Ζητείται σχέδιο για κατασκευή Ενισχυτή με Λυχνίες!

Μηνύματα
1.935
Reaction score
13
g.kar said:
Οι καλύτεροι Μ/Σ τυλίγονται στο χέρι. Μέχρι να μάθεις όμως πως τους τυλίγει ο γεράκος γκουρού (???) θα χαλάσεις όλα τα αποθέματα χαλκοσύρματος της Ελλάδας.

Η λύση για M/Σ εξόδου είναι πλέον μονόδρομος . Hammond . Αρκετα οικονομικοί.
δες κι αυτό : http://www.hammondmfg.com/clsover.htm
Για M/Σ τροφοδοσίας στον Γιατρά στην Καλλιθέα.
Φοβαμαι οτι εχω ΣΟΒΑΡΕΣ αντιρρησεις, και εξηγουμαι
Οι μετασχηματιστες εξοδου (σε σχεση με αυτους της τροφοδοσιας) ειναι ΠΟΛΥ ειδικη υποθεση.
Οι λογοι ειναι εν συντομια οι εξης :
1) Καθε μετ/στης που διαχειριζεται ακουστικες συχνοτητες πρεπει να αποκρινεται ΓΡΑΜΜΙΚΑ σε ολο το φασμα μεταξυ τουλαχιστον 20 Hz -30 KHz, ενω οι τροφοδοσιας οφειλουν να εργαζονται στα 50-60 Hz και επισης καλο θα ηταν να καταπνιγουν οτιδηποτε απο εκει και πανω.
2) Μετα απο πολλες δεκαετιες (λιγο μετα τον Β παγκοσμιο) απο τοτε που ο D.T.N Williamson λανσαρησε τον περιφημο μετασχηματιστη του, ολοι προσπαθουν να ακολουθουν τις βασικες αρχες που εθεσε ο παραπανω, δηλαδη πολυπλεγμενο πρωτευον και δευτερευον (τουλαχιστον 5 + 5 επαλληλες στρωσεις) προκειμενου να εξασφαλιζεται υψηλη συζευξη πρωτευοντος- δευτερευοντος, και να ελαχιστοποιουνται οι αδεσποτες χωρητικοτητες (stray capacitance) ωστε να μην κοβονται οι υψηλες συχνοτητες.
Προκειμενου για Push Pull o μετ/στης οφειλει επισης να εχει απολυτως συμμετρικη περιελιξη, που σημαινει οτι τα δυο μερη του πρωτευοντος πρεπει να τυλιγονται ταυτοχρονα με κοινη αρχη την μεσαια ληψη (το Β+) και με ελεγχομενη δυναμη εξελασεως (τεντωματος) του συρματος. Δεν βλεπω πως θα πετυχει ακομη και η ΜΥΘΙΚΗ φιγουρα του γερο Τζεπετου να τυλιξει κατι τετοιο στο χερι. Ποσο μαλλον καποιος απειρος...
3) Ο πυρηνας ενος μετ/στη εξοδου που σεβεται τον εαυτο του δεν μπορει να ειναι για πολλους λογους ιδιας ποιοτητας με ενος μετ/στη Τροφοδοσιας. Αυτο κανει ακομη πιο δυσκολη την ιδιοκατασκευη, ακομη και για ΣΟΒΑΡΕΣ βιοτεχνιες. Οι σωστοι πυρηνες για Audio πρεπει να ειναι "Silicon Ιmpegnated Steel". Προσκαλω τον καθενα να του δειξω με τον φτωχο μου εργαστηριακο εξοπλισμο, ποσο ΧΑΛΙΑ μπορει να ειναι ενας μετ/στης εξοδου, και ειδικα οταν αυτος που τον κατασκευαζει τον προοριζει για ερασιτεχνη DIYer, ή σε ορισμενες περιπτωσεις μεταφερει στα εργα του το θρασσος της αγνοιας.
4) Για τους μετ/στες Εξοδου υπαρχουν και τα "ψιλα γραμματα" που δεν ειναι καθολου ψιλα εκτος και αν ειναι κανεις οπαδος της αντιληψης "Ελα μωρε τωρα.. Τι ψαχνεις να βρεις? Μερικα απο αυτα ειναι το μεγεθος Q (Quality factor) που σε σοβαρες σχεδιασεις δεν αφηνεται στην τυχη. Αλλο σοβαρο και αγνοημενο ειναι Η Φασικη Συμπεριφορα του μετ/στη ανα την κλιμακα των Ακουστικων συχνοτητων.
Δεν επιτρεπεται οι διαφορες συχνοτητες να εχουν πολυ διαφορετικους χρονους Διελευσης μεσα απο τον Μετ/στη Εξοδου. Και βεβαια εαν συνεχισουμε ετσι παμε σε σεμιναριο και οχι συμμετοχη σε φορουμ.

