Ερωτήσεις για ξεκίνημα....

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
28.230
Reaction score
39.763
Θα συμφωνήσω ότι το πολύ μπάσο είναι ξένο στο χαιενδ... πιο πολύ χαρακτηριστικό του καγκουρα είναι που θέλει να εντυπωσιάσει :D:biggrin:
Σωστά.

Και του λάιβ, που ακούς κάνα ηλεκτρικό μπάσο από κοντά, και αλλάζουν τα μεσοσπονδυλια διαστήματα, ή κάνα σετ ντράμς και κλείνουν ασυναίσθητα τα βλέφαρα από τη στάθμη, ενώ αισθάνεσαι το χτύπημα και στο ορθό σου, αν είσαι χθες από μπάμιες. :lol:
 

Μηνύματα
1.423
Reaction score
1.456
Θα συμφωνήσω ότι το πολύ μπάσο είναι ξένο στο χαιενδ... πιο πολύ χαρακτηριστικό του καγκουρα είναι που θέλει να εντυπωσιάσει :D:biggrin:
Θεωρώ πως το μπάσο δεν ήταν ποτέ καλοδεχουμενο στους χαιενδ κύκλους... λίγο παρεξηγημένο το φουκαριαρικο, ο νους τρέχει κατευθείαν στον καγκουρα με το φτιαγμένο αμάξι με τα πολλά σαμπς.
Γι αυτό βέβαια καταλήγουμε σε καμπίνες από τίμιο ξύλο με 5ιντσο γουφερακι και θέση ακρόασης στα 3 μετρα, σε λαμπατους οδηγούς 10ιντσων γουφερ. Θα μου πεις εδώ ο άλλος κόλλησε το χλιδατο του ηχείο στην τζαμαρία της μπαλκονοπορτας και φώναξε την παρέα για ακροάσεις. :biggrin:
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
2.826
Reaction score
5.104
Με το σύνηθες δυναμικο ευρος των περισσότερων ηχογραφήσεων και το συνηθες κακο mix των οργάνων (ασθενικη ντραμς, κλασσικα), το καγκουρικο ακουσμα γινεται πολυ... καγκουρικο. Κατι ξερουν οι χαιενδ κυκλοι που εχουν αποβαλλει το μπασο.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
28.230
Reaction score
39.763
Κατι ξερουν οι χαιενδ κυκλοι που εχουν αποβαλλει το μπασο.
Μπα, στις χαιεντοεκθεσεις, όλο και κάποιες καλά γεμάτες μποτιες ακούγονται σε ωραίες στάθμες από μεγάλα ζώα, πλήρους φάσματος και ικανών σταθμεων.
Από παλιά είναι σουξέ αυτό, πρώτη φορά το άκουσα από τα tdl reference, το ογδοντακατι αν θυμάμαι καλά. ;)
Κι έκλαιγαν τα εξαρακια. :gotcha:
 

