Αξίζει ένας πρωτάρης να ασχοληθεί με το βινύλιο;

Μηνύματα
1.208
Reaction score
59
Πολύ το μπερδεύεται το θέμα. Το πώς θέλει ο Elton John να ακούγεται το πιάνο του σε κάποιο κομμάτι είναι τελείως διαφορετικό από το να ακούσουμε *ακουστικά* το πιάνο ή όποιο άλλο όργανο ώστε να σχηματίσουμε τη 'σωστή' ή μια κάποια άποψη για το πώς ηχεί ένα όργανο στην πραγματικότητα. Μετά θα μπορούμε ευκολότερα να καταλάβουμε και την όποια *επέμβαση* στην ηχογράφηση του πιάνου του Elton John.
Επίσης μην μπερδεύεται το θέμα με το πώς πιθανόν να αλλάζει ο ήχος ενός οργάνου ακούγοντάς το σε διαφορετικούς χώρους ή ακόμη και διαφορές μεταξύ διαφορετικής μάρκας οργάνων ή ακόμη και διαφορετικές τεχνικές ηχογράφησης, με λίγα ή πολλά μικρόφωνα, αναλογικές ή ψηφιακές, λαμπάτες ή τρανζιστορικές ηχογραφήσεις.
Είναι μακρύς ο δρόμος. Όσοι τον έχουμε κάνει ξέρουμε τί λέμε.
Ξεκινείστε από το Αλφα. Ακούστε ζωντανά και *ακουστικά* τα όργανα. Αποκτήστε όσο πιο πολλές τέτοιες εμπειρίες. Έτσι θα ξέρετε πώς είναι ο αληθινός ήχος τους και τότε θα μπορείτε να αξιολογήσετε και ηχητικά συστήματα και ηχογραφήσεις. Το ταξείδι είναι μοναδικό σαν μια Ιθάκη.
Δεν νοείται, κατ' εμέ, φιλόμουσος και χομπίστας να μήν έχει τέτοιες εμπειρίες. Θυμάμαι που κάποτε τα οικονομικά μου αν και ήταν πενιχρά, προτιμούσα να μην αγοράσω ένα ρούχο αλλά να πάω σε μια συναυλία ή να αγοράσω ένα δίσκο. Λ.Σ.
 

Μηνύματα
5.009
Reaction score
4.250
Απάντηση: Re: Αξίζει ένας πρωτάρης να ασχοληθεί με το βινύλιο;

Λουκα παντα σ αρεσει να παινευεσαι και να επιδεικνυεσαι, ενω ταυτοχρονως υποτιμας και μιλας προσβλητικα προς τους υπολοιπους.

Δες τι μας γραφεις
Είναι μακρύς ο δρόμος. Όσοι τον έχουμε κάνει ξέρουμε τί λέμε.
Ξεκινείστε από το Αλφα. Ακούστε ζωντανά και *ακουστικά* τα όργανα. Αποκτήστε όσο πιο πολλές τέτοιες εμπειρίες. Έτσι θα ξέρετε πώς είναι ο αληθινός ήχος τους και τότε θα μπορείτε να αξιολογήσετε και ηχητικά συστήματα και ηχογραφήσεις. Το ταξείδι είναι μοναδικό σαν μια Ιθάκη.
Δεν νοείται, κατ' εμέ, φιλόμουσος και χομπίστας να μήν έχει τέτοιες εμπειρίες. Θυμάμαι που κάποτε τα οικονομικά μου αν και ήταν πενιχρά, προτιμούσα να μην αγοράσω ένα ρούχο αλλά να πάω σε μια συναυλία ή να αγοράσω ένα δίσκο. Λ.Σ.
Δηλαδη εσει εσυ εισαι ο πολυξερος που εχει ακουστικες εμπειριες (κολοκυθια τυμπανα δηλαδη) και ολοι οι υπολοιποι οι ασχετοι που δεν εχουμε μας κανεις μαθηματα για το τι πρεπει να κανουμε. Εγω αυτο δεν το ανεχομαι. Μπορει να εχεις γνωση απο κλασικη μουσικη και απο τους δισκους σου αλλα πιστευω οτι απο τον κοσμο που υπαρχει εδω μεσα στο φορουμ και ειναι σεμνος δεν εχεις ουτε το το 1/10 των γνωσεων τους οσον αφορα τις ζωντανες ακουστικες εμπειριες. Απλα εκμεταλευεσαι την σεμνοτητα και το γεγονος οτι δεν θελουν να πεσουν στο επιπεδο σου. Συνεχισε λοιπον τον δρομο σου, εγω εχω χασει πασα ιδεα για σενα
 

