Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.533
Reaction score
27.323
Αλήθεια τώρα , θα έχεις μία εθνική άδεια από αυτοκίνητα , στις 16"00 το μεσημέρι και εσύ θα πηγαίνεις με τα όρια ταχύτητας ?
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.339
Reaction score
30.175
Μια χαρά τα λέει ο Κώστας. Βασικά τα ίδια λέμε.

Επίσης δεν υπάρχει θέμα διαθεσιμότητας φορτιστών στην Ελλάδα. Έχουμε από τα καλύτερα ratios στην Ευρώπη στο θέμα φορτιστές ανά οχήματα. Είμαστε στο Top5. Αν πει κανείς ότι υπάρχει θέμα αυτό είναι στα Tesla, καθώς κυκλοφορούν περίπου 3500 και οι Superchargers είναι σε χαμηλό διψήφιο.

Ούτε θα γεμίσουμε 300άριδες την Ελλάδα. Κατά πρώτον δεν χρειάζεται (έχω γράψει γιατί), και κατά δεύτερον μόνο η αγορά εξοπλισμού του ΔΕΔΔΗΕ για οχτώ 300άριδες στο ίδιο σημείο έχει μισό εκατομμύριο €. Βάλε μετά αγορά φορτιστών συν εγκατάσταση. Ποιος θα δώσει ένα εκατομμύριο και βάλε στην Ελλάδα για 8 θέσεις φόρτισης; 'Η για 16 150άριδες; 😎

Αν υπάρξει θα είναι μόνο η Tesla. Και αν.
 
Last edited:

Μηνύματα
16.387
Reaction score
23.111
Αλήθεια τώρα , θα έχεις μία εθνική άδεια από αυτοκίνητα , στις 16"00 το μεσημέρι και εσύ θα πηγαίνεις με τα όρια ταχύτητας ?
εγώ ναι , μπορώ και το κάνω
καμία φορά ξεχνιέμαι η ανοίγω μια για το γμτ.
ανεβαίνεις πχ την λίμνη μετά τη Θήβα και αφού το πατάς που το πατάς για τον ανήφορο του δίνεις λίγο παραπάνω χωρίς λόγο.
δεν κερδίζω σε χρόνο και πολλά, αφενός γιατί σε μεγάλες διαδρομές πχ άνω των 400χλμ μια μέση ταχύτητα πάνω απο 130 έχει εξασφαλισμένη στάση για βενζίνη αφετέρου γιατί σε σχέση με το κέρδος σε χρόνο του epass είναι η μέρα με τη νύχτα.

με περνάνε οχήματα με +20-30χαω , τους περνάω στα διόδια, ξανά μανά το ίδιο να επαναλαμβάνεται 2 και 3 φορές.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.397
Reaction score
135.364
Αλήθεια τώρα , θα έχεις μία εθνική άδεια από αυτοκίνητα , στις 16"00 το μεσημέρι και εσύ θα πηγαίνεις με τα όρια ταχύτητας ?
Τώρα αυτό που κολλάει; 🤪😁🤣

ΥΓ. Όχι με τα όρια, με 50 θα πηγαίνω. Θες τίποτα; 😁
(Με 50 βγάζω πάνω από 750 χλμ σερί, σε 15 ώρες οδήγησης χωρίς στάση, έτσι για να μη κάνω στάση, γιατί άμα κάνω στάση θα εκραγεί το αυτοκίνητο)
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.339
Reaction score
30.175
Με 120 άντε 130 κάνεις άνετο ταξίδι στην εθνική. Παραπάνω δεν λέει. Κούραση, στρές, καύσιμα. Σε λίγο θα βάζεις και το FSD και τούφα. Το πιο ξεκούραστο ταξίδι ever. Το είδα διαθέσιμο και Ελλάδα, αλλά 7600€. Θα πέσει και άλλο.

Πιθανότατα δεν έχετε καταλάβει τι έρχεται. Από το 2027 και μετά, αν δείτε βενζίνη κάτω από 2€/lt να μου γράψετε. Με το χρηματιστήριο ρύπων στα 45€/MWh η αύξηση στο λίτρο θα είναι 10 cents. Και καλά θα είναι, καθώς έχω δει και 70€, και 80€, και παραπάνω.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.339
Reaction score
30.175
Παύση εξέλιξης της μεγάλης πλατφόρμας ηλεκτρικών από την Mercedes, λόγω πολύ χαμηλών πωλήσεων.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.397
Reaction score
135.364
Χρειάζεται γερές περικοπές στις τιμές και στα "ακριβά" υλικά για να είναι ανταγωνιστικοί, να τους μένει κέρδος, και να βλέπουν καλές πωλήσεις, δεν "βγαίνουν" αλλιώς, με τέτοιο ανταγωνισμό στα EV (όχι μόνο από Κίνα).

