- Μηνύματα
- 58.383
- Reaction score
- 144.192
Θα κάνω μια προσπάθεια να βάλω όλα τα πράγματα στη θέση τους, γιατί οι παπάντζες είναι ατελείωτες.
1. Κορόιδεψε η Τέσλα τους αγοραστές των αυτοκινήτων της με υποσχέσεις περί αυτόνομης οδήγησης;
Όχι βέβαια!
Μέχρι το 2023, ήταν επισήμως και με τη βούλα "beta" το FSD της Τέσλα.
Όποιος αγόραζε ένα υπό εξέλιξη beta software, αυτό αγόραζε, και τίποτα παραπάνω, και το έλεγε με bold γραμματοσειρά η Τέσλα το beta.
Μόλις το 2024 έγινε σκέτο "FSD" (και επισήμως supervised, δηλαδή level 2 για να μην έχει απορίες κανένας).
Από το 2024 που δεν είναι πλέον beta, δουλεύει όχι απλά "καλά", αλλά απίστευτα, σπουδαία, και σχεδόν δε χρειάζεται καμία επέμβαση από τον οδηγό, αλλά ΠΑΝΤΑ ο οδηγός έχει την ευθύνη και πρέπει συνεχώς να έχει την επίβλεψη του αυτοκινήτου, και βεβαίως να διορθώνει τυχόν λάθη του FSD.
Στις χώρες που δεν έχει πλήρη αδειοδότηση το level 2 FSD, όπως στην Ελλάδα, υποχρεώνεται ο οδηγός να έχει και τα 2 χέρια στο τιμόνι, όπως λέει το μανιουαλ χρήσης, και το ελέγχει αυτό το αυτοκίνητο (με κάμερα, όπως κι αν δε κοιτάει το δρόμο αλλά το κινητό του), και "τιμωρεί" τον οδηγό, με ακύρωση της χρήσης του FSD για κάποια διαστήματα (έως 2 εβδομάδες).
Όσοι τρακαρουν και πάνε να τα φορτώσουν στο FSD, είναι κλόουν.
2. Μα με την αυτόνομη οδήγηση δεν μας κορόιδεψε η Τέσλα;
Όχι, κανέναν δεν κορόιδεψε η Τέσλα.
Η αυτόνομη οδήγηση είναι ένα εντελώς άλλο πακέτο που εξέλιξε η Τέσλα, για τα αυτόνομα οχήματα (robotaxi), που δεν έχουν καμία σχέση όλα αυτά με τον πελάτη που αγοράζει ένα Τέσλα αυτοκίνητο.
3. Τι δυνατότητες έχει το FSD της Τέσλα σήμερα;
Πλέον το FSD της Τέσλα είναι λεβελ 5 ξεκάθαρα. Γι'αυτό και προηγείται οποιασδήποτε άλλης φίρμας που ασχολείται με αυτόνομη οδήγηση.
Όποιος δεν το καταλαβαίνει αυτό, είναι απλώς αδιάβαστος.
Η χρήση των model Y ως robotaxi με αυτές τις δυνατότητες FSD, όπως είναι εμφανές, γίνεται σε μη χαρτογραφημένες περιοχές (αντίθετα με την waymo) και αυτό διαφοροποιεί το level 4 των υπολοίπων, από το level 5 της Τέσλα.
Δεν χρειάζεται καμία χαρτογράφηση, πάει όπου θέλουν να πάει, βασιζόμενο στους απλούς χάρτες που έχουν όλα τα Τέσλα.
Αυτό, σημαίνει λεβελ 5.
Οι "χαρτογραφημένες περιοχές", είναι λεβελ 4.
Το ότι περιορίζεται σε συγκεκριμένες περιοχές, είναι θέμα νομοθεσίας.
Το ότι έχει άνθρωπο να κάθεται στην θέση του συνοδηγού, είναι θέμα νομοθεσίας.
Μόλις καλυφθούν οι απαιτήσεις της νομοθεσίας, για χιλιόμετρα αυτόνομης κλπ, θα ανοίξει, είναι έτοιμο. Είναι λεβελ 5, δεν χρειάζεται καμία χαρτογράφηση περιοχής, τίποτα δεν χρειάζεται.
