Αντοχή μπαταρίας EV - άγχος αντικατάστασης

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.282
Διάβασα πάντως ότι στα σασί και γενικά στα αυτοκίνητα, για lifetime expectancy το requirement είναι B10 lifetime (15 χρόνια across all markets) που δικαιολογεί 10% fail, ενώ το 90% πρέπει να ξεπεράσει σε αντοχή αυτή την περίοδο.

Το engineering δηλαδή, έχει αυτες τις νορμες να ικανοποιήσει στα σύγχρονα αυτοκίνητα.

Άρα με τέτοιες προδιαγραφές γίνεται η επιλογή όλων των υλικών.

ΥΓ. Η Mercedes μία περίοδο προσέφερε εγγύηση έναντι διάβρωσης 30 έτη, που σημαίνει ότι είχε ορίσει τέτοιο lifetime. Παν αυτά, τέλος. Τώρα Β10.
 
Last edited:


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.351
Reaction score
79.345
Ισως οι φτηνότερες σειρές (Α-Β) να έχουν διαφορετικές προδιαγραφές.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.282
Δεν είναι μόνον η σκουρια, είναι η γενική καταπόνηση λόγω των φορτίων.

Το θέμα είναι βαθύ αντικείμενο engineering, όπου άνθρωποι εξειδικευμένοι με τεράστια γνώση, ασχολούνται με την τήρηση των ζητουμενων προδιαγραφών, πραγματοποιώντας και accelerated testing - HALT (highly accelerated lifetime testing).

Μεταφέρω κάποια ψήγματα γνώσης από ανθρώπους του αντικειμένου, που απάντησαν σε ανάλογη δική μου ερώτηση (δεν έχει νόημα):

βασικά ειδικά τα αυτοφερόμενα μετά τα 12 με 15 χρόνια αρχίζουν να γίνονται κουδουνίστρες

και στα 20 χρόνια η διάβρωση επηρεάζει την παθητική τους ασφάλεια

το σασί πρακτικά φέρει όλα τα φορτιά του οχήματος. Αυτό που το σκοτώνει είναι η κόπωση.

Νανορηγματώσεις που ξεκινούν από nucleation sites και μετά από μερικά εκατομμύρια ή δεκάδες εκατομμύρια κύκλους γίνονται μικρορηγματώσεις για να γίνουν σε μερικές εκατοντάδες χιλιάδες κύκλους ρωγμές

οι οποίες κάποια στιγμή σταματάνε να αναπτύσσονται γιατί αρχίζουν να κινούνται σε περιοχές με χαμηλές τάσεις αλλά που αποτελούν σημεία αδυναμίας οπότε οι τιμές μάλλον αυξάνονται και αυτό φαίνεται και από τη μέση ηλικία του στόλου που είναι πια διψήφια οπότε η τελική ηλικία πριν το σκραπ στην Ευρώπη είναι στα 20+

Έχω φάει τα νιάτα μου σε αυτά και τα 6 sigma της Toyota, το θέμα είναι πολύ βαθύ

Για αυτό και λέω ότι οτιδήποτε πάνω από 5,000 κύκλους φόρτισης ή εκφόρτισης της μπαταρίας για να πέσει κάτω από ένα όριο είναι overkill

δεν θα ζει το αυτοκίνητο τότε για να τις στηρίξει

τώρα βέβαια δεν ξέρω πως θα φερθούν κάποια οχήματα όπως το i3 που είναι CFRP

για το αλουμίνιο έχουμε στοιχεία... . και δεν είναι πολύ διαφορετικά από το HSSS

Η ουσία είναι ότι οι σύγχρονες μπαταρίες έχουν διάρκεια χρήσιμης ζωής 4-5.000 κύκλους φόρτισης, και οι μηχανικοί που φτιάχνουν τα σύγχρονα αυτοκίνητα μας ενημερώνουν ότι το αμάξωμα ολόκληρο (και τα υποτμήματά του όλα) δε θα ζει (λόγω προδιαγραφών) για να υποστηρίξει αυτή τη διάρκεια ζωής των μπαταριών.

Παλιές εξαιρέσεις του παρελθόντος της αυτοκίνησης (πχ E190, E46, Toyota Carina) δεν υπάρχουν πια ούτε ως προδιαγραφές.
 

