Επιλογή ενισχυτή.

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.442
Reaction score
15.130
Βασικά πες μας ποιο sub είναι ή βγάλε μια φωτογραφία το πίσω μέρος με τις συνδέσεις.
 

Μηνύματα
7.271
Reaction score
11.820
Δεν βλέπω να σου εξηγούν ( ενώ έχουν περισσότερες γνώσεις απο εμένα ) οι υπόλοιποι που θα βοηθήσουν τα subs. Τα μπάσα είναι η πιο ενεργοβόρα περιοχή. Όταν ζητάς υψηλές εντάσεις απο τον ενισχυτή, τα μπάσα είναι αυτά που τον κάνουν να κουράζεται πιο πολύ και να του αδειάζουν το τροφοδοτικό. Όταν δε, ζητήσεις πολλή ισχύ και τον φτάσεις στα όριά του, τότε εμφανίζεται το φαινόμενο του ψαλιδίσματος ( clipping ή ελληνιστί, κλιπάρισμα ) όπου κόβεται ισχύς απο τα μπάσα και δίνεται στα πρίμα ( και αυτός είναι ο λόγος που λέμε ότι ένας μικρός ενισχυτής θα κάνει πιο εύκολα ζημιά απο ένα μεγάλο ). Αυτό το τελευταίο σημαίνει ότι πρέπει κανονικά να συμβαίνει το αντίθετο απο αυτό που μας παρουσιάζεις. Δηλαδή, στα όριά του πρέπει να έχεις πολλά πρίμα και ελάχιστα μπάσα, άρα η επιλογή σου να δώσεις επιπλέον πρίμα, βάζει κι εμένα σε σκέψεις για το κατά πόσο είναι σε καλή κατάσταση τα tweeters των ηχείων σου.
Ένα sub ( ή ένα ζεύγος αυτών ) δεν θα σου δώσει μόνο αρκετό μπάσο στο χώρο ( άρα θα σου "γεμίσει" τη μουσική όπως την ακούς ), αλλά θα ξεκουράσει αισθητά και τον ενισχυτή αφού με τη προϋπόθεση ότι θα είναι κροσαρισμένα, δηλαδή ό,τι παίζει το sub θα κόβεται απο το σήμα που καλείται να ενισχύσει ο ενισχυτής.
Παλιά είχα τα B&W DM602 πρώτης γενιάς. Τα είχα ακούσει με ένα παλιό AKAI AM-U1 των 2x20 watts, με ένα NIKKO NA-300 των 30 βατ στο κανάλι, με ένα Bryston 3B στα 100 βατ στο κανάλι και τέλος, με τον Bryston 4BST των 250 βατ στο κανάλι ( πάντα στα 8Ω ). Η καλύτερη απόδοση του ηχείου επετεύχθη με τον 4BST, τεράστια δυναμικά και αισθητός ο έλεγχός του πάνω στο ηχείο. Και με τον 3Β ήταν αποδεκτή η κατάσταση, με τους μικρότερους ούτε καν. Ε, μετά ήρθαν τα Monitor Audio και σταμάτησα να ασχολούμαι ( λέμε τώρα... μέχρι που μπήκα στο φόρουμ και άρχισα να συναναστρέφομαι τους δόκτωρες :p ). Μάλιστα, τα είχα δανείσει και σε ένα φίλο μου που τα έπαιξε με έναν ολοκληρωμένο Magnum τάξης Α ( δεν θυμάμαι τα βατ ), καμία σχέση. Όταν μπήκε ο 3Β στο ρακ, έπεσαν τα σαγόνια του φίλου στο πάτωμα ( μετά του έπεσαν και όταν μετά απο το Dual πικάπ που είχε τότε, άκουσε το Ariston του πατέρα μου, anyway ).
Προσωπικά ( και μη γκρινιάξετε ), θα έριχνα το budget σε κανένα ποιοτικό με καλές μετρήσεις ενεργό ηχείο, παρέα με τουλάχιστον ένα sub. Τα Tannoy του μεσιέ Hawkwind78 δείχνουν να είναι αξιόλογα ηχεία και σε πολύ καλή τιμή το ζεύγος. Διαφορετικά, αν και δεν βρίσκω πλέον τον λόγο, αν θέλεις να ασχοληθείς με vintage μηχανήματα, δεδομένου ότι οι τιμές τους έχουν πάρει τον ανήφορο ως hype που είναι και επειδή θα χρειαστείς αρκετή ισχύ για να πεις ότι ελέγχεις επαρκώς τα roister, μάλλον θα πρέπει να χώσεις βαθιά το χέρι στη τσέπη.
Πρότασή μου είναι να δεχτείς τη πρόταση του Γιάννη για να σου δανείσει έναν ενισχυτή και να κάνεις σύγκριση αυτού που θα ακούσεις με ένα αξιοπρεπές ζευγάρι ενεργά ( ακόμα καλύτερα, στημένα με subs ) πριν κάνεις κάποια αγορά.
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.442
Reaction score
15.130
