Εκτός από Κραουνάκη;

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.481
Reaction score
142.188
Ν' ανοίξει αλλά να ανοίξει και το φάσμα σε όλο το ακουστό εύρος.
Σύμφωνα με τις γραμμές ακουστότητας, η μέγιστη μετρήσιμη ακουστική στάθμη που χρειάζεται είναι στα μπάσα, όπου το αυτί είναι αναίσθητο, και φτάνει τα 130-135 ντεσιμπέλ, όταν για ίδια αίσθηση έντασης ήχου, στα μεσαία δε ξεπερνάει τα 110-115 ντεσιμπέλ.

Λόγω της κατανομής ισχύος (εμβαδόν ημιτόνου) στις χαμηλές συχνότητες, είναι γεγονός ότι για ίδιας ευαισθησίας μεγάφωνα, όταν χρειάζεται το σαμπ ένα κιλοβάτ, το μιντ είναι χαρούμενο με 100 άντε 150 βατ, και το Τουίτερ θα καεί στα 10 βατ.

Άρα, όταν μιλάμε για επάρκεια ισχύος και στάθμης στο φάσμα, εννοούμε επάρκεια ισχύος και στάθμης στις χαμηλές συχνότητες.

Στο υπόλοιπο φάσμα, τι θα ήθελες ακριβώς να μάθεις; Ας πούμε Μαξ εσπιέλ;
Να πάρουμε σα βάση το επικαιροποιημένο σχεδιάγραμμα ακουστότητας;
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
30.352
Reaction score
88.764
Εκτός από όσα έχουμε ήδη πει για την ανάγκη συστημάτων με επαρκές headroom, καλό είναι να επισημανθούν και αλλά δυο στοιχεία:
  • Όταν το σύστημα παίζει χαμηλότερα από τα όρια του έχει και χαμηλότερες παραμορφώσεις. Ακόμα και αν δεν ακούτε δυνατά, η επάρκεια headroom θα σας δώσει χαμηλής παραμόρφωσης αναπαραγωγή. Αν παίζετε στα όρια, θα έχετε και παραμόρφωση.
  • Εκτός από την παραμόρφωση, ένα σύστημα χωρίς headroom όταν παίζει στα όρια του «αδειάζει» από μπάσο. Ως αποτέλεσμα ακούγεται σαν να τσιρίζει. Μην νομίζετε πως το ηχείο σας που έχει μια ομαλή απόκριση στα 80db θα διατηρησει αυτή την ισορροπία σε μεγαλύτερα dB. Αντιθετως, ένα επαρκές σύστημα όσο και να δυναμώνει κρατάει την ισορροπία του στο φάσμα, μέχρι να μην αντέχει ο ακροατής ή ο χώρος. Ή οι γείτονες.
Γιαυτο χρειαζόμαστε πολλά βατ και μεγάλα γουφερ. Για να έχουμε περιθώριο παραμόρφωσης και ισορροπίας.
 
Last edited:




Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
30.352
Reaction score
88.764
Ασφάλεια πίνακα;
Ξεχωριστή για τα κυρίως ενισχυτικά, ξεχωριστή για τα σαμπ, θα δω τιμή αργοτερα αν θες. Με την εργολαβική μου έπεφτε (η ασφάλεια :D)
[DOUBLEPOST=1540212957][/DOUBLEPOST]Και επειδή σε όλους αρέσουν τα παραδείγματα με αυτοκίνητα:

Αν πάρουμε ενα αυτοκίνητο με τελική 230km/h, οδηγώντας στην εθνική με 130 αισθανόμαστε άνετα. Ατσαλάκωτοι.

Αν το αυτοκίνητο εχει τελική 150, στα 130 νιώθεις πως θα απογειωθείς, φόβος και τρόμος.

Δεν χρειάζεται να το πατάς πάνω απο 200 για να το αγοράσεις. Το αγοράζεις και για την άνεση.
 
Last edited:

Μηνύματα
3.937
Reaction score
6.225
Με δεκάρα ενα μέλος έβαζε το sb16 και έπεφτε πάντως.
Εξαρτάται από τη δεκαρα. Αυτό που λέει ο Δημήτρης είναι το καλύτερο αλλά προσοχή στα συνολικά αμπέρ της παροχής ( ειδικά αν έχετε μονοφασικό όπως εγώ).
 

Zizik

Safety Last
Super Moderator
Μηνύματα
43.328
Reaction score
77.803
Αν το αυτοκίνητο εχει τελική 150, στα 130 νιώθεις πως θα απογειωθείς, φόβος και τρόμος.
Αυτά συνέβαιναν τα πολύ παλιά χρόνια. Άλλος ένας λανθασμένος παραλληλισμός λαμαρίνων και στέρεων. :p
 





Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
30.352
Reaction score
88.764
Αυτά συνέβαιναν τα πολύ παλιά χρόνια. Άλλος ένας λανθασμένος παραλληλισμός λαμαρίνων και στέρεων. :p
Ναι, καλά, δεν βλέπω τι γίνεται με το Yaris :p
 



daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
40.811
Reaction score
82.528
Στις 200.000 χιλιόμετρα να αλλάζουμε κανένα αμορτισέρ. :p
καλά που μου το θύμισες να ψάξω για σωληνάκια επιστροφής για το citroen του γέρου μου:smg:
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.187
Μηνύματα
3.004.386
Members
38.426
Νεότερο μέλος
ΧΡΗΣΤΟΣ ΔΟΞΑΣ
Top