- Μηνύματα
- 1.935
- Reaction score
- 13
Φοβαμαι οτι εχω ΣΟΒΑΡΕΣ αντιρρησεις, και εξηγουμαιg.kar said:Οι καλύτεροι Μ/Σ τυλίγονται στο χέρι. Μέχρι να μάθεις όμως πως τους τυλίγει ο γεράκος γκουρού (???) θα χαλάσεις όλα τα αποθέματα χαλκοσύρματος της Ελλάδας.
Η λύση για M/Σ εξόδου είναι πλέον μονόδρομος . Hammond . Αρκετα οικονομικοί.
δες κι αυτό : http://www.hammondmfg.com/clsover.htm
Για M/Σ τροφοδοσίας στον Γιατρά στην Καλλιθέα.
Οι μετασχηματιστες εξοδου (σε σχεση με αυτους της τροφοδοσιας) ειναι ΠΟΛΥ ειδικη υποθεση.
Οι λογοι ειναι εν συντομια οι εξης :
1) Καθε μετ/στης που διαχειριζεται ακουστικες συχνοτητες πρεπει να αποκρινεται ΓΡΑΜΜΙΚΑ σε ολο το φασμα μεταξυ τουλαχιστον 20 Hz -30 KHz, ενω οι τροφοδοσιας οφειλουν να εργαζονται στα 50-60 Hz και επισης καλο θα ηταν να καταπνιγουν οτιδηποτε απο εκει και πανω.
2) Μετα απο πολλες δεκαετιες (λιγο μετα τον Β παγκοσμιο) απο τοτε που ο D.T.N Williamson λανσαρησε τον περιφημο μετασχηματιστη του, ολοι προσπαθουν να ακολουθουν τις βασικες αρχες που εθεσε ο παραπανω, δηλαδη πολυπλεγμενο πρωτευον και δευτερευον (τουλαχιστον 5 + 5 επαλληλες στρωσεις) προκειμενου να εξασφαλιζεται υψηλη συζευξη πρωτευοντος- δευτερευοντος, και να ελαχιστοποιουνται οι αδεσποτες χωρητικοτητες (stray capacitance) ωστε να μην κοβονται οι υψηλες συχνοτητες.
Προκειμενου για Push Pull o μετ/στης οφειλει επισης να εχει απολυτως συμμετρικη περιελιξη, που σημαινει οτι τα δυο μερη του πρωτευοντος πρεπει να τυλιγονται ταυτοχρονα με κοινη αρχη την μεσαια ληψη (το Β+) και με ελεγχομενη δυναμη εξελασεως (τεντωματος) του συρματος. Δεν βλεπω πως θα πετυχει ακομη και η ΜΥΘΙΚΗ φιγουρα του γερο Τζεπετου να τυλιξει κατι τετοιο στο χερι. Ποσο μαλλον καποιος απειρος...
3) Ο πυρηνας ενος μετ/στη εξοδου που σεβεται τον εαυτο του δεν μπορει να ειναι για πολλους λογους ιδιας ποιοτητας με ενος μετ/στη Τροφοδοσιας. Αυτο κανει ακομη πιο δυσκολη την ιδιοκατασκευη, ακομη και για ΣΟΒΑΡΕΣ βιοτεχνιες. Οι σωστοι πυρηνες για Audio πρεπει να ειναι "Silicon Ιmpegnated Steel". Προσκαλω τον καθενα να του δειξω με τον φτωχο μου εργαστηριακο εξοπλισμο, ποσο ΧΑΛΙΑ μπορει να ειναι ενας μετ/στης εξοδου, και ειδικα οταν αυτος που τον κατασκευαζει τον προοριζει για ερασιτεχνη DIYer, ή σε ορισμενες περιπτωσεις μεταφερει στα εργα του το θρασσος της αγνοιας.
4) Για τους μετ/στες Εξοδου υπαρχουν και τα "ψιλα γραμματα" που δεν ειναι καθολου ψιλα εκτος και αν ειναι κανεις οπαδος της αντιληψης "Ελα μωρε τωρα.. Τι ψαχνεις να βρεις? Μερικα απο αυτα ειναι το μεγεθος Q (Quality factor) που σε σοβαρες σχεδιασεις δεν αφηνεται στην τυχη. Αλλο σοβαρο και αγνοημενο ειναι Η Φασικη Συμπεριφορα του μετ/στη ανα την κλιμακα των Ακουστικων συχνοτητων.
