Γρίφοι

ryk

Μηνύματα
2.112
Reaction score
925
Ακη, αν στο σημείο επαφής τροχού-ιμάντα έχουμε την ίδια γραμμική ταχύτητα (ωR) ένας παρατηρητής που είναι ακίνητος εκτός συστήματος θα βλέπει τον τροχό να κινείται ή να είναι ακίνητος; χεσ'το το αεροπλάνο, ο τροχός τι θα κάνει;
Καλά το πας...

Γραμμική-γωνιακή ταχύτητα
 

Μηνύματα
16.477
Reaction score
30.455
Όσοι επιμένουν πως το αεροπλάνο δεν θα κινηθεί ,ας κάνουν τον κόπο να μας εξηγήσουν πως αποθαλασσώνεται (δεν ξέρω αν είναι δόκιμος ο όρος) ένα υδροπλάνο.
 

ryk

Μηνύματα
2.112
Reaction score
925
Όσοι επιμένουν πως το αεροπλάνο δεν θα κινηθεί ,ας κάνουν τον κόπο να μας εξηγήσουν πως αποθαλασσώνεται (δεν ξέρω αν είναι δόκιμος ο όρος) ένα υδροπλάνο.
Συγκρίνεις:
- διαφορετικά είδη κινητήρων. Ο κινητήρας με έλικα παράγει ρεύμα αέρα το οποίο δημιουργεί άντωση αμέσως
- διαφορετικές τριβές. Λάστιχο με αεροδιάδρομο και νερό με πλωτήρες

Εδιτ: Και με κινητήρα χωρίς έλικες (καταχρηστικά, jet) μπορεί να απογειωθεί ένα υδροπλάνο, απλά θα καταναλώσει τη μάνα του και τον πατέρα του από καύσιμο και θα θέλει και μεγαλύτερη απόσταση (για το τελευταίο δεν είμαι και σίγουρος).
 
Last edited:


Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
5.093
Reaction score
11.241
Oλοκληρο παει καπως ετσι
"Δεν υπηρξα ποτε, θα υπαρχω για παντα
Κανεις δεν με εχει δει
και ουτε προκειται να με δει
Ειμαι ομως η η σιγουρια οσων ζουν κ αναπνεουν"
Ωχ μας μ@μησες τώρα.
Α το βρήκα !!



Το αεροπλάνο από τον άλλο γρίφο
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
18.740
Reaction score
44.189
...νομιζω.. οτι τα αεροπλανα βαζουν τις μηχανες στο τερμα..οταν απογειωνονται..με τη συνηθη διαδικασια..
Ως εκ τουτου... θα χρειαστει (πολυ) μεγαλητερη ισχυ για να επιτευχθει κατι τετοιο...η οποια δεν ειναι διαθεσιμη...διοτι ειναι ηδη τερμα ..
(Δευτερο..η ισχυς (της μηχανης) μαζι με την γενικοτερη ωθηση φερνει τη συνθηκη στο αεροπλανο να απογειωνεται...)
...ε αν μπορουσε να συμβει λοιπον θα το ειχαν κανει.. :)))
Αυτα τα ολιγα..
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
24.965
Reaction score
45.111
Το σημειο επαφης του τροχου εκτος απο την γραμμικη ταχυτητα λογω περιστροφης, θα εχει και γραμμικη ταχυτητα λογω κινησης του αεροπλανου ως προς τον ακινητο παρατηρητη. Αρα η γωνιακη του ταχυτητα θα ειναι διπλασια απο αυτης ενος τροχου αεροπλανου που κινειται με την ιδια ταχυτητα αλλα σε σταθερο εδαφος.
Για να γίνει αυτό που λες, να υπάρχει έξτρα γραμμική ταχύτητα που δεν μεταφράζεται σε γωνιακή ταχύτητα του τροχού και άρα δεν είναι ίδια με τη γραμμική ταχύτητα του ιμάντα τότε ο τροχός θα πρέπει να ολισθαίνει (παράλληλα με την κύλιση) ειδάλλως θα έχουμε αποκόλληση τροχού από σκάφος.
Η γωνιακή ταχύτητα που θα έπρεπε να αναπτύξει ο τρόχος προκειμένου να κινηθεί σε ταχύτητα απογείωσης θα ήταν πολλαπλάσια από αυτή που θα ήθελε αν κυλούσε σε ακίνητο ιμάντα, ακόμα και διπλάσια αν κινούταν ο ιμάντας με την ίδια ταχύτητα προς αντίθετη κατεύθυνση, ΑΝ και ΜΟΝΟ ΑΝ η ταχύτητα του ιμάντα σταθεροποιούταν σε κάποια τιμή.
 

