Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

TGD

Μηνύματα
7.233
Reaction score
7.254
Πέτυχα στην εθνική ένα ID4 με θεσσαλονικιές πινακίδες. Η VW έχει βελτιώσει αφάνταστα το βαρετό στυλ της (αυτό που έκανε τους σχεδιαστές του ομίλου να σηκωθούν και να πάνε στη Hyundai). Και στη διχρωμία ήταν κουκλί! Κλάσεις ομορφότερο από Tesla, Honda, κλπ.

Αλλά το πέρασα σαν σταματημένο. Μάλλον προσπαθούσε να φτάσει στην Αθήνα χωρίς να το φορτίσει ;)
 

gid

Μηνύματα
7.438
Reaction score
8.670
Βρες μου ένα ICE φτηνότερο από το δικό μου id3, προφανώς αυτόματο, κατά προτίμηση πισοκινητο όπως το id3, που να διαθέτει τουλάχιστον 204 άλογα ώστε να κάνει 0-100 σε 7
Πάντως ICE με τελική άνω των 163χ/ω σου βρίσκω πανεύκολα! :fuckyou:
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.429
Reaction score
125.716
Για το id3 με την 58-αρα μπαταρία, πάω στοίχημα ότι κάνει το Βόλο - Αθήνα (330χλμ) με 120χλμ/ω.

Το Αθήνα - Λαμία (212χλμ) το κάνει με 150χλμ/ω στάνταρ. Η δική μου δοκιμή έδειξε 230χλμ αυτονομίας με τέρμα το γκάζι..

Σιγουρα, 100%.

Επί της ευκαιρίας, ξεκίνησα να δουλεύω το Β, που κάνει αυτόματο φρενάρισμα όταν αφήνεις το πεταλ επιτάχυνσης, και βγάζει όντως χαμηλότερη κατανάλωση. Πχ η τωρινη:

16263744082467221255146335846810.jpg


Ως τώρα οδηγούσα στο D, να τσουλαει ελεύθερα.
Όντως κάνει διαφορά.
Πάντως ICE με τελική άνω των 163χ/ω σου βρίσκω πανεύκολα! :fuckyou:
Άμα θες τελική, να μιλήσουμε για Τεσλα. :fuckyou:
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.429
Reaction score
125.716
Έχουμε δει δεδομένα στατιστικών μελετών, που αναφέρουν πως ο μέσος όρος ημερήσιας μετακίνησης των Ευρωπαίων οδηγών είναι 30χλμ.

Με ένα αυτοκίνητο 400χλμ αυτονομίας (μικτός κύκλος wltp) το 20-80% της καθημερινής (μικτής) χρήσης είναι 240χλμ δηλαδή αρκεί για 8 ημέρες από 30χλμ/ημ, κοινώς για τον μέσο Ευρωπαίο θα χρειάζεται 1 φορά την εβδομάδα φόρτιση.

Σε μεγαλύτερο ταξίδι, με μια στάση θα βγάλει ~700χλμ, και είναι πολύ σπάνιο να χρειαστεί κάποιος περισσότερα.

Σιγουρα θα υπάρχουν κάποιοι οδηγοί που πραγματικά χρειάζονται περισσότερη αυτονομία σχεδόν καθημερινά, οπότε για αυτούς μια αυτονομία 700 και 900 και 1000 χλμ θα είναι το ζητούμενο, μα αποτελούν πραγματικά πολύ μικρή μειοψηφία.

Βεβαίως δεν είναι οικονομικό από πλευράς κατανάλωσης να κουβαλάς το βάρος μιας 150kwh μπαταρίας για να κάνεις λίγα χιλιόμετρα καθημερινά κι ένα μεγάλο ταξίδι 2 φορές το χρόνο.

Κατά τη γνώμη μου, το ζητούμενο δεν είναι οι τεράστιες μπαταρίες, αλλά η ακαριαία φόρτισή τους. Αν η φόρτιση σε 5-10' φτάσει να σου δίνει 300χλμ αυτονομίας, έχει τελειώσει το θέμα.

Προς ώρας, 300χλμ αυτονομίας φορτίζεις σε 1 ώρα με 50 kw συνεχή φόρτιση, σε μισή ώρα με 100 kw συνεχή φόρτιση και αναμένεται σύντομα να υλοποιηθεί σε 15' με 200 kw συνεχή φόρτιση (ακόμα δε το κάνει κανένα).

ΙΜΗΟ πραγματική ταχυφορτιση χρειάζονται τα ev για μεγάλα ταξίδια (και διαθέσιμους τέτοιους ταχυφορτιστες στο οδικό δίκτυο), κι όχι τεράστιες μπαταρίες.

Για την καθημερινότητα των μικρών ημερησίων μετακινήσεων, είναι ήδη τα απόλυτα εργαλεία, με μια προϋπόθεση: να υπάρχει δυνατότητα φόρτισης στο σπίτι ή στη δουλειά.

