ΜΙΝΩΣ ΜΑΤΣΑΣ ΚΑΙ....ΤΙ;

lakiss51

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
11.826
Reaction score
2.427
Ασφαλως ολοι θα διαβασατε/ειδατε/μαθατε για τις εκδηλωσεις στη μνημη του Μινω(ος) Ματσα, του γνωστου ιδιοκτητη δισκογραφικης εταιρειας. Ολοι σχεδον επαινεσαν το εργο του, και σαν δισκοεκδοτη αλλα και σαν καλλιτεχνη. Απο οτι ξερω κανεις δεν ανεφερε οτιδηποτε αρνητικο για αυτον.
Εσεις εχετε την ιδια γνωμη για τον Μινω Ματσα και ως "ιδιοκτητη" μεσω της εταιρειας του πληθους Ελληνων τραγουδιστων; Τι ρολο επαιξε στα μουσικα πραγματα της χωρας μας;
 

Μηνύματα
15.834
Reaction score
1.213
Ασφαλως ολοι θα διαβασατε/ειδατε/μαθατε για τις εκδηλωσεις στη μνημη του Μινω(ος) Ματσα, του γνωστου ιδιοκτητη δισκογραφικης εταιρειας. Ολοι σχεδον επαινεσαν το εργο του, και σαν δισκοεκδοτη αλλα και σαν καλλιτεχνη. Απο οτι ξερω κανεις δεν ανεφερε οτιδηποτε αρνητικο για αυτον.
Εσεις εχετε την ιδια γνωμη για τον Μινω Ματσα και ως "ιδιοκτητη" μεσω της εταιρειας του πληθους Ελληνων τραγουδιστων; Τι ρολο επαιξε στα μουσικα πραγματα της χωρας μας;

Κατι που ειχα διαβασει στο ρεμπετικο gr και το θυμηθηκα..το κανω κοπυ απο το εθνος...


Γνωστοί αλλά και άγνωστοι σταθμοί του ελληνικού τραγουδιού φωτίζονται στις σελίδες του βιβλίου-αφιερώματος στον Μίνω Μάτσα με τίτλο «Ο αινιγματικός κος Μίνως», που έγραψε ο Παναγιώτης Κουνάδης και θα κυκλοφορήσει σύντομα από τις εκδόσεις «Κατάρτι». Γιατί το όνομα του Μίνω Μάτσα είναι συνυφασμένο με ένα μεγάλο κομμάτι της ιστορίας του ελληνικού τραγουδιού. Και πώς να μην είναι, άλλωστε, αφού για τριάντα ολόκληρα χρόνια ο Μίνως Μάτσας με όχημα την εταιρεία «Οdeon - Ρarlophone» που διηύθυνε, έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη του λαϊκού τραγουδιού, επιβάλλοντάς το σε εποχές που ήταν ανεπιθύμητο, ανακαλύπτοντας κάποιες από τις μεγαλύτερες προσωπικότητες που το εκπροσώπησαν, αλλά και γράφοντας ο ίδιος στίχους σε σημαντικά τραγούδια με κορυφαίο «Το Μινόρε της Αυγής». Γιατί πάνω απ όλα ο Μίνως Μάτσας υπήρξε μεγάλος εραστής του ελληνικου τραγουδιου



