Χρέη μηχανικού για λογαριασμό του σωφρονιστικού υπαλλήλου εκτέλεσε έγκλειστος των φυλακών Κορυδαλλού ο οποίος έλαβε «ολιγόωρη άδεια» για να επισκευάσει αυτοκίνητο
Ξέρουμε πως για το έργο του «Όπερα για Πέντε», που δεν ήταν όπερα, αλλά μιούζικαλ, ήθελε για έναν πολύ βασικό ρόλο την Grace Slick –τραγουδίστρια του κορυφαίου ψυχεδελικού γκρουπ της εποχής Jefferson Airplane, τους οποίους είχε δει και σε συναυλία–, ενώ είχαν συναντηθεί κιόλας τον Νοέμβριο του ’68, αλλά η συνεργασία δεν προχώρησε...
Έργα που έγιναν δίσκοι και έργα που έμειναν στα χαρτιά, στερώντας από τους μουσικόφιλους τη χαρά ανέλπιστων συνεργασιών.
www.lifo.gr
Επισκόπηση AI
Manos Hadjidakis and Grace Slick were associated through a planned collaboration in the late 1960s in New York, specifically a project that was ultimately not completed. Hadjidakis, a Greek composer, was active in the American psychedelic and rock scene during this period, and Slick was the prominent singer of the band Jefferson Airplane. Their potential collaboration is noted in the context of Hadjidakis's work with the New York Rock & Roll Ensemble.
Planned collaboration: Before Hadjidakis's album Reflections, a collaboration with Grace Slick was discussed but never materialized.
Hadjidakis's New York period: During the time of this planned collaboration, Hadjidakis was in New York and involved with the American psychedelic and rock music scene.
Slick's role: Grace Slick was a key figure in the American psychedelic scene, particularly as the singer for the band Jefferson Airplane.
Context: The potential collaboration was part of Hadjidakis's creative output during his time in New York, which also included his work with the New York Rock & Roll Ensemble.