Γιγάντιο πλοίο διέκοψε τη διέλευση του Σουέζ


Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
18.392
Reaction score
30.584
Είχα την εντύπωση ότι είχε ανοιχτεί νέο κανάλι στο Σουέζ. Το παλιό δεν υπάρχει ακόμα, για τα μικρότερα πλοία τουλάχιστον;
Επίσης, σε αυτές τις συνθήκες πώς και δεν έχουν ρυμουλκά και πλοηγό;
Ρυμουλκα φαντάζομαι θα καθυστερούσε πολυ η διαδικασια να βαζουν για καθε μεγαλο φορτηγο. 10-13 κόμβοι δεν ειναι μεγαλη ταχυτητα για ρυμουλκηση;


Πλοηγους διαβάζω οτι έχουν, ανεβαινουν υποχρεωτικα 2 Αιγύπτιοι και αναλαμβάνουν. Να εχουν κανει αυτοι τη βλακεια;
 


Μηνύματα
14.985
Reaction score
20.661
Ρυμουλκα φαντάζομαι θα καθυστερούσε πολυ η διαδικασια να βαζουν για καθε μεγαλο φορτηγο. 10-13 κόμβοι δεν ειναι μεγαλη ταχυτητα για ρυμουλκηση;


Πλοηγους διαβάζω οτι έχουν, ανεβαινουν υποχρεωτικα 2 Αιγύπτιοι και αναλαμβάνουν. Να έχουν κανει αυτοι τη βλακεια;
οχι ρυμουλκά.
υπάρχουν 2 πλοηγοί του καναλιού σε κάθε πλοίο που δίνουν οδηγίες στο πλήρωμα για την ταχύτητα και την κατεύθυνση.
τις τελικές εντολές φυσικά εκτελεί το πλήρωμα της γέφυρας που έχει και την πλήρη ευθύνη των κινήσεων.
οι πλοηγοί έχουν συμβουλευτικό ρόλο από τη μία αλλά καθότι γνώστες του περάσματος δεν μπορείς να αγνοήσεις τις προτροπές τους.
η εμπειρία των αξιωματικών γέφυρας είναι αυτή που θα εξασφαλίσει την ασφάλεια της διέλευσης.
στην αναπαράσταση βλέπουμε το αποτέλεσμα των κινήσεων αλλά αγνοούμε τις συνθήκες που τις προκάλεσαν.
αυτοί που ήταν στην γέφυρα και αυτοί που έχουν πρόσβαση στον καταγραφέα γνωρίζουν ακριβώς τι έγινε , εμείς θα μάθουμε το πόρισμα κάποια στιγμή.
παρακολουθόντας τον καταγραφέα παρατηρείς γενικά οτι στα ναυτικά ατυχήματα προηγούνται ενέργειες αρκετή ώρα πριν που συντελούν στην δημιουργεία ή την αποτροπή συνθηκών που οδηγούν σε ατύχημα.
τα πλοία λόγο μεγέθους , βάρους και τρόπου πλοηγήσεως έχουν μεγάλη αδράνεια και υστέρηση στην συμπεριφορά τους.
κάθε κίνηση που εκτελείς φέρνει αποτέλεσμα από αρκετά δευτερόλεπτα έως και λεπτά αργότερα, συνεπώς απαιτείται να βλέπεις μπροστά και αντιδράς πολύ πριν φανεί στον αδαή παρατηρητή . πχ τη στιγμή που το πλοίο φαίνεται στο κανάλι τέρμα αριστερά το πηδάλιο είχε πιθανότατα επιστρέψει στο μέσο ή και τέρμα αριστερά από μια άτσαλη κίνηση τέρμα δεξιά που ωστόσο είχε δώσει στροφορμή στο πλοίο αρκετή για να γυρίσει προς τα δεξιά. οτιδήποτε έγινε απο κει και μετά δεν είχε σημασία. είναι σαν παρτίδα σκάκι ή παιχνίδι τένις.

