Η σημασία της Κλασικής Μουσικής στην εποχή μας.

Μηνύματα
6.983
Reaction score
6.017
Ωραία παρουσίαση !

Ευχαριστούμε.

Μια μόνον παρατήρηση : δεν είναι σωστό να λέμε 'θλιβερή μελωδία', αλλά θλιμμένη.

Ο Σούμπερτ, αν δεν τον έτρωγε η σύφιλη στα 31, θα γινόταν ο μεγαλύτερος όλων.
Ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια και για τη..."διόρθωση" των Ελληνικών μου, ειδικά όταν γράφω υπό την πίεση του χρόνου.
Για την τελευταία σας πρόταση, επειδή είναι εικασία, δεν μπορώ να την σχολιάσω επί της ουσίας, αλλά μπορώ να πω και εγώ ότι ένας συνθέτης που, σε τόσο λίγο χρόνο ζωής, έγραψε τόσα αριστουργήματα, μεταξύ των οποίων μερικά αποτελούν ό,τι πιο σημαντικό και κορυφαίο στο είδος τους (π.χ. το Κουαρτέτο Εγχόρδων "Ο Θάνατος και η Κόρη" και το Κουιντέτο Εγχόρδων), σίγουρα αφήνει πλήρες περιθώριο να φανταστεί κανείς τι άλλο θα μπορούσε να γράψει ένας τέτοιας ικανότητας, έμπνευσης και ευρηματικότητας συνθέτης.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Γοητευτικοί οι σχολιασμοί στο νήμα χωρίς το παραμικρό ίχνος...θλίψης για τον αναγνώστη.

Αναρωτιέμαι κάποιες φορές μήπως η αδιαμφισβήτητη σημασία της Κλασικής θα είχε ακόμα ευρύτερη απήχηση στη σύγχρονη εποχή άμα δεν συναρτούσαμε και τόσο την πνευματική ανάταση με εξειδικευμένες γνώσεις και ακαδημαϊκού ύφους διατυπώσεις... Μήπως στην προσπάθεια ν'αναδειχθεί η υψηλή αξία αυτού που μας συναρπάζει εξυψώνεται σ'ένα επίπεδο απρόσιτο για το μέσο ακροατή...

O συνθέτης περίφημων κινηματογραφικών μουσικών επενδύσεων Zbigniew Preisner κυκλοφορεί ένα album με συνθέσεις βασισμένες σε πολωνικούς φολκ σκοπούς γνωστούς από την παιδική του ηλικία. Το πιάνο παιγμένο από τον Dominik Wania πλαισιώνει τα αιθέρια φωνητικά της Lisa Gerrard (Dead Can Dance) αρθρώνοντας μια πρόταση ακαταμάχητη για ώρες σωματικής χαλάρωσης με το νου όμως παραμένοντα σε υψηλή κατάσταση εγρήγορσης.
1670003631950.png

 


Μηνύματα
6.983
Reaction score
6.017
Αυτλη τη μαγική κίνηση, η αργή τρίτη κίνηση από τη Σονάτα για Βιολί και Πιάνο (σε Λα μείζονα) του σπουδαίου Βέλγου συνθέτη Cesar Franck πάντα αποτελεί ένα από τα πολύτιμα καταφύγια της Μουσικής σε στιγμές δύσκολες, δίνοντας μου...a new invigorating sense of duty in life (ως μου είχε πει Αμερικάνος συνάδελφος για άλλη αλλά συναφή περίπτωση).
H ερμηνεία είναι από ιστορική εκτέλεση με τον εξαίρετο βιολονίστα Isaac Stern και τον πολύ ικανό Γάλλο πιανίστα J. B. Pommier.
Εντρυφήστε...and enjoy!
 
