Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.336
Reaction score
125.256

Ωραιότατη επίδοση.







ΥΓ. 😁🤪😜


πρόσφατη μελέτη του Διεθνούς Συμβουλίου για τις Καθαρές Μεταφορές (ICCT) δείχνει ότι τα συνθετικά καύσιμα θα κοστίζουν περίπου 2,80 ευρώ ανά λίτρο το 2030. Αυτό σημαίνει ότι θα είναι περίπου 50% ακριβότερα από την τρέχουσα τιμή της βενζίνης (1,9 ευρώ το λίτρο στην Ελλάδα). Ένα ρεζερβουάρ με e-fuel 75 λίτρων θα κοστίζει περίπου 210 ευρώ το 2030,

 
Last edited:

Μηνύματα
7.204
Reaction score
1.193
Δεν μπορεί να λύσει το πρόβλημα της μακροπρόθεσης αποθήκευσης (από καλοκαίρι σε χειμώνα), που είναι και το πιο σημαντικό.

Για τη βραχυπρόθεσμη κουτσά στραβά υπάρχουν λύσεις.
Όταν ο ήλιος βγαίνει κάθε μέρα για 8-15 ώρες αναλόγως της εποχής, το σημαντικό πρόβλημα είναι η βραχυπρόθεσμη αποθήκευση. Άντε βία η μεσοπρόθεσμη. Η μακροπρόθεσμη είναι συγκριτικά ασήμαντη, και ενέχει τεράστιες απώλειες (στην αντλησιοταμίευση 30% απώλειες από την εξάτμιση του νερού στον άνω ταμιευτήρα, στο υδρογόνο χαμηλός βαθμός απόδοσης της ηλεκτρόλυσης, συν τη διαφυγή του υδρογόνου από τις αναπόφευκτες διαρροές). Η λογική της μακροχρόνιας αποθήκευσης έχει να κάνει νομίζω με την ψυχολογία αποθεμάτων ασφαλείας, τα οποία όμως δεν απαιτούνται με τον ίδιο τρόπο και στην ίδια έκταση όταν η πηγή ενέργειας είναι ανανεώσιμη, όπως ο ήλιος και ο άνεμος.

Αντίθετα, το σημαντικότερο πρόβλημα είναι α) να εξασφαλίσεις ότι θα έχεις ενέργεια μετά το σβήσιμο των φωτοβολταϊκών που είναι η ώρα που οι εργαζόμενοι επιστρέφουν σπίτι τους, μαγειρεύουν, κάνουν μπάνιο, ανάβουν φώτα, βλέπουν τηλεόραση κλπ - αυτό το εξασφαλίζουν οι μπαταρίες 2-4 ωρών χωρητικότητας, β) να εξασφαλίσεις ότι θα έχεις ενέργεια το βράδυ για οδοφωτισμό, νυκτερινή βάρδια σε βιομηχανίες και ΜΜΜ, κλπ - αυτό το εξασφαλίζουν οι μπαταρίες που δεν θα αδειάσουν το απόγευμα / νωρίς το βράδυ, τα αιολικά, και εκεί θα παίξει μπάλα και η αντλησιοταμίευση ή στο μέλλον και το υδρογόνο, συμπληρωματικά.

Και στις δύο περιπτώσεις το V2G μπορεί να αποδειχθεί σωτήριο για την ευστάθεια των δικτύων, αλλά και τις τσέπες των ιδιοκτητών ΙΧ, οι οποίοι θα μπορούσαν να "πουλάνε" τις υπηρεσίες ευστάθειας στο δίκτυο έναντι π.χ. δωρεάν φόρτισης. Η κόπωση των μπαταριών είναι ένα ζήτημα, αλλά αν π.χ. 1 εκ. αυτοκίνητα είναι συνδεδεμένα ταυτόχρονα, μπορεί να αρκεί ένα 5% της χωρητικότητας του καθενός, και η εκφόρτιση - φόρτιση 5% δεν προκαλεί τόσο μεγάλη ζημιά.

Δυο παραδείγματα για τα παραπάνω:

1. Μέχρι το 2010 περίπου ιστορικά η αιχμή του ελληνικού ηλεκτρικού δικτύου ήταν κάποιο μεσημέρι καθημερινής αρχές Ιουλίου με καύσωνα. Όταν δηλαδή ακόμη ο κόσμος δεν είχε φύγει για διακοπές, δούλευε η βιομηχανία, δούλευαν οι επιχειρήσεις και άναβαν όλοι τα κλιματιστικά. Πλέον αν δει κανείς την εφαρμογή του ΑΔΜΗΕ, η αιχμή του συστήματος υψηλής τάσης έχει μετατοπιστεί κατά τις 9-10 η ώρα την ίδια χρονική περίοδο με πριν. Ο λόγος είναι ότι το πλήθος των μικρών φωτοβολταϊκών που είναι συνδεδεμένα στη Μέση Τάση παράγουν υψηλή ισχύ μέχρι να πέσει ο ήλιος, η οποία καταναλώνεται άμεσα σε επίπεδο δικτύου Μέσης Τάσης (ΔΕΔΔΗΕ) και δεν τη ζήτηση αυτήν δεν την βλέπει το δίκτυο υψηλής.