πλοηγοί υπάρχουν σε όλα τα περίεργα περάσματα και στα λιμάνια πλην ελαχίστων εξαιρέσεων (πχ στον επιβατικό σταθμό του πειραία δεν ανεβαίνει πλοηγός γιατί οι πλοίαρχοι είναι πιστοποιημένοι να εκτελούν κινήσεις μόνοι τους.
πλοηγοί επίσης έχουν δημιουργήσει ναυτικά ατυχήματα ( και έμπειροι πλοίαρχοι έχουν αποτρέψει αρκετά από αυτά) σε διάφορα μέρη.
Είναι αξιοπερίεργο, με τόση εμπειρία, πως έκανε τέτοιο λάθος. Εδώ βλέπουμε τον ίδιο να δένει με μαεστρία για να παραλάβει επιβάτες από το λιμάνι του Νέου Δελχί: :biggrin:

αυτή είναι η τελευταία στιγμή στη ζωή του πλοίου.
η προσάραξη στα διαλυτήρια των ινδιών/μπαγκλαντές κλπ .
αφού γίνει η επιθεώρηση του πλοίου και συμφωνηθούν τα λεφτά , παίρνεις φόρα και φουλ ολοταχώς* συμμαδεύεις την ακτή. μετά πλακώνουν οι ινδοί/μπαγκλαντεσιανοί κλπ και το κόβουν κομμάτια, αποξηλώνουν τα μηχανήματα κλπ

*σχετικό είναι αυτό, για να φτάσει ένα πλοίο για πώληση ως scrap στο διαλυτήριο ,έχει τόσο ελλειπή συντήρηση τις τελευταία περίοδο της ζωής του (μπορεί να περάσουν κάποιες εβδομάδες μέχρι να συμφωνηθεί η τιμή ενώ πιθανότατα πολλά αφήνονται στην τύχη τους στα τελευταία ταξίδια πριν την πώληση - εμείς έχουμε διαλύσει πλοίο το οποίο για να φτάσει μέχρι την παραλία είχε μείγμα νερού/λαδιού/γράσου στις γεννήτριες για λίπανση)
 
Last edited:

Μηνύματα
1.227
Reaction score
2.039
Δυστυχως θα αλλαξουν οι κανονισμοι και οι απαιτησεις οπως και το κοστος διελευσης μετα απο αυτο το συμβαν.
Ρυμουλκο συνοδεια υπαρχει παντα (τουλαχιστον στα μεγαλα πλοια). Χρονος αντιδρασης δεν υπαρχει.

Εννοειται πως την ευθυνη θα την παρει ολη ο πλοιαρχος. Ετσι κι αλλιως ο πλοηγος εχει συμβουλευτικο χαρακτηρα αν και αποφασισεις να μην τον ακολουθησεις, την ψιλοπατησες.

Σε πλοια με τετοιου μεγεθους εξαλα, επηρρεαζονται πολυ απο τις καιρικες συνθηκες και ειδικα απο ξαφνικες και πολυ δυνατες ριπες ανεμων.

Το οτι ειναι Ινδοι, δεν εχει καμια σημασια.
Μας εχω δει κι εμας τι ειμαστε.

Αντε να το ξεκολλησουμε γιατι πρεπει να το περασουμε κι εμεις το καναλι και να γυρισω κι εγω σπιτι.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
18.392
Reaction score
30.584
Φυσικά δεν ξέρω τίποτα απο ναυτικά -ντροπή μου βέβαια, μισός Μαρμαρινός στην καταγωγή - αλλά πώς δεν εχει σημασία το Ινδοί. Εάν ηταν έτσι και δεν επαιζε τον παραμικρό ρόλο η προελευση του ναύτη, με ό,τι αυτη εχει φτασει να σημαίνει, οπως πχ και του τεχνίτη κλπ, τότε ολοι θα προσελαμβαναν αποκλειστικως τους φθηνοτερους και δεν θα δουλευε κανεις, ουτε καν πλοιαρχος, περα απο Ινδους Μπαγκλαντεσιανους ή δεν ξερω τι αλλο.
 

Μηνύματα
1.723
Reaction score
994
400 μετρα το πλοιο και φορτωμενο καργα ποιες καιρικες συνθηκες μπορει να το πειραξουν στο καναλι δυσκολο μ φαινεται . Θα το μαθουμε βεβαια τι εγινε στο ´´μαυρο κουτι ´´
Παντως αν οντως ανεβαινουν 2 πιλοτοι αντι για ενας στο καναλι τοτε γινεται ακομη πιο παραξενο .
Τις λιγες φορες που εχω βρεθει με πιλοτο κατα την εισοδο σε λιμανια , καναλια κλπ οι καπετανιοι του πλοιου
δεν δινουν καμμια διαταγη χωρις την προτροπη, συμβουλη των πιλοτων του λιμανιου, καναλιου κλπ
 

