Ιταλική vs Γερμανική όπερα...

Μηνύματα
331
Reaction score
0
Απάντηση: Re: Ιταλική vs Γερμανική όπερα...

Έτσι... κύλησε ο τέντζερης και βρήκε το καπάκι.
Μη μου πεις ότι τον Wagner τον ακούς κι εσύ σαν τον φίλο σου, στα διαλείμματα του Άρχοντα;

Μα πόσο μουρτζούφληδες είστε βρε; Υπάρχει φινέτσα, πάθος, έρωτας, μελωδία στα κρυόκωλα γερμανικά; Μόνο λουκάνικα και μπύρες υπάρχουν, άντε και ο Χίτλερ.

...
Ο "Αρχοντας" ήταν πράγματι τέτοιος . Αν και δεν ακούω ελληνική μουσική και δεν έχω παρά 2-3 δίσκους ελληνικής μουσικής , δεν μπορώ παρά να παραδεχθώ ότι ο Στράτος ήταν πολύ μεγάλος τραγουδιστής .

Τώρα όσον αφορά στα υπόλοιπα περί φινέτσας , πάθους , έρωτα και μελωδίας της Ιταλικής όπερας, εγώ δεν .... Μάλλον κοινοτυπία , μελόδραμα , ξενέρωτη μουσική βλέπω ... ή μάλλον ακούω
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Να σου πω, πιο εύκολα καταπίνω τον άρχοντα από την γερμανική απομίμηση όπερας. Γιατί να την ακούσω όταν έχω το αυθεντικό στην διάθεσή μου; Ζήτω οι ροσινοβερντηδομπελίνηδες ρε! :114:

...
 

Μηνύματα
331
Reaction score
0
Απάντηση: Ιταλική vs Γερμανική όπερα...

Ο Βάγκνερ δεν είναι η απομίμηση αλλά η ανανέωση της Οπερας .:112:
 

ΑΝΔΡΕΑΣ Κ.

Ιδρυτής
Μηνύματα
30.058
Reaction score
729
Ελα ρε Μητσο, μπορεις να βγαλεις ακρη με τον βλαχο?:137:
Οταν ξεκινησε να ακουει οπερα εγω του ειπα να ξεκινησει απο
Ιταλικη(ως πιο ευκολοχωνευτη) και στην συνεχεια να προχωρησει
στην Γερμανικη.
Δυστυχως εμεινε...μετεξεταστεος :142:
 


Μηνύματα
2.791
Reaction score
1
Η Ιταλική γλώσσα είναι από τη φύση της cantabile και legato, και ως εκ τούτου το τραγούδι (και κατ' επέκταση η όπερα) της ταιριάζει γάντι. Σε αντίθεση με τη Γερμανική, όπου ο συνδυασμός phonetics που χρησιμοποιεί έχει ως αποτέλεσμα staccato, τραχείς και επιθετικούς ήχους, που ενίοτε θυμίζουν ...ύβρεις!

Αν προσμετρήσει κανείς και την πλούσια ιστορία και παράδοση της Ιταλίας καθώς και τα κληροδοτήματά της στη Δυτική μουσική, δεν είναι να απορεί κανείς πως ο Mapleson είχε αποκαλέσει χαρακτηριαστικά (σε συνέντευξή του στους New York Times στις 20/4/1885), τη Γερμανική όπερα, ως "sauerkraut opera".

Εννοείται πως συμφωνώ με τον Τσάρο.
 


ΑΝΔΡΕΑΣ Κ.

Ιδρυτής
Μηνύματα
30.058
Reaction score
729
Εννοείται πως συμφωνώ με τον Τσάρο.
Προδοτη!:137:

Περα απο την πλακα ομως διακρινετε πως η μονη διαφορα αναμεσα
στις δυο "σχολες" ειναι η γλωσσα και οχι το υφος?
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Περα απο την πλακα ομως διακρινετε πως η μονη διαφορα αναμεσα στις δυο "σχολες" ειναι η γλωσσα και οχι το υφος?
Όχι δεν είναι μόνον η γλώσσα, είναι και η μουσική, είναι και το ύφος. Το ύφος μάλλον ακολουθεί υποχρεωτικά την γερμανική γλώσσα (τουλάχιστον σε όσους δεν την γνωρίζουν πολύ καλά) και προφανώς τονίζεται από αυτήν. Θα μπορούσε να φανταστεί κανείς το "Il barbieri di Siviglia" στα γερμανικά; Αντίστοιχα δεν νομίζω ότι υπάρχει ύφος που δεν μπορεί να υπηρετηθεί από τα ιταλικά. Γενικώς το "ύφος" αυτό καθεαυτό, τουλάχιστον εμένα, δεν με απασχολεί. Με απασχολεί περισσότερο το "άνοστο" της υπόθεσης και το μη εύηχο της γλώσσας. Η μουσική, ειδικά του Wagner είναι υπέροχη, αλλά τι να κάνουμε που η όπερα χαρακτηρίζεται από το λιμπρέτο.

