Ηχητική περιποίηση χώρου ακρόασης

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.487
Παιδιά, δε γίνεται να αναλύσω όλες τις παραμέτρους, πάρτε το βιβλίο του Τουλ και διαβάστε.

Λέω 2-3 συνοπτικά πραγματάκια, ως εισαγωγή, για να αιτιολογηθεί στο μυαλό σας ο προτεινόμενος τρόπος αντιμετώπισης της ηχητικής φροντίδας του χώρου.

Δεν θα γίνετε "ειδικοί" διαβάζοντας ένα θρεντ...

Για κάθε παράμετρο που γράφω, η διαθέσιμη βιβλιογραφία είναι τρομακτικού όγκου...

Θέλει (πραγματικά) να διαβάζετε για τουλάχιστον 2 χρόνια, ένα 8-ωρο κάθε μέρα, για να τα καλύψετε όλα...
 
Last edited:


Μηνύματα
7.262
Reaction score
11.812
Έχω διαθέσιμη τη πρώτη έκδοση του 2008. Μας κάνει;
Post automatically merged:

Το "ξεφυλλίζω". Δείχνει άκρως ενδιαφέρον1!
 
Last edited:


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.665
Reaction score
28.004
Υπάρχει και η Kindle έκδοση στο Αmazon για όσους το θέλουν στο tablet τους. Έτσι βγαίνει και κανένα 15€ φθηνότερο.
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Δυο πραγματα Κωστα εν αρχη.

Πως μετραμε το χρονο αντήχησης μονοι μας? Υπαρχει καποιο απ ετοιμο η μονο με ακριβα μηχανήματα?

Δευτερον τι είναι αυτό που οριζει ότι ακουμε πχ 80% εμμεσα και 20% αμεσα. Υπαρχει κατι που το μετραει η κανει υποθεσεις που στηρίζονται σε καποια αρχη.
Το ζητούμενο μέγεθος είναι η Κρίσιμη Απόσταση.
Θα προσθετα στο 3 οτι η ανακλαση εχει να κανει και απο το ειδος του τοιχου-δηλαδη στιβαρη δομικη επιφανεια vs γυψοσανιδα η ξυλο,με το πρωτο να εχει ανακλαση σχεδον 100% στις χαμηλες,οπως και στο σχημα του χωρου και τον τετραγωνισμο του:αν εχουμε τοιχους οι οποιοι δεν ειναι ακρως παραλληλοι μεταξυ τους,μειωνουμε αρκετα την ενταση και το προβλημα των ρυθμων του δωματιου.
Η απόκλιση των τοιχωμάτων από την παραλληλία καθιστά τους ιδιορρυθμούς πιο απρόβλεπτους - υπόψιν ότι δεν επιδρούν αποκλειστικώς οι αξονικοί ως προς τους οποίους κυρίως θα ωφελούσε - δυσχεραίνοντας έτσι τον προγραμματισμό αντιμετώπισής τους.
 

Μηνύματα
2.118
Reaction score
3.628
Το ζητούμενο μέγεθος είναι η Κρίσιμη Απόσταση.

Η απόκλιση από την παραλλία καθιστά τους ιδιορρυθμούς πιο απρόβλεπτους δυσχεραίνοντας έτσι τον προγραμματισμό αντιμετώπισής τους.
Οι μη παραλληλοι τοιχοι πιστευω ειναι ο καλυτερος συμβιβασμος που μπορεις να κανεις αναμεσα στα 2.Και οι ρυθμοι ειναι λιγοτερο εντονοι και αντιμετωπιζονται πιο ευκολα με την ηχητικη περιποιηση του χωρου.

Κωστα συνεχισε επι του θεματος!
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Οι μη παραλληλοι τοιχοι πιστευω ειναι ο καλυτερος συμβιβασμος που μπορεις να κανεις αναμεσα στα 2.Και οι ρυθμοι ειναι λιγοτερο εντονοι και αντιμετωπιζονται πιο ευκολα με την ηχητικη περιποιηση του χωρου.