Μηνύματα
1.208
Reaction score
59
Vastsar σου αρέσει να βγάζεις αυθαίρετα συμπεράσματα βάζοντας στο στόμα μου πράγματα που δεν έχω πει και απέχουν έτη φωτός από τον κόσμο μου. Διαστρεβλώνεις τις πολύ λογικές και απλές σκέψεις μου. Δεν παραδίδω μαθήματα σε κανένα, πολύ απλά την άποψή μου εκφράζω. Αν διαφωνείς με τις απόψεις μου, σεβαστό, αλλά το να διαστρεβλώνεις είναι άλλο πράγμα. Λ.Σ.
 

Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
Απάντηση: Αξίζει ένας πρωτάρης να ασχοληθεί με το βινύλιο;

Λ.Σ
Πολλές φορές λέμε-λες τα ίδια και είναι άσκοπο.
Όποιος διάβασε ξέρει τις προτάσεις-συμβουλές-απόψεις σου, μην επαναλαμβάνεσαι...

Αυτό που δεν μας έχεις πει ακόμα, είναι το τι έμαθες.

- Τι σου έχουν προσφέρει οι εμπειρίες και ποια η γνώση που απέκτησες ;
- Τι πειράματα έχεις κάνει και πια τα αποτελέσματα ;
- Τι μπορείς να κάνεις ως έμπειρος πια, που δεν μπορεί ένας αρχάριος ;





Υ.Γ.
Προς αναγνώστες:
Θα νομίζετε ότι είναι ντεζαβού αλλά δεν είναι....:137:...
Έχουν τεθεί ξανά τα ερωτήματα αλλά δεν έλαβαν απαντήσεις.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.285
Reaction score
144.000
Απάντηση: Αξίζει ένας πρωτάρης να ασχοληθεί με το βινύλιο;

Μπα, μάλλον δε "διαστρεβλώνει" τίποτα ο vastsar.

Και "αυθαίρετα" δεν είναι τα συμπεράσματά του.

Απλή - κοινή λογική χρησιμοποιεί ο άνθρωπος για να βγάλει αυτά τα συμπεράσματα.

ΙΜΗΟ....
 

Μηνύματα
15.834
Reaction score
1.213
Απάντηση: Re: Αξίζει ένας πρωτάρης να ασχοληθεί με το βινύλιο;

Πολύ το μπερδεύεται το θέμα. Το πώς θέλει ο Elton John να ακούγεται το πιάνο του σε κάποιο κομμάτι είναι τελείως διαφορετικό από το να ακούσουμε *ακουστικά* το πιάνο ή όποιο άλλο όργανο ώστε να σχηματίσουμε τη 'σωστή' ή μια κάποια άποψη για το πώς ηχεί ένα όργανο στην πραγματικότητα. Μετά θα μπορούμε ευκολότερα να καταλάβουμε και την όποια *επέμβαση* στην ηχογράφηση του πιάνου του Elton John.
Επίσης μην μπερδεύεται το θέμα με το πώς πιθανόν να αλλάζει ο ήχος ενός οργάνου ακούγοντάς το σε διαφορετικούς χώρους ή ακόμη και διαφορές μεταξύ διαφορετικής μάρκας οργάνων ή ακόμη και διαφορετικές τεχνικές ηχογράφησης, με λίγα ή πολλά μικρόφωνα, αναλογικές ή ψηφιακές, λαμπάτες ή τρανζιστορικές ηχογραφήσεις.
Είναι μακρύς ο δρόμος. Όσοι τον έχουμε κάνει ξέρουμε τί λέμε.
Ξεκινείστε από το Αλφα. Ακούστε ζωντανά και *ακουστικά* τα όργανα. Αποκτήστε όσο πιο πολλές τέτοιες εμπειρίες. Έτσι θα ξέρετε πώς είναι ο αληθινός ήχος τους και τότε θα μπορείτε να αξιολογήσετε και ηχητικά συστήματα και ηχογραφήσεις. Το ταξείδι είναι μοναδικό σαν μια Ιθάκη.
Δεν νοείται, κατ' εμέ, φιλόμουσος και χομπίστας να μήν έχει τέτοιες εμπειρίες. Θυμάμαι που κάποτε τα οικονομικά μου αν και ήταν πενιχρά, προτιμούσα να μην αγοράσω ένα ρούχο αλλά να πάω σε μια συναυλία ή να αγοράσω ένα δίσκο. Λ.Σ.

