Βιντεοκάμερες-μέσα αποθήκευσης και ποιότητα εικόνας

Μηνύματα
2.376
Reaction score
425
Θέλω λίγο να ξεκαθαρίσω τα πράγματα και ξεκινώ τις ερωτήσεις.

Λοιπόν πρώτα για τις SD κάμερες.

Γνωρίζω ότι οι mini dv έχουν την καλύτερη εικόνα γιατί παίρνεις το αρχείο σε μορφή avi, ασυμπίεστο. Αυτό γίνεται μέσω της firewire. Λογικά από την usb θα παίρνεις μόνο τις φωτό. (Διορθώστε με αν κάνω λάθος)

Το ίδιο ισχύει για τις κάμερες με σκληρό δίσκο; Η άποψη μου είναι ότι το ίδιο πρέπει να ισχύει.

Τέλος, σε ποιότητα πρέπει να έρχονται οι κάμερες με dvd. Λογικά εκεί, η καλύτερη εικόνα που θα μπορείς να πάρεις θα είναι συμπιεσμένη σε mpeg2.

Άρα mini dv=Hard disk>dvd Σωστά;

Στις HD κάμερες τώρα και αναφέρομαι για τις sony. Τι ισχύει;
Η sony βγάζει τις HD σε 3 μοντέλα. Mini dv-Hard Disk-DVD. Λογικά πρέπει να παίρνεις την ίδια εικόνα όταν περάσεις τα αρχεία στο pc.
Σε τι μορφή παίρνεις τα αρχεία για την κάθε κάμερα;
Πάλι χρησιμοποιείς την firewire; (έχουν;)

Αναμένω τους γνώστες !!!
 

Μηνύματα
1.159
Reaction score
5
sothoms said:
Γνωρίζω ότι οι mini dv έχουν την καλύτερη εικόνα γιατί παίρνεις το αρχείο σε μορφή avi, ασυμπίεστο. Αυτό γίνεται μέσω της firewire. Λογικά από την usb θα παίρνεις μόνο τις φωτό. (Διορθώστε με αν κάνω λάθος)
Το μόνο λάθος στην ανωτέρω πρόταση είναι, ότι το Avi είναι ασυμπίεστο.... Είναι συμπιεσμένο και γι'αυτό αναφέρεται ως Dv Avi. Αν ήταν εντελώς ασυμπίεστο θα χρειαζόσουνα 3 σκληρούς για μία ώρα βίντεο.

sothoms said:
Το ίδιο ισχύει για τις κάμερες με σκληρό δίσκο; Η άποψη μου είναι ότι το ίδιο πρέπει να ισχύει.
Ανάλογα σε τι φορμά αποθηκεύει ο σκληρός.....

sothoms said:
Τέλος, σε ποιότητα πρέπει να έρχονται οι κάμερες με dvd. Λογικά εκεί, η καλύτερη εικόνα που θα μπορείς να πάρεις θα είναι συμπιεσμένη σε mpeg2.
Ακριβώς, η καλύτερη ποιότητα που θα πάρεις είναι το μέγιστο που μπορεί να προσφέρει το φορμά DVD (mpeg2)

sothoms said:
Άρα mini dv=Hard disk>dvd Σωστά;
Τολμώ να πω MiniDv>Hard Disk>Dvd

sothoms said:
Στις HD κάμερες τώρα και αναφέρομαι για τις sony. Τι ισχύει;
Η sony βγάζει τις HD σε 3 μοντέλα. Mini dv-Hard Disk-DVD. Λογικά πρέπει να παίρνεις την ίδια εικόνα όταν περάσεις τα αρχεία στο pc.
Σε τι μορφή παίρνεις τα αρχεία για την κάθε κάμερα;
Πάλι χρησιμοποιείς την firewire; (έχουν;)
Για τις HD θα αφήσω να απαντήσουν οι κάτοχοι .....
 

Μηνύματα
2.376
Reaction score
425
Δηλαδή Στέλιο στον σκληρό της κάμερας δεν γράφεται σε avi;
Ανάλογα την εταιρεία, έχεις συναντήσει διαφορετικές μορφές αρχείων;
 

Μηνύματα
1.159
Reaction score
5
Σήμερα όλες οι Hard Disk βιντεοκάμερες γράφουν σε mpeg2..... Οπότε από άποψη ποιότητας, είναι ίδιες με τις DVD.

Απλά είχα διαβάσει κάπου (μου διαφεύγει αυτήν την στιγμή το "που") ότι ήταν under construction hard disk camcorder με άλλο φορμά ανώτερο του DVD. Θα ψάξω και θα επανέλθω.
 