2. Μία ιστορία που μου έχουν διηγηθεί, δεν το έχω ψάξει, πως και πότε, αλλά όσα αναφέρονται είναι απόλυτα λογικά: Οι Γάλλοι έχουν ως γνωστόν τεράστια διείσδυση πυρηνικής ενέργειας. Οι πυρηνικοί σταθμοί δεν έχουν δυνατότητα χειρισμών ισχύος, δηλαδή αν "κλείσεις το γκάζι" η ισχύς θα μειωθεί μετά από ώρες. Για αυτό το λόγο πρακτικά δεν "κλείνει ποτέ το γκάζι", παρά μόνο όταν κλείνουν οι σταθμοί για συντήρηση. Αυτό δημιουργεί το πρόβλημα ότι το βράδυ που δεν υπάρχει ζήτηση η παραγόμενη ισχύς πρέπει κάπου να διατεθεί. Αποτέλεσμα, οι Γάλλοι ΠΛΗΡΩΝΑΝ τους καταναλωτές για να καταναλώνουν ηλεκτρική ενέργεια το βράδυ. Αυτό το εκμεταλλεύονταν οι Ελβετοί που είχαν αντλησιοταμίευση, ανέβαζαν τα νερά τους στους άνω ταμιευτήρες, και με αυτά τροφοδοτούσαν το πρωινό commuting των εργαζομένων στις δουλειές τους με το τρένο.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.003
Reaction score
6.774
Όταν ο ήλιος βγαίνει κάθε μέρα για 8-15 ώρες αναλόγως της εποχής, το σημαντικό πρόβλημα είναι η βραχυπρόθεσμη αποθήκευση. Άντε βία η μεσοπρόθεσμη. Η μακροπρόθεσμη είναι συγκριτικά ασήμαντη
Δεν θα αμφισβητήσω αυτό που λες γιατί φαίνεται πως το έχεις ψάξει πολύ περισσότερο από εμένα.

Θα ρωτήσω όμως το εξής:

Μπορεί ο ήλιος να βγαίνει για 8-15 ώρες, αλλά πρώτον οι 8 με τις 15 ώρες είναι πολύ διαφορετικές, δεύτερον ο ήλιος τον χειμώνα είναι χαμηλά (και ας "βγαίνει") και μειώνει την παραγωγή, τρίτον πολλές μέρες τον χειμώνα έχει συννεφιά, βροχές, χιόνια.

Για να το κάνουμε πιο συγκεκριμένο, εμένα το δικό μου Φ/Β παράγει τον Ιούλιο χοντρικά 1.300kWh και τον Δεκέμβριο περίπου 400. Φτάνει για να καλύψει τις ανάγκες όλης της χρονιάς αν υπάρχει μακροπρόθεση αποθήκευση, χωρίς όμως αυτή θα έπρεπε να είναι υπερδιπλάσιο.

Επιπλέον, μπορεί ιστορικά το peak της κατανάλωσης να είναι το καλοκαίρι, όμως αυτό συμβαίνει επειδή τον χειμώνα καίμε ορυκτά καύσιμα για να ζεσταθούμε. Αν θέλουμε να είμαστε ενεργειακά ανεξάρτητοι (και πιο οικολόγοι θα πω) πρέπει να γυρίσουμε σε αντλίες θερμότητας και έτσι οι ανάγκες τον χειμώνα θα αυξηθούν δραματικά σε σχέση με τις υπάρχουσες.

Αν η λύση σε όλο αυτό είναι "δεν πειράζει, θα βάλουμε απλά τριπλάσια Φ/Β από αυτά που θα χρειαζόμασταν αν είχαμε λύσεις μακροπρόθεσμης αποθήκευσης" τότε πάσο. Ίσως όντως είναι μια λύση (που να είναι συμφερότερη συνολικά), είναι όμως μια αναγκαστική λύση επειδή δεν έχουμε τη "σωστή" λύση.

Κατά τα άλλα, ούτε οικονομικά, ούτε περιβαλλοντικά, ούτε από καμία άλλη άποψη έχει νόημα να παράγουμε το καλοκαίρι τριπλάσιο ρεύμα από αυτό που χρειαζόμαστε και να πηγαίνει στα σκουπίδια (ή... στην Ελβετία).
 

