- Μηνύματα
- 51.395
- Reaction score
- 125.558
Επειδή πολλοί εκφράζονται με φόβο για το κόστος αντικατάστασης μιας (ακριβής) μπαταρίας στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, μετά από 3-5-8-δεξερωγωπόσα χρόνια, είπα να ξεκινήσω αυτό το θρεντ, για να κλείσει το θέμα ενός ανόητου άγχους.
Το λοιπόν, ας ξεκινήσουμε από τα βασικά.
Κατ'αρχην χρειάζεται να μάθετε τον ορισμό του 1 κύκλου φόρτισης.
Ένας πλήρης κύκλος φόρτισης είναι η χρήση και η πλήρης επαναφόρτιση του 100% της χωρητικότητας μιας μπαταρίας, χωρίς ωστόσο αυτό να σημαίνει μία και μοναδική φόρτιση.
Δηλαδή, αν πας τη μπαταρία από το 20% στο 70%, δηλαδή δίνεις 50% φόρτιση, αν το φας το ρεύμα και ξαναφτασει στο 20% και το ξαναπάς στο 70%, τότε συμπληρώνεις 1 κύκλο φόρτισης, με 2 συνεδρίες 50% φόρτισης έκαστη.
Αντίστοιχα, αν κάνεις μια συνέδρια φόρτισης 10%, δηλαδή από το 50% πας στο 60%, θα χρειαστεί 10 φορές να το επαναλάβεις, για να ολοκληρώσεις 1 κύκλο φόρτισης.
Τα ev έχουν μπαταρίες, οι οποίες προφανώς προδιαγραφονται με πτωτική χωρητικότητα στη χρήση, αναλόγως των κύκλων φόρτισης.
Πόσο πέφτουν οι μπαταρίες λοιπόν;
Πέφτουν πάνω κάτω το ίδιο, και αν θα πέσουν λίγο περισσότερο ή λίγο λιγότερο, εξαρτάται από τη χρήση. Δηλαδή, αν κρατάς την μπαταρία κοντά στο εύρος 50-60% θα είναι πρακτικά αθάνατη, κάτι που δε γίνεται βεβαίως, ενώ αν τη χρησιμοποιείς συνέχεια από 100% ως 0%, τότε τη φθείρεις στο μέγιστο.
Προτείνεται όλες οι μπαταρίες να χρησιμοποιούνται στο εύρος 80%-20%, και μόνον αν χρειάζεται για μεγάλη διαδρομή να φιρτιζει στο 100% και να ξεκινήσει το ταξίδι αμέσως μόλις φτάσει 100%, δηλαδή να μη σε περιμένει ώρες τίγκα φορτισμένο.
Ναι, καλά, αλλά πόσο φθείρεται;
Πόση χωρητικότητα χάνει μια μπαταρία;
Έχουμε 2 ανεξάρτητες μεγάλες μελέτες επί του θέματος, η δεύτερη από μεγάλο πανεπιστήμιο, αμφότερες αξιόπιστες και καταλήγουν επακριβώς στο ίδιο σχεδιάγραμμα.
Αυτά είναι τα 2 σχεδιαγράμματα των εν λόγω 2 ερευνών:
Το λοιπόν, και οι 2 έρευνες, δείχνουν ότι μετά από 2.000 κύκλους φόρτισης, αν έχεις κάνει κακή χρήση (100%-25%) θα είσαι στο 85% της αρχικής χωρητικότητας, ενώ αν έχεις κάνει καλή χρήση (85%-25%) θα είσαι στο 90% της αρχικής χωρητικότητας.
Δηλαδή για ένα ρημάδι 5% μιλάμε, που πρακτικά δεν έχει νόημα.
Τι σημαίνει σε χιλιόμετρα το νούμερο των 2000 κύκλων φόρτισης;
Α, είναι απλό. Τι βγάζει το ev στο wltp? Ή αν θέλετε τι απόσταση βγάζει με μια πληρη φόρτιση; Αυτό, επί 2000.
Ας πούμε το id3.
WLTP 423km
2.000*423= 846.000 χιλιόμετρα.
Σε πραγματικές συνθήκες, βγάζει ανέτως 400χλμ σε επαρχιακό δρόμο, 330 χλμ σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου, 550χλμ μέσα στην πόλη, και 250χλμ σε θερμοκρασίες υπό του μηδενός.
Ας πούμε 350 χλμ σε κάθε κύκλο φορτισης.
Οι 2.000 κύκλοι φόρτισης, σημαίνουν 700.000 χλμ.
Σε ένα σμαρτ, που έχει αυτονομία 150χλμ μέσα στην πόλη, οι 2000 κύκλοι φόρτισης σημαίνουν 300.000χλμ.
Σε ένα Τεσλα LR που βγάζει 550χλμ, οι 2.000 κύκλοι φόρτισης σημαίνουν 1.100.000χλμ.
Τοτε, θα έχει χάσει 15% της αυτονομίας του.
Εν ολίγοις, χεστηκε η φοράδα στ'αλώνι.
Σημειώστε πως σε όλα τα γνωστά σχεδιαγράμματα, ένα 5% της χωρητικότητας φεύγει σύντομα.
Σημειώστε επίσης, πως η καλή αυτονομία ενός αυτοκινήτου με μπαταρίες είναι σε θερμοκρασία περιβάλλοντος 25-35°C.
Αντιθέτως, στα πολύ κρύα, κάτω από 5°C, η μπαταρία χάνει έως και το 30% ή 50% της αυτονομίας της.
Άρα, το τι θα χάσεις σε δεξερωγωποσα χρόνια που θα συμπληρώσεις μισό ή 1 εκατομμύριο χιλιόμετρα, είναι κλάσεις λιγότερο από αυτό που θα χάνεις κάθε χειμώνα στα κρύα.
