Tesla




Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
30.962
Reaction score
90.138

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.151
Reaction score
143.619
Ποιο το νόημα; Με χρέωση supercharger, γιατί να μην φορτίσεις σπίτι σου; Δίπλα είσαι.
Μόνο αν ξεμείνεις τελείως.

Πού τα βάλανε; δεν τα είδα
Άστα, είναι του φασίστα αυτά. :fuckyou:


ΥΓ. Βρε βρε την γερμανική Deutsche Bank, τι ζημιά βλέπει να έρχεται στους δικούς της!

 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
30.962
Reaction score
90.138
Εγώ τα αφήνω ΟΚ, εσύ δεν καταλαβαίνω γιατί να φορτίσεις εκεί ενώ μπορείς να φορτίσεις σπίτι σου στην μισή τιμή και πιο κάτω.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
4.111
Reaction score
9.045
Εγώ τα αφήνω ΟΚ, εσύ δεν καταλαβαίνω γιατί να φορτίσεις εκεί ενώ μπορείς να φορτίσεις σπίτι σου στην μισή τιμή και πιο κάτω.
Εδώ δεν βάζει Φ/Β τόσα χρόνια να φορτίζει τσάμπα. 😛
Έχει να λύσει λέει πρώτα "κάποια θέματα".

Ε, για "κάποιους λόγους" λοιπόν φορτίζει κι εκεί. 😄
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
30.962
Reaction score
90.138
Το βράδυ έρχονται τα οικονομικά αποτελέσματα δευτέρου τριμήνου.
Φυσικά θα είναι καταστροφικά, όπως είναι αναμενόμενο, με -25% μείωση κερδών πάνω κάτω . Φυσικά.
Τι άλλο περιμένατε;
Αλλά τα μέλη του cult δεν ανησυχούν, όλα καλά. Θα βγει και ο προφήτης κασιδιάρης, θα τους πει μην ανησυχείτε, FSD, Grok, robotaxi, και όλα καλά, θα είναι ευχαριστημένοι, κανένα πρόβλημα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.151
Reaction score
143.619
Εγώ τα αφήνω ΟΚ, εσύ δεν καταλαβαίνω γιατί να φορτίσεις εκεί ενώ μπορείς να φορτίσεις σπίτι σου στην μισή τιμή και πιο κάτω.
Οκ, να σου εξηγήσω αφού καίγεσαι να μάθεις. 😂🤣😁

Έκανα "τεστ ντραιβ" να δω αν όντως δουλεύει, διότι θα πάω με το iD.3 προς Παξούς, και χρειάζεται φόρτιση στα Γιάννενα.

Στα Γιάννενα, έχει ως γνωστόν ΔΕΗ μπλου.

Εκεί λοιπόν στα Γιάννενα, έχω ρίξει βρισίδι ένα σκασμό φορές, γιατί είτε οι φορτιστές της ΔΕΗ μπλου δε λειτουργούν, είτε δίνουν Μαξ 40 και 60 κιλοβάτ.

2 φορές στη σειρά που τους χρειάστηκα, δε λειτουργούσαν.

Μλκα, δε θα με ξαναδούν. ΠΟΤΕ.

Έχω πλέον τους Τέσλα στα Γιάννενα.

250-άρηδες παρακαλώ. Άι στο δγιάλο όλοι. Βαρέθηκα.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.777
Reaction score
32.747
Στην Αυστραλία η Tesla εκτός από δικά της μεταχειρισμένα δέχεται και οχήματα άλλων κατασκευαστών για όποιον θέλει να πάρει ένα Tesla (εδώ πότε;; ). Tις περισσότερες αλλαγές σε Tesla τις έκαναν όσοι είχαν Mazda.

 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
30.962
Reaction score
90.138
Στην Αυστραλία η Tesla εκτός από δικά της μεταχειρισμένα δέχεται και οχήματα άλλων κατασκευαστών για όποιον θέλει να πάρει ένα Tesla
Σε απόγνωση πας και πουλήσουν κάνα κομμάτι.
Σε λίγο θα παίρνουν και τα playmobil
:tongue:
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.151
Reaction score
143.619
Σε απόγνωση πας και πουλήσουν κάνα κομμάτι.
Σε λίγο θα παίρνουν και τα playmobil
:tongue:
Στην ίδια απόγνωση που είναι τόσες φίρμες όσες δέχτηκαν το δικό σου παλιό αυτοκίνητο για να πάρεις ηλεκτρικό; 😂🤣

Ρε τρελαμένε...😂🤣🤪😁
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
30.962
Reaction score
90.138
Στην ίδια απόγνωση που είναι τόσες φίρμες όσες δέχτηκαν το δικό σου παλιό αυτοκίνητο για να πάρεις ηλεκτρικό; 😂
Δεν το δέχτηκαν. Ή μάλλον η τιμή που το παίρνανε ήταν σαν να σου λένε ξέχνα το
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.151
Reaction score
143.619
Δεν το δέχτηκαν. Ή μάλλον η τιμή που το παίρνανε ήταν σαν να σου λένε ξέχνα το
Μπα, αυτή είναι πρακτικά η τιμή που το παίρνει το δικό σου οποιαδήποτε αντιπροσωπεία εμπορεύεται μεταχειρισμένα.
Είναι πολλών ετών..

Θυμάμαι η Πόρσε είχες πει το έπαιρνε σε καλή τιμή, κάνα δεκάρι.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.151
Reaction score
143.619
Tesla is merging in the changes they’ve been making for Robotaxi FSD into the consumer software branch.