Δεν βλέπω να σου εξηγούν ( ενώ έχουν περισσότερες γνώσεις απο εμένα ) οι υπόλοιποι που θα βοηθήσουν τα subs. Τα μπάσα είναι η πιο ενεργοβόρα περιοχή. Όταν ζητάς υψηλές εντάσεις απο τον ενισχυτή, τα μπάσα είναι αυτά που τον κάνουν να κουράζεται πιο πολύ και να του αδειάζουν το τροφοδοτικό. Όταν δε, ζητήσεις πολλή ισχύ και τον φτάσεις στα όριά του, τότε εμφανίζεται το φαινόμενο του ψαλιδίσματος ( clipping ή ελληνιστί, κλιπάρισμα ) όπου κόβεται ισχύς απο τα μπάσα και δίνεται στα πρίμα ( και αυτός είναι ο λόγος που λέμε ότι ένας μικρός ενισχυτής θα κάνει πιο εύκολα ζημιά απο ένα μεγάλο ). Αυτό το τελευταίο σημαίνει ότι πρέπει κανονικά να συμβαίνει το αντίθετο απο αυτό που μας παρουσιάζεις. Δηλαδή, στα όριά του πρέπει να έχεις πολλά πρίμα και ελάχιστα μπάσα, άρα η επιλογή σου να δώσεις επιπλέον πρίμα, βάζει κι εμένα σε σκέψεις για το κατά πόσο είναι σε καλή κατάσταση τα tweeters των ηχείων σου.
Ένα sub ( ή ένα ζεύγος αυτών ) δεν θα σου δώσει μόνο αρκετό μπάσο στο χώρο ( άρα θα σου "γεμίσει" τη μουσική όπως την ακούς ), αλλά θα ξεκουράσει αισθητά και τον ενισχυτή αφού με τη προϋπόθεση ότι θα είναι κροσαρισμένα, δηλαδή ό,τι παίζει το sub θα κόβεται απο το σήμα που καλείται να ενισχύσει ο ενισχυτής.
Παλιά είχα τα B&W DM602 πρώτης γενιάς. Τα είχα ακούσει με ένα παλιό AKAI AM-U1 των 2x20 watts, με ένα NIKKO NA-300 των 30 βατ στο κανάλι, με ένα Bryston 3B στα 100 βατ στο κανάλι και τέλος, με τον Bryston 4BST των 250 βατ στο κανάλι ( πάντα στα 8Ω ). Η καλύτερη απόδοση του ηχείου επετεύχθη με τον 4BST, τεράστια δυναμικά και αισθητός ο έλεγχός του πάνω στο ηχείο. Και με τον 3Β ήταν αποδεκτή η κατάσταση, με τους μικρότερους ούτε καν. Ε, μετά ήρθαν τα Monitor Audio και σταμάτησα να ασχολούμαι ( λέμε τώρα... μέχρι που μπήκα στο φόρουμ και άρχισα να συναναστρέφομαι τους δόκτωρες :p ). Μάλιστα, τα είχα δανείσει και σε ένα φίλο μου που τα έπαιξε με έναν ολοκληρωμένο Magnum τάξης Α ( δεν θυμάμαι τα βατ ), καμία σχέση. Όταν μπήκε ο 3Β στο ρακ, έπεσαν τα σαγόνια του φίλου στο πάτωμα ( μετά του έπεσαν και όταν μετά απο το Dual πικάπ που είχε τότε, άκουσε το Ariston του πατέρα μου, anyway ).
Προσωπικά ( και μη γκρινιάξετε ), θα έριχνα το budget σε κανένα ποιοτικό με καλές μετρήσεις ενεργό ηχείο, παρέα με τουλάχιστον ένα sub. Τα Tannoy του μεσιέ Hawkwind78 δείχνουν να είναι αξιόλογα ηχεία και σε πολύ καλή τιμή το ζεύγος. Διαφορετικά, αν και δεν βρίσκω πλέον τον λόγο, αν θέλεις να ασχοληθείς με vintage μηχανήματα, δεδομένου ότι οι τιμές τους έχουν πάρει τον ανήφορο ως hype που είναι και επειδή θα χρειαστείς αρκετή ισχύ για να πεις ότι ελέγχεις επαρκώς τα roister, μάλλον θα πρέπει να χώσεις βαθιά το χέρι στη τσέπη.
Πρότασή μου είναι να δεχτείς τη πρόταση του Γιάννη για να σου δανείσει έναν ενισχυτή και να κάνεις σύγκριση αυτού που θα ακούσεις με ένα αξιοπρεπές ζευγάρι ενεργά ( ακόμα καλύτερα, στημένα με subs ) πριν κάνεις κάποια αγορά.
Προφανώς δε διαφωνώ γενικά... αλλά επειδή πάντα σκέφτομαι τον πιο οικονομικό τρόπο (ειδικά αν δεν υπάρχουν τρελές απαιτήσεις), θεωρώ πως με την προσθήκη έστω και ενός sub σωστά κροσαρισμένου θα δει το φως το αληθινό και θα κρατήσει τον εξοπλισμό που έχει και γουστάρει με τη λιγότερη φασαρία και έξοδα.