Μηνύματα
2.376
Reaction score
425
Απλώς δεν κάνω κέφι την κασέτα, λόγω του ότι δεν γουστάρω αυτά τα μηχανικά μέρη και έλεγα να παίξω με σκληρό. Αν η ποιότητα είναι όμως σε mpeg δεν λέει.
Αναμένουμε λοιπόν τους γνώστε των HD να δούμε τι παίζει εκεί.
 

Μηνύματα
1.159
Reaction score
5
θα μάθω και θα σου πω ..... και εγώ είμαι κατά του Mpeg2 καθώς όλα δείχνουν ότι πάλιωσε και αργοπεθαίνει.......
 

Μηνύματα
2.376
Reaction score
425
Να σαι καλά

Υ.Γ. Κατεβάζω την μουσική σου και επανέρχομαι με εντυπώσεις
 

Μηνύματα
16.004
Reaction score
14
sothoms.

ενα μικρό τεχνικό Ledger

Το DV format χρησιμοποιεί "intraframe" συμπίεση βασισμένη στον αλγόριθμο DCT (Discrete Cosine Transform), όπως και στο M-JPEG format. To mini DV παράγει avi αρχεία και έχει στην εγγραφή στην κασσέτα ενα fixed compression λόγου 5:1 (4.1.1),

Μια 60-λεπτη MiniDV κασέττα αποθηκεύει 13 Gigabytes δεδομένων και το DV video format εχει constant data rate 3.6 Megabytes το δευτερόλεπτο (3.6 MB/s×60 seconds×60 minutes = 12,960 MB per hour, divided by 1024 = 12.66 GB ανα ώρα).

Το Mini-DVD είναι γραμμένο σε συμπίεση mpeg2, εχει το 1/3 του μεγέθους του avi, και εχει διάρκεια απο 20 έως 60 λεπτά ανά δίσκο 8cm. Η διαφορά της διάρκειας εγγραφής εχει να κάνει με την άυξηση ή μείωση του bitrate (ρυθμού μετάδωσης δεδωμένων) και όσο ο αριθμός αυτός μικράινει τοσο αυξάνεται η διάρκεια εγγραφής με trade-off της ποιότητας της εικόνας.

To HDD, η εγγραφή σε σκληρό για φορμάτ SD, είναι και αυτή σε mpeg2, με ίδια συμπίεση με το DVD, εδώ όμως ο χρονικός περιορισμός είναι μόνο το διαθέσιμο κενό υπόλοιπο του σκληρού δίσκου της κάμερας. Η ποιότητα εγγραφής και εδώ μεταβάλεται ανάλογα με την άυξηση ή μειωση του bitrate.

Οι κάμερες HD με κασέτα γράφουν σε Mpeg2, και εχουν τα αρχεία που θα μεταφέρεις στον υπολογιστή μέσω firewire κατάληξη .m2t (mpeg2 transport streams - multiplexed audio/video)

Οι κάμερες HD Με σκληρό δίσκο η DVD,γράφουν στο mpeg4 φορμάτ και ειδικά στο H.264. αυτό είναι καρασυμπιεσμένο και είναι ακόμα πιο δύσκολο να το πάιξει και να το επεξεργασθεί ενας νορμάλ υπολογιστής με σχετικά χαμηλή "ϊπποδύναμη".

Απο την wikipedia:

Although HDV and DV share the same tape format and the same recorded datarate, they use completely different video compression technology. The DV codec is strictly an intraframe (spatial) compression. Each DV video frame is recorded as an independent picture, with a fixed bit allocation and uniform placement on the videotape. The HDV codec is based on MPEG-2 video compression, which employs both intraframe and interframe (temporal) techniques. Interframe compressors store only a fraction of the frames in a video as independent pictures -- called key frames -- and encode the remaining frames as changes relative to them. Consequently, HDV frames vary in size depending on their prior and future neighbors. In HDV 1080i, one in every 12 (25 FPS) or 15 (30 FPS) frames is a key frame. In HDV 1080p, one in every 12 (25 FPS) or 15 (24 or 30 FPS) frames is a key frame. In HDV 720p, one in every 6 (24, 25, or 30 FPS) or 12 (50 or 60 FPS) frames is a key frame.