Μηνύματα
938
Reaction score
159
Τελικά η όλη διαδρομή (έχω φυσικά ακόμη ποοοολύ δρόμο μπροστά) εξελίσσεται σε πολύ ευχάριστη. Ένα από τα ευχάριστα είναι ότι συνειδητοποίησα πόσα πολλά πολυκάναλα sacd έχω αλλά δεν το έδινα σημασία γιατί δεν ...... Η δυσάρεστη πλευρά της διαπίστωσης είναι ότι τα έργα 5.0 είναι απλά υποφερτά έως αδιάφορα. Τα 5.1 όμως είναι εκπληκτικά και ναι αξίζει η ενασχόληση με το πολυκάναλο στην κλασσική μουσική. Η πιο σημαντική όμως διαπίστωση και συνάμα ευχάριστη είναι το ότι στο πολυκάναλο δεν είναι ότι ακούς κάτι, απλά αυτό που ακούς αρέσει όταν όμως γυρίσεις στο 2κάναλο τότε συνειδητοποιείς την διαφορά της ποιότητας και πλέον δεν έχει γυρισμό. Βέβαια η κλασσική μουσική δεν έχει χαμηλό που να σου ταράζει τα εντόσθια, έχει μεγάλα κρουστά (gran cassa, τύμπανα, γκογκ κλπ) όμως ποτέ δεν είναι κυρίαρχα απλά επιβεβαιώνουν ή τονίζουν κάποιο μέρος του έργου και φυσικά όταν είσαι τουλάχιστον 20μ μακρυά τους και χωρίς ηλεκτρική ενίσχυση μόνο ακους δεν νοιώθεις και όσο πιο μεγάλη η αίθουσα τόσο λιγότερο το ακούς. Στο πολυκάναλο όμως το συνειδοτοποιείς, το νοιώθεις δεν κουράζεσαι ή δεν μπερδεύεται με τα άλλα χαμηλόσυχνα όργανα της ορχήστρας (έγχορδα, πνευστά κλπ) και αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο + στην πολυκάναλη αναπαραγωγή. Οπότε imho ναι αξίζει και φυσικά δεν υπάρχει γυρισμός στο 2κάναλο ... (δεν δοκίμασα ακόμη τα upmixers). Σε αναμονή πλέον καινούριων καλά σχεδιασμένων πολυκάναλων εγγραφών.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
28.230
Reaction score
39.763
συνειδητοποίησα πόσα πολλά πολυκάναλα sacd έχω
SACD ISO ξέρεις να φτιάχνεις;

Δεν είναι τίποτα, ένας σκληρός δουλειά.
Έχει το πλαίσιο, φτηνοί είναι.
Με κούριερ να μου τον στείλεις.
Δε μπορώ να περιμένω...
Post automatically merged:

. Τα 5.1 όμως είναι εκπληκτικά και ναι αξίζει η ενασχόληση με το πολυκάναλο στην κλασσική μουσική.
Τα atmos να δεις έκπληξη που θα πάθεις...
Post automatically merged:

δεν δοκίμασα ακόμη τα upmixers
Θα δώσω φτηνά το sony που κάνει (δοκιμασμένα) πολύ καλό και σύγχρονο upmixing του δικάναλου σε 7.1 οπότε περίμενε λίγο και θα δεις τι θα πάθεις.
Post automatically merged:

Η πιο σημαντική όμως διαπίστωση και συνάμα ευχάριστη είναι το ότι στο πολυκάναλο δεν είναι ότι ακούς κάτι, απλά αυτό που ακούς αρέσει όταν όμως γυρίσεις στο 2κάναλο τότε συνειδητοποιείς την διαφορά της ποιότητας και πλέον δεν έχει γυρισμό.
Έτσι.
Αυτό είναι.
Δεν έχει κάτι το ιδιαίτερο το πολυκάναλο, παίζει νορμάλ, φυσιολογικά, ωραία.

Πρόβλημα έχει το δικάναλο όταν πας να γυρίσεις από πολυκάναλο σε δικάναλο. Τότε καταλαβαίνεις.

Αν ξεκινήσεις να ακούς από δικάναλο, κι αυτό νορμάλ σου φαίνεται. Τα συνηθισμένα. Αν όμως βάλεις πολυκάναλο και μετά το γυρίσεις σε δικάναλο, είναι για γέλια. Τότε, και συγκριτικά, έχοντας σαν αναφορά το φυσιολογικό άκουσμα του πολυκάναλου, αντιλαμβάνεσαι πόσο λάθος πρότυπο είναι το δικάναλο, αφού ...δε μπορεί!

Κι εντάξει, η εμπειρία του immersive δε παλεύεται από ηχεία εδάφους, είτε 2 είτε 32.
Μια διάσταση ακόμα, τι να συζητάμε, είναι χαζό να συζητάς το αυτονόητο...
Μια ολόκληρη διάσταση ακόμα!
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
28.230
Reaction score
39.763
Αν ξεκινήσεις να ακούς από δικάναλο, κι αυτό νορμάλ σου φαίνεται. Τα συνηθισμένα. Αν όμως βάλεις πολυκάναλο και μετά το γυρίσεις σε δικάναλο, είναι για γέλια. Τότε, και συγκριτικά, έχοντας σαν αναφορά το φυσιολογικό άκουσμα του πολυκάναλου, αντιλαμβάνεσαι πόσο λάθος πρότυπο είναι το δικάναλο, αφού ...δε μπορεί!
Αυτό είναι το πρόβλημα βασικά. Το υπογραμμισμένο.

