Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.156
Reaction score
28.660
Ένα παράδειγμα του γιατί οι άλλες χώρες έχουν (και θα έχουν αν δεν αλλάξει) περισσότερα ηλεκτρικά.

Εδώ ο Γάλλος μόλις παρήγγειλε το R5 Techno με τελική τιμή στο ταμείο 23.450€. Πες 12.000€ - 15.000€ μπροστά και άλλα 9.000€ - 12.000€ δόσεις. Με την ίδια προκαταβολή για το ίδιο αυτοκίνητο ο Έλληνας θέλει στην καλύτερη 20.000€ δάνειο, και πιθανότατα δεν θα το πάρει.
FB_IMG_1716282836718.jpg
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.878
Reaction score
127.300
Η 40-αρα είναι πολύ μικρή, ούτε 300χλμ αυτονομία με το 100% της μπαταρίας (οικονομικά, εντός πόλης - χωρίς αυτοκινητόδρομο εννοείται).
Με το 80-20% κάτω από 180km, εννοείται με πολύ πολύ οικονομική οδήγηση εντός πόλης.
Ανετως <100km το χειμώνα.
Υπερβολικά λίγο.
Πρακτικά θα θέλει κάθε μέρα μπριζα, και εντελώς δύσχρηστο σε μεγαλύτερες διαδρομές.

Η 52-αρα είναι οριακή, πολύ οριακή.
Καλύτερα να ήταν 55-58kWh.
 


Μηνύματα
7.291
Reaction score
1.300
Νομίζω ότι θα είχε ενδιαφέρον αν η κυβέρνηση α) έδινε (με κάποιον τρόπο, βρείτε τον) το μπόνους στον πωλητή και όχι στον αγοραστή, ώστε ο αγοραστής να έπαιρνε το ηλεκτρικό με τιμή κατόπιν επιδότησης, β) εξασφάλιζε ένα χαμηλό (επιδοτούμενο;) επιτόκιο για αγορά με δόσεις. Ακόμη και εις βάρος του τελικού ποσού επιδότησης.

Ας ήταν π.χ. 7.000€ το bonus, 2.000€ η απόσυρση, και ας φρόντιζε να σου επιδοτεί το επιτόκιο.

Tesla M3SR -> αρχική τιμή 40.900€, μείον 9.000 € μπόνους 31.900€, και επιδότηση επιτοκίου για δάνειο ίσο με έως και το 50% της υπολειπόμενης αξίας του αυτοκινήτου και εξόφληση σε έως και 60 μηνιαίες δόσεις.

Θα έδινες τουλάχιστον 16.000€ μετρητά, και τα υπόλοιπα με 280€ το μήνα. Το όφελος από την επιδότηση του επιτοκίου βέβαια θα έφτανε το ύψος της επιδότησης. Αλλά νομίζω ότι με αυτόν τον τρόπο θα εξασφαλιζόταν η σημαντικά ταχύτερη μετάβαση - θα είχαν τη δυνατότητα όσοι θέλουν και δεν μπορούν να αποκτήσουν σήμερα ένα καινούριο ηλεκτρικό και μάλιστα με την απόσυρση, στη θέση ενός θερμικού 15+ ετών.

Πάντως και τώρα είναι εξαιρετική κίνηση το διχίλιαρο της απόσυρσης. Λογικά το άμεσο αποτέλεσμα θα είναι να στεγνώσει η αγορά από σαράβαλα με πινακίδες που πωλούνται για 500-1000€ (καθώς κάποιος με αυτοκίνητο αξίας 2.000€ θα προτιμήσει να το πουλήσει για 2.000€ και να πάρει το φτηνότερο σαράβαλο που θα βρει για να το αποσύρει).
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.156
Reaction score
28.660
Υπήρχε ενδιαφέρον από το Υπουργείο ώστε να περάσει στην τελική τιμή, αλλά μάλλον δεν υπάρχει χρήμα.

Σίγουρα πάντως κάτι πρέπει να γίνει αλλιώς δεν τσουλάει έτσι. Τουλάχιστον σε κάποια κατηγορία οχημάτων και κάτω.
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.624
Reaction score
80.606
Αν είσαι έμπορος-αντιπροσωπεία οχημάτων, το λιγότερο που θέλεις είναι να έχεις να περιμένεις μερικές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ από το ελληνικό κράτος. Για κανένα χρόνο.
Και φυσικά να μην τα συμψηφίζει με δικές σου οφειλές.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.156
Reaction score
28.660
Οπότε η ηλεκτρική μετάβαση είναι "ηλεκτρική κωμωδία" και μάλιστα για λίγους. Γιατί με αυτές τις τιμές δεν πρόκειται να αγοράσουν ακόμα και όσοι θέλουν. Ειδικά στα μικρά που ξεκινούν να έρχονται.

