- Μηνύματα
- 57.515
- Reaction score
- 142.295
Μεταφέρω αυτούσιο ένα εξαιρετικό ποστ, για μέτρηση υγείας της μπαταρίας:
Διάβασα σε γερμανικό forum ένα τρόπο υπολογισμού του State of Health της μπαταρίας και αποφάσισα να τον δοκιμάσω. Αδειασα το πρωί τη μπαταρία στο 10% (κάνοντας βόλτα) και πήγα στον ταχυφορτιστή της αντιπροσωπείας στην Αργυρούπολη. Με το Carscanner κατέγραψα 4 νούμερα, τα Display-SoC, BMS-SoC, total kWh charged και total kWh discharged πριν ξεκινήσω τη φόρτιση. Η φόρτιση πήγε γρήγορα στα 135kW και έπεσε μέχρι τα 20kW στο 100%. Σε μισή ώρα έφτασε το 80% και σε άλλη μισή το 100%. Στο τέλος σημείωσα τις τιμές των 4 παραμέτρων καθώς και το σύνολο που κατέγραψε ο φορτιστής.
Παραθέτω τους υπολογισμούς :
Αρχή:
Display-SoC: 10,45 % Display
BMS-SoC: 15,2 %
kWh-Charged: 1804,59 kWh
kWh-Discharged: -1725,01 kWh
Τέλος:
Display-SoC: 100,03 % Display
BMS-SoC: 96,0 %
kWh-Charged: 1853,47 kWh
kWh-Discharged: -1725,02 kWh
Αποτελέσματα:
Display-SoC_Difference: 100,03 - 10,45 = 89,58 %
BMS-SoC_Difference: 96,0 - 15,2 = 80,8 %
kWh_Difference: 1853,47 - 1804,59 = 48,88 kWh
kWh charhing station: 51,62 kWh
Χωρητικότητα (αναγωγή σε 0% - 100%):
Χωρητικότητα βασισμένη σε Display-SoC (0% - 100%): 54,57 kWh
Χωρητικότητα βασισμένη σε BMS-SoC (0% - 100%): 63,88 kWh
Με βάση τη χρησιμοποιήσιμη χωρητικότητα των 54 kWh μεταξύ 0% - 100% (σύμφωνα με την Aviloo), το ID.3 μου έχει μετά από 2,5 χρόνια και 6.500 χιλιόμετρα SoH 100%. Το αγόρασα τον Ιανουάριο, 2 ετών με 256 χιλιόμετρα από την αντιπροσωπεία.
Μετά το τέλος της φόρτισης ξαναπήγα μια μεγάλη βόλτα για να το ρίξω κάτω από 80%.

Διάβασα σε γερμανικό forum ένα τρόπο υπολογισμού του State of Health της μπαταρίας και αποφάσισα να τον δοκιμάσω. Αδειασα το πρωί τη μπαταρία στο 10% (κάνοντας βόλτα) και πήγα στον ταχυφορτιστή της αντιπροσωπείας στην Αργυρούπολη. Με το Carscanner κατέγραψα 4 νούμερα, τα Display-SoC, BMS-SoC, total kWh charged και total kWh discharged πριν ξεκινήσω τη φόρτιση. Η φόρτιση πήγε γρήγορα στα 135kW και έπεσε μέχρι τα 20kW στο 100%. Σε μισή ώρα έφτασε το 80% και σε άλλη μισή το 100%. Στο τέλος σημείωσα τις τιμές των 4 παραμέτρων καθώς και το σύνολο που κατέγραψε ο φορτιστής.
Παραθέτω τους υπολογισμούς :
Αρχή:
Display-SoC: 10,45 % Display
BMS-SoC: 15,2 %
kWh-Charged: 1804,59 kWh
kWh-Discharged: -1725,01 kWh
Τέλος:
Display-SoC: 100,03 % Display
BMS-SoC: 96,0 %
kWh-Charged: 1853,47 kWh
kWh-Discharged: -1725,02 kWh
Αποτελέσματα:
Display-SoC_Difference: 100,03 - 10,45 = 89,58 %
BMS-SoC_Difference: 96,0 - 15,2 = 80,8 %
kWh_Difference: 1853,47 - 1804,59 = 48,88 kWh
kWh charhing station: 51,62 kWh
Χωρητικότητα (αναγωγή σε 0% - 100%):
Χωρητικότητα βασισμένη σε Display-SoC (0% - 100%): 54,57 kWh
Χωρητικότητα βασισμένη σε BMS-SoC (0% - 100%): 63,88 kWh
Με βάση τη χρησιμοποιήσιμη χωρητικότητα των 54 kWh μεταξύ 0% - 100% (σύμφωνα με την Aviloo), το ID.3 μου έχει μετά από 2,5 χρόνια και 6.500 χιλιόμετρα SoH 100%. Το αγόρασα τον Ιανουάριο, 2 ετών με 256 χιλιόμετρα από την αντιπροσωπεία.
Μετά το τέλος της φόρτισης ξαναπήγα μια μεγάλη βόλτα για να το ρίξω κάτω από 80%.