Ακόμη και αν αργότερα θελήσει κάτι παραπάνω, δε θα πάει χαμένο.
 

Μηνύματα
7.271
Reaction score
11.820
Προφανώς δε διαφωνώ γενικά... αλλά επειδή πάντα σκέφτομαι τον πιο οικονομικό τρόπο (ειδικά αν δεν υπάρχουν τρελές απαιτήσεις), θεωρώ πως με την προσθήκη έστω και ενός sub σωστά κροσαρισμένου θα δει το φως το αληθινό και θα κρατήσει τον εξοπλισμό που έχει και γουστάρει με τη λιγότερη φασαρία και έξοδα.

Ακόμη και αν αργότερα θελήσει κάτι παραπάνω, δε θα πάει χαμένο.
Θα πρέπει να κάνει οπωσδήποτε έναν έλεγχο στα ηχεία και στη συνέχεια να τα στήσει σωστά στο χώρο όπως προτάθηκε, συμπεριλαμβανομένης και της απομάκρυνσής τους απο το έπιπλο που βρίσκεται το πικάπ.
Απλά, δεν νομίζω ότι θα μπορέσει να πετύχει το "ματσάρισμα" ενισχυτών και μονάδων που έχει κάνει π.χ. η Tannoy στα gold 8 του Κωνσταντίνου, συν το γεγονός ότι είναι ενεργά άρα δεν σπαταλιέται τόση ενέργεια στο παθητικό κροσόβερ, συν την ομοαξονική του σχεδίαση. Απο την άλλη, μπορεί να μη του αρέσει ο χαρακτήρας ενός φλατ ηχείου, αν και όπως ( δεν ) είναι στημένο το σύστημα όπως το βλέπω στις φωτογραφίες, ούτως ή άλλως δεν ακούει και πολύ απο τον χαρακτήρα του, ενώ και ο τονισμός στη ρύθμιση για τα πρίμα, πάει περίπατο τον όποιο χαρακτήρα anyway.


