Ηχογραφήσεις...

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
Σε ότι έχει να κάνει με τα ορχηστρικά που λες το καταλαβαίνω.

Το άλλο δεν το "πιάνω". Τι καλά στοιχεία μπορεί να έχει αυτή η (όχι και τόσο καλή) ηχογράφηση :?:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.351
Reaction score
125.298
ok, ας γίνω πιο σαφής, έχε χάρη πού'χεις μέσο...

Λοιπόν: το θέμα είναι τα cd "αναφοράς" να μη μας υπαγορεύουν τι μουσική να ακούμε. Να μη ψάχνουμε όλοι να πάρουμε το "στέρεο" που παίζει καλά τα CD "αναφοράς" της B&W, γιατί αυτό είναι ΑΠΟΛΥΤΩΣ άχρηστο! Και να τι εννοώ: εγώ για να κρίνω το ηχητικό αποτέλεσμα ακούω φωνές και λίγα φυσικά όργανα, μικρά σύνολα. Αυτό είναι μια επιλογή, η δική μου, η προσωπική, όχι απαραίτητα η σωστή.
Άλλος ακούει χέβι μέταλ. Άλλος ρέγγε. Άλλος κλασσική και άλλος λαικά ή δημοτικά, κλαρίνα... Άλλος έντεχνη ελληνική και άλλος ρεμπέτικα.
Το θέμα είναι στη μουσική που ακούει ο καθένας να βρίσκει αυτό που ψάχνει στον ήχο.

Έχω ένα πολύ φίλο που ακούει ρεμπέτικα από 1960 και βγάλε (απαίσιες ηχογραφήσεις) και έχει ένα στέρεο ΠΑΝΑΚΡΙΒΟ, SET με 845 και μεγάλα Proac και πικαπάντζα κι ένα cd της σειράς, ε, εκεί ακούς ρε φίλε ρεμπέτικο και δακρύζεις, τι άλλο να πω;

Άλλος χεβιμεταλάς μπορεί και κρίνει μια χαρά τον ήχο με ACDC και παρεμφερής κακίες για μένα. Εγώ δε βγάζω άκρη πως το κάνει... κι όμως, το κάνει!

Άλλος πάλι με κάτι παλιά Quad ακούει μικρά συνολάκια κλασσικής, κανά βιολί και κάτι ακόμα, και επίσης δακρύζεις... Εντάξει, αν βάλεις ρέγγε και χιπ-χοπ ή μπιτάδικα θα απογοητευτείς από το αποτέλεσμα, αλλά πες σε αυτόν τι σημαίνει δίσκος αναφοράς! Ή μήπως δεν έχει καλό μηχάνημα; χαχαχαχα....

Γι'αυτό λέω ότι κάθε ηχογράφηση έχει κάτι καλό μέσα της, και μακάρι να βρεί ο καθένας μας στο είδος μουσικής που ακούει ένα σετάπ μηχανημάτων που θα αναπαράγει ικανοποιητικά αυτό που θέλει να ακούσει!

Σετάπ που να τα παίζει όλα το ίδιο καλά ως γνωστό δεν υφίσταται...
 

Μηνύματα
559
Reaction score
1
Εγώ πάλι συμφωνώ στα δύο από τα τρία βασικά μέρη της άποψης του Κώστα. Για να γίνω πιο συγκεκριμένος θα αναλύσω την άποψη μου σύμφωνα με αυτά τα τρία βασικά μέρη:

Μέρος 1ο. Ο Κώστας είπε "...πιστεύω ότι και η "χειρότερη" ηχογράφηση κρύβει κάποια πολύ καλά στοιχεία, και φυσικά είναι δύσκολο να βρείς σετάπ να τα βγάλεις στη φόρα."

Εδώ εγώ διαφωνώ, γιατί αν η ηχογράφηση είναι εξ' αρχής κακή, δηλαδή δεν έχει σωστά τοποθετημένα τα όργανα ή τα μικρόφωνα ή και τα δύο μέσα στο χώρο, δεν έχει σωστά τονισμένα τα όργανα και τις φωνές, δεν έχει γίνει μέσω ποιοτικών μηχανημάτων ηχογράφησης και γενικώς έχει επεξεργασθεί και παραχθεί με πολύ κακό τρόπο, τότε δεν νομίζω ότι μπορεί να βελτιωθεί κάτι.
Φυσικά και μπορούμε να την κάνουμε πιο ευάκουστη, όμως αυτό θα γίνει μόνο με χρωματισμούς και με μέσα που δεν πρόκειται να αλλάξουν το αρχικώς κακό master tape.