...
 

Μηνύματα
331
Reaction score
0
Απάντηση: Ιταλική vs Γερμανική όπερα...

Το θέμα είναι ότι Βάγκνερ μπορείς να ακούς και χωρίς να σου αρέσει η όπερα . Οπερα όμως χωρίς να σου αρέσει και ο Βάγκνερ , γίνεται ;
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Re: Απάντηση: Ιταλική vs Γερμανική όπερα...

Το θέμα είναι ότι Βάγκνερ μπορείς να ακούς και χωρίς να σου αρέσει η όπερα . Οπερα όμως χωρίς να σου αρέσει και ο Βάγκνερ , γίνεται ;
Ας το θέσω διαφορετικά. Αν αντέχει κάποιος όπερα με γερμανικές στριγκλιές, τότε οτιδήποτε άλλο, είναι χάδι για τα αυτάκια του. Μέχρι και ο άρχοντας δηλαδή. :137:

...
 



Μηνύματα
1.208
Reaction score
59
Re: Απάντηση: Re: Ιταλική vs Γεμανική όπερα...

Μπορείς αυτό που γράφεις να μας το αναλύσεις σε παρακαλώ?:121:
Φαίδρα το ανάφερα για σπάσιμο στο Νίκο. Θα μπορούσε κανείς να το ιχυριστεί αυτό ξεκινώντας από το αρχαίο δράμα. Χωρίς να έχω τις απαιτούμενες γνώσεις ίσως στο βυζάντιο να υπήρχε κάτι σαν όπερα. Λ.Σ.
 


gstriftos

gilectronikos
Μηνύματα
17.737
Reaction score
4.430
Οι συγγραφείς του A short history of opera,Donald Jay Grout, Hermine Weigel Williams,(δεν ξέρω αν έχει εκδοθεί στα ελληνικά,αλλά μπορείτε να το βρείτε πανεύκολα online) αναφέρουν πως είναι πιθανόν να ξεκίνησε ως μια προσπάθεια ανάπλασης του αρχαιόελληνικού δράματος,στο γενικότερο κλίμα για ανάπλασση του αρχαιόελληνικού πολιτισμού(Αναγέννηση).Η εξήγηση τους αυτή οφείλετε στο γεγονός πως οι ιστορικοί πιστεύουν,χωρίς φυσικά να είναι σίγουροι,ότι ο χορός και οι ηθοποιοί-στο αρχαίο δράμα- τραγουδούσαν τους ρόλους τους.Αν θυμάμαι καλά ανάφεραν ως πρώτη απόπειρα όπερας την ''Δάφνη''(δεν θυμάμαι συνθέτη και νομίζω ότι το έργο δεν έχει διασωθεί-οποιος γνωρίζει ας με βοηθήσει) και γενικότερα πως η όπερα γεννήθηκε στην Ιταλία.
Όσον αφορά την βυζαντινή μουσική μπορεί να υπάρχει χωροδία αλλά έχει δεν σχέση ούτε με το αρχαίο δράμμα,ούτε μα την όπερα καθώς δεν ακολουθεί το σχετικό μοτίβο.
Ένας ακόμα ''πρόγονος'' της 'οπερας 'ισως να είναι και η Μεσαιωνική μουσική(τουλάχιστον ώς προς το μουσικό ύφος*όχι ώς πρός το ερμηνευτικό).
 

gstriftos

gilectronikos
Μηνύματα
17.737
Reaction score
4.430
Και αυτά τα ολίγα από κάποιον(την αφεντία μου δλδ)που νομίζει πως όπερα είναι αυτή η μουσική που στο τέλος τραγουδάει η χοντρή:138:
 

Μηνύματα
11.423
Reaction score
40
Απάντηση: Re: Ιταλική vs Γερμανική όπερα...

Και αυτά τα ολίγα από κάποιον(την αφεντία μου δλδ)που νομίζει πως όπερα είναι αυτή η μουσική που στο τέλος τραγουδάει η χοντρή:138:
ουάχαχαχαχα:142::142: με το πάτημα ενός κουμπιού ή άνευ? σε καλό σου νυχτιάτικα.....
 

gstriftos

gilectronikos
Μηνύματα
17.737
Reaction score
4.430
Μωρε κουμπί απο cd να είναι,πικ απ να είναι,το Μέγαρο να είναι,μόλις βγει η χοντρή εγώ την κάνω.......Μόνο μια φορά άντεξα για κανά 10λεπτο αλλά τραγούδαγε μια αδύνατη:138:
 

Μηνύματα
11.423
Reaction score
40
Απάντηση: Re: Ιταλική vs Γερμανική όπερα...