spylab

TrumpoMusk
Moderator
Μηνύματα
14.529
Reaction score
36.756
ryk εισαι πανω σε ενα διαδρομο με πατινια που γυριζει και κρατας ενα σχοινι.
Οσο γρηγορα και να πηγαινει ο διαδρομος μπορεις να τραβηξεις το σχοινι και να πας πιο μπροστα?
Αυτη η προσθια κινηση ειναι και η ταχυτητα απογειωσης .

Απλα το Quiz κανει το λαθος να λεει οτι <To exactly match the speed of the wheels...>
διοτι Actually, this is not a process that happens in steps – all of this happens simultaneously – the plane tries to accelerate and the conveyor accelerates to keep up with the wheels. Adding to the speed of wheels. And the wheels accelerate even more. So the conveyor belt…
It lasts until wheels and conveyor belt speed reaches infinity. Or until they reach the speed of light.

Και δεν εχει νοημα στην φυσικη γιατι The wording of this quiz is wrong! This case is impossible. It is impossible right from the very beginning where the preassumption is that the speeds will always match. If we know (and we know!) the forces applied on the plane we know that during the takeoff there is a huge imbalance of forces. So quoting the Newtonian law:

An object at rest stays at rest and an object in motion stays in motion with the same speed and in the same direction unless acted upon by an unbalanced force.

The object will not stay motionless because we have unbalanced forces. So we can not design the conveyor belt to move at the same speed as wheels.
 


ryk

Μηνύματα
2.112
Reaction score
925
ryk εισαι πανω σε ενα διαδρομο με πατινια που γυριζει και κρατας ενα σχοινι.
Οσο γρηγορα και να πηγαινει ο διαδρομος μπορεις να τραβηξεις το σχοινι και να πας πιο μπροστα?
Αυτη η προσθια κινηση ειναι και η ταχυτητα απογειωσης .

Απλα το Quiz κανει το λαθος να λεει οτι <To exactly match the speed of the wheels...>
διοτι Actually, this is not a process that happens in steps – all of this happens simultaneously – the plane tries to accelerate and the conveyor accelerates to keep up with the wheels. Adding to the speed of wheels. And the wheels accelerate even more. So the conveyor belt…
It lasts until wheels and conveyor belt speed reaches infinity. Or until they reach the speed of light.

Και δεν εχει νοημα στην φυσικη γιατι The wording of this quiz is wrong! This case is impossible. It is impossible right from the very beginning where the preassumption is that the speeds will always match. If we know (and we know!) the forces applied on the plane we know that during the takeoff there is a huge imbalance of forces. So quoting the Newtonian law:

An object at rest stays at rest and an object in motion stays in motion with the same speed and in the same direction unless acted upon by an unbalanced force.

The object will not stay motionless because we have unbalanced forces. So we can not design the conveyor belt to move at the same speed as wheels.
Ο διάδρομος γυρίζει μόνος του; Πως; δεν λέει κάτι τέτοιο το πείραμα.
Αν ο διάδρομος γύριζε με σταθερή ταχύτητα, ανεξάρτητη του υπόλοιπου πειράματος, μαζί σου.
Εδώ όμως σου λέει ότι κάθε ώρα και στιγμή η ταχύτητα του διαδρόμου προσαρμόζεται ώστε να είναι ίση (και αντίθετη) με αυτή του αεροπλάνου (των τροχών του, συγκεκριμένα).
Για τέταρτη φορά το ξαναναφέρω-και απάντηση δεν παίρνω!

