Γνώμες για Yamaha subwoofers;

Μηνύματα
2.886
Reaction score
50
Παιδιά στη "χαμηλή" κατηγορία τιμής υπάρχουν μερικά subwoofer της Yamaha, που έχουν - νομίζω - πολύ καλή σχέση απόδοσης-τιμής. Συγκεκριμένα μιλάω για τα YST-SW800 και YST-SW1500. Τα έχετε ακούσει; Έχετε κάποια γνώμη γι' αυτά; Καλά, προφανώς δεν περιμένω να τα κάνουν όλα τέλεια, αλλά προσωπικά μ' ενδιαφέρει κυρίως να δίνουν πολύ μπάσο! Δηλαδή να είναι... σεισμικά! Τώρα, αν έχουν και μπάσο αρκετά ελεγχόμενο και αξιοπρεπές για μουσικές ακροάσεις ακόμα καλύτερα. Γενικώς τι λέτε γι' αυτά; Νομίζω δεν έχει κάτι μεγαλύτερο η Yamaha σε subwoofer, σωστά;
 

Μηνύματα
2.575
Reaction score
13
Αγαπητέ Μάνο

Έχω στην κατοχή μου το YST-SW800 και μπορώ να πω ότι είναι πολύ καλό στα 600 ευρώ περίπου που κάνει.Σκεφτόμουν να φτιάξω ένα αλλά ήταν ακριβό το μεγάφωνο να το φέρω από έξω (ήταν πολύ βαρύ!) και έτσι βρήκα το συγκεκριμένο YST-SW800 , το άκουσα και το αγόρασα.Έχω μείνει απόλυτα ευχαριστημένος και έχει ένα μεγάλο συν στα χαρακτηρηστηκά του (όταν το αγόραζα δεν το είχαν πολλά σε αυτή την κατηγορία τιμής) και αυτό είναι ο σερβοέλεγχος που κάνει στο μεγάφωνο με αποτέλεσμα να εκμεταλλεύεται πλήρος την μονάδα μεγαφώνου και ταυτόχρονα να την προστατεύει από ....μεγάλες σεισμικές εντάσεις! Τερμάτισέ το όταν θα ακούς και θα είσαι πάντα σίγουρος ότι δεν υπάρχει περίπτωση να σου καταστραφεί το μεγάφωνο διότι ποτέ δεν θα υπερβεί την μέγιστη επιτρεπτή διαδρομή του!
Όσο για το YST-SW1500 δεν το έχω ακούσει και δεν μπορώ να σου εκφέρω γνώμη καθώς επίσης δεν γνωρίζω και την κατηγορία τιμής του.Παντως αν μπορείς να το ακούσεις κάντο, εσύ θα βγεις κερδισμένος.
 

Μηνύματα
10.483
Reaction score
5
Το servo δεν κανει ακριβως αυτο (να προστατευει το μεγαφωνο ή το πηνιο του - αν του δωσεις υπερβολικο ή παραμορφωμενο DC σημα θα δημιουργηθει βλαβη, αν και τα συγκεκριμενα μεγαφωνα ειναι παρα πολυ καλα κατασκευασμενα, στιβαρα και βαρια, που σπανια να βγαλουν βλαβη).
Οποιο Yamaha απο το 800 ή το 1500 διαλεξεις ειναι καλο. Αναλογα με το χωρο σου
διαλεξε το καταλληλο. Μπορει να γουσταρεις πολυ και πλουσιο μπασσο, αλλα καλο ειναι να ακους οπως πρεπει τις συχνοτητες. Ισορροπημενα. Τιποτα περισσοτερο και τιποτα λιγοτερο απο το κανονικο, δηλαδη.