Κατα σειρα ποιοτητας και καταλληλοτητας για Hi-End Audio τα διαφορα ειδη ως προς την κατασκευη Μετ/στων Εξοδου εχουν ως εξης με το καλυτερο να προηγειται :
1) Toroidal
2) Double-C core
3) E I laminations ( γνωστος κλασσικος υλοποιημενος κατα Williamson)

Απο αυτους περιελιξη απο ερασιτεχνες εννοειται μονο για τους Δευτερους και Τριτους, για πρακτικους λογους και με σεβασμο στα προαναφερθεντα.
Οι Τοροειδεις ειναι απιθανο να γινουν στο χερι διοτι η κουλουρα απο το συρμα θα πρεπει να περναει ολοκληρη για καθε μια σπειρα απο το κεντρο του κυκλικου πυρηνα. Οποτε παει περιπατο η ελεγχομενη μηχανικη ταση της περιελιξης, συμμετρικο τυλιγμα κλπ.
Εαν μαλιστα μιλαμε για Εξοδου Single Ended των τυπων 2 και 3 υπαρχει σαφως θεμα με τον υπολογισμο και υλοποιηση του (απαραιτητου) διακενου ειτε των Ε και Ι του κλασσικου πυρηνα, ειτε των δυο αντικρυστων C του double-C πυρηνα.
Η τεχνολογια των Τοροειδων σαν μετ/στες Εξοδου απεχει οσο η Ημερα με την Νυχτα απο την αντιστοιχη των Τοροειδων Τροφοδοσιας και δεν υπαρχει περιπτωση να γινει σωστος Τοροειδης μετ/στης με προχειρη ή καθολου σχεδιαστικη εμπειρια απο περιφερειακες βιοτεχνιες (Δυστυχως)
Οι Hammond σαν μετ/στες Εξοδου ειναι για τους Αμερικανους οτι ειναι η Ρετσινα για μας ή το Chianti για τους Ιταλους. Ενα πλατια διαδεδομενο φτηνο λαικο κρασι για οχι ιδιαιτερα εκλεπτυσμενα γουστα, που ωστοσο σε καποιες περιπτωσεις ειναι οτι πρεπει.
Και αυτη η χρηση για τους Hammond ειναι οι Ενισχυτες Stage ( για κιθαρες κλπ) αλλα λιγοτερο για γνησιο Hi-End, και δεν καταλαβα γιατι ειναι ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ. Η ΑΓΟΡΑ ΒΡΩΜΑΕΙ ΑΠΟ ΜΕΤ/ΣΤΕΣ ΕΞΟΔΟΥ. Σε πρωτη ζητηση υπαρχουν οι πολυ καλυτεροι Αγλικοι SOWTER και AUDIO NOTE, οι Σουηδικοι LUNDHALL, οι Ιταλικοι BARTOLUCCI, πολλοι και καλοι Γερμανικοι, και οι Εξαιρετικοι Ολλανδικοι TOROIDAL της AMPLIMO, σχεδιασης του iR Menno VanderVeen.
Θα ηταν αδικο να μην αναφερω οτι σαν ΚΟΡΥΦΑΙΟΥΣ μετ/στες εξοδου ΕΓΩ επιλεγω πανηγυρικα για τους Ενισχυτες μου και προτεινω τους VANDERVEEN, τους οποιους τελειως συμπτωματικα διαθετω αποκλειστικα στην Ελληνικη αγορα. Για τυχον φιλυποπτους συμφορουμιτες λεω οτι η επιλογη μου αυτη εχει στηριχτει σε Αντικειμενικα κριτηρια και δεν βρισκω τον λογο γιατι θα επρεπε να την αποσιωπησω
.
 

Μηνύματα
8.248
Reaction score
3.497
Μιχάλη, πιστεύω ότι οι Μ/Σ εξόδου της Hammond έχουν πολύ καλή απόδοση για την τιμή τους.
Χρησιμοποιούνται από αρκετούς κατασκευαστές και ιδιοκατασκευαστές στον κόσμο ειδικά όταν το συνολικό budget είναι περιορισμένο. Ανέφερα πριν ότι η λύση με Μ/Σ Hammond ήταν μονόδρομος κυρίως λόγω τιμής και διαθεσιμότητας στην Ελλάδα.