Εχω καποιες αποριες...:137:

1.Πως ειναι δυνατον να παραβλεψουμε τις οποιες διαφοροποιησεις στον ηχο λογω της ακουστικης ενος χωρου , λογω της διαφορετικης μαρκας οργανων κλπ , της διαφορετικης εκτελεσης...οταν αυτο θα ειναι το σημειο αναφορας μας.Ποσο μαλλον οταν με αυτο θα μπορουμε να κρινουμε συστηματα και ηχογραφησεις.

2.Για ποσες ακροασεις μιλαμε ? Και κυριως ποσο κραταει η ακουστικη μνημη ? :137: Αν εγω ακουσω ενα εργο για πιανο στο μεγαρο ,και μετα απο δυο μηνες παρω μια εκτελεση του ιδιου καλλιτεχνη , του ιδιου εργου σε cd ,μπορω να εντοπισω τυχον διαφορες ? Η μηπως τις διαφορες μεταξυ ηχογραφησεων θα τις εντοπισω επειδη εχω δυο διαφορετικα cd/βινυλια σπιτι και τα ακουω , ακουω, ακουω..μεχρι να λιωσουν ? :121:

3.Φυσικα και εννοειται φιλομουσος και χομπιστας που να μην εχει τετοιες εμπειριες.Γιατι απλουστατα μπορει τα ακουσματα του να ειναι τετοια που να μην εχει την ευχερεια των ζωντανων ακροασεων (ειτε επειδη οι καλλιτεχνες εχουν μεταβει σε τοπο χλοερο ,ειτε γιατι δεν εχουν ερθει ισως ποτε στην χωρα μας ) ,ειτε γιατι δεν εχει την δυνατοτητα αυτων για πολλους λογους.Πχ λογω μετακινησης η ακομα και οικονομικους λογους , οι οποιοι καθε αλλο παρα αμελητεοι μπορει να θεωρηθουν.


4.Και οπως ειπες και ο φιλος πιο πανω , εμπειριες ζωντανης μουσικης δεν σου προσφερει μονο το μεγαρο.Εγω πχ ακουσα στην παραλια πριν μερικες μερες εναν πορτογαλλο τουριστα που επαιζε κιθαρα καταπληκτικα(για τα αυτια μου παντα ).Εμπειρια δεν ειναι και αυτο ? :126:
 

Μηνύματα
10.380
Reaction score
6
Πολύ το μπερδεύεται το θέμα. Το πώς θέλει ο Elton John να ακούγεται το πιάνο του σε κάποιο κομμάτι είναι τελείως διαφορετικό από το να ακούσουμε *ακουστικά* το πιάνο ή όποιο άλλο όργανο ώστε να σχηματίσουμε τη 'σωστή' ή μια κάποια άποψη για το πώς ηχεί ένα όργανο στην πραγματικότητα. Μετά θα μπορούμε ευκολότερα να καταλάβουμε και την όποια *επέμβαση* στην ηχογράφηση του πιάνου του Elton John.
Επίσης μην μπερδεύεται το θέμα με το πώς πιθανόν να αλλάζει ο ήχος ενός οργάνου ακούγοντάς το σε διαφορετικούς χώρους ή ακόμη και διαφορές μεταξύ διαφορετικής μάρκας οργάνων ή ακόμη και διαφορετικές τεχνικές ηχογράφησης, με λίγα ή πολλά μικρόφωνα, αναλογικές ή ψηφιακές, λαμπάτες ή τρανζιστορικές ηχογραφήσεις.
Είναι μακρύς ο δρόμος. Όσοι τον έχουμε κάνει ξέρουμε τί λέμε.
Ξεκινείστε από το Αλφα. Ακούστε ζωντανά και *ακουστικά* τα όργανα. Αποκτήστε όσο πιο πολλές τέτοιες εμπειρίες. Έτσι θα ξέρετε πώς είναι ο αληθινός ήχος τους και τότε θα μπορείτε να αξιολογήσετε και ηχητικά συστήματα και ηχογραφήσεις. Το ταξείδι είναι μοναδικό σαν μια Ιθάκη.
Δεν νοείται, κατ' εμέ, φιλόμουσος και χομπίστας να μήν έχει τέτοιες εμπειρίες. Θυμάμαι που κάποτε τα οικονομικά μου αν και ήταν πενιχρά, προτιμούσα να μην αγοράσω ένα ρούχο αλλά να πάω σε μια συναυλία ή να αγοράσω ένα δίσκο. Λ.Σ.
Σύμφωνα με αυτά που λες δεν γίνεται να αξιολογηθεί ένα μηχάνημα παρά μόνο με ακουστικά όργανα και μάλιστα τα οποία δεν έχουν υποστεί καμία επέμβαση, ούτε αυτά ούτε η ηχογράφηση.
Δηλαδή μιλάμε για κάτι που δεν υπάρχει γιατί ακόμα και ένα μικρόφωνο να βάλει κάποιος και να ηχογραφήσει απ' ευθείας ένα πιάνο, κάνει επέμβαση όπως αυτή προκύπτει από τα χαρακτηριστικά του μικροφώνου.