4. Τι δυνατότητες FSD θα έχουν οι πελάτες της Τέσλα, που αγοράζουν ένα ΙΧ για δική τους χρήση;
Θα είναι λεβελ 2.
Το ίδιο όχημα, εάν το διαθέσουν οι πελάτες στην Τέσλα για χρήση ως robotaxi στις ώρες που δε το χρειάζονται, θα αλλάζει δυνατότητες FSD σε λεβελ 5 (εφόσον υπάρχει αδειοδότηση εννοείται) και θα δουλεύει αυτόνομα σε λέβελ 5. Όταν θα επιστρέφει στον κάτοχο, θα είναι πάλι λεβελ 2.
Ομοίως, ένα νέο όχημα Τέσλα που παραδίδεται αυτόνομα στην οικία του αγοραστή, δουλεύει με λεβελ 5 από τα κεντρικά της Τέσλα μέχρι το σπίτι του αγοραστή, και μετά μετατρέπεται σε λεβελ 2, για supervised FSD, καθώς αυτό "πουλάει" η Τέσλα στον πελάτη.
5. Είναι ηλίθιοι όσοι αγόρασαν φουλ πακέτο FSD στην Ελλάδα, ενώ είναι πετσοκομμενες οι δυνατότητές του, λόγω θεσμικών περιορισμών;
Όχι βέβαια.
Αυτοί έχουν ένα πιο έξυπνο αυτοκίνητο από μένα που δεν αγόρασα όλο το πακέτο FSD, βλέπουν το αυτοκίνητό τους να σταματάει στους σηματοδότες, να αλλάζει ρεύματα κυκλοφορίας, να κάνει summon, να παρκάρει, κλπ, πράγματα που δε κάνει το δικό μου.
Καλώς το αγόρασαν, εφόσον ξέρουν τι προσφέρει.
Μόνον όσοι το αγόρασαν χωρίς να ξέρουν τι προσφέρει είναι ηλίθιοι. Εντελώς ηλίθιοι μάλιστα, αν το αφήνουν να οδηγεί μόνο του, χωρίς επίβλεψη, τρακαρουν, και μετά ζητάνε και τα ρέστα. Οι ηλίθιοι.
1. Κορόιδεψε η Τέσλα τους αγοραστές των αυτοκινήτων της με υποσχέσεις περί αυτόνομης οδήγησης;
Όχι βέβαια!
Μέχρι το 2023, ήταν επισήμως και με τη βούλα "beta" το FSD της Τέσλα.
Όποιος αγόραζε ένα υπό εξέλιξη beta software, αυτό αγόραζε, και τίποτα παραπάνω, και το έλεγε με bold γραμματοσειρά η Τέσλα το beta.
Μόλις το 2024 έγινε σκέτο "FSD" (και επισήμως supervised, δηλαδή level 2 για να μην έχει απορίες κανένας).
Από το 2024 που δεν είναι πλέον beta, δουλεύει όχι απλά "καλά", αλλά απίστευτα, σπουδαία, και σχεδόν δε χρειάζεται καμία επέμβαση από τον οδηγό, αλλά ΠΑΝΤΑ ο οδηγός έχει την ευθύνη και πρέπει συνεχώς να έχει την επίβλεψη του αυτοκινήτου, και βεβαίως να διορθώνει τυχόν λάθη του FSD.
Στις χώρες που δεν έχει πλήρη αδειοδότηση το level 2 FSD, όπως στην Ελλάδα, υποχρεώνεται ο οδηγός να έχει και τα 2 χέρια στο τιμόνι, όπως λέει το μανιουαλ χρήσης, και το ελέγχει αυτό το αυτοκίνητο (με κάμερα, όπως κι αν δε κοιτάει το δρόμο αλλά το κινητό του), και "τιμωρεί" τον οδηγό, με ακύρωση της χρήσης του FSD για κάποια διαστήματα (έως 2 εβδομάδες).
Όσοι τρακαρουν και πάνε να τα φορτώσουν στο FSD, είναι κλόουν.
2. Μα με την αυτόνομη οδήγηση δεν μας κορόιδεψε η Τέσλα;
Όχι, κανέναν δεν κορόιδεψε η Τέσλα.