Ο Παναγιώτης Κουνάδης παραθέτει με δεξιοτεχνικό τρόπο στοιχεία από τη ζωή και τη δράση του πρωταγωνιστή του, ενώ παράλληλα περιγράφει γεγονότα, πρόσωπα και καταστάσεις μιας ολόκληρης εποχής.
Στις σελίδες του βιβλίου συναντάμε τους μεγάλους του ρεμπέτικου και του λαϊκού τραγουδιού: τον Βαμβακάρη, τον Τσιτσάνη, τον Παπαϊωάννου, τον Χατζηχρήστο, τον Καλδάρα, τον Μπακάλη...
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι δηλώσεις που έχουν κάνει στο παρελθόν κάποιοι από τους παραπάνω καλλιτέχνες για τον σημαντικό άνδρα της ελληνικής δισκογραφίας: «Ο Μάτσας ήτανε καταδεχτικός άνθρωπος, καλός χαρακτήρας. Και έξυπνος, τετραπέρατος. Αυτός μυριζόταν το σουξέ χιλιόμετρα μακριά. Και μπορούσες να κάτσεις και να κουβεντιάσεις μαζί του σαν άνθρωπος. Εγώ όλα τα προπολεμικά μου κομμάτια, τις μεγαλύτερες επιτυχίες μου, τις έχω στην Odeon. Δεν άφηνε εύκολα άνθρωπο να φύγει από την εταιρεία...», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Γιάννης Παπαϊωάννου.
Και ο Ζαμπέτας, όμως, είχε να το λέει για το μουσικό ένστικτο του Μάτσα: «Ηχογραφούσαμε με τον Στράτο (σ.σ.: Παγιουμτζή) το "Μέσα στο Γλυκοχάραμα" κι αφού το είπαμε, λέω στον Μάτσα "έχω ένα τραγούδι ωραίο, της γριάς (σ.σ.: Ε. Παπαγιαννοπούλου), για ακούστε το". Του το παίζω, του άρεσε. "Ποιον να βάλουμε να το πει;" τον ρωτάω. "Εσύ θα το πεις", μου λέει, "έτσι όπως το πες τώρα". "Μα τι λέτε και τα λοιπά εγώ"... Με ψήνει λοιπόν και το λέω το τραγούδι. Ετσι έγινα και τραγουδιστής».
Σημαντικές πληροφορίες έχει πάρει ο συγγραφέας από τον γιο και συνεχιστή του έργου του Μίνω, Μάκη Μάτσα. Ιδιαίτερα γλαφυρές είναι οι περιγραφές του για τις πρώτες συναντήσεις του πατέρα του με τον Βαμβακάρη και τον Τσιτσάνη, για την ανακάλυψη του Παπαϊωάννου κ.ά.
Εκτός όμως από έξυπνος και διορατικός, ο Μίνως Μάτσας υπήρξε και δίκαιος. Δεν δίστασε μάλιστα να τσακωθεί με τον Τσιτσάνη για ένα τραγούδι που του είχε προτείνει πρώτος ο νεαρός τότε συνθέτης Μπάμπης Μπακάλης: «... Βασίλη μου, πριν από μία βδομάδα ήρθε και με βρήκε ο Μπάμπης ο Μπακάλης στο Λουτράκι και μου έφερε το ίδιο θέμα, ζεϊμπέκικο και αυτό και του υποσχέθηκα ότι θα το ηχογραφήσουμε. "Ποιος Μπακάλης", του λέει. "Εδώ είναι η επιτυχία, το δικό μου θα ηχογραφήσεις". "Δεν μπορώ να κοροϊδέψω τον Μπακάλη, Βασίλη μου..."».
Ο Τσιτσάνης επέμεινε πολύ, απείλησε με αποχώρηση από την εταιρεία. Ο Μάτσας όμως τον λόγο του δεν τον πήρε πίσω, κι ας έχασε το βαρύ πυροβολικό του, τον Τσιτσάνη!


Αναστασία Κουκά
 

lakiss51

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
11.826
Reaction score
2.427
Απάντηση: ΜΙΝΩΣ ΜΑΤΣΑΣ ΚΑΙ....ΤΙ;

Xμ...αλλες αποψεις ειχα κατα νου και οχι τις ολιγον καθεστωτικες και "εξωραϊσμενες"...
 

Μηνύματα
15.834
Reaction score
1.213
Re: Απάντηση: ΜΙΝΩΣ ΜΑΤΣΑΣ ΚΑΙ....ΤΙ;

Xμ...αλλες αποψεις ειχα κατα νου και οχι τις ολιγον καθεστωτικες και "εξωραϊσμενες"...
Το ξερω θειε...σου ειπα στο αλλο θεμα οτι εισαι ..πανουργος :crazy_3: :crazy_3:...αλλα δεν εχω στοιχεια για να σε βοηθησω.... :sad:

:cool_11: :cool_11: :cool_11:

Θα προσπαθησω να χωθω σε σκοτεινα μονοπατια..και οτι ανακαλυψω..:happy_9:
 

lakiss51

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
11.826
Reaction score
2.427
Απάντηση: Re: Απάντηση: ΜΙΝΩΣ ΜΑΤΣΑΣ ΚΑΙ....ΤΙ;

Το ξερω θειε...σου ειπα στο αλλο θεμα οτι εισαι ..πανουργος :crazy_3: :crazy_3:...αλλα δεν εχω στοιχεια για να σε βοηθησω.... :sad:

:cool_11: :cool_11: :cool_11:

Θα προσπαθησω να χωθω σε σκοτεινα μονοπατια..και οτι ανακαλυψω..:happy_9:
Kατι απο Καζαντζιδη να πουμε...
 