Δε διαφωνώ ότι είναι καλό να ακούς ζωντανή μουσική αλλά δεν νομίζω ότι αυτό είναι το Α και το Ω.
Είναι απλώς ένα επιπλέον πετραδάκι στις ακουστικές εμπειρίες που έχει κάποιος.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.046
Reaction score
60.006
Απάντηση: Re: Προέχει η υγεία(αποφεύγοντας τη...δισκοπάθεια)

Πολύ το μπερδεύεται το θέμα
...
Δεν νοείται, κατ' εμέ, φιλόμουσος και χομπίστας να μήν έχει τέτοιες εμπειρίες. Θυμάμαι που κάποτε τα οικονομικά μου αν και ήταν πενιχρά, προτιμούσα να μην αγοράσω ένα ρούχο αλλά να πάω σε μια συναυλία ή να αγοράσω ένα δίσκο. Λ.Σ.
Όλοι έχουμε κάνει τέτοια ΄΄λάθη΄΄,αλλά προσωπικά απ'όταν ασχολήθηκα με την υγεία συνειδητοποίησα ότι δε θα έπρεπε ποτέ να προτρέψω κάποιον να κάνει αυτό που αναφέρεται...
 

Μηνύματα
1.208
Reaction score
59
Re: Απάντηση: Re: Αξίζει ένας πρωτάρης να ασχοληθεί με το βινύλιο;

Εχω καποιες αποριες...:137:

1.Πως ειναι δυνατον να παραβλεψουμε τις οποιες διαφοροποιησεις στον ηχο λογω της ακουστικης ενος χωρου , λογω της διαφορετικης μαρκας οργανων κλπ , της διαφορετικης εκτελεσης...οταν αυτο θα ειναι το σημειο αναφορας μας.Ποσο μαλλον οταν με αυτο θα μπορουμε να κρινουμε συστηματα και ηχογραφησεις.

2.Για ποσες ακροασεις μιλαμε ? Και κυριως ποσο κραταει η ακουστικη μνημη ? :137: Αν εγω ακουσω ενα εργο για πιανο στο μεγαρο ,και μετα απο δυο μηνες παρω μια εκτελεση του ιδιου καλλιτεχνη , του ιδιου εργου σε cd ,μπορω να εντοπισω τυχον διαφορες ? Η μηπως τις διαφορες μεταξυ ηχογραφησεων θα τις εντοπισω επειδη εχω δυο διαφορετικα cd/βινυλια σπιτι και τα ακουω , ακουω, ακουω..μεχρι να λιωσουν ? :121:

3.Φυσικα και εννοειται φιλομουσος και χομπιστας που να μην εχει τετοιες εμπειριες.Γιατι απλουστατα μπορει τα ακουσματα του να ειναι τετοια που να μην εχει την ευχερεια των ζωντανων ακροασεων (ειτε επειδη οι καλλιτεχνες εχουν μεταβει σε τοπο χλοερο ,ειτε γιατι δεν εχουν ερθει ισως ποτε στην χωρα μας ) ,ειτε γιατι δεν εχει την δυνατοτητα αυτων για πολλους λογους.Πχ λογω μετακινησης η ακομα και οικονομικους λογους , οι οποιοι καθε αλλο παρα αμελητεοι μπορει να θεωρηθουν.