Προβλέπω πως τα επόμενα (φτηνότερα) διαθέσιμα μοντέλα των Γερμανών (όχι μόνον από Μερτσέντες) θα είναι "φτηνότερα" γενικώς, όχι μόνον στην τιμή.

Πάντως ένα είναι σίγουρο (το βασικότερο, που το κατάλαβαν ήδη), είναι ζήτημα επιβίωσης το να έχουν στη γκάμα τους φτηνότερα EV με μεγαλύτερο ποσοστό κέρδους.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.339
Reaction score
30.175
Κάτι κάνουν λάθος. Η BMW και η Volvo πάνε πολύ καλά. H Volvo μάλιστα ανακοίνωσε μεγάλη αύξηση πωλήσεων η οποία οφείλεται κυρίως στα ηλεκτρικά της, είπαν οι ίδιοι. Οπότε...

Και η VW μια από τα ίδια. Δεν γίνεται κυρία VW να μην έχεις ηλεκτρικό των 25k το 2024 και να έχουν οι Γάλλοι. Δεν γίνεται να θες να το βγάλεις το 2026, όταν οι Γάλλοι τότε θα βγάζουν των 20k. H Renault την άλλη βδομάδα ανοίγει παραγγελίες στο R5 στις χώρες που έχουν R5Pass. Όσοι πλήρωσαν το R5Pass έχουν δεχθεί ήδη τηλέφωνο από τον τοπικό τους αντιπρόσωπο να κλείσουν ραντεβού την άλλη βδομάδα για παραγγελία. Και αυτοί λένε 2026. 🙃
 
Last edited:

Μηνύματα
7.433
Reaction score
1.510
Με 120 άντε 130 κάνεις άνετο ταξίδι στην εθνική. Παραπάνω δεν λέει. Κούραση, στρές, καύσιμα. Σε λίγο θα βάζεις και το FSD και τούφα. Το πιο ξεκούραστο ταξίδι ever. Το είδα διαθέσιμο και Ελλάδα, αλλά 7600€. Θα πέσει και άλλο.

Πιθανότατα δεν έχετε καταλάβει τι έρχεται. Από το 2027 και μετά, αν δείτε βενζίνη κάτω από 2€/lt να μου γράψετε. Με το χρηματιστήριο ρύπων στα 45€/MWh η αύξηση στο λίτρο θα είναι 10 cents. Και καλά θα είναι, καθώς έχω δει και 70€, και 80€, και παραπάνω.
Αντίλογος: Αν είναι ευθεία, ο Αυτοκινητόδρομος με 120-130 είναι συνταγή υπνηλίας. Υποθέτω ότι η ησυχία σε ένα ηλεκτρικό (χωρίς ΜΕΚ, γρανάζια του κιβωτίου και με Cd της τάξης του 0,2) θα καθιστά την κίνηση με 120 στην ευθεία ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα.

Η ησυχία στο ταξίδι είναι πολυτέλεια που αφορά κυρίως τους μεταφερόμενους και όχι τόσο τον οδηγό.

Το FSD, ειδικά αν μπορεί να εγκατασταθεί εκ των υστέρων με απλό Software update είναι μεγάλη υπόθεση. Στο πεντοχίλιαρο π.χ. θα γινόταν πολύ πιο υπολογίσιμο από τα 7.500€.

Το "δεν έχετε καταλάβει τι έρχεται" είναι σχετικό.

Π.χ. σε προηγούμενη σελίδα έγραφες για νέο μοντέλο αυτοκίνησης, χωρίς ιδιοκτησία. Αυτό προφανώς θα καθιστούσε πάμφθηνη τη βραδινή βόλτα (όταν το 90% του πληθυσμού κοιμάται και δεν χρειάζεται το αυτοκίνητο, άρα πολλά αυτοκίνητα θα κάθονται), αλλά αντίστοιχα πανάκριβη την ημερήσια μετακίνηση τις ώρες αιχμής (όταν ΟΛΟΙ χρειάζονται το αυτοκίνητο).