Σίγουρα υπάρχουν και καλύτεροι Μ/Σ από τους Hammond, σε ότι αφορά τα μετρήσιμα τεχνικά χαρακτηριστικά τους.
Ομως, εάν το μοναδικό σου κριτήριο είναι μονάχα τα καλύτερα τεχνικά χαρακτηριστικά, τότε θα πρέπει να δεις σοβαρά και την λύση με ενισχυτή στερεάς κατάστασης (χώρις λάμπες και Μ/Σ εξόδου).
Ο καλύτερος Μ/Σ είναι ο ανύπαρκτος Μ/Σ. Αναφέρομαι προφανώς σε ενισχυτές στερεάς κατάστασης (τρανσίστορς και ICs) με πολύ καλύτερα μετρήσιμα (όχι υποκειμενικά) τεχνικα χαρακτηριστικά από αποιονδήποτε άλλο λαμπάτο ενισχυτή στον κόσμο.

Επομένως η επιλογή και του Μ/.Σ εξόδου είναι καθαρά θέμα γούστου (υποκειμενικό) :roll:.

Υπάρχουν και κάποιοι παλαιοί Μ/Σ π.χ της Cary ή της McIntosh που δεν μπορούν να τους ξαναφτιάξουν σήμερα με σύγχρονο εξοπλισμό. Ασχετα με το πως μετράνε στο πάγκο του εργαστηρίου αυτοί οι παλαιοί Μ/Σ έπαιζαν μουσική ενώ κάποοι άλλοι, που μπορεί να ματράνε καλύτερα στον πάγκο του εργαστηριου, απλά δεν παίζουν μουσική.

Και να ήταν μόνο οι Μ/Σ εξόδου καλά θα ήταν. Με τις λάμπες να δεις τι παχνίδι παίζεται. :idea: :idea: :idea:
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.951
Reaction score
23.020
g.kar said:
Επομένως η επιλογή και του Μ/.Σ εξόδου είναι καθαρά θέμα γούστου (υποκειμενικό) :roll:.
Ελπίζω να αστειεύεσαι.

g.kar said:
Υπάρχουν και κάποιοι παλαιοί Μ/Σ π.χ της Cary ή της McIntosh που δεν μπορούν να τους ξαναφτιάξουν σήμερα με σύγχονο εξοπλισμό.
Ποιός το λέει αυτό;
 

Μηνύματα
8.248
Reaction score
3.497
Εδώ που τα λεμε ακόμα και ο ήχος μια αντίστασης άνθρακα ή ενός πυκνωτή είναι θέμα γούστου, δεν θα είναι ένας ολόκληρος Μ/Σ ?

Κώστα, για ορισμένους παλαιούς χειροποίητους Μ/Σ κάποιοι σήμερα πληρώνουν μια ολόκληρη περιουσία. Δεν διαφωνώ με τις προτιμήσεις τους ουτε για το πως διαχειρίζονται τα χρήματά τους. Απλά το ανέφερα σαν παράδειγμα.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.951
Reaction score
23.020
Εάν σήμερα κάποιοι έχουν τη διάθεση να πληρώνουν μια ολόκληρη περιουσία για παλαιούς χειροποίητους Μ/Σ, αυτό δεν σημαίνει ότι η σύγχρονη τεχνολογία δεν μπορεί να τους κατασκευάσει. Και να σου πω κάτι. Το χειροποίητο το πράγματος οφείλετο σε αδυναμία αυτοματοποίησης του κατασκευαστικού μέρους. Και, εδώ που τα λέμε, μεταπολεμικά, ποια μηχανή έχει χειροποίητους ΜΤΣ;
 

Μηνύματα
8.248
Reaction score
3.497
Ισως να μην υπάρχουν πλέον οι ίδιες ποιότητες μετάλλων που υπήρχαν παλαιότερα, τα βερνίκια, τα κεριά , οι ίδιες ανοχές, ατέλειες κ.λ.π.
Τι να πω ?

Το ίδιο ισχύει και για κάποιες NOS αυθεντικές λάμπες . Δες σε τι τιμές έχουν φτάσει σήμερα κάποιεςαυθεντκές παλαιές λυχνίες 300Β της Western Electric ή κάποιες άλλες 2Α3 της Penta κ.λ.π !!!!
Για να τις αναζητά τόσος πολύς κόσμος, μάλλον ψάχνει για τον συγκεκριμένο μουσικό χαρακτήρα που είχαν αυτές οι παλαιές λάμπες. Είναι και οι συλλέκτες και η μόδα στη μέση . Αστα να πάνε. Η κατάσταση έχει ξεφύγει αρκετά .
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
298
Δρ Ντίνος Πικάπιος - said:
g.kar said:
Υπάρχουν και κάποιοι παλαιοί Μ/Σ π.χ της Cary ή της McIntosh που δεν μπορούν να τους ξαναφτιάξουν σήμερα με σύγχονο εξοπλισμό.
Ποιός το λέει αυτό;
Κακά τα ψέματα, Δρ Πικάπιε, ορισμένα μυστικά (Πυραμίδες, διαστημοδρόμια των Άνδεων, η φιλοσοφική λίθος, παλαιοί Μ/Σ) χάθηκαν για πάντα.
 