4.Και οπως ειπες και ο φιλος πιο πανω , εμπειριες ζωντανης μουσικης δεν σου προσφερει μονο το μεγαρο.Εγω πχ ακουσα στην παραλια πριν μερικες μερες εναν πορτογαλλο τουριστα που επαιζε κιθαρα καταπληκτικα(για τα αυτια μου παντα ).Εμπειρια δεν ειναι και αυτο ? :126:
meletiov σου απαντώ τα εξής:
1.Αυτό που αναφέρεις έχει να κάνει με πολυυυυυυ προχωρημένες καταστάσεις. Ας ξεκινήσει κάποιος ακούγοντας και αφού υπερκορεστεί και έχει κατακτήσει τόσο υψηλό επίπεδο τότε ας ασχοληθεί και με τις διαφορές που αναφέρεις όπως το πώς παίζει ένα όργανο σε διαφιορετικούς χώρους.
2. Όσο περισότερες ακροάσεις τόσο καλύτερα. Άλλωστε αυτό είναι μέρος του χόμπυ. Με την εξοικείωση δεν έχεις πρόβλημα να αξιολογήσης ηχογραφήσεις και μέσα. Δεν θα έχεις πρόβληα με τη μνήμη. Πρέπει να το νοιώσεις αυτό. Χρειάζεται η απαραίτητη *εξάσκηση*.
3.ΟΧΙ δεν νοείται φιλόμουσος χωρίς τέτοιες ακροάσεις!! Αν αγαπάς πραγματικά τη μουσική θα βρεις χρόνο και χρήμα. Δεν σηκώνει δικαιολογία αυτό.
Ούτε αποτελεί δικαιολογία ότι δεν έχουν έρθει κάποιοι καλλιτέχνες στη χώρα μας ούτε επίσης οτι κάποιοι πήγαν σε τόπο χλοερό. Ποιος είπε ότι θα πρέπει οπωσδήποτε να ακούσεις συγκεκριμένους καλλιτέχνες για να αποκτήσεις εμπειρίες ζωντανής ακουστικής μουσικής ώστε να ξέρεις πώς πραγματικά παίζει κάποιο ή κάποια όργανα;;; Για τους οικονομικούς λόγους έχω αναφρεθεί. Δεν νομίζω να είσαι φτωχότερος από ό,τι ήμουν εγώ κάποτε και ήμουν συνδρομητής στην Κρατική Ορχήστρα Θεσ/νίκης για δύο θέσεις.
4. Ποιος μίλησε το ότι εμπειρίες ζωντανης ακουστικής μουσικής έχει μόνο κάποιος σε κάποιο Μέγαρο;;;;; Ο Πορτογάλος ήταν μια από τις καλύτερες εμπειρίες.
Ελπίζω να απάντησα. Λ.Σ.
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Τι είχες Γιάννη τι είχα πάντα. :114:
Όσοι διαφωνούν με τον Λουκά, διαστρευλώνουν τα λόγια του, είναι υπερβολικοί, είναι ψεύτες, είρωνες, άσχετοι και άμουσοι. Τρεις λαλούν και δυό χορεύουν. Πάρτε λοιπόν αυτήν την συμπεριφορά σαν παράδειγμα για το αν αξίζει τον κόπο να ασχοληθεί ένας πρωτάρης με το βινύλιο. Η απάντηση είναι προφανής. :126:

...
 

Μηνύματα
1.208
Reaction score
59
Σύμφωνα με αυτά που λες δεν γίνεται να αξιολογηθεί ένα μηχάνημα παρά μόνο με ακουστικά όργανα και μάλιστα τα οποία δεν έχουν υποστεί καμία επέμβαση, ούτε αυτά ούτε η ηχογράφηση.
Δηλαδή μιλάμε για κάτι που δεν υπάρχει γιατί ακόμα και ένα μικρόφωνο να βάλει κάποιος και να ηχογραφήσει απ' ευθείας ένα πιάνο, κάνει επέμβαση όπως αυτή προκύπτει από τα χαρακτηριστικά του μικροφώνου.

Δε διαφωνώ ότι είναι καλό να ακούς ζωντανή μουσική αλλά δεν νομίζω ότι αυτό είναι το Α και το Ω.
Είναι απλώς ένα επιπλέον πετραδάκι στις ακουστικές εμπειρίες που έχει κάποιος.
Όταν εξοικειωθούμε με το ζωντανό ακουστικό ας μας φταίει τότε το μικρόφωνο που παρεμβάλλεται για να κάνει την ηχογράφηση. ΑΛΛΑ δεν υπάρχει άλλος τρόπος να ακούσουμε μουσική μετά το ζωντανό. Επομένως δεν το συζητάμε. Περιττεύει.
Η ζωντανή μουσική, όπως το έχω εξηγήσει, είναι το Α, το πρώτο ουσιώδες βήμα παράλληλα με το οποίο καλό θα είναι να ακούει κανείς και κάποια σωστά σύστηματα αναπαραγωγής φίλων. Όμως πάντα θα πρέπει να έχει ως αναφορά τις εμπειρίες του από ακροάσεις ακουστικής ζωντανής μουσικής. Λ.Σ.
 