MPEG-2 video enables HDV to achieve a much higher compression ratio than DV, but at the cost of motion-induced artifacts in scenes of complex motion. The artifacts are a limitation of the compression technology and bitrate allocated to the video bitstream. Motion artifacts are imperceptible for static shots and gentle pans, but may become increasingly detracting as motion complexity increases. For example, a moving riverbed may exhibit regions of picture breakup, depending on its portion of the total screen area. It is important to view these limitations in the proper context. Lighting, chroma content, camera motion, etc all play a role in the potential for artifacts. The television series "JAG" shot many scenes using HDV without any incident, shooting over extreme latitudes of sunlight over ocean water, with dark and light content in the subject matter. For the DV codec to approach the spatial quality of HDV, it would require more than four times the storage space. Encoders are constantly improving; The Sony XDCAM HD format is very similar to HDV. MPEG is the standard of the future, and as encoders improve, the potential for artifacts lessens.

Dropouts or errors in the compressed video bitstream affect HDV much more severely than DV. This is an unavoidable characteristic of interframe compression. Since frame data affects multiple frames (and not just the one it originated from), a dropout will impact all dependent neighbors. Frame-accurate editing is also made more difficult by the MPEG-2 codec. Any modifications to the video sequence require the surrounding group of frames to undergo a complete (and lossy) decompression/recompression cycle. However, virtually all professional non-linear editing software is now designed to work flawlessly with HDV. Currently the BBC do not consider HDV to be a broadcasting standard due to the compression and errors mentioned above and they will accept only 25% of a program filmed in HDV only by prior consent. Their preferred choice of format for recording HD is currently HDCAM.

For all its limitations, HDV is quite stunning on HD displays. Although free of motion-induced artifacts, DV tends to look fuzzy when scaled up to HD resolutions. Subjectively, most observers are willing to accept HDV's visual artifacts in exchange for a more detailed picture.
 

Μηνύματα
2.376
Reaction score
425
dream gr, το ανώτατο bitrate που μπορείς να πετύχεις σε SD κάμερα με HDD, ποιο είναι;


"Οι κάμερες HD Με σκληρό δίσκο η DVD,γράφουν στο mpeg4 φορμάτ και ειδικά στο H.264. αυτό είναι καρασυμπιεσμένο και είναι ακόμα πιο δύσκολο να το πάιξει και να το επεξεργασθεί ενας νορμάλ υπολογιστής με σχετικά χαμηλή "ϊπποδύναμη"."

Για τι χαρακτηριστικά pc μιλάμε;
 

Μηνύματα
16.004
Reaction score
14
sothoms said:
dream gr, το ανώτατο bitrate που μπορείς να πετύχεις σε SD κάμερα με HDD, ποιο είναι;


"Οι κάμερες HD Με σκληρό δίσκο η DVD,γράφουν στο mpeg4 φορμάτ και ειδικά στο H.264. αυτό είναι καρασυμπιεσμένο και είναι ακόμα πιο δύσκολο να το πάιξει και να το επεξεργασθεί ενας νορμάλ υπολογιστής με σχετικά χαμηλή "ϊπποδύναμη"."

Για τι χαρακτηριστικά pc μιλάμε;
πάς για μίνιμουμ Core 2 Duo επεξεργαστή καλή VGA με minimum 256mb memory, και το PC θέλει το λιγότερο 1gb RAM.

και πολύ σημαντικό SATA-2 χωρίς αυτό δεν μπορείς να έχεις realtime preview στο timeline του editing programm

bitrate νομίζω 8mbps δεν είμαι σίγουρος αν ξέρει κάποιος άλλος?
 

Μηνύματα
2.376
Reaction score
425
Παίζω με P4 στα 3,2 και νιώθω παλαίμαχος με αυτά που είπες :)

Δηλαδή δεν μπορούμε να ξεφύγουμε ακόμα από την κασέτα;
 

Μηνύματα
10.188
Reaction score
62
DVD κάμερες ποτέ δεν τις συμπάθησα. Μία η περιορισμένη διάρκεια εγγραφής στη μισή ώρα (δεν ξέρω αν έχουν αλλάξει τα πράγματα), μία η ποιότητα εικόνας, μία η τιμή του κάθε DVD με έκαναν να αγοράσω mini dv κάμερα. Στο κάτω κάτω τί να κουβαλάς δισκάκια τί κασσετούλες. Δεν μπορώ να πώ όμως ότι δεν ζαχαρώνω τις HDD κάμερες. Υπάρουν βέβαια και τα flashάκια, μου η χωρητικότητά τους όσο πάει και μεγαλώνει. Ίσως το μέλλον είναι σ' αυτά, άν αυξηθούν κι άλλο οι χωρητικότητές τους.
 

Μηνύματα
16.004
Reaction score
14
Τελικά πώς λειτουργεί ο κάθε χρήστης βιντεοκάμερας?