Και εξηγείται από ένα βασικό πρόβλημα της ανθρώπινης βιολογίας:

Την έλλειψη ακουστικής μνήμης που χαρακτηρίζει τον ανθρώπινο εγκέφαλο.

Ακόμα και γω που ακούω τόσο καιρό πολυκάναλο στο χώρο μου, αν καμιά φορά κατά λάθος παίξει δικάναλα, ούτε που το καταλαβαίνω.

Εκ πρώτης όψεως, κι αν ξεκινήσεις ακούγοντας δικάναλο, δε νιώθεις το πρόβλημα.

Γι'αυτό λέει κι ο μπουτχιας, δικαιολογημένα, ότι επιστρέφοντας στο χώρο του μετά από ακρόαση πολυκάναλου σεταπ, δεν νιώθει κάποιο σημαντικό έλλειμμα ακούγοντας το δικό του δικάναλο σύστημα με την όποια περιέλιξη έχει πετύχει στο χώρο του, αυτή που όντως μπορεί να δημιουργηθεί από δικάναλο.

Δεν μπορεί να το νιώσει. Δεν γίνεται. Δεν υπάρχει ακουστική μνήμη.

Πρέπει να κάνεις αλλαγή από πολυκάναλο σε δικάναλο για να το φας στα μούτρα σα κλωτσιά από βόδι. Τότε και μόνο τότε, σε άμεση σύγκριση, αντιλαμβάνεσαι την ανεπάρκεια του δικαναλου για απλώς "φυσιολογικό" άκουσμα.

Τίποτα το ιδιαίτερο, απλώς "νορμάλ, φυσιολογικό" άκουσμα.
 

Μηνύματα
518
Reaction score
970
Αυτό είναι το πρόβλημα βασικά. Το υπογραμμισμένο.

Και εξηγείται από ένα βασικό πρόβλημα της ανθρώπινης βιολογίας:

Την έλλειψη ακουστικής μνήμης που χαρακτηρίζει τον ανθρώπινο εγκέφαλο.

Ακόμα και γω που ακούω τόσο καιρό πολυκάναλο στο χώρο μου, αν καμιά φορά κατά λάθος παίξει δικάναλα, ούτε που το καταλαβαίνω.

Εκ πρώτης όψεως, κι αν ξεκινήσεις ακούγοντας δικάναλο, δε νιώθεις το πρόβλημα.

Γι'αυτό λέει κι ο μπουτχιας, δικαιολογημένα, ότι επιστρέφοντας στο χώρο του μετά από ακρόαση πολυκάναλου σεταπ, δεν νιώθει κάποιο σημαντικό έλλειμμα ακούγοντας το δικό του δικάναλο σύστημα με την όποια περιέλιξη έχει πετύχει στο χώρο του, αυτή που όντως μπορεί να δημιουργηθεί από δικάναλο.

Δεν μπορεί να το νιώσει. Δεν γίνεται. Δεν υπάρχει ακουστική μνήμη.

Πρέπει να κάνεις αλλαγή από πολυκάναλο σε δικάναλο για να το φας στα μούτρα σα κλωτσιά από βόδι. Τότε και μόνο τότε, σε άμεση σύγκριση, αντιλαμβάνεσαι την ανεπάρκεια του δικαναλου για απλώς "φυσιολογικό" άκουσμα.

Τίποτα το ιδιαίτερο, απλώς "νορμάλ, φυσιολογικό" άκουσμα.
Ισχύει αυτό με την έλλειψη ακουστικής μνήμης...