Μηνύματα
5.771
Reaction score
0
Λακη εχω ακουσει οτι τα συμβολαια του ηταν "κατεργα".
και φοραγε "χειροπεδες' στους καλλιτεχνες .
Τωρα αν ισχυε κατι τετοιο
η να παραθεσω στοιχεια που να το αποδεικνυουν ....:sad:
Γιαυτο εξαλλου εισαι εσυ εδω.:happy_9:
Αντε πες ...
 

lakiss51

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
11.826
Reaction score
2.427
Απάντηση: ΜΙΝΩΣ ΜΑΤΣΑΣ ΚΑΙ....ΤΙ;

Ας αρχισουμε λοιπον απο τον Στελλαρα:
"......Προσπαθώντας να φύγει από την «Odeon - Parlophone- Megaphone» του Μάτσα (κατοπινή «Μίνως»), στην οποία πήγε αφήνοντας την «Κολούμπια», δημιούργησε τη δική του εταιρία, την «Standard», που έκλεισε μετά από μικρό διάστημα λειτουργίας, ενώ ηχογράφησε και λίγα τραγούδια στη μικρή τότε «Philips». Αναγκάζεται να γυρίσει στη «Μίνως» κι όλες του οι ηχογραφήσεις στη δεκαετία του '70 γίνονται εκεί. Το 1976 κι ενώ έχει γνωρίσει μεγάλη επιτυχία με το δίσκο «Υπάρχω», η φωνή του Καζαντζίδη μπαίνει σε καραντίνα εντεκάμισι χρόνων, με δικαστικές αποφάσεις. Ο μεθοδευμένος και εξουθενωτικός για το λαϊκό τραγουδιστή πόλεμος, που εκπορευόταν από τις δισκογραφικές εταιρίες, τον κρατά έξω από τα στούντιο, στην πιο ώριμη περίοδο της καριέρας του. «Χρόνια ολόκληρα με βασάνιζαν οι εταιρίες. Μου τσάκισαν την ψυχολογία», έλεγε. Το δεσμευτικό συμβόλαιό του λύθηκε μόλις το 1987, με νόμο που εισηγήθηκε στη Βουλή ο Αντώνης Τρίτσης."
http://politikokafeneio.com/politismos/kazantzidis.htm
 

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
305
Απάντηση: ΜΙΝΩΣ ΜΑΤΣΑΣ ΚΑΙ....ΤΙ;

Δεν είναι επί του παρόντος, αλλά τουλάχιστον ο Καζαντζίδης δεν ήταν από τους αδικημένους του Μάτσα. Άλλοι αδικήθηκαν και δεν πήραν ποτέ τα λεφτά που πήρε ο Καζαντζίδης στα συμβόλαιά του...
 

lakiss51

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
11.826
Reaction score
2.427
Απάντηση: ΜΙΝΩΣ ΜΑΤΣΑΣ ΚΑΙ....ΤΙ;

Και παλι για τον Στ. Καζαντζιδη;