Μηνύματα
8.248
Reaction score
3.497
Σε τεχνικά χαρακτηριστικά, ένας τελεστικός τελευταίας γενιάς με 3 μπαταρίες των 9 volts, μετράει καλύτερα στο εργαστήριο απ΄ότι ένας άλλος πανάκριβος λαμπάτος προενισχυτης.

Κάποτε είχα έναν προ με τελεστικό σε ένα χάρτινο κουτάκι με ελάχιστες εσωτερικές καλωδιώσεις που λειτουργούσε με μπαταρίες. Το ποιο απλό κύκλωμα που θα μπορούσε ποτέ να κατασκευαστεί με έναν μόνο τελεστικό ενισχυτή (τσιπάκι) ανά κανάλι και 5 βαθμίδες κέρδους χωρίς την χρήση μηχανικού επιλογέα στάθμης.

Από ήχο, ήταν σαν να συνέδεες απευθείας το CD player στον τελικό ενισχυτή. Ο ήχος του προενισχυτή ήταν ότι ποιο ουδέτερο είχα ακούσει εκείνη την εποχή.
Να όμως που δεν είχε ο άτιμος ο προ το χρώμα της λάμπας και τις ατέλειες .....και το χρώμα της λάμπας αρέσει ....
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
13
g.kar said:
Μιχάλη, πιστεύω ότι οι Μ/Σ εξόδου της Hammond έχουν πολύ καλή απόδοση για την τιμή τους.
Χρησιμοποιούνται από αρκετούς κατασκευαστές και ιδιοκατασκευαστές στον κόσμο ειδικά όταν το συνολικό budget είναι περιορισμένο. Ανέφερα πριν ότι η λύση με Μ/Σ Hammond ήταν μονόδρομος κυρίως λόγω τιμής και διαθεσιμότητας στην Ελλάδα.

Σίγουρα υπάρχουν και καλύτεροι Μ/Σ από τους Hammond, σε ότι αφορά τα μετρήσιμα τεχνικά χαρακτηριστικά τους.
Ομως, εάν το μοναδικό σου κριτήριο είναι μονάχα τα καλύτερα τεχνικά χαρακτηριστικά, τότε θα πρέπει να δεις σοβαρά και την λύση με ενισχυτή στερεάς κατάστασης (χώρις λάμπες και Μ/Σ εξόδου).
Ο καλύτερος Μ/Σ είναι ο ανύπαρκτος Μ/Σ. Αναφέρομαι προφανώς σε ενισχυτές στερεάς κατάστασης (τρανσίστορς και ICs) με πολύ καλύτερα μετρήσιμα (όχι υποκειμενικά) τεχνικα χαρακτηριστικά από αποιονδήποτε άλλο λαμπάτο ενισχυτή στον κόσμο.

Επομένως η επιλογή και του Μ/.Σ εξόδου είναι καθαρά θέμα γούστου (υποκειμενικό) :roll:.

Υπάρχουν και κάποιοι παλαιοί Μ/Σ π.χ της Cary ή της McIntosh που δεν μπορούν να τους ξαναφτιάξουν σήμερα με σύγχρονο εξοπλισμό. Ασχετα με το πως μετράνε στο πάγκο του εργαστηρίου αυτοί οι παλαιοί Μ/Σ έπαιζαν μουσική ενώ κάποοι άλλοι, που μπορεί να ματράνε καλύτερα στον πάγκο του εργαστηριου, απλά δεν παίζουν μουσική.

Και να ήταν μόνο οι Μ/Σ εξόδου καλά θα ήταν. Με τις λάμπες να δεις τι παχνίδι παίζεται. :idea: :idea: :idea:


Το περιφημο διλλημα για το εαν οι Ηλεκτρικες μετρησεις συμβαδιζουν με την Ακουστικη Πιστοτητα για μενα ειναι λυμενο προ πολλου. Συγχωρεσε με αλλα διαφωνω καθ'ολες τις δυνατες γωνιες προσπτωσεως σε καθε επιμερους σκεπτικο σου των παραπανω παραγραφων. Προφανως δεν γνωριζεις τις αποψεις μου στο συγκεκριμενο.
Κανε αν θελεις τον κοπο να τις βρεις πιο ανεπτυγμενες εδω http://www.Audiocraftworks.gr/gr/arthra/erotapant/reference.htm
Εαν θελεις να δεις το εργο που εχει προκυψει με βαση αυτες τις αποψεις διαβασε τον ΗΧΟ του Νοεμβριου,
τεστ Scout MkII. Συγνωμμη για το θριαμβευτικο υφος, (συνηθως ειμαι πιο κρατημενος) αλλα σημερα ολοκληρωνεται ενας κυκλος προσπαθειων που ξεκινησε ΠΟΛΥ-ΠΟΛΥ πριν. Και το μονο σιγουρο ειναι οτι ανοιγει ενας αλλος.

