αναμορφικός φακός μπροστά απ' τον προβολέα αναλαμβάνει να "τεντώσει" την εικόνα στον οριζόντιο άξονα ενώ παράλληλα γίνεται upscale του σήματος στον κάθετο.
Υπάρχει κι ένας τέταρτος τρόπος, προφανώς εδώ και καιρό, τον οποίο ανακάλυψα πρόσφατα. Αιτία ήταν η απάντηση του zizik εδώ (post 2056). Μπορούσα να δω το dark knight rises με σκηνές τόσο σε 16:9, όσο και σε 2,35:1 σε οθόνη αναλογίας 2,35:1, όπως επιτρέπει ο αναμορφικός στον Δημήτρη;
Η απάντηση έρχεται από ποιον άλλο, τη lumagen. Για πολλοστή φορά τους βγάζω το καπέλο. Προφανώς οι επιλογές στα menu δεν είναι και τόσο σημαντικές-μπορώ βέβαια να τις δώσω-καθώς είναι κάπως εξεζητημένο το θέμα.Το αποτέλεσμα όμως ενδιαφέρει και θα το δείτε στα ερασιτεχνικά βίντεο που θα ακολουθήσουν.
Εκεί λοιπόν η lumagen μετατρέπει τους video processors της σε αναμορφικούς φακούς. Επιπλέον παρέχεται δυνατότητα nls (non linear stretching), μη γραμμικής μετατροπής αναλογίας εικόνας δηλαδή (πχ από 16:9 σε 2,35:1 χωρίς crop και συμπίεση)
Στο βίντεο που ακολουθεί μπορείτε να κάνετε συγκρίσεις βλέποντας ένα πλάνο αναλογίας 16:9 να μετατρέπεται σε non linear 2,35:1. Έπειτα βλέπουμε πόση πληροφορία χάνεται αν η ίδια μετατροπή γίνει γραμμικά.
]
Ας δούμε και το κλασικό stretch 2,35:1
Ας τα πάρουμε απ' την αρχή. Οι γνωστοί ως τώρα τρόποι για να ξεφορτωθούμε τις μαύρες μπάρες σε υλικό 2,35:1 ήταν τρεις:
1. Multimasking οθόνη. Το σύστημα του Γιάννη (rose) δηλαδή. Με τηλεχειρισμό μπορεί να αλλάξει τις αναλογίες της οθόνης του από 16:9 σε 2,35:1 ή 2,40:1 κλπ
2. Lens memory. Το σύστημα μου. Ο προβολέας κρατάει στη μνήμη του 2 ρυθμίσεις. Η μια είναι για υλικό 16:9. Η δεύτερη για 2,35:1 που προβάλλεται σε αντίστοιχων διαστάσεων (δεύτερη) οθόνη και προϋποθέτει μεγαλύτερο zoom για να βγουν οι μαύρες μπάρες εκτός κάδρου.
3. A-Lens (Anamorphic Lens). Βλέπετε zizik. Αναμορφικός φακός μπροστά απ' τον προβολέα αναλαμβάνει να "τεντώσει" την εικόνα στον οριζόντιο άξονα ενώ παράλληλα γίνεται upscale του σήματος στον κάθετο.
Υπάρχει κι ένας τέταρτος τρόπος, προφανώς εδώ και καιρό, τον οποίο ανακάλυψα πρόσφατα. Αιτία ήταν η απάντηση του zizik εδώ (post 2056). Μπορούσα να δω το dark knight rises με σκηνές τόσο σε 16:9, όσο και σε 2,35:1 σε οθόνη αναλογίας 2,35:1, όπως επιτρέπει ο αναμορφικός στον Δημήτρη;
Η απάντηση έρχεται από ποιον άλλο, τη lumagen. Για πολλοστή φορά τους βγάζω το καπέλο. Προφανώς οι επιλογές στα menu δεν είναι και τόσο σημαντικές-μπορώ βέβαια να τις δώσω-καθώς είναι κάπως εξεζητημένο το θέμα.Το αποτέλεσμα όμως ενδιαφέρει και θα το δείτε στα ερασιτεχνικά βίντεο που θα ακολουθήσουν.
Εκεί λοιπόν η lumagen μετατρέπει τους video processors της σε αναμορφικούς φακούς. Επιπλέον παρέχεται δυνατότητα nls (non linear stretching), μη γραμμικής μετατροπής αναλογίας εικόνας δηλαδή (πχ από 16:9 σε 2,35:1 χωρίς crop και συμπίεση)
Στο βίντεο που ακολουθεί μπορείτε να κάνετε συγκρίσεις βλέποντας ένα πλάνο αναλογίας 16:9 να μετατρέπεται σε non linear 2,35:1. Έπειτα βλέπουμε πόση πληροφορία χάνεται αν η ίδια μετατροπή γίνει γραμμικά.
]
Ας δούμε και το κλασικό stretch 2,35:1