Ηλεκτρικά οχήματα

Μηνύματα
11.702
Reaction score
14.414
Αν ξέρετε, θα ήθελα να μάθω ποια θερμικά έχουν 50-50 ζύγισμα, ενώ το τόσο χαμηλό κέντρο βάρους δε νομίζω να είναι εφικτό σε θερμικό.
αρκετά έχουν σωστό ζύγισμα , αλλά το ύψος του ΚΜ δεν μπορεί να κατέβει σε τέτοια επίπεδα , οπότε θα έχουν μια εγγενή δυσκολία να αξιοποιήσουν το μέγιστο της πρόσφυσης και των 4 τροχών.

το βάρος από μόνο του δεν είναι κάτι που μπορεί να πει πολλά για την συμπεριφορά ενός οχήματος , όσο μπορεί να πεί η θέση του.
και το ποδήλατο είναι 8 κιλά και ο αναβάτης άλλα 80 αλλά δεν θα φρενάρει ποτέ.

το αυξημένο βάρος είναι ένα πρόβλημα που λύνεται με επάρκεια ισχύος ,μεγάλες επιφάνειες στα λάστιχα και αντίστοιχες επιλογές σε ελατήρια/αμορτισέρ. Δεν είναι φυσικά ο καλύτερος τρόπος αντιμετώπισής του , ιδανικά θα θέλαμε τα EV να είναι ελαφρύτερα και έχουν λιγότερη ισχύ (ένα ιδεατό ev με 1300 κιλά βάρος και 150KW ισχύ θα ήταν πάλι τρομακτικό σε επιδόσεις )
αυτό θα αργήσει λιγάκι ακόμα , αλλά δεν αναιρεί το γεγονός ότι η μετάδοση του ev είναι αιώνες μπροστά από οποιαδήποτε υλοποίηση θερμικού.
 

Μηνύματα
4.911
Reaction score
3.329
11.

Πας να φας ή να δεις μια ταινία ή για ψώνια, σε 2 ώρες παίρνεις 22kwh, στο 3ωρο τσιμπάς 33 kWh.

Πάνω από 33 kWh είναι αδύνατο να χρειαστώ προσωπικά (20-80% της μπαταρίας μου είναι 33kwh, κάτω από 20% σχεδόν ποτέ δε πέφτει, πάνω από 80% δε το πάω).

Μια χαρά είναι. Κάτω από 2ωρο δεν έχω κάτσει ποτέ, ούτε για καφέ.

Για καφέ πήγα με 52% μπαταρίας, έφυγα με 80%, είχε φορτίσει πολύ πριν τελειώσει ο καφές μου (~15kwh πηρε).
Πόσες θέσεις έχει;

Τώρα το καλοκαίρι θα είναι γεμάτο με ξένους φαντάζομαι.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
44.722
Reaction score
104.000
(ένα ιδεατό ev με 1300 κιλά βάρος και 150KW ισχύ θα ήταν πάλι τρομακτικό σε επιδόσεις )
Αυτό θα ήταν όντως τρομακτικό, και δεν έχει νόημα για τις μετακινήσεις του κόσμου.

Εκτιμώ πως περί τον 1 τόνο βάρους, με 250χλμ αυτονομία, 100 άλογα, και φόρτιση σε 5-λεπτο, θα δούμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα το '27, στυλ πόλο γιαρις κλπ, με την κυκλοφορία των Solid.

Λόγω μεγέθους και βάρους, θα έχουν κατανάλωση πραγματική περί τα 10kwh/100km και θα αρκούν μπαταρίες 25 kWh χρήσιμης χωρητικότητας.

Τα 100 ηλεκτρικά άλογα, λόγω αμεσότητας, είναι υπέρ του δέοντος αρκετά.
Πόσες θέσεις έχει;
Νομίζω 6.
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
44.722
Reaction score
104.000
Σαν να λές ότι ο Γιάο Μινκγ ήταν ελαφρύς για 2.30 ύψος
Όχι, λέω ότι για τον όγκο και το μήκος τους, αλλά και για τις επιδόσεις τους και την αυτονομία τους, είναι μικρότερου βάρους σε σχέση με τα υπόλοιπα ev. Από 1,6 έως 1,8 τόνους.