Στην ουσια, οταν η αναρτηση και το spider δεν ειναι αρκετα για να επαναφερουν γρηγορα τον κωνο ή να τον φτασουν ως το σωστο σημειο της ταλαντωσης, λογω μεγαλης διαδρομης του σε μεγαλες εντασεις και λογω της αδρανειας του υλικου, ωστε να συνεχισει να αναπαραγει τις χαμηλες συχνοτητες σωστα χωρις ''παραμορφωσεις'', το active servo λειτουργει σαν φρενο ή οπισθεν (αντιστροφη ταση στο πηνιο). Π.χ. αναπαραγει μια συχνοτητα πλατους 2V p-p η οποια πρεπει να μετακινησει τον κωνο κατά +1cm μπροστα και -1cm πισω (για να αναπαραξει την μια περιοδο της συχνοτητας). Λογω όμως της αρχικης ορμης και επιταχυνσης ο κωνος τεινει να μετακινηθει πανω από +1cm και μετα λογω αδρανειας του υλικου τεινει να καθυστερησει λιγο να επιστρεψει από το +1 στο 0 ώστε να παει στο -1 κ.ο.κ.
Το servo λοιπον την καταλληλη στιγμη (στο +1) φρεναρει τον κωνο και ταυτοχρονα υπερβαινει την αδρανεια του και τον γυρναει στο σωστο χρονο στο 0.

Βεβαια σε καποια μεγαλη ταλαντωση θα φρεναρει τον κωνο ως εκει που πρεπει σε σχεση με την ηχητικη πληροφορια που δεχεται, οποτε σε λογικα πλαισια τον προστατευει κατα καποιον τροπο. Αν ομως το ηχητικο σημα ειναι τοσο δυνατο ωστε να οδηγησει τον κωνο περα απο τα ορια του το servo δεν θα τον φρεναρει...
 


Μηνύματα
2.575
Reaction score
13
αν του δωσεις υπερβολικο ή παραμορφωμενο DC σημα θα δημιουργηθει βλαβη
Το DC θα το κόψει ο πυκνωτής στην είσοδο του ενισχυτή οπότε να περάσει DC συνιστώσα δεν υπάρχει περίπτωση (παρά μόνο αν καταστραφεί ο ενισχυτής και περάσει DC τροφοδοσία στο πηνείο του μεγαφώνου)

Το servo λοιπον την καταλληλη στιγμη (στο +1) φρεναρει τον κωνο και ταυτοχρονα υπερβαινει την αδρανεια του και τον γυρναει στο σωστο χρονο στο 0.

Βεβαια σε καποια μεγαλη ταλαντωση θα φρεναρει τον κωνο ως εκει που πρεπει σε σχεση με την ηχητικη πληροφορια που δεχεται, οποτε σε λογικα πλαισια τον προστατευει κατα καποιον τροπο. Αν ομως το ηχητικο σημα ειναι τοσο δυνατο ωστε να οδηγησει τον κωνο περα απο τα ορια του το servo δεν θα τον φρεναρει...
O servo έλεγχος δουλεύει καθαρά ως ένα σύστημα αυτομάτου ελέγχου με αρνητική ανάδραση και είναι έτσι σχεδιασμένος και υπολογισμένος ώστε να μην υπάρχει περίπτωση να υπερβεί η ενισχυμένη από τον ενισχυτή του υπογούφερ ταση εισόδου την μέγιστη επιτρεπτή τιμή της τάσης εξόδου που θα έκανε ζημιά στο μεγάφωνο.Την πληροφορία για το πόσο θα "κόψει" ποσοστό από το σήμα εισόδου (και να το κρατήσει στην ασφαλή περιοχή) την πληροφορείται από το δεύτερο πηνίο που έχει το μεγάφωνο χαμηλών και στο οποίο αναπτύσεται μία τάση η οποία οφείλεται στο μεταβαλλόμενο μαγνητικό πεδίο που δημιουργείται γύρω του (λόγο μετακίνησης του κώνου από το πρώτο πηνίο που είναι συνδεδεμένο στην έξοδο του ενισχυτή).Ετσι η χειρότερη περίπτωση που έχουμε είναι απλά αν τερματίσουμε την ένταση σε ένα τέτοιο σύστημα να μην παίξει δυνατότερα - δεν υπάρχει περίπτωση να υπεροδηγηθεί το μεγάφωνο διότι απλά ποτέ δεν μπορεί να πάρει στην είσοδό σημα περισσότερο από το μέγιστο επιτρεπτό.Αν όμως για κάποιο λόγο η πληροφορία από το δεύτερο πηνίο άλλαζε πρόσημο και προσθέτονταν στο αρχικό σήμα εισόδου το όλο σύστημα θα ερχόταν σε αστάθεια με αποτέλεσμα την συνεχώς αυξανόμενη ενίσχυση και μηχανική και ηλεκτρική καταστροφή του μεγαφώνου).
 