Μερικές φορές όταν μιξάρω τις μουσικές μου στο home studi-άκι (ο Θεός να το κάνει), αλλάζω ηχεία, φεύγω από τα monitors + sub μου και το γυρίζω σε κάτι σχετικά φτηνά ηχειάκια υπολογιστή Yamaha.
Ο λόγος είναι φυσικά για να δω πως θα ακούγεται ότι φτιάχνω σε lo fi συστήματα που είναι γεμάτος ο τόπος...
Με το που κάνω την αλλαγή αρχικά δυσανασχετώ.... (όχι μόνο με τις δικές μου μουσικές αλλά και σε ακρόαση καλά ηχογραφημένου εμπορικού προγράμματος).... μετά από 5-10 λεπτά μου φαίνονται όλα αρκετά φυσιολογικά...
Αν δε, βγω για κανα τσιγάρο και επιστρέψω.... μια χαρά τα ακούω κ αυτά!

Να ναι καλά η έλλειψη ακουστικής μνήμης λοιπόν που μας κρατάει ευχαριστημένους με τα δικάναλα ή τα ταπεινά συστηματάκια μας και απολαμβάνουμε τις μουσικές μας !
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
28.230
Reaction score
39.763
δεν μπερδεύεται με τα άλλα χαμηλόσυχνα όργανα της ορχήστρας (έγχορδα, πνευστά κλπ) και αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο + στην πολυκάναλη αναπαραγωγή. Οπότε imho ναι αξίζει και φυσικά δεν υπάρχει γυρισμός στο 2κάναλο .
Κι εδώ κρύβεται μια απλή αντικειμενική και μετρήσιμη αλήθεια, αυτή του υψηλού δυναμικού εύρους.

Στο τυπικό δικάναλο περιεχόμενο, πρέπει να χωρέσει όλο το συχνοτικό και δυναμικό περιεχόμενο της γκρανκάσας, των μεγάλων τυμπάνων και των λοιπών κρουστών οργάνων της κλασσικής μουσικής, μαζί με όλα τα υπόλοιπα όργανα, τα ήδη απαιτητικά σε αυτούς τους τομείς. Αυτό σημαίνει ότι κατεβαίνει η στάθμη εγγραφής του μιξαρίσματος, για να μην κλιπαρει, ή γίνεται επιπλέον κομπρεσιον, δεν υπάρχουν άλλες μαγικές λύσεις.

Στο πολυκάναλο φορμάτ, περνάει στο .1 κανάλι το πολύ μπάσο των κρουστικών και των υπόλοιπων οργάνων, κι απελευθερώνεται χρήσιμο δυναμικό εύρος στα περισσότερα των 2 κανάλια που είναι διαθέσιμα, οπότε υπάρχει πρακτικά και αντικειμενικά πολύ μεγαλύτερο χρήσιμο δυναμικό εύρος και αυξημένες δυνατότητες ανάλυσης των υπόλοιπων οργάνων που βρίσκονται σε χαμηλότερη στάθμη εγγραφής.

Δηλαδή, δεν είσαι κουφός. Ακούς τα θεωρητικώς και τεχνικώς αναμενόμενα. :)
 

Μηνύματα
1.300
Reaction score
602
Αυτό είναι το πρόβλημα βασικά. Το υπογραμμισμένο.

Και εξηγείται από ένα βασικό πρόβλημα της ανθρώπινης βιολογίας:

Την έλλειψη ακουστικής μνήμης που χαρακτηρίζει τον ανθρώπινο εγκέφαλο.

Ακόμα και γω που ακούω τόσο καιρό πολυκάναλο στο χώρο μου, αν καμιά φορά κατά λάθος παίξει δικάναλα, ούτε που το καταλαβαίνω.

Εκ πρώτης όψεως, κι αν ξεκινήσεις ακούγοντας δικάναλο, δε νιώθεις το πρόβλημα.

Γι'αυτό λέει κι ο μπουτχιας, δικαιολογημένα, ότι επιστρέφοντας στο χώρο του μετά από ακρόαση πολυκάναλου σεταπ, δεν νιώθει κάποιο σημαντικό έλλειμμα ακούγοντας το δικό του δικάναλο σύστημα με την όποια περιέλιξη έχει πετύχει στο χώρο του, αυτή που όντως μπορεί να δημιουργηθεί από δικάναλο.

Δεν μπορεί να το νιώσει. Δεν γίνεται. Δεν υπάρχει ακουστική μνήμη.