Μηνύματα
10.380
Reaction score
6
Όταν εξοικειωθούμε με το ζωντανό ακουστικό ας μας φταίει τότε το μικρόφωνο που παρεμβάλλεται για να κάνει την ηχογράφηση. ΑΛΛΑ δεν υπάρχει άλλος τρόπος να ακούσουμε μουσική μετά το ζωντανό. Επομένως δεν το συζητάμε. Περιττεύει.
Η ζωντανή μουσική, όπως το έχω εξηγήσει, είναι το Α, το πρώτο ουσιώδες βήμα παράλληλα με το οποίο καλό θα είναι να ακούει κανείς και κάποια σωστά σύστηματα αναπαραγωγής φίλων. Όμως πάντα θα πρέπει να έχει ως αναφορά τις εμπειρίες του από ακροάσεις ακουστικής ζωντανής μουσικής. Λ.Σ.
Για να καταλάβω λίγο καλύτερα. Μία κλασική Gibson Les Paul που παίζει μπλουζιές βγαίνει έξω από την αξιολόγηση;

Ο J.M. Jarre βγαίνει και αυτός απ' έξω;

Πραγματικά δεν καταλαβαίνω. :203:
 

Μηνύματα
1.208
Reaction score
59
Για να καταλάβω λίγο καλύτερα. Μία κλασική Gibson Les Paul που παίζει μπλουζιές βγαίνει έξω από την αξιολόγηση;

Ο J.M. Jarre βγαίνει και αυτός απ' έξω;

Πραγματικά δεν καταλαβαίνω. :203:
Δεν βγαίνει τίποτε από την αξιολόγηση. Για μουσική μιλάμε, όπως αυτή παράγεται. Τα ηλεκτρικά όργανα αξιολογούνται ως έχουν, δεν υπάρχει άλλος τρόπος παρά μόνον αυτόν που έχει επιλέξει η εταιρεία κατασκευής ή και ο καλλιτέχνης. Λ.Σ.
 

Μηνύματα
10.380
Reaction score
6
Δεν βγαίνει τίποτε από την αξιολόγηση. Για μουσική μιλάμε, όπως αυτή παράγεται. Τα ηλεκτρικά όργανα αξιολογούνται ως έχουν, δεν υπάρχει άλλος τρόπος παρά μόνον αυτόν που έχει επιλέξει η εταιρεία κατασκευής ή και ο καλλιτέχνης. Λ.Σ.
Πως αξιολογείται ζωντανά μία Les Paul?
 

Μηνύματα
10.380
Reaction score
6
Δεν υπάρχουν "στάνταρ" στον ήχο των οργάνων.

Ιδίως για τα όργανα που προσφέρουν εκ κατασκευής άπειρες ρυθμίσεις όπως οι ηλεκτρικές κιθάρες και τα synthesizers.

Για μένα είναι αγκύλωση το να λέμε ότι το τάδε όργανο ακούγεται έτσι ή αλλιώς.
Δεν υπάρχουν αυτά. Αν ήταν έτσι κανένας συνθέτης του παρελθόντος δεν θα τολμούσε να πάει παραπέρα. Η μουσική θα ήταν στάσιμη και τα όργανα θα είχαν μείνει σε κανά μονόχορδο της αρχαιότητας.

Δεν είναι αυτοσκοπός η δήθεν τάχα μου πιστή αναπαραγωγή ενός ήχου ενός οργάνου. Αυτό είναι άσκηση για ηχολήπτες και δεν έχει σχέση με τη μουσική την ίδια.

Ακόμα και οι συμφωνικές ορχήστρες είναι ένα παράδειγμα για το πως ο ήχος εξελίχθηκε.
Βλέπετε τότε δεν υπήρχε το ρεύμα. Αν υπήρχε ποσώς θα ενδιαφερόταν ο συνθέτης να προσθέσει επιπλέον βιολιά π.χ. για να αλλάξει τον ήχο σε κάτι διαφορετικό.
 