Μηνύματα
7.204
Reaction score
1.193
Αν η λύση σε όλο αυτό είναι "δεν πειράζει, θα βάλουμε απλά τριπλάσια Φ/Β από αυτά που θα χρειαζόμασταν αν είχαμε λύσεις μακροπρόθεσμης αποθήκευσης" τότε πάσο. Ίσως όντως είναι μια λύση (που να είναι συμφερότερη συνολικά), είναι όμως μια αναγκαστική λύση επειδή δεν έχουμε τη "σωστή" λύση.

Κατά τα άλλα, ούτε οικονομικά, ούτε περιβαλλοντικά, ούτε από καμία άλλη άποψη έχει νόημα να παράγουμε το καλοκαίρι τριπλάσιο ρεύμα από αυτό που χρειαζόμαστε και να πηγαίνει στα σκουπίδια (ή... στην Ελβετία).
Ακριβώς αυτή είναι η λύση που έχει επιλεγεί, θα έχουμε τριπλάσια φωτοβολταϊκά από αυτά που χρειαζόμαστε.

Ιστορικά η αιχμή του ελληνικού συστήματος ήταν κάπου στα 10 GW τα τελευταία 20 χρόνια (η αιχμή των συστημάτων ακολουθεί το ΑΕΠ, οπότε συ φυσιολογικές συνθήκες ανεβαίνει με ένα μικρό ετήσιο ρυθμό, στην Ελλάδα ξέρουμε τι πορεία ακολούθησε το ΑΕΠ τα τελευταία 20 χρόνια, εξ ου και η σχεδόν στασιμότητα).

Ο στόχος του ΕΣΕΚ (Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα) είναι κάπου στα 20 GW ΜΟΝΟ για Φ/Β το 2030. Συν άλλα 10 GW αιολικά, συν βιοαέρια και βιομάζες (αστείο μέγεθος συγκριτικά, αλλά με σταθερή παραγωγή στο έτος), συν τα θερμικά που θα λειτουργούν τουλάχιστον μέχρι το 2040-50.

Η πρόταση του Παπαθανασίου (που είναι σημαντικό πρόσωπο, πρόεδρος σε επιτροπές, κλπ., δηλαδή η γνώμη του έχει θεσμική βαρύτητα) είναι για 1 GW μπαταριών και 2,5 GW αντλησιοταμίευσης το 2030 για 80% διείσδυση ΑΠΕ (δηλαδή 80% από ΑΠΕ στο μίγμα της ετήσιας ηλεκτροπαραγωγής). Η σκέψη της πολιτικής ηγεσίας είναι για σημαντικά μεγαλύτερο αριθμό μπαταριών.

Ενημερωτικά στη ΡΑΕ έχουν υποβληθεί μέχρι σήμερα αιτήματα για πάνω από 100GW παραγωγή ΑΠΕ και πάνω από 10GW μπαταριών.

Υπάρχει φυσικά και η παράμετρος των εξαγωγών (γιατί να μην εξάγουμε στο βορρά ηλεκτρική ανανεώσιμη ενέργεια;), αλλά και η παράμετρος της σημαντικής αύξησης της κατανάλωσης. Στην αύξηση της κατανάλωσης περιλαμβάνεται και ο εξηλεκτρισμός της αυτοκίνησης, της θέρμανσης των κτιρίων, των βιομηχανικών αναγκών, και σε βάθος χρόνου και η παραγωγή υδρογόνου, το οποίο επίσης μπορεί να διατίθεται στο βορρά με ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των βορειότερων χωρών (αφού θα υπάρχει φτηνότερη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα).

Προφανώς το σωστό είναι να έχουμε την αρμόζουσα παραγωγή για τις ανάγκες μας συν κάτι παραπάνω, συν αποθήκευση.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.591
Reaction score
27.924
Ακριβώς αυτή είναι η λύση που έχει επιλεγεί, θα έχουμε τριπλάσια φωτοβολταϊκά από αυτά που χρειαζόμαστε.

Ιστορικά η αιχμή του ελληνικού συστήματος ήταν κάπου στα 10 GW τα τελευταία 20 χρόνια (η αιχμή των συστημάτων ακολουθεί το ΑΕΠ, οπότε συ φυσιολογικές συνθήκες ανεβαίνει με ένα μικρό ετήσιο ρυθμό, στην Ελλάδα ξέρουμε τι πορεία ακολούθησε το ΑΕΠ τα τελευταία 20 χρόνια, εξ ου και η σχεδόν στασιμότητα).

