Επιλογή ηχείων - έχει σημασία τι μουσική ακούμε?...

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Μιας και εδώ μας απασχολεί αυτό το... "χάι έντ", όπου υποτίθεται ότι μιλάμε για πολύ καλά μηχανήματα και ηχεία, κάποιος θα περίμενε ότι πχ ένα καλό ζεύγος ηχείων θα μπορούσε να παίξει οποιοδήποτε είδος μουσικής. Είναι έτσι τα πράγματα?...

- Μπορεί ένα πάνελ ή ένα κουτί, ένα μαγνητοστατικό ένα ηχείο δαπέδου ή ένα ηχείο βάσης κλπ κλπ, να παίζουν το ίδιο καλά όλα ή κάποια ήδη μουσικής?
- Ποιό είναι το ηχείο με το μεγαλύτερο εύρος, με την άποψη ότι παίζει καλά πολλά είδη μουσικής.
- Ποιό ηχείο είναι φιαγμένο για να παίζει τι...? :wink:
 

Μηνύματα
8.248
Reaction score
3.497
Τα ηχεία που είναι φτιαγμένα για να παίζουν όλα τα είδη της μουσικής, χωρίς υπερβολικούς χρωματισμούς, είναι ή οφείλουν να είναι, τα ηχεία τύπου monitor.

Τώρα το τι είναι monitor κι αν υπάρχει, είναι άλλη ιστορία.

Μια απλή αναζήτηση στα studios ηχογραφήσεων του εξωτερικού, είναι μια καλή αρχή στην αναζήτησή μας.
Εκεί μπορείτε να δείτε ποια ηχεία χρησιμοποιούν αυτοί που ρυθμίζουν την τονικότητα των δίσκων που αγοράζουμε και ακούμε στο σπίτι μας ή στο αυτοκίνητο.

Το τελευταίο μην σαν φαίνεται καθόλου παράξενο. Σε κάθε μεγάλο και σοβαρό studio υπάρχει στημένο κι ένα σύστημα αυτοκινήτου. Αν η δουλειά δεν ακουστεί καλά σε αυτό το μικρό σύστημα, το CD δεν είναι ακόμα έτοιμο να βγεί στην παραγωγή.

Από μία έρευνα που έγινε στην Αμερική, για λογαριασμό μεγάλων δισκογραφικών εταιρειών, η πλειοψηφία του αγοραστικού κοινού αποφάνθηκε ότι το 70% των δίσκων που αγοράζει, είναι δίσκοι κομμάτια των οποίων άκουσε για πρώτη φορά στο ραδοόφωνο του αυτικινήτου, κατά τη διάρκεια ταξειδίου ή μποτολιαρίσματος.

Επομένως, πρέπει το CD να ακούγετε καλά και στο αυτοκινητο.
 

Μηνύματα
8.248
Reaction score
3.497
Σε αυτό το thread, καλό είναι να μην αναφερθούμε σε συγκεκριμένες μάρκες ηχείων, γιατί ο καθένας μας θα έχει και διαφορετική άποψη.
 

Μηνύματα
1.526
Reaction score
1.379
Πιστευω οτι τα περισσοτερα μηχανηματα, λογω κατασκευης, εχουν καλυτερες επιδοσεις καπου, και χειροτερες καπου αλλου. Τι σημαινει ομως καλυτερο και χειροτερο; Θελουμε τον ηχο να ερχεται στο αυτι μας συμφωνα με το γουστο μας, ή θελουμε (οσο ειναι δυνατον αυτο) να ερχεται οπως βγηκε απο το εργοστασιο κοπης; Αναφερω το εργοστασιο, γιατι και εκει γινεται επεξεργασια (compression, κτλ) κι ετσι ο ηχος της studio ηχογραφησης αλλαζει.

Προσωπικα, ειμαι οπαδος και των δυο αποψεων. Με γοητευει η γυμνη αληθεια, δεν λεω οχι ομως και σε ενα γλυκο ακουσμα. Μακαρι να ειχα την οικονομικη δυνατοτητα να ειχα δυο διαφορετικα συστηματα, αλλα αυτο ειναι μακρινο ονειρο.

Τα δικα μου ηχεια, παροτι ειναι υλοποιηση κορνας (οχι ομως με τον παραδοσιακο τροπο), εχουν monitor χαρακτηρα. Παιζουν οτι και να τους βαλλεις εξισου καλα. Προδιδουν ομως αμεσως τις ατελειες μιας ηχογραφησης, μιας πηγης ή καλωδιων.