Μιχαλης Σπερτος
 

Μηνύματα
8.248
Reaction score
3.497
Μιχάλη καλημέρα. Αν και δεν γνωριζόμαστε, μου αρέσει το θριαμβευτικό σου ύφος.
Στο συγκεκριμένο link που μας παραπέμπεις δυστυχώς δεν μπορώ να συνδεθώ.

Μπήκα όμως στο site σου και διάβασα κάποια πολύ ενδιαφέροντα πραγματα.

Εντύπωση μου έκανε αυτό που αναφέρεις για τις λυχνίες :

Ερώτηση: Γιατί Λυχνιες ?

Απαντηση : Διοτι ακουγονται καλυτερα ! Οτιδηποτε αλλο μας επαναφερει σε αυτο.






------- Audio Craftworks --------
 

Μηνύματα
8.248
Reaction score
3.497
Μιχάλη , δεν είχα τον χρόνο να διαβάσω όλα τα άρθρα σου στην Audio Craftworks.
Δεν γνωρίζω ποιες είναι οι σχεδιαστικές σου προσεγγίσεις ούτε έχω ακούσει ποτέ κάποιο δικό σου μηχάνημα.
Θα ήθελα όμως να μου απαντήσεις σε 2 απλές ερωτήσεις πριν μπούμε σε άλλα ειδικότερα θέματα.

1. Κάτι που μετράει καλύτερα , ακούγεται απαραίτητα και καλύτερα ?
2. Ποια είναι τα τεχνικά χαρακτηριστικά που εσύ μετράς γιατί πιστεύεις ότι έχουν άμεση σχέση με την ποιότητα της αναπαραγωγής της μουσικής ?

Ευχαριστώ.
 

Μηνύματα
8.248
Reaction score
3.497
Μιχάλη, επίσης διαβασα στο site σου το εξής:

"Στην Audio Craftworks στην σειρα των Hi-End συσκευων μας διαθετουμε Παθητικους και Ενεργους Προενισχυτες, με ‘η χωρις Τηλεχειρισμο, καθως και Phono stage MM/MC, με χρηση επιλεγμενων διακριτων Ημιαγωγων (Transistors). Ειναι αποψη μας οτι σε ενα Ενεργο Προενισχυτη, Phono stage ‘Η Line stage, οπου εχουμε να ενισχυσουμε σχετικα ασθενη σηματα, ειναι προτιμοτερη η χρηση Transistors, εφοσον ο Ενισχυτης Ισχυος που ακολουθει ειναι Λαμπατος. Η επιλογη μας αυτη εχει προκυψει μετα απο σειρα δοκιμων με αρκετα Εξαιρετικα δειγματα τετοιων συσκευων της αγορας, με ενισχυτικα εξαρτηματα καθε ειδους. Τα ακουστικα αποτελεσματα για αυτες τις βαθμιδες, εκλειναν σαφως και χαρακτηριστικα υπερ των Ημιαγωγων, και μαλιστα των διακριτων Ημιαγωγων, και σε δευτερη μοιρα υπερ ελαχιστων και πανακριβων Τελεστικων Ενισχυτων ( Op-amps ). O Λαμπατος χαρακτηρας εξασφαλιζεται βασικα απο τον Ενισχυτη Ισχυος (ειτε Ολοκληρωμενο ειτε Τελικο) και δεν υπαρχει λογος να επιμεινουμε με λαμπες σε βαθμιδες που διαχειριζονται ασθενεστερα σηματα γιατι μαλλον ζημια κανουμε.
Στην αντιθετη περιπτωση, δηλαδη εχοντας Ενισχυτη Ισχυος με Ημιαγωγους (Transistors – FET) και Λαμπατο προενισχυτη ‘η Phono stage, δεν γινεται ουσιαστικα αισθητος ο χαρακτηρας της λαμπας και το μονο που εχουμε ειναι μια μεσοβεζικη υβριδικη κατασταση που υποσχεται χροια λαμπας χωρις να την εχει. Εχει ομως σαφως χαμηλοτερο κοστος και ισως καποιο διαφημιστικο πλεονεκτημα εναντι ενος αμιγως Solid State συστηματος. "