Ο στόχος του ΕΣΕΚ (Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα) είναι κάπου στα 20 GW ΜΟΝΟ για Φ/Β το 2030. Συν άλλα 10 GW αιολικά, συν βιοαέρια και βιομάζες (αστείο μέγεθος συγκριτικά, αλλά με σταθερή παραγωγή στο έτος), συν τα θερμικά που θα λειτουργούν τουλάχιστον μέχρι το 2040-50.

Η πρόταση του Παπαθανασίου (που είναι σημαντικό πρόσωπο, πρόεδρος σε επιτροπές, κλπ., δηλαδή η γνώμη του έχει θεσμική βαρύτητα) είναι για 1 GW μπαταριών και 2,5 GW αντλησιοταμίευσης το 2030 για 80% διείσδυση ΑΠΕ (δηλαδή 80% από ΑΠΕ στο μίγμα της ετήσιας ηλεκτροπαραγωγής). Η σκέψη της πολιτικής ηγεσίας είναι για σημαντικά μεγαλύτερο αριθμό μπαταριών.

Ενημερωτικά στη ΡΑΕ έχουν υποβληθεί μέχρι σήμερα αιτήματα για πάνω από 100GW παραγωγή ΑΠΕ και πάνω από 10GW μπαταριών.

Υπάρχει φυσικά και η παράμετρος των εξαγωγών (γιατί να μην εξάγουμε στο βορρά ηλεκτρική ανανεώσιμη ενέργεια;), αλλά και η παράμετρος της σημαντικής αύξησης της κατανάλωσης. Στην αύξηση της κατανάλωσης περιλαμβάνεται και ο εξηλεκτρισμός της αυτοκίνησης, της θέρμανσης των κτιρίων, των βιομηχανικών αναγκών, και σε βάθος χρόνου και η παραγωγή υδρογόνου, το οποίο επίσης μπορεί να διατίθεται στο βορρά με ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των βορειότερων χωρών (αφού θα υπάρχει φτηνότερη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα).

Προφανώς το σωστό είναι να έχουμε την αρμόζουσα παραγωγή για τις ανάγκες μας συν κάτι παραπάνω, συν αποθήκευση.
Ακριβώς. Όπως τα έχω γράψει στο παρελθόν. Για αυτό έχει τεράστια σημασία να υπάρξουν νέες γραμμές σύνδεσης με τις χώρες που έχουν μεγάλη κατανάλωση. Με όσες έχουμε σήμερα αυτά δεν γίνονται. Για να μπορούμε να έχουμε φουλ τις μηχανές στις AΠΕ και να μπορούμε να εξάγουμε. Έτσι να πετύχουμε και σταθερότητα, και επάρκεια και φθηνή ενέργεια. Αλλά όλα αυτά θέλουν πολύ χρόνο και χρήμα.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.003
Reaction score
6.774
@notiskas

Με κάλυψες απόλυτα :thumbsup:

Από την πλευρά του μικρού/οικιακού παραγωγού μιλώντας, μένει να βρεθεί τι θα κάνουμε το επιπλέον ρεύμα που θα παράγουμε το καλοκαίρι. Αφού είναι σαφές πως (στο μέλλον που θα αλλάξει ο τρόπος συμψηφισμού στο Net Metering) αν το αγοράζει ο πάροχος θα το αγοράζει σε τιμή χώμα.

Αυτό το bitcoin mining δουλεύει ακόμα;
Ό,τι άλλες ιδέες έχετε, πείτε. 😝

Προσωπικά βέβαια ούτως ή άλλως δεν έχω αρκετό χώρο να τριπλασιάσω την εγκατάστασή μου, οπότε απλά θα πρέπει να δεχτώ πως κάποια στιγμή απλά δεν θα επαρκεί για την κατανάλωσή μου. Και όχι μόνο εγώ βέβαια, με αυτό το μοντέλο μειώνονται κατά πολύ οι (ήδη ελάχιστοι) που μπορούσαν να καλύψουν την κατανάλωσή τους με Φ/Β.

Θα σκάψω κάνα πηγάδι στον κήπο μου φαίνεται...

1680081399573.png
 

Μηνύματα
7.204
Reaction score
1.193
@notiskas

Με κάλυψες απόλυτα :thumbsup:

Από την πλευρά του μικρού/οικιακού παραγωγού μιλώντας, μένει να βρεθεί τι θα κάνουμε το επιπλέον ρεύμα που θα παράγουμε το καλοκαίρι. Αφού είναι σαφές πως (στο μέλλον που θα αλλάξει ο τρόπος συμψηφισμού στο Net Metering) αν το αγοράζει ο πάροχος θα το αγοράζει σε τιμή χώμα.