Πρέπει να κάνεις αλλαγή από πολυκάναλο σε δικάναλο για να το φας στα μούτρα σα κλωτσιά από βόδι. Τότε και μόνο τότε, σε άμεση σύγκριση, αντιλαμβάνεσαι την ανεπάρκεια του δικαναλου για απλώς "φυσιολογικό" άκουσμα.

Τίποτα το ιδιαίτερο, απλώς "νορμάλ, φυσιολογικό" άκουσμα.
Ακριβώς έτσι είναι. Αυτό εννοούσα ότι ο εγκέφαλος όλα τα σιάζει. Μάλλον εκφράστηκα λάθος.
Post automatically merged:

Ισχύει αυτό με την έλλειψη ακουστικής μνήμης...

Να ναι καλά η έλλειψη ακουστικής μνήμης λοιπόν που μας κρατάει ευχαριστημένους με τα δικάναλα ή τα ταπεινά συστηματάκια μας και απολαμβάνουμε τις μουσικές μας !
Και όταν ακούμε κάτι καλύτερο λέμε πως είναι δυνατόν να άκουγα αυτό που άκουγα πριν!
 

Μηνύματα
5.080
Reaction score
4.791
Κι εδώ κρύβεται μια απλή αντικειμενική και μετρήσιμη αλήθεια, αυτή του υψηλού δυναμικού εύρους.

Στο τυπικό δικάναλο περιεχόμενο, πρέπει να χωρέσει όλο το συχνοτικό και δυναμικό περιεχόμενο της γκρανκάσας, των μεγάλων τυμπάνων και των λοιπών κρουστών οργάνων της κλασσικής μουσικής, μαζί με όλα τα υπόλοιπα όργανα, τα ήδη απαιτητικά σε αυτούς τους τομείς. Αυτό σημαίνει ότι κατεβαίνει η στάθμη εγγραφής του μιξαρίσματος, για να μην κλιπαρει, ή γίνεται επιπλέον κομπρεσιον, δεν υπάρχουν άλλες μαγικές λύσεις.

Στο πολυκάναλο φορμάτ, περνάει στο .1 κανάλι το πολύ μπάσο των κρουστικών και των υπόλοιπων οργάνων, κι απελευθερώνεται χρήσιμο δυναμικό εύρος στα περισσότερα των 2 κανάλια που είναι διαθέσιμα, οπότε υπάρχει πρακτικά και αντικειμενικά πολύ μεγαλύτερο χρήσιμο δυναμικό εύρος και αυξημένες δυνατότητες ανάλυσης των υπόλοιπων οργάνων που βρίσκονται σε χαμηλότερη στάθμη εγγραφής.

Δηλαδή, δεν είσαι κουφός. Ακούς τα θεωρητικώς και τεχνικώς αναμενόμενα. :)
- αυτό με το περιορισμένο δυναμικό εύρος του δικάναλου, δεν είμαι σίγουρος ότι ισχύει - ή ότι το κατάλαβα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
28.230
Reaction score
39.763
- αυτό με το περιορισμένο δυναμικό εύρος του δικάναλου, δεν είμαι σίγουρος ότι ισχύει - ή ότι το κατάλαβα.
Πες ότι έχεις 2 κανάλια κλασσική, τίγκα στα όργανα, χωρίς όμως κρουστά.
Χρήσιμο δυναμικό εύρος για τα όργανα αυτά, είναι το εύρος του μέσου.

Πες ότι έχεις ένα κανάλι μόνο κρουστά.
Χρήσιμο δυναμικό εύρος, το εύρος του μέσου, το ίδιο δηλαδή.

Τώρα πες ότι αυτά τα 3 κανάλια, πρέπει να τα κάνεις 2.

Το'πιασες;

Φαντάσου τώρα 7 κανάλια +1, που πρέπει να τα κάνεις 2. Δράμα.