Μηνύματα
10.483
Reaction score
5
αν του δωσεις υπερβολικο ή παραμορφωμενο DC σημα θα δημιουργηθει βλαβη
Διορθωνω, αν του δωσεις υπερβολικο ή παραμορφωμενο σημα στην εισοδο θα υπεροδηγησει περα απο τα ορια προενισχυτες και ενισχυτες οποτε το σημα στην εξοδο θα ειναι ψαλιδισμενο (που ειναι σαν DC) ασχετα με την ενταση του ηχου στην εξοδο, οποτε μπορει να προκαλεσε βλαβη στο πηνιο.




Η Active Servo τεχνολογία της Yamaha (YST) μειωνει την παραμορφωση και παράγει ακριβεστερο μπασσο και οσο το δυνατον πιο γραμμικο και ελεγχομενο. Το τμήμα του ενισχυτη περιλαμβάνει ένα Κύκλωμα Αρνητικης Σύνθετης Αντίστασης (Negative Impedance Circuit) ωστε να έλεγχει απολυτα την κίνηση του woofer. Είναι σε θέση να διωξει επαρκως τον αέρα έξω από την καμπινα μεσω της οπης του bass reflex, για να μεγιστοποιήσει το ποσό ενίσχυσης, χρησιμοποιωντας μικροτερα μεγαφωνα και καμπινες σε σχεση με αντιστοιχες υλοποιησεις.

Στο Active Servo της Yamaha ο ενισχυτης και τα μεγαφωνα (αν και δεν εχουν καμια διαφορα από τα αλλα μεγαφωνα) σχεδιαζονται ως ένα σύστημα. Ο λόγος είναι επειδή οι ενισχυτές και τα μεγαφωνα αλληλεπιδρούν μεταξυ τους και κάθε ένα συμβαλλει θετικα ή αρνητικα στην απόδοση του άλλου. Οι περισσότεροι καλοί ενισχυτές θα αποδώσουν άψογα, όταν εξετάζονται με συμβατικό τρόπο, δηλαδη όταν η δοκιμή γινεται με την οδήγηση ενός απλου φορτίου (αντίσταση με μια σταθερή τιμη) αντί την οδήγηση ενός μεγαφώνου. Αυτό είναι ανεπιτυχές, εν μερει, επειδή δεν μας δειχνει πώς θα αποδώσει ο ενισχυτης στην πραγματικότητα, οταν συνδέεται με ένα ζευγάρι ηχειων, που παίζουν μουσική. Η απόδοση ενός ενισχυτή συνδεμένου με ένα ζευγάρι ηχειων μπορεί να αλλάξει δραστικά.

Ο ενισχυτής πρέπει να είναι σε θέση να ελέγξει ακριβώς την κίνηση των μεγάφωνων. Αυτό καλείται συντελεστης απόσβεσης (Damping Factor). Πολλοί ενισχυτές δεν το καταφερνουν αυτό πολύ καλά, με αποτελεσμα να προκαλουνται απώλειες κατά την λειτουργια των ενισχυτών και των ηχειων. Το YST είναι ένα συστήμα που ισορροπει την απόδοση και των δύο.

