Απομυθοποίηση της οικιακής αναπαραγωγής

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
39.975
Reaction score
98.353
Παιδιά να με συγχωρείτε αν είμαι οξύς, αλλά αυτή η παραφιλολογία περί της τέχνης του ηχογραφείν πρέπει να σταματήσει. Όλο το κύκλωμα της απαθανάτισης ενός καλλιτεχνικού δρωμένου, είτε ηχητικώς, είτε και οπτικώς, δεν είναι τέχνη, αλλά επιστήμη. Ήμαρτον δηλαδή.
Έχουμε να κάνουμε με την εφαρμογή της επιστήμης στην τέχνη. Δε λέω ότι ο ηχολήπτης πρέπει να έχει τις καλλιτεχνικές ικανότητες του δημιουργού, γιατί θα τα έκανε όλα μόνος του, όπως σωστά είπες.
Πρέπει όμως ο ηχολήπτης να "σκαμπάζει" λίγο από τέχνη, για να μη δει ως λάθος, κάτι που πιθανόν ο καλλιτέχνης να το θεωρεί άποψη.
Αυτό όμως που επιμένω περισσότερο είναι ότι, για όλα τα θέματα ήχου (υψηλή πιστότητα, παραγωγή, ηχοληψία, απόδοση κλπ) πρέπει να ξεκινάμε από το μουσικό είδος που μας ενδιαφέρει και αναφερόμαστε. Δεν ισχύουν τα ίδια παντού.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.997
Reaction score
23.134
Τί πάει να πει ότι δεν ισχύουν τα ίδια παντού; Δηλαδή, ένας σκηνοθέτης χρειάζεται άλλον οπερατέρ για τα νυκτερινά γυρίσματα, άλλον για κοντινά και άλλον για μακρινά, άλλον για αστυνομικά και άλλον για κωμωδίες; Αν κάποιος είναι άσχετος και δεν ξέρει πώς να στήσει μικρόφωνα στην Επίδαυρο, θα σου πει, "συγγνώμη, εγώ είμαι καλλιτέχνης των στούντιο και της κονσόλας"; Σοβαρολογείς τώρα;
 

Μηνύματα
1.754
Reaction score
877
ΣΙΝΕΜΑ...
Οπερατέρ : Καταγράφει στην ταινία(ή σε ψηφιακό μέσο) σκηνές, πολλές φορές ξανά και ξανά(από άλλες γωνίες, με άλλους φωτισμούς κλπ,κλπ)...
Σκηνοθέτης: Παίρνει το πολύωρο μπερδεμένο και ασύνδετο υλικό που έχει καταγράψει ο οπερατέρ, το μαγειρεύει, το κόβει και το ράβει με τα δικά του γούστα και φτειάχνει μια δίωρη ταινία...ΚΑΝΕΙ ΤΕΧΝΗ
----------------------------------------------------------------------------------------
ΜΟΥΣΙΚΗ...
Ηχολήπτης: Καταγράφει στην ταινία(ή σε ψηφιακό μέσο) ήχους, όργανα, φωνές πολλές φορές ξανά και ξανά...
Παραγωγός: Παίρνει το πολυκάναλλο επίπεδο και ασύνδετο υλικό που έχει καταγράψει ο ηχολήπτης το μαγειρεύει, το κόβει και το ράβει με τα δικά του γούστα και φτειάχνει ένα δίσκο(ή CD)...ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟΣ ΔΕΝ KAΝEΙ ΤΕΧΝΗ?????
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.997
Reaction score
23.134
Επί των του ήχου, σου έχω συστήσει ένα βιβλίο. Θα σου κάνει καλό να το διαβάσεις. ΣΤΟ ΥΠΟΓΡΑΦΩ αυτό. Κατά τα λοιπά, δεδομένου ότι η εικόνα που έχεις, για τον σκηνοθέτη και τους υπολοίπους, δεν είναι απλώς φτωχή, αλλά και στρεβλή...