Αυτό το bitcoin mining δουλεύει ακόμα;
Ό,τι άλλες ιδέες έχετε, πείτε. 😝

Προσωπικά βέβαια ούτως ή άλλως δεν έχω αρκετό χώρο να τριπλασιάσω την εγκατάστασή μου, οπότε απλά θα πρέπει να δεχτώ πως κάποια στιγμή απλά δεν θα επαρκεί για την κατανάλωσή μου. Και όχι μόνο εγώ βέβαια, με αυτό το μοντέλο μειώνονται κατά πολύ οι (ήδη ελάχιστοι) που μπορούσαν να καλύψουν την κατανάλωσή τους με Φ/Β.

Θα σκάψω κάνα πηγάδι στον κήπο μου φαίνεται...

View attachment 286470
Μπαταρία και ταυτοχρονισμός παραγωγής - κατανάλωσης.

Το μοντέλο του ενεργειακού συμψηφισμού ήταν καλό όσο κράτησε, ακριβώς επειδή το αξιοποιούσαν λίγοι. Όσο επεκτείνεται το μοντέλο αυτό, τόσο δυσκολότερο καθίσταται για το δίκτυο και τον προμηθευτή να το ικανοποιήσει. Σκέψου, ότι εσύ παράγεις στο σπίτι σου όταν η κατανάλωση είναι ελάχιστη (αφού την ημέρα τυπικά οι εργαζόμενοι λείπουν), και αν έχεις π.χ. 2 ηλεκτρικά αυτοκίνητα και έχεις πάει με αυτά στη δουλειά με τη γυναίκα σου, ούτε αυτά μπορείς να φορτίζεις, αφού δεν θα είναι στο σπίτι. Οπότε ότι παράγεις, μαζί με κάποια ακόμη γιγαβάτ ισχύος πηγαίνουν στο δίκτυο. Μεγάλη προσφορά, χαμηλή ζήτηση (σε σχέση με την προσφορά) αξία της εγχεόμενης ηλεκτρικής ενέργειας = χώμα.

Επιστρέφεις σπίτι και καις ότι ενέργεια δεν έκαψες όλη την ημέρα που λειτουργούσε το φωτοβολταϊκό. Το τραβάς από το δίκτυο, μαζί με εσένα άλλα δέκα εκατομμύρια Έλληνες, η ζήτηση είναι μεγαλύτερη σε σχέση με την προσφορά, άρα η αξία της καταναλισκόμενης ηλεκτρικής ενέργειας στο Θεό.

Ζημιωμένα το δίκτυο, που πρέπει να εξυπηρετεί ταυτόχρονα το 100% της ζήτησης και το 100% της παραγωγής χωρίς τοπικό ταυτοχρονισμό, ζημιωμένος και ο προμηθευτής που του δίνεις τζάμπα ρεύμα και σου επιστρέφει ίδια ποσότητα ρεύματος πανάκριβη.

Με τοπική αποθήκευση, θα αποθηκεύεις μέρος της παραγόμενης ενέργειας για να το καταναλώσεις όσο είσαι σπίτι.

Η σύνδεση στο δίκτυο θα εξασφαλίζει ότι θα σου κάνει μικρότερο φωτοβολταϊκό - μπαταρία από αυτό που θα χρειαζόσουν για απόλυτη αυτονομία.

Αύριο μεθαύριο θα έχουμε και έξυπνους μετρητές που θα επικοινωνούν και με τις συσκευές, πλυντήρια, φούρνους, ψυγεία, κλιματιστικά και αντλίες θερμότητας, και θα καταναλώνουν όταν η παραγωγή είναι μεγάλη και το ρεύμα φτηνό.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.591
Reaction score
27.924
Ακριβώς. Καλό ήταν όσο κράτησε. Όσο αυξάνονται οι συνδέσεις net metering και virtual net menetring αυξάνονται και τα προβλήματα. Και είναι και ο λόγος που θεωρούσα σίγουρη την αλλαγή στους όρους.

Επίσης, επειδή αναφέρεται και στον νέο νόμο αν θυμάμαι καλά, έρχεται (δεν ξέρω πότε) και ο εικονικός ταυτοχρονισμός.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.336
Reaction score
125.256
Και στις δύο περιπτώσεις το V2G μπορεί να αποδειχθεί σωτήριο για την ευστάθεια των δικτύων, αλλά και τις τσέπες των ιδιοκτητών ΙΧ, οι οποίοι θα μπορούσαν να "πουλάνε" τις υπηρεσίες ευστάθειας στο δίκτυο έναντι π.χ. δωρεάν φόρτισης. Η κόπωση των μπαταριών είναι ένα ζήτημα, αλλά αν π.χ. 1 εκ. αυτοκίνητα είναι συνδεδεμένα ταυτόχρονα, μπορεί να αρκεί ένα 5% της χωρητικότητας του καθενός, και η εκφόρτιση - φόρτιση 5% δεν προκαλεί τόσο μεγάλη ζημιά.
Ακριβώς.