Αναρωτιέμαι τι απάντηση να μπορεί να δοθεί σε αυτήν την περίπτωση, πάντως αυτός που έχει αυτοκίνητο, έχει αυτοκίνητο ανά πάσα στιγμή, ακόμη και αν είναι το 5% του χρόνου. Αυτός που δεν έχει δικό του αυτοκίνητο, το έχει όταν του το διαθέτει κάποιος άλλος.
Κάτι κάνουν λάθος. Η BMW και η Volvo πάνε πολύ καλά. H Volvo μάλιστα ανακοίνωσε μεγάλη αύξηση πωλήσεων η οποία οφείλεται κυρίως στα ηλεκτρικά της, είπαν οι ίδιοι. Οπότε...

Και η VW μια από τα ίδια. Δεν γίνεται κυρία VW να μην έχεις ηλεκτρικό των 25k το 2024 και να έχουν οι Γάλλοι. Δεν γίνεται να θες να το βγάλεις το 2026, όταν οι Γάλλοι τότε θα βγάζουν των 20k. H Renault την άλλη βδομάδα ανοίγει παραγγελίες στο R5 στις χώρες που έχουν R5Pass. Όσοι πλήρωσαν το R5Pass έχουν δεχθεί ήδη τηλέφωνο από τον τοπικό τους αντιπρόσωπο να κλείσουν ραντεβού την άλλη βδομάδα για παραγγελία. Και αυτοί λένε 2026. 🙃
Η Volvo είναι κινέζικη, κακώς μπαίνει με τους υπόλοιπους.

Η VW είναι αδικαιολόγητη, μία δεκαετία πίσω μετά το Dieselgate έλεγαν ότι θα καταργήσουν πλήρως τα θερμικά από τη γκάμα τους το 2025, έχουν 5 χρόνια που έβγαλαν το id3, και ακόμη αναμένεται η επόμενη κίνηση.

Η Stellantis πάντως τη βρήκε τη λύση: θα πουλάει στην Ευρώπη κινέζικα. If you can't beat them...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.397
Reaction score
135.364
Υποθέτω ότι η ησυχία σε ένα ηλεκτρικό (χωρίς ΜΕΚ, γρανάζια του κιβωτίου και με Cd της τάξης του 0,2) θα καθιστά την κίνηση με 120 στην ευθεία ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα.
Όχι, ίσα ίσα είναι απόλαυση, χαίρεσαι τη διαδρομή.

Στα Τέσλα δε χρειάζεται να αγοράσεις fsd για να σε πηγαίνει αυτό στις ευθείες του αυτοκινητόδρομου, σε πάει έτσι κι αλλιώς, απροβλημάτιστα, οπότε η οδήγηση γίνεται ακόμα πιο ξεκούραστη, και πιο ασφαλής.

Ναι, πιο ασφαλής, γιατί αν πεταχτεί κάτι στο δρόμο, δεν παλεύεται η ταχύτητα απόκρισης του υπολογιστή, ούτε ο "τρόπος" με τον οποίο θα πατήσει φρένο, φροντίζοντας να κρατήσει σταθερά το όχημα μέσα στο δρόμο ακόμα και σε απότομες στροφές. Δεν παλεύεται.
Ταυτόχρονα, σε ενημερώνει με ηχητικό σήμα για οποιονδήποτε κίνδυνο αντιλαμβάνονται οι αισθητήρες του, και εάν τυχόν φρενάρει απότομα ο μπροστινός σου, αυτό θα φρενάρει το ίδιο απότομα και άμεσα, χωρίς να μπορεί να υπάρξει σύγκριση με τα αντανακλαστικά σου, κερδίζει χαλαρά το αυτοκίνητο.

Ησυχία, ηρεμία, τάξη και ασφάλεια.
Χαλαρώνεις και απολαμβάνεις τη διαδρομή σου!
 