Μέρος 2ο. Ο Κώστας είπε "...επίσης πιστεύω ότι μεγάλα ορχηστρικά κλασσικής μουσικής αδυνατούν να αναπαραχθούνε "σωστά" σε οποιοδήποτε "στέρεο" και σε οποιοδήποτε χώρο."

Εδώ συμφωνώ κατά 95%, καθώς αυτό που λέει ο Κώστα βρίσκει απάντηση στην πλειοψηφία των software και hardware αναπαραγωγής. Όμως, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι υπάρχει και ένα ποσοστό software και hardware που κατ' εμέ αγγίζει το 5%, όπου μπορεί να αναπαράξει σωστά* τα μεγάλα ορχηστρικά έργα. Φυσικά σε καμία περίπτωση σαν το live, όμως αν λάβουμε υπ' όψιν ότι το έργο αναπαράγεται, τότε μπορούμε να πούμε ότι το έργο αναπαράγεται σωστά*

* Σωστά από πλευράς ηχογράφησης = σωστή τοποθέτηση οργάνων και μικροφώνων μέσα στην αίθουσα, σωστά τονισμένα τα όργανα και οι φωνές από τον ηχολήπτη, χρήση ποιοτικών μηχανημάτων ηχογράφησης, σωστή επεξεργασία και σωστή παραγωγή.

* Σωστά από πλευράς αναπαραγωγής = σωστή σκηνική απεικόνιση, ταχύτητα, διαύγεια, αληθινές χροιές, έκταση, όγκος οργάνων, σωστή τονικότητα κλπ. κλπ.


Όμως, σε γενικές γραμμές (δηλαδή κατά 90% με 95%) ο Κώστας έχει δίκαιο.

Μέρος 3ο. Ο Κώστας είπε "...από κει και πέρα κάθε ηχολήπτης κάνει το μακρύ και το κοντό του, και οι "χαϊεντάδικες" εταιρίες παράγουν ήχο τονισμένο στα άκρα του φάσματος και ευφωνικό, και τελικά όλα είναι θέμα γούστου."

Και εδώ θα συμφωνήσω με τον Κώστα κατά 95%, αφού όντως η πλειοψηφία των ηχοληπτών δεν έχουν τις μουσικές γνώσεις για να ηχογραφήσουν σωστά ένα ορχηστρικό έργο, ενώ από την άλλη, οι περισσότερες audiophile ηχογραφήσεις ...μόνο audiophile δεν θα έπρεπε να λέγονταν. Η προσπάθεια που κάνουν για να τονίσουν τα άκρα και να εντυπωσιάσουν τον ακροατή, έχει σαν μοναδικό αποτέλεσμα τον χρωματισμό και την απομάκρυνση της ακρίβειας καμπύλης από την πρότυπη καμπύλη του αληθινού ήχου. Με άλλα λόγια χρωματισμός και ψέματα.

Το 5% που άφησα εκτός, έχει να κάνει με την τελευταία φράση του Κώστα που λέει ότι τελικά όλα είναι θέμα γούστου. Εδώ, φυσικά ΔΕΝ διαφωνώ με τον Κώστα, καθώς ο Κώστας απλά περιγράφει την κατάντια, χωρίς να ενστερνίζεται την άποψη ότι "όλα είναι θέμα γούστου".

Το ότι όλα είναι θέμα γούστου στο θέμα της αναπαραγωγής του ήχου, κατά την γνώμη μου είναι ότι πιο κακό και παραπλανητικό μπορεί να συμβεί, καθώς ο ήχος των οργάνων είναι συγκεκριμένος και τα μηχανήματα που καλούνται να τον αναπαράξουν, θα πρέπει να τον σεβαστούν και να τον αναπαράξουν αναλλοίωτο.
Όμως, δυστυχώς όλοι έχουμε μπερδέψει τα κριτήρια μας με τα ακούσματα που "χαϊδεύουν τα αυτιά μας". Με άλλα λόγια, επιλέγουμε και θεωρούμε ποιοτικές τις μηχανές που μας ξεκουράζουν ή είναι γλυκόηχες ή επιθετικές ή ότι άλλο, ενώ θα έπρεπε να επιλέγουμε και να έχουμε ως πρότυπο τις μηχανές που ο ήχος τους σέβεται και γενικώς πλησιάζει το live.