Τέχνη

Επιστήμη

Η τέχνη της μουσικής

Η επιστήμη στην υπηρεσία της τέχνης της μουσικής


Σκηνοθέτης

Οπερατέρ

Μουσικός παραγωγός


Προφανώς, θα σου κάνει καλό να μη νομίζεις ό,τι θέλεις, αλλά ό,τι ισχύει.
 


xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
39.975
Reaction score
98.353
Εννοώ ότι δεν έχουν όλα τα μουσικά είδη τις ίδιες απαιτήσεις στην ηχογράφηση και την αναπαραγωγή.
Άλλο Επίδαυρος, άλλο Μέγαρο, άλλο rock συναυλία, άλλο house μουσική.
Το καθένα έχει τις ιδιαιτερότητές του και γι' αυτό υπάρχουν οι εξειδικευμένοι ηχολήπτες, ανάλογα με την περίσταση.
Για παράδειγμα, μέχρι πρότινος, η πλειοψηφία των ηχοληπτών στα γνωστά mastering studios στη χώρα μας ήταν της σχολής του λαϊκού τραγουδιού. Όταν λοιπόν στέλναμε κάποιες δουλειές pop, hip hop, house τις κατέστρεφαν κυριολεκτικά. Αφαιρούσαν όλο το μπάσο και τα κομμάτια δεν έκαναν ούτε για το ράδιο. Κι αυτό γιατί το θεωρούσαν αφύσικο, σύμφωνα με τα δικά τους κριτήρια.
Έτσι αναγκαζόμασταν να βρούμε άλλες λύσεις. Είτε να είμαστε κι εμείς παρόντες στο studio, είτε να τους δίνουμε κάποιο κομμάτι αναφοράς για να συγκρίνουν, είτε να κάνουμε το mastering μόνοι μας.
Δεν είμαι ηχολήπτης και δεν υποστηρίζω ούτε κατηγορώ κανέναν. Λέω πως έχουν τα πράγματα από τη δική μου εμπειρία.
Κάθε φορά που αναφέρεται κάτι για τη μουσική απόδοση, αμέσως όλοι αρχίζουν και λένε για όπερες, Schumann, το πόσα μικρόφωνα πρέπει να βάλουμε σε ένα πιάνο Bösendorfer κλπ.
Υπάρχουν κι άλλα πιο "ταπεινά" θέματα γύρω από τη μουσική που απασχολούν περισσότερο κόσμο.

Doherty μίλα!!! "happy_1"
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.997
Reaction score
23.134


Αυτό είναι επιστήμη. Ε-πι-στή-μη.



... όπως και αυτό...







... και αυτό.
 


Μηνύματα
644
Reaction score
7
Αποψή μου είναι ότι επειδή κάποιοι είναι ανεπαρκείς στο αντικείμενό τους δεν καθιστά και προβιβάζει τους επαρκείς σε καλλιτέχνες.
Εγώ πάλι ορμώμενος απο την δουλειά μου, συγχωρέστε το πεζό, θεωρώ τον "παραγωγό", αντίστοιχο με το τμήμα συκευασίας σε μια βιομηχανία, τελικά όμως πάλι το προιόν απολαμβάνει ο καταναλωτής και όχι την συσκευασία. Και τελικά το ότι η τεχνολογία επιτρέπει τον διαμοιρασμό σε πολλά κανάλια (δηλαδή ο ένας στις Μπαχάμες και ο άλλος στην Αθήνα) δεν παράγεται τέχνη όταν αυτά μιξάρονται.IMHO
Το το ότι σήμερα η τεχνολογία επιτρέπει πλέον όλα αυτά να συγχωνευθούν σε ένα πρόσωπο, πάλι η τέχνη παράγεται απο καλλιτέχνη ή απο την καλλιτεχνική μεριά και όχι απο τον παραγωγό ή την γνώση του παραγωγού.
Ο παραγωγός είναι γνώστης τεχνολογίας.
 