Κωστα συνεχισε επι του θεματος!
Καθιστά επίσης πιο δυσχερή την πρόβλεψη των επιμέρους περιοχών εντός του δωματίου που θα ήταν καταλληλότεροι για εγκατάσταση ηχείων και θέσης ακρόασης αντιστοίχως.Ένα βήμα εμπρός,δύο πίσω.:Α
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.487
Όσον αφορά την έμμεση, ένα απλοϊκό μυαλό θα έλεγε να την σκοτώσουμε να τελειώνουμε, να μας μείνει η άμεση που είναι κούκλα, να ησυχάσουμε.

ΟΧΙ.

Είναι πολύτιμη η ενέργεια της έμμεσης, πρέπει απλώς να την "χαλιναγωγήσουμε", αλλά τη χρειαζόμαστε, τη θέλουμε όλη!

Η ενέργεια είναι το σημαντικότερο και ακριβότερο πράγμα στο οντιο.

Ο,τι ηχείο και αν έχετε, μπορώ όχι απλώς να το τεματισω, αλλά να βάλω τέτοιες μουσικές που να σπάσει.

Όσο και να μπορεί να βγάλει, δε φτάνει.

Οπότε, αν του στερήσουμε του ηχείου την έμμεση, θα είναι εντελώς ψόφιο, άσε την περιέλιξη που λέει ο μπουτχιας, άσε το αμπιενς που είναι ευχάριστο, άστα όλα: δε γίνεται να σκοτώνεις ηχητική ενέργεια, δε κάνει, τζιζ κακά.

Απαγορεύεται να σκοτώσουμε την έμμεση.

Για χίλιους λόγους. Τη θέλουμε όλη, κι αν είχαμε κι άλλη, κι εκείνη θα τη θέλαμε.

Οπότε, θέλει σωστή διαχείριση της έμμεσης, αλλά διατήρηση της ενέργειας αυτής, να παραμείνει μέσα στο χώρο, αλλά να μην "ενοχλεί".

Δηλαδή, θέλει "τρόπο". ;)
 


Μηνύματα
2.118
Reaction score
3.628
Καθιστά επίσης πιο δυσχερή την πρόβλεψη των επιμέρους περιοχών εντός του δωματίου που θα ήταν καταλληλότεροι για εγκατάσταση ηχείων και θέσης ακρόασης αντιστοίχως.Ένα βήμα εμπρός,δύο πίσω.:Α
Εχοντας ο ιδιος τετοιο χωρο,δε θα το ελεγα.Μιλαμε για μια αποκλιση της ταξεως των 20 εκατοστων καθε ενα μετρο περιπου.Δε θα προβληματιστει καποιος αν ο χωρος του ειναι επαρκης.;)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.487
Με βάση όσα γράφτηκαν ως τώρα, πιθανώς να... απελπισία, ε; :gotcha:

Όχι, όχι, ίσα ίσα, το αντίθετο. 8-)

Γι'αυτό κάνω αυτό το ολιγόλεπτο διάλειμμα, για να σας πω ότι τα πράγματα δεν είναι δύσκολα, καθόλου δύσκολα μάλιστα. :)

Πάρτε θάρρος.:drinks:

Γενικά, οι συνήθεις οικιακοί χώροι, είναι σχεδόν μια χαρά για να ακούτε τη μουσική σας, να, λίγη βοήθεια θέλουν.
:dance2::dance2:

Κι έπιπλα έχουν συνήθως, και διάφορα πράγματα, οπότε εκ των πραγμάτων, είναι αρκετά κοντά στο ζητούμενο, με μικροαποκλισεις βέβαια, αλλά μη σκατε, δεν είναι τόσο δα μεγάλο το πρόβλημα, κι ούτε τόσο μεγάλες δεν είναι κι οι απαιτήσεις σας, άλλωστε δεν ξέρετε να ακούτε μουσική, κι ούτε πρόκειται να μάθετε ποτέ, και δεν έχει νόημα, δεν κατασκευάζετε δίσκους μουσικής να ακούει ο κόσμος, δε κάνετε καμία σοβαρή δουλειά, απλώς μουσική ακούτε, μη το κάνετε θέμα, όλοι είστε άσχετοι, και γω μαζί σας. :tongue:

Ποτέ δε θα φτάσουμε τη γνώση και την εξοικείωση με τον ήχο που έχει ένας στουντιάς, ένας μαστεράς, ένας μηχανικός ήχου σα τον Τουλ, κλπ. Είμαστε όλοι γιδγια. :gotcha:

Ευχαριστώ για την κατανόηση. :lol:
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.665
Reaction score
28.004
Με βάση όσα γράφτηκαν ως τώρα, πιθανώς να... απελπισία, ε; :gotcha:

Όχι, όχι, ίσα ίσα, το αντίθετο. 8-)

Γι'αυτό κάνω αυτό το ολιγόλεπτο διάλειμμα, για να σας πω ότι τα πράγματα δεν είναι δύσκολα, καθόλου δύσκολα μάλιστα. :)

Πάρτε θάρρος.:drinks:

Γενικά, οι συνήθεις οικιακοί χώροι, είναι σχεδόν μια χαρά για να ακούτε τη μουσική σας, να, λίγη βοήθεια θέλουν.
:dance2::dance2:

Κι έπιπλα έχουν συνήθως, και διάφορα πράγματα, οπότε εκ των πραγμάτων, είναι αρκετά κοντά στο ζητούμενο, με μικροαποκλισεις βέβαια, αλλά μη σκατε, δεν είναι τόσο δα μεγάλο το πρόβλημα, κι ούτε τόσο μεγάλες δεν είναι κι οι απαιτήσεις σας, άλλωστε δεν ξέρετε να ακούτε μουσική, κι ούτε πρόκειται να μάθετε ποτέ, και δεν έχει νόημα, δεν κατασκευάζετε δίσκους μουσικής να ακούει ο κόσμος, δε κάνετε καμία σοβαρή δουλειά, απλώς μουσική ακούτε, μη το κάνετε θέμα, όλοι είστε άσχετοι, και γω μαζί σας. :tongue:

Ποτέ δε θα φτάσουμε τη γνώση και την εξοικείωση με τον ήχο που έχει ένας στουντιάς, ένας μαστεράς, ένας μηχανικός ήχου σα τον Τουλ, κλπ. Είμαστε όλοι γιδγια. :gotcha:

Ευχαριστώ για την κατανόηση. :lol:
Σωστόστ... :thumbsup: :lol:
 

Μηνύματα
2.118
Reaction score
3.628
Με βάση όσα γράφτηκαν ως τώρα, πιθανώς να... απελπισία, ε; :gotcha:

Όχι, όχι, ίσα ίσα, το αντίθετο. 8-)

Γι'αυτό κάνω αυτό το ολιγόλεπτο διάλειμμα, για να σας πω ότι τα πράγματα δεν είναι δύσκολα, καθόλου δύσκολα μάλιστα. :)

Πάρτε θάρρος.:drinks:

Γενικά, οι συνήθεις οικιακοί χώροι, είναι σχεδόν μια χαρά για να ακούτε τη μουσική σας, να, λίγη βοήθεια θέλουν.
:dance2::dance2:

Κι έπιπλα έχουν συνήθως, και διάφορα πράγματα, οπότε εκ των πραγμάτων, είναι αρκετά κοντά στο ζητούμενο, με μικροαποκλισεις βέβαια, αλλά μη σκατε, δεν είναι τόσο δα μεγάλο το πρόβλημα, κι ούτε τόσο μεγάλες δεν είναι κι οι απαιτήσεις σας, άλλωστε δεν ξέρετε να ακούτε μουσική, κι ούτε πρόκειται να μάθετε ποτέ, και δεν έχει νόημα, δεν κατασκευάζετε δίσκους μουσικής να ακούει ο κόσμος, δε κάνετε καμία σοβαρή δουλειά, απλώς μουσική ακούτε, μη το κάνετε θέμα, όλοι είστε άσχετοι, και γω μαζί σας. :tongue:

Ποτέ δε θα φτάσουμε τη γνώση και την εξοικείωση με τον ήχο που έχει ένας στουντιάς, ένας μαστεράς, ένας μηχανικός ήχου σα τον Τουλ, κλπ. Είμαστε όλοι γιδγια. :gotcha:

Ευχαριστώ για την κατανόηση. :lol:
Τωρα παραμορφωθηκα!

Να κλειδωθει και sticky παρακαλω!!!:party:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.487
Και πάμε στο δια ταύτα.

Κατ'αρχήν μετρήσεις.

Πρέπει να δείτε το πρόβλημα, να το μετρήσετε.

Αδρά, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, με γιουμικ και Ρίου ή με άλλες επιλογές όπως το xtz room analyzer του Θέμη, κάντε μετρήσεις.

Χρειάζεται να δείτε το RT 60.

Οφωνο.

Το μικρό.


Χωρίς μικρόφωνο, όξαποδώ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.487
Τυπικά στους οικιακούς χώρους, μετράμε χαμηλούς χρόνους αντήχησης στις υψηλές συχνότητες, κάτω από 0.4, ίσως και κάτω από 0.3, αν έχει πολλές μπουχαρες ο άτομος, και βαριές κουρτίνες και υφασμάτινους καναπέδες και τέτοια, ενώ όσο κατεβαίνουμε στο φάσμα, μεγαλώνουν οι χρόνοι αντήχησης, και στα μπάσα είναι δράμα, το δευτερόλεπτο παίζει σε πολλά σαλόνια.

Αυτό γίνεται, διότι τα υφάσματα και τα χαλιά, απορροφανε πρίμα.

Οπότε μπάι μπάι πρίμα, και στα υπόλοιπα γίνεται το έλα να δεις.

Κακό εκουαλαιζερ... Τα γνωστά.

Συμπέρασμα: βγάλτε τα χαλιά. Κάνουν κακό ήχο, δε σώζουν τίποτα.

Παμ παρακατ...
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.487
Διάχυση.

Αυτή είναι η λέξη κλειδί, ακόμα κι αν δεν ισχύει (θα το δούμε παρακάτω).

Εφόσον απαγορεύεται να σκοτώσουμε την έμμεση, χρειάζεται απλώς να την σπείρουμε προς όλες τις κατευθύνσεις του δωματίου, ρίχνοντας την ισχύ της σε κάθε σημείο, αλλά χωρίς να μειώνουμε την συνολική ενεργειά τους στο χώρο.

Αυτό επιτυγχάνεται με τη διάχυση.

Βάζουμε μια διαχυτικη διάταξη σε σημείο πρώτης ανάκλασης, και αντί να τρώμε στα μούτρα όλη την ενέργεια της πρώτης ανάκλασης, την σπέρνουμε σε όλο το χώρο, αφήνοντάς την να παραμείνει εντός χώρου, ώστε να μη χάνουμε πολύτιμη ενέργεια, και ταυτόχρονα πέφτει η κατευθυνόμενη ανακλαστικά ισχύς της έμμεσης προς τη θέση ακρόασης, κι έτσι παύει να μας απασχολεί το πρόβλημα.

Διάχυση. Μια λέξη, του ρουλ δεν όλ.

Ρουλ ορ Τουλ; Ιδού η απορία...

Παμ παρακατ


ΥΓ. Απαγορεύεται η απορρόφηση, ιδίως σε πρώτη ανάκλαση. Την σκοτώνεις...
 



Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.598
Μηνύματα
2.867.340
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top