Σαν τα ΤΑΧΙ. Ακόμα και αυτοί που θέλουν και δεν έχουν, πρέπει να βρούν 22.500€ παραπάνω, και μετά τους κάνει εντύπωση γιατί πουλήθηκαν μόνο 80κάτι ηλεκτρικά ΤΑΧΙ σε όλη την Ελλάδα.

Edit: κάπου είδα στην Σανγκάη τα ΤΑΧΙ φορτίζουν σε δημόσιους φορτιστές με 0.14€/kWh 😅 .
 
Last edited:

gonis

Luger
Μηνύματα
4.262
Reaction score
11.610
Οκ, αλλά προς ώρας, με νυχτερινό, βγαίνει ~1,5€/100km.

Έχουμε κάνει οικογενειακώς, με τα 2 EV, λίγο πάνω από 100.000km με τέτοια χρέωση. 😎

Άσε που έχω συμπληρώσει πάνω από 15.000km με μηδενική χρέωση, σε δωρεάν φορτίσεις!
Καθαρό κέρδος >1.300€ 😎

Θες να δούμε πόσα λεφτά εξοικονομήσαμε;

(Άσε το θέμα πως δεν έχει καθόλου σέρβις το Τέσλα, και το iD.3 δε χρειάζεται λάδια ξυδια κλπ)

100.000km με 1,5€/100km = 1.500 €

Με ντίζελ είχα 5,5l/100km και με βενζίνη η γυναίκα ήταν στα 5l/100km δηλαδή χονδρικά 9€/100km

100.000km με 9€/100km = 9.000 €

Μείναν στην τσέπη 7,5 χιλιάρικα συν τα σέρβις, τέλη κυκλοφορίας κλπ.😎


(Το iD.3 πάει στα 80.000km και το Τέσλα στα 40.000km)

Η γυναίκα μου πλήρωνε πάρκινγκ στο κέντρο με 120€/μήνα. Εδώ και ένα χρόνο, δωρεάν παρκάρει στο δημοτικό πάρκινγκ στο κέντρο, δίπλα στη δουλειά της. +1.450€ στην τσέπη.😎

Κάθε φορά που κατεβαίναμε κέντρο, απόγευμα μετά τη δουλειά, βράδυ για φαγητό, κλπ, δίναμε ένα 6€-10€ για πάρκινγκ. Τουλάχιστον 5 φορές το μήνα παρκάρουμε δωρεάν και οι 2, για τις δουλειές μας στο κέντρο. Πχ προχθές κατέβηκα κέντρο για οδοντίατρο, δωρεάν πάρκινγκ, ειδάλλως θα έδινα >10€.
+Μαζεύεται σε ετήσια βάση σαφώς πάνω από ένα χιλιάρικο, για δύο αυτοκίνητα που όποτε θέλουμε πάμε και παρκάρουμε δωρεάν στο κέντρο της πόλης.

Σαφώς πάνω από 10 χιλιάρικα έμειναν στην τσέπη. 😎
Μπορεί να είναι και 15 χιλιάρικα ήδη.
Και το κοντέρ, συνεχίζει να γράφει κέρδος. 😎
Συμπληρώνω σε λίγο 3-ετια με το iD.3 και ένα έτος με το Τέσλα.
IMG_0694.jpeg

Πολύχρονος @costas EAR :drinks:😜🤪
 


Μηνύματα
10.424
Reaction score
4.881
1. Ποτέ δε θα έχεις διαθέσιμο EV που με 80%-20% SOC να κάνεις 600 χλμ. Θα προσαρμοστείς σε νέο τρόπο οδήγησης, με στάσεις, ειδάλλως μείνε με ICE για πάντα.
2. Σε 4 χρόνια.
3. Σε 6 χρόνια.
4. Υπάρχουν και ενοικιαζόμενα ΙΧ στα νησιά.
Επανέρχομαι σε σχέση με το 1 (που αμφισβήτισα λέγοντας οτι οι κινέζοι είναι ήδη κοντά και ποτε να μη λέμε ποτέ με την τεχνολογία) με σημερινή είδηση απο τα ΝΕΑ που παραθέτω (σημειώνοντας πως για λόγους αρχής δεν σκοπευω να αγοράσω ποτε κινέζικο, αλλα αν το κάνουν οι κινέζοι, θα το κάνουν μετα και οι Ευρωπαίοι)
Αν υπόσχονται 998 χλμ....να μην ειναι πραγματικά 600; Σε τελική οταν φεύγεις για μεγαλο ταξίδι θα φορτίσεις 100%