"Ν. Βάνης: Ποια ήταν η αιτία της μεγάλης αποχής από τους δίσκους;;;
Λ. Χαψιάδης: Είναι μια μεγάλη ιστορία. Ο Σ. Καζαντζίδης πάντοτε είχε εκκρεμότητες με τις εταιρείες και με τα συμβόλαια που υπέγραψε. Δυστυχώς στο τελευταίο του συμβόλαιο το 1972 στην ΜΙΝΟΣ είχε μια εκκρεμότητα και η ΜΙΝΟΣ του έκανε συντηρητική κατάσχεση στην ακίνητη περιουσία του, ένα μεγάλο ποσόν εκείνη την εποχή, προκειμένου να τον υποχρεώσει, να υπογράψει καινούργιο συμβόλαιο, με τον όρο να πει 120 τραγούδια σε τρία χρόνια. 120 τραγούδια σε τρία χρόνια σημαίνει 10 δίσκους, πράγμα απίθανο.
Ένας τραγουδιστής βγάζει ένα δίσκο τον χρόνο, δεν μπορεί να βγάζει τέσσερις δίσκους. Αυτό ήταν το σκεπτικό της εταιρείας για να μην μπορέσει να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις του και να αναγκαστεί να υπογράψει καινούργιο συμβόλαιο. Κάποια στιγμή τραγούδησε και έφτασε στο σημείο να χρωστά 39 τραγούδια, για να κλείσει η ιστορία. Χτύπησε το χέρι του στο τραπέζι και είπε ότι μετά το ?Υπάρχω?, εγώ δεν ξανατραγουδώ, ούτε ένα τραγούδι.
Πέσαμε όλοι οι φίλοι του και τον παρακαλέσαμε, αλλά αυτός μας λέει ?παιδιά είναι πάνω απ΄ τις δυνάμεις μου, δεν μπορώ να τραγουδώ, για να οικονομούν άλλοι. Είμαι υποχρεωμένος να πω μια αλήθεια. Αυτό το περίφημο συμβόλαιο είχε έναν αβάσταχτο όρο. Εκείνο τον καιρό που υπέγραψε ο δίσκος έκανε 120 δραχμές. Ο Σ. Καζαντζίδης ζήτησε 12 δραχμές το δίσκο, στο μυαλό του είχε το 10%, δεν υπολόγισε ότι μετά από τρία χρόνια ο δίσκος θα είχε 500 ή 700 δραχμές.
Η εταιρεία το δέχθηκε με μεγάλη ευχαρίστηση, και φτάσαμε στο σημείο όταν βγήκε το ?Υπάρχω? είχε 1.800 δραχμές ο δίσκος και ο Καζαντζίδης έπαιρνε 12 δραχμές. Μιλάμε ότι χάθηκαν τεράστια ποσά.
Ν. Βάνης: Αυτό θα τον πόνεσε πολύ, τον μείωσε.
Λ. Χαψιάδης: Πιάστηκε κορόϊδο, Δεν μπορεί με την φωνή του να θησαυρίζουν άλλοι. Κάποια στιγμή παλαιότερα προσπάθησε να κάνει και μια δισκογραφική εταιρεία, για να βοηθήσει και νέους καλλιτέχνες, αλλά τα κυκλώματα αυτά είναι πανίσχυρα, δεν μπορούσες να επιβιώσεις και ειδικά τότε, και σταμάτησε να τραγουδά."
http://www.elliniko-fenomeno.gr/?p=520
 

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
305
Απάντηση: ΜΙΝΩΣ ΜΑΤΣΑΣ ΚΑΙ....ΤΙ;

Λ. Χαψιάδης: Είναι μια μεγάλη ιστορία. Ο Σ. Καζαντζίδης πάντοτε είχε εκκρεμότητες με τις εταιρείες και με τα συμβόλαια που υπέγραψε.
από εδώ ξεκινάνε όλα...

Είχε μονίμως εκκρεμότητες, με μαγαζιά με εταιρίες κλπ κλπ. Κοινώς έπαιρνε την προκαταβολή (μπροστάντζα στην γλώσσα των μουσικών) και μετά "πετούσε" το πουλί...
 

lakiss51

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
11.826
Reaction score
2.427
Απάντηση: ΜΙΝΩΣ ΜΑΤΣΑΣ ΚΑΙ....ΤΙ;

από εδώ ξεκινάνε όλα...

Είχε μονίμως εκκρεμότητες, με μαγαζιά με εταιρίες κλπ κλπ. Κοινώς έπαιρνε την προκαταβολή (μπροστάντζα στην γλώσσα των μουσικών) και μετά "πετούσε" το πουλί...
...οποτε ο Ματσας εκδικηθηκε για ολους - σωστα;
 

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
305
Απάντηση: ΜΙΝΩΣ ΜΑΤΣΑΣ ΚΑΙ....ΤΙ;

...οποτε ο Ματσας εκδικηθηκε για ολους - σωστα;
Ο Μάτσας έδρασε ως Μάτσας...