Ο διάδρομος κάθε ώρα και στιγμή θα έχει την ταχύτητα των τροχών με αντίθετη φορά (δεδομένο). Άρα κινείται το αεροπλάνο;
Η κίνηση των τροχών είναι αποτέλεσμα της ώθησης των κινητήρων.
Ξαναείπα, βάλτε ένα τρίκυκλο (είτε με κινητήρα εσωτερικής, είτε με jet) πάνω στον διάδρομο, θα κινηθεί;
Για να υπάρξει απογείωση θα πρέπει να υπάρξει κίνηση (πως αλλιώς θα παραχθεί άντωση;)
 

VLASSIS-S

Sιγμοειδής Νέμεσις
Μηνύματα
8.073
Reaction score
14.057
Σε καθε απογειωση η διαθεσιμη ιπποδυναμη ειναι διαφορετικη.
 

Μηνύματα
16.477
Reaction score
30.455
Ο διάδρομος γυρίζει μόνος του; Πως; δεν λέει κάτι τέτοιο το πείραμα.
Αν ο διάδρομος γύριζε με σταθερή ταχύτητα, ανεξάρτητη του υπόλοιπου πειράματος, μαζί σου.
Εδώ όμως σου λέει ότι κάθε ώρα και στιγμή η ταχύτητα του διαδρόμου προσαρμόζεται ώστε να είναι ίση (και αντίθετη) με αυτή του αεροπλάνου (των τροχών του, συγκεκριμένα).
Για τέταρτη φορά το ξαναναφέρω-και απάντηση δεν παίρνω!

Ο διάδρομος κάθε ώρα και στιγμή θα έχει την ταχύτητα των τροχών με αντίθετη φορά (δεδομένο). Άρα κινείται το αεροπλάνο;
Η κίνηση των τροχών είναι αποτέλεσμα της ώθησης των κινητήρων.
Ξαναείπα, βάλτε ένα τρίκυκλο (είτε με κινητήρα εσωτερικής, είτε με jet) πάνω στον διάδρομο, θα κινηθεί;
Για να υπάρξει απογείωση θα πρέπει να υπάρξει κίνηση (πως αλλιώς θα παραχθεί άντωση;)
Και όμως κινείται...
 

Akis_G

Τηγανιτοειδές (κόντρα πλακέ) μπάσο!
Μηνύματα
2.426
Reaction score
8.232
Για να γίνει αυτό που λες, να υπάρχει έξτρα γραμμική ταχύτητα που δεν μεταφράζεται σε γωνιακή ταχύτητα του τροχού και άρα δεν είναι ίδια με τη γραμμική ταχύτητα του ιμάντα τότε ο τροχός θα πρέπει να ολισθαίνει (παράλληλα με την κύλιση) ειδάλλως θα έχουμε αποκόλληση τροχού από σκάφος.
Η γωνιακή ταχύτητα που θα έπρεπε να αναπτύξει ο τρόχος προκειμένου να κινηθεί σε ταχύτητα απογείωσης θα ήταν πολλαπλάσια από αυτή που θα ήθελε αν κυλούσε σε ακίνητο ιμάντα, ακόμα και διπλάσια αν κινούταν ο ιμάντας με την ίδια ταχύτητα προς αντίθετη κατεύθυνση, ΑΝ και ΜΟΝΟ ΑΝ η ταχύτητα του ιμάντα σταθεροποιούταν σε κάποια τιμή.
Η γωνιακη ταχυτητα του τροχου μετριεται ως προς το κεντρο περιστροφης του. Το κεντρο περιστροφης ομως κινειται ως προς τον ακινητο παρατηρητη εστω με ταχυτητα U1, εστω προς τα δεξια. Και ο ιμαντας κινειται εστω με ταχυτητα U2 προς τα αριστερα.
Ενας παρατηρητης που ειναι στον αξονα περιστροφης του τροχου ομως, βλεπει τον ιμαντα να κινειται με ταχυτητα U1+U2 προς τα αριστερα. Για το αεροπλανο δηλαδη η γραμμικη ταχυτητα του ιμαντα ειναι U1+U2, γι'αυτο και η γωνιακη ταχυτητα του τροχου ειναι μεγαλυτερη απο..........

Κατα τα αλλα δες και αυτα που εγραψε ο spylab.
δεν ξερω γιατι δινετε τοση σημασια σε αυτη τη φραση.
Οτι και να κανει ο ιμαντας και να φρεναρει αποτομα και να αρχισει να κινειται στην αλλη κατευθυνση, πολυ μικρη επιδραση εχει στην κινηση του αεροπλανου
 


Akis_G

Τηγανιτοειδές (κόντρα πλακέ) μπάσο!
Μηνύματα
2.426
Reaction score
8.232
Σε εναν διαδρομο γυμναστικης, καθομαστε διπλα του και ακουμπαμε πανω στον ιμαντα ενα αυτοκινητακι.
Βαζουμε καποιον να αυξομειωνει την ταχυτητα, να τον σταματαει, να κανει οτι θελει.
Αν εμεις με το χερι μας σπρωξουμε ελαφρα το αυτοκινητακι απο το πισω μερος του διαδρομου προς το μπροστα, δε θα κανει την κινηση που του υπαγορευει το χερι μας? Ανεξαρτητα απο το τι κανει εκεινη τη στιγμη ο ιμαντας. Δοκιμαστε το, ειναι πολυ απλο.
 


Μηνύματα
738
Reaction score
295
Να γράψω κι εγώ τη γνώμη μου.
Για να μπορέσει το αεροπλάνο να απογειωθεί, θα πρέπει να αναπτύξει δυναμική άνωση , αρα να κινηθεί με ταχύτητα προς τα μπρος.
Για να γίνει αυτό πρέπει οι τροχοί του ν αναπτύξουν γραμμική ταχύτητα μεγαλύτερη απο την ταχύτητα του ιμάντα (σε απόλυτη τιμή), αλλιώς θα βρίσκεται συνεχώς στην ίδια θέση.
Ομως ο ιμάντας ,εξ ορισμού, αναπτύσσει ταχύτητα ιση σε μέτρο (αντίθετη φορα ομως) με τον τροχό, (ετσι είναι φτιαγμένος λέει το πρόβλημα), άρα
το αεροπλάνο θα βρίσκεται συνεχώς στην ίδια θέση.
Αρα δεν θα πετάξει.
 

Μηνύματα
4.219
Reaction score
2.248
Άσε το άλλο.

Αν δεν κινηθεί το αεροσκάφος η ταχύτητα των τροχών του θα είναι μηδενική συνεπώς και ο ιμάντας θα παραμένει ακίνητος . Το να μείνει δηλαδή ακίνητο το αεροσκάφος δημιουργεί πολλά άτοπα στο πρόβλημα όπως έχει τεθεί . Το αεροσκάφος δεν μπορεί να μείνει ακίνητο και αν ξεκινήσει δεν συντρέχει λόγος ούτε να επιβραδύνει ούτε να αποκτήσει οριακή ταχύτητα μικρότερη της απαιτούμενης για απογείωση .

Εντωμεταξυ σε δύο ώρες φτάνω Σεούλ έχουν αρχίσει να μοιράζουν πρωινό θα ανοίξω να δω καμία σειρά να περάσει η ώρα μέχρι την προσγείωση . Μου χαλάσατε τον ύπνο αglήτες παglιοπαιδα .
Και όπως προχωράς με το trolley baggage πάνω στον ιμάντα και χαμογελάς στο σχιστομάτικο απέναντι... λες δεν κάνω και το πείραμα?
Βάζεις το καροτσάκι στον ιμάντα ανάποδα και του δίνεις μία ώθηση Χ newton και ξαφνικά βλέπεις τον ιμάντα να προσαρμόζει την ταχύτητά του με αποτέλεσμα το καροτσάκι να μένει στο ίδιο σημείο.

Καταρχήν νευριάζεις >:(

Σηκώνεις τα μανίκια... (το Κορεατάκι μένει κάγκελο εντωμεταχύ...) και δίνεις μία ώθηση 10Χ newton. Ο smart ιμάντας αυξάνει πάλι σε ms την ταχύτητα του και το καροτσάκι μένει πάλι στο ίδιο το σημείο.

Λες τώρα θα τα δώσω όλα.... :neo:

Βγάζεις πουκάμισο, παντελόνι, κάνεις μερικά πουσάπς (το Κορεατάκι απέναντι μαζεύει τα σάλια....) και τερματίζεις τον κινητήρα σου με 15Χ newton. Τζίφος....
Ο smart κινητήρας του ιμάντα σε ms αυξάνει την ταχύτητα του και το καροτσάκι μένει πάλι στο ίδιο σημείο.

Αποτέλεσμα?
Το χτύπησες το σχιστομάτικο :wink:

Λες μετά κάτσε να κοροιδέψω τον ιμάντα
Βγαίνεις από έξω, κρατάς το καροτσάκι και προχωράς στο έδαφος ανάποδα με τον ιμάντα που έχει πάνω το καροστάκι.
Ο ιμάντας τα παίζει καταρχήν. Όσο και να αυξήσει την ταχύτητά του οι ρόδες από το καροτσάκι θα έχουν πάντα την ταχύτητα του ιμάντα plus την ταχύτητα που βαδίζεις εσύ. Μετά τα παίζουν οι ρόδες από το καροτσάκι.
Ίσως το ανάποδο... αλλά δεν έχει σημασία. Μπορεί το καροτσάκι να μην κουνήθηκε ούτε εκατοστό σε σχέση με το έδαφος αλλά όλο και κάτι κέρδισες :whistling:

'Ετσι και με αεροπλάνο.
Οσο και να αυξηθεί η ώθηση από τον κινητήρα του (abt 1000 Kn) άλλο τόσο θα αυξηθεί και η ώθηση από τον κινητήρα του ιμάντα (abt 1000Kn) οπότε θα μείνει ακριβώς στο ίδιο σημείο το αεροπλάνο.

Άσε που το παράδειγμα μιλάει για ιμάντα μήκους αεροδιαδρόμου.... Υπερβολή και πολυέξοδο. Ακόμα και ιμάντας ίσου μήκους με αυτού του αεροπλάνου κάνει, γιατί το αεροπλάνο, το καρότσι, το οτιδήποτε έχει μάζα δεν πρόκειτε να πάει προχωρήσει ούτε εκατοστό (όχι να πετάξει).

Τώρα εάν το κοροιδέψεις και βρείς έναν τρόπο να του αυξήσεις την ταχύτητα εδάφους (όπως έκανες μετά εσύ με το καροτσάκι που το κουβάλησες με τα πόδια...) τότε αλλάζει. Αλλά στο παράδειγμα δεν υπάρχει τίποτα που να μπορεί να αυξήσει την ταχύτητα του εδάφους έτσι ώστε να μπορεί να απογειωθεί το 747.
 

Zizik

Safety Last
Super Moderator
Μηνύματα
43.507
Reaction score
78.504
Να γράψω κι εγώ τη γνώμη μου.
Για να μπορέσει το αεροπλάνο να απογειωθεί, θα πρέπει να αναπτύξει δυναμική άνωση , αρα να κινηθεί με ταχύτητα προς τα μπρος.
Για να γίνει αυτό πρέπει οι τροχοί του ν αναπτύξουν γραμμική ταχύτητα μεγαλύτερη απο την ταχύτητα του ιμάντα (σε απόλυτη τιμή), αλλιώς θα βρίσκεται συνεχώς στην ίδια θέση.
Ομως ο ιμάντας ,εξ ορισμού, αναπτύσσει ταχύτητα ιση σε μέτρο (αντίθετη φορα ομως) με τον τροχό, (ετσι είναι φτιαγμένος λέει το πρόβλημα), άρα
το αεροπλάνο θα βρίσκεται συνεχώς στην ίδια θέση.
Αρα δεν θα πετάξει.
Μα δε θα βρίσκεται στην ίδια θέση. Η μόνη διαφορά κινούμενου ή μη διαδρόμου, αν υπάρχει πρόωση που δεν εξαρτάται απ' το έδαφος, είναι στην ελαφρά αυξημένη τριβή απο τα ρουλμάν και τα λάστιχα.
 

Μηνύματα
738
Reaction score
295
Μα δε θα βρίσκεται στην ίδια θέση. Η μόνη διαφορά κινούμενου ή μη διαδρόμου, αν υπάρχει πρόωση που δεν εξαρτάται απ' το έδαφος, είναι στην ελαφρά αυξημένη τριβή απο τα ρουλμάν και τα λάστιχα.
Θα μείνει στην ίδια θέση.
Εστω οτι μετακινείται το αεροπλάνο σε 1 δ/το 1 μέτρο μπροστά. Την ίδια στιγμή ο ιμάντας μετακινείται 1 μέτρο πίσω. Αρα θα μείνει στην ίδια θέση και θα πατάει σε άλλο σημείο του ιμάντα.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.809
Μηνύματα
3.028.547
Members
38.497
Νεότερο μέλος
Κωνσταντίνος Παντός
Top