Αγορά καινούριου αυτοκινήτου από άλλο κράτος της ΕΕ

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
46.152
Reaction score
93.263
Σοβαρή ερώτηση: πέρα από το αν συμφέρει ή όχι η αγορά από Γερμανία, έχει κάποιος εμπειρία από την απαιτούμενη διαδικασία;
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.817
Reaction score
40.983
Σοβαρή ερώτηση: πέρα από το αν συμφέρει ή όχι η αγορά από Γερμανία, έχει κάποιος εμπειρία από την απαιτούμενη διαδικασία;
Ως καινούργιο αμφιβάλλω αν γίνεται, εννοώ να στο πουλήσει η εκεί αντιπροσωπεία χωρίς να στο ταξινομήσει εκεί και να στο στείλει εδώ να το ταξινομήσεις εδώ.
Ως μτχ, έστω και μίας ημέρας, θα στα πω αύριο :biggrin:
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.817
Reaction score
40.983
Αυτό που γράφει αυτό το (παλιό) άρθρο ισχύει;

• Πώς μπορώ να πάρω πίσω στη χώρα μου καινούργιο αυτοκίνητο που αγόρασα στο εξωτερικό;

Μπορείτε είτε να το ρυμουλκήσετε με δικό σας μέσον είτε να αναθέσετε τη μεταφορά σε ειδικευμένη μεταφορική εταιρεία.

Μπορείτε επίσης να το οδηγήσετε εσείς. Σε αυτήν την περίπτωση θα χρειαστείτε έγκυρη ασφάλεια (για όλες τις χώρες από τις οποίες θα περάσετε) και προσωρινό αριθμό κυκλοφορίας. Όλα αυτά μπορείτε να τα προμηθευτείτε στη χώρα αγοράς του αυτοκινήτου. Ο πωλητής σας θα πρέπει να είναι σε θέση να σας ενημερώσει σχετικά.
Δεν ξέρω αν ισχύουν σήμερα όλα αυτά που γράφει μέσα, η γλώσσα που είναι γραμμένο μου κάνει και λίγο (καλή) μετάφραση. Πιθανότατα από κάποιες οδηγίες της ΕΕ.

Αυτό που ξέρω σίγουρα είναι ότι μπορείς να το φέρεις με μεταφορική ή να το οδηγήσεις μόνος σου. Να το ρυμουλκήσεις με δικά σου μέσα....μου φαίνεται τουλάχιστον περίεργο...

Το να το οδηγήσεις μόνος σου σημαίνει ότι παίρνεις προσωρινές πινακίδες που είναι μαζί και προσωρινή ασφάλεια, που όλα αυτά ισχύουν για λίγες μέρες, αναλόγως τι πακέτο ημερών θα αγοράσεις.
Σημαντική λεπτομέρεια: (για Γερμανία) για να πάρεις τις πινακίδες αυτές θα πρέπει να πληρώσεις δίνοντας ένα τραπεζικό λογαριασμό Γερμανίας. Οπότε χρειάζεσαι κάποιον που να έχει λογαριασμό εκεί (εκτός αν έχεις εσύ, που είναι άλλη κουβέντα, για να έχεις λογαριασμό πρέπει να έχεις δηλώσει διεύθυνση κλπ...). Για κάποιο λόγο που δεν κατάλαβα, αυτό δεν το κάνει η εταιρεία που σου πουλάει το αυτοκίνητο, να δώσει δλδ το λογαριασμό της αλλά θέλει κάποιο ιδιώτη. Ετσι κι εγώ πήγα αγκαζέ με έναν ντόπιο που μου συστήσαμε και έκανε αυτή τη διεκπεραίωση με το αζημίωτο βεβαίως βεβαίως.

Οπως και να το φέρεις, με το που θα περάσεις τα σύνορα αρχίζει η χαρτούρα. Δήλωση απογραφής οχήματος (ΔΑΟ) στην πύλη εισόδου και μετά με το χαρτάκι αυτό εντός λίγων ημερών στο τελωνείο της περιοχής σου για εκτελωνισμό που σημαίνει καταλογισμό τέλους ταξινόμησης και ΦΠΑ. Εκεί θες οπωσδήποτε εκτελωνιστή.

Αφού κάνει ότι έχει να κάνει ο εκτελωνιστής και με λίγα πέρα δώθε στο υπουργείο μεταφορών για τις πινακίδες και ασφάλιση εδώ (ή ο αντίστοιχος διεκπεραιωτής...) έχεις αυτοκίνητο με τα όλα του.