Πράγμα που είναι κατόρθωμα.
Πολύ engineering έπεσε.

Με τα κάστινγκ θα βελτιωθεί κι άλλο το βάρος τους, όπως και με το structual battery pack.

Το ηλεκτρικό BMW ας πούμε, i4, είναι ιδιαίτερα βαρύ (πλησιάζει τους 2,5 τόνους). Και αυτό είναι το σημαντικότερο μειονέκτημά του.

Α, να κι ένα τογιοτα ηλεκτρικό.

 
Last edited:

Μηνύματα
23.844
Reaction score
20.216
μην θέτουμε όμως θέματα που άπτονται αντικειμενικών μετρήσεων.
δεν μπορεί να συναγωνιστεί ένα θερμικό το αντίστοιχο ev σε θέματα απαγορευτικά από την ίδια την φυσική.
τα ev έχουν ΚΜ σχεδόν στο επίπεδο που ορίζουν τα κέντρα κύλισης των τροχών, αυτό και μόνο τους δίνει την ικανότητα να χρησιμοποιούν και τους 4 τροχούς κοντά στο 100% της πρόσφυσής τους σχεδόν υπό όλες τις δυναμικές συνθήκες, αυτό ένα θερμικό που δεν έχει αυτήν την ικανότητα (όλα τα ΙΧ δηλαδή) δεν μπορεί να το πετύχει.
δεν μπορεί ένα θερμικό να βρεί ισχύ στην ακινησία , ούτε μπορεί να αποδώσει σε msec ισχύ σε επιλεγμένο τροχό , για αυτό και τα tcs των θερμικών ανέκαθεν χρησιμοποιούσαν τα φρένα για να ρυθμίσουν την πρόσφυση αφού μόνο αυτά είχαν αποδεκτούς χρόνους απόκρισης.
Γιατί τα ηλεκτρικά , πως το κάνουν ? αφού ένα μοτέρ ανά άξονα διαθέτουν μεταδίδοντας κίνηση μέσω διαφορικού.
Ενα μοτέρ ανά τροχό νομίζω ελάχιστα έχουν.Αν έχουν.
 


wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
12.166
Reaction score
17.375
Πέραν από τις θεωρίες του καθενός περί ev, σε ένα φόρουμ και στο ανάλογο νήμα, έχει πραγματική αξία η εμπειρία των μελών, τόσο στα θετικά όσο και στα αρνητικά.
Να σου πω:
"Έρωτας" αυτό το Leaf... Κάποτε βρέθηκα πολύ κοντά στην απόκτησή του, αλλά άλλαξαν οι προτεραιότητες και η αγορά "πάγωσε".
Η αναφορά γίνεται για μια χρονική στιγμή στην οποία είχα στη διάθεσή μου για test drive 24 ωρών ένα Leaf.

Ήταν χειμώνας, Ιανουάριος του 2016. Το οδήγησα εντός αστικού ιστού (μικρής και μεσαίας απόστασης διαδρομές), το οδήγησα στον αυτοκινητόδρομο (ταξίδι συνολικής απόστασης ~90χλμ). Απόλαυσα την ησυχία της καμπίνας, τον μηδενικό θόρυβο του αυτοκινήτου, την άμεση ανταπόκριση στο γκάζι. Δεν θυμάμαι εάν είχε ενεργοποιημένο σύστημα ανάκτησης ενέργειας (δεν θυμάμαι εάν είχε, για να πω την αλήθεια).Δεν ασχολήθηκα πολύ με το infotainment system - με είχε συνεπάρει η οδηγική εμπειρία.

