Κόντρα πλακέ, Seas κι ένα μάτσο Hypex

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.805
Reaction score
11.044
Το ηχείο είναι δίπολο και γι'αυτό αρκετά αναίσθητο στην επίδραση των πλάγιων τοίχων και ιδίως του ταβανιού --> ο,τι στέλνει η εμπρός πλευρά του κώνου, το ίδιο στέλνει και η πίσω αλλά εκτός φάσης, και αλληλοακυρώνονται. (Λόγω toe in, στις ανακλάσεις των πλάγιων τοίχων θα έχουμε πάντως κάποιες διαφορές).

Αλλά:
Ετσι όπως είναι τοποθετημένα τα ηχεία, η κατά 180° ΕΚΤΟΣ ΦΑΣΗΣ πίσω ακτινοβολία του διπόλου, ανακλάται στον τοίχο και γίνεται συμφασική με την εμπρός, και προστίθεται... στους 55 Hz !
Διότι φτάνει στον ακροατή με καθυστέρηση (1,5+1,5) μέτρων, και στη συχνότητα με μήκος κύματος δύο φορές το (1,5+1,5) συγχρονίζεται με την εμπρός --> 345 / [3x2] = 57.5
(και επειδή το 1,5 δεν είναι 1,5 αλλά κάτι παραπάνω λόγω των διαγόνιων ανακλάσεων προς-από τις γωνίες, νάτο το 55! )

Σαν να μην έφτανε αυτό : (Ταχύτης ήχου) δια (μήκος δωματιου) = 345 / 6,31 = 54,7 !!!

Αρα έχουμε ΚΑΙ στάσιμο σε αυτή τη συχνότητα. Αν θα ακούγεται λέει το φούσκωμα στους 55...

Παιχνίδι με την διαμήκη τοποθέτηση των ηχείων πρώτα, ηχοφροντίδες και eq στο τέλος.
Eύγε toulou, έτσι εξηγείται γιατί δε φαίνεται ακύρωση στις μετρήσεις του Άκη στα 55 Hz.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.639
Reaction score
12.219
Αν μπορείς κάνε το εξής...
Μια μέτρηση μόνο των subs και άλλη μία μόνο τα 8ιντσα.
 

Akis_G

Τηγανιτοειδές (κόντρα πλακέ) μπάσο!
Μηνύματα
2.316
Reaction score
7.841
Αν μπορείς κάνε το εξής...
Μια μέτρηση μόνο των subs και άλλη μία μόνο τα 8ιντσα.
Γιατιιι?
Ειχα παρει μονο sub και μονο τα υπολοιπα, αλλα δεν είναι σιγουρο ότι είναι όλα σωστα, γιατι ειχα κανει κατι λαθος συνδεσεις τοτε:
U-S.jpg
 


toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.403
Reaction score
1.857
Αρχικα τα ηχεια ειχαν τοποθετηθεί στο 1,2m από τον εμπρος τοιχο.
Ετσι, υπηρχε μια αρκετα μεγαλη βυθιση στα ~135Hz, η οποια ηταν σαφως ακουστη.
Με τη μετακινηση στο 1,5m η βυθιση εξαφανιστηκε.
Στο 1,4m τα πραγματα είναι ελαχίστως χειροτερα.

Αρα φαινεται πως απομακρυνόμενα από τον μπροστα τοιχο, η κατασταση βελτιώνεται.
Το πρόβλημα είναι ότι δεν γινεται να πανε και πολύ πιο μπροστα γιατι θα πεσουν πανω στους καναπέδες.
Οι καναπέδες δεν πανε πιο πισω, γιατι θα πρεπει να πηδαμε από πανω τους για να μπουμε στο σαλονι.

Εγιναν μετρήσεις από 0,7m εως 1m από τον πλαϊνο τοιχο.
Οι διαφορες δεν είναι τεράστιες. Είναι περισσοτερο για fine tuning στο επομενο σταδιο.

Επισης αλλαγες στο toe in, παλι δεν εδωσαν μεγαλες διαφορες στις μετρήσεις, αλλα βεβαια ειχαν μεγαλη διαφορα στη στερεοφωνικη εικονα. Στην παρουσα θεση, τα sub κοιτανε τη θεση ακροασης και η πανω μπαφλα εχει ένα μικρο toe in.

Σε ολες μα ολες τις μετρήσεις, το "βουνο 55" είναι ακλονητο!

Πιστευω ότι η "νεκρωση" του πισω τοιχου, θα είναι η λυση.
Και είναι μαλλον εφικτο, κατασκευαστικα και αισθητικα.
Το θεμα είναι πως ακριβως?
Ένα μεγαλο Helmholtz perforated panel resonator ισως....?
Μας βολευει μεγαλη επιφανεια και μικρο βαθος.

Α, μια σημειωση: η θεση ακροασης είναι μετακινουμενη.
Δηλαδη τραβαω μια ελαφρια πολυθρονα και μπορω να κατσω στο σημειο που θελω.
Αυτό είναι πολύ βολικο, αλλα μεγαλος μπελας στις μετρήσεις, γιατι δεν υπαρχει σταθερο σημειο αναφορας και σε κάθε μετακινηση του ηχείου, μεταβάλλεται και το τριγωνο, οποτε πρεπει να ξανατοποθετεις το μικροφωνο.
Τα 55 είναι κυρίως αποτέλεσμα της διέγερσης του στασίμου, που έχει αυτή τη μορφή :
Standing Wave.jpg

Το κακό είναι οτι ενώ ένα κλασικό ηχείο διεγείρει στο max αυτό το στάσιμο οταν βρίσκεται στον τοίχο, τα δίπολα το διεγείρουν όταν βρίσκονται ατο 1/4 του μήκους του δωματίου (σημείο Τ). ...Και 6,15:4=1,58
Η δε είσπραξη αυτής της διέγερσης στο max, συμβαίνει στο μέσον του δωματίου ...μισό μέτρο μπροστά από τη θέση ακρόασής σου.
Στην πράξη αυτά τα μήκη-θέσεις θα είναι λίγο διαφορετικά γιατί δεν έχεις στάσιμο μόνο μεταξύ εμπρός-πίσω τοίχου αλλά και κατά μήκος των διαγωνίων (έντονο μάλιστα: πάνω τους βρίσκονται και τα ηχεία, και η θέση ακρόασης) καθώς και εφαπτομενικά, ενώ υπάρχουν και έπιπλα κλπ.

Το κακό είναι οτι απ' οτι λες δεν πάνε τα ηχεία πιό μπροστά, ούτε η θέση ακρόασης στο Τ΄ . Πρόβλημα.
Τα σαμπ μόνο, δοκίμασες να τα στρίψεις; (θα επηρεαστούν και άλλες συχνότητες όμως)

Ελάτε ηχητικές φροντίδες μου φαίνεται... Μεγαλη επιφανεια και μικρο βαθος έχουν οι αναρτημένες μάζες (αλλά ζυγίζουν)
 

Akis_G

Τηγανιτοειδές (κόντρα πλακέ) μπάσο!
Μηνύματα
2.316
Reaction score
7.841
Τα 55 είναι κυρίως αποτέλεσμα της διέγερσης του στασίμου, που έχει αυτή τη μορφή :
View attachment 87299
Το κακό είναι οτι ενώ ένα κλασικό ηχείο διεγείρει στο max αυτό το στάσιμο οταν βρίσκεται στον τοίχο, τα δίπολα το διεγείρουν όταν βρίσκονται ατο 1/4 του μήκους του δωματίου (σημείο Τ). ...Και 6,15:4=1,58
Η δε είσπραξη αυτής της διέγερσης στο max, συμβαίνει στο μέσον του δωματίου ...μισό μέτρο μπροστά από τη θέση ακρόασής σου.
Στην πράξη αυτά τα μήκη-θέσεις θα είναι λίγο διαφορετικά γιατί δεν έχεις στάσιμο μόνο μεταξύ εμπρός-πίσω τοίχου αλλά και κατά μήκος των διαγωνίων (έντονο μάλιστα: πάνω τους βρίσκονται και τα ηχεία, και η θέση ακρόασης) καθώς και εφαπτομενικά, ενώ υπάρχουν και έπιπλα κλπ.

Το κακό είναι οτι απ' οτι λες δεν πάνε τα ηχεία πιό μπροστά, ούτε η θέση ακρόασης στο Τ΄ . Πρόβλημα.
Τα σαμπ μόνο, δοκίμασες να τα στρίψεις; (θα επηρεαστούν και άλλες συχνότητες όμως)

Ελάτε ηχητικές φροντίδες μου φαίνεται... Μεγαλη επιφανεια και μικρο βαθος έχουν οι αναρτημένες μάζες (αλλά ζυγίζουν)
Δυο ερωτήσεις:
-Γιατι η κορυφη υπαρχει και όταν η αποσταση από τον μπροστινο τοιχο είναι 1,2m?
-Δηλαδη αν μετρησω στο Τ' δεν θα υπαρχει η κορυφη? Με το αυτι, ακούγεται σχεδόν παντου στο δωματιο.
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.403
Reaction score
1.857
Το 1,20 είναι μόλις 30cm μπροστά από το (θεωρητικό) 1,50. Πάλι διεγείρεται το στάσιμο, αλλά σε μικρότερο βαθμό, δεν είναι on-off η κατάσταση αλλά προοδευτική.
Και το στάσιμο είναι κακό πράγμα - πολύ ενέργεια που διατηρείται και χρονικά (ακόμα και οι "ουρές" είναι ενισχυμένες). Επίσης ο ήχος δεν είναι ακτίνα φωτός ούτε το δωμάτιο ευθύγραμμος σωλήνας, έχουμε διαχύσεις ανακλάσεις, έπιπλα, πολλαπλές διαστάσεις-διαδρομές και στάσιμα σε πολλαπλές παραπλήσιες του θεωρητικού 54,7 συχνότητες - από γωνία σε γωνία, από την εμπρός επιφάνεια του επίπλου στον τοίχο, εφαπτομενικά μπιλιάρδο και γύρω-γύρω στους τοίχους, στον τοίχο-ταβάνι-τοίχο-πάτωμα κλπ κλπ. Και τα Τ και Τ' διαφέρουν για κάθε μια από αυτές.
Κάπου κοντά στο Τ' η κατάσταση θα είναι καλύτερη αλλά όχι πλήρως θεραπευμένη, διότι τα στάσιμα έχουν δυστυχώς διεγερθεί λόγω θέσης ηχείων
 

Akis_G

Τηγανιτοειδές (κόντρα πλακέ) μπάσο!
Μηνύματα
2.316
Reaction score
7.841
Το 1,20 είναι μόλις 30cm μπροστά από το (θεωρητικό) 1,50. Πάλι διεγείρεται το στάσιμο, αλλά σε μικρότερο βαθμό, δεν είναι on-off η κατάσταση αλλά προοδευτική.
Και το στάσιμο είναι κακό πράγμα - πολύ ενέργεια που διατηρείται και χρονικά (ακόμα και οι "ουρές" είναι ενισχυμένες). Επίσης ο ήχος δεν είναι ακτίνα φωτός ούτε το δωμάτιο ευθύγραμμος σωλήνας, έχουμε διαχύσεις ανακλάσεις, έπιπλα, πολλαπλές διαστάσεις-διαδρομές και στάσιμα σε πολλαπλές παραπλήσιες του θεωρητικού 54,7 συχνότητες - από γωνία σε γωνία, από την εμπρός επιφάνεια του επίπλου στον τοίχο, εφαπτομενικά μπιλιάρδο και γύρω-γύρω στους τοίχους, στον τοίχο-ταβάνι-τοίχο-πάτωμα κλπ κλπ. Και τα Τ και Τ' διαφέρουν για κάθε μια από αυτές.
Κάπου κοντά στο Τ' η κατάσταση θα είναι καλύτερη αλλά όχι πλήρως θεραπευμένη, διότι τα στάσιμα έχουν δυστυχώς διεγερθεί λόγω θέσης ηχείων
Τριτη ερωτηση:
Ωραια, σε αυτή την περιπτωση δεν επρεπε όλα αυτά να αποτυπώνονται στα waterfall-spectrogram?
Γιατι δε φαινονται (ή εγω δεν ξερω να τα διαβασω?)
W.jpg



S.jpg


Αντίθετα, φαινεται στο 30 να σερνει τρελά.


Παντως, αν 30 ολοκληροι ποντοι, 20% της απόστασης, δεν εχει αποτέλεσμα, τοτε δε βλεπω να υπαρχει τοποθετηση που να σωνει το θεμα. Πρεπει να παει 1,5+1,5/2=2,25m δηλαδή?
 
Last edited:


Akis_G

Τηγανιτοειδές (κόντρα πλακέ) μπάσο!
Μηνύματα
2.316
Reaction score
7.841
Παιζει να μπεις στον κόπο να μετρήσεις το ηχείο σε εξωτερικο χώρο;
Αυτό το εχει κανει αυτος που το σχεδιασε και μαλιστα πολυ επιμελως και υπερανω αμφιβολιας.
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.403
Reaction score
1.857
Τριτη ερωτηση:
Ωραια, σε αυτή την περιπτωση δεν επρεπε όλα αυτά να αποτυπώνονται στα waterfall-spectrogram?
Γιατι δε φαινονται (ή εγω δεν ξερω να τα διαβασω?)
View attachment 87316


View attachment 87317

Αντίθετα, φαινεται στο 30 να σερνει τρελά.


Παντως, αν 30 ολοκληροι ποντοι, 20% της απόστασης, δεν εχει αποτέλεσμα, τοτε δε βλεπω να υπαρχει τοποθετηση που να σωνει το θεμα. Πρεπει να παει 1,5+1,5/2=2,25m δηλαδή?
Τα 55 φαίνονται - κορυφή που παραμένει σε όλες τις καμπύλες καθώς περνάει ο χρόνος. Αν το χρονικό παράθυρο της μέτρησης ήταν μάλιστα μεγαλύτερο, πιστεύω οτι οι υψηλότερες συχνότητες θα έσβυναν ενώ το βουναλάκι των 55 θα φαινόταν ακόμα.

Ναι, η κατάσταση αντιμετωπίζεται από τοποθέτηση, μόνο καθώς τα ηχεία πλησιάζουν στο κέντρο του δωματίου (να μην διεγείρονται τα 55)

Το τρελό σούρσιμο τώρα των 30 (παρά την χαμηλότερη σε σχέση με τα 55 αρχική κορυφή) εντυπωσιάζει κι' εμένα.
28Hz είναι το πρώτο στάσιμο των 6.15μ - ο ήχος ανακλάται στον απέναντι τοίχο και επιστρέφει στον πρώτο συμφασικά μετά από διαδρομή 12,3 μέτρων.
Οσο κατεβαίνει η συχνότητα, τόσο δυσκολότερα απορροφούνται τα μπάσα. Και στα 30Hz η πίσω ακτινοβολία με 1,5μ απόσταση από τον πίσω τοίχο "προηγείται" τηςπρόσθιας κατά 90° "φουσκώνοντας" το αποτέλεσμα. Αλλά και πάλι τόση διάρκεια με τόση μάλιστα ενέργεια;;
Σηκώνω τα χέρια ψηλά, οι εμπειρότεροι ας μιλήσουν
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.403
Reaction score
1.857
Τώρα που το σκέφτομαι, είναι σίγουρο οτι υποκειμενικά τα 30 δεν ακούγονται περισσότερο και από τα 55;
 

Μηνύματα
1.668
Reaction score
1.504
Τα 30 τα κόβει για πλάκα απο το player. Και τα παραπανω db στα 55, αν μαζευτούν οι χρόνοι θα ενοχλούν; Δεν τα λες και πολλά.
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.721
Reaction score
10.537
Το 30 είναι Πρώτη Αρμονική. ( Θεωρητικά 28 αλλά μπορεί να είχε υγρασία και ζέστη την μέρα που μέτρησε)
Το 30 είναι πλεονέκτημα,
το 55 που έχει το ηχείο ενέργεια για να γεμίσει το δωμάτιο... και τρίπολο να βάλεις θα συντονίζει.
Κάτω από τα 80 μικρή σημασία έχει αν είναι δίπολο ή όχι, τα κύματα μεταδίδονται σαν να πετάς πετρούλα στην λίμνη.
 


Μηνύματα
5.283
Reaction score
6.429
Ε.. Καλά τώρα στάσιμα έχουν όλα τα δωμάτια τι ψάχνετε να βρείτε; :)
Γιαυτό ζήτησα εάν υπήρχε μέτρηση με τα προηγούμενα για να δούμε συμπεριφορές ακτινοβολίων...
Κατι έχεις πατήσει Άκη εκεί με τις κλίμακες και δε στα έβγαλε σωστά....
Κόβοντας το δωμάτιο ως κέικ τα 3/4 συμπεριφερονται όπως όλα τα μονοπολα μην το ξεχνάμε..
Επίσης το ίδιο ισχύει για το άλλο 1/4 πίσω από το ηχείο.(το οποίο είναι συμφασικο) Αρα επειδή είναι λόγω της ακύρωσης της νεκρή ζώνης του βάθους των κουτιών σαμπ που διαχωρίζει τα δύο δωμάτια αν μπορείτε να βάλετε διαστάσεις δωματίου μόνο του εμπρός του ηχείου... Έφυγα...
 
Last edited:


Akis_G

Τηγανιτοειδές (κόντρα πλακέ) μπάσο!
Μηνύματα
2.316
Reaction score
7.841
Τώρα που το σκέφτομαι, είναι σίγουρο οτι υποκειμενικά τα 30 δεν ακούγονται περισσότερο και από τα 55;
Τι ρομαντικός! :party:
Ρομαντικο ειναι βρε να πεταξεις την Πετρουλα στη λιμνη?
4C95A2EB-1C43-46B1-963D-7F9839C01D87.jpeg
Ενταξει, ειναι προφανες οτι επιπλεει αλλα οπως και να το κανουμε ειναι μια βιαιη κινηση!
:D
 


Akis_G

Τηγανιτοειδές (κόντρα πλακέ) μπάσο!
Μηνύματα
2.316
Reaction score
7.841
Ε.. Καλά τώρα στάσιμα έχουν όλα τα δωμάτια τι ψάχνετε να βρείτε; :)
Γιαυτό ζήτησα εάν υπήρχε μέτρηση με τα προηγούμενα για να δούμε συμπεριφορές ακτινοβολίων...
Κατι έχεις πατήσει Άκη εκεί με τις κλίμακες και δε στα έβγαλε σωστά....
Κόβοντας το δωμάτιο ως κέικ τα 3/4 συμπεριφερονται όπως όλα τα μονοπολα μην το ξεχνάμε..
Επίσης το ίδιο ισχύει για το άλλο 1/4 πίσω από το ηχείο.(το οποίο είναι συμφασικο) Αρα επειδή είναι λόγω της ακύρωσης της νεκρή ζώνης του βάθους των κουτιών σαμπ που διαχωρίζει τα δύο δωμάτια αν μπορείτε να βάλετε διαστάσεις δωματίου μόνο του εμπρός του ηχείου... Έφυγα...
Α ναι το ξεχασα. Θα βαλω αυριο. Αυτο το: 30 πανω, 40 κατω, 55 πανω, υπαρχει παλι αλλα τοτε ειχε πολυ λιγοτερη ενεργεια αυτη η περιοχη. Οποτε δεν ενοχλουσε.
Δεν καταλαβα ποιες διαστασεις ζητας.
[DOUBLEPOST=1515516460][/DOUBLEPOST]
Πως το κόβουν το κεϊκ; :idk:
Στα τεσσερα!
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.682
Μηνύματα
2.869.851
Members
37.944
Νεότερο μέλος
beetlejeans
Top