Κι εγώ εκτιμώ πως το V2G είναι σωτηρία.

Δυστυχώς απέχουμε πολύ από υλοποίηση τέτοιου εγχειρήματος, τόσο σε επίπεδο υποδομών, όσο και σε αριθμό διαθέσιμων EV.

Είναι όμως εφικτό, με έξυπνα συστήματα, να έχεις στη μπρίζα το EV σου για όσο χρονικό διάστημα βρίσκεται αυτό σταθμευμένο (είτε στην εργασία είτε στο σπίτι) και να φροντίζει το σύστημα να σου παραδίδει το αυτοκίνητο με το επιθυμητό επίπεδο φόρτισης τις ώρες που επιθυμείς, πχ για να κάνεις τη διαδρομή από σπίτι προς εργασία ή το αντίστροφο.

Τα αυτοκίνητα είναι σταθμευμένα κατά μέσο όρο 23 ώρες το 24-ωρο...
Δεν έχει σημασία εάν βρίσκονται στο γκαράζ σου μέσα στο σπίτι ή στη δουλειά ή σε ένα δημόσιο ή ιδιωτικό πάρκινγκ. Σημασία έχει όταν είναι παρκαρισμένα, να μπορούν να είναι πάντα συνδεδεμένα στο δίκτυο, με δυνατότητα V2G, και φυσικά να αναγνωρίζεται η ταυτότητά τους.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.591
Reaction score
27.924
Σημαντικό επίσης να υπάρχουν οικιακοί φορτιστές που να υποστηρίζουν V2G, V2H.
Και αυτοκίνητα βέβαια, γιατί μέχρι σήμερα μόνο το Nissan Leaf και το Ford F150 Lightning το κάνουν.
Τα Hyundai Ioniq 5, 6 και KIA EV6 έχουν V2L. Kατάσταση UPS - πολύπριζο δηλαδή για κάποιες συσκευές. 3,6 ΚW Max load.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.336
Reaction score
125.256
Σε επίπεδο οικίας, η προσπάθεια για πλήρως αυτόνομο σύστημα θα πρέπει να πλαισιωθεί με ικανό μέγεθος μπαταριών, ας πούμε με 10kWh.

Αυτό το μέγεθος, είναι πραγματικά αστείο για ένα αυτοκίνητο με 77-αρα μπαταρία, ή ακόμα μεγαλύτερη.

Λύνονται όλα τα θέματα με τις μπαταρίες των EV, απλώς θέλει υποδομές, τεχνολογίες, επενδύσεις.

Η ΔΕΗ επενδύει ήδη στα EV..
 

Μηνύματα
14.975
Reaction score
20.641
μπαταρίες που βασίζονται στο λίθιο δεν μπορούν να αποτελούν μόνιμη λύση σε τόσο μεγάλη έκταση.
η επανεκμετάλευση τους είναι περιβαλλοντικά προβληματική για την ώρα και αν ξεπεράσουμε τα γεωπολιτικά παίγνια σχετικά με την διάθεση πρώτων υλών δεν γίνεται να έχουμε TWh σε συστοιχίες λιθίου , κάποια στιγμή θα πρέπει να ανακυκλωθούν.
υπό αυτό το πρίσμα η περίσσεια ενέργειας από τα pv πρέπει να διατεθεί και σε εναλλακτικές μορφές αποθήκευσης.
η χρήση ως efuels έστω και με χαμηλό βαθμό απόδοσης είναι επιβεβλημένη
 

Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.388
Reaction score
74.653
Πολύ ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες:

 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.336
Reaction score
125.256
Καλώς ή κακώς, η τεχνολογία προχώρησε πολύ γρήγορα στο θέμα των μπαταριών αυτοκινήτου, και ήδη υπάρχουν σοβαρές διαφορές μεταξύ των σημερινών αυτοκινήτων και αυτών προ μιας 5-ετιας.

Αν τα αυτοκίνητα προ 10-ετιας μπορεί να κρατήσουν 22 χρόνια την μπαταρία τους, τα σημερινά μπορεί να την κρατήσουν και πάνω από 100 χρόνια.

Όπως έχω ξαναπεί, δεν έχει νόημα να έχουμε άγχος για την μπαταρία. Δεν χρειάζεται. Θα χαλάσει όλο το υπόλοιπο αυτοκίνητο πριν χρειαστεί κάτι η μπαταρία, κι αν χρειαστεί, όταν χρειαστεί, θα είναι πάρα πολύ φτηνή.