Δεν επιτρεπεται οι διαφορες συχνοτητες να εχουν πολυ διαφορετικους χρονους Διελευσης μεσα απο τον Μετ/στη Εξοδου. Και βεβαια εαν συνεχισουμε ετσι παμε σε σεμιναριο και οχι συμμετοχη σε φορουμ.
Κατα σειρα ποιοτητας και καταλληλοτητας για Hi-End Audio τα διαφορα ειδη ως προς την κατασκευη Μετ/στων Εξοδου εχουν ως εξης με το καλυτερο να προηγειται :
1) Toroidal
2) Double-C core
3) E I laminations ( γνωστος κλασσικος υλοποιημενος κατα Williamson)
Απο αυτους περιελιξη απο ερασιτεχνες εννοειται μονο για τους Δευτερους και Τριτους, για πρακτικους λογους και με σεβασμο στα προαναφερθεντα.
Οι Τοροειδεις ειναι απιθανο να γινουν στο χερι διοτι η κουλουρα απο το συρμα θα πρεπει να περναει ολοκληρη για καθε μια σπειρα απο το κεντρο του κυκλικου πυρηνα. Οποτε παει περιπατο η ελεγχομενη μηχανικη ταση της περιελιξης, συμμετρικο τυλιγμα κλπ.
Εαν μαλιστα μιλαμε για Εξοδου Single Ended των τυπων 2 και 3 υπαρχει σαφως θεμα με τον υπολογισμο και υλοποιηση του (απαραιτητου) διακενου ειτε των Ε και Ι του κλασσικου πυρηνα, ειτε των δυο αντικρυστων C του double-C πυρηνα.
Η τεχνολογια των Τοροειδων σαν μετ/στες Εξοδου απεχει οσο η Ημερα με την Νυχτα απο την αντιστοιχη των Τοροειδων Τροφοδοσιας και δεν υπαρχει περιπτωση να γινει σωστος Τοροειδης μετ/στης με προχειρη ή καθολου σχεδιαστικη εμπειρια απο περιφερειακες βιοτεχνιες (Δυστυχως)
Οι Hammond σαν μετ/στες Εξοδου ειναι για τους Αμερικανους οτι ειναι η Ρετσινα για μας ή το Chianti για τους Ιταλους. Ενα πλατια διαδεδομενο φτηνο λαικο κρασι για οχι ιδιαιτερα εκλεπτυσμενα γουστα, που ωστοσο σε καποιες περιπτωσεις ειναι οτι πρεπει.
Και αυτη η χρηση για τους Hammond ειναι οι Ενισχυτες Stage ( για κιθαρες κλπ) αλλα λιγοτερο για γνησιο Hi-End, και δεν καταλαβα γιατι ειναι ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ. Η ΑΓΟΡΑ ΒΡΩΜΑΕΙ ΑΠΟ ΜΕΤ/ΣΤΕΣ ΕΞΟΔΟΥ. Σε πρωτη ζητηση υπαρχουν οι πολυ καλυτεροι Αγλικοι SOWTER και AUDIO NOTE, οι Σουηδικοι LUNDHALL, οι Ιταλικοι BARTOLUCCI, πολλοι και καλοι Γερμανικοι, και οι Εξαιρετικοι Ολλανδικοι TOROIDAL της AMPLIMO, σχεδιασης του iR Menno VanderVeen.
Θα ηταν αδικο να μην αναφερω οτι σαν ΚΟΡΥΦΑΙΟΥΣ μετ/στες εξοδου ΕΓΩ επιλεγω πανηγυρικα για τους Ενισχυτες μου και προτεινω τους VANDERVEEN, τους οποιους τελειως συμπτωματικα διαθετω αποκλειστικα στην Ελληνικη αγορα. Για τυχον φιλυποπτους συμφορουμιτες λεω οτι η επιλογη μου αυτη εχει στηριχτει σε Αντικειμενικα κριτηρια και δεν βρισκω τον λογο γιατι θα επρεπε να την αποσιωπησω.