Το YST μπορεί να εξηγηθεί και να γίνει κατανοητό από πολλές απόψεις, αλλά η απλή εξήγηση είναι πιθανώς καλύτερη. Όπως αναφέρεται πριν, το YST είναι ένα σύστημα, δηλαδή ο ενισχυτής και οι μεγαφωνα λειτουργούν μαζί και συνεργαζονται για να παραγάγουν ήχο. Για την κατανοηση του χρειαζεται κάποια βασική αναλυση σε αυτό που συμβαίνει μεταξύ των ενισχυτών και των ηχειων.

Τα μεγάφωνα έχουν το πηνιο φωνής, που ειναι ένα καλώδιο χαλκού τυλιγμένο σε σπειρες σε μια βαση που βρισκεται μεσα σε ενα μαγνητικό πεδιο. Το ακουστικο σήμα (ηλεκτρική ενέργεια) που προέρχεται από έναν ενισχυτή αναγκάζει το πηνιο (και κατα συνέπεια τον κώνο του μεγαφωνου) να κινείται μέσα - έξω μεσα στο σταθερο μαγνητικο πεδιο, και έτσι παράγεται ήχος.
Τα καλώδια εχουν μια ονομαστικη αντίσταση, η οποια στο σταθερο ρευμα (DC) είναι σταθερη, αλλα στο μεταβαλλομενο (ηχος) μεταβαλλεται αναλογα με την συχνοτητα και εχει επισης σχεση με τα υλικα κατασκευης του μεγαφωνου αλλα και με τα χαρακτηριστικα της καμπινας στην οποια βρισκεται.
Η μεταβολη της αντιστασης του πηνιου ενος μεγαφωνου σε σχεση με τις συχνοτητες είναι διαφορετικη αν το μεγαφωνο βρισκεται ελευθερο στο χωρο, μεσα σε καμπινα κλειστου τυπου ή ανοιχτου τυπου.
Αυτή η αντίσταση τείνει να αντισταθεί στη ροή της ηλεκτρικής ενέργειας μέσω του καλωδίου (ευκολο ή δυσκολο φορτιο για έναν ενισχυτη). Η αντίσταση αυτή του πηνιου εμποδιζει το μεγαφωνο από το να κάνει ακριβώς τι λέει ο ενισχυτής, αλλά αυτό γινεται πιο εντονο επειδη προστιθεται επιπλεον αντισταση από το ιδιο μεγαφωνο ως υλικα κατασκευης (σκληροτητα της αναρτησης) και γενικοτερα ως καποιο υλικο σωμα που εχει αδρανεια και αντιστεκεται σε οποια προσπαθεια μεταβολης της κινησης του.
Επειδη λοιπον η αντισταση δεν είναι σταθερη, αλλα ανεβαινει ή πεφτει, επηρεαζεται η λειτουργια του ενισχυτη (επειδη δεν δινει σταθερο ρευμα) και αυτό οδηγεί σε ανακρίβεια στην αναπαραγωγή, επειδή το μεγαφωνο δεν κινείται ακριβώς όπως καθοδηγείται από τον ενισχυτη.
Αυτό οδηγεί σε έναν πολύ χαμηλό συντελεστη απόσβεσης και είναι πιό αξιοπρόσεχτο στην αναπαραγωγη των χαμηλων. Το αποτέλεσμα είναι το απροσδιόριστο ή ασαφες μπασσο. Η αντίσταση αυτή δεν μπορεί να αποβληθεί, επειδή οποιοδήποτε καλώδιο, ανεξάρτητα από το πόσο κοντο ή μακρυ είναι, θα έχει κάποια αντίσταση.
Η αντίσταση δεν μπορεί να αποβληθεί, αλλά μπορεί να αντισταθμιστεί με την αυξηση της ισχυος τη στιγμη που χρειαζεται, μολις πεσει η αντισταση του πηνιου, ώστε να κινηθει πιο γραμμικά. Το Κύκλωμα Αρνητικης Σύνθετης Αντίστασης (Negative Impedance Circuit) στην πραγματικότητα αντισταθμίζει την αντίσταση του καλώδιου του πηνιου με την αποστολή πρόσθετης ηλεκτρικής ενέργειας στο μεγάφωνο, όταν πεφτει η αντισταση. Γενικα δινει οσο ρευμα χρειαζεται (περισσοτερο ή και λιγοτερο) για να κινηθει ο κωνος πιο γραμμικα, αναλογα με την αντισταση του πηνιου και ουσιαστικά αυτό αντισταθμίζει την ηλεκτρική αντίσταση του πηνιου φωνής.