Δεν μου άρεσε η ποιότητα κύλισης - σε ταχύτητες άνω των 110χλμ ακουγόταν κάπως έντονα θόρυβος από το οδόστρωμα. Ίσως να έφταιγαν τα λάστιχα, δεν το έψαξα παραπάνω. Σε διαδρομές εντός πόλης δεν θυμάμαι κάτι αρνητικό.

Για να μην πολυλογώ, όσα έγραψε ο @flash σχετικά με τις πρώτες εμπειρίες οδήγησης του ηλεκτρικού του αυτοκινήτου, με εκφράζουν σε σχεδόν απόλυτο βαθμό. Καταλαβαίνω απόλυτα τα όσα περιγράφει, διότι σε μεγάλο βαθμό, είναι όσα θυμάμαι ότι ένιωσα όταν οδήγησα το Leaf. Η αλήθεια είναι ότι μετά τις 24 ώρες το παρέδωσα με βαριά καρδιά. Εάν δεν είχαν αλλάξει οι προτεραιότητες μου, είχα τα διαθέσιμα χρήματα για να το έπαιρνα τότε - και θα το έκανα.

Προσωπικά, λόγω τόπου διαμονής, εργοδοτικού οργανισμού (υπάρχει σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο parking μας!!!) και της πλειονότητας των διαδρομών μου (είτε εντός είτε εκτός πόλης), ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο (π.χ το id3) θα με κάλυπτε απόλυτα χωρίς την παραμικρή αμφιβολία.
 

Μηνύματα
4.911
Reaction score
3.329
Μια άλλη λύση:

Κάρτα πολλαπλών διαδρομών με ΚΤΕΛ!

17 μέρες κατ’ ελάχιστον πρέπει να ορίσω τον μήνα, με 40% έκπτωση στα εισιτήρια βγαίνει 225 ευρώ προπληρωτέα.

225 ευρώ / 2890 χλμ βγαίνει 7,5€ τα 100χλμ.
Σαν να λέμε θα καίω 3 λίτρα βενζίνης στα 100. :)

Το πλεονέκτημα είναι αν με πάρει ο ύπνος στη διαδρομή με πήρε.
Το μειονέκτημα ότι πολύ διευθυντής θα φτάνω στη δουλειά, 10 παρά :)
 

Μηνύματα
11.702
Reaction score
14.414
Γιατί τα ηλεκτρικά , πως το κάνουν ? αφού ένα μοτέρ ανά άξονα διαθέτουν μεταδίδοντας κίνηση μέσω διαφορικού.
Ενα μοτέρ ανά τροχό νομίζω ελάχιστα έχουν.Αν έχουν.
διαφορικό , ηλεκτρονικά ελεγχόμενο , όμως το σημαντικό είναι οτι η ρύθμιση δεξιά-αριστερά είναι τάχιστη , ενώ αντίστοιχα η μεταβολή της ισχύος επίσης ακαριαία.
στο θερμικό η μεταβολή της ισχύος είναι ΑΡΓΗ - αν το ζητούμενο είναι ο έλεγχος πρόσφυσης - για να μεταβάλει την ισχύ του περνάνε δευτερόλεπτα ολόκληρα , πρέπει να ανοίξει η πεταλούδα, να περάσει ο αέρας, να ψεκαστεί το καύσιμο και καθώς σε συγκεκριμένη ταχύτητα μια ΜΕΚ δεν έχει δυνατότητα να δώσει όλη την ισχύ της , να αλλάξει ο ρυθμός περιστροφής.
σε ένα κύκλωμα ελέγχου πρόσφυσης ο χρόνος απόκρισης του κινητήρα είναι εκτός προδιαγραφών , για αυτό και χρησιμοποιούν το κύκλωμα του ABS που μπορεί να περιορίσει την ισχύ σε συγκεκριμένο τροχό πολύ πιο γρήγορα.
με μπλοκε διαφορικό
ένα βήμα παρακάτω είναι οτι ο λόγος που χρειάζεσαι ένα μπλοκέ διαφορικό σε ένα θερμικό , είναι για να λύσεις προβλήματα που ένα ev δεν έχει.