Το μτχ ηλεκτρικό για παράδειγμα επειδή δεν έχει τέλος ταξινόμησης (ηλεκτρικό αφού) δεν θα έχει να κάνει πολλά ο εκτελωνιστής καθώς το μόνο που θα χρειαστεί να πληρώσεις εδώ είναι είτε το ΦΠΑ (αν στο δώσουν από κει καινούργιο και χωρίς ΦΠΑ) ή ούτε το ΦΠΑ εφόσον το πάρεις από ιδιώτη εκεί, οπότε και έχει πληρωθεί ο ΦΠΑ στην πρώτη χώρα αγοράς και εσύ θα έχεις πληρώσει τον ιδιώτη. Εδώ τώρα έχει σημασία αυτό που γράφει το άρθρο για 6μηνο και κάτω από κάποια χλμετρα.

Σε κάθε περίπτωση μόνο ένας εκτελωνιστής μπορεί να σου πει με ακρίβεια τι χρειάζεται και πόσο θα στοιχίσει (μαζί με την αμοιβή του).

Αυτό που θέλει προσοχή είναι αν το μοντέλο δεν έχει κυκλοφορήσει Ελλάδα θα υπάρχει ένα θέμα στην ταξινόμηση στο υπουργείο. Στο τεχνικό τμήμα που ταξινομούν τα αυτοκίνητα καταγράφουν κάποιους κωδικούς (που έχουν να κάνουν με τα τεχνικά του αυτοκινήτου) για το κάθε μοντέλο. Αυτη η εγγραφή γίνεται με στοιχεία που δίνει η εδώ επίσημη αντιπροσωπεία. Αν είναι μοντέλο από κατηγορία που εισάγεται ήδη στη χώρα τότε ίσως είναι κάπως εύκολα τα πράγματα. Γιατί έχουν ανοίξει ήδη την κατηγορία π.χ. E-class και ίσως σου κάνουν τη χάρη να δώσουν τα έξτρα στοιχεία που ενδεχομένως χρειάζεται η Εxxx που έφερες εσύ και δεν έχει φέρει και ίσως δεν σκοπεύει να φέρει η αντιπροσωπείτα στην Ελληνική αγορά. Αν όμως είναι τελείως νέα κατηγορία, μια σειρά που δεν φέρνει και δεν έχει σκοπό να φέρει π.χ. ας το πούμε Y-class, τότε τα πράγματα θα είναι πολύ πιο δύσκολα και χρονοβόρα.

Τέλος, με δεδομένο ότι τα ηλεκτρικά δεν έχουν τέλος ταξινόμησης, άρα η διαφορά τιμής είναι κυρίως η διαφορά ΦΠΑ, δεν ξέρω αν έχει νόημα η αγορά του ως καινούργιου εκεί (ή ελαφρότατα μτχ σύμφωνα με τα παραπάνω) αν τελικά σου το δώσουν και πληρώσεις το ΦΠΑ εδώ.

Το θέμα είναι ποιος θα στο δώσει ως καινούργιο εκεί. Δεν νομίζω ότι αν πας σε ένα κατάστημα της Mercedes στη Γερμανία και πεις θέλω αυτοκίνητο καινούργιο να το πάω στην Ελλάδα θα στο δώσουν έτσι απλά και θα παρακάμψουν την αντιπροσωπεία εδώ που είναι εν τέλει μια εταιρεία που έχει αναλάβει να πουλάει τα αυτοκίνητα της mercedes σε κάποιες χώρες (ακόμα και αν και η Γερμανία μέσα σε αυτές τις χώρες). Αυτό όμως το μαθαίνεις εύκολα με ένα απλό email (στα αγγλικά) στο site της mercedes-benz.de.

Η εγγύηση, εργοστασιακή, ισχύει και εδώ για 2 χρόνια από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας όπου και αν ήταν αυτή. Αυτό όμως που δεν μπορούσες να έχεις εδώ σε ένα μτχ, έστω και αν ήταν ημερών, να έχεις τη δυνατότητα να κάνεις επέκταση εγγύησης. Αυτό το option το κρατάνε μόνο για αυτά που πουλάνε εδώ (τα λεγόμενα Ελληνικά)...οι κερατάδες. Εστω και αν το ενεργοποιήσεις μια μέρα πριν κλείσει το 24μηνο της εργοστασιακής εγγύησης.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
2.957
Reaction score
6.679
Αυτό που γράφει αυτό το (παλιό) άρθρο ισχύει;
Γενικά δεν συμφέρει να το φέρεις μόνος σου. Θες προσωρινές πινακίδες, ασφάλεια, αεροπορικά, ξενοδοχεία (και προετοιμασία για όλα αυτά) και 2-3 μέρες από τη ζωή σου.