Μηνύματα
5.009
Reaction score
4.250
Απάντηση: Αξίζει ένας πρωτάρης να ασχοληθεί με το βινύλιο;

Υπαρχει καποιος ανθρωπος χωρις ζωντανες ακουστικες ακροασεις?
Ενδεχομενως σ αλλους ν αρεσει περισσοτερο το θεατρο, ο κινηματογραφος, το ποδοσφαιρο αλλα ποιος δεν πηγε σε ταβερνα με κιθαρες η μπουζουκια. Ποιος δεν ακουσε ροκ συναυλιες ακομη κι αν εχει αλλες πρωτες προτεραιοτητες στη μουσικη. Λιρα ποντιακη οι περισσοτεροι ακουσαμε ανεξαρτητα αν μας αρεσουν η οχι τα ποντιακα, το ιδια και κρητικη λυρα, και νταουλια. Ολο τα ιδια ομως λεμε. ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΕΧΕΙ ΖΩΝΤΑΝΕΣ ΑΚΟΥΣΤΙΚΕΣ ΜΝΗΜΕΣ. Απλα για τον Λουκα οταν συνεβη αυτο ηταν μια αποκαλυψη που ακομη δεν την εχει ξεπερασει και νομιζει οτι μονο αυτος εχει ζησει τετοιες εμπειριες και μας καλει να κανουμε το ιδιο.

Ο.Κ λοιπον απο δω και περα με την φωτογραφικη μηχανη για αποδειξεις (μονο που στο Μεγαρο απογαροευεται και το κινητο σβηνει αυτοματα ...φακ:141: φακ:141: φακ:141:)
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.046
Reaction score
60.006
Απάντηση: Αξίζει ένας πρωτάρης να ασχοληθεί με το βινύλιο;Αν είναι γάτος,σίγουρα

 

Μηνύματα
1.597
Reaction score
6
Υπαρχουν πολλοι ακροατες ,χαιφιντελιστες και μη, που δεν εχουν ακουσει ζωντανη μουσικη, η εχουν περιστασιακα βρεθει σε παρεες που παιζουν μουσικη.Τους αρεσει η μουσικη και την απολαμβανουν μεσω της αναπαραγωγης της απο τα μηχανηματα τους.Μια χαρα ειναι και αυτο.

Υπαρχουν πολλοι ακροατες που δεν μπορουν να ξεχωρισουν μια Βιόλα απο ενα βιολι, ενα ακουστικο κοντρα μπασο απο ενα ηλεκτρικο, ενα σαξοφωνο alto απο ενα tenoro η απο μια τρομπετα, ενα φαγκοτο απο ενα ομποε κλπ.

Εαν ομως γνωρισουν απο κοντα και στην πραξη τις διάφορες κατηγοριες οργανων και πως περιπου ακουγεται το καθε ενα οργανο ,τοτε ισως η μουσικη απολαυση να ειναι μεγαλυτερη και η ακροαση -μελετη του μουσικου εργου πληρεστερη και ισως πιο ενδιαφερουσα.


Ξερω μουσικους που διαθετουν τοσο απλα και μικρης αξιας ηχητικα συστηματα που εμεις ποτε δεν θα ειχαμε αγορασει, αλλά απολαμβανουν τη μουσικη γιατι την επεξεργαζεται ο εγκεφαλος τους διαφορετικα απο εναν απλο ακροατη που δεν ειναι μουσικος η συνθετης.

Βεβαια καλυτερα θα ηταν εαν διεθεταν και πιο ποιοτικα συστηματα, (αυτο τελικα μου ελεγαν οταν καποια στιγμη τα αποκτουσαν).

Εμεις που δεν ειμαστε μουσικοι (η καλυτερα ,οσοι απο εμας δεν ειμαστε) ακουγοντας μουσικη δεν διαβαζουμε νοητικα τις νοτες της παρτιτουρας οπως οι περισσοτεροι μουσικοι.
Απολαμβανουμε το αποτελεσμα συναισθηματικα και χαιφιντελιστικα.Και αυτο ειναι πολυ ωραιο και πολυ ενδιαφερον.

Σιγουρα εαν ημασταν και μουσικοι και χαιφιντελιστες ,και συνθετες και μηχανικοι ηχου , θα ειχαμε μια πληρεστερη ''εικονα'' των οργανων, της τεχνικης των μουσικων, των διαφορετικων εκτελεσεων και ερμηνειων, της θεσης των μικροφωνων, της ακουστικης του χωρου ηχογραφησης κλπ κλπ.