Για να απαντησω στην ερωτηση, πιστευω οτι η καθε σχολη εχει κατι να δωσει. Εχω ακουσει κουτια με εκπληκτικο ηχο, οπως και κορνες. Σε πανελ δεν εχω πολλα ακουσματα. Εχουν χρακτηριστικα που ειναι μοναδικα, παντα ομως μου λειπουν τα δυναμικα, εχωντας συνηθισει απο αυτο που ακουω στο σπιτι. Πιστευω ομως στον παραγοντα χωρο και στη συνεργια των μηχανηματων. Πολλα μπορουν ν'αλλαξουν, και ενα ηχειο να μεταμορφωθει!
 

Μηνύματα
8.248
Reaction score
3.497
Συμφωνώ κι εγώ με τον Κώστα.
Η αλήθεια δεν είναι το ίδιο αρεστή σε όλους.
Κι εγώ αν είχα μία βιοτεχνία κατασκευής ενισχυτών θα αγόραζα ένα πολύ καλό monitor ηχείο σαν εργαλείο δουλειάς.
Για ακρόαση στο σπίτι, θα πήγαινα σε κάτι ποιο χρωματιστό που θα ωραιοποιούσε με κατάλληλη δόση χρώματος τη μουσική.
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Κι εγώ κάπως έτσι νομίζω ότι είναι τα πράγματα. Νομίζω ότι κάθε υλοποίηση έχει χαρακτηριστικά που την κάνουν μοναδική και καλύτερη από τις άλλες σε ορισμένα ήδη μουσικής.

Τελικά, πρέπει να αγοράζουμε ηχεία, αυστηρά με βάση τις μουσικές μας προτιμήσεις, κάτι που συχνά πυκνά δείχνουμε να το ξεχνάμε.


- Θα μπορούσαμε να κάνουμε μια κατάταξη μουσικής/είδος ηχείου?
1. Κλασική μουσική - μεγάλα ορχηστρικά
2. Κλασική μουσική - μικρά σύνολα
3. Jazz
4. Blues
6. Ηλεκτρονική Μουσική
....

Τι λέτε?...
 

Μηνύματα
183
Reaction score
0
Πέρα από υποκειμενικές προτιμήσεις, νομίζω ότι δεν έχει βρεθεί πάνελ να παίξει heavy metal σε ρεαλιστικές στάθμες heavy metal (120db~?).
Aπό την άλλη η χρυσή τομή έιναι τα ηλεκτροδυναμικά ηχεία. Όχι ότι έιναι τέλεια, αλλά δεν έχω δει studio ηχογραφήσεως χωρίς monitor¨"κουτιά" , όπότε κάτι ξέρουν αυτοί.

Στο υποκειμενικό τα πράγματα έιναι πιο έυκολα, αν πχ θες φωνές μόνο τι καλύτερο από πανελ, αν θες μόνο πνευστά καλές είναι και οι κόρνες, αν θες πιο πολλά μάλλον ηλεκτροδυναμικά.
Κάπως έτσι για αρχή.
Και επειδή ο gKar είναι και πληθωρικός τύπος τον βλεπω μια μέρα και με πάνελ και με ηλεκτροδυναμικά ή υβριδικά.
Προσωπικά ακόμη δεν με έχει ψήσει η κόρνα, ακόμη και σε ακριβές υλοποιήσεις "χοανίζει" κατιτις.

Αυτά για αρχή.
 

Μηνύματα
8.248
Reaction score
3.497
Ο g.kar στο τέλος θα τα πετάξει όλα και θα πάρει κανένα tivoli ή ένα μονοφωνικό ραδιόφωνο με λάμπες (πάντα).
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Πέρα από υποκειμενικές προτιμήσεις, νομίζω ότι δεν έχει βρεθεί πάνελ να παίξει heavy metal σε ρεαλιστικές στάθμες heavy metal (120db~?).
Σωστό, εν μέρει, γιατί σε υβριδική σχεδίαση ένα καλό πάνελ μπορεί να σου δώσει και 120ντιμπι άμα λάχει...