Για μεγάλα ταξίδια σε ταχείας κυκλοφορίας αυτοκινητόδρομο, προς ώρας, χρειάζεται μια στάση 30-40' κάθε 300-350χλμ, αντε το πολύ 450χλμ, αναλόγως μπαταρίας. Αν αντέχεις αυτόν τον περιορισμό, προχωράς.


ΥΓ. Ελπίζω οι νέες μπαταρίες από Τεσλα του χρόνου, να προσφέρουν 300χλμ φόρτισης σε 15' με συνεχή ρυθμό 200kw. Αυτός είναι ο στόχος όλων..
 
Last edited:

Μηνύματα
15.063
Reaction score
20.849
Και η χωρητικότητα είναι θέμα για όσο η συχνή φόρτιση θα μειώνει το προσδόκιμο ζωής της μπαταρίας.
Βασικά θέλουμε να γίνουν οι κιλοβατώρες στραγάλια και να μην πιάνουν χώρο .
Θα γίνει και αυτό σύντομα
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.026
Reaction score
6.827
Και η χωρητικότητα είναι θέμα για όσο η συχνή φόρτιση θα μειώνει το προσδόκιμο ζωής της μπαταρίας.
Ισχύει, αλλά το θεωρώ δευτερεύον. Πιο εύκολο και απλό θα είναι να αλλάζεις την μπαταρία όταν έχει πέσει τόσο πολύ που δεν σε καλύπτει πια, παρά και πάλι να κουβαλάς άχρηστο βάρος/κόστος/χωρητικότητα προκαταβολικά.

Και ναι, ξέρω ότι οι μπαταρίες ακόμα και σήμερα είναι αρκετά ακριβές, αλλά αυτό δεν θα ισχύει για πάντα, ήδη έχουν φθηνύνει πάρα πολύ.

Υ.Γ. Συν ότι η αντικατάσταση δεν θα κοστίζει όσο η αγορά της καινούργιας, καθώς και η παλιά που βγάζεις έχει αξία, κι ας είναι στο 70%, δεν είναι για πέταμα.
 
Last edited:

gid

Μηνύματα
7.438
Reaction score
8.670
Μόλις τελείωσε στο κανάλι της Βουλής ένα ντοκιμαντέρ με αντικείμενο αυτό. Το μέλλον της φόρτισης διαφαίνεται πολύ καλό.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.429
Reaction score
125.716
Μόλις τελείωσε στο κανάλι της Βουλής ένα ντοκιμαντέρ με αντικείμενο αυτό. Το μέλλον της φόρτισης διαφαίνεται πολύ καλό.
Είναι απολύτως βέβαιο ότι θα γίνει εφικτό σύντομα να φορτίζεις 300χλμ σε 10-15', χρειάζεται συνεχή ρυθμό φόρτισης 200 kW ή και περισσότερο.

Όλες οι φίρμες θα το καταφέρουν, το πολύ μέχρι το 2025. Όλες. Ανεξαιρέτως.

Βεβαίως θα γίνουν πιο φτηνές οι μπαταρίες, και πιο ελαφριές. Στάνταρ.
 

Μηνύματα
27.309
Reaction score
25.330
Καλά !
Εγώ θέλω να δώ , που θα βρεθούν όλα αυτά τα KW για να φορτίσουν τόσα αυτοκίνητα , όσα πουληθούν τέλος πάντων , τόσο γρήγορα , όταν με τις σημερινές συνθήκες το δίκτυο της ΔΕΗ δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες , για τα κλιματιστικά το καλοκαίρι. Θα μπορεί να δώσει όλο αυτό το έξτρα ρεύμα ?
Μάλλον λογαριάζουμε χωρίς τον ξενοδόχο μου φαίνεται.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.429
Reaction score
125.716
Επί της ευκαιρίας, βγήκε επισήμως η πρόταση, παρά τις αντιδράσεις Γερμανίας και Γαλλίας.


Τέλος το 2035 στην Ευρώπη για την πώληση αυτοκινήτων ορυκτών καυσίμων, μόνο μηδενικών ρύπων.

Βεβαίως πολλές χώρες έχουν ήδη ανακοινώσει πως θα απαγορεύσουν την πώληση ice αρκετά νωρίτερα.
 
Last edited:


Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.422
Reaction score
74.785
Οι μπαταρίες αλλάζονται πανεύκολα σε 2-3 ώρες. Δεν λέω οτι θα συμβαίνει, αλλά οι μπαταρίες είναι κατά κανόνα βιδωμένες απο κάτω με τα υδραυλικά και τα ηλεκτρικά εύκολα προσβάσιμα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.429
Reaction score
125.716
Οι μπαταρίες, αν και όποτε χρειαστεί, θα αλλάζουν πανεύκολα, φτηνά, από μικρά συνεργεία της γειτονιάς.
Ήδη έχουν ανθίσει τέτοιες πρακτικές σε Τεσλα στο us οφ Α.

