Ερ0τικά βοηθήμ@τ@



Vakis2000

Κλιψ κλαψ
Μηνύματα
8.404
Reaction score
9.484
Μιας και αναφέραμε την παραπάνω φράση:
Μιλάμε για το .... 600 ΠΧ!!!!!!

Το απόσπασμα του χωρίου με τη φράση του Σόλωνα («γηράσκω δ’ αιεί πολλά διδασκόμενος»), όπως την αλιεύουμε μέσα από τον Θησαυρό της Ελληνικής Γλώσσας.

ΕΙΝΑΙ από τις συχνότερες φράσεις, που ακούγαμε από τους μεγαλύτερους και μάλλον η δεύτερη σε συχνότητα από αυτήν των αρχαίων προγόνων μας, όπως το γνωμικό : «Μέτρον άριστον». ή “παν μετρον άριστον”.


Πρόκειται, ασφαλώς, για τη φράση: «Γηράσκω αεί διδασκόμενος», που μέχρι σήμερα πιστεύαμε ότι ήταν του Σωκράτη, του μεγάλου Αθηναίου φιλόσοφου που, δυστυχώς, οι Αθηναίοι καταδίκασαν σε θάνατο!

Η πατρότητα του σπουδαίου αυτού γνωμικού ανήκει στον Σόλωνα, τον γνωστό Αθηναίο νομοθέτη, που είπε τη φράση ως εξής: «Γηράσκω δ’ αιεί πολλά διδασκόμενος» (Fragment 18 line 1).