Οι υπερβολές του να κρατάς συνεχώς τη μπαταρία περί το 50% για να ζήσει περισσότερο, ξεπερνούν τα όρια της παράνοιας.

Ούτε η γρήγορη φόρτιση πειράζει, ούτε το κακό το ρεύμα το Ντι σι.

2 πραγματάκια χρειάζεται να κάνεις μόνο, όσον αφορά την υγεία της μπαταρίας σου:

1. Μη το αφήνεις φορτισμένο 100% για ώρες. Φόρτισέ το μέχρι 100% αν το χρειάζεσαι, χωρίς κανένα άγχος και χωρίς τύψεις, δε κάνεις κάτι λάθος, αλλά μόλις φορτίσει, ξεκινάς τη διαδρομή.
Το μόνο λάθος, είναι να το αφήσεις 100% φορτισμένο για ώρες.
Αν δε χρειάζεται όλη η αυτονομία, καλύτερα να σταματάς τη φόρτιση στο 80-90%.

2. Μην ξεψυχάς την μπαταρία κάτω από 2-3% συνεχως. Άμα χρειαστεί σε μια διαδρομή, να το πας και 0% να το ξεζουμίσεις, αλλά να μη το αφήσεις καθόλου έτσι, κατευθείαν στη μπρίζα. Στην καθημερινή χρήση, μόλις πέσει κάτω από 20%, έχε στο νου σου να το φορτίσεις, αλλά χωρίς άγχος. Δε πειράζει να πάει και 10%, σιγά τα ωά.

Γενικά δε θέλει άγχος η ιστορία.
Δε χαλάνε οι μπαταρίες λέμε.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.336
Reaction score
125.256
Προ λίγων ετών, είχε γίνει σοβαρή έρευνα στο R&D της Porsche, για το μέγιστο δυνατό μέγεθος μπαταρίας που να είναι όντως χρήσιμο.

Προφανώς συνυπολογίστηκε η σταδιακή ελάττωση βάρους και όγκου με την εξέλιξη που αναμένεται στις μπαταρίες.

Για πολλαπλούς λόγους, που δεν αξίζει να αναφερθούν, υπολόγισαν ως το μέγιστο χρήσιμο μέγεθος τις 100-κατι kWh, δε θυμάμαι το ακριβές νούμερο, μπορεί να ήταν 102,3 ή 103,5 κάτι τέτοιο.

Η πιο λογική επιλογή για τα περισσότερα αυτοκίνητα, δεν είναι να χρησιμοποιηθεί το μέγιστο δυνατό, αλλά κάτι πιο "νορμάλ", ώστε να αποτελεί τη βέλτιστη λύση μεταξύ όγκου, βάρους, κόστους, κλπ, αναλόγως προσδοκόμενης χρήσης, ενώ η μέγιστη χωρητικότητα θα αποτελεί χρήσιμη επιλογή σε αυτοκίνητα ειδικού σκοπού, υπερυψηλών επιδόσεων ή δεξερωγωτι.

Το efficiency όμως του powertrain και του αυτοκινήτου γενικά, καθώς και η συνολική διαχείριση και ο έλεγχος της μπαταρίας, μετράει υπερβολικά πολύ, για οποιοδήποτε αυτοκίνητο, και για οποιαδήποτε χρήση, ακόμα και για την μακροζωία του συστήματος.

Η εξέλιξη της τεχνολογίας σε αυτήν την κατεύθυνση, θα είναι πιο σημαντική από την εξέλιξη στις ίδιες τις μπαταρίες. Λόγου χάριν, η ταχύτητα και το σχεδιάγραμμα φόρτισης, πακέτο με το BMS και το efficiency του συνόλου, είναι σημαντική παράμετρος για οποιοδήποτε EV σε οποιοδήποτε κοστολογιο, είτε ταξί είτε αγωνιάρικο είτε φορτηγό.

Εφόσον φορτιστές θα υπάρχουν ανά 60χμ παντού, λίαν συντόμως μάλιστα (ευρωπαϊκή απόφαση), νομίζω πως σιγά σιγά θα μειωθούν οι χωρητικότητες των μπαταριών των αυτοκινήτων, προς όφελος του βάρους, του κόστους, του χρήσιμου όγκου, και του efficiency. Οι 100-αρες θα είναι οι τρελές εξαιρέσεις, όπως και οι 80-αρες, μόνον για πολύ υψηλές επιδόσεις ίσως. Δεν βλέπω άλλη χρησιμότητα.