Μια παρένθεση εδώ, γνωρίζουμε αν τα συγκεκριμένα ηχεία έχουν ferrofluid στα tweeters; Και αν ναι, έχει γίνει ποτέ συντήρησή τους; Γιατί, θυμάμαι ότι και τα 705 μου έπαιζαν αρκετά μουντά τον τελευταίο καιρό πριν τη συντήρηση και το ferrofluid είχε κάνει μάκα εκεί μέσα. Όταν έγινε η αλλαγή του ( και αφαιρέθηκε και η περισσή ποσότητα που είχα βάλει εγώ αρχικά ), το ηχείο πήρε τα'πάνω του.
 

ika

News
Μηνύματα
14.024
Reaction score
12.995
Είναι συνδεδεμένα πάνω σε έναν sanyo dcx 4000l...vintage... αλλά σε λίγο πιο δυνατές εντάσεις παραμορφώνουν...
Δεν παραμορφώνουν τα ηχεία, αλλά ο ραδιοενισχυτής, όπως λέει στο #14 ο john markou.
Μην τον ζορίζεις μην κάψεις κανένα tweeter
 


gid

Μηνύματα
7.411
Reaction score
8.652
Αξίζει να σημειώσω εδώ πως αν πάρεις vintage ενισχυτή θα πρέπει να βρεις σαμπ με εισόδους speaker level, ενώ αν πάρεις ενισχυτή με έξοδο σαμπ από προενίσχυση δε θα έχεις τέτοιο περιορισμό, όλα τα σαμπ θα είναι κατάλληλα για σένα (ως προς συνδεσιμότητα).
 
Last edited:


Μηνύματα
238
Reaction score
18
Κύριοι...τα τέρμα πρίμα τα προτιμώ επειδή δε μου αρέσουν καθόλου οι μεσαίοι ήχοι...τα ηχεία roister status 3 είναι πολύ πρόσφατα από έλεγχο και είναι οκ...όπως και ο ενισχυτής....τα ηχεία όντως δε παραμορφώνουν ..αλλά όταν τσιτωνω τον ενισχυτή λίγο πάνω από τη μέση γίνεται αυτό που λέει ο φίλος πιο πάνω...χάνει τα μπάσα του και πριμαρει εντελώς... αυτό που θέλω είναι να μπορώ να ακούω σε σχετικά δυνατές εντάσεις με βαθύ μπάσο χωρίς να έχω έντονο κλιπαρισμα....και γι'αυτό εχθές συνέδεσα το εν λόγω ενεργό sub...και η αλήθεια είναι ότι βελτιώθηκε ο ήχος στα μπάσα...το πρόβλημα είναι ότι δεν μπορούσα να πάρω τον ήχο του από τις πίσω εξόδους....του ενισχυτή....δεν έβρισκα κάπου να πάρω σήμα.....όποτε βάζοντας το καρφακι του σε έναν ανταπτορα για phones το έβαλα στην είσοδο του ενισχυτή (phones)...και πήρα σήμα...σαν να κροσαρε τους δορυφόρους....καθώς και ένα γλυκό μπάσο....που δε παραμόρφωνε στο άνοιγμα της έντασης...βάζω φωτό του sub....είναι ένα πολύ απλό 28watt RMS...με τα RCA του πάντως δεν έβγαζα άκρη.
 

Attachments


wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.442
Reaction score
15.130
Θες κάτι τέτοιο:


που θα μετατρέψει την έξοδο του ενισχυτή (high level) σε ποιο μικρής στάθμης για να συνδέσεις το sub

Αυτό που δείχνω είναι ενδεικτικό.
(εγώ έκανα μόνος μου ένα κι ας είναι ...κακάσχημο :p
https://www.avsite.gr/forum/threads/speaker-output-to-rca-converter-για-subwoofer.188860/ )

Θα χρειαστεί μια κίνηση ακόμη, ένα υψιπερατό φίλτρο (έστωωωω ένα πυκνωτή) για να κόψεις κάποιο μπασο που πηγαίνει προς τα ηχεία και να χαλαρώσεις έτσι και αυτά αλλά και τον ενισχυτή.

Και τα 2 αυτά θα τα βρεις σίγουρα σε car audio καταστήματα διότι αυτοί τα συνηθίζουν αυτά τα "κόλπα"
 

Μηνύματα
238
Reaction score
18
Θες κάτι τέτοιο:


που θα μετατρέψει την έξοδο του ενισχυτή (high level) σε ποιο μικρής στάθμης για να συνδέσεις το sub

Αυτό που δείχνω είναι ενδεικτικό.
(εγώ έκανα μόνος μου ένα κι ας είναι ...κακάσχημο :p
https://www.avsite.gr/forum/threads/speaker-output-to-rca-converter-για-subwoofer.188860/ )

Θα χρειαστεί μια κίνηση ακόμη, ένα υψιπερατό φίλτρο (έστωωωω ένα πυκνωτή) για να κόψεις κάποιο μπασο που πηγαίνει προς τα ηχεία και να χαλαρώσεις έτσι και αυτά αλλά και τον ενισχυτή.