Σόλων

Είναι γεγονός ότι η αρχαία ελεγεία υπήρξε γνήσιο δημιούργημα των Ιώνων. Γι’ αυτό η γλώσσα της είναι κατά βάθος ιωνική, στην οποία έχουν διεισδύσει από την επική κάθε είδους στοιχεία. Κάτω από την επίδραση της γλώσσας του είδους, ακολουθώντας την παράδοση των μεγάλων Ιώνων ελεγειοποιών, ο σοφός Αθηναίος νομοθέτης και ποιητής, ο ονομαστός Σόλων (640-560 π.Χ.), που οδήγησε την πατρίδα του στο δρόμο της ποιητικής και της πολιτικής δόξας, συνέθεσε την ποίησή του.
Ο Σόλων καταγόταν από την οικογένεια των Μεντιδών στην οποία ανήκε και ο τελευταίος βασιλιάς των Αθηνών Κόδρος. Για εμπορικούς σκοπούς έκανε πολλά ταξίδια στην Αίγυπτο και την Ασία. Οι αποδημίες αυτές τον όπλισαν με ευρύτατες γνώσεις και μεγάλη πείρα, που τον βοήθησαν αργότερα στην πολιτική του σταδιοδρομία. Το 594 ως άρχοντας κατόρθωσε με την υποτίμηση του νομίσματος να ανακουφίσει τους καταχρεωμένους πολίτες που αποστέναζαν κάτω από την πίεση της τάξης των πλουσίων.
Για να πετύχει ο Σόλων τον κατευνασμό των πολιτικών ερίδων, κατάρτισε την περίφημη νομοθεσία του, που μετά την κύρωσή της, καταγράφτηκε σε ξύλινους άξονες, “τας κύρβεις”, που στήθηκαν στο Πρυτανείο. Με τις μεταρρυθμίσεις που επέφερε, οι σπουδαιότερες από τις οποίες ήταν η παραχώρηση δικαιωμάτων και στο λαό για την εκλογή των αρχόντων και η “σεισάχθεια” μπήκαν τα θεμέλια, στα οποία στηρίχτηκε η δημιουργία της Αθηναϊκής Δημοκρατίας.
Μετά το 594 φαίνεται ότι ο Σόλων αναμίχτηκε στα δημόσια πράγματα των Αθηνών είτε ως στρατηγός, είτε ως εκπρόσωπος των Αθηναίων στο Αμφικτιονικό Συνέδριο στον ιερό πόλεμο εναντίον των Κρισσαίων (591 π.Χ.). Πέθανε γέροντας ογδόντα χρονών. Όσο ζούσε αλλά και μετά το θάνατό του ο Σόλων υπήρξε πρόσωπο αγαπητό στους Αθηναίους. Τον θεωρούσαν έναν από τους επτά σοφούς και έτρεφαν γι’ αυτόν μεγάλη εκτίμηση. Ο Πλάτων τον αναφέρει, μόνο αυτόν, από τους ποιητές και ο Αριστοτέλης λέγει ότι με το Σόλωνα αρχίζει η Αθηναϊκή Δημοκρατία.
Στον “Περί Παραπρεσβείας” λόγο του, ο Δημοσθένης για να δείξει πόσο μεγάλο κακό μπορούν να κάνουν στην πολιτεία οι κακοί πολίτες, παρεμβάλλει ένα εκτεταμένο απόσπασμα από μια ελεγεία του Σόλωνα.
Στα νεανικά του χρόνια ο Σόλων έγραφε ερωτικά ποιήματα, στα οποία εξυμνούσε τις χαρές της ζωής και την ακολασία στον έρωτα. Μετά όμως οι στίχοι του ξέφυγαν από το περιεχόμενό αυτό και υπηρέτησαν τις πολιτικές του επιδιώξεις. Κατά το Διογένη το Λαέρτιο ο Σόλων έγραψε 5.000 στίχους, που διακρίνονται σε ελεγείες, ιάμβους και επωδούς. Από τα ποιήματά του αυτά σώθηκαν μερικά μικρά αποσπάσματα ιάμβων και τροχαϊκών τετραμέτρων και σχολίων. Το μεγαλύτερο σωζόμενο απόσπασμα αποτελείται από 76 στίχους και επιγράφεται “Ελεγεία”. Είχε προταχθεί από το Σόλωνα στην ποιητική συλλογή που εξέδωσε και περικλείνει όλη την κοσμοθεωρία του. Σ’ αυτήν εκφράζει την τραγική αντίληψη για τη ζωή και λέγει ότι κανείς δε γνωρίζει τι του επιφυλάσσει η μοίρα. Σε άλλο απόσπασμα από την ελεγεία του “Ευνομία”, που αποτελείται από 39 στίχους, ο Σόλωνας συμβουλεύει τους Αθηναίους να σέβονται τους νόμους και τη δίκη.
Στα χρόνια των πολέμων ανάμεσα στους Αθηναίους και τους Μεγαρείς ο Σόλων προέτρεψε τους συμπολίτες του να ανακαταλάβουν τη Σαλαμίνα με την ελεγεία “Σαλαμίς”, που αποτελούσαν 100 στίχοι.
Άλλα έργα του Σόλωνα υπήρξαν η ελεγεία “Προς Φιλόκυπρον” το φίλο του βασιλιά της Κύπρου, “Υποθήκαι εις εαυτόν”, “Προς Κριτίαν” κ.ά.
Σχετικά με τις θρησκευτικές και ηθικές ιδέες του Σόλωνα. παρατηρούμε ότι πηγάζουν από τις αντιλήψεις για τη θρησκεία και τις ηθικές αξίες της εποχής του, ενώ οι κοινωνικές του ιδέες, που βρήκαν την ολοκλήρωσή τους στο νομοθετικό του έργο, αποβλέπουν πιο μακριά στο απώτερο μέλλον.
Ο Αθηναίος νομοθέτης πιστεύει ολόψυχα στην πρόοδο και γι’ αυτό δεν τάσσεται στο πλευρό καμιάς από τις αντιμαχόμενες παρατάξεις των Αθηνών και αγωνίζεται για την επικράτηση της κοινωνικής δικαιοσύνης. Το σύνολο της ποίησης αυτό φανερώνει το σκοπό του αυτό. (Ματζέντα, Ερμηνευτικό Εγκυκλοπαιδικό Λεξικό).
 






Μηνύματα
1.094
Reaction score
2.560
Τραβάτε στις γυναίκες σας ρε κιουραταδες μετά από μισό αιώνα γάμου που δεν θέλει να σας ακούει ούτε να ανοιγοκλείνερε τα μάτια σας μικρά μου πουρειντζερ και πείτε τες θα κάνουμε το σεξ που κάναμε νέοι για 4 ώρες.....
 

abcd

Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
Super Moderator
Μηνύματα
82.205
Reaction score
107.804
ΑΜΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΑΡΑΧΝΗ ΓΙΑ ΝΑ ΠΗΔΗΞΩ ΧΑΙΡΕΤΑ ΜΟΥ ΤΟΝ ΠΛΑΤΑΝΟ.... :party:
Ε ναι, θα βαρεθούν όλες οι γκόμενές σου και θα φύγουν! :p
 



ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.934
Μηνύματα
3.034.808
Members
38.520
Νεότερο μέλος
Atoll
Top