Απλα οσο πιο πολυ ζωντανη μουσικη ακουμε (εαν και όποτε μπορουμε )τοσο πιο πολυ κοντα της θα ερχομαστε , και αυτο σιγουρα μας ευχαριστει και μας αρεσει.

Δεν χρειαζεται να ειμαστε εμπειροι οδηγοι αγωνων για να οδηγησουμε το ΙΧ αυτοκινητο μας στους δρομους της πολης.

Αλλά οσοι ειναι οδηγοι αγωνων , εχουν γνωσεις, μεγαλη εμπειρια και διαθετουν παραλληλα ενα γρηγορο και καλα στημενο ΙΧ , το πανε σιγουρα καλυτερα,ασφαλεστερα ,και ταχυτερα απο τους αλλους τοσο στην πολη οσο και σε μια ειδικη διαδρομη, η σε μια πιστα.

Εμεις τη μουσικη αγαπαμε και προσπαθουμε να την απολαμβανουμε οσο περισσοτερο μπορουμε.

Ο καθενας ακουει και αντιλαμβανεται τη μουσικη και τα απειρα μηνυματα της με το δικο του τροπο, με την δικη του ιδιοσυγκρασια , το δικο του συναισθηματικο κοσμο, τις αναμνησεις του, τα γουστα του ,το δικο του ψυχισμο και προσωπικοτητα.
 

Μηνύματα
91
Reaction score
1
Απάντηση: Αξίζει ένας πρωτάρης να ασχοληθεί με το βινύλιο;

Γιατί μου φαίνετε οτι η ολη συζήτηση στερείται βάσης ;( περί
πιστότητας μιάς οποιασδήποτε ηχογράφησης )
Αν εξαιρέσουμε ολα τα ηλεκτρονικά-ηλεκτρικά οργανα που
εκ των πραγμάτων δεν τυποποιούνται ηχητικά
(ρυθμίσεις,παραμορφώσεις,επεξεργαστές,ενισχυτές και το κακό
συναπάντημα...) ας πούμε τα κλασικά εγχορδα τυποποποιούνται;
Ας πούμε ενα βιολί Χ κατασκευαστή με ενα ιδιο πάλι Χ
κατασκευαστή ειναι δυνατόν να ηχούν 100% ομοια, δεν υπάρχουν
ακόμα και σήμερα κατασκευαστικές αποκλίσεις ; στίς χορδές ;
στα δοξάρια ;
Αλλά ας πάμε παρακάτω... εστω οτι ακούς τις δοξαριές σε εναν
Α χώρο (και κάθεσε σε ενα συγκεκριμένο Ψ σημείο) το μικρόφωνο
ειναι τοποθετημένο στο ιδιο σημείο; Ακόμα και σε αψογους ηχητικά
χώρους αποκλίσεις και διαφοροποιήσεις υπάρχουν απο μέτρο σε
μέτρο. Ας πάμε παρακάτω... εστω οτι ανακαλύψαμε το τέλειο
μικρόφωνο (που δεν) και υπάρχει ο τέλειος ηχολήπτης που θα'χει
το αυτί και θα ισσοροπήσει 100% το αποτέλεσμα (αρα κάποια
ισοστάθμιση δηλ. επεξεργασία)... Και μετά απ'ολα αυτά μπορούμε
να πάρουμε σαν αναφορά τα αυτιά μας(ακουστική μνήμη) και να
συγκρίνουμε μηχανήματα αναπαραγωγής ως πρός τη πιστότητα
του παραγόμενου αποτελέσματος ως πρός την αρχική εκτέλεση
ενός μουσικού εργου !!!;;; Ιδέα να πάρουμε εχοντας ακούσματα
ζωντανής μουσικής ΝΑΙ αλλά μέχρι εκεί.
Τελικά το να ακούς ειναι τόσο υποκειμενικό οσο δεν παίρνει...
Το σωστό ειναι νά λέμε απλά οτι Μ'ΑΡΕΣΕΙ ο ηχος που παράγει
αυτη η αναπαρωγωγική αλυσίδα και ας αφήσουμε τα πολλά περί
πιστότητας, κατα τη γνώμη μου μπορούμε να πλησιάσουμε αλλά
πρός το παρόν δεν ειναι δυνατόν να πιάσουμε...
Δηλ. 100% πιστότητα NFW...γιόκ,καπούτ,ξερά ΟΧΙ...
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.884
Μηνύματα
3.032.354
Members
38.514
Νεότερο μέλος
bmavroeidis
Top