Aν κατάλαβα καλά, θεωρείς ότι στην περίπτωση χρήσης λαμπάτου τελικού ενισχυτή προτείνεις ο προενισχυτής να είναι κατασκευασμένος από εξαρτήματα στερεάς κατάστασης (τρανσίστορς) .
Kαι δεν ισχύει για σένα το αντίθετο.
Δηλαδή τρανσιστοράτος τελικός με προενίσχυση λαμπας δεν έχει νόημα ?
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
298
Μιχαλης Σπερτος said:
Εαν θελεις να δεις το εργο που εχει προκυψει με βαση αυτες τις αποψεις διαβασε τον ΗΧΟ του Νοεμβριου,
τεστ Scout MkII. Συγνωμμη για το θριαμβευτικο υφος, (συνηθως ειμαι πιο κρατημενος)
Μιχάλη, αντιλαμβάνομαι την ικανοποίησή σου, όσο και το γιατί δεν μπορείς να γράψεις κι άλλα πάνω στο θέμα. Μία παράκληση από μένα: αν δεν σου κάνει κόπο, γράψε σε τι διαφέρει η τριοδική από την ultralinear λειτουργία: ηλεκτρικά-κυκλωματικά και, αν το κρίνεις σκόπιμο, ηχητικά.
 

Μηνύματα
8.248
Reaction score
3.497
Μιχάλη , αν μου επιτρέπεις μια ακόμα ερώτηση.
Τα λαμπάτα και τα τρανσιστοράτα βατς γιατί λένε ορισμένοι ότι δεν είναι ίδια ?
Πέρα από τα αποθέματα της τροφοδοσίας σε joules υπάρχει και κάτι άλλο ?
Πως είναι δυνατόν ένας ενισχυτής τρανσιστοράτος με αντίσταση εξόδου της τάξης των ολίγων mΩ να οδηγεί με τάση ένα ηχείο χειρότερα από έναν λαμπάτο που παρουσιάζει και μεγαλύτερη αντίσταση εξόδου. Τα μεγάφωνα των ηχείων είναι σχεδιασμένα να οδηγούνται με ενισχυτή τάσης ή με ενισχυτή ρεύματος ?
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
13
g.kar said:
Μιχάλη, επίσης διαβασα στο site σου το εξής:

"Στην Audio Craftworks στην σειρα των Hi-End συσκευων μας διαθετουμε Παθητικους και Ενεργους Προενισχυτες, με ‘η χωρις Τηλεχειρισμο, καθως και Phono stage MM/MC, με χρηση επιλεγμενων διακριτων Ημιαγωγων (Transistors). Ειναι αποψη μας οτι σε ενα Ενεργο Προενισχυτη, Phono stage ‘Η Line stage, οπου εχουμε να ενισχυσουμε σχετικα ασθενη σηματα, ειναι προτιμοτερη η χρηση Transistors, εφοσον ο Ενισχυτης Ισχυος που ακολουθει ειναι Λαμπατος. Η επιλογη μας αυτη εχει προκυψει μετα απο σειρα δοκιμων με αρκετα Εξαιρετικα δειγματα τετοιων συσκευων της αγορας, με ενισχυτικα εξαρτηματα καθε ειδους. Τα ακουστικα αποτελεσματα για αυτες τις βαθμιδες, εκλειναν σαφως και χαρακτηριστικα υπερ των Ημιαγωγων, και μαλιστα των διακριτων Ημιαγωγων, και σε δευτερη μοιρα υπερ ελαχιστων και πανακριβων Τελεστικων Ενισχυτων ( Op-amps ). O Λαμπατος χαρακτηρας εξασφαλιζεται βασικα απο τον Ενισχυτη Ισχυος (ειτε Ολοκληρωμενο ειτε Τελικο) και δεν υπαρχει λογος να επιμεινουμε με λαμπες σε βαθμιδες που διαχειριζονται ασθενεστερα σηματα γιατι μαλλον ζημια κανουμε.
Στην αντιθετη περιπτωση, δηλαδη εχοντας Ενισχυτη Ισχυος με Ημιαγωγους (Transistors – FET) και Λαμπατο προενισχυτη ‘η Phono stage, δεν γινεται ουσιαστικα αισθητος ο χαρακτηρας της λαμπας και το μονο που εχουμε ειναι μια μεσοβεζικη υβριδικη κατασταση που υποσχεται χροια λαμπας χωρις να την εχει. Εχει ομως σαφως χαμηλοτερο κοστος και ισως καποιο διαφημιστικο πλεονεκτημα εναντι ενος αμιγως Solid State συστηματος. "