=======================================================
HeliosKiosk - ΝΕΑ 22-05-2024 (σελ. 44)
=======================================================
Ερχεται η ΚΙΝΕΖΙΚΗ NIO

Αλλη μια κινέζικη φίρμα, η NIO, ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει στην αγορά. Αυτή τη φορά η φίρμα που έχει αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα ετοιμάζεται να κάνει την είσοδό της στην ευρωπαϊκή αγορά. Μάλιστα η εταιρεία θα λανσάρει και τις δύο υπομάρκες της. Ενα από τα ηλεκτρικά της μοντέλα κοστίζει στην Κίνα περίπου 30.000 ευρώ, θα έχει μπαταρίες 60 και 90 κιλοβατώρων με μεγάλη αυτονομία! Το νέο μοντέλο θα είναι το L60 SUV, που καυχιέται ότι θα είναι 10% οικονομικότερο σε σχέση με το δημοφιλέστερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε ολόκληρο τον κόσμο. Ειδικότερα, στην κατηγορία των οικονομικότερων αυτοκινήτων, τα οποία παρουσιάζει μέσω της Onvo, επιχειρεί να φέρει κρύο ιδρώτα στην Tesla. Θα είναι εξοπλισμένο με μια επιλογή από τρία πακέτα μπαταριών, που παρέχονται από την BYD, τα οποία θα προσφέρουν εμβέλεια 554, 730 ή 998 χλμ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.878
Reaction score
127.300
Αν υπόσχονται 998 χλμ....να μην ειναι πραγματικά 600;
Ναι, ανετως.

Και το 80-20% SOC, αντιστοιχεί σε 360χλμ.

Τα γνωστά. Μηδέν νεώτερο.
Κι ούτε πρόκειται.


Το 1.000χλμ wltp αργά ή γρήγορα θα επιτευχθεί σε κάποια πολύ ακριβά και μεγάλα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα, στην μεγαλύτερη το δυνατόν έκδοση μπαταρίας τους. Με εξαιρετικό αεροδυναμικό συντελεστή (σα το κονσεπτ της Μερτσέντες) μπορεί πιθανώς να επιτευχθεί μέση κατανάλωση 14 kWh/100km με ταχύτητα αυτοκινητόδρομου, άρα με 140kWh μπαταρία θα βγάζει 1.000 km στο 100% της μπαταρίας του, μέχρι να ξεπσυχήσει. Και 360 στο 80-20% SOC. Τα γνωστά.

600 χλμ στο 80-20% SOC, νέβερ.
 

Μηνύματα
10.424
Reaction score
4.881
Το τελευταίο 4μηνο, ΔΕΗ πράσινο, οι νυχτερινές χρεώσεις (τότε φορτίζω μόνο) κυμάνθηκαν μεταξύ 0,1195€ και 0,177€ ανά kWh, όλα μέσα.
Ήταν καλή περίοδος για φορτίσεις 😆, τώρα θα τραβήξουν ανηφόρα σιγά σιγά....
Ενημερωτικά όπως διαβαζω και βρίσκω λογικό πολύ συντομα οι χαμηλές τιμές ρεύματος θα είναι το μεσημέρι και όχι πλέον το βραδυ, αφου τα συνεχως αυξανόμενα ΦΒ εγχέουν περισσεια ενέργειας το μεσημέρι και δεν δίνουν τιποτε το βραδυ, με αποτελεσμα η τιμή αγορας να ειναι πολύ χαμηλότερη το μεσημέρι. Οι αλλαγες θα γίνουν μαλλον απο το φθινόπωρο γιατι σε μας το καλοκαιρι με τον πολύ τουρισμό και τα A/C η ζήτηση αυξάνει επίσης, πάντως μελετάται σοβαρά για το Φθινόπωρο και το ζητούν και οι εταιρείες (αυτο δεν ξέρω αν βολεύει για όσους φόρτιζαν στο σπίτι με νυχτερινό γιατι το μεσημέρι μπορει να ειναι στην δουλειά με το αυτοκίνητο, εκτός κι αν υπαρχουν κι εκει φορτιστες με φτηνό ρευμα εείνες τις ώρες)
 

Μηνύματα
935
Reaction score
2.636
Οι χρήστες θα προσαρμοστούν στις εκάστοτε συνθήκες, δεν υπάρχει άλλα λύση...
Αν το σκεφτεί κάποιος λογικά, δεν έχει νόημα να "σκιζόμαστε" για πράσινη ενέργεια και τα σχετικά, αφήνοντας ανεκμετάλλευτο τμήμα της παραγωγής ρεύματος απ' τα Φ/Β για μήνες κατά τη διάρκεια της ημέρας και να "επιδοτούμε" τη νυχτερινή κατανάλωση, προερχόμενη ως επί το πλείστον από παραδοσιακές μεθόδους παραγωγής 🤔 .
 