Μηνύματα
11
Reaction score
0
ΣΙΝΕΜΑ...
Οπερατέρ : Καταγράφει στην ταινία(ή σε ψηφιακό μέσο) σκηνές, πολλές φορές ξανά και ξανά(από άλλες γωνίες, με άλλους φωτισμούς κλπ,κλπ)...
Σκηνοθέτης: Παίρνει το πολύωρο μπερδεμένο και ασύνδετο υλικό που έχει καταγράψει ο οπερατέρ, το μαγειρεύει, το κόβει και το ράβει με τα δικά του γούστα και φτειάχνει μια δίωρη ταινία...ΚΑΝΕΙ ΤΕΧΝΗ
----------------------------------------------------------------------------------------
ΜΟΥΣΙΚΗ...
Ηχολήπτης: Καταγράφει στην ταινία(ή σε ψηφιακό μέσο) ήχους, όργανα, φωνές πολλές φορές ξανά και ξανά...
Παραγωγός: Παίρνει το πολυκάναλλο επίπεδο και ασύνδετο υλικό που έχει καταγράψει ο ηχολήπτης το μαγειρεύει, το κόβει και το ράβει με τα δικά του γούστα και φτειάχνει ένα δίσκο(ή CD)...ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟΣ ΔΕΝ KAΝEΙ ΤΕΧΝΗ?????
Γιατί η ταινία είναι του σκηνοθέτη... Η ταινία του Αγγελόπουλου, του Κουστουρίτσα, του Ταραντίνο... στην οποία παίζει ο Μαστρογιάννη ή η Θέρμαν...
Στην μουσική μπορεί να μήν ισχύει το ίδιο... Το τραγούδι ή ο δίσκος ολόκληρος μπορεί να είναι του μουσικού ή του παραγωγού... Μια και αναφέραμε τους Pink Floyd, το Dark Side of the Moon, είναι δικό τους κι όχι του Parsons, γιατί αυτοί έγραψαν στίχους, μουσική και έκαναν και την εκτέλεση... Το Thriller όμως είναι ουσιαστικά του Quincy Jones και όχι του M.Jackson, γιατί στίχους και μουσική τα έδωσε έτοιμα ο Quincy στον Jackson να τα ερμηνεύσει στο στούντιο ...

Στην μουσική, υπάρχουν πολλά τινά... Τα δύο πιό συνηθισμένα είναι
α) Εμείς οι 5 θέλουμε να ηχογραφήσουμε 10 δικά μας τραγούδια... Πληρώνουμε και ο ηχολήπτης κάνει ότι του πούμε...Πετάει ο γάιδαρος και φορτωμένος...
β) Ο παραγωγός έχει ένα πρότζεκτ και μισθώνει εμας τους 5 μουσικούς να παίξουμε τα τραγούδια που θα μας δώσει, έτσι όπως θέλει αυτός να τα παίξουμε...

Μέχρι τώρα δεν έχω ακούσει γιά κάποιον ηθοποιό που να πλήρωσε ένα σκηνοθέτη να του σκηνοθετήσει μιά ταινία στην οποία παίζει ο ίδιος... Το αντίθετο όμως ισχύει...
 

GF

Μηνύματα
941
Reaction score
27

Μηνύματα
1.754
Reaction score
877
Γιατί η ταινία είναι του σκηνοθέτη... Η ταινία του Αγγελόπουλου, του Κουστουρίτσα, του Ταραντίνο... στην οποία παίζει ο Μαστρογιάννη ή η Θέρμαν...
Στην μουσική μπορεί να μήν ισχύει το ίδιο... Το τραγούδι ή ο δίσκος ολόκληρος μπορεί να είναι του μουσικού ή του παραγωγού... Μια και αναφέραμε τους Pink Floyd, το Dark Side of the Moon, είναι δικό τους κι όχι του Parsons, γιατί αυτοί έγραψαν στίχους, μουσική και έκαναν και την εκτέλεση... Το Thriller όμως είναι ουσιαστικά του Quincy Jones και όχι του M.Jackson, γιατί στίχους και μουσική τα έδωσε έτοιμα ο Quincy στον Jackson να τα ερμηνεύσει στο στούντιο ...

Στην μουσική, υπάρχουν πολλά τινά... Τα δύο πιό συνηθισμένα είναι
α) Εμείς οι 5 θέλουμε να ηχογραφήσουμε 10 δικά μας τραγούδια... Πληρώνουμε και ο ηχολήπτης κάνει ότι του πούμε...Πετάει ο γάιδαρος και φορτωμένος...
β) Ο παραγωγός έχει ένα πρότζεκτ και μισθώνει εμας τους 5 μουσικούς να παίξουμε τα τραγούδια που θα μας δώσει, έτσι όπως θέλει αυτός να τα παίξουμε...