Το Κύκλωμα Αρνητικης Σύνθετης Αντίστασης (Negative Impedance Circuit) είναι μόνο η μισή ιστορία. Το άλλο μισό είναι το σχέδιο και η κατασκευή της καμπινας. Από πολλές απόψεις το σχέδιο της καμπινας ηχειων YST είναι εξίσου σημαντικό με τα στοιχεία κυκλώματος YST. Το ενδιαφέρον μέρος είναι το πόσο μπασσο παραγεται από την οπη bass reflex. Ο λόγος συσχετίζεται άμεσα με το αρνητικό κύκλωμα σύνθετης αντίστασης. Σε μια χαρακτηριστική καμπινα ανοιχτου τυπου η οπη bass reflex υποτιθεται οτι ενισχύει το μπασσο που προέρχεται από τον κώνο, αλλά στην πραγματικότητα, το μεγαλύτερο μέρος ενισχυσης προέρχεται από τον ίδιο τον κώνο.
Γι αυτό και τα περισσότερο bass reflex ηχεια χρησιμοποιούν μεγαλους κώνους (10", 12", 15 " σε διάμετρο) και εχουν μεγαλο ογκο οι καμπινες. Γιατί συμβαίνει αυτό; Όταν ένα μπασσο σήμα οδηγειται στο μεγαφωνο αναγκάζει τον κώνο να κινηθει, για να διεγείρει τον αέρα στην καμπινα. Αυτός ο αέρας έπειτα υποτιθεται οτι βγαινει μέσω της οπης bass reflex παραγοντας περισσοτερο μπασσο.
Δυστυχώς, η πραγματικά είναι ότι το παραπανω μπασσο παραγεται μέσω του ίδιου του κώνου, όχι μέσω της οπη bass reflex. Αυτό συμβαινει επειδή οι περισσότεροι ενισχυτές δεν μπορούν να ελέγξουν τον κώνο ηχειων πολύ καλά λόγω της αντίστασης του πηνιου. Ο κώνος δεν είναι αρκετά άκαμπτος ώστε να διαχειριστει ολο τον διεγερμενο αέρα και να τον διωξει από το οπη bass reflex. Έτσι, διαρρεει μέσω του κώνου και όχι του οπη bass reflex.
Η εργασία του Αρνητικού Μετατροπέα Σύνθετης Αντίστασης (Negative Impedance Converter) είναι να διατηρηθεί ο καλύτερος έλεγχος απόσβεσης του κώνου με την αντισταθμιση της αντίστασης του πηνιου φωνής του μεγαφωνου.
Έτσι, όταν εισάγεται μια χαμηλη νοτα στο μεγαφωνο ο αέρας στην καμπινα αντηχεί (ακριβώς όπως σε έναν κανονικό bass reflex ηχειο), αλλά επειδή ο ενισχυτής έχει καλύτερο έλεγχο του κώνου, το μπασσο δεν διαρρεει μέσω του κώνου, αλλά βγαίνει από το bass reflex ως μπασσο.
Είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι όλα τα bass reflex ηχεια ΠΡΕΠΕΙ να συμπεριφερθούν με το τρόπο ένος μεγαφωνου YST, αλλά λόγω της αντίστασης σπειρών φωνής που υπάρχει σε όλα τα μεγάφωνα και το γεγονός ότι οι τυποποιημένοι ενισχυτές δεν αντισταθμίζουν αυτήν την αντίσταση, τα bass reflex ηχεια δεν παράγουν τοσο πολύ βαθυ και συμπαγες μπασσο.