Οι "μπαταρίες μέρος του πλαισίου", όπως και οι στερεάς κατάστασης κλπ, θα είναι μόνο για τα luxury ev, με εγγύηση εκατομμυρίων χιλιομέτρων, πρακτικά αφθαρτες, ενώ τα τυπικά εμπορικά αυτοκίνητα του κόσμου θα φορούν απλές φτηνές μπαταριουλες.
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.721
Reaction score
10.537
Οι μπαταρίες τώρα αλλάζουν σε 3 λεπτά.
Η Tesla είχε δοκιμάσει την ιδέα του να αλλάζεις μπαταρία με μια φορτισμένη αντί να φορτίζεις.
Στον Αυτοκινητόδρομο φυσικά.

Όταν γίνουν μέρος του πλαισίου. Δηλαδή το κουτάκι που έχει τις μπαταρίες το σύστημα ψύξης και κανά δυο φίς γίνει μέρος του σασί για να το πω απλά, η μπαταρία δεν θα αλλάζει. Σαν τα κινητά ένα πράμα που παλιά ήταν αποσπώμενη και τώρα την κόλλησαν για λόγους βάρους και όγκου.
Για να αλλάξει θα θέλει τόσα εργατικά που θα είναι ασύμφορο.
H Mazda ήδη το έκανε. Δεν είναι κάποιο ακριβό χαρακτηριστικό που θα το έχουν μόνο τα ακριβά μοντέλα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.429
Reaction score
125.716
Δημοσιεύθηκαν οι ταξινομήσεις του Ιουνίου απο τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Δικύκλων (ΣΕΑΑ) με πηγή τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ:

Aυξήθηκαν οι ταξινομήσεις τον Ιούνη με πρώτη θέση το Tesla Model 3 με 112 ταξινομήσεις, στη δεύτερη θέση το Peugeot e208 με 40 ταξινομήσεις και στην τρίτη το Fiat 500-e με 37.

Δύο νέα μοντέλα εμφανίστηκαν. Το Renault New Twingo και το Audi Q4.

Tesla Model 3 ταξινόμησε 112
Peugeot e-208 ταξινόμησε 40
Fiat 500-e ταξινόμησε 37
Peugeot e-2008 ταξινόμησε 21
VW iD.3 ταξινόμησε 19
Opel Mokka X ταξινόμησε 19
VW i.D4 ταξινόμησε 17
Skoda Enyaq iV ταξινόμησε 16
Hyundai e-Kona ταξινόμησε 12
Mini Electric ταξινόμησε 9
Smart fortwo ταξινόμησε 8
Mercedes EQΑ ταξινόμησε 8
Kia Nero EV ταξινόμησε 7
Nissan Leaf ταξινόμησε 6
Mercedes EQV ταξινόμησε 5
BMW X3-Series ταξινόμησε 4
Audi Q4 ταξινόμησε 4
Bmw i3 ταξινόμησε 3
Porsche Taycan ταξινόμησε 3
Smart forfour ταξινόμησε 2
Citroen E-C4 ταξινόμησε 2
Mercedes EQC ταξινόμησε 2
Audi e-Tron ταξινόμησε 2
Renault New Twingo ταξινόμησε 1
Lexus UX 300e ταξινόμησε 1
Honda e ταξινόμησε 1
Opel Corsa-e ταξινόμησε 1
Citroen Jumpy Space Tourer ταξινόμησε 1
Nissan e-NV200 ταξινόμησε 1
Mazda MX‐30 ταξινόμησε 1
Ford Mustang Mach-E ταξινόμησε 1
 

MAD

Σιαρτάκιας
Μηνύματα
5.251
Reaction score
1.161
Μόνον εγώ δεν έχω λεφτά ρε γαμώτο? δεν μπορώ να σουλουπώσω ούτε την μπέμπα μου!
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.026
Reaction score
6.827
Ορίστε, απαντήθηκε και η απορία που είχα μερικές σελίδες πίσω, γιατί να επιλέξει κάποιος το Honda e, όταν υπάρχει το 500e:

"Fiat 500-e ταξινόμησε 37"
"Honda e ταξινόμησε 1"

:p
 

TGD

Μηνύματα
7.233
Reaction score
7.254
Εγώ απόρώ πώς πουλήθηκαν 3 BMW i3. Όταν βγήκε ήταν καλό. Ακόμα και τώρα γουστάρω το ιδιόρρυθμο σχεδιασμό και την κατασκευή του. Αλλά είναι νομίζω ότι είναι ξεπερασμένο σαν ηλεκτρική τεχνολογία, άσχετα αν θα το αγόραζα μεταχειρισμένο.
 


Staff online

  • PeterMeni
    DIY - "Επαγγελματίας"
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.671
Μηνύματα
2.869.692
Members
37.943
Νεότερο μέλος
argyrisM
Top