Last edited:

Μηνύματα
148
Reaction score
208
Αυτλη τη μαγική κίνηση, η αργή τρίτη κίνηση από τη Σονάτα για Βιολί και Πιάνο (σε Λα μείζονα) του σπουδαίου Βέλγου συνθέτη Cesar Franck πάντα αποτελεί ένα από τα πολύτιμα καταφύγια της Μουσικής σε στιγμές δύσκολες, δίνοντας μου...a new invigorating sense of duty in life (ως μου είχε πει Αμερικάνος συνάδελφος για άλλη αλλά συναφή περίπτωση).
H ερμηνεία είναι από ιστορική εκτέλεση με τον εξαίρετο βιολονίστα Isaac Stern και τον πολύ ικανό Γάλλο πιανίστα J. B. Pommier.
Εντρυφήστε...and enjoy!
<Τι ωραίος ο διάλογος που άκουσε ο Σουάν, ανάμεσα στο πιάνο και το βιολί στην αρχή του τελευταίου μέρους!..........
Στην αρχή το μοναχικό πιάνο είπε το παράπονό του, σαν ένα πουλί που το εγκατέλειψε το ταίρι του• το βιολί το άκουσε, του απάντησε σαν από ένα δέντρο γειτονικό. Ήταν όπως στην γένεση του κόσμου, σα να μην υπήρχαν ακόμα παρά μόνο αυτά τα δυό πάνω στη γή, ή καλύτερα σ’ αυτό τον κόσμο τον κλειστό σε κάθε τι άλλο, τον χτισμένο απ’ την λογική ενός δημιουργού, κι όπου θα έμεναν πάντα δύο: σ´αυτή τη σονάτα. Μην είναι ένα πουλί, μην είναι η μια νεράιδα, αυτό το αόρατο όν που στενάζει, και που το πιάνο επαναλαμβάνει ύστερα τρυφερά το κλάμα του; >

Μαρσέλ Προύστ <Από την πλευρά του Σουάν ΙΙ σελ. 188> μετάφραση του Παύλου Ζάννα.

Η μαγική παρτιτούρα του μουσικού Βεντέιγ στην οποία αναφέρεται το κείμενο, ίσως έχει σχέση με την σονάτα για βιολί και πιάνο του Φράνκ που τόσο άρεσε στον Προύστ.

Kyung Wha Chung, violin/ Kevin Kenner, piano – Warner Classics

Zωντανά από το φεστιβαλ Verbier το 2016

 
Last edited:


Μηνύματα
6.983
Reaction score
6.017
Το ανωτέρω βίντεο το ανέβασα καθόσον αποτελεί ένα εξαίρετο δείγμα υψηλής τέχνης αλλά και εξαίρετης μουσικής απόλαυσης μέσω ενός έργου, όπου η πολύ απαιτητική δεξιοτεχνία από όλους τους εμπλεκομένους (πιανίστα, τρομπετίστα και την Ορχήστρα Εγχόρδων) υπηρετεί ένα έργο όπου το χιούμορ και η λίαν εμπνευσμένη "παρωδία" και η αναπάντεχη αναφορά σε συνθέσεις άλλων συνθετών (Beethoven, Haydn), φολκλορικών μελωδιών και συνθέσεων του ίδου του συνθέτη εμπεριέχονται σε ένα εξαιρετικά συνεκτικό σύνολο, στο Κοντσέρτο για Πιάνο και Τρομπέτα σε ντο ελάσσονα του κατά τεκμήριο μεγαλύτερου συνθέτη του 20ου αιώνα, του Dmitri Shostakovich.
Η εκτέλεση που παρέθεσα είναι από τις πλέον λαμπρές που έχω γνωρίσει, με μία απίστευτη virtuoso του πίανου, την Κινέζα Wang Yuja, η ταχύτητα στη δεξιοτεχνία της να ξεπερνά και εκείνη της μεγάλης Argerich (η οποία, όμως, έχει πιο πολύ βάθος στην ερμηνεία της), με έναν ικανότατο τρομπετίστα στο εξαιρετικά σημαντικό μέρος του, ενώ η Βασιλική Ορχήστρα Concertgebouw της Ολλάνδίας είναι σε top form υπό την διεύθυνση του σπουδαίου και δυστυχώς απελθόντος Mariss Jansons.
A brilliant musical jewel!
 

Μηνύματα
148
Reaction score
208
folder 2.jpg


Αντιγράφω από συνέντευξη της Mullova σχετικά με την δεύτερη δισκογραφικά ηχογράφηση της Φαντασίας D 934 του Schubert και την απόφαση της να χρησιμοποιήσει χορδές από έντερο. Παρά την τεράστια εμπειρία της εξηγεί τις τεχνικές- μουσικές δυσκολίες που αντιμετώπισε

It’s a very famous beginning and one of the most beautiful things written for violin and piano. It’s difficult for the pianist to achieve the sound of that tremolo as it is for a violinist. I’ve played it with some pianists who’ve said that it’s Schubert most difficult piece for the piano, full stop. They are terrified of it. And for the violin it’s also very, very hard because it’s so slow and the beginning is coming from absolute nothing. And then also, the phrase is so long. Even the slightest movement which breaks this line is noticeable, because you are so exposed. Then on top of that, you have to make magic with it.

Συνεχίζει για το δεύτερο μέρος το Alleretto…….. και καταλήγει Plus you have to make music after all that.

folder.jpg


Σε συνέχεια το φυλλάδιο κείμενο του Τούρκου πιανίστα

Over 20 years have passed since then, during which I have composed over 100 works and given almost 3000 concerts and released 58 albums featuring works from a number of different repertoires and catalogues- no mean feat! Even so, the Goldberg Variations remained a significant omission from my life as a musician and from my repertoire as a composer-pianist.

Ήδη έχει ψηλά την μύτη.

……………………………………………………………………………………………………………………………………

και συνεχίζει

I think I have produced a fine rendition, one in which I searched for for Bach and sought out myself in Bach’s mathematical mirror.

Τώρα το αποτελείωσε.

Το θέλετε και στις υπόλοιπες γλώσσες που υπάρχουν στο φυλλάδιο?
Je pense avoir produit une bonne interpretation
Ιch glaube, ich habe eine schone Interpretation eingespielt

Ανεξάρτητα όμως των ατυχών δηλώσεων πρόκειται για μία άκρως πειστική- προτεινόμενη εκτέλεση.

Από τις σύγχρονες εκτελέσεις του έργου μου άρεσε και αυτή του νεαρού Κινέζου Tianqi Du σε naive, αντίθετα με αυτή του πολύ γνωστού Lang Lang σε DG.
 

Μηνύματα
440
Reaction score
560
ακουσα τις παραλλαγες απο τον φαζιλ, δεν μου αρεσανε.

υπερβολικα ρουμπατι χωρις λογο μερικες φορες, επερεισεις να ειναι πιο γρηγορες αουτ οφ τεμπο, στις διπλες να γινεται χαμος, οι τριλιες γενικα να μην εχουν καλη καταληξη, και στις φιοριτουρες να δινει πολυ εμφαση στη καταληξη (που ειναι σωστο μεν) αλλα να χανονται ολα τα αλλα.
οι δυναμικες μετριοτατες, σουπα ολα, μετζοπιανο εως μετζοφορτε, σα σε πιανιστα μεσης ....
στις γρηγορες παραλλαγες καπως... σωζονται τα πραγματα.

το εργο ειναι πολυ... παραπανω απο τις δυνατοτητες του.
ισως πρεπει να ηχογραφησει αλλα... 58 αλμπουμ και να το ξαναπιασει :roflmao:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Αν μη τι άλλο η περίφημη Yuja Wang διακρίνεται και για την ενδυματολογική εκτός από την πιανιστική της δεξιοτεχνία...

Ο σύγχρονος δυτικός πολιτισμός συγχωνεύει τις μουσικές δεξιότητες με ατομικιστικό πνεύμα που οδηγεί σε ανταγωνιστικότητα επιβάλλοντας παράλληλα επίπονο βαθμό ακαδημαϊκής εκπαίδευσης κι εξάσκησης .

Από την άλλη πλευρά παρατηρούμε σε λιγότερο ανεπτυγμένες κοινωνίες του Τρίτου Κόσμου όλα τα μέλη μιας φυλής να κατακτούν από μικρή ηλικία μουσικές δεξιότητες μέσα από την καθημερινή συμμετοχή σε εκδηλώσεις του συνόλου χωρίς την παραμικρή επαφή με παρτιτούρες και σπουδές.

Όλοι οι άνθρωποι έχουν έμφυτο το μουσικό αισθητήριο όπως και οι πολιτισμοί από το ξεκίνημα της Ιστορίας είχαν κοινή αντίληψη για φαινόμενα όπως συντονισμός και συνήχηση μέσα από το αφούγκρασμα και τη μίμηση ηχητικών ερεθισμάτων από το περιβάλλον.Ομοίως κοινή ήταν και η ύπαρξη έγχορδων οργάνων με απλές αρμονικές ταλαντώσεις και αυλών.

Η καθιέρωση όμως του πιάνου από τον 19ο αιώνα επιβάλλει μετάβαση στη μέθοδο χορδίσματος των οργάνων από την πατροπαράδοτη Πυθαγόρεια Διατονική κλίμακα που βασιζόταν σε διαστήματα ΄΄καθαρής πέμπτης΄΄ εξαγόμενα από το φυσικό συντονισμό στην Ισοσυγκερασμένη με τα εξισωμένα μεταξύ των διαστήματα.

Προοδευτικά η μουσική αντίληψη από τη διάσταση της φυσικής συμμετοχής του ανθρώπινου οργανισμού περνά σε διάσταση επίπονης εγκεφαλικής επεξεργασίας, ενώ επόμενο στάδιο αποτελεί η επίκληση εξεζητημένων συστημάτων αναπαραγωγής για την κατανόησή της...


Η Emily White μας δίνει μέσα από το τρομπόνι της ζωτικές ανάσες από κομμάτια προκλασσικής μουσικής καθώς και νεότερα ...
1671471802166.png

 


Μηνύματα
6.983
Reaction score
6.017
View attachment 274151

Αντιγράφω από συνέντευξη της Mullova σχετικά με την δεύτερη δισκογραφικά ηχογράφηση της Φαντασίας D 934 του Schubert και την απόφαση της να χρησιμοποιήσει χορδές από έντερο. Παρά την τεράστια εμπειρία της εξηγεί τις τεχνικές- μουσικές δυσκολίες που αντιμετώπισε

It’s a very famous beginning and one of the most beautiful things written for violin and piano. It’s difficult for the pianist to achieve the sound of that tremolo as it is for a violinist. I’ve played it with some pianists who’ve said that it’s Schubert most difficult piece for the piano, full stop. They are terrified of it. And for the violin it’s also very, very hard because it’s so slow and the beginning is coming from absolute nothing. And then also, the phrase is so long. Even the slightest movement which breaks this line is noticeable, because you are so exposed. Then on top of that, you have to make magic with it.

Συνεχίζει για το δεύτερο μέρος το Alleretto…….. και καταλήγει Plus you have to make music after all that.

View attachment 274152

Σε συνέχεια το φυλλάδιο κείμενο του Τούρκου πιανίστα

Over 20 years have passed since then, during which I have composed over 100 works and given almost 3000 concerts and released 58 albums featuring works from a number of different repertoires and catalogues- no mean feat! Even so, the Goldberg Variations remained a significant omission from my life as a musician and from my repertoire as a composer-pianist.

Ήδη έχει ψηλά την μύτη.

……………………………………………………………………………………………………………………………………

και συνεχίζει

I think I have produced a fine rendition, one in which I searched for for Bach and sought out myself in Bach’s mathematical mirror.

Τώρα το αποτελείωσε.

Το θέλετε και στις υπόλοιπες γλώσσες που υπάρχουν στο φυλλάδιο?
Je pense avoir produit une bonne interpretation
Ιch glaube, ich habe eine schone Interpretation eingespielt

Ανεξάρτητα όμως των ατυχών δηλώσεων πρόκειται για μία άκρως πειστική- προτεινόμενη εκτέλεση.

Από τις σύγχρονες εκτελέσεις του έργου μου άρεσε και αυτή του νεαρού Κινέζου Tianqi Du σε naive, αντίθετα με αυτή του πολύ γνωστού Lang Lang σε DG.
Η Φαντασία του Schubert για Βιολί και Πιάνο σε Ντο Μείζονα είναι όντως ένα από τα δυσκολότερα έργα και για τα δύο όργανα. Ειδικά, για το πιάνο έχουν υπάρξει εντυπωσιακές δηλώσεις, όπως αυτές του σπουδαίου Ρώσου πιανίστα Nikolai Lugansky, ο οποίος, ούτε λίγο ούτε πολύ, ισχυρίστηκε ότι το έργο αυτό είναι το πλεόν δύσκολο που έχει ποτε γραφεί για το πιάνο και πιο δύσκολο από όλα τα Κοντσέρτα του Rachmaninov μαζί!..
Σίγουρα η (υποτιθέμενη) αργή κίνηση, με την ένδειξη Andantino, πρόκειται για μία εξαιρετικά απαιτητική κίνηση στη φόρμα θέματος και παραλλαγών που πραγματικά σε αφήνει...άφωνο και εκστατικό, καθόσον, παρά την εξαιρετική δεξιοτεχνία και μουσικότητα που απαιτεί από τους δύο σολίστες, είναι ταυτόχρονα και μία εξαίσια μουσική σύνθεση.
Από τις ουκ ολίγες πολύ καλές ηχογραφημένες ερμηνείες, προσωπικά ξεχωρίζω εκείνη με την Κορεάτισα βιολονίστα Yang Mi-Sa και τον Γάλλο πιανίστα Adam Laloum, που αποτελούν και μέλη του Trio Les Esprits (από το διπλό CD της Sony με ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες ερμηνείες στα δύο Τριο για Πιάνο του Schubert και τη Σονάτα Arpeggione).
Για τις Goldberg, συμφωνώ για την πολύ ενδιαφέρουσα ερμηνεία του Du Tianqi και ήκιστα με συνήρπασε ο...Fazil...
 