Μέχρι τώρα δεν έχω ακούσει γιά κάποιον ηθοποιό που να πλήρωσε ένα σκηνοθέτη να του σκηνοθετήσει μιά ταινία στην οποία παίζει ο ίδιος... Το αντίθετο όμως ισχύει...
1_ον) Δεν θα υπήρχε καλύτερο παράδειγμα από τον Quincy Jones γι αυτά που υποστηρίζω...Ή μήπως το 'thriller' δεν είναι έργο που σημάδεψε τα μουσικά δρώμενα...Μεγάλες μορφές τόσο ο παραγωγός όσο και ο ερμηνευτής... Φυσικά και τον πρώτο λόγο στη μουσική τον έχει ο συνθέτης και ο εμπνευστής του έργου...Όμως ο παραγωγός δίνει τον 'ήχο' και το 'ύφος' και με την υπογραφή του απογειώνει το έργο...
2_ον) Όποιος πάει με το δόγμα ''...Εμείς οι 5 θέλουμε να ηχογραφήσουμε 10 δικά μας τραγούδια...'' Θα πουλήσει τα μπιιιπ... μου...
3_ον) Και βασικώτερον... Η μουσική είναι από τις πρώτες τέχνες και το σινεμά ακολούθησε εξ ού και '7_η τέχνη'...
4_ον) Και ακόμη πιο βασικότερον...Δεν μπορώ να γράψω άλλα γιατί έχω παραγγείλει το βιβλίο που μου έχει συστήσει ο Κόγιας και περιμένω να μου έρθει από το Κατμαντού για να το διαβάσω, να μορφωθώ και τότε... ΤΡΕΜΕΤΕΕΕΕ ΟΛΟΙΙΙΙΙ.......
 




Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.997
Reaction score
23.134
Ε, αφού ο Quincy Jones είναι το καλύτερο παράδειγμα, πάρτε ένα από τα έργα του.
 

Μηνύματα
11
Reaction score
0
Πόσο υψηλά πιστό του πρωτοτύπου (δηλαδή του φυσικού γεγονότος) είναι το Hi-Fi (δηλαδή η εγγραφή του studio και η οικιακή αναπαραγωγή);
Θεωρητικά, όλοι οι παράμετροι στο στουντιο ηχογράφησης τείνουν στο τέλειο... Ανηχοικοί θάλαμοι, γεωμετρία χώρων, μηχανήματα υψηλής ακρίβειας, hard/software που δουλεύει, άνθρωποι που ξέρουν τι κάνουν...

θεωρητικά πάλι, το εμπορικό αντίγραφο που χρησιμοποιούμε στο σπίτι είναι ταυτόσημο με αυτό της τελειωμένης δουλειάς στο στούντιο εφ'όσον μιλαμε για hd audio... από εκεί και πέρα αρχίζουμε και αφαιρούμε ποιές από τις παραμέτρους που υπάρχουν στο στούντιο, λείπουν από το σπίτι μας... χμμμ...ζορίζουν τα πράγματα...

ΥΓ. Τι καλώδια ρεύματος χρησιμοποιούν τα σοβαρά στούντιος ? LOL
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Βρε σεις, τι συζητάμε όταν σε κάθε περίπτωση είμαστε δέσμιοι της στερεοφωνίας? Προσπαθώ να αναπαράγω αυτό που αποτυπώθηκε στο μέσον με κάποιους όρους, οι οποίοι δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με το live. Συνεπώς, δεν μπορούμε να μιλάμε για συγκρίσιμα μεγέθη...
 

Μηνύματα
1.754
Reaction score
877
Θεωρητικά, όλοι οι παράμετροι στο στουντιο ηχογράφησης τείνουν στο τέλειο... Ανηχοικοί θάλαμοι, γεωμετρία χώρων, μηχανήματα υψηλής ακρίβειας, hard/software που δουλεύει, άνθρωποι που ξέρουν τι κάνουν...

θεωρητικά πάλι, το εμπορικό αντίγραφο που χρησιμοποιούμε στο σπίτι είναι ταυτόσημο με αυτό της τελειωμένης δουλειάς στο στούντιο εφ'όσον μιλαμε για hd audio... από εκεί και πέρα αρχίζουμε και αφαιρούμε ποιές από τις παραμέτρους που υπάρχουν στο στούντιο, λείπουν από το σπίτι μας... χμμμ...ζορίζουν τα πράγματα...

ΥΓ. Τι καλώδια ρεύματος χρησιμοποιούν τα σοβαρά στούντιος ? LOL
Εδώ έχουμε μια από τις σωστότερες και λογικότερες παρατηρήσεις...
Τόχω πει άπειρες φορές...'ΓΙΑ ΗΧΕΙΑ ΜΟΝΟ ΕΓΓΛΕΖΙΚΑ MONITORS'...Μ' αυτά γράφεται και μιξάρεται η μουσική στα studios από τους ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ...
Γιατί εμείς ν' ακούμε με άλλα?????
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.050
Μηνύματα
3.039.276
Members
38.526
Νεότερο μέλος
Vaslamp
Top