Μηνύματα
27.206
Reaction score
25.181
400 μετρα το πλοιο και φορτωμενο καργα ποιες καιρικες συνθηκες μπορει να το πειραξουν στο καναλι δυσκολο μ φαινεται . Θα το μαθουμε βεβαια τι εγινε στο ´´μαυρο κουτι ´´
Παντως αν οντως ανεβαινουν 2 πιλοτοι αντι για ενας στο καναλι τοτε γινεται ακομη πιο παραξενο .
Τις λιγες φορες που εχω βρεθει με πιλοτο κατα την εισοδο σε λιμανια , καναλια κλπ οι καπετανιοι του πλοιου
δεν δινουν καμμια διαταγη χωρις την προτροπη, συμβουλη των πιλοτων του λιμανιου, καναλιου κλπ
Κοίτα πλοίο που έχει πάθει μπλακ αουτ που λέει και ο πανκροκ , με τόσο μεγάλη επιφάνεια στον άνεμο χωρίς κανένα κοντρόλ ενεργό , δεν είναι δύσκολο να βρεθεί σε δύσκολη θέση.
Μιλάμε για τεράστια επιφάνεια , όσο βάρος να έχει , μπορεί να κουνήσει εύκολα ο άνεμος αν δεν υπάρχει κάποιου είδους "διεύθυνση " - τιμόνι , πέστο όπως θέλεις.
Αν δε ! έσβηναν , πράγμα ανήκουστο , θεωρώ χωρίς να γνωρίζω ότι κάποιου είδους συμπλέκτης πάντα υπάρχει , τότε καλά κρασσά. Αν σβήσει τέτοια μηχανή , ο χρόνος που θέλει να ξαναπάρει στην καλύτερη είναι ενα λεπτό .
Δλδ το πλοίο ενα λεπτό χωρίς ώθηση , χωρίς προπέλα , χωρίς έλεγχο στην ουσία .!!!
Χλωμό το βλέπω.
Δεν γνωρίζω αν γίνεται ως συνήθης πρακτική , αλλά το θεωρώ πολύ επικίνδυνο .
 

Μηνύματα
27.206
Reaction score
25.181
Κάτι ακόμα από προσωπική εμπειρία .
Οταν ανεβαίνουν οι πιλότοι , είναι σαν να έχουν πλήρη έλεγχο του πλοίου .
Οι κυβερνήτες κάνουν στην μπάντα. Το κοντρόλ το έχει ο πιλότος.
Αυτή είναι η δουλειά τους ,
Δεν γνωρίζω αν υπάρχει πρωτόκολο παράδοσης παραλαβής , αλλά φαντάζομαι ότι κάτι θα υπάρχει που να πιστοποιεί το ποιός διευθύνει το πλοίο .
 

Μηνύματα
206
Reaction score
221
Αν δε ! έσβηναν , πράγμα ανήκουστο , θεωρώ χωρίς να γνωρίζω ότι κάποιου είδους συμπλέκτης πάντα υπάρχει , τότε καλά κρασσά. Αν σβήσει τέτοια μηχανή , ο χρόνος που θέλει να ξαναπάρει στην καλύτερη είναι ενα λεπτό .
Δλδ το πλοίο ενα λεπτό χωρίς ώθηση , χωρίς προπέλα , χωρίς έλεγχο στην ουσία .!!!
Χλωμό το βλέπω.
Δεν γνωρίζω αν γίνεται ως συνήθης πρακτική , αλλά το θεωρώ πολύ επικίνδυνο
Δεν σβήνει η μηχανή το πλοίου, υπάρχει στο χειριστήριο εντολή stop (είναι σαν την νεκρά του αυτοκινήτου)

Κάτι ακόμα από προσωπική εμπειρία .
Οταν ανεβαίνουν οι πιλότοι , είναι σαν να έχουν πλήρη έλεγχο του πλοίου .
Οι κυβερνήτες κάνουν στην μπάντα. Το κοντρόλ το έχει ο πιλότος.
Αυτή είναι η δουλειά τους ,
Δεν γνωρίζω αν υπάρχει πρωτόκολο παράδοσης παραλαβής , αλλά φαντάζομαι ότι κάτι θα υπάρχει που να πιστοποιεί το ποιός διευθύνει το πλοίο .
Την πλήρη ευθύνη την έχει ο πλοίαρχος (πλην ελαχίστων εξαιρεσεων την εχει ο πιλοτος) ο πιλότος έχει συμβουλευτικο ρόλο, στην πράξη όμως ο πιλότος δίνει της εντολές διότι είναι αδύνατο να γνωρίζεις όλα τα λιμάνια και στενές διέλευσεις όλου του κόσμου, απλά παρακολουθείς της εντολές που δίνει αν ευσταθούν.
 
