Σπύρος Μπλάτσιος
Διακεκριμένο μέλος
- Μηνύματα
- 15.897
- Reaction score
- 305
(ERT.gr)Οσο περισσότερη τηλεόραση παρακολουθούν τα παιδιά τόσο χαμηλότερες είναι οι επιδόσεις τους στο σχολείο, σύμφωνα με τρεις μελέτες που δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό έντυπο Archives of Pediatric and Adolescent Medicine. Η υπερβολική τηλεθέαση ευθύνεται ακόμη για την αύξηση της παιδικής παχυσαρκίας, την επιθετική συμπεριφορά και για την πτωχή σχολική επίδοση.
Σε συνοδευτικό άρθρο, η δρ Αριελ Τσέρνιν και η δρ Ντέμπορα Λίνεμπαργκερ του Πανεπιστημίου της Πενσυλβάνια σημειώνουν ότι και οι τρεις μελέτες δεν διαχωρίζουν τα ψυχαγωγικά από τα εκπαιδευτικά τηλεοπτικά προγράμματα και εξηγούν ότι ένας πιθανός μηχανισμός που η τηλεόραση βλάπτει τις επιδόσεις είναι η μείωση του χρόνου για διάβασμα, παιχνίδι και σχολικές εργασίες.
Οι τρεις μελέτες
Στην πρώτη μελέτη ο δρ Ρόμπερτ Χάνκοξ του Πανεπιστημίου του Οτάγκο της Νέας Ζηλανδίας, έθεσε υπό ιατρική παρακολούθηση σχεδόν 1.000 παιδιά που είχαν γεννηθεί στο Ντουνεντίν το 1972 και το 1973. Οι συνεργάτες του συγκέντρωσαν πληροφορίες τόσο από τους γονείς όσο και από τα ίδια τα παιδιά για τις ώρες τηλεθέασης στην ηλικία των 5, 7, 9, 11, 13 και 15 ετών. Οι ερευνητές επανεξέτασαν τα παιδιά όταν ήταν 26 ετών. Τα παιδιά που παρακολουθούσαν ελάχιστα τηλεόραση, ειδικά μεταξύ πέντε και 11 ετών, είχαν τις μεγαλύτερες πιθανότητες να είναι απόφοιτοι πανεπιστημίου σε ηλικία 26 ετών, ανεξαρτήτως του δείκτη νοημοσύνης ή της κοινωνικοοικονομικής τους κατάστασης. Εκείνα που παρακολουθούσαν πολλές ώρες τηλεόραση είχαν τις περισσότερες πιθανότητες να έχουν εγκαταλείψει το σχολείο χωρίς να έχουν βασικές γνώσεις.
Παρόμοιο ήταν και το αποτέλεσμα της δεύτερης μελέτης, της δρος Ντίνα Μπορζεκόφσκι της Σχολής Δημόσιας Υγείας Μπλούμπεργκ του Πανεπιστημίου Τζονς Χόπκινς, όπου διαπιστώθηκε ότι τα παιδιά ηλικίας οκτώ ετών με τηλεόραση στο δωμάτιό τους παρακολουθούσαν περισσότερες ώρες τηλεόραση και είχαν χειρότερες επιδόσεις στα σχολικά τεστ, συγκριτικά με συμμαθητές τους χωρίς τηλεόραση στο υπνοδωμάτιο.
Στην τρίτη μελέτη ο δρ Φρέντε ρικ Ζίμμερμαν και ο δρ Δημήτρης Χριστάκης του Πανεπιστημίου της Ουάσιγκτον, ανακάλυψαν ότι όσο περισσότερη τηλεόραση παρακολουθούσαν τα παιδιά πριν την ηλικία των τριών ετών, τόσο χειρότερη επίδοση είχαν στα μαθηματικά τεστ και την ανάγνωση όταν ήταν έξι και επτά ετών.