Εδώ λοιπόν, συμφωνώ απόλυτα με τον Κώστα, απλά αντιτίθεμαι στο γεγονός ότι όλα έχουν εισέλθει στην σφαίρα του υποκειμενικού. Σέβομαι την υποκειμενικότητα, αλλά πιο πολύ σέβομαι τον πραγματικό και αληθινό ήχο των οργάνων και των φωνών και θεωρώ πως αυτό πρέπει να κάνουν οι διάφορες εταιρίες. Τώρα βέβαια θα μου πείτε ότι αν κάνουν κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να πουλήσουν τίποτα. Εεεε τι να κάνουμε ...
 

Μηνύματα
559
Reaction score
1
Όσον αφορά το τελευταίο σου μήνυμα ...εδώ συμφωνώ σε όλα, αφού έτσι και αλλιώς, λέμε τα ίδια με διαφορετικά λόγια.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.351
Reaction score
125.298
""αντιτίθεμαι στο γεγονός ότι όλα έχουν εισέλθει στην σφαίρα του υποκειμενικού. Σέβομαι την υποκειμενικότητα, αλλά πιο πολύ σέβομαι τον πραγματικό και αληθινό ήχο των οργάνων και των φωνών και θεωρώ πως αυτό πρέπει να κάνουν οι διάφορες εταιρίες""

Όλα καλά κι όλα ωραία, αλλά σε αυτό το τελευταίο διαφωνώ, και δε διαφωνώ έτσι απλά για να κάνουμε συζήτηση, αλλά γιατί ΘΕΩΡΩ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΓΓΙΖΕΙ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΧΟΜΠΥ ΜΑΣ και για αυτό θα πω μερικά πράγματα προσπαθώντας ανεπιτυχώς να μη κουράσω, γιατί είναι ένα θέμα που θα μπορούσα να γράψω πολύτομο βιβλίο...

Λοιπόν, ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΑ. Και να κάποιοι λόγοι:
1. το αληθινό φυσικό όργανο, ένα μόνο του, δε το φτάνει κανένα "στέρεο" και κανένα μέσο (ούτε σιντί ούτε βινύλιο), ξέχνα το. Δεν γίνεται, απλά πράγματα. Μη μπλέκουμε με δειγματοληψίες και δυναμικά εύρη, θα νυχτόσουμε... Μια φλογέρα ρε αδερφέ, ένα μπουζούκι, ένα σαξόφωνο, όχι κανα σετ ντράμς, μη το πας μακρυά... Τα δε μεγάλα συμφωνικά ξέχνα το, ούτε στην πιο απατηλή φαντασία σου! Τα δε "ηλεκτρικά" όργανα, τα "μη φυσικά", δε ξέρουμε πως παίζουνε, οπότε δεν έχουμε και άποψη! Όπως και να ακουστούνε γίνονται δεκτά!

2. Αν όλα ήταν αντικειμενικά κι όχι υποκειμενικά, τότε γιατί υπάρχουν τόσες διαφορετικές σχολές χαιεντάδων; Οι κορνάκηδες έχουν λάθος ή οι πανελάκηδες; ή οι γουφεράκηδες και όλοι οι άλλοι δε ξέρουν τι τους γίνεται; Ξέρω, οι ηλεκροστατάκηδες, ε; χαχαχαχα... Ή οι λαμπάκηδες ή οι τραζιστοράντζες; Κοίτα, είναι το ίδιο πράμα με τις γυναίκες και τα αυτοκίνητα, όλοι δεν βρίσκουν αντικειμενικά σωστό το ξανθό με τα μικρά στήθη και το μακρύ πόδι, ούτε την κινέζα ή τη μαύρη καλλονή, ούτε το αλμέρα ούτε την τετρακούνα πόρσε. Γούστα είναι φίλε μου αυτά...

3. Όλοι ακούμε το ίδιο; Όλοι έχουμε ίδια αυτιά; χαχααχαχαχαχαχα, εδώ γελάμε με την καρδιά μας! Πριν λίγε ςμέρες άκουγα με ένα πολύ χαιεντά φίλο μου, ο οποίος έχει και πανάκριβο στέρεο μάλιστα, και ενώ εμένα με σκίζανε τα αυτιά τα τσιριχτά και πολλά πρίμα αυτός έλεγε ότι ήταν καλά τα πρίμα ή ήταν και λίγα. Επίσης εμένα με ενοχλούνε σε βαθμό κακουργήματος κάποιες τηλεοράσεις, ένα σφύριγμα βγάζουνε, και δεν ξέρω άλλον που να τον ενοχλεί τόσο, άλλοι καν δε το ακούνε αυτο!