τα θερμικά συντέλεσαν - μέσω των δυσκολιών που έθεταν οι περιορισμοί στην διαχείριση της ισχύος τους - στην εξεύρεση λύσεων και την εξέλιξη της βιομηχανίας στο βαθμό που βρίσκεται σήμερα.
αν υπήρχε τρόπος να αποθηκευτεί η ηλεκτρική ενέργεια σε ένα ev την δεκαετία του 70 με τον - όχι άριστο - τρόπο που συμβαίνει σήμερα , αυτή η τεχνολογική εξέλιξη που βλέπουμε σήμερα δεν θα είχε συμβεί.
 
Last edited:

Μηνύματα
23.844
Reaction score
20.216
διαφορικό , ηλεκτρονικά ελεγχόμενο , όμως το σημαντικό είναι οτι η ρύθμιση δεξιά-αριστερά είναι τάχιστη , ενώ αντίστοιχα η μεταβολή της ισχύος επίσης ακαριαία.
στο θερμικό η μεταβολή της ισχύος είναι ΑΡΓΗ - αν το ζητούμενο είναι ο έλεγχος πρόσφυσης - για να μεταβάλει την ισχύ του περνάνε δευτερόλεπτα ολόκληρα , πρέπει να ανοίξει η πεταλούδα, να περάσει ο αέρας, να ψεκαστεί το καύσιμο και καθώς σε συγκεκριμένη ταχύτητα μια ΜΕΚ δεν έχει δυνατότητα να δώσει όλη την ισχύ της , να αλλάξει ο ρυθμός περιστροφής.
σε ένα κύκλωμα ελέγχου πρόσφυσης ο χρόνος απόκρισης του κινητήρα είναι εκτός προδιαγραφών , για αυτό και χρησιμοποιούν το κύκλωμα του ABS που μπορεί να περιορίσει την ισχύ σε συγκεκριμένο τροχό πολύ πιο γρήγορα.
μΑ ΤΙ ΛΕς?
Δεν μπορούν δλδ να χρησιμοποιήσουν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό στα ice ?
Και μπορούν μόνο στα ev ?
Οσο γρήγορα θα γρήγορη θα είναι η ρύθμιση δεξιά - αριστερά στο ένα θα είναι και στο άλλο .
Δεν αλλάζει κάτι σ"αυτό.
Στο ev δλδ τι αλλάζει ? και κεί διαφορικό είναι . Τα διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης τα torsense και όλα αυτά τι είναι ?
 

Μηνύματα
11.702
Reaction score
14.414
Δεν μπορούν δλδ να χρησιμοποιήσουν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό στα ice ?
ΤΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΑΦΟΥ Ο ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΡΥΘΜΙΣΕΙ ΤΗΝ ΙΣΧΥ ΤΟΥ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ;;;;;;;;;
μα το γράφω το ρημάδι , απόκριση ισχύος, σαν να έχεις ενισχυτή με DF 1000 και έναν άλλον με DF 0.5
 

Μηνύματα
23.844
Reaction score
20.216
Γιατί ο ηλεκτροκινητήρας τι κάνει στην περίπτωση ελέγχου πρόσφυσης? Μειώνει συνολκά ισχύ?
 

spylab

We wellcome chechen Peace Corps
Moderator
Μηνύματα
10.903
Reaction score
26.476
Το mustang-e φιλου που το εχω οδηγησει 3-4 φορες ειναι απιστευτα απολαυστικο . Αν εκανα χιλιομετρα με αυτοκινητο σιγουρα θα επαιρνα καποιο ηλεκτρικο. Τωρα που κανω 3-4000 το χρονο θα μεινω με το Α-4 avant quattro μεχρι τα βαθεια γεραματα :)
 


xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
31.008
Reaction score
65.924
Αυτό λέω και γω.