Ξαναλέω ο Μάτσας έχει κάνει πολύ χειρότερα σε άλλους. Το θέμα είναι ότι ο μακαρίτης ο Στελλάρας είχε δαγκώσει πολύ κόσμο με προκαταβολές μέχρι που την πλήρωσε. Όσο για το πόσο "καλό παιδί" ήταν ο Στελλάρας έχω μαρτυρίες από συνεργάτες του την εποχή εκείνη.

Αναρωτήθηκε ποτέ κανείς γιατί ενώ ξεκίνησε σαν τραγουδιστής στην Columbia, σε κάποια φάση την "κοπάνησε"; Πόσο δε μάλλον όταν ο Λαμπρόπουλος στην Columbia ήταν κύριος με τα συμβόλαιά του στους καλλιτέχνες εκείνη την εποχή (βλέπε Τσιτσάνης, Μπιθικώτσης, Θεοδωράκης, Χατζιδάκις κλπ κλπ).
 

lakiss51

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
11.826
Reaction score
2.427
Απάντηση: ΜΙΝΩΣ ΜΑΤΣΑΣ ΚΑΙ....ΤΙ;

Ειχε ο καημενος Ο Στελιος πολλα...κουσουρακια. αλλα δεν θα ανφερθουμε σ΄αυτον. Αλλωστε δεν επηρεαζε κοσμο και καταστασεις οπως ο Ματσας. Περι αυτου λοιπον ο λογος και της επιρροης που ασκησε στα μουσικα πραγματα του τοπου. Βεβαια ο Κουναδης παει να τον αγιοποιησει, αλλα νομιζω οτι απεχει παρα πολυ απο αυτο. Μονον που δεν υπηρξαν σχεδον ποτε στοματα που να μιλησουν, εξ αιτιας και της δεσποζουσας θεσης που ειχε στα "πραγματα" αλλα και της καταγωγης του, οποτε ολοι ηταν (ΚΑΙ ειναι κουμπωμενοι). Μονον η Αυριανη" θυμαμαι, με αφορμη τον Καζαντζιδη, εγραφε βαρειες κουβεντες - μα, θα μου πειτε, Αυριανη ειναι αυτη, τι εγκυροτητα εχει; Δεν ξερω.......
 

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
305
Απάντηση: ΜΙΝΩΣ ΜΑΤΣΑΣ ΚΑΙ....ΤΙ;

Περι αυτου λοιπον ο λογος και της επιρροης που ασκησε στα μουσικα πραγματα του τοπου. Βεβαια ο Κουναδης παει να τον αγιοποιησει, αλλα νομιζω οτι απεχει παρα πολυ απο αυτο.
Η επιρροή του γέρου Μάτσα στα μουσικά πράγματα ήταν περιορισμένη. Όλη την δεκαετία του '50 και του '60 η ισχυρή μορφή της δισκογραφίας ήταν ένας άνθρωπος, ο Λαμπρόπουλος με την Columbia. Αυτός είναι υπεύθυνος κατά ένα πολύ μεγάλο μέρος για την δισκογραφία της εποχής. Επηρέαζε το μουσικό γίγνεσθαι της εποχής του περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο. Στα τέλη της δεκαετίας του '60 εμφανίζεται ο Πατσιφάς, ο οποίος ξεκινώντας με νέες ιδέες και νέο όραμα ουσιαστικά στήριξε όλο το νέο κύμα, αλλά και κάθε μουσικό νεωτερισμό της εποχής, με την εταιρία του (LYRA).

Ο γέρος Μάτσας τότε με την εταιρία του ODEON αρχικά και μετέπειτα με την Minos, ελάχιστα επηρέαζε την μουσική κίνηση της εποχής.