Μηνύματα
7.433
Reaction score
1.510
Έχω ταπεινή, αλλά δυσάρεστη εμπειρία, από 15 χρόνια πίσω. Ήμουν φαντάρος, πηγαινοερχόμουν από το στρατόπεδο στη Θεσσαλονίκη όποτε είχα την ευκαιρία, αλλά το μπάτζετ ήταν περιορισμένο και η βενζίνη τότε είχε μόλις σκαρφαλώσει από τα 70 λεπτά στο 1.20 μέσα σε κάτι μήνες. Συνεπώς προσπαθούσα να πηγαίνω από την Εγνατία με χαμηλή ταχύτητα, ώστε η αντίσταση του αυτοκινήτου να είναι χαμηλή, και συνεπώς να φτάνω με σημαντική εξοικονόμηση σε καύσιμο και χρήμα (σε χρόνο είναι αστεία η διαφορά αν πηγαίνεις με 140-150 αντί για 110-120, σε χρήμα όχι).

Ήταν εξαιρετικά δυσάρεστο και δύσκολο να κρατιέμαι ξύπνιος, και προφανώς και εν δυνάμει επικίνδυνο. Όταν έφτανα να κρατάω τα βλέφαρά μου με τα χέρια για να μην κλείσουν, έλεγα "γάμα το" και πήγαινα για λίγο με 170, για να ξυπνήσω.

Είχα προετοιμάσει και τη δικαιολογία που θα έδινα αν πετύχαινα μπλόκο, "Κύριε Αστυνόμε, έχετε δίκιο, αλλά ήταν πολύ επικίνδυνο να κινούμαι με το όριο, έπρεπε να πάω με 170 για λόγους ασφαλείας".
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.397
Reaction score
135.364
Και γω τα ίδια μπορώ να σου πω με ice.
Ο συνεχής θόρυβος της μηχανής (και οι χαμηλής συχνότητας κραδασμοί του κινητήρα σε χαμηλές στροφές), πιθανώς να είναι η πραγματική αιτία της νύστας. Σε κουράζει και τελικά σε νανουρίζει.

Στο EV δεν έχω τέτοιο θέμα. Η ησυχία δεν κουράζει.
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.339
Reaction score
30.175
Αντίλογος: Αν είναι ευθεία, ο Αυτοκινητόδρομος με 120-130 είναι συνταγή υπνηλίας. Υποθέτω ότι η ησυχία σε ένα ηλεκτρικό (χωρίς ΜΕΚ, γρανάζια του κιβωτίου και με Cd της τάξης του 0,2) θα καθιστά την κίνηση με 120 στην ευθεία ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα.
Κανένα θέμα εδώ. Έχω τρέξει αρκετά στη ζωή μου, για αυτό που εγώ ορίζω ως αρκετά. Έχω 300αρίσει μια φορά, πάνω από 220 αρκετές φορές, 170-180 ακόμα παραπάνω. Κάποιες φορές ακόμα και σήμερα αν αργήσω να φύγω το πρωί και τρέχω στο δρόμο δεν μου αρέσει καθόλου πλέον. Πολύ τσίτα και άγχος. Δεν θέλω άλλο. Αρκετά.

Π.χ. σε προηγούμενη σελίδα έγραφες για νέο μοντέλο αυτοκίνησης, χωρίς ιδιοκτησία. Αυτό προφανώς θα καθιστούσε πάμφθηνη τη βραδινή βόλτα (όταν το 90% του πληθυσμού κοιμάται και δεν χρειάζεται το αυτοκίνητο, άρα πολλά αυτοκίνητα θα κάθονται), αλλά αντίστοιχα πανάκριβη την ημερήσια μετακίνηση τις ώρες αιχμής (όταν ΟΛΟΙ χρειάζονται το αυτοκίνητο).
Δεν είναι απαραίτητο να είναι πανάκριβη η πρωινή χρήση καθώς το μοναδικό τους καθημερινό έξοδο θα είναι η φόρτιση.