Last edited:

Μηνύματα
14.985
Reaction score
20.661
Αν σβήσει τέτοια μηχανή , ο χρόνος που θέλει να ξαναπάρει στην καλύτερη είναι ενα λεπτό .
Δλδ το πλοίο ενα λεπτό χωρίς ώθηση , χωρίς προπέλα , χωρίς έλεγχο στην ουσία .!!!
Η συνηθισμένη περίπτωση είναι η προπέλα να έχει σταθερό βήμα (και όχι μεταβλητό που έχουν σχεδόν πάντα στην ακτοπλοΐα) οπότε η μηχανή σβήνει και εκκινεί ξανά (ή εκκινεί ανάποδα για να αλλάξει φορά) όταν χρειαστεί σε δευτερόλεπτα.
Η εκκίνηση γίνεται με μηχανικό/πνευματικό αυτοματισμό και πεπιεσμένο αέρα κατευθείαν στους κυλίνδρους κατά τη σειρά έναυσης ( παραδοσιακή διάταξη με αξιοπιστία δεκαετιών) ή πλέον με ηλεκτρονικό έλεγχο . Υπάρχουν αρκετές προβλέψεις ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι αστοχίες έναυσης και γενικά είναι μια πολύ αξιόπιστη διαδικασία.
Το πρόβλημα είναι όταν μείνεις από ρεύμα μια τέτοια στιγμή γιατί μένεις αυτομάτως από τα πάντα εκείνη τη στιγμή εκτός από τα όργανα ναυσιπλοϊας και τους αυτοματισμούς που δουλεύουν με 24v , καθώς όλα τα υπόλοιπα ( και τα βοηθητικά της μηχανής πρόωσης ) θέλουν ρεύμα σε μεγάλη ισχύ.
Αυτός είναι ο μεγάλος φόβος όλων. Η αποκατάσταση της ηλεκτρικής ισχύος γίνεται εντός δευτερολέπτων ( από 3-4 έως το πολύ 45 ) είτε με την γεννήτρια που είναι σε κατάσταση αναμονής είτε με την βοηθητική , αλλά το να βρεθείς σε κατάσταση πλήρους πλοηγησιμότητας μπορεί να πάρει αρκετά πάνω από λεπτό (θα έχεις τιμόνι πχ από τα πρώτα δευτερόλεπτα αλλά μηχανή αρκετά αργότερα αφού έχουν πάρει ρεύμα από τους αυτοματισμούς όλα τα βοηθητικά της ) και φυσικά υπό την προϋπόθεση ότι ο λόγος για τον οποίο έχασες το ρεύμα δεν υφίσταται πλέον.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση βέβαια φαίνεται ότι η απώλεια ισχύος δεν ήταν ο μοναδικός παράγοντας (αν ήταν , αναφέρθηκε αλλά δεν έχει επιβεβαιωθεί) αλλά υπήρξε σίγουρα και κακός χειρισμός .
Αν πάλι ο χειρισμός ήταν και αποτέλεσμα βλάβης πάει μακρυά η βαλίτσα .
 



Μηνύματα
13.638
Reaction score
6.602
Είδα πριν λίγο ότι ξεκόλλησε...... η ζημιά είναι τεράστια φυσικά και τα επόμενα φορτία με προιοντα, θα έρθουν με φέσι ,για να βγει η χασούρα.Ποσα κινεζοdac να ήταν εκεί κολλημένα άραγε? Να υποθέσω ότι κάποιοι ήδη θα έχουν αρχίσει να σκέφτονται την διαπλάτυνση της διώρυγας.
 

abcd

Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
Super Moderator
Μηνύματα
77.609
Reaction score
94.506

 




Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
18.392
Reaction score
30.584
Ναι αλλά ανάποδα. Αντί να ρίξει τη στάθμη να την ανεβάσει.
 



Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.602
Μηνύματα
2.865.617
Members
37.933
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top