Το να στο φέρουν κοστίζει γύρω στο χιλιάρικο (τελευταία φορά βέβαια ήταν πριν 1,5 χρόνο οπότε δεν ξέρω με την τιμή του ντίζελ πόσο έχουν αυξηθεί) οπότε δεν αξίζει να κάνεις όλα τα παραπάνω.

Η αμοιβή του εκτελωνιστή κάνα 150άρι, συν λίγα ακόμα ο διεκπεραιωτής για τις πινακίδες.

Υπάρχει και εταιρεία που τα αναλαμβάνει όλα πακέτο (μεταφορά, εκτελωνισμό, ΚΤΕΟ αν χρειάζεται, πινακίδες και σε βοηθάει και με την εκεί αγορά). Την πρώτη φορά το έκανα έτσι, τη δεύτερη μόνος μου.

Στο καινούργιο ή ελαφρώς μεταχειρισμένο προσοχή ότι η τιμή που βλέπεις δεν είναι η τελική γιατί θα πρέπει να πληρώσεις τον ελληνικό ΦΠΑ που είναι μεγαλύτερος. Και πέρα από αυτό, δεν είναι σίγουρο ότι θα βρεις αντιπροσωπεία που δέχεται να στο δώσει χωρίς ΦΠΑ, γενικά είναι λίγο μπέρδεμα αυτό. Και από ιδιώτη ακόμα περισσότερο. Υπάρχει ένα κενό εκεί.
 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
46.152
Reaction score
93.263
Το συνεχίζω εδώ για να μην χαλάσει το θέμα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Γενικά δεν συμφέρει να το φέρεις μόνος σου. Θες προσωρινές πινακίδες, ασφάλεια, αεροπορικά, ξενοδοχεία (και προετοιμασία για όλα αυτά) και 2-3 μέρες από τη ζωή σου.

Το να στο φέρουν κοστίζει γύρω στο χιλιάρικο (τελευταία φορά βέβαια ήταν πριν 1,5 χρόνο οπότε δεν ξέρω με την τιμή του ντίζελ πόσο έχουν αυξηθεί) οπότε δεν αξίζει να κάνεις όλα τα παραπάνω.

Η αμοιβή του εκτελωνιστή κάνα 150άρι, συν λίγα ακόμα ο διεκπεραιωτής για τις πινακίδες.
Καταλαβαίνω τόσο την ταλαιπωρία, όσο και τα επιπλέον έξοδα για τα οποία είμαι προετοιμασμένος. Και επειδή πρόκειται για ηλεκτρικό, πιθανότατα χάνω και την επιδότηση.

Όμως πρόκειται για μοντέλο που, αν και κυκλοφόρησε σε μικρή κλίμακα στην Ελλάδα, δεν εμφανίζεται τώρα στους καταλόγους της ελληνικής αντιπροσωπείας, η δε έκδοση που με ενδιαφέρει δεν νομίζω ότι θα έρθει ποτέ εδώ.

Υπάρχει και εταιρεία που τα αναλαμβάνει όλα πακέτο (μεταφορά, εκτελωνισμό, ΚΤΕΟ αν χρειάζεται, πινακίδες και σε βοηθάει και με την εκεί αγορά).
Θα με ενδιέφερε πάρα πολύ.
 

Μηνύματα
1.215
Reaction score
2.024
Προσεχε γιατι οτι δασμους θα χρειαστει να πληρωσεις, ειναι βασει της τιμης ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΥ αυτοκινητου μαζι με ολα τα εξτρα που εχει.
 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
46.152
Reaction score
93.263
Νομίζω ότι τα ηλεκτρικά δεν έχουν δασμούς. Η επιπλέον επιβάρυνση θα προέρχεται από την διαφορά του ΦΠΑ συν τα τέλη ταξινόμησης.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
2.957
Reaction score
6.679
Νομίζω ότι τα ηλεκτρικά δεν έχουν δασμούς. Η επιπλέον επιβάρυνση θα προέρχεται από την διαφορά του ΦΠΑ συν τα τέλη ταξινόμησης.
Δασμοί = τέλη ταξινόμησης στα αυτοκίνητα.
Τα ηλεκτρικά δεν έχουν τίποτα. Μόνο τις πινακίδες πληρώνεις (συν το ΦΠΑ στην περίπτωση καινούργιου ή σχεδόν καινούργιου).

Θα με ενδιέφερε πάρα πολύ.
Εγώ είχα χρησιμοποιήσει αυτόν. Δεν σου γεμίζει πολύ το μάτι το site, αλλά η συνεργασία ήταν μια χαρά, κανένα πρόβλημα.