Οι συγγραφείς του A short history of opera,Donald Jay Grout, Hermine Weigel Williams,(δεν ξέρω αν έχει εκδοθεί στα ελληνικά,αλλά μπορείτε να το βρείτε πανεύκολα online) αναφέρουν πως είναι πιθανόν να ξεκίνησε ως μια προσπάθεια ανάπλασης του αρχαιόελληνικού δράματος,στο γενικότερο κλίμα για ανάπλασση του αρχαιόελληνικού πολιτισμού(Αναγέννηση).Η εξήγηση τους αυτή οφείλετε στο γεγονός πως οι ιστορικοί πιστεύουν,χωρίς φυσικά να είναι σίγουροι,ότι ο χορός και οι ηθοποιοί-στο αρχαίο δράμα- τραγουδούσαν τους ρόλους τους.Αν θυμάμαι καλά ανάφεραν ως πρώτη απόπειρα όπερας την ''Δάφνη''(δεν θυμάμαι συνθέτη και νομίζω ότι το έργο δεν έχει διασωθεί-οποιος γνωρίζει ας με βοηθήσει) και γενικότερα πως η όπερα γεννήθηκε στην Ιταλία.
Όσον αφορά την βυζαντινή μουσική μπορεί να υπάρχει χωροδία αλλά έχει δεν σχέση ούτε με το αρχαίο δράμμα,ούτε μα την όπερα καθώς δεν ακολουθεί το σχετικό μοτίβο.
Ένας ακόμα ''πρόγονος'' της 'οπερας 'ισως να είναι και η Μεσαιωνική μουσική(τουλάχιστον ώς προς το μουσικό ύφος*όχι ώς πρός το ερμηνευτικό).
Στη Φλωρεντία κατά το 16ο/αρχές 17ου αιώνα περίπου η λεγόμενη καμεράτα(camerata) όπου ήταν διάφοροι λόγιοι που έκαναν μια ομάδα καλλιτεχνική μεταξύ τους, προσπάθησε να αναβιώσει το αρχαίο Ελληνικό δράμα και το μουσικό Ελληνικό πνεύμα , αλλά στην ουσία και χωρίς να το καταλάβουν καλά καλά δημιούργησαν ένα νέο είδος μουσικής τέχνης την όπερα....
Τρανά παραδείγματα έχουμε από τις ίδιες τις όπερες που το λιμπρέτο ήταν γραμμένο πάνω σε μύθους της αρχαίας Ελλάδας...
πχ Ιφιγένεια εν Ταύροις, Μήδεια, Ορφέας και Ευριδίκη κλπ...
Αυτή είναι μια εκδοχή...
Η άλλη εκδοχή είναι ότι κατάγεται από τα θρησκευτικά δράματα του 15 αιώνα...
Η καινοτομία της όπερας είναι πως η φωνή του τραγουδιστή ακολουθεί τονικά μια μελωδία και δίνεται έμφαση όχι τόσο στις ερωτοαποκρίσης με την χορωδία (χορό που έπαιζε σημαντικό ρόλο στο αρχαίο δράμα) αλλά στα σόλο, ντουέτα κλπ...
Η θεματολογία στο λιμπρέτο της όπερας μπορεί να φέρνει στα ύψη την ψυχική ένταση του θεατή αλλά δεν υπάρχει ο απο μηχανής θεός που θα φέρει αίσιο τέλος στο όλο δρώμενο...άλλη μια διαφορά λοιπόν....
Πρώτη μορφή αρχαίου δράματος ήταν οι διθύραμβοι? και πρώτη μορφή όπερας dramma per musica ήταν η Δάφνη του Ρινουτσίνι για αυτή θα μιλάς μάλλον...μετά η όπερα υπέστει κάποιες αλλαγές ως προς τη θεματολογία της.... έπαιξε βέβαια ρόλο και η άμεση ευρεία διάδωσή της Μπαρόκ όπερας αργότερα και σε άλλες χώρες......... πάντως ο Γκλούκ έφερε την μεταρρύθμηση στην όπερα με το να αναμίξει την γαλλική με την ιταλική κ.α.π....
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.008
Μηνύματα
3.037.888
Members
38.524
Νεότερο μέλος
seos
Top