Και τα 2 αυτά θα τα βρεις σίγουρα σε car audio καταστήματα διότι αυτοί τα συνηθίζουν αυτά τα "κόλπα"
.

Αυτό το converter το συνδέεις που?... στις εισόδους για τα ηχεία του ενισχυτή?
.

Αυτό το converter το συνδέεις που?... στις εισόδους για τα ηχεία του ενισχυτή?
Επίσης ας μου προτείνει κάποιος ένα οικονομικό sub για αυτόν τον ενισχυτή.
 

Attachments



Μηνύματα
238
Reaction score
18
Ευχαριστώ φίλε μου....κοιτάω για sansui.
Μα αφού έχει pre out ο ενισχυτής .
Αν αφαιρέσω τα καπάκια (RCA)από το preout αυτόματα καταργώ το ενισχυτικό του σήμα....όποτε λες να βάλω το sub εκεί...στα δύο από τα 4..που έχει...που ήδη το έκανα αλλά δε πήρα ήχο από το συγκεκριμένο sub
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.442
Reaction score
15.130
Αυτό το converter το συνδέεις που?... στις εισόδους για τα ηχεία του ενισχυτή?
στην έξοδο του ενισχυτή παράλληλα με τα ηχεία σου...

όμως τώρα που έβαλες την πίσω πλευρά του ενισχυτή, βλέπω πως έχει pre out / main in οποτε είσαι τυχερός! μπορείς να συνδέσεις σχεδόν όποιο sub επιθυμείς και να αναλάβει και το κροσάρισμα και όλα.

Με οποιοδήποτε sub που έχει αυτα:

1663579935064.png


δε χρειάζεσαι τίποτα άλλο
 

Μηνύματα
27.261
Reaction score
25.258
Ευχαριστώ φίλε μου....κοιτάω για sansui.


Αν αφαιρέσω τα καπάκια (RCA)από το preout αυτόματα καταργώ το ενισχυτικό του σήμα....όποτε λες να βάλω το sub εκεί...στα δύο από τα 4..που έχει...που ήδη το έκανα αλλά δε πήρα ήχο από το συγκεκριμένο sub
Ναι χρειάζεσαι y cable , αλλά για δοκίμασε πάλι.
 



Μηνύματα
7.271
Reaction score
11.820
Αν η έξοδος του sub είναι κροσαρισμένη, τότε ο ενισχυτής θα παίρνει ακριβώς το σήμα που θα χρειάζεται και θα γίνεται η δουλειά που θέλουμε. Αν μπει Y adapter, τότε sub και δορυφόροι θα παίρνουν το ίδιο σήμα, κάτι που θέλουμε να αποφύγουμε. Και αν δεν κάνω λάθος, ο ενισχυτής στη περίπτωση του Y adaptor θα συνεχίσει να ενισχύει τις χαμηλές συχνότητες που θέλουμε να αποφύγουμε.
 


Μηνύματα
238
Reaction score
18
Το sub θα το συνδέσω από τη line in θύρα του σε δύο από τις 4 pre out?...αλλά έτσι θα χάσω τους δορυφόρους?...σωστά? Πώς θα παίζουν αφού θα δώσω σήμα στο sub από τις δύο θύρες...έτσι χάνω ένα ηχείο...
στην έξοδο του ενισχυτή παράλληλα με τα ηχεία σου...

όμως τώρα που έβαλες την πίσω πλευρά του ενισχυτή, βλέπω πως έχει pre out / main in οποτε είσαι τυχερός! μπορείς να συνδέσεις σχεδόν όποιο sub επιθυμείς και να αναλάβει και το κροσάρισμα και όλα.

Με οποιοδήποτε sub που έχει αυτα:

View attachment 263870

δε χρειάζεσαι τίποτα άλλο
Παράλληλα με τα ηχεία εννοείς...μαζί με το συρματάκι του ηχείου σε μια θύρα και ταυτόχρονα το δεύτερο?
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.608
Μηνύματα
2.867.778
Members
37.937
Νεότερο μέλος
Hdch
Top