alexis
Reticular Activating System
- Μηνύματα
- 18.928
- Reaction score
- 32.913
Ξεχνάς ότι αρκετοί κατασκευαστές οχημάτων φτιάχνουν ήδη (ή θα φτιάξουν αργότερα) τα δικά τους εργοστάσια παραγωγής μπαταριών. Οι τιμές που αναφέρονται στο άρθρο είναι αυτές που μπορεί να δώσει η Tesla και η BYD. H καθετοποιημένη παραγωγή BEVs με τις μπαταρίες μέσα, θα ρίξει αρκετά το κόστος.Πολύ καλό! (Αν και παραπλανητικός τίτλος)
View attachment 344997
Όπως σας είπα, είμαστε στα 100$/kWh και μέχρι το 2030 δε θα φτάσει τα 60$/kWh, θα είναι λίγο παραπάνω.
Μια 60-αρα μπαταρία τώρα έχει κόστος κελιών 6 χιλιάρικα.
Το 2030 θα κοστίζει λίγο πάνω από 3,6 χιλιάρικα.
Δηλαδή σε 6 χρόνια από τώρα, η μείωση τιμής που θα προκύψει στα EV με 60-αρα μπαταρία λόγω φτηνότερων κελιών, θα είναι μόλις 2,3 χιλιάρικα, δε θα φτάσει καν τα 2,4 χιλιάρικα.
Μη περιμένετε να γίνουν "φτηνά" τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επειδή θα πέσει η τιμή των μπαταριών.
Έπεσε ήδη. Ότι ήταν να γίνει, ουσιαστικά έχει γίνει.
Και οι μπαταρίες που θα είναι διαθέσιμες το 2030 θα είναι οι γνωστές μπαταρίες που έχουμε και τώρα διαθέσιμες, οι ίδιες χημείες, μη περιμένετε solid state και λοιπά φούμαρα σε αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής το 2030.
Οι solid state, εαν προλάβουν να βγουν έστω και σα δείγμα στην κυκλοφορία μέχρι το 2030, θα είναι για ελάχιστα ΙΧ, πολύ πολύ ακριβά πχ σουπερσπορ αυτοκίνητα, κάνα Rolls-Royce, και τέτοια. Στα 50$/kWh η solid state μπαταρία, ούτε το 2050, ούτε μπορώ να φανταστώ πότε. Οκ, το βρήκα, κάποτε που δε θα ζούμε.![]()
Σου δίνω ως παράδειγμα τα $60.000 Καναδά για αλλαγή μπαταρίας σε Ionic 5, τα 18.000€ - 20.000€ που θέλει η Renault για την 60αρα του Megane χωρίς εγκατάσταση σύμφωνα με Γαλλικα μέσα, ενώ η BYD ζητά 9000€ για μια τοποθετημένη 60αρα Blade. Μόλις ξεκινήσουν να κατασκευάζουν και δικές τους μπαταρίες οι τιμές θα πέσουν και άλλο.