Aπό την άλλη η χρυσή τομή έιναι τα ηλεκτροδυναμικά ηχεία. Όχι ότι έιναι τέλεια, αλλά δεν έχω δει studio ηχογραφήσεως χωρίς monitor¨"κουτιά" , όπότε κάτι ξέρουν αυτοί.
Χρυσή τομή ίσως σημαίνει όμως ότι μπορεί να παίξει μέτρια πολλά είδη μουσικής και ουσιαστικά κανένα είδος... τέλεια. Πάρτο αλλιώς θα μας δείρουν. :wink:
Δεν γίνεται, όλο και κάποιο είδος μουσικής θα παίζουν τα ηλεκτροδυναμικά, τέλεια ή τέλος πάντων καλύτερα από τα άλλα είδη. Πολλά δηλαδή όχι ένα.
Τώρα στα studio, μάλλον δεν έχουν κατάλληλους χώρους για να στήσουν καλά πάνελ ή κόρνες ε?... :roll:

Και επειδή ο gKar είναι και πληθωρικός τύπος τον βλεπω μια μέρα και με πάνελ και με ηλεκτροδυναμικά ή υβριδικά.
Καλά θα κάνει. Εσύ θα μείνεις μόνο στο τέλος με σκέτα κουτιά, άντε και ο Αναμουρλίδης... :lol: :lol:
 

Μηνύματα
183
Reaction score
0
με το κουτί γλυτώνεις σε tsunami, ενώ με το πάνελ σουρώνεις μακαρόνια, άσε που το δικό μου κουτί έχει μεσαίες πάνελ.
 

Μηνύματα
1.526
Reaction score
1.379
Ειναι δυσκολο να αγοραζουμε ηχεια με βαση τις μουσικες μας προτιμησεις. Στην εποχη που ζουμε, αρκετα συνορα εχουν πεσει στην μουσικη. Και ο κοσμος εχει γινει ανεκτικος σε περισσοτερα ειδη μουσικης, και οι καλλιτεχνες σε περισσοτερες μουσικες επιρροες. Θελω να πω, οτι λιγο δυσκολο πια, καποιος ανθρωπος να ακουει ενα ή δυο συγκεκριμενα ειδη μουσικης. Προσωπικα το βρισκω τελειως βαρετο, αν και ειναι μονο η γνωμη μου.

Για τα studio ηχογραφησεως: Τα περισσοτερα studios εχουν παραπανω απο ενα ζευγαρι ηχειων αναφορας. Επειδη τελειο ηχειο δεν υπαρχει, γνωριζουν τα ελλατωματα και προτερηματα του καθε ζευγαριου ηχειων και αναλογως βγαζουν συμπερασματα. Αυτο που αναφερθηκε για συστημα αυτοκινητου το ειδα την τελευταια φορα που ηχογραφησα. Οχι ακριβως αυτοκινητου, αλλα ενα ζευγαρι ηχεια μονιτορ, πολυ μικρα σε μεγεθος και αρκετα φθηνα σε τιμη. Η λογικη αυτη ειναι πολυ σωστη, γιατι δυστυχως ο περισσοτερος κοσμος θα ακουσει την μουσικη απο φθηνα, compact συστηματα. Αρα η μουσικη ΠΡΕΠΕΙ να ακουγεται ικανοποιητικα απο ηχεια τετοιου μεγεθους και τιμης. Αν καποια ηχογραφηση ακουγεται ικανοποιητικα μονο σε συστηματα αναφορας πολλων χιλιαδων ευρω, ειναι για μενα αποτυχημενη, στην καλυτερη περιπτωση εξεζητημενη. Τελος, μπορει τα περισσοτερα studios να εχουν ηχεια βασης, μη ξεχναμε ομως οτι υπαρχουν ηχεια βασης μεγαλα σε ογκο που καλυπτουν ολο ή σχεδον ολο το ακουστικο φασμα.

Για τα ηχεια κορνας, μιας και ειμαι κατοχος, θελω να αναφερω οτι καποιες εταιριες εχουν προχωρησει πολυ τον σχεδιασμο και νεες τεχνολογιες εχουν εισελθει. Τα κλασικα προβληματα εχουν (σχεδον) εκλειψει και το ακουσμα εκτος απο δυναμικα και ζωντανια, εχει και μουσικη ακριβεια και αναλυση. Ενα ακουσμα πιστευω θα ενθουσιασει.
 