Η Minos έρχεται στο προσκήνιο ουσιαστικά στην δεκαετία του '70 όπου μαζεύει αρκετούς καλλιτέχνες που πρόσκεινται στο ΚΚΕ την εποχή εκείνη (Ο Μ. Ρασούλης έχει πει ότι αυτό είχε γίνει σε συννενόηση με το ΚΚΕ). Αλλά τότε την εταιρία ουσιαστικά την διοικούσε ο γιος του Μάτσα, ο Μάκης (ο οποίος έχει τα ινία της Minos μέχρι σήμερα). Ο γιος ήταν πολύ πιο αδίστακτος από τον πατέρα μιας που ήθελε να ελέγχει τα πάντα. Μέχρι και τα μεροκάματα των καλλιτεχνών που είχαν υπογράψει στην εταιρία του.

Επίσης ο Μάκης Μάτσας είναι ο κύριος υπεύθυνος για τον παραμερισμό των συνθετών από την δισκογραφία και την ανάδειξη των τραγουδιστών ως πρωταγωνιστών με τα γνωστά αποτελέσματα στην πορεία της μουσικής μας, όπου έχουμε "φωνάρες" που όμως δεν έχουν τραγούδια να τραγουδήσουν.

Μονον που δεν υπηρξαν σχεδον ποτε στοματα που να μιλησουν, εξ αιτιας και της δεσποζουσας θεσης που ειχε στα "πραγματα" αλλα και της καταγωγης του, οποτε ολοι ηταν (ΚΑΙ ειναι κουμπωμενοι). Μονον η Αυριανη" θυμαμαι, με αφορμη τον Καζαντζιδη, εγραφε βαρειες κουβεντες - μα, θα μου πειτε, Αυριανη ειναι αυτη, τι εγκυροτητα εχει; Δεν ξερω.......
Αν σου φταίει η καταγωγή του έχει καλώς. Χάνεις όμως το δάσος ασχολούμενος με αυτόν και την καταγωγή του.

Εγώ προτιμώ να θίγω τον λάθος τρόπο με τον οποίο διαχειρήστηκε το ελληνικό τραγούδι ο γιός του Μάκης. Η σημερινή κατάντια είναι αποτέλεσμα των δικών του λαθών σε συνδυασμό με την ανάδειξη μίας γενιάς "παραγωγών" που ήταν παντελώς άσχετοι με την ελληνική μουσική...
 

lakiss51

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
11.826
Reaction score
2.427
Απάντηση: ΜΙΝΩΣ ΜΑΤΣΑΣ ΚΑΙ....ΤΙ;

Η επιρροή του γέρου Μάτσα στα μουσικά πράγματα ήταν περιορισμένη. Όλη την δεκαετία του '50 και του '60 η ισχυρή μορφή της δισκογραφίας ήταν ένας άνθρωπος, ο Λαμπρόπουλος με την Columbia. Αυτός είναι υπεύθυνος κατά ένα πολύ μεγάλο μέρος για την δισκογραφία της εποχής. Επηρέαζε το μουσικό γίγνεσθαι της εποχής του περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο. Στα τέλη της δεκαετίας του '60 εμφανίζεται ο Πατσιφάς, ο οποίος ξεκινώντας με νέες ιδέες και νέο όραμα ουσιαστικά στήριξε όλο το νέο κύμα, αλλά και κάθε μουσικό νεωτερισμό της εποχής, με την εταιρία του (LYRA).

Ο γέρος Μάτσας τότε με την εταιρία του ODEON αρχικά και μετέπειτα με την Minos, ελάχιστα επηρέαζε την μουσική κίνηση της εποχής.

Η Minos έρχεται στο προσκήνιο ουσιαστικά στην δεκαετία του '70 όπου μαζεύει αρκετούς καλλιτέχνες που πρόσκεινται στο ΚΚΕ την εποχή εκείνη (Ο Μ. Ρασούλης έχει πει ότι αυτό είχε γίνει σε συννενόηση με το ΚΚΕ). Αλλά τότε την εταιρία ουσιαστικά την διοικούσε ο γιος του Μάτσα, ο Μάκης (ο οποίος έχει τα ινία της Minos μέχρι σήμερα). Ο γιος ήταν πολύ πιο αδίστακτος από τον πατέρα μιας που ήθελε να ελέγχει τα πάντα. Μέχρι και τα μεροκάματα των καλλιτεχνών που είχαν υπογράψει στην εταιρία του.

