Βοήθεια για επέμβαση στο κροσόβερ!

I

iason

Guest
Ιάσων θα ήθελα εδώ να σου πω πως ένα ηχείο είναι μια ολότητα και δεν μπορείς, ξεχωρίζοντας κάποιο συστατικό του, να κρίνεις το χαρακτήρα του.
Σε άλλα ηχεία μπορεί να ταιριάζει το ασήμι και σε άλλα όχι.
Έχει να κάνει με τα υπόλοιπα συστατικά που απαρτίζουν ένα ηχείο και εξασφαλίζουν μια πετυχημένη συνταγή.
Αν για παράδειγμα το tweeter είναι παραπάνω <<φωτεινό>>, όπως προφανώς συμβαίνει στο ηχείο σου, στις υψηλές συχνότητες, εύκολα ένα ασήμι ή ένας υπέρ-αναλυτικός πυκνωτής μπορεί να το κάνει υπερβολικό.

Είναι το πάντρεμα των υλικών που κάνει τη διαφορά. Γιαυτό και ένας τεχνικά καλύτερος πυκνωτής σε ένα ηχείο δεν είναι απαραίτητο να επιφέρει και καλύτερο αποτέλεσμα!
Πέτρο ολα αυτά πού αναφέρεις είναι σωστά απλά το μικρόβιο της βελτίωσης μας οδηγεί πολλές φορές ρισκάροντας να χαλάσουμε το (καλό)προσδοκώντας να το κάνουμε καλύτερο.
Οταν αγόρασα τα ηχεία τα επαιζα με VDH cs122 λιγα πρίμα και σχεδόν σκοτεινά αλλαξα καλώδιο ηχείων και πήγα σε Kimber 8tc.Αυτόματα ο ηχος λαμπρός και φωτεινός ,και έρχεσαι και λές Ε αμα αλάξω και την καλωδίωση μέσα θα γίνουν ακόμα καλύτερα.!!!! Αλλά μερικές φορές δυστυχώς δεν είναι ετσι.
 


PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.428
Λέει όμως και: <<Ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις>>!
Αν σου αρέσει κάτι δεν του βάζεις χέρι.
 

Μηνύματα
700
Reaction score
296
Μιας και εχω περιπου ιδιο σεταπ με σενα και ειμαι ιδιαιτερα ευαιςθητος με τα πριμα να πω τα εξης;
Ο ενισχυτης ειναι εξαιρετικος, πολυ καλυτερος απο παρομοια τρανζιστορια, προτεινω να μην τον πειραξεις.
Ο ενισχυτης επιπλεον προσφερει τη δυνατοτητα περαιτερω βελτιωσης και ρετουσαρισματος του τελικου αποτελεσματος. Εγω θα εκανα τα εξης με τη σειρα που τα αναφερω:
1. Θα εβαζα kimber στην εσωτερικη καλωδιωση γιατι ελαφρως στρογγυλευουν ή θα την επανεφερα, τουλαχ στα πριμα
2. Αλλαζεις τις προενισχυτριες με κατι πιο αξιοπρεπες πχ genalex
3. Καλο καλωδιο ρευματος το οποιο φερνει ησυχια, μπασο και ξεφωτισμα

Επαργυρο=σκληρα και εντονα πριμα.
Αν και μετα απο ολα αυτα υπαρχει ανισσοροπια, πας για αλλο ηχειο.
 