Αναρωτιέμαι τι απάντηση να μπορεί να δοθεί σε αυτήν την περίπτωση, πάντως αυτός που έχει αυτοκίνητο, έχει αυτοκίνητο ανά πάσα στιγμή, ακόμη και αν είναι το 5% του χρόνου. Αυτός που δεν έχει δικό του αυτοκίνητο, το έχει όταν του το διαθέτει κάποιος άλλος.
Μην σκέφτεσαι με τα δικά μας δεδομένα. Εμείς δεν θα μείνουμε ποτέ χωρίς αυτοκίνητο. Να σκέφτεσαι με τα δεδομένα των γενεών που έρχονται.
Η Volvo είναι κινέζικη, κακώς μπαίνει με τους υπόλοιπους.
Η Volvo κατασκευάζει και στην Σουηδία, και το κεντρικό τμήμα του Design της Geely είναι στην Ευρώπη. Μάλιστα λένε ότι είναι από τα καλύτερα, όσοι τα επισκεφθήκαν. Συν ότι είναι ίδιας κατηγορίας οχήματα με τα βαριά χαρτιά της Γερμανίας.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.339
Reaction score
30.175
το κεντρικό τμήμα του Design της Geely είναι στην Ευρώπη,
και με πολύ μεγάλη πιθανότητα να είναι και το τμήμα software, καθώς της Zeekr είναι στην Ευρώπη.
Dieselgate
Δεν έχουν λεφτά 😁 , τα σπρώχνουν στο δίκτυο φορτιστών στην Αμερική, a.k.a Electrify America.
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.339
Reaction score
30.175
60% αύξηση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων της ζει η BMW στη Γερμανία, στο πρώτο τετράμηνο του 2024. Κάπως έτσι πάει το έργο και στην Αμερική.

 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
20.972
Reaction score
35.276



" Για τη σύγκριση του κόστους μεταξύ ενός ΙΧ βενζινοκινητήρα και ενός ηλεκτρικού, ο Σπύρος Παπαευθυμίου λέει χαρακτηριστικά πως «θα πρέπει κανείς να πάρει… μολύβι και χαρτί και να κάνει μόνος του την έρευνα». Σήμερα, η μέση τιμή αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων στη χώρα είναι περίπου 1,949 ευρώ/λίτρο.
Η μέση κατανάλωση αυτοκινήτου με βενζινοκινητήρα 100 ίππων βρίσκεται στα 5,4 λίτρα/100 χιλιόμετρα. Σε θεωρητικό επίπεδο, λοιπόν, κάποιος που καλύπτει κατά μέσο όρο 15.000 χιλιόμετρα ετησίως θα πληρώσει 1.578 ευρώ σε καύσιμα.
Στον αντίποδα με ένα ηλεκτρικό ΙΧ με μέση εργοστασιακή κατανάλωση στις 17,6 kWh/100 χιλιόμετρα, θα πληρώσει για τα ίδια χιλιόμετρα περίπου 528 ευρώ με κόστος κιλοβατώρας στα 0,20 ευρώ. Με διαφορά στα 1.050 ευρώ/έτος, τα 6.500 ευρώ που κοστίζει επιπλέον το ηλεκτρικό θα καλυφθούν σε περίπου επτά χρόνια
."



???

20 λεπτά η κιλοβατώρα; Είχα την εντύπωση ότι τα φθηνότερα δίκτυα χρεώνουν από 40 λεπτά και πάνω στα σημεία φορτισης.
 

Μηνύματα
16.387
Reaction score
23.111
στο σπίτι.
όχι έξω
τώρα το κόστος για 15000χλμ το χρόνο δεν έχει καμία αξία, αυτούς τους υπολογισμούς τους κάνεις από τα διπλά και πάνω.
τα παμε αυτά πολλές φορές.
στα χλμ αυτά αγοράζεις οτι σου αρέσει στο μάτι και ηλεκτρικό θα πάρεις γιατί είναι πιο γρήγορο απο το τυπικό βενζινοκίνητο των 100ίππων.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.339
Reaction score
30.175
Αναφέρεται σε οικιακή φόρτιση. Στο πράσινο της ΔΕΗ πάνω κάτω τόσο είναι, στα 0,20/kWh. Αν τα βάλεις όλα μέσα πάει στα 0,24-0,25/kWh. Στο δημόσιο δίκτυο φόρτισης δεν υπάρχει 0,20. Κάπου ποιο πίσω έχω ανεβάσει νομίζω το website με όλες τις τιμές δημόσιων φορτιστών στην Ελλάδα. Υπάρχει και άρθρο με τις τιμές αλλά δεν το βρίσκω τώρα. Κάπου ανάμεσα στα 0,40 - 0,43 είναι οι περισσότεροι.
 

Μηνύματα
7.433
Reaction score
1.510
Πάντως με τιμές δημόσιας φόρτισης, συν το χάντικαπ στο κόστος ασφάλισης οικονομικό νόημα δεν προκύπτει εκτός και αν φορτίζεις αποκλειστικά στο σπίτι.
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.250
Μηνύματα
2.934.315
Members
38.163
Νεότερο μέλος
Giannis2012
Top