Aν κατάλαβα καλά, θεωρείς ότι στην περίπτωση χρήσης λαμπάτου τελικού ενισχυτή προτείνεις ο προενισχυτής να είναι κατασκευασμένος από εξαρτήματα στερεάς κατάστασης (τρανσίστορς) .
Kαι δεν ισχύει για σένα το αντίθετο.
Δηλαδή τρανσιστοράτος τελικός με προενίσχυση λαμπας δεν έχει νόημα ?
Σωστα καταλαβες. Αν επρεπε να απαντησω με μια λεξη θα ελεγα ΝΑΙ. Προφανως αυτη ειναι η γενικη ιδεα που εγω εχω αποκομισει. Βεβαια κατα περιπτωσεις μπορει να μην ισχυει στον ιδιο βαθμο. Παντως να μην ξεχναμε οτι οι περισσοτερες πηγες (px CD, Tuner) φερνουν το σημα σε Line Level με ημιαγωγους γενικα (Transistors , op amps)
Στο δευτερο (και αντιθετο) σαφως θεωρω οτι ειναι μικρη η "δοση" λαμπας που μπορεις να παρεις με αυτον τον τροπο. Εαν σου αρκει ειναι θεμα προσωπικου γουστου και δευτερευοντως σχεδιασης του τελικου.
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
13
g.kar said:
Μιχάλη , δεν είχα τον χρόνο να διαβάσω όλα τα άρθρα σου στην Audio Craftworks.
Δεν γνωρίζω ποιες είναι οι σχεδιαστικές σου προσεγγίσεις ούτε έχω ακούσει ποτέ κάποιο δικό σου μηχάνημα.
Θα ήθελα όμως να μου απαντήσεις σε 2 απλές ερωτήσεις πριν μπούμε σε άλλα ειδικότερα θέματα.

1. Κάτι που μετράει καλύτερα , ακούγεται απαραίτητα και καλύτερα ?
2. Ποια είναι τα τεχνικά χαρακτηριστικά που εσύ μετράς γιατί πιστεύεις ότι έχουν άμεση σχέση με την ποιότητα της αναπαραγωγής της μουσικής ?

Ευχαριστώ.


Ειμαι προθυμος να εμπλακω που λενε και οι πιλοτοι αλλα πανω σ'αυτα εχουν γραφτει τομοι. Πως να απαντησει κανεις τωρα με δυο κουβεντες. Παντως εαν το θελεις ετσι
1. Οχι απαραιτητα αλλα συνηθως ΝΑΙ
2. Ενα καλο ενισχυτικο οφειλει να μην υστερει πουθενα. Μιλωντας για την ΠΙΣΤΟΤΗΤΑ παλιοτερα ειχα ενα κολλημα με την Αρμονικη παραμορφωση. Στην πορεια καταλαβα οτι 8 στους 10 ακροατες γουσταρουν (χωρις να το ξερουν ή να το παραδεχονται) καποιο βαθμο παραμορφωσης. Εξαλλου η Αρμονικη παραμορφωση στις χαμηλες περναει απαρατηρητη. Ακομη παραπερα συμπερανα οτι εκεινο που αρεσει ειναι η δευτερη αρμονικη αλλα οχι η τριτη.

Προς το παρον αυτα, γιατι ειμαι πτωμα. Σορρυ
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
13
RDoherty said:
Μιχαλης Σπερτος said:
Εαν θελεις να δεις το εργο που εχει προκυψει με βαση αυτες τις αποψεις διαβασε τον ΗΧΟ του Νοεμβριου,
τεστ Scout MkII. Συγνωμμη για το θριαμβευτικο υφος, (συνηθως ειμαι πιο κρατημενος)
Μιχάλη, αντιλαμβάνομαι την ικανοποίησή σου, όσο και το γιατί δεν μπορείς να γράψεις κι άλλα πάνω στο θέμα. Μία παράκληση από μένα: αν δεν σου κάνει κόπο, γράψε σε τι διαφέρει η τριοδική από την ultralinear λειτουργία: ηλεκτρικά-κυκλωματικά και, αν το κρίνεις σκόπιμο, ηχητικά.
Αναμενε εκτενη αναφορα αλλα εν τω μεταξει δες εδω http://www.Audiocraftworks.gr/gr/pages/arthra/internet/Triodeconnect.jpg και εδω
http://www.Audiocraftworks.gr/gr/pages/arthra/internet/ULpoint.jpg
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
13
g.kar said:
Μιχάλη καλημέρα. Αν και δεν γνωριζόμαστε, μου αρέσει το θριαμβευτικό σου ύφος.
Στο συγκεκριμένο link που μας παραπέμπεις δυστυχώς δεν μπορώ να συνδεθώ.

Μπήκα όμως στο site σου και διάβασα κάποια πολύ ενδιαφέροντα πραγματα.

Εντύπωση μου έκανε αυτό που αναφέρεις για τις λυχνίες :

Ερώτηση: Γιατί Λυχνιες ?

Απαντηση : Διοτι ακουγονται καλυτερα ! Οτιδηποτε αλλο μας επαναφερει σε αυτο.