I

iason

Guest
Καλησπέρα σε όλους και επί της ευκαιρείας θα ήθελα να αναφέρω την λύση του (προβλήματός ) μου η οποία δεν ήταν τελικά ούτε επέμβαση στο κρος του ηχείου ούτε σφάλμα της επιλογής στην νεα καλωδίωση.
Τό πρόβλημα ήταν η λάθος τοποθέτηση της εσωτερικής μόνωσης (Damping material)και μετά από κάποιες μερες, πιθανώς και η ολοκληρωτική αλλαγή θεσης του υλικού μέσα στό ηχείο με αποτέλεσμα να προκαλεί ακυρώσεις και μη σωστή αποσβεση των συχνοτήτων.
Θά ήθελα να ευχαριστήσω όλα τα μέλη πού ασχολήθηκαν με το θέμα μου και βοήθησαν με γνώμες και σχόλια και ιδιαίτερα τον PeterMeni πού μοιράζεται μαζί μας τις γνώσεις του.Τέλος μια συμβουλή πρός όλους πού θά ήθελαν να κάνουν αλλαγή της εσωτερικής καλωδίωσης ( Προσέχετε τι βγάζετε )γιατί μετά πρέπει να ξαναμπεί.
Π'αντως αξίζει τον κόπο.:boast:
Οσο για τον ενισχυτή της Cayin cs100A στην κατηγορία τιμής πού κινείτε είναι απλά διαμάντι με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και με τρομερές δυνατότητες οδήγησης αν και λαμπάτος;)
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.428
Καλησπέρα σε όλους και επί της ευκαιρείας θα ήθελα να αναφέρω την λύση του (προβλήματός ) μου η οποία δεν ήταν τελικά ούτε επέμβαση στο κρος του ηχείου ούτε σφάλμα της επιλογής στην νεα καλωδίωση.
Τό πρόβλημα ήταν η λάθος τοποθέτηση της εσωτερικής μόνωσης (Damping material)και μετά από κάποιες μερες, πιθανώς και η ολοκληρωτική αλλαγή θεσης του υλικού μέσα στό ηχείο με αποτέλεσμα να προκαλεί ακυρώσεις και μη σωστή αποσβεση των συχνοτήτων.
Χμμμ. Να δούμε αρχικά τι σκοπό έχει το ηχοαπορροφητικό στο εσωτερικό της καμπίνας.

Η κάθε πλευρά του κώνου ενός μεγαφώνου εκπέμπει με διαφορά φάσης 180 μοίρες. Αν αυτά τα δύο σήματα αθροιστούν και είναι της ίδιας έντασης, καταλαβαίνουμε ότι δεν θα παραχθεί καθόλου ήχος συνολικά.
Ενώ λοιπόν η εμπρόσθια ακτινοβολία μας είναι χρήσιμη, η οπίσθια εντελώς άχρηστη αλλά απαραίτητη. Γιαυτό προσπαθούμε να μειώσουμε στο ελάχιστο της επίδραση της.

Έτσι λοιπόν κλείνουμε το μεγάφωνο σε ένα θάλαμο απομόνωσης (καμπίνα) ενώ προσπαθούμε να μειώσουμε επιπλέον την οπίσθια ενέργεια του για αποφυγή χρωματισμών επάνω στο ίδιο το μεγάφωνο αλλά και τα τοιχώματα της καμπίνας.

Εδώ πιάνει δουλειά το ηχοαπορροφητικό μας. Αυτό, αναλόγως το υλικό και τη κατασκευή του, έχει συγκεκριμένο ποσοστό απορρόφησης στη κάθε συχνότητα.
Στις χαμηλές-μεσοχαμηλές συχνότητες, μέχρι τους 350 κύκλους περίπου, δεν επενεργεί καθόλου, ενώ ποιο ψηλά απορροφά μέχρι και κατά 100% την προσπίπτουσα σε αυτό ενέργεια, μετατρέποντας την σε θερμότητα.

Αυτά συμβαίνουν στα μεγάφωνα που περικλείονται από μια καμπίνα και έχουν κώνο.

Στο tweeter τώρα, λόγο των υψηλών συχνοτήτων συντονισμού και τις μικρής παράσιτης ενέργειας του θόλου δεν είναι απαραίτητη η χρήση επιπλέον καμπίνας. Γίνεται χρήση του χώρου εντός του μεγαφώνου, ο οποίος αρκεί γιαυτή τη δουλειά.
Έτσι λοιπόν η απόκριση του δεν επηρεάζεται από το θάλαμο που βλέπει, οπότε ούτε και τη χρήση ηχοαπορροφητικών.
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.905
Μηνύματα
3.033.546
Members
38.519
Νεότερο μέλος
gperdik
Top