Φαντάσου 11 κανάλια πλήρους δυναμικού εύρους, που πρέπει να τα κάνεις 2.
Τρατζικ.
 

haris1308

Грязный Харис * * Πάρτε μπιεντάμπλιγιου!!!
Μηνύματα
11.285
Reaction score
17.147

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
2.826
Reaction score
5.104
Όσες φορές σύγκρινα downmixed σε στέρεο πολυκάναλη συναυλία με την ίδια συναυλία σε στέρεο μαμά, η διαφορά στη δυναμική περιοχή ήταν ξεκάθαρη. Το στέρεο μαμά πάντα πιο πουσαρισμένο, φωνακλάδικο και με λιγότερη κρούση.

Από τότε άρχισα να γκρινιάζω και να το γράφω και πολλές φορές εδώ ότι η πλειοψηφία των στέρεο εγγραφών δεν αξίζει κάτι καλύτερο από sonos ή τίβολι, πεταμένα λεφτά δίνουμε στα στέρεα.

Οι στέρεο εκδόσεις γίνονται mastered για ραδιόφωνο, φορητά, κινητά, κλπ. Χάλι. (*) Οι πολυκάναλες, όχι.

(*) Η κλασσική μουσική και αρκετή τζαζ είναι ΟΚ και σε στέρεο.
 
Last edited:


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
9.796
Reaction score
19.277
- αυτό με το περιορισμένο δυναμικό εύρος του δικάναλου, δεν είμαι σίγουρος ότι ισχύει - ή ότι το κατάλαβα.
Δεν θίγει την ποιότητα των συσκευών αναπαραγωγής,αλλά τις επιλογές και συνεπαγόμενες ενέργειες που γίνονται σε θεμελιώδες στάδιο,εκείνο της παραγωγής.
Η συγκατοίκηση σε περιορισμένο πλήθος καναλιών οργάνων που εκπέμπουν σε κοινή συχνοτική ζώνη συνεπάγεται μεγαλύτερους συμβιβασμούς κατά την μίξη,αφού οι αρμονικές σχέσεις και τα διακροτήματα μεταξύ των διαφορετικών οργάνων θα γίνονται πολυπλοκότερα.

Αυτή η Αρχή ισχύει ακόμα περισσότερο για όσα όργανα συνυπάρχουν σε απόκριση στις πρώτες οκτάβες όπου έχουμε να διαχειριστούμε και ανώτερα ποσά ενέργειας με τη μέριμνα να μην προκύπτουν αισθητά επικαλυπτικά φαινόμενα μεταξύ των επιμέρους οργάνων.
...
Γι'αυτό λέει κι ο μπουτχιας, δικαιολογημένα, ότι επιστρέφοντας στο χώρο του μετά από ακρόαση πολυκάναλου σεταπ, δεν νιώθει κάποιο σημαντικό έλλειμμα ακούγοντας το δικό του δικάναλο σύστημα με την όποια περιέλιξη έχει πετύχει στο χώρο του, αυτή που όντως μπορεί να δημιουργηθεί από δικάναλο.

Δεν μπορεί να το νιώσει. Δεν γίνεται. Δεν υπάρχει ακουστική μνήμη.

Πρέπει να κάνεις αλλαγή από πολυκάναλο σε δικάναλο για να το φας στα μούτρα σα κλωτσιά από βόδι. Τότε και μόνο τότε, σε άμεση σύγκριση, αντιλαμβάνεσαι την ανεπάρκεια του δικαναλου για απλώς "φυσιολογικό" άκουσμα.

Τίποτα το ιδιαίτερο, απλώς "νορμάλ, φυσιολογικό" άκουσμα.
Φίλτατε Ear,όσο και να το παιδεύεις,η καθημερινή μου δραστηριότητα δεν συμβαδίζει με το να καθόμουν επί ώρες ν'ακούω κάποιο πολυκαναλικό setup και ιδίως σε αφιερωμένο γι αυτό χώρο.
Πιο συγκεκριμένα έχω πάψει γενικώς να κάνω ακροάσεις καθισμένος σε sweet spot για παρατεταμένα χρονικά διαστήματα.

