Featured Καλωδια ηχειων ..... ( μακρυτατο )

Μηνύματα
5.759
Reaction score
9.984
Ακόμα και οι immersive αποδόσεις δεν εξομοιώνουν πλήρως ένα live μουσικό γεγονός αφού τα objects με τις στενά καθορισμένες θέσεις και κινήσεις εντός της ηχόσφαιρας όπως προβλέπεται από την εκάστοτε τυπική παραγωγή δεν αναπλάθουν με την ενδεδειγμένη ακρίβεια το πώς επεκτείνεται υπό πραγματικές συνθήκες η ενεργειακή άλω των μουσικών οργάνων καθώς και οι αλληλεπιδράσεις ανάμεσα στις επιμέρους άλω από τα μέλη μουσικών συνόλων. Στις δε κινηματογραφικές ηχητικές επενδύσεις τα πράγματα είναι ευκολότερα αφού εκεί ούτως ή άλλως η ακρίβεια ανάγεται στη διακριτική ευχέρεια των συντελεστών τους με στόχο τον εντυπωσιασμό του κοινού.

Η έννοια της υψηλής πιστότητας κατά την αναπαραγωγή δεν ακυρώνεται αφού έχουμε διαρκώς εξελισσόμενη προσπάθεια προσέγγισης σε κάποια ανέφικτα πρότυπα με στόχο τη διέγερση καθενός ακροατή με κατάλληλους τρόπους ώστε να συμπλήρωνε στη δική του συνείδηση όσα στοιχεία απέχουν από τις πραγματικές συνθήκες.
Στον κινηματογράφο η ηχητική μουσική επένδυση αποσκοπεί στην ένταση και των συναισθημάτων. Για παράδειγμα σε μια δραματική σκηνή.

Στην ένταση; όμως των συναισθημάτων αποσκοπεί και μια μουσική παραγωγή πολυκαναλη και μη.
Δεν χρησιμοποιείται για εντυπωσιασμό του ακροατή αλλά για να εντείνει το συναίσθημα.
Δεν ξέρω βέβαια τι εννοείς με τον όρο εντυπωσιασμό του κοινού. Αναφέρομαι με βάση την ερμηνεία του όρου που γνωρίζω εγώ,

Η αληθοφάνεια επέρχεται και χωρίς την πλήρη αποτύπωση της πραγματικότητας.
Δεν είναι απαραίτητο να αποτυπώσει κάνεις 1 προς 1 ένα γεγονός για να σε πείσει. Δεν είναι και απαραίτητο.
Άλλωστε, το να τοποθετήσεις ένα ηχείο στο κλιμακοστασιο και να ηχογραφήσεις τον ηχο θα εκληφθεί ως αληθοφάνεια απο τον ακροατή αν και απέχει από την πραγματικότητα.

Αυτό που παίρνουμε στα χέρια μας, το προιον, έχει καθορισμενες όλες τις παραμέτρους . Το ίδιο και η εικόνα.
Το να περεμβουμε υποκειμενικά στον ηχο και την εικόνα δεν απαγορεύεται αλλά τότε απομακρύνομστε απο την πραγματικότητα των συντελεστών και δημιουργούμε την δική μας πραγματικότητα. Να προσθέσουμε μια έξτρα ουρά στο πιάνο.
Λες και ξέρουμε πως ακούγεται.
Και να ξέραμε δεν μπορούμε να επέμβουμε
 

Μηνύματα
2.133
Reaction score
5.044
:biggrin:

Εάν παρατηρήσεις τον παρακατω πίνακα θα καταλήξεις στο συμπέρασμα ότι υπάρχουν διαφορετικές εκδοχές της πραγματικότητας.
Αναλόγως της θέσης ακρόασης, το περιβάλλον, την ενταση στο παίξιμο του οργανοπαικτη :biggrin:, καθιστός ή όρθιος, θα μεταβληθεί το ηχόχρωμα του οργάνου.
Όλα αυτά όμως είναι αποτυπώσεις της πραγματικότητας.
View attachment 382448

Και τα φάλτσα είναι πραγματικότητα. Άλλωστε η αναπαραγωγή ενός πανκ λαιβ πρέπει να αποτυπώνει την σκληρή πραγματικότητα.

Από κει και έπειτα υπάρχουν τεχνικές ηχοληψίας και μικρόφωνα με διαφορετικά χαρακτηριστικά για να μπορέσεις να μεταφέρεις μια εικόνα της πραγματικότητας στο στούντιο για περαιτέρω επεξεργασία.
Το τελικό αποτέλεσμα είναι μια εκδοχή της πραγματικότητας τοσο η στέρεο όσο και η πολυκαναλη έκδοση.
Η πολυκαναλη έκδοση αποτυπώνει καλύτερα την πραγματικότητα. Έτσι είναι, σ αρέσει δεν σ αρέσει.
Τα έχουμε πει.

Στο τέλος δηλαδή παιρνουμε ένα προϊόν που προσεγγίζει την πραγματικότητα.
Πιθανόν να είναι και καλύτερη απ αυτήν :biggrin:

Όλα όμως είναι πλέον καθορισμένα. Το ηχόχρωμα των οργάνων κτλπ
Δεν λείπει δηλαδή κάτι για να το προσθέσεις εσύ. Άλλωστε δεν έχεις ιδέα και δεν μπορείς να το καταφέρεις σπίτι.
Με τι μέσα θα δώσεις εσύ μεγαλύτερο βάθος?
Που ξέρεις εσύ τι ηχο θα έπρεπε να βγάζει η τρομπέτα έτσι όπως καθόταν ο παίκτης μέσα στην αίθουσα?

Το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι δημιουργήσεις ένα ουδέτερο περιβάλλον και αλυσίδα αναπαραγωγης.
Αν δεν σ αρέσει και θέλεις να το φέρεις στα γούστα σου, τότε δεν μιλάμε πλέον για hifi πιστή αναπαραγωγή αλλά ούτε και για κάποια καλύτερη εκδοχή της πραγματικοτητας.

Τις προάλλες πήγα στον κινηματογράφο να δω μια ταινία. 5.1 ήταν, όχι ατμός.
Μια χαρά ήταν και σίγουρα δεν τα στήσανε στην τύχη ούτε την εικόνα ούτε τον ηχο, ούτε κάθονται να φτιάξουν ηχο με άποψη, αυτά μόνον από τους Οντιο πιπολ.
Αλλά είπαμε, πως θα ξεχωρίσει ο.... :biggrin:

Εχεις δημιουργησει στο μυαλο σου μια θεωρητικη ιδανικη, κατασκευη η οποια δεν στεκει σε πραγματικες συνθηκες.
Οχι οτι το σημα δεν μπορει να υποβαθμιστει περαιτερω απο δικες μας κακες επιλογες. Μπορει.
Αλλα αυτο το ιδανικο, ουδετερο περιβαλλον αναπαραγωγης που εσυ φανταζεσαι να αποδιδει πιστοτητα δεν υπαρχει.
Αυτο που εκλαμβανεις ως ουδετεροτητα εναντι των λυχνιων, και νομιζεις οτι εξασφαλιζεται
απο στοιχειωδεις μετρησεις ειναι το αποτελεσμα του απογυμνωμενου, στρεσαρισμενου
σκληρου ηχου των τρανζιστορ λογω υπερβολικης αναδρασης, φθηνων πυκνωτων και αφθονης συμπιεσης
λογω των πολλων εξαρτηματων που απαιτουνται.
Μιλαω για την πλειοψηφια, ευτυχως υπαρχουν και εξαιρεσεις.

Αν ακομα και η κινηση του κεφαλιου του φλαουτιστα πχ, αλλαζει την πληροφορια οπως λες,
πιστευεις οτι αυτη μπορει με μαγικο τροπο να περασει αλωβητη
απο την μεγαλη αλυσιδα αναπαραγωγης στο οικιακο σαλονι; Γινεται καποιο επιστημονικο θαυμα εκει ;
Ουτε ο παραγωγος της δεν το πιστευει αυτο.
 
Last edited:


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.670
Μηνύματα
3.059.187
Members
38.589
Νεότερο μέλος
dark2030@
Top