Είναι να τραβάς τα μαλλιά σου…

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.951
Reaction score
23.020


Τουλάχιστον οι παλιότεροι θα θυμάστε – δε μπορεί! – κάτι θα θυμάστε. Τότε η βασική ηχητική πηγή μας ήταν το πικάπ. Ήθελες στερεοφωνικό συγκρότημα; Ε, ήθελες πικάπ – ενισχυτή – ηχεία, κι από και πέρα, έπαιρνες και κανα κασσετοφωνάκι ή κανα ραδιοφωνικό δέκτη, τέλος πάντων, να συμπληρώσεις το καρέ. Αν το φυσούσες το παραδάκι, έπαιρνες μαγνητόφωνο ανοικτής ταινίας, του οποίου η απόδοση ήταν μακράν ανώτερη απ’ αυτήν του κασσετοφώνου – με το αζημίωτο βέβαια. Θυμάμαι ότι σαν φοιτητής πλήρωνα ενοίκιο 4000 δραχμές, ενώ ένα Revox B77 έκανε καινούργιο 250.000 δρχ. – κάντε αναγωγή στις σημερινές τιμές, να δείτε τι εστί βερύκοκο. Αλλά τέλος πάντων, το θέμα μου είναι το πικάπ.

Τότε είχαμε δύο επιλογές, πικάπ με ιμάντα ή πικάπ άμεσης οδήγησης. Υπήρχαν βέβαια και κάποια μοντέλα με κίνηση με τροχαλία, αλλά ήταν πανθομολογουμένως οι φτηναδούρες, τα φτηνιάρικα και φτωχής απόδοσης πικάπ, που επέλεγαν όσοι είχαν πολύ περιορισμένο βαλάντιο. Υπήρχαν κάποια ελάχιστα μοντέλα από τη Dual, καναδυό BSR που τα συναντούσες και σε εκείνα τα φτωχά ολοκληρωμένα συστήματα, αυτά. Αλλά μη νομίσετε, και η Dual εγκατέλειψε αυτή την αρχιτεκτονική. Βέβαια, η τροχαλία ζούσε και βασίλευε για 20 χρόνια, περίπου από το ’55 ως το ’75, αλλά μετά, νισάφι πια. Και όχι χωρίς λόγο βέβαια, αφού έπασχε από υπερβολικά πολύ θόρυβο. Ο,τιδήποτε και να έβαζες να ακούσεις, ειδικά με καμιά κεφαλή λιγάκι της προκοπής, των 500 – 1000 δραχμών, τον άκουγες αμέσως , γρρρρρρρρρρρρρρ, κι έλεγες, ρε π..στη μου, πως το πουλάνε αυτό το πράμα;

Κι αν σας πω ότι τα πουλάνε ακόμα; Θα μου πείτε, μόδα είναι, θα περάσει κι αυτή, όπως κάθε άλλη μόδα. Για συγγνώμη ρε παιδιά! Μόδα; Δηλαδή να περιμένω και κανα μουράτο υβριδικό αυτοκίνητο με ταμπούρα μπρος – πίσω, και σχόλια του κατασκευαστή σε περισπούδαστο ύφος του στυλ, «απολαύστε προοδευτικό φρενάρισμα με βελούδινη αίσθηση, χωρίς το αντιπαθητικό τρίξιμο του ABS»;

Όχι, γιατί τέτοια λένε. Για ποια; Για την τροχαλία! Τι για απαραίτητη ροπή, τι για αβίαστη ροή της μουσικής, τι για έλλειψη των ελαστικών απωλειών του ιμάντα, τι να σας λέω. Κι όχι μόνον αυτό! Βλέπω εδώ ένα «σάιτ» ενός τέτοιου χαζο-χαϊεντά κατασκευαστή, που όχι μόνον φτιάχνει καινούργια πικάπ με τροχαλία – υπ’ όψιν, έχουμε 2013 – αλλά τα φτιάχνει και με τη χειρότερη δυνατή τοποθέτηση, με κατακόρυφη μετάδοση. Τουλάχιστον να την είχε οριζόντια, να εφάπτεται στο εσωτερικό της περιφερικής μετώπης, πάει στο διάολο, το σύστημα θα ήταν κάπως ανθεκτικό στις έκκεντρες τάσεις. Είναι να τρελαίνεσαι…
 



Μηνύματα
4.690
Reaction score
1.815
Απάντηση: Είναι να τραβάς τα μαλλιά σου…

Όλο το story βασίζεται σε plinth που είναι συμπαγές, καθώς και σε βαρύ πλατώ (πάνω από 4kg), για να μην είναι ακουστός ο θόρυβος.

Το θέμα έχει προχωρήσει αρκετά με DIY κατασκευές που μπορείτε να τις δείτε εδώ!:thumbsup:
(...θα τραβήξετε όντως τα υπόλοιπα μαλλιά σας με αυτά που θα δείτε, όσο θα προχωράτε τη λίστα των κατασκευών προς τα κάτω):biggrin:
 

abcd

Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
Super Moderator
Μηνύματα
82.179
Reaction score
107.705
Απάντηση: Είναι να τραβάς τα μαλλιά σου…

Το θέμα έχει προχωρήσει αρκετά με DIY κατασκευές που μπορείτε να τις δείτε εδώ!:thumbsup:
Πρέπει να είμαστε μέλη για να τα δούμε Σταμάτη.
 


Μηνύματα
4.690
Reaction score
1.815
Απάντηση: Είναι να τραβάς τα μαλλιά σου…

Συγνώμη παίδες. Το συγκεκριμένο link όντως θέλει εγγραφή για να δείτε.
Αφορά όλα τα μέλη του LencoHeaven που έχουν κατασκευάσει απίστευτα πράγματα. Το μόνο που δεν αλλάζουν είναι ο τρόπος μετάδοσης.

Στη συγκεκριμένη λίστα κατασκευών του LencoHeaven, υπάρχουν και 3 μέλη του AVSite που παρουσιάζουν την αναμόρφωση και μετατροπή των πικάπ τους:

O Γιώργος:
http://www.lencoheaven.net/forum/index.php?topic=2597.60:thumbsup:

Ο Μάκης με δυο κατασκευές:
1) http://www.lencoheaven.net/forum/index.php?topic=4846.0
2) http://www.lencoheaven.net/forum/index.php?topic=4135.msg65625#msg65625 (Ειδικά αυτήν την κατασκευή την κοντράρει με ένα VPi, η οποία στάθηκε αφορμή για να το πουλήσει!):thumbsup:

Κι εγώ:
http://www.lencoheaven.net/forum/index.php?topic=5599.0

:biggrin:
 

Μηνύματα
9.110
Reaction score
8.905
Απάντηση: Είναι να τραβάς τα μαλλιά σου…

Διάβαζα το κείμενο του Κόγια και ανάφερε ότι σαν φοιτητής...

πλήρωνα ενοίκιο 4000 δραχμές, ενώ ένα Revox B77 έκανε καινούργιο 250.000 δρχ
το πιστεύεται δεν μου έκανε εντύπωση, γιατί απλά ακόμα και σήμερα υπάρχουν αυτές οι τρελές διαφορές... πχ. είναι 62.5 φορές πάνω από το ενοίκιο της τότε εποχής, υπολογίστε ένα σημερινο φοιτητικό ενοίκιο επί 62.5 και με αυτά τα λεφτά αγοράζεις ένα πικάπ του σήμερα που το έχει φτιάξει ένας τορναδόρος (και όχι από τα “ακριβά”...), η μια αλλη χάι-έντ συσκευή και στοιχίζει τόσο, μαλλον από το βάρος της.

Κοινώς δεν μου κάνει εντύπωση που κάποιοι κυνηγούν το “όνειρο” νομίζοντας ότι βρήκαν το τέλειο χάπι και θα τους κάνει να πιστεύουν ότι είναι λιγότερο κορόιδα από αυτούς που πλήρωσαν τους τορναδόρους των εκάστοτε εταιριών...

Τώρα όσον αφορά το τεχνικό κομμάτι που αναφέρθηκε ο Κώστας μάλλον θα με βρει σύμφωνο 100%... άραγε δίνουν τα απαραίτητα τεχνικά τεστ ριπόρτ για το αποτέλεσμα της εκάστοτε “μηχανικής” μετατροπής για την υποτιθέμενη βελτίωση που επιφέρει? :rolleyes:
 

Μηνύματα
4.690
Reaction score
1.815
Απάντηση: Είναι να τραβάς τα μαλλιά σου…

Δείτε και ορισμένες άλλες κατασκευές, που πραγματικά ξεφεύγουν από κάθε λογική!
Είναι από την τεράστια λίστα που σας έβαλα και δυστυχώς δεν έχετε πρόσβαση: :biggrin:

1)
http://www.lencoheaven.net/forum/index.php?topic=3097.msg95423#msg95423\

2)
http://www.lencoheaven.net/forum/index.php?topic=576.0

3)
http://www.lencoheaven.net/forum/index.php?topic=2968.msg52654#msg52654

4)
http://www.lencoheaven.net/forum/index.php?topic=7575.0

5)
http://www.lencoheaven.net/forum/index.php?topic=12657.0

6)
http://www.lencoheaven.net/forum/index.php?topic=12924.0
 


Μηνύματα
4.690
Reaction score
1.815
Απάντηση: Είναι να τραβάς τα μαλλιά σου…

Κοινώς δεν μου κάνει εντύπωση που κάποιοι κυνηγούν το “όνειρο” νομίζοντας ότι βρήκαν το τέλειο χάπι και θα τους κάνει να πιστεύουν ότι είναι λιγότερο κορόιδα από αυτούς που πλήρωσαν τους τορναδόρους των εκάστοτε εταιριών...

Τώρα όσον αφορά το τεχνικό κομμάτι που αναφέρθηκε ο Κώστας μάλλον θα με βρει σύμφωνο 100%... άραγε δίνουν τα απαραίτητα τεχνικά τεστ ριπόρτ για το αποτέλεσμα της εκάστοτε “μηχανικής” μετατροπής για την υποτιθέμενη βελτίωση που επιφέρει? :rolleyes:
Δυστυχώς δεν έχω ακούσει (και απ' ότι ξέρω ούτε κι εσύ) μέχρι σήμερα μια από αυτές τις κατασκευές,
Αν το είχαμε κάνει με τουλάχιστον 3 από αυτές, αλλά και συγκριτικά με άλλες που υπάρχουν πολύ σοβαρά specs και test reports, θα μπορούσαμε να έχουμε άποψη ολοκληρωμένη.
Πολύ θα γούσταρα να είχαμε κάνει μια ακροασούλα πάντως...:biggrin:

Όσο για το "κυνήγι του ονείρου" που αναφέρεις, με βρίσκεις 1000% σύμφωνο!:thumbsup:
 

Μηνύματα
9.110
Reaction score
8.905
Απάντηση: Είναι να τραβάς τα μαλλιά σου…

Εσύ Σταμάτη δεν ανήκεις στις περιπτώσεις που αναφέρονται, εσύ καλά έκανες και αναπαλαίωσες ένα κόσμημα μιας άλλης εποχής και μόνο, και δεν προχώρησες σε ευτράπελα :biggrin: !
 

Μηνύματα
9.110
Reaction score
8.905
Απάντηση: Είναι να τραβάς τα μαλλιά σου…

Δυστυχώς δεν έχω ακούσει (και απ' ότι ξέρω ούτε κι εσύ) μέχρι σήμερα...
Είσαι σίγουρος... για θυμήσου... αλλά τι λέω, μεθυσμένοι φύγαμε από εκεί... όχι από το πικάπιον άλλα από τα ουίσκια...:laugh:
 

Μηνύματα
4.690
Reaction score
1.815
Απάντηση: Είναι να τραβάς τα μαλλιά σου…

Εσύ Σταμάτη δεν ανήκεις στις περιπτώσεις που αναφέρονται, εσύ καλά έκανες και αναπαλαίωσες ένα κόσμημα μιας άλλης εποχής και μόνο, και δεν προχώρησες σε ευτράπελα
!
Απλά δεν έχω πεισθεί ότι μπένοντας σε τέτοια διασικασία, ο τρόπος κίνησης του πλατώ θα "δούλευε" υπέρ της ηχητικής ποιότητας.
Με λίγα λόγια, συμφωνώ απόλυτα με τον Κόγια και με σένα, αλλά αυτό που μετράει είναι το ταξίδι της ευχαρίστησης μέσω μιας δημιουργίας, που σε κάνει να χαίρεσαι εκ του αποτελέσματος, συγκρινόμενο με τορναδόρικες σημερινές κατασκευές, που ζητούν μια περιουσία!:biggrin:

Είσαι σίγουρος... για θυμήσου... αλλά τι λέω, μεθυσμένοι φύγαμε από εκεί... όχι από το πικάπιον άλλα από τα ουίσκια...
Ναι έχεις δίκιο!:roflmao:
Το είχα ήδη απορίψει από τον εγκέφαλό μου!

Μην ξεχνάς όμως ότι το συγκεκριμένο σύστημα, είχε πολλά "θέματα" που δεν ήταν του πικάπ.
Το μεμπτό στη συγκεκριμένη κατασκευή ήταν η κεφαλή, οπότε το συμπέρασμα που βγάλαμε αδικούσε το σύνολο..
 

Μηνύματα
9.110
Reaction score
8.905
Απάντηση: Είναι να τραβάς τα μαλλιά σου…

Ναι έχεις δίκιο! :roflmao: Το είχα ήδη απορίψει από τον εγκέφαλό μου!

Μην ξεχνάς όμως ότι το συγκεκριμένο σύστημα, είχε πολλά "θέματα" που δεν ήταν του πικάπ.
Το μεμπτό στη συγκεκριμένη κατασκευή ήταν η κεφαλή, οπότε το συμπέρασμα που βγάλαμε αδικούσε το σύνολο..
Δεν θα σου απαντήσω εγώ, αλλά ο Κόγιας...:roflmao:

Βέβαια, η τροχαλία ζούσε και βασίλευε για 20 χρόνια, περίπου από το ’55 ως το ’75, αλλά μετά, νισάφι πια. Και όχι χωρίς λόγο βέβαια, αφού έπασχε από υπερβολικά πολύ θόρυβο. Ο,τιδήποτε και να έβαζες να ακούσεις, ειδικά με καμιά κεφαλή λιγάκι της προκοπής, των 500 – 1000 δραχμών, τον άκουγες αμέσως , γρρρρρρρρρρρρρρ, κι έλεγες, ρε π..στη μου, πως το πουλάνε αυτό το πράμα;
 

Μηνύματα
4.690
Reaction score
1.815
Απάντηση: Είναι να τραβάς τα μαλλιά σου…

Καλα τωρα δεν πιστευω με κεφαλη των 1000 δρχ, να θες να ακουσεις ...."φτερο στον ανεμο"??:laugh:
Θα παμε στο Μακη να ακουσουμε και μετα θα πουμε τα συμπερασματα μας.
Βιαζεσαι παλι...:punish:
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.951
Reaction score
23.020
Απάντηση: Είναι να τραβάς τα μαλλιά σου…

Ναι, ακούτε εσείς φτερό στον άνεμο, που παίρνετε ακόμα σφαιρικές βελόνες, που τότε τις είχαμε για να παίζουμε μπάλα στην αλάνα...
 


Μελίδης Μιχάλης

Πρόεδρος ΕΒΒΕ
Μηνύματα
31.107
Reaction score
30.695
Απάντηση: Είναι να τραβάς τα μαλλιά σου…

Τα μηχανήματα όπως αυτό, που έχουν την λεγόμενη "σφύρα" και σπάζουν τα μπετά, παλιά ήταν με ελατήρια.
Αργότερα η τεχνολογία προχώρησε και οι σφύρες έγιναν υδραυλικές.
Κάποια μάρκα όμως έφτιαχνε ακόμη σφύρες με ελατήρια και προσπαθούσε να πουλήσει.
Οπότε στην διαφήμισή τους έγραφαν: " Σφύρα τάδε, η μοναδική με ελατήρια! "
 

Μηνύματα
9.110
Reaction score
8.905
Απάντηση: Είναι να τραβάς τα μαλλιά σου…

Καλά κάθεσαι και ασχολείσαι με τον Κόγια... που έχει Αρχίβ, ετσι δεν την λένε... :biggrin:

Όσο για το άλλο Σταμάτη, άσε με να πηγαίνω με το δικό μου βήμα (και βιαστικό εάν θες)... αλλά που είναι σίγουρο και σταθερή αξία στο χρόνο! :cautious: :tongue:
 


Staff online

  • Zizik
    Safety Last
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.902
Μηνύματα
3.033.365
Members
38.519
Νεότερο μέλος
mrkgeo
Top