------- Audio Craftworks --------
Δεν βρηκες το Link διοτι το εδωσα λαθος. Αυτο ειναι το σωστο
http://www.AudioCraftworks.gr/gr/pages/arthra/erotapant/reference.htm

To θεμα Γιατι Λυχνιες μου εδωσε την ευκαιρια να τεμπελιασω.
Ομως για τα υπολοιπα υπαρχει πιο αναλυτικη παρουσιαση.
 

Μηνύματα
8.248
Reaction score
3.497
Μιχάλη σε ευχαριστώ για τις απαντήσεις.
θα ήθελα όμως να μου δώσεις μια ποιο συγκεκριμένη απάντηση για τις μετρήσεις που πιστεύεις εσύ ότι πάιζουν πρωταρχικό ρόλο. Η ερώτηση δεν ήταν τι πιστεύουν οι άλλοι που γράψανε τους χιλιάδες τόμους.
Για παράδειγμα σε έναν ενισχυτή ο κατασκευαστής αναγκάζεται εκ των πραγμάτων να κάνει κάποιους συμβιβασμούς. Ορισμένοι χρησιμοποιούν πιο φτηνα υλικά είτε αυτά βρίσκονται στην τροφοδοσία είτε στις εσωτερικές καλωδιώσεις είτε οπουδήποτε αλλού. Λένε ότι ένα μεγάλο ποσοστό του κόστους κατασκευής πάει στο ίδιο το κουτί της συσκευής.
Εσύ εαν επιτρέπεται σε ποια σημεία εστιάζεις περισσότερο την προσοχή σου ?
Εχεις την δυνατότητα να μετρήσεις και να τεκμηριώσεις τα αποτελέσματα μιας δικης σου σχεδίασης ειδικότερα εαν πρόκειται για χρήση audiophile (audio grade) παθητικών υλικών ?
Οποτε βρεις χρόνο μου απαντάς. Δεν βιάζομαι.
Σε ευχαριστώ και πάλι.
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
13
g.kar said:
Μιχάλη σε ευχαριστώ για τις απαντήσεις.
θα ήθελα όμως να μου δώσεις μια ποιο συγκεκριμένη απάντηση για τις μετρήσεις που πιστεύεις εσύ ότι πάιζουν πρωταρχικό ρόλο. Η ερώτηση δεν ήταν τι πιστεύουν οι άλλοι που γράψανε τους χιλιάδες τόμους.
Για παράδειγμα σε έναν ενισχυτή ο κατασκευαστής αναγκάζεται εκ των πραγμάτων να κάνει κάποιους συμβιβασμούς. Ορισμένοι χρησιμοποιούν πιο φτηνα υλικά είτε αυτά βρίσκονται στην τροφοδοσία είτε στις εσωτερικές καλωδιώσεις είτε οπουδήποτε αλλού. Λένε ότι ένα μεγάλο ποσοστό του κόστους κατασκευής πάει στο ίδιο το κουτί της συσκευής.
Εσύ εαν επιτρέπεται σε ποια σημεία εστιάζεις περισσότερο την προσοχή σου ?
Εχεις την δυνατότητα να μετρήσεις και να τεκμηριώσεις τα αποτελέσματα μιας δικης σου σχεδίασης ειδικότερα εαν πρόκειται για χρήση audiophile (audio grade) παθητικών υλικών ?
Οποτε βρεις χρόνο μου απαντάς. Δεν βιάζομαι.
Μωρε εσυ δεν βιαζεσε αλλα βιαζονται αλλοι και εγω πρεπει να ανταποκριθω αμεσα.
Ειλικρινα φοβαμαι οτι δεν θα μπορεσω να σε καλυψω μεσα απο την διαδικασια του φορουμ.
Ειναι σαν να ζητας απο ενα μαγειρα να σε κανει μαγειρα μεσα σε δυο σελιδες.
Για να μην φανταστεις οτι με το παραπανω παω να την κοπανησω αλα Γαλλικα, σε προσκαλω σε συναντηση απο κοντα στον χωρο μου, οπως και ολη την παλιοπαρεα σας (καλα οχι ολη, δεν εχω σινεμα) ωστε να αξιοποιηθει ο χρονος μας κατα το καλυτερο δυνατον, και να γνωρισεις καλυτερα αυτον που τωρα πιθανον να αντιλαμβανεσαι (και με το δικιο σου) σαν Αλεξιπτωτιστη στον χωρο. Ωρες λειτουργιας 10.00 - 16.00 και 20.00 - 24.00 καθημερινα. Επισης Σαββατα και Κυριακες 10.00 - 14.30. Τα εξασφαιρα στην εισοδο. Ενδυμα περιπατου.

ΟΠΑ
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.902
Μηνύματα
3.033.378
Members
38.519
Νεότερο μέλος
mrkgeo
Top