Τα μόνα μέρη που θα βόλευε να στηθεί πολυκαναλικό setup θα ήταν ο χώρος εργασίας ή το υπνοδωμάτιο,λόγω των ωρών που περνάω ευρισκόμενος σε συγκεκριμένες θέσεις εντός τους.Γνωρίζεις όμως ότι ούτε κι εσύ θα το έκανες σε τέτοιους χώρους.

Δεν αναμένεται όμως να στήνω immersive εκεί.Κι ευτυχώς ζω ανέτως με δικαναλικά setup.
 

Μηνύματα
5.080
Reaction score
4.791
Πες ότι έχεις 2 κανάλια κλασσική, τίγκα στα όργανα, χωρίς όμως κρουστά.
Χρήσιμο δυναμικό εύρος για τα όργανα αυτά, είναι το εύρος του μέσου.

Πες ότι έχεις ένα κανάλι μόνο κρουστά.
Χρήσιμο δυναμικό εύρος, το εύρος του μέσου, το ίδιο δηλαδή.

Τώρα πες ότι αυτά τα 3 κανάλια, πρέπει να τα κάνεις 2.

Το'πιασες;

Φαντάσου τώρα 7 κανάλια +1, που πρέπει να τα κάνεις 2. Δράμα.

Φαντάσου 11 κανάλια πλήρους δυναμικού εύρους, που πρέπει να τα κάνεις 2.
Τρατζικ.
Δεν θίγει την ποιότητα των συσκευών αναπαραγωγής,αλλά τις επιλογές και συνεπαγόμενες ενέργειες που γίνονται σε θεμελιώδες στάδιο,εκείνο της παραγωγής.
Η συγκατοίκηση σε περιορισμένο πλήθος καναλιών οργάνων που εκπέμπουν σε κοινή συχνοτική ζώνη συνεπάγεται μεγαλύτερους συμβιβασμούς κατά την μίξη,αφού οι αρμονικές σχέσεις και τα διακροτήματα μεταξύ των διαφορετικών οργάνων θα γίνονται πολυπλοκότερα.

Αυτή η Αρχή ισχύει ακόμα περισσότερο για όσα όργανα συνυπάρχουν σε απόκριση στις πρώτες οκτάβες όπου έχουμε να διαχειριστούμε και ανώτερα ποσά ενέργειας με τη μέριμνα να μην προκύπτουν αισθητά επικαλυπτικά φαινόμενα μεταξύ των επιμέρους οργάνων.
- προσπαθώ να καταλάβω, αλλά κάτι μου διαφεύγει.
- αν υποθέσουμε ότι έχουμε δύο άριστα μικρόφωνα σε δύο θέσεις στον χώρο, τότε είναι απαραίτητη η μίξη?
- σε αυτή την περίπτωση, πως υποβαθμίζεται το συχνοτικό περιεχόμενο στις κατώτερες οκτάβες?
- μήπως το θέμα είναι η αδυναμία των sub, να ακολουθήσουν πιστά την κυματομορφή λόγω αδράνειας?
- και τελικά τι υποστηρίζουμε? ότι ο ιδανικός αριθμός ηχείων, θα πρέπει να είναι ίσος, ή μεγαλύτερος του αριθμού οργάνων, για να μην χάσουμε σε δυναμική περιοχή? (- τουλάχιστον στις χαμηλές συχνότητες? )
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
28.230
Reaction score
39.763
όσο και να το παιδεύεις
Με παρεξηγησες, δεν παιδεύω τίποτα, και δεν γράφω αυτά που γράφω για να σε πείσω να στήσεις immersive setup, δεν χρειάζεται. Ξέρω ότι ξέρεις, επίσης ότι δεν έχει πρακτική χρησιμότητα για σένα προς το παρόν, κι ότι αν υπάρξει αφορμή για να το στήσεις, δε θα μας ρωτήσεις. :lol:

Απλώς κάνω προσπάθεια ερμηνείας των ακουστικών εμπειριών που κατατίθενται και συσχέτισης αυτών με τις αρχές λειτουργίας της ακοής και των ηχογραφήσεων. Παίζω με τα pdf να περνάει η ώρα. ;)
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
150.523
Μηνύματα
2.240.438
Members
34.205
Νεότερο μέλος
Ixnos001
Top