1) Γυρνάω σε κασέτα, ερχομαι σπίτι συνδέω κάμερα στην Τιβί και βλέπω τις λήψεις μου

2) Γυρνάω κασέτα, έρχομαι σπίτι, κατεβάζω το υλικό στο PC (firewire) κόβω ράβω βασικά πραγματάκια, μοντάρω και κάνω render σε avi και το στέλνω πίσω σε κασέτα όπου ξανασυνδέω κάμερα με Τιβί και βλέπω το τελικό μονταρισμένο υλικό?

3) Γυρνάω κασέτα, έρχομαι σπίτι, κατεβάζω το υλικό στο PC (firewire) κόβω ράβω βασικά πραγματάκια, κάνω κανα εφφέ, μοντάρω και κάνω render σε Mpg2 και το κρατώ στον σκληρό δίσκο, ή το κόβω σε DVD??? Μετά ή το πάιζω στην Τιβί μέσω DVD Player ή το βλέπω μέσω κανενώς KISS (mutimedia streamer) ή με κανένα HTPC?

4) Γυρνάω σε Μινι-DVD, έρχομαι σπίτι, βγάζω το δισκάκι και το παίζω στο DVD player μου στην Τιβί και βλέπω τις λήψεις μου

5) Γυρνάω σε Μινι-DVD, έρχομαι σπίτι, θέλω να μοντάρω, δεν δουλευει firewire capture, αλλά αναγκαστικά βάζω το δισκάκι στο PC το κάνω rip στον σκληρό, το μοντάρω και μετά πάλι ή αποθήκευση στον σκληρό ή κάψιμο σε DVD.

6) Γυρνάω σε HDD στην κάμερα, ερχομαι σπίτι συνδέω κάμερα στην Τιβί και βλέπω τις λήψεις μου, και όταν γεμίσει ο δίσκος της κάμερας τα αδειάζω στο PC ή τα σβήνω

7) Γυρνάω σε HDD στην κάμερα, έρχομαι σπίτι, βάζω την κάμερα στο PC, την βλέπει σαν έναν απλό σκληρό δίσκο, κοπιάρω τα Mpg2 αρχεία στον υπολογιστή, και τα κάνω edit, και μετά που?? Κάψιμο σε DVD,ή απλό store σε 2 DVD (και ένα αντίγραφο ασφαλείας). εδώ εχουμε το αβαντάζ ότι δεν απαιτείται realtime 1πρός1 capture μέσω firewire αλλά ενα γρήγορο copy/paste απο την κάμερα στον σκληρό μας.

Τελικά ασχετα απο την εικόνα που μας δίνει το κάθε φορματ το θέμα είναι τι θέλουμε να κάνουμε και πώς βολευομαστε.
 

Μηνύματα
1.159
Reaction score
5
Το μόνο "πακέτο" στις ανωτέρω περιγραφές είναι ότι, αν επιθυμήσεις καλύτερη ποιότητα από DVD camcorder πάπαλα.... έχεις κλειδωθεί στο DVD format, ενώ από MiniDv κράτησες την κασετούλα οπότε και το ξαναμοντάρεις ή ξαναπερνάς στο νέο super duper format DVD-High bitrate New generation κουκουρούκου και είσαι άρχοντας ;)
 


HV

Μηνύματα
3.939
Reaction score
0
Εγω μια φορα με mini-dvd που εχω βλεπω τελεια ποιοτητα...
Το κακο ειναι πως στις SONY το Default ειναι MEDIUM QUALITY και οχι HIGH QUALITY RECORDING....Καποιος πρεπει να το ψαξει ωρα για να το αλλαξει μεσα απο το Menu.
Ο Λογος ειναι πως ενω το καθε DVD λεει 30 λεπτα εγγραφη στο εξωφυλο ( σε καθε πλευρα αν ειναι διπλο ) οταν το βαζεις HQ REC πεφτει στα 22 λεπτα.....
 

Μηνύματα
1.159
Reaction score
5
HV, εννοείται ότι θα βλέπεις τέλεια ποιότητα..... αυτό έλειπε. Άλλωστε το σωστό encoding σε Mpeg2 δίνει άψογα αποτελέσματα.

Δεν πάυει όμως το Minidv να είναι μακράν καλύτερο (κάτι σαν mp3 & wav σκέψου.....)
 

Μηνύματα
16.004
Reaction score
14
Stelios said:
Δεν πάυει όμως το Minidv να είναι μακράν καλύτερο (κάτι σαν mp3 & wav σκέψου.....)
κάτι τέτοιο Στέλιο. Οντως καλά το έθεσες.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.752
Μηνύματα
3.026.524
Members
38.490
Νεότερο μέλος
c01l
Top