Η αυτόνομη οδήγηση είναι ένα εντελώς άλλο πακέτο που εξέλιξε η Τέσλα, για τα αυτόνομα οχήματα (robotaxi), που δεν έχουν καμία σχέση όλα αυτά με τον πελάτη που αγοράζει ένα Τέσλα αυτοκίνητο.
3. Τι δυνατότητες έχει το FSD της Τέσλα σήμερα;
Πλέον το FSD της Τέσλα είναι λεβελ 5 ξεκάθαρα. Γι'αυτό και προηγείται οποιασδήποτε άλλης φίρμας που ασχολείται με αυτόνομη οδήγηση.
Όποιος δεν το καταλαβαίνει αυτό, είναι απλώς αδιάβαστος.
Η χρήση των model Y ως robotaxi με αυτές τις δυνατότητες FSD, όπως είναι εμφανές, γίνεται σε μη χαρτογραφημένες περιοχές (αντίθετα με την waymo) και αυτό διαφοροποιεί το level 4 των υπολοίπων, από το level 5 της Τέσλα.
Δεν χρειάζεται καμία χαρτογράφηση, πάει όπου θέλουν να πάει, βασιζόμενο στους απλούς χάρτες που έχουν όλα τα Τέσλα.
Αυτό, σημαίνει λεβελ 5.
Οι "χαρτογραφημένες περιοχές", είναι λεβελ 4.
Το ότι περιορίζεται σε συγκεκριμένες περιοχές, είναι θέμα νομοθεσίας.
Το ότι έχει άνθρωπο να κάθεται στην θέση του συνοδηγού, είναι θέμα νομοθεσίας.
Μόλις καλυφθούν οι απαιτήσεις της νομοθεσίας, για χιλιόμετρα αυτόνομης κλπ, θα ανοίξει, είναι έτοιμο. Είναι λεβελ 5, δεν χρειάζεται καμία χαρτογράφηση περιοχής, τίποτα δεν χρειάζεται.
4. Τι δυνατότητες FSD θα έχουν οι πελάτες της Τέσλα, που αγοράζουν ένα ΙΧ για δική τους χρήση;
Θα είναι λεβελ 2.
Το ίδιο όχημα, εάν το διαθέσουν οι πελάτες στην Τέσλα για χρήση ως robotaxi στις ώρες που δε το χρειάζονται, θα αλλάζει δυνατότητες FSD σε λεβελ 5 (εφόσον υπάρχει αδειοδότηση εννοείται) και θα δουλεύει αυτόνομα σε λέβελ 5. Όταν θα επιστρέφει στον κάτοχο, θα είναι πάλι λεβελ 2.
Ομοίως, ένα νέο όχημα Τέσλα που παραδίδεται αυτόνομα στην οικία του αγοραστή, δουλεύει με λεβελ 5 από τα κεντρικά της Τέσλα μέχρι το σπίτι του αγοραστή, και μετά μετατρέπεται σε λεβελ 2, για supervised FSD, καθώς αυτό "πουλάει" η Τέσλα στον πελάτη.
5. Είναι ηλίθιοι όσοι αγόρασαν φουλ πακέτο FSD στην Ελλάδα, ενώ είναι πετσοκομμενες οι δυνατότητές του, λόγω θεσμικών περιορισμών;
Όχι βέβαια.
Αυτοί έχουν ένα πιο έξυπνο αυτοκίνητο από μένα που δεν αγόρασα όλο το πακέτο FSD, βλέπουν το αυτοκίνητό τους να σταματάει στους σηματοδότες, να αλλάζει ρεύματα κυκλοφορίας, να κάνει summon, να παρκάρει, κλπ, πράγματα που δε κάνει το δικό μου.
Καλώς το αγόρασαν, εφόσον ξέρουν τι προσφέρει.
Μόνον όσοι το αγόρασαν χωρίς να ξέρουν τι προσφέρει είναι ηλίθιοι. Εντελώς ηλίθιοι μάλιστα, αν το αφήνουν να οδηγεί μόνο του, χωρίς επίβλεψη, τρακαρουν, και μετά ζητάνε και τα ρέστα. Οι ηλίθιοι.
Last edited: