- Μηνύματα
- 17.078
- Reaction score
- 5.240
Από χθες «τρέχουν» οι προθεσμίες για τη μετατροπή του δρόμου-καρμανιόλας που ενώνει την Κόρινθο με την Πάτρα, τον Πύργο και την Τσακώνα σε αξιοπρεπή αυτοκινητόδρομο.
Η σχετική σύμβαση παραχώρησης που υπέγραψε χθες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γ. Σουφλιάς, προβλέπει τη σταδιακή ανακατασκευή του δρόμου, η οποία θα ολοκληρωθεί πλήρως τον Μάιο του 2014, αν βέβαια δεν υπάρξουν απρόοπτα.
Οσοι χρησιμοποιούν σήμερα το συγκεκριμένο τμήμα του εθνικού οδικού δικτύου θα δουν κάποιες βελτιώσεις στη μετακίνησή τους από την Κόρινθο ώς την Πάτρα το επόμενο καλοκαίρι. Τότε προβλέπεται να έχουν ολοκληρωθεί οι παρεμβάσεις που θα κάνουν ασφαλέστερη τη διέλευση των οχημάτων, ενώ για την άνοιξη του 2010 προβλέπεται να έχουν πραγματοποιηθεί οι εργασίες αναβάθμισης του σημερινού -και αξιοπρεπούς- τμήματος μεταξύ Ελευσίνας και Κορίνθου.
Στις αρχές του 2012 η κυκλοφορία μεταξύ Κορίνθου και Πάτρας θα διεξάγεται μέσω ενός ασφαλούς αυτοκινητόδρομου με τρεις ή τέσσερις λωρίδες ανά κατεύθυνση και διαχωριστική νησίδα ασφαλείας πλάτους τουλάχιστον 2 μέτρων. Το συγκεκριμένο τμήμα, μήκους 120 χλμ., θα διαθέτει σήραγγες συνολικού μήκους 27,6 χλμ., 61 γέφυρες, 13 ανισόπεδους κόμβους και 135 ανισόπεδες διαβάσεις.
Για το τμήμα μεταξύ Πάτρας και Αλφειού ο νέος αυτοκινητόδρομος θα ακολουθήσει νέα χάραξη, με εξαίρεση τα πρώτα 14,5 χλμ. μετά την Πάτρα. Στο συγκεκριμένο τμήμα, συνολικού μήκους 87,5 χλμ., περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων 35 γέφυρες με συνολικό μήκος 2,2 χλμ. Οσον αφορά, τέλος, το τμήμα από τον Αλφειό ώς και την Τσακώνα το υπουργείο υπογραμμίζει ότι σε όλα τα περιβαλλοντικώς ευαίσθητα τμήματα, όπως το Επιτάλιο, η Ζαχάρω και το Κοπανάκι, ακολουθείται νέα χάραξη, ενώ για τα υπόλοιπα 46 χλμ. θα υπερδιπλασιαστεί το πλάτος της σημερινής εθνικής οδού.
Σε δηλώσεις του ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ επισήμανε ότι στις 70 δανειακές συμβάσεις που έχουν υπογραφεί μεταξύ των τραπεζών και του κοινοπρακτικού σχήματος που θα εκμεταλλευτεί τον αυτοκινητόδρομο δεν υπάρχει εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου. Επανέλαβε, επίσης, πως ο προϋπολογισμός κατασκευής του συγκεκριμένου αυτοκινητόδρομου είναι 2,8 δισ. ευρώ και ξεπερνά τα κονδύλια που δαπανήθηκαν για την κατασκευή της Αττικής Οδού και της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου. *
Η σχετική σύμβαση παραχώρησης που υπέγραψε χθες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γ. Σουφλιάς, προβλέπει τη σταδιακή ανακατασκευή του δρόμου, η οποία θα ολοκληρωθεί πλήρως τον Μάιο του 2014, αν βέβαια δεν υπάρξουν απρόοπτα.
Οσοι χρησιμοποιούν σήμερα το συγκεκριμένο τμήμα του εθνικού οδικού δικτύου θα δουν κάποιες βελτιώσεις στη μετακίνησή τους από την Κόρινθο ώς την Πάτρα το επόμενο καλοκαίρι. Τότε προβλέπεται να έχουν ολοκληρωθεί οι παρεμβάσεις που θα κάνουν ασφαλέστερη τη διέλευση των οχημάτων, ενώ για την άνοιξη του 2010 προβλέπεται να έχουν πραγματοποιηθεί οι εργασίες αναβάθμισης του σημερινού -και αξιοπρεπούς- τμήματος μεταξύ Ελευσίνας και Κορίνθου.
Στις αρχές του 2012 η κυκλοφορία μεταξύ Κορίνθου και Πάτρας θα διεξάγεται μέσω ενός ασφαλούς αυτοκινητόδρομου με τρεις ή τέσσερις λωρίδες ανά κατεύθυνση και διαχωριστική νησίδα ασφαλείας πλάτους τουλάχιστον 2 μέτρων. Το συγκεκριμένο τμήμα, μήκους 120 χλμ., θα διαθέτει σήραγγες συνολικού μήκους 27,6 χλμ., 61 γέφυρες, 13 ανισόπεδους κόμβους και 135 ανισόπεδες διαβάσεις.
Για το τμήμα μεταξύ Πάτρας και Αλφειού ο νέος αυτοκινητόδρομος θα ακολουθήσει νέα χάραξη, με εξαίρεση τα πρώτα 14,5 χλμ. μετά την Πάτρα. Στο συγκεκριμένο τμήμα, συνολικού μήκους 87,5 χλμ., περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων 35 γέφυρες με συνολικό μήκος 2,2 χλμ. Οσον αφορά, τέλος, το τμήμα από τον Αλφειό ώς και την Τσακώνα το υπουργείο υπογραμμίζει ότι σε όλα τα περιβαλλοντικώς ευαίσθητα τμήματα, όπως το Επιτάλιο, η Ζαχάρω και το Κοπανάκι, ακολουθείται νέα χάραξη, ενώ για τα υπόλοιπα 46 χλμ. θα υπερδιπλασιαστεί το πλάτος της σημερινής εθνικής οδού.
Σε δηλώσεις του ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ επισήμανε ότι στις 70 δανειακές συμβάσεις που έχουν υπογραφεί μεταξύ των τραπεζών και του κοινοπρακτικού σχήματος που θα εκμεταλλευτεί τον αυτοκινητόδρομο δεν υπάρχει εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου. Επανέλαβε, επίσης, πως ο προϋπολογισμός κατασκευής του συγκεκριμένου αυτοκινητόδρομου είναι 2,8 δισ. ευρώ και ξεπερνά τα κονδύλια που δαπανήθηκαν για την κατασκευή της Αττικής Οδού και της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου. *
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 07/08/2008