Συμφωνούμε 10000%.
Και για να τελειώσω το πλασματικό VS. :)

Αγαπάμε την αυτοκίνηση ασχέτως καυσίμου. Έχουμε κάποιες προτιμήσεις σε μάρκες, κατηγορίες, σχεδιάσεις και ταυτόχρονα απαιτούμε κάποια στοιχεία αναλόγως του χαρακτήρα μας και των αναγκών μας. Μέχρι που έρχεται το οικονομικό και μας βάζει εκεί που φτάνουμε.

Στη μετάβαση από την ICE σε EV ισχύει κάτι απλό:

Αρκετών οδηγών τα στάνταρ δεν επηρεάζονται καθόλου. Αυτό που ήθελαν από το αυτοκίνητο ήταν να πηγαίνουν από το σημείο Α στο Β, με τον πιο φτηνό, άνετο και ασφαλή τρόπο. Όταν βγαίνουν από το αυτοκίνητο το ξεχνούν ως ύπαρξη. Κάτι σαν ψυγείο ή πλυντήριο. Χρηστική και κατανοητή λογική. Αν λοιπόν οι οδηγοί αυτοί είναι σε έρευνα αγοράς αυτοκινήτου το πιθανότερο είναι να προτιμήσουν ηλεκτρικό γιατί τα αρνητικά είναι ασήμαντα. Κυρίως το θέμα της φόρτισης αν δεν πληρούν κάποιες προϋποθέσεις.

Άλλοι οδηγοί θέλουν το κάτι παραπάνω. Αγαπούν την αυτοκίνηση ως ιδέα, έχουν το αυτοκίνητο σε προτεραιότητα από άλλους τομείς, παρακολουθούν αγώνες, εκθέσεις, πηγαίνουν εκδρομές μόνο για την οδήγηση. Οι απαιτήσεις τους είναι πιο ειδικές και δεν αποτελούν αυτή τη στιγμή προτεραιότητα για τις εταιρείες στις μικρομεσαίες κατηγορίες τιμής.

Τέλος, υπάρχουν κι αυτοί που αποτελούν τη φυσική συνέχεια της προηγούμενης κατηγορίας. Αγαπούν ακόμα την αυτοκίνηση αλλά δεν είναι πια διατεθειμένοι να ταλαιπωρηθούν για χάρη της. Θέλουν κάτι "καλό" με μία μετάβαση μηδενικού learning curve στις νέες απαιτήσεις. Να συνεχίσουν ομαλά από κει που έφυγαν.

Αν ήθελα να παρομοιάσω την κατάσταση με το φαγητό, υπάρχουν αυτοί που τρώνε ό,τι βρεθεί/υπάρχει και είναι ευχαριστημένοι. Υπάρχουν άλλοι που ψάχνονται ενημερώνονται, ψωνίζουν πρώτες ύλες, ψήνουν, μαγειρεύουν. Και τέλος υπάρχουν οι "δύσκολοι" που τρώνε το καλό φαγητό του γούστου τους σε συγκεκριμένα επιλεγμένα εστιατόρια.

Χαίρομαι να υπάρχουν πολλοί early adopters στην Ελλάδα γιατί θα αναγκάσουν κράτος και εταιρείες να στήσουν γρηγορότερα πυκνό δίκτυο γρήγορων φορτιστών. Οπότε σε λίγα χρόνια (3-5) και σε συνδυασμό με τις βελτιωμένες αυτονομίες σε υψηλότερες ταχύτητες να περάσουμε στα EV κι εμείς οι παράξενοι.
 

Μηνύματα
742
Reaction score
1.124
αυτή τη στιγμή τα ηλεκτρικά έχουν ένα μόνο ουσιαστικό μειονέκτημα,
την αδυναμία να κάνουν μεγάλες αποστάσεις στο μικρότερο δυνατό χρόνο,
(και ένα μικρότερο στην ελληνική πραγματικότητα, το αραιό δίκτυο στις εθνικές οδούς)

χοντρικά όσο ανεβαίνει η απόσταση πάνω από τα 250 km
και όσο περισσότερο τρέχει κάποιος πάνω από τα 120 km/h
τόσο μεγαλώνει η ψαλίδα του χρόνου εις βάρος του ηλεκτρικού.