Επίσης ο Μάκης Μάτσας είναι ο κύριος υπεύθυνος για τον παραμερισμό των συνθετών από την δισκογραφία και την ανάδειξη των τραγουδιστών ως πρωταγωνιστών με τα γνωστά αποτελέσματα στην πορεία της μουσικής μας, όπου έχουμε "φωνάρες" που όμως δεν έχουν τραγούδια να τραγουδήσουν.



Αν σου φταίει η καταγωγή του έχει καλώς. Χάνεις όμως το δάσος ασχολούμενος με αυτόν και την καταγωγή του.

Εγώ προτιμώ να θίγω τον λάθος τρόπο με τον οποίο διαχειρήστηκε το ελληνικό τραγούδι ο γιός του Μάκης. Η σημερινή κατάντια είναι αποτέλεσμα των δικών του λαθών σε συνδυασμό με την ανάδειξη μίας γενιάς "παραγωγών" που ήταν παντελώς άσχετοι με την ελληνική μουσική...
Ασφαλως και δεν ασχολουμαι με την καταγωγη του - αλλα μην μου πεις οτι δεν χαιρουν μιας ιδοτροπης "ασυλιας".
Στο θεμα μας τωρα: Δεν διαφωνω με αυτα που αναφερεις για τα τεκταινομενα μεχρι τα μισα της δεκαετιας του ΄70 - και πως αλλωστε! Μα δε νομιζω οτι διοικητης τοτε ηταν ο Μακης- ας πουμε για λογους ηλικιας, σωστα; Τα βαρια συμβολαια εχουν υπογραφη Μινωα, και κατα πως φαινεται εβγαλε καλυτερο μαθητη (Μακη) απο τον δασκαλο (εαυτον). Η μεγαλη στροφη του Ελληνικου τραγουδιου νομιζω οτι αρχιζει το ΄90, με την εξαγορα των Ελληνικων εταιρειων απο υπερεθνικες (οχι μονο πολυεθνικες), και την προσπαθεια ισοπεδωσης του μουσικου γουστου στο πνευμα της Νεας ταξης της Παγκοσμιοποιησης. Και φυσικα ο Μακης μας, ως πιστος υπηρετης της εθνικης αλλοτριωσης και ισοπεδωσης ,θα δουλεψει καλα - οπως βεβαια και κατι Heaven κλπ.
Ευτυχως ομως που αρχισαν να ιδρυονται καθαρα Ελληνικες μικρες εταιρειες (σαν...βιοτεχνιες), και μαλιστα των ιδιων των δημιουργων, για να καλυψουν το εργο των Ελληνων συνθετων των οποιων οι μεγαλοεταιρειες δεν εκδιδουν τα εργα τους...
 

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
305
Απάντηση: ΜΙΝΩΣ ΜΑΤΣΑΣ ΚΑΙ....ΤΙ;

Ασφαλως και δεν ασχολουμαι με την καταγωγη του - αλλα μην μου πεις οτι δεν χαιρουν μιας ιδοτροπης "ασυλιας".
Στο θεμα μας τωρα: Δεν διαφωνω με αυτα που αναφερεις για τα τεκταινομενα μεχρι τα μισα της δεκαετιας του ΄70 - και πως αλλωστε! Μα δε νομιζω οτι διοικητης τοτε ηταν ο Μακης- ας πουμε για λογους ηλικιας, σωστα;
Ο Μάκης έκανε κουμάντο τότε. Ο Μίνως Μάτσας πέθανε το 1970.
http://www.enet.gr/online/online_text/c=113,dt=25.02.2008,id=84831912

Την δεκαετία του '90 που αναφέρεις είχε αρχίσει ήδη να καταρρέει η ελληνική δισκογραφία. Η ζημιά έγινε την δεκαετία του '70...
 

lakiss51

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
11.826
Reaction score
2.427
Απάντηση: ΜΙΝΩΣ ΜΑΤΣΑΣ ΚΑΙ....ΤΙ;

Ο Μάκης έκανε κουμάντο τότε. Ο Μίνως Μάτσας πέθανε το 1970.
http://www.enet.gr/online/online_text/c=113,dt=25.02.2008,id=84831912

Την δεκαετία του '90 που αναφέρεις είχε αρχίσει ήδη να καταρρέει η ελληνική δισκογραφία. Η ζημιά έγινε την δεκαετία του '70...
Στο πρωτο εχεις δικαιο - οποτε ειναι αδικο (εκ μερους μου) να φορτωνω αμαρτιες του γιου στον πατερα. Ωστοσο απο οσο θυμαμαι (περασαν και τα χρονια...) σε τοτε δημοσιευματα, αν και το κλιμα ηταν πολιτικα βαρυ, τα εριχναν αγρια στον ΜΜ. Αλλα αυτο περι μαζωξης των αριστερων υπο την σκεπη του δεν το ξερω ειλικρινα.
Περι κλιματος μουσικου στη δεκαετια του ΄70, σε διαβεβαιωνω οτι ηταν (μετα το 74) ισαξιο του ηρωικου ΄60. Παμπολλα ονοματα που σημερα θεωρουμε ταμπου (με την εννοια της αναγνωρισης και του σεβασμου της αξιας τους) ξεκινησαν και ανδρωθηκαν την δεκαετια αυτη. Οι ριζες πολλων ηταν στο τελος του ΄60 αλλα η μεγαλη ανθιση εγινε το '70. Μουτσης, Σαββοπουλος, Μαρκοπουλος, Ξαρχακος (πιο πολυ του ΄60 βεβαια), νεοελληνικο ροκ, η αρχη του εντεχνου κα. Μετα βεβαια πλακωσαν Καρβελας κλποι κι εγινε (γινεται) το σωσε.
Τελειωνοντας αυτο το θεμα, επιμενω οτι (φυσιολογικα) ο Μινως Ματσας φερθηκε στο Ελληνικο τραγουδι ετσι οπως επρεπε να φερθει. Σαν καλος εμπορος και επιχειρηματιας, και για τα κερδη της εταιρειας του. Το αν εδωσε ευκαιριες και ωθηση σε νεους τραγουδιστες αυτο οφειλεται στα παραπανω βεβαια και στην αντιπαλοτητα του με τον Λαμπροπουλο
 

Μηνύματα
3.797
Reaction score
0
Απάντηση: ΜΙΝΩΣ ΜΑΤΣΑΣ ΚΑΙ....ΤΙ;

Επίσης ο Μάκης Μάτσας είναι ο κύριος υπεύθυνος για τον παραμερισμό των συνθετών από την δισκογραφία και την ανάδειξη των τραγουδιστών ως πρωταγωνιστών με τα γνωστά αποτελέσματα στην πορεία της μουσικής μας, όπου έχουμε "φωνάρες" που όμως δεν έχουν τραγούδια να τραγουδήσουν.
Εγώ προτιμώ να θίγω τον λάθος τρόπο με τον οποίο διαχειρήστηκε το ελληνικό τραγούδι ο γιός του Μάκης. Η σημερινή κατάντια είναι αποτέλεσμα των δικών του λαθών σε συνδυασμό με την ανάδειξη μίας γενιάς "παραγωγών" που ήταν παντελώς άσχετοι με την ελληνική μουσική...
α. Αυτό φαίνεται και από τον τρόπο που μιξάρει η Μίνως.. οι φωνές στο Θεό και τα όργανα ... μουγκά....το λεγόμενο και Greek sound... και ισχύει απολύτως μέχρι σήμερον...
β. +1
 


lakiss51

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
11.826
Reaction score
2.427
Απάντηση: ΜΙΝΩΣ ΜΑΤΣΑΣ ΚΑΙ....ΤΙ;

Αντε βρε Σπυρο δεν εισαι ενταξει! Δεν μας το εδινες απο την αρχη, να παψει καθε συζητηση; Τα ειπε ολα ο Ρασουλης, αν και αφορουν τον Μακη και οχι τον Μινωα (για τον οποιο θεωρουσα, ειναι αληθεια, οτι εκανε οσα καταμαρτυρουνται στον γιο του. Φαινεται ομως πως μαλλον δεν προλαβε, οποτε ανελαβε ο διαδοχος:142:)
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.947
Μηνύματα
3.035.335
Members
38.521
Νεότερο μέλος
mgm
Top