Ο μόνος λόγος που δεν τον επέλεξα τη δεύτερη φορά ήταν οικονομικός. Μου ζήτησε αρκετά περισσότερα χρήματα από την πρώτη, επειδή το κόστος του αυτοκινήτου ήταν μεγαλύτερο. Δεν συμφώνησα όμως, όχι μόνο λόγω ποσού, αλλά και λόγω φιλοσοφίας. Η δουλειά είναι πάνω κάτω ίδια ασχέτως αυτοκινήτου, οπότε το να χρεώνεις παραπάνω ανάλογα με το πόσο είναι διατεθειμένος να ξοδέψει ο άλλος, δεν με βρίσκει σύμφωνο. Μου είπε κάτι για "το ρίσκο", δεν συμφώνησα, τέλος πάντων δεν τα βρήκαμε.

Αλλά αν θες να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο και δεν σε νοιάζει το κόστος (που αν κρίνω από το θέμα της επιδότησης, μάλλον δεν είναι η προτεραιότητά σου) τότε τον προτείνω.

Αν όχι και τελικά θες προτάσεις για μεταφορά και εκτελωνισμό, εδώ είμαστε.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.245
Reaction score
78.922
@rose.athens ως ελεύθερος επαγγελματίας που είσαι, θα έπρεπε να κοιτάς περισσότερο την φορολογική υπεραπόσβεση, η οποία δεν ξέρω κατά πόσο ισχύει αν αγοραστεί μτχ από ΕΕ
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
2.957
Reaction score
6.679
@rose.athens ως ελεύθερος επαγγελματίας που είσαι, θα έπρεπε να κοιτάς περισσότερο την φορολογική υπεραπόσβεση, η οποία δεν ξέρω κατά πόσο ισχύει αν αγοραστεί μτχ από ΕΕ
Δεν υπάρχει κάποιος περιορισμός, ούτε για μεταχειρισμένο, ούτε για ΕΕ.
 

Μηνύματα
2.750
Reaction score
1.190
Έχει φέρει κάποιος Παλιό >30 ετών για χρήση με πινακίδες Ιστορικού ? Με τον νέο νόμο γίνεται ????
 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
46.152
Reaction score
93.263
@rose.athens ως ελεύθερος επαγγελματίας που είσαι, θα έπρεπε να κοιτάς περισσότερο την φορολογική υπεραπόσβεση, η οποία δεν ξέρω κατά πόσο ισχύει αν αγοραστεί μτχ από ΕΕ
Θα κάνω οπωσδήποτε κρούση στην εδώ αντιπροσωπεία. Επειδή όμως είμαι biased ως προς την έκδοση και τα έξτρα, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα φάω άκυρο. Μιλάμε πάντα για αγορά καινούριου, γιατί μτχ με τα έξτρα που θέλω είναι βέβαιο ότι δεν θα βρεθεί δεύτερος τέτοιος παλαβός. :biggrin:

Δεν υπάρχει κάποιος περιορισμός, ούτε για μεταχειρισμένο, ούτε για ΕΕ.
Τέλεια!
 


Μηνύματα
3.044
Reaction score
10.101
Θα κάνω οπωσδήποτε κρούση στην εδώ αντιπροσωπεία. Επειδή όμως είμαι biased ως προς την έκδοση και τα έξτρα, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα φάω άκυρο. Μιλάμε πάντα για αγορά καινούριου, γιατί μτχ με τα έξτρα που θέλω είναι βέβαιο ότι δεν θα βρεθεί δεύτερος τέτοιος παλαβός. :biggrin:


Τέλεια!
Μη το λες αυτό
Οι βασικές εκδόσεις στη Γερμανία αντιστοιχούν σε πολύ πλούσιες εκδόσεις στην Ελλάδα
 

Μηνύματα
12.213
Reaction score
14.513
Οι Γερμανοί πάντως κυκλοφορούν οι περισσότεροι με ποδήλατα, μετρό και τρένα. Το ΣΚ για κανά πικ νικ στη φύση παίρνουν και κανά αυτοκίνητο. Μην κοιτάτε τις μεγάλες πόλεις τους businessman. :D

Αυτά είναι για τους ¨Ελληνες και άλλους χαζούς ανά τον κόσμο λαούς που εξάγουν. :D
 

Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.346
Reaction score
74.444
Οι βασικές εκδόσεις στη Γερμανία αντιστοιχούν σε πολύ πλούσιες εκδόσεις στην Ελλάδα
Οι βασικές εκδόσεις είναι σχεδόν ίδιες. Απλώς είναι συνηθέστερα τα αυτοκίνητα με έξτρα.
 



Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • rose.athens
    Not in the mood Mod

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.310
Μηνύματα
2.858.087
Members
37.892
Νεότερο μέλος
Nardo
Top