Η άνεση από άποψη ησυχίας και απουσίας κραδασμών είναι μοναδική.

Όσο ακριβότερο αυτοκίνητο μπορεί να αγοράσει κάποιος από 20,000 και πάνω , τόσο περισσότερο συμφέρει το ηλεκτρικό (με τον παραπάνω περιορισμό των μεγάλων αποστάσεων με μεγάλες ταχύτητες).

Αν θες αυτοκίνητο με 10.000 ή 15.000 δεν υπάρχουν επιλογές σε ηλεκτρικό προς το παρόν,
ωστόσο ΑΝ κάποιος έχει τα λεφτά και απλά δεν θέλει να πετάξει 40 χιλιάρικα στο δρόμο,
να ξέρει ότι το ηλεκτρικό των 40.000 με επιδότηση, απαλλαγές, οικονομία καυσίμου-σέρβις και μεταπώληση, πιθανότατα να έχει μικρότερο κόστος σε βάθος 5-10 ετών από το συμβατικό των 20 χιλιάδων.

Όσο πιο αργά γίνουν πλειοψηφία τα ηλεκτρικά, τόσο περισσότερο θα διαρκέσουν τα προνόμια των early adopters. Μετά αντίο φοροαπαλλαγές, δωρεάν σταθμεύσεις, φορτίσεις κλπ.


(Έχουν να στουκάρουν πολλοί άσχετοι και ιδίως άσχετες που δε θα παίρνουν χαμπάρι πόσα χλμ θα μαζεύουν στην επιτάχυνση - μέχρι η τεχνητή νοημοσύνη να πάρει το πάνω χέρι)
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
23.905
Reaction score
65.600
Όσο πιο αργά γίνουν πλειοψηφία τα ηλεκτρικά, τόσο περισσότερο θα διαρκέσουν τα προνόμια των early adopters. Μετά αντίο φοροαπαλλαγές, δωρεάν σταθμεύσεις, φορτίσεις κλπ.
Και γι αυτό μην παίρνετε ηλεκτρικά παρακαλούμε, για 2-3 χρόνια ακόμα τουλάχιστον.
 

Μηνύματα
4.911
Reaction score
3.329
Όσοι παίρνουν τώρα ηλεκτρικό απλά ζουν το παρόν, χωρίς μελλοντολογίες.

Σε μια χαρά στάδιο βρίσκεται η ηλεκτροκίνηση, τα μοντέλα ώριμα, οι οικιακοί φορτιστές εξελιγμένοι, οι επιδοτήσεις μπαίνουν πλέον σε β' κύκλο. Δεν βλέπω καμιά πρωτοπορία να κάνουν οι αγοραστές ηλεκτρικού.

Early adopters ήταν όσοι πήραν ηλεκτρικό καμιά 10ετία πριν, κάτι Leaf. Τότε που η αυτονομία και η ταχύτητα φόρτισης ήταν χαμηλές, που υπήρχαν λίγα μοντέλα οικιακών φορτιστών, και φυσικά ούτε λόγος για επιδότηση.
 

gonis

Luger
Μηνύματα
3.695
Reaction score
9.898
Ένα από τα πρώτα ηλεκτρικά BMW i3 είχε φερει ο @S2000 σε μια κοπή πίτας; στη Γαρδενια στο Μαρούσι το 2014(μάλλον).Μου είχε κάνει εντύπωση η επιτάχυνση και τα λάστιχα που ειχαν διάσταση ποδηλάτου.
Οπως το οδηγούσε ο Θύμιος και με το βαρύ φορτίο που κουβαλουσε(είχε βάλει όλα τα θρεφτάρια μέσα)η αυτονομία του πρέπει να ήταν Μαρούσι-Πεύκη-Κηφισια:p
Ωραία χρόνια,ούτε θυμάμαι πως πήγαινα και πως έφευγαo_O
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
165.153
Μηνύματα
2.672.052
Members
36.890
Νεότερο μέλος
D.K.
Top