Στην παρούσα φάση, η Τέσλα στο μοντελ Υ, με 75-αρα μπαταρία, βγάζει 565 km WLTP. Σιγά σιγά θα γίνουν 600 και 650 αυτά, με την ίδια χωρητικότητα. Τι να τα κάνεις αν έχει κάθε 60km φορτιστές με υψηλές ταχύτητες φόρτισης;

Από κει θα πέσουν τα κοστολογια. Έτσι νομίζω τουλάχιστον. Εκτιμώ πως με τη μισή χωρητικότητα ενός σημερινού Τέσλα, δηλαδή με 35kwh, εφόσον ανέβει κι άλλο το efficiency, θα έχουν WLTP πάνω από 300χλμ, με φόρτιση σε 5-λεπτο, και κάπως έτσι βλέπω να τελειώνει το πανηγύρι.

Αλλά δε θα είναι με 500 άλογα, θα είναι με 100, άντε 130. Νορμάλ και λογικά νούμερα, με τη ροπή διαθέσιμη από το 0, μια χαρά.
 

Μηνύματα
912
Reaction score
2.565
Εφόσον φορτιστές θα υπάρχουν ανά 60χμ παντού, λίαν συντόμως μάλιστα (ευρωπαϊκή απόφαση), νομίζω πως σιγά σιγά θα μειωθούν οι χωρητικότητες των μπαταριών των αυτοκινήτων, προς όφελος του βάρους, του κόστους, του χρήσιμου όγκου, και του efficiency.
Τι να τα κάνεις αν έχει κάθε 60km φορτιστές με υψηλές ταχύτητες φόρτισης;
Το χρονοδιάγραμμα είναι όμως σημαντικό Κώστα. Άλλο σε 3 χρόνια πχ και άλλο σε ... 23 :biggrin:!
Όταν για παράδειγμα από τη Θεσσαλονίκη μέχρι το τελωνείο στους Κήπους για παράδειγμα (κοντά στα 340 Χμ) δεν έχει ένα σημείο να πάρεις ένα καφέ και τυρόπιτα, είμαι επιφυλακτικός για την ταχύτητα εγκατάστασης ικανού αριθμού ταχυφορτιστών ανά 60 Χμ.. Ένα φραπόγαλο γλυκό με γάλα 🤮 πρώτα ρε φίλε!

Προφανώς δεν είναι αδύνατο, ότι δε γίνεται με λεφτά γίνεται με πολλά λεφτά... Αλλά να ζήσουμε για να το δούμε :laugh:.
 

D

Deleted member 35

Guest
Σήμερα ήμουν σε ένα χωράφι το οποίο είναι γ@μημένο. 3 αναβαθμίδες και το τελικό ίσωμα. Το αγροτικό μου μπαίνει μόνο στην πάνω πάνω. Στις άλλες και το ίσωμα μόνο μικρό από εκείνα τα πολύ παλιά Mazda. Το δε τρακτέρ το ίδιο. Για να πάει στο ίσωμα πρέπει να περάσει μέσα από τα γειτονικά χωράφια.

Και σκέφτομαι τώρα με τα ηλεκτρικά και τους ανεξάρτητους κινητήρες μήπως βγει στο μέλλον κάποιο τρακτέρ σαν "κάμπια".

Υπάρχουν τα τεράστια από τις εταιρίες που κοστίζουν όσο ένα supercar αλλά σκεφτόμουν το πόσο compact μπορεί να γίνει λόγω μικρών κινητήρων. Καταλαβαίνω πως είναι εντελώς άλλες οι απαιτήσεις αλλά το έχω σαν απορία. Πχ ένα Tesla S Plaid έχει 3 κινητήρες στα 1000Hp. Πόσο μεγαλύτερο είναι από ένα κανονικό τρακτέρ που κυκλοφορεί μαζικά στην επαρχία μας; Δε νομίζω πως έχει και πολύ μεγάλη διαφορά.

Το παρακάτω τέρας δε μπορεί να μικρύνει και να γίνει σαν αυτά που έχουμε ήδη; Και επειδή οι κινητήρες θα είναι ανεξάρτητοι στον κάθε τροχό θεωρώ πως θα υπάρχει πολύ μεγαλύτερη ευελιξία καθώς δεν θα υπάρχει κεντρικό σύστημα μετάδοσης.

AFS Connect Steiger 620_1061_12-19.jpg
 

TGD

Μηνύματα
7.129
Reaction score
7.169

Δηλαδή μια άγνωστη ιταλική εταιρία φτιάχνει φασόν αυτοκίνητα μιας άγνωστης κινέζικης εταιρίας κι αυτό θεωρείται καλό εμπορικά;
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.591
Reaction score
27.924


 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.578
Μηνύματα
2.864.881
Members
37.932
Νεότερο μέλος
JimmyP
Top