Μηνύματα
6.983
Reaction score
6.017
Ένα έξοχο απόσπασμα, το εξαίσιο Adagio από το Μπαλέτο "Σπάρτακος" του πλέον φημισμένου Αρμένιου συνθέτη Αράμ Χατσατουριάν, σε μία top class ερμηνεία από τη σπουδαία Berliner Philharmoniker, από την καθιερωμένη θερινή συναυλία της Ορχήστρας στο ανοικτό θέατρο 22.000 θέσεων στο Waldbühne του Βερολίνου από το 2010, υπό τη Διεύθυνση του Ion Marin. Μπορούμε να αναγνωρίσουμε μερικούς από τους εξαίρετους σολίστες-μέλη της Ορχήστρας, όπως π.χ. τον τότε πρώτο Φλαουτίστα Andreas Blau, τον Ομποίστα Albrecht Mayer, τον Κλαρινετίστα Wenzel Fuchs, τη γνωστή μας στο γαλλικό Κόρνο Sarah Willis και τη θαυμάσια Αρπίστα Marie-Pierre Langlamet.
 
Last edited:



Μηνύματα
6.983
Reaction score
6.017
Η αριστουργηματική αργή κίνηση (Poco Adagio) από το τρίτο Πιάνο Τριο (σε φα ελάσσονα) του σπουδαίου Dvorak. Πρόκειται για μία άκρως αισθαντική ελεγεία υψίστης ομορφιάς και βαθιάς τρυφερότητας, μία από τις πλέον σημαντικές μουσικές στιγμές αγάπης του συνθέτη, δοσμένη με αισθητική μεγαλοπρέπεια και εξευγενισμένη θλίψη αλλά και νοσταλγία για κάτι..."χαμένο".
Τέτοιες μουσικές στιγμές αποτελούν τη δικαίωση της Μουσικής αυτής...
 
Last edited:

Μηνύματα
6.983
Reaction score
6.017
Άλλη μία σπουδαία και άκρως αισθαντική αργή κίνηση, αυτή τη φορά από το έξοχο και λίαν σημαντικό Κουιντέτο για Πιάνο και Κουαρτέτο Εγχόρδων σε φα ελάσσονα του Brahms.
Romantic bur extremely expressive Music par excellence!
 

Μηνύματα
6.983
Reaction score
6.017
Και άλλη μία εκπληκτική, ωσαύτως λίαν εκφραστική και ακραιφνώς αισθαντική αργή κίνηση, αυτή τη φορά από το μεγαλειώδες Κουιντέτο για Πιάνο και Έγχορδα του μεγάλου Βέλγου συνθέτη Cesar Franck (και αυτό σε φα ελάσσονα. Η αργή κίνηση είναι γραμμένη, πάντως, στην μη αναμενόμενη λα ελάσσονα!).
Άλλη μία μουσική ανάταση της Ρομαντικής περιόδου στα υψηλότερα εκφραστικά επίπεδα και με τις μεγαλύτερες -καίτοι ισορροπημένες- μουσικές εκφάνσεις.
 
Last edited:


Μηνύματα
12.374
Reaction score
14.583
Χρόνια Πολλά σε όλους. Λίγα επιλεγμένα κομμάτια για να ακούσετε με τους αγαπημένους σας.
Καλές Γιορτές.

[/QUOTE]
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.594
Μηνύματα
2.865.240
Members
37.934
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top