Μηνύματα
15.354
Reaction score
21.467
Λοιπόν έκανα απολογισμό.
594 χλμ , φόρτιση δύο φορές σύνολο 97.69 KWh , χρήση ας πούμε μεικτή προς το χειρον καθότι δεν είχε καθόλου ακινησία και χαμηλές ταχύτητες να κλέψω εκκλησία, είχα κάπου 100χλμ αυτοκινητόδρομο με ταχύτητες 120 (110 με 145 σε κάτι πατήματα) και όλα τα υπόλοιπα επαρχιακό δίκτυο και ανέβα κατέβα βουνό με 40 ως 100.
Θερμοκρασίες εξωτερικές κατά μέσο όρο 14 (5 έως 22) , το όλον 16.4KWh στα 100χλμ
Νταξει παμαλ, το κακό είναι ότι ο ταχυφορτιστής για περιστασιακους χρήστες ήταν στα 0.9 ευρώ, ο 50αρης στα 0.7 .
Από ότι κατάλαβα αν αγοράσεις πακέτα πέφτεις πιο χαμηλά.
 




Μηνύματα
7.291
Reaction score
1.300
Δηλαδή αν χρησιμοποίησες μοιρασμένα ταχυφορτιστή και πενηντάρη, πλήρωσες κοντά 78,15€ για 594 χλμ, δηλαδή 13,12 λεπτά το χιλιόμετρο. Νομίζω ότι το Diesel (π.χ. με 7 λίτρα/100 χλμ και τιμή καυσίμου 1,7€/λτ) θα έβγαινε φτηνότερα.
 

Μηνύματα
15.354
Reaction score
21.467
μόνο 0.9 έδωσα, όντως ετσι βγαίνει πιο ακριβά απο diesel.
ωστόσο αν φόρτιζα σπίτι θα ήταν το 1/4 , αν είχα συνδρομητικό πρόγραμμα πχ με 10 ευρώ το μήνα έχεις 20% έκτπωση με 14 ευρώ 30% με 20 ευρώ 40%, αν είχα τεσλα 0.45 κλπ. δεν το έψαξα πολύ από οικονομικής απόψεως, δεν με ενδιέφερε το θέμα, η εκδρομή κόστισε τα 10πλάσια από το ρεύμα που πλήρωσα (μπορεί να είπα και λίγα) - σε μόνιμη χρήση υπάρχουν πολλές καβάτζες.

η λογική ήταν να δω αν μπορώ να ζήσω με ένα τέτοιο. είχε διαθέσιμα τεσλα 3 στα ίδια λεφτά με 610 αυτονομία , αλλά τέσλα βρίσκεις και στην Ελλάδα, αυτό που πήρα δεν εισάγεται καν.

τώρα απο την άλλη, οι κιλοβατώρες που έκαψα αντιστοιχούν σε 10 λίτρα υγρό καύσιμο ενεργειακά.
αν όλο το ρεύμα ερχόταν από υδρογονάνθρακες, με έναν συμβατικό βαθμό απόδοσης 55% που έχει ένας ΑΗΣ κατ ελάχιστο είναι κάπου 18λιτρα καύσιμο, αν είναι μείγμα ΑΠΕ αρκετά λιγότερο - στην περίπτωση του diesel για τα χιλιόμετρα αυτά ήθελα κάπου 100 λίτρα , στην απόλυτη ξεφτίλα να μην έχεις καθόλου ΑΠΕ στο μείγμα, το ηλεκτρικό στην χρήση του έβγαλε το 1/5 του CO2 στην ατμόσφαιρα.

καμία σύγκριση επ αυτού.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
19.467
Reaction score
32.284
μόνο 0.9 έδωσα, όντως ετσι βγαίνει πιο ακριβά απο diesel.
14,80 λεπτά ανά χιλιόμετρο.

Ιταλία πόσο έχει η βενζίνη; 1,70?

Σε ένα τυπικό βενζινοκίνητο η κατανάλωση σε αντίστοιχες συνθήκες θα ήταν κάπου στα 6 λίτρα, άρα 9,80 λεπτά το χιλιόμετρο, το καύσιμο.
 


Τελευταια Μηνυματα

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.005
Μηνύματα
2.885.139
Members
37.975
Νεότερο μέλος
Sonic10
Top