For the millions of Tesla owners using various versions of FSD (Supervised), whether on HW3 or HW4, it has been months since the last update

However, the Tesla AI team isn’t standing still. They’ve been making constant improvements to the Robotaxi version of FSD, so hearing that Tesla will integrate that version into FSD Supervised is certainly exciting.

The FSD update is expected to include a 4.5x increase in parameters, as well as better memory management and improved caching for better reaction times.

 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.777
Reaction score
32.747
Μπαρμπούτσαλα. Ακόμα και το CNN θα διορθώνουμε δηλαδή.

Τα ZEV credits (που ούτε πως λέγονται δεν ξέρει) για την Tesla αποτελούν περίπου το 40% των εσόδων της από την τοπική αγορά. Όχι 75% που προβλέπει πτώση. Το άλλο 60% έρχεται από αγορές εκτός Αμερικής.

Παράλληλα, εκτός από τα κρατικά ZEV Credits που καταργούνται, υπάρχουν και αυτά των πολιτειών. Υπάρχουν πολιτείες με δικά τους extra ZEV credits που δεν καταργήθηκαν και συνεχίζουν κανονικά. Άσε που δεν είναι καθόλου απίθανο αυτές οι πολιτείες να κινηθούν νομικά εναντίων της κατάργησης των κρατικών credits.

Οπότε, μια χαρά ανάγκη έχουν οι υπόλοιποι κατασκευαστές να αγοράζουν ZEV credits. Απλά γλίτωσαν το κρατικό εμπόδιο και μόνο στην Αμερική.
 
Last edited:


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.777
Reaction score
32.747
Zero-Emission Vehicle (ZEV) credits are part of state-level programs designed to encourage the production and sale of electric vehicles (EVs) and other zero-emission vehicles by requiring manufacturers to earn credits based on the number of qualifying vehicles sold. These credits are primarily associated with California's Zero Emission Vehicle (ZEV) program, which several states have adopted under Section 177 of the Clean Air Act. Below is a list of states in the U.S. that have implemented their own ZEV credit programs for electric cars, based on available information.

States with ZEV Credit Programs
The following states have adopted California's ZEV program, which includes a credit system for manufacturers producing and selling zero-emission vehicles:

1. California: The pioneer of the ZEV program, part of the Advanced Clean Cars Program, requires manufacturers to earn ZEV credits based on the number and type of zero-emission vehicles sold. Credits are awarded based on factors like the vehicle's all-electric range, and manufacturers must meet specific credit thresholds.

2. Colorado: Adopted California’s ZEV standards, with a goal of increasing EV sales to 20% by 2030 and 82% by 2032. Manufacturers earn credits for ZEVs sold in the state.

3. Connecticut: Part of the Multi-State ZEV Task Force, with a target of 20% ZEV sales by 2025. Manufacturers earn credits for qualifying vehicles sold.

4. Maine: Adopted California’s ZEV standards and participates in the Multi-State ZEV Task Force, requiring manufacturers to earn credits for ZEV sales.

5. Maryland: Part of the ZEV Task Force, with policies to increase ZEV deployment and a credit system for manufacturers.

6. Massachusetts: Follows California’s ZEV program, requiring manufacturers to earn credits for ZEVs sold in the state.

7. New Jersey: Adopted California’s ZEV standards, with a credit system for manufacturers and additional incentives like the Charge Up New Jersey rebate program.

8. New York: Implements the ZEV program with credits for manufacturers and offers rebates through the Drive Clean Rebate program, which complements the credit system.

9. Oregon: Part of the ZEV Task Force, with a robust ZEV credit program and rebates.

10. Rhode Island: Follows California’s ZEV standards, requiring manufacturers to earn credits for ZEV sales.

11. Vermont: Adopted the ZEV program, with credits for manufacturers based on vehicle type and sales, and participates in the Multi-State ZEV Task Force.

12. Washington: Part of the ZEV Task Force, with a credit system for manufacturers and goals for increasing ZEV sales.

13. District of Columbia: While not a state, it has adopted California’s ZEV standards and participates in the ZEV Task Force, requiring manufacturers to earn credits.

Key Details
- California’s ZEV Program: This is the foundation for all states listed. It mandates that manufacturers produce a certain percentage of ZEVs (4.5% in 2018, increasing to 22% by 2025) and earn credits based on the type and range of vehicles sold. Other states adopt these rules to align with California’s stricter emissions standards.
- Multi-State ZEV Task Force: Established in 2013, this group includes California, Connecticut, Maryland, Massachusetts, New Jersey, New York, Oregon, Rhode Island, Vermont, and additional states like Colorado, Maine, and Washington. The task force coordinates ZEV policies, including credit systems, to meet collective goals like 3.3 million ZEVs by 2025.
- Credit System: Manufacturers earn ZEV credits for each qualifying vehicle sold, with the number of credits depending on the vehicle’s electric range and type (e.g., BEVs earn more credits than PHEVs).

Conclusion
The states with confirmed ZEV credit programs for electric cars are California, Colorado, Connecticut, Maine, Maryland, Massachusetts, New Jersey, New York, Oregon, Rhode Island, Vermont, and Washington, along with the District of Columbia. These states follow California’s ZEV framework, requiring manufacturers to earn credits through ZEV sales.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.756
Μηνύματα
3.026.753
Members
38.491
Νεότερο μέλος
Δημήτριος Φάβας
Top