4. Άντε και έστησα ένα στέρεο με άπειρα λεφτά και άπειρη θεωρία και χωρίς καμιά υποχώρηση σε κανένα τομέα για να παίζει τέλεια, πιστά δηλαδή. Τώρα ποιάς φίρμας CD θα παίζω και ποιανού ηχολήπτη; Γιατί κάθε φίρμα έχει δικό της ήχο και δικά της διαφορετικά μηχανήματα, και κάθε ηχολήπτης δικά του γούστα και διαφορετικό αυτί και προτιμήσεις, και ΟΛΟΙ μα ΟΛΟΙ κάνουν εκουαλαιζέισιον, το μόνο που ακούς συχνά είναι "τσίμπα λίγο ακόμα τα πρίμα, δε τα ακούω καθαρά", και αυτοί ακούνε από τα επαγγελματικά μόνοτορ του στούντιο που συνήθως είναι με τουίτερ κόρνας και μικρά γούφερ, δε μπουκώνουνε...Εγώ λοιπόν για ποιά ποιότητα ηχογράφησης να στήσω το στέρεο να παίζει ρεαλιστικές χροιές; Μία πρέπει να διαλέξω, χαχαχαχα, αστείο καταντάει... Ήμήπως θα κάνω και δικές μου ηχογραφήσεις; Ε, το παραξηλώνουμε έτσι...

5. Εγώ γουστάρω μπάσσα! (λέμε τώρα...). Και όταν ακούω μπότα θέλω να βαράει το βαθύ το μπάσσο, και αν δε το κάνει δεν έχει δυναμικά. Ξέρω τι ακούω, δεν είμαι πρωτάρης, ούτε μπουμπουνητά θέλω ούτε συντονισμούς ούτε ουρές. Ξεκάθαρο κοφτό μπάσσο που να σου σπάει το σπλήνα. Θα μου πεις βέβαια ότι η αληθινή μπότα έχει τρομερά πολύ δυνατό μεσαίο, και λίγο μπάσσο, και αυτό όχι βαθύ, αλλά εμένα τι με νοιάζει; Εξάλλου ποτέ δεν άκουσα αληθινή μπότα, τι, αφού δε παίζω σε συγκρότημα! Έχω ακούσει όμως χίλια στέρεα, ξέρω! Μετά λες για υποκειμενικότητα και αντικειμενικότητα....

6. Υποκειμενικό είναι και το δύσκολο θέμα χώρος στην ηχογράφηση, όταν (σπάνια) υπάρχει. Άλλοι θέλουν να είναι στο κέντρο της μουσικής σκηνής άλλοι να είναι μακριά, να έχει βάθος, άλλοι θέλουν μπροστά τις φωνές, άλλοι πίσω. Ποιό είναι το αντικειμενικό; Σε ποιά ηχογράφηση; Σε ποιά ένταση; Σε ποιό χώρο ακρόασης; Εσένα σου αρέσει η πολύ πλατιά σκηνή με εντυπωσιακές αποστάσεις και εμένα η ενιαία με οριακή τη στερεοφωνία. Ποιός έχει λάθος; Σε ποιά ηχογράφηση; Με ποιό πρωτόκολο επεξεργασίας χώρου ηχογράφησης και με ποιά (όχι σπάνια) τύπου "ντόλμπυ" χώρου;

7. Το θέμα είναι να ακούς μουσική και να το ευχαριστιέσαι, και αυτό είναι ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΟ, δεν έχει καμιά σχέση με πιστή αναπαραγωγή του φυσικού οργάνου, (πράγμα έτσι κι αλλιώς αδύνατο, καλό είναι να το δεχτούμε αυτό σαν αρχή...) έχει πιο πολύ σχέση με ηδονή, με ταχύτητα, με καλό φαγητό και με σεξ! Αντικειμενική ευχαρίστηση δεν υπάρχει, δεν είμαστε αρνιά, ο καθένας έχει ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ άποψη και σχεδόν πάντα τεκμηριωμένη και θεωρητικά, υπάρχουν πολλές αλήθειες!

..............

Ας σταματήσω εδώ, ήδη κούρασα κι έχω ακόμα πάρα πολλά να πω, αχ Νικολάκη, ωραίο θέμα άνοιξες...

ΥΓ: Τελικά είμαι οποαδός του εκουαλάιζερ, κι ας με λιθοβολήσουν οι "χαιεντάδες" βιαστικά σκεπτόμενοι και με θολή κρίση, αν το ψάξουν ίσως και να συμφωνήσουνε τελικά μαζί μου....
 



Μηνύματα
559
Reaction score
1
Αχχ βρε Κώστα. Για να σου παραθέσω τα επιχειρήματα μου θα πρέπει να χάσω όλο το απόγευμα. Αυτό που έχω να σου πω πάντως είναι ότι τα πράγματα δεν είναι τόσο τραγικά όσο τα παρουσίασες.

Η αλήθεια βρίσκεται κάπου στην μέση. Σε αυτό το hobby υπάρχουν πολλά στοιχεία που επαφίενται στην υποκειμενικότητα μας, αλλά υπάρχουν και άλλα τόσα που πραγματικά μπορούν να κριθούν αντικειμενικά.
Για παράδειγμα, το soundstage μπορεί να κριθεί αντικειμενικά. Ένα σύστημα, θα πρέπει να απεικονίζει σωστά τις διαστάσεις της ορχήστρας ή του κάθε συγκροτήματος. Φυσικά και δεν πρόκειται ποτέ να γίνει απόλυτη σκηνική απεικόνιση από δύο ηχεία, ειδικά όταν πρόκειται να αναπαραχθούν 70 και βάλε όργανα.
Όμως, το ελάχιστο που περιμένω είναι η εικόνα να απλώνεται πέρα από τα καθ' ύψος και κατά πλάτος όρια των ηχείων. Ενώ, θα έβαζα άριστα στο σύστημα που θα μου έκανε ακόμα πιο συγκεκριμένη και ακόμα πιο φυσική σκηνική απεικόνιση.

Είναι σίγουρο ότι τον φυσικό ήχο δεν πρόκειται κανένα σύστημα και καμία ηχογράφηση να τον αναπαράξει έτσι όπως ακριβώς πρωτοπαίχθηκε (τουλάχιστον όσο ζούμε).
Όμως, υπάρχουν πολλά συστήματα και ηχογραφήσεις που τον πλησιάζουν σε αρκετά μεγάλο βαθμό. Αν δεν ήταν έτσι βρε Κωστή, δεν θα είχε στηθεί ποτέ αυτή η τεράστια βιομηχανία, ενώ επίσης κανένας από εμάς δεν θα παρέμενε στον χώρο πάνω από ένα χρόνο. Με το που θα διαπίστωνε κάτι σχετικό με αυτό που έγραψες παραπάνω, θα την έκανε με ελαφρά...

Εμμένω στο ότι η αλήθεια βρίσκεται κάπου στην μέση και πως οι κανόνες υπάρχουν για να καταρρίπτονται.

Πάντως, πρέπει να τα ξαναπούμε από κοντά. Στην έκθεση θα κατέβετε;;; Αν ναι, τότε ρίξτε μου ένα τηλέφωνο.

Όσον αφορά αυτό που είπες με τα equalizer ...πουλάω ένα εδώ και αρκετό καιρό, μήπως το θες;;; :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Πάλι από την μύγα ξύγκι πάω να βγάλω ο ακατονόμαστος. :mrgreen:
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
Νίκο δυστυχώς ο δικός μου ο κ@λος έχει πάρει φωτιά και πριν τον Γενάρη ελεύθερος χρόνος υπάρχει..., μόνο για φυσικές ανάγκες.... (εκτός απροόπτου :wink: )

Για τον γιατρό της οικογενείας, don't know.... :roll:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.351
Reaction score
125.298
Περί Αθήνας...ομοίως και χειρότερα...

Περί ηχογραφήσεων... χάος!

Δεν είναι απαισιόδοξη η άποψή μου, είναι ρεαλιστική. Όλα τα πράγματα είναι απλά, και ταυτόχρονα εξαιρετικά πολύπλοκα.

Πχ., όλα ξεκινάνε από την "ένταση". Αυτό το ρημάδι το "volume control" που καμιά σχέση με ένταση δεν έχει. Έχει σχέση με "όγκο" και "απόσταση", αλλά όχι με "ένταση", και το κακό είναι στη βάση του, στην ηχογράφηση που σε ένα πιάνο πχ βάζουν 2 ή και περισσότερα μικρόφωνα μέσα στο πιάνο σε διαφορετικά σημεία πάνω από τις χορδές, οπότε βγάζει εντυπωσιακή δυναμική περιοχή και λόγο σήματος προς θόρυβο, αλλά άντε να το ακούσεις εσύ στο σπίτι, λες και κανονικά θά'βαζες το κεφάλι σου μέσα στο πιάνο ή πάνω στις χορδές του μπουζουκιού! Και σε ποιά "ένταση" θα το ακούσεις; Το αυτί μας έχει ιδιοτροπίες, θέλει "loudness" σε χαμηλές στάθμες και αντι-"loudness" σε υψηλές, και να μην αρχίσω να αναλύω τι και πως συμπεριφέρεται ο χώρος σε διαφορετικές στάθμες, αναρωτιέμαι αν μπορεί να κατασκευαστεί τέτοιος αλγόριθμος που να τη φέρνει την ηχογράφηση έτσι όπως πρέπει για να τη δέχεται σωστά το αυτί μας. Άσε που όσο αυξάνεις την "ένταση" κανονικά μειώνεται το βάθος ηχογράφησης ενώ αυξάνεται ο όγκος των οργάνων και σε κάποια φάση "μπαίνεις" μέσα σε ένα υπερφυσικό όργανο που βαράει το τύμπανό σου με λεπτομέρειες! Στην αληθινή ακρόαση ενός φυσικού οργάνου τέτοια παρατράγουδα δεν υπάρχουνε φυσικά, και ασχέτως απόστασης ο ήχος διατηρεί απίστευτο πλούτο χροιών και σαφέστατο εστιασμό και απόσταση! Μεταβολή "σωμάτων" δεν υπάρχει! Κατά την άποψή μου τα μηχανήματά μας δεν έπρεπε να έχουν "volume control" και όλη η αλυσσίδα από την ηχογράφηση μέχρι την αναπαραγωγή θα έπρεπε να έχει αυτό σαν βάση. Τα μικρόφωνα θα έπρεπε να είναι στερεοφωνικά και τοποθετημένα κατά την ηχογράφηση σε ρεαλιστική απόσταση που ακούμε τα όργανα, π.χ. 2-3 μέτρα. Δεν τελειώνει το πράμα....

Τες πα...

Αυτό που μένει είναι τελικά πόσες στιγμές κατά την ακρόαση μουσικής μπορεί το "στέρεο" να βγάλει "ήχους" και "νότες" που να μας μπερδεύουν με το αληθινό. Αυτές οι στιγμές όταν αρχίζουν και γίνονται πολλές τότε είμαστε ευτυχισμένοι!
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.351
Reaction score
125.298
Και κάτι για το θέμα περί equalizer σε ηχογραφήσεις "αναφοράς" και μη.

Είναι γνωστό ότι ηχογράφηση χωρίς χρήση equalizer δεν υφίσταται. Εξαίρεση υπάρχει σε αυτό, αλλά είναι εξαίρεση, οπότε ο κανόνας συνεχίζει να ισχύει. Εγώ προσωπικά γνωρίζω μια μόνο τέτοια εξαίρεση, κάτι ηχογραφήσεις ενός μουρλού που χρησιμοποιούσε λάμπες παντού με πολλά dac αμέσως μετά τα μικρόφωνα. Και πως μου ακούστηκε; Περίεργα! Τίποτε παραπάνω... Το "στέρεο" είναι στημένο για τυπικές ηχογραφήσεις, με βάση δίσκους του BB King του Clapton και του Dr John φέρνω τα πρίμα εκεί που θέλω!

Κάθε ηχολήπτης ανάλογα με τα γούστα του χρησιμοποιεί το equalizer με καθαρά προσωπικό τρόπο. Έτσι άλες ηχογραφήσεις έχουν πολλά πρίμα, άλλες πολά μπάσσα και άλλες πολλά μεσαία. Και ακόμα και τα πολλά πρίμα δεν είναι ίδια σε διαφορετικές ηχογραφήσεις, ανάλογα με το ποιά μπάντα του equalizer σήκωσε ο μάστορας! Τελικά ό ακροατής δεν έχει δικαίωμα να έχει και αυτός άποψη; Να φέρνει όλες τις ηχογραφήσεις στα γούστα του; Να λέει απλά ότι ρε παιδιά γουστάρω πολλά πρίμα! Ή πολλά μεσαία; Κακό είναι;

Και βέβαια δε μιλάω για equalizer των 100 ή των 1000 ευρώ, το πιο φτηνό που σκέφτομαι είναι στα 5-6 χιλιάρικα ενώ τα κορυφαία είναι στην κατηγορία των 10.οοο ευρώ και άνω,γιατί μόνο εκεί βρίσκεις μηχανάκια που δεν κάνουν παραμορφώσεις φάσεις ή χοντρές αρμονικές παραμορφώσεις, και μόνο σε αυτήν την κατηγορία τιμής υλοποιούνται με op-amps ίδιας ποιότητας με αυτά που έχουμε στα DAC των ακριβών μας CD-players, και απλά υλοποιούνται εξαιρετικής ποιότητας φίλτρα με αξιόλογα υλικά φυσικά και στην τροφοδοσία, καθώς το equalizer ουσιαστικά ένας προ είναι και ξέρουμε πόσο ρόλο παίζει η τροφοδοσία σε αυτά τα θέματα!. Αυτά είναι ακριβά πράματα.

Και κάτι ακόμα: με ένα τέτοιο equalizer μπορείς να αναπαράγεις την διαφορά που κάνουν σε ένα "στέρεο" δυό διαφορετικά interconnect και μάλιστα με εξαιρετική ακρίβεια. Εν ολίγοις τις μικρο- ή μακρο- διαφορές που μας δίνουν τα πανάκριβα καλώδια, τις οποίες φυσικά γνωρίζουν οι εταιρίες παραγωγής τους και ξέρουν τι σημαίνει fine-tuning, τις προσεγγίζουμε πανεύκολα και με άπειρες επιλογές με ένα καλό equalizer. Το ίδιο μπορούμε να κάνουμε και για την τονική και συχνοτική ομοιογένεια στον χώρο μας, ασχέτως αν βάζουμε ή βγάζουμε το χαλί ή τι βγάζει μανίσια το ηχείο μας!

Σου βάζω ιδέες?
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
Σε ανατρεπτικές ιδέες, προφανώς και αντέχουμε...
Τα 10.000 ίσως είναι το πρόβλημα :mrgreen:
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
Εδώ είναι κι ένα ενδιαφέρον αρθράκι για την ιστορία (historical recording methods).

Και δύο μηχανές υψηλής πιστότητας από το "Musee des ondes Emile Berliner":


Ediphone Pro-technic,
Thomas Edison - 1920's


Wire recorder Webster,
model 100-1 RMA 375,
serial number 107591 - 1940's
 

Μηνύματα
4.503
Reaction score
7.800
Για να μην ανοίξω καινούριο θέμα ξετρύπωσα αυτό.

Είναι τόσο υποδεέστερες οι Ελληνικές ηχογραφήσεις σε σχέση με τις ''ξένες'' ???

Πραγματικά αυτό το καιρό που ήμασταν ''κλεισμένοι'' έβαζε και άκουγε η γυναίκα ελληνικά ποπ λαϊκά και δεν άντεχα να τα ακούσω.

λέω κάτι λάθος κάνω - γίνεται, τα άκουγε κυρίως από youtube.

της λέω με σιγουριά κάτσε να τα βάλουμε από tidal.

Μια από τα ίδια. πονούσαν τα αυτιά μου λέω κάτι χάλασε, κάτι έχει πατηθεί.

Αρχίζω και βάζω ''ξένα'' κομμάτια από pop - rock - jazz - metal.
Ηλεκτρονική την αφήνω γιατί αυτή σχεδόν πάντα ακούγεται καλά, και όλα άψογα.

Ιδικά ο Ρέμος ρε παιδιά, δεν ακούγεται, δεν ξέρω τι παίζει αλλά δεν ακούγεται.
Ο μόνος τρόπος που μπορούσες να τον ακούσεις ήταν με τέρμα τα πρίμα.

ισχύει και στα δικά σας συστήματα? Σίγουρα η target curve επηρεάζει, πόσο μάλλον αν είναι ρυθμισμένη για εντάσεις αλλά γιατί το πρόβλημα να είναι στα ελληνικά και όχι σε όλα τα άλλα?
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.598
Μηνύματα
2.865.401
Members
37.934
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top