Άρα, μην ασχολείστε με αυτά τα θέματα, δεν υπάρχει λόγος.
Πάρτε ηλεκτρικό. Χωρίς άγχος.
Το λοιπόν, ας ξεκινήσουμε από τα βασικά.
Κατ'αρχην χρειάζεται να μάθετε τον ορισμό του 1 κύκλου φόρτισης.
Ένας πλήρης κύκλος φόρτισης είναι η χρήση και η πλήρης επαναφόρτιση του 100% της χωρητικότητας μιας μπαταρίας, χωρίς ωστόσο αυτό να σημαίνει μία και μοναδική φόρτιση.
Δηλαδή, αν πας τη μπαταρία από το 20% στο 70%, δηλαδή δίνεις 50% φόρτιση, αν το φας το ρεύμα και ξαναφτασει στο 20% και το ξαναπάς στο 70%, τότε συμπληρώνεις 1 κύκλο φόρτισης, με 2 συνεδρίες 50% φόρτισης έκαστη.
Αντίστοιχα, αν κάνεις μια συνέδρια φόρτισης 10%, δηλαδή από το 50% πας στο 60%, θα χρειαστεί 10 φορές να το επαναλάβεις, για να ολοκληρώσεις 1 κύκλο φόρτισης.
Τα ev έχουν μπαταρίες, οι οποίες προφανώς προδιαγραφονται με πτωτική χωρητικότητα στη χρήση, αναλόγως των κύκλων φόρτισης.
Πόσο πέφτουν οι μπαταρίες λοιπόν;
Πέφτουν πάνω κάτω το ίδιο, και αν θα πέσουν λίγο περισσότερο ή λίγο λιγότερο, εξαρτάται από τη χρήση. Δηλαδή, αν κρατάς την μπαταρία κοντά στο εύρος 50-60% θα είναι πρακτικά αθάνατη, κάτι που δε γίνεται βεβαίως, ενώ αν τη χρησιμοποιείς συνέχεια από 100% ως 0%, τότε τη φθείρεις στο μέγιστο.
Προτείνεται όλες οι μπαταρίες να χρησιμοποιούνται στο εύρος 80%-20%, και μόνον αν χρειάζεται για μεγάλη διαδρομή να φιρτιζει στο 100% και να ξεκινήσει το ταξίδι αμέσως μόλις φτάσει 100%, δηλαδή να μη σε περιμένει ώρες τίγκα φορτισμένο.
Ναι, καλά, αλλά πόσο φθείρεται;
Πόση χωρητικότητα χάνει μια μπαταρία;
Έχουμε 2 ανεξάρτητες μεγάλες μελέτες επί του θέματος, η δεύτερη από μεγάλο πανεπιστήμιο, αμφότερες αξιόπιστες και καταλήγουν επακριβώς στο ίδιο σχεδιάγραμμα.
Αυτά είναι τα 2 σχεδιαγράμματα των εν λόγω 2 ερευνών:
Το λοιπόν, και οι 2 έρευνες, δείχνουν ότι μετά από 2.000 κύκλους φόρτισης, αν έχεις κάνει κακή χρήση (100%-25%) θα είσαι στο 85% της αρχικής χωρητικότητας, ενώ αν έχεις κάνει καλή χρήση (85%-25%) θα είσαι στο 90% της αρχικής χωρητικότητας.
Δηλαδή για ένα ρημάδι 5% μιλάμε, που πρακτικά δεν έχει νόημα.
Τι σημαίνει σε χιλιόμετρα το νούμερο των 2000 κύκλων φόρτισης;
Α, είναι απλό. Τι βγάζει το ev στο wltp? Ή αν θέλετε τι απόσταση βγάζει με μια πληρη φόρτιση; Αυτό, επί 2000.
Ας πούμε το id3.
WLTP 423km
2.000*423= 846.000 χιλιόμετρα.
Σε πραγματικές συνθήκες, βγάζει ανέτως 400χλμ σε επαρχιακό δρόμο, 330 χλμ σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου, 550χλμ μέσα στην πόλη, και 250χλμ σε θερμοκρασίες υπό του μηδενός.
Ας πούμε 350 χλμ σε κάθε κύκλο φορτισης.
Οι 2.000 κύκλοι φόρτισης, σημαίνουν 700.000 χλμ.
Σε ένα σμαρτ, που έχει αυτονομία 150χλμ μέσα στην πόλη, οι 2000 κύκλοι φόρτισης σημαίνουν 300.000χλμ.
Σε ένα Τεσλα LR που βγάζει 550χλμ, οι 2.000 κύκλοι φόρτισης σημαίνουν 1.100.000χλμ.
Τοτε, θα έχει χάσει 15% της αυτονομίας του.
Εν ολίγοις, χεστηκε η φοράδα στ'αλώνι.
Σημειώστε πως σε όλα τα γνωστά σχεδιαγράμματα, ένα 5% της χωρητικότητας φεύγει σύντομα.
Σημειώστε επίσης, πως η καλή αυτονομία ενός αυτοκινήτου με μπαταρίες είναι σε θερμοκρασία περιβάλλοντος 25-35°C.
Αντιθέτως, στα πολύ κρύα, κάτω από 5°C, η μπαταρία χάνει έως και το 30% ή 50% της αυτονομίας της.
Άρα, το τι θα χάσεις σε δεξερωγωποσα χρόνια που θα συμπληρώσεις μισό ή 1 εκατομμύριο χιλιόμετρα, είναι κλάσεις λιγότερο από αυτό που θα χάνεις κάθε χειμώνα στα κρύα.
Άρα, μην ασχολείστε με αυτά τα θέματα, δεν υπάρχει λόγος.
Πάρτε ηλεκτρικό. Χωρίς άγχος.