Μηνύματα
402
Reaction score
2
Προσωπικά, πιστεύω ότι το ηχείο δεν είναι παρά το «στόμα» που εκφράζει το τελικό αποτέλεσμα του συστήματός μας.
Μέσα στον χώρο που κινούμαι, έχω δει ηχεία τα οποία αλλάζουν άρδην συμπεριφορά, όταν τα συνοδεύσουμε με αυτά που πρέπει.

Καλό παράδειγμα θα μπορούσε να είναι η απόδοση των Audio Physic, που για πολλούς είναι «κάπως» ως ηχείο, αλλά όταν το άκουσαν με κάποια συνοδά που ξεπερνούσαν τη λογική ότι το ηχείο είναι το ακριβότερο κομμάτι του συστήματος, άλλαξαν γνώμη.
Επίσης τα Audio Vector, επίσης ηχείο που για πολλούς αποτελεί το μήλο της έριδος, ακούγεται αποδεκτό από όλους όταν συνοδεύεται από την παραπάνω λογική.
Τα MG λένε ότι δεν «ροκάρουν» κάποιοι, έχω ακούσει πρόσφατα τα 3,6 να βγάζουν απίστευτη ποσότητα «ροκ» με μηχανήματα που συνδύαζαν δύναμη, μουσικότητα, ανάλυση ΑΛΛΑ και υψηλή τιμή.
Τα B&W, που προσωπικά δεν τα συμπαθώ ως ήχο, με έχουν κάνει πολλές φορές, ανάλογα τον συνδυασμό, να τους βγάλω το καπέλο και να αναθεωρήσω σκέψεις που είχα γι’ αυτά!
 

Μηνύματα
402
Reaction score
2
Πριν 3 εβδομάδες, δοκίμαζα ένα ηχείο στην κατηγορία των 600-700ευρώ.
Έστησα λοιπόν ενισχυτές από 600-1400ευρώ.
Το ηχείο έπαιζε χάλια ή τέλος πάντων έξω από αυτά που περίμενα σε σύγκριση με άλλα της κατηγορίας.
Αναρωτήθηκα τι λάθος έκανα, δεν μπορεί κάποιος να βγάλει τέτοιο προϊόν στη πιάτσα, κάτι έκανα λάθος.
Πράγματι, με το που έβαλα δυνατούς ΚΑΙ μουσικούς ενισχυτές, σετ προ-τελικών, το ηχείο ήρθε στα ίσια του, με ένα απίστευτο χαμηλό, μία ξεκάθαρη μεσαία, ίσως τα πρίμα του να μαρτυρούσαν την κατηγορία τιμής του (λέω ίσως, γιατί αν δεν γνώριζα πιο ηχείο παίζει να μην έδινα και πολύ σημασία όταν στα υπόλοιπα απέδιδε όπως απέδιδε) και το στήσιμο της σκηνής σε κάποιους συγκεκριμένους δίσκους που χρησιμοποιώ ως άκουσμα αναφοράς.
Το έστειλα πίσω, γιατί γνωρίζω ότι κανείς δεν πρόκειται να δώσει τα χρήματα που χρειάζονται για να ακούσει το ηχείο όπως έπρεπε.

Τα Spendor, σειρά Classic, που συνηθίζω να λέω ότι δεν είναι για μπαμ-μπουμ ήχους ή δεν ροκάρουν, με συνοδεύουν χρόνια ως ηχείο έχοντας καλύψει κάθε μουσική μου αναζήτηση, με μόνο περιορισμό τα πολλά db (όταν λέω πολλά, εννοώ καταστάσεις πάρτυ, 110 και βάλε).

Άρα, προσωπικά, πιστεύω ότι τι ηχείο δεν έχει καλούπι, ότι του δώσεις θα σου βγάλει, γιατί είναι το στόμα του κορμού που ονομάζεται σύστημα.
Πιστεύω μόνο στην «τίμια» τιμολόγηση, που δυστυχώς πολλές φορές οδηγεί στην εμπορική αποτυχία, λόγω του ότι καθαρά για ψυχολογικούς λόγους, δεν μπορεί το σύστημα πηγής-προ-ενισχυτή να κοστίζει δύο και τρεις φορές παραπάνω από το ηχείο.
 

Μηνύματα
183
Reaction score
0
.