:idea:
σ.σ. το κειμενο ειναι βασισμενο σε ενημερωση της yamaha που ειχα πριν 1 χρονο και δεν αποτελει κανενα ειδος ''διαφημισης'' ή προωθησης της τεχνολογιας αυτης ή της συγκεκριμενης εταιριας απο εμενα, ουτε σημαινει πως συμφωνω ή διαφωνω με το οτι ή το αν ακουγονται καλυτερα σε σχεση με αλλες τεχνολογιες. :|
 

Μηνύματα
2.575
Reaction score
13
και στα αγγλικά....

The YST Story -Yamaha Servo Technology Simplified

με απλά λόγια το νόημα :

Όλα τα προβλήματα που έχουν τα ηχεία είναι ότι μεταβάλουν την αντίστασή τους ως προς την συχνότητα (η επονομαζόμενη εμπέδηση) και απλά το σύστημα της Yamaha την μετατρέπει σε σταθερή (εκμηδενίζοντας τις φυσικές ή ηλεκτρικές "παρεμβολές" που την επηρεάζουν) με αποτέλεσμα πιο εύκολο φορτίο για τον ενισχυτή (πλησιάζει το ιδανικό)

Έτσι καταλήγουμε σε ένα σταθερό σύστημα πλήρες ελεγχόμενο το οποίο λειτουργεί σε ασφαλή όρια χωρίς τον κίνδυνο καταστροφής (όσο και αν το έχω ζορίσει το μόνο που κατάφερα ήταν ....να το κάνω να χοροπηδά πέρα δώθε και να σπάσω μερικά γυάλινα βάζα τα οποία έπεσαν από τα ράφια!....το τι ακολούθησε μετά ....αφήστε το!)
 





Μηνύματα
10.483
Reaction score
5
fyi...
για το ActiveServo της yamaha...

H yamaha ηρθε 2η (χωρις να ειναι κακο)... Και αν θυμαμαι καλα την ιδεα αυτην την αγορασε (και πιθανον να την εξελιξε ή να την προσαρμοσε στις αναγκες της).

Διαβαστε πως ξεκινησαν ολα.

http://www.audiopro.com/products/subwoofers/tekn_acebass.asp

Ace-bass was invented by Karl Erik Ståhl, a young Swedish engineer who refused to back down until he had created a way to achieve deep bass without filling the living room with speaker cabinets the size of telephone booths. The ace-bass technology was first presented at the 61st Audio Engineering Society Convention, New York, in November 1978.
 

Μηνύματα
8.256
Reaction score
4
Δείτε και εδώ. http://tinyurl.com/4h6jp
Το συγκεκριμένο sub το είχα στην Αγγλία, αλλά δεν το έχω πια. Δεν ξέρω και αν φέρνει κάποιος στην Ελλάδα τα Paradigm. Μήπως ξέρει κάποιος;
Πάντως το συνιστώ ανεπιφύλακτα, είναι από τα καλύτερα subs, και όχι πολύ ακριβό.
 

Μηνύματα
279
Reaction score
2
WOW! Kαι να φανταστει κανείς οτι στο htread ζητιώταν απλώς μια γνώμη για 2 sub....
ΠΑΝΤΑ ΤΕΤΟΙΑ!
 

Μηνύματα
66
Reaction score
0
Πριν από 2 μήνες, όταν έψαχνα για subwoofer, είχα ρωτήσει την Absolute Sound για Servo-15. Μου είπαν ότι έχει περίπου 1500 ευρω. Τελικά αγόρασα SVS PB12-ISD από Αμερική.
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.640
Μηνύματα
2.870.123
Members
37.936
Νεότερο μέλος
daemon76
Top