Μηνύματα
14.979
Reaction score
20.646
Φυσιολογική φθορά αυτοκινήτου 25-ετιας, έχει γίνει σαράβαλο. Τρίζει και η τελευταία βίδα.
Δεν είχες ποτέ Honda , ε @Zizik ;
Η Mercedes μία περίοδο προσέφερε εγγύηση έναντι διάβρωσης 30 έτη,
Και φάγανε μια ψωλιά στην Σουηδία που την θυμούνται ακόμα .
Δεν έφταιγε βέβαια η μεταλλουργία του χάλυβα , αλλά η υλοποίηση στο σχήμα που δεν άφηνε το χιόνι να αποκολληθεί από τους θόλους και μοιραία και ο καλύτερος χάλυβας θα τρυπήσει.
Μια ωραία παρατήρηση που μπορεί να κάνει κάποιος αν πάει χειμώνα εκεί πάνω είναι η διαφορά της ποσότητας χιονιού (και αλατιού το οποίο αν δεν έχεις κλειστό χώρο στάθμευσης με θετική θερμοκρασία θα μείνει εκεί πάνω μέχρι τον Απρίλιο) που κρατάει στους θόλους ένα σουηδικό αυτοκίνητο σε σχέση με οτιδήποτε άλλο. Τα Volvo Saab σχεδόν φτύνανε το χιόνι μόλις πέρναγε ένα μικρό πάχος ενώ τα υπόλοιπα μαζεύανε σχεδόν μέχρι εκεί που δουλεύει το λάστιχο .

Τα αναφέρω αυτά μιας και το θέμα της μπαταρίας είναι άνευ αξίας
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.592
Reaction score
27.933
Δηλ τα συνεργεία θα κλείσουν έτσι όπως μας τα λες μιας και με ένα φίλτρο καμπίνας το χρόνο και τακάκια μια φορά στα 4 χρόνια δε θα μπορούν να συντηρηθουν...
Σε πρόσφατο service είχα κουβέντα με το μηχανικό για τα ηλεκτρικά. Με το που του είπα ότι υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο το επόμενο μου όχημα θα είναι ηλεκτρικό με άρχισε. Δεν βλέπεις τι γίνεται; Όλο προβλήματα είναι; Θέλουν δουλειά ακόμα, είναι νωρίς και τέτοια. Εγώ σε όλη τι διάρκεια του κηρύγματος άκουγα "θα πάρει ηλεκτρικό και θα τον χάσω από πελάτη. Μετά και ο άλλος, και ο άλλος, πάει το κλείσαμε το μαγαζί. Και εντάξει εγώ βγήκα στη σύνταξη, ο γιός τι θα κάνει;" 🙂

Μόλις του είπα πως όσοι γνωστοί και φίλοι έχουν ηλεκτρικά δεν έχουν κανένα πρόβλημα, σταμάτησε και άλλαξε κουβέντα με τον διπλανό μου. 🙂
 
Last edited:

Μηνύματα
1.014
Reaction score
1.185
Εγω φοβαμαι μηπως την πατησουμε (σε βαθος χρονου) οπως με τις ανανεωσιμες πηγες ενεργειας, που θα ειχαμε φθηνοτερο ηλεκτρικο ρευμα εξαιτιας αυτων! :biggrin:
 

Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.388
Reaction score
74.653
Δεν είχες ποτέ Honda , ε @Zizik ;
Μόλις έκανε επισκευή μοτέρ στα 290000 ο φίλος μου που το πήρε, τόσο που το πλάκωνα έκαιγε λάδια λόγω υπερβολικά μαλακών ελατηρίων απο το εργοστάσιο. Όλα έκαιγαν. (Κι ένα λάμδα άλλαξε, για δεύτερη φορά απο το '99. Απατεώνες...)

Το υπόλοιπο είναι άψογο, χωρίς
Νανορηγματώσεις
διάβρωση
nucleation
μικρορηγματώσεις
παρά την άπειρη θάλασσα και το άπειρο χιόνι.


Στον Καναδά ή στο midwest θα μένει αυτός...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.282
Δεν μπορώ (δεν έχω γνώσεις) για να απαντήσω σε συζήτηση περί φθοράς αυτοκινήτου, και δε θα συνεχίσω διάλογο με μηχανικούς που τα σχεδιάζουν για να σας απαντήσω. 😜

Ήταν πρόθυμοι να μου εξηγήσουν τι είναι τα 6 sigma της Toyota, αλλά ούτε αυτό δεν ήθελα να μάθω, δεν με ενδιαφέρει. 🤣😂😜

Ότι μου είπαν, σας το μετέφερα. Πάρτε τα ως δεδομένα, και τέλος εκ μέρους μου επί του θέματος, δεν έχει το παραμικρό ενδιαφέρον. 😎

Το id3 που πήρα, θεωρώ πως θα το κρατήσω (ως εξαίρεση) για μια 10-ετια.

Θα είναι υπέρβαση για μένα, και σε καμία περίπτωση δεν υπόσχομαι πως δε θα το σουτάρω στην 4-ετια.🤣😂😜
 
Last edited:




ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.592
Μηνύματα
2.865.170
Members
37.933
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top