Εσύ θα μείνεις μόνο στο τέλος με σκέτα κουτιά, άντε και ο Αναμουρλίδης... :lol: :lol:[/quote]

Επειδή μας διαβάζουν και μικρά παιδία Νίκο (και όχι μόνο) δεν σου λέω με τι θα μείνει ο Αναμούρλας στο τέλος έτσι όπως το πάει. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 

Μηνύματα
402
Reaction score
2
Δεν νομίζω τα db, να είναι μέσο κρίσης για την απόδοση ενός ηχείου.
Ένα άκουσμα στα 92-95db, είναι αρκετό για να κάνεις μία σοβαρή ακρόαση.
Τα 108 ή τα 120 που αναφέρθηκαν, απλά σε φέρνουν πιο κοντά στο αστυνομικό τμήμα ή σε βοηθούν να αγοράσεις φθηνά διαμερίσματα στην πολυκατοικία που ζεις :).

Αυτό που ειπώθηκε, περί db, έχει να κάνει με το τι θέλουμε και το πώς θέλουμε να ακούμε, σε αυτό δεν νομίζω να ευθύνεται το ηχείο που επιλέξαμε αλλά μάλλον το σφάλμα ξεκινά από εμάς και το ότι στην πραγματικότητα δεν είχαμε κατανοήσει τις απαιτήσεις/ανάγκες μας από το σύστημα.
 

Μηνύματα
8.248
Reaction score
3.497
Με όλα αυτά που γράφετε πως είναι δυνατόν να με κάνετε να αγοράσω καινούργιο ηχείο .
Να πάρω πάνελ ? να πάρω μπασοκούτι, να πάρω κόρνες ? Τι να πάρω τέλος πάντων ?
Μου φαίνεται στο τέλος θα πάρω κι εγώ Spendor. Δεν έχω ακούσει κάποια αρνητικά σχόλια από αυτούς που τα έχουν. Πως γίνεται και είναι όλοι τους τόσο ευχαριστημένοι. Ειδικά ο Αντώνης που είναι και επαγγελματίας και ψαγμένος .
 

Μηνύματα
402
Reaction score
2
Δεν είναι ότι δεν υπάρχουν παράπονα από τη Spendor.
Σε ακούσματα όπως Massive, Morcheeba με χαμηλό που σκοτώνει ή ZZ top, Studbaker John & the Hawks με μποτιές που σε φτιάχνουν και θέλεις να χώσεις γκάζια χοντρά, δεν ακολουθούν ως εκεί που θα ήθελες να ακολουθήσουν.

Από την άλλη όμως, αυτά που ακολουθούν στην αντίστοιχη κατηγορία τιμής, ζητούν τον εντυπωσιασμό σε αυτές τις συχνότητες, που άσχημα τα ψέματα είναι «φτιαξιάρικες» και αφήνουν τις υπόλοιπες συχνότητες στην τύχη τους ή μερικώς στην τύχη τους.

Το τελευταίο σχόλιο είναι που κάνει τη διαφορά και οι Spendor-άκηδες κάθονται στα αυγά τους ώσπου να βρουν το χώρο για το μεγαλύτερο Spendor SP-100 :).
 



Μηνύματα
402
Reaction score
2
Σε ένα δωδεκάμηνο κατάφερες και το πήρες (περίπου 4 χιλιάρικα).

Το θέμα είναι που το βάζεις, γιατί μοιάζει σα ψυγείο 5.5πόδια Χ 2τμχ, πάνω σε βάσεις!
Το θέμα είναι πως και σε τι χώρο το στήνεις.

Σε ένα σαλόνι 20-25τ.μ δεν μπαίνει ή αλλιώς δεν παίρνεις αυτά που μπορεί να δώσει, για ένα σαλόνι 35τ.μ. μπαίνει, αλλά φαίνεται πολύ ο όγκος του αν κρατήσεις κάποια βασικά για να παίξει σωστά.
Εκεί χρήζει απαραίτητη η συναίνεση από τη σύζυγο!

Στη μόνη περίπτωση που κρατάς τα βασικά και δεν πας στο ΚΑΤ με σπασμένο κεφάλι από τη σύζυγο, είναι ένα σαλόνι στα 45τ.μ. που το ηχείο δείχνει νορμάλ για τις διαστάσεις και «αναπνέει» σωστά.
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • PeterMeni
    DIY - "Επαγγελματίας"
  • Zizik
    Safety Last
  • xfader
    Segregation supporter

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.891
Μηνύματα
3.032.661
Members
38